Προς το περιεχόμενο

Ελληνικο ροκ


aposperitis7

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντήσεις 253
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Να πω κι εγώ τη γνώμη μου...  :P

 

Ο όρος "ελληνικό ροκ" τι ακριβώς σημαίνει;

 

Αν το "ελληνικό" είναι επιθετικός προσδιορισμός που σημαίνει "εντάξει παίζουμε κάτι παραμορφωσούλες αλλά κρίνετε μας με επιείκεια επειδή μεγαλώσαμε με άλλες μουσικές. Παρόλαυτα προσπαθούμε...", πάει καλά.

 

Αν το "ελληνικό" σημαίνει απλώς τον τόπο παραγωγής, τότε λυπάμαι αλλά όσο και αν υπάρχει αυτό που λέτε "ελληνικό ροκ" είναι μια ποσότητα, και κυρίως ποιότητα, τόσο αμελητέα που δεν αξίζει να ασχοληθούμε.

 

Απλώς, συμφωνώντας ελαφρώς με τον Wow!, το "ελληνικό ροκ" δεν υπάρχει πουθενά όταν εξετάσουμε την παγκόσμια παραγωγή ροκ ανά τα χρόνια (όσο και αν βαυκαλιζόμαστε περί Aphrodite's Child, Socrates κλπ.)

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σαν μανιακός με τα single malt εδώ και χρόνια, να πω μπράβο στον SF που το έθιξε για τα γιαπωνέζικα ουίσκυ (ναι, υπάρχουν και ναι, έχουν κοινό που τα παρακολουθεί εκτός Ιαπωνίας). Και βέβαια υπάρχουν κι άλλα προϊόντα που δεν είναι trademark όπως αυτό που σίγουρα αφορούν πολλούς έξω από την χώρα - εδώ διαφωνώ με τον Εye αλλά πιάνω τον συλλογισμό του. Συμφωνώ με το Χαριλατρόνιο για την μουσική που ακούγεται παντού εκεί - πολύ σωστά επισημαίνεται.

 

 

ΣΣ. Στα ουίσκυ εγώ απλά προτιμώ τα σκωτσέζικα επειδή έχουν πολύ μεγαλύτερη ποικιλία στις γεύσεις, επειδή τους αναγνωρίζω την τιμή της πατρότητας του ποτού και επειδή νιώθω συναισθηματικά δεμένος μαζί τους επειδή τα έχω ζήσει από κοντά. Όμως συναισθηματικά δεμένος είμαι και με τις προτιμήσεις μου στο ελληνικό ροκ που έγραψα στην αρχή του θρεντ, επομένως δεν τίθεται θέμα προέλευσης του ροκ για μένα.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σαν μανιακός με τα single malt εδώ και χρόνια, να πω μπράβο στον SF που το έθιξε για τα γιαπωνέζικα ουίσκυ (ναι, υπάρχουν και ναι, έχουν κοινό που τα παρακολουθεί εκτός Ιαπωνίας). Και βέβαια υπάρχουν κι άλλα προϊόντα που δεν είναι trademark όπως αυτό που σίγουρα αφορούν πολλούς έξω από την χώρα - εδώ διαφωνώ με τον Εye αλλά πιάνω τον συλλογισμό του. Συμφωνώ με το Χαριλατρόνιο για την μουσική που ακούγεται παντού εκεί - πολύ σωστά επισημαίνεται.

 

 

ΣΣ. Στα ουίσκυ εγώ απλά προτιμώ τα σκωτσέζικα επειδή έχουν πολύ μεγαλύτερη ποικιλία στις γεύσεις, επειδή τους αναγνωρίζω την τιμή της πατρότητας του ποτού και επειδή νιώθω συναισθηματικά δεμένος μαζί τους επειδή τα έχω ζήσει από κοντά. Όμως συναισθηματικά δεμένος είμαι και με τις προτιμήσεις μου στο ελληνικό ροκ που έγραψα στην αρχή του θρεντ, επομένως δεν τίθεται θέμα προέλευσης του ροκ για μένα.

 

Επί του θέματος αυτού........ για δείτε εδώ: http://www.noiz.gr/index.php?topic=151553.msg155882

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φιλε μου Wow! νομιζω οτι θεν τιθεται θεμα ποσοτητας η ποιοτητας.Αν τα ελληνικα αμαξια που φτιαχτηκαν ηταν αθλια απο αποψη ποιοτητας και γι αυτο δεν παρηχθησαν σε μεγαλες ποσοτητες,αυτο δεν αναιρει την υπαρξη τους σε καποια δεδομενη στιγμη.Το οτι υπηρξαν ειναι αδιαμφισβητητο γεγονος.Το ιδιο ισχυει και για τις Ελληνικες κιθαρες.Το αν δεν ειναι ευρεως γνωστες δε σημαινει πως δεν υπαρχουν.Ασε που ξερω ατομα που προτιμουν καποιους εγχωριους κατασκευαστες.

 

Εδω δε συζηταμε το αν το Ελληνικο ροκ ετυχε παγκοσμιας αναγνωρισης,ουτε για το αν ειναι ποιοτικο η οχι,αφου ο ορος ποιοτικο μπορει να σταθει για την ποιοτητα κατασκευης ενος αυτοκινητου,αλλα στη μουσικη δεν ειναι τοσο ξεκαθαρα τα πραγματα εφοσον υπαρχει σε μεγαλο βαθμο το υποκειμενικο στοιχειο.

 

Απο τη στιγμη που οι περισσοτεροι λετε οτι το ροκ στην Ελλαδα διαφερει απο το ροκ που ακουμε απο αλλα κρατη,ουσιαστικα παραδεχεστε οτι υπαρχει Ελληνικο ροκ.Εφοσον υπαρχει διαφοροποιηση δικαιολογειται ο χαρακτηρισμος αυτος επειδη το εγχωριο ροκ διαφερει απο τα υπολοιπα.Ποσο πιο αναλυτικα να το πω? :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Mετα απο ενα ωραιο ΣΚ καλωσοριζω παλι την παρεα.

Πιστευω πως το ροκ μουσικολογικα ΔΕΝ εξαρταται απο το που θα σκασει το ταμπουρο του ντραμερ. Μιλωντας και με τον ντραμερ επισης του γκρουπ μου μου εξηγησε οτι ουτως η αλλως τα ελληνικα μεταλ γκρουπ στο 2 και 4 κυριως παιζουν το ταμπουρο. Ειναι κλασικος ο ρυθμος αυτος. Εγω απορω τελικα για ποια ελληνικα ροκ συγκροτηματα αναφερεστε οτι παιζουν στο 1 και στο 3. Μηπως πυξ λαξ? :)

Αυτο λοιπον το επιχειρημα περι 2 και 4 πρωτον δε στεκει γιατι ΔΕ συμβαινει , τουλαχιστον στα ελληνικα μεταλ γκρουπ και απορω γιατι απο τα 5000 μελη εδω δε βγηκε ενας ντραμερ να το εξηγησει. Δευτερον και να συμβαινει σε καποια γκρουπ ειναι αμελητεο γιατι ειναι ενα μονο απο τα 15 στοιχεια που χαρακτηριζουν το ροκ (κλιμακες, μετρα, ηχος, οργανα, δομη κομματιων κλπ κλπ). Και τριτον πανω απο ολα ο τονισμος ειναι στη μουσικη και ειναι διαφορετικο απο το ταμπουρο. Τα 4/4 τονιζονται στο 1 και στο 3 και στη μελωδια και στις κιθαρες.

Κατι ακομα...chorrer σου ειπα μπραβο στο πρωτο ποστ σου αλλα μετα το χαλασες. Εγω δεν αισθανομαι καθολου μαλακας που ακουγα αυτα τα γκρουπ και που εκανα ενα τροπο ζωης που διεφερε απο τους τοτε συμμαθητες μου. Οταν ειμουν 15 (γεννηθηκα το 1977) ημουν ο μονος στο σχολειο που ακουγε μεταλ. Αυτο μπορει να μου στοιχισε σε πολλα πραγματα αλλα τωρα που ειμαι 30 νιωθω περηφανος που δε ταυτιστηκα με τη σημερινη καταντια του σκυλαδικου. Και αν καποια γκρουπ πιστευαν η οχι αυτα που ελεγαν αυτο εμενα δε μου λεει τιποτα. Η μουσικη ειναι αυτο που μενει, τα εργα που αφησανε τα γκρουπ. Τωρα επισης για το οτι οι DP και οι ΑCDC ηταν ποζεραδες και περι του τι ηταν το ποζερ νομιζω οτι παρολλο που ακουγες τοσα χρονια μεταλ νομιζω οτι ευχεσαι τωρα να μην ακουγες , σα να μετανιωσες. Ειναι ετσι?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ρε παιδιά τι λέτε ωρέ; Επειδή δεν είναι γνωστό και δεν έχει κατακτήσει τα παγκόσμια τσαρτς, σημαίνει ότι δεν υπήρξαν μπάντες που έπαιξαν ροκ;;;;;

 

Ρε δεν πάμε καλά....

"Όχι άλλες TELE" Τάδε έφη Boukaw7

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απο τη στιγμη που οι περισσοτεροι λετε οτι το ροκ στην Ελλαδα διαφερει απο το ροκ που ακουμε απο αλλα κρατη,ουσιαστικα παραδεχεστε οτι υπαρχει Ελληνικο ροκ.Εφοσον υπαρχει διαφοροποιηση δικαιολογειται ο χαρακτηρισμος αυτος επειδη το εγχωριο ροκ διαφερει απο τα υπολοιπα.Ποσο πιο αναλυτικα να το πω? :)

 

Αυτό είναι εν μέρει σοφιστεία: το ότι υπάρχει μουσική που διαφέρει από το ροκ που ακούγεται από άλλα κράτη μάλλον είναι επιχείρημα ότι δεν υπάρχει "ελληνικό ροκ", αλλά μια μουσική που θέλαμε να τη βαφτίσουμε ελληνικό ροκ παρά τη διαφορετικότητά της, επειδή έτσι θέλουμε. Είναι σαν να λέμε ότι τα κλαρίνα επειδή είναι διαφορετικά, είναι απλώς "ελληνικό ροκ".

 

Για να επιστρέψω λοιπόν στο επιχείρημα μου. Αν υποθέσουμε ότι οποιοσδήποτε δίσκος "ελληνικού ροκ", π.χ. Σιδηρόπουλος, δεν έβγαινε με ελληνικό στίχο από ελληνική μπάντα, αλλά με αγγλικό στίχο από ας πούμε γερμανική μπάντα. Κατά τα άλλα ίδια μουσική. Πόσες δεκάδες αντίτυπα θα πουλούσε στην Ελλάδα;

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραια,ας γινω πιο συγκεκριμενος.Τα δυο πασιγνωστα κομματια Της αγαπης μαχαιρια και Ασημενια Σφηκα πως θα τα χαρακτηριζες?Ειναι η δεν ειναι ροκ?Πχ εγω πιστευω οτι ειναι ελληνικο ροκ.Το πρωτο εχει σολο κλαρινο και το δευτερο μοιαζει πολυ με παραδοσιακο.Πιατευεις πως δεν ειναι ροκ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

^Άρα και το Return of Pan των Waterboys είναι "ελληνικό ροκ";

 

Ή μήπως το Whiskey in the Jar που διασκεύασαν οι Lizzy είναι "ιρλανδικό ροκ";

Και γιατί εκείνο το ξέρει ένα σωρό κόσμος στην Ελλάδα ενώ τα κομμάτια που αναφέρεις δεν τα ξέρει κανείς στην Ιρλανδία;;;;

 

Σημείωση: εγώ δεν λέω ότι δεν υπάρχει "ελληνικό ροκ", ούτε ότι υπάρχει. Υπάρχει μια μουσική που ο καθένας μπορεί να την ονομάσει όπως θέλει. Απλώς, στο γενικό πλάνο των πραγμάτων και της παγκόσμιας μουσικής σκηνής, είναι ασήμαντη άρα τζάμπα η κουβέντα.

 

Άσχετο το τι έχει προσφέρει στον καθένα προσωπικά και που τον έχει οδηγήσει. Ξέρετε τι έχει προσφέρει ο Πάριος και σε πόσο κόσμο; Δεν θα τον ονομάσω όμως ροκ.

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου