Προς το περιεχόμενο

Μουσική Παράδοση: Πόσο υπαρκτή είναι σήμερα;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ήρθε στα mail μου το συγκεκριμένο βίντεο.

 

 

Πώς σχολιάζετε τη συγκεκριμένη κίνηση από τον σκηνοθέτη και ποια η άποψή σας για τον σεβασμό και την ''κράτηση'' της παραδοσιακής μουσικής ενός τόπου;

 

Αξίζει ΟΛΟΙ να δείτε το συγκεκριμένο βίντεο. Σε κάποιους μπορεί να φανεί πολύ ''μπανάλ'', σε κάποιους εξαιρετικό, σε κάποιους άλλους απλά ρομαντικό.

 

Εγώ προσωπικά είδα, πως παρουσιάζει πολύ όμορφα κάτι το οποίο από τη φύση του αξίζει να κρατηθεί και να μεταφερθεί σε νέες γενιές ανθρώπων, χωρίς να έχει σημασία ο τρόπος, αλλά η ίδια η πράξη...

...από την πολλή γκαργκανέλα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλογυρισμένο και έξυπνο. 8)

 

Υπήρχε και περί μουσικής φροντίδα στα μέτρα του Κεμάλ (αν υποθέτω σωστά ότι μιλάμε για τότε); Μάλιστα...

 

 

Η παράδοση είναι κάτι που όσο αδύνατο είναι να καπελωθεί ενώ είναι ζωντανό και ακμαίο, άλλο τόσο αδύνατο είναι να τo φτιασιδώσεις και να το πουλάς ως επίκαιρο όταν η ζωή και οι συνθήκες της το έχουν μετατρέψει σε πτώμα.

 

Εκ των πραγμάτων η διατήρηση των παντός είδους παραδόσεων αφορά λίγους. Και δεν το εννοώ ελιτίστικα, αν οι παραδόσεις αφορούσαν πολλούς η Παπαλάμπραινα και τα Παιδιά της Σαμαρίνας θα παίζονταν στο ραδιόφωνο.

Αν αυτοί οι λίγοι το κάνουν συνειδητά και μερακλίδικα, όλα καλά.

 

Διαφορετικά γίνεται λίγο σαν γυμναστικές επιδείξεις με παραδοσιακούς χορούς: Το έχουμε κάνει όλοι, δεν το νοσταλγεί κανείς. :-*

eftaxordh karfi se pentium 2

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Be happy.It is an order  ;D

+1000 για το φιλμάκι.Απλά,εξαιρετικό,για τα γούστα μου και το επιμύθιό του είναι άκρως διδακτικό...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ενα απιστευτα εξυπνο βιντεο, που δειχνει πως εχουν τα πραγματα σημερα.Η πληρης απαξιωση της παραδοσιακης μουσικης απο ολους τους "γνωστες" και τον καθε μπουρτζοβλαχο, που εχουν το θρασος  να σνομπαρουν μουσικη αιωνων, επειδη εχουν παει σε αλλο επιπεδο πλεον(you know i want ya,i know...) και τους "αρεσει να ειναι trendy".Και που οτι ακουνε το ακουνε μονο κ μονο επειδη το ακουει ο αλλος (εξισου/λιγοτερο) χαζος, για να παρει το οκ, για την ενταξη του στην εδω και "αιωνες ευρωπαικη κοινωνια της Ελλαδος" και να πινει στα μπαρ σαμπανια,και ας μην ειναι αξιος να την ξεχωρισει απο ρετσινα.

btw,ποιος ειπε οτι δεν παιζουν τα ραδιοφωνα παραδοσιακη μουσικη?Επειδη δεν τα παιζει η Γερμανου,αυτο δεν σημαινει κατι.....

Fight for Freedom, Fight for RAMBO!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η παράδοση είναι κάτι που όσο αδύνατο είναι να καπελωθεί ενώ είναι ζωντανό και ακμαίο, άλλο τόσο αδύνατο είναι να τo φτιασιδώσεις και να το πουλάς ως επίκαιρο όταν η ζωή και οι συνθήκες της το έχουν μετατρέψει σε πτώμα.

 

εδώ είναι όλο το ζουμί

 

 

πάντως να επισημάνω πως για τους Τούρκους, η "παραδοσιακή" μουσική είναι πολύ πιο επίκαιρη και ζωντανή απο ό,τι για τους Έλληνες.

 

έχοντας κάποια πείρα στο χώρο, αυτό που έχω καταλάβει είναι οτι πέρα απο το (ελάχιστο) ποσοστό αυτών που παίζουν παραδοσιακή μουσική και το απολαμβάνουν, τα περισσότερα μουσικά "events" γύρω απο την παραδοσιακή μουσική γίνονται ένας πολύ καλός τρόπος για να τ'αρπάξουν οι διαφοροι πολιτιστικοί οργανισμοί (σε επίπεδο ατομικό/τοπικό).

 

ως εκ τούτου, πολλά απο τα "δρώμενα" παραδοσιακής μουσικής (είτε συναυλίες είτε χορευτικά, είτε συνδυασμός) χαρακτηρίζονται απο τόσο κακή ποιότητα και ανοργανωσιά, που δύσκολο να κεντρίσουν το ενδιαφέρον του κόσμου.

 

 

πάντως μπράβο σ'αυτούς που κρατάνε ένα επίπεδο...

 

 

 

ωραίο το βιντεάκι!

a classic player now...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η παράδοση είναι κάτι που όσο αδύνατο είναι να καπελωθεί ενώ είναι ζωντανό και ακμαίο, άλλο τόσο αδύνατο είναι να τo φτιασιδώσεις και να το πουλάς ως επίκαιρο όταν η ζωή και οι συνθήκες της το έχουν μετατρέψει σε πτώμα.

 

Εκ των πραγμάτων η διατήρηση των παντός είδους παραδόσεων αφορά λίγους. Και δεν το εννοώ ελιτίστικα, αν οι παραδόσεις αφορούσαν πολλούς η Παπαλάμπραινα και τα Παιδιά της Σαμαρίνας θα παίζονταν στο ραδιόφωνο.

Αν αυτοί οι λίγοι το κάνουν συνειδητά και μερακλίδικα, όλα καλά.

 

Διαφορετικά γίνεται λίγο σαν γυμναστικές επιδείξεις με παραδοσιακούς χορούς: Το έχουμε κάνει όλοι, δεν το νοσταλγεί κανείς. :-*

 

Συνοψίζονται πολλά σε αυτές τις γραμμές...Έτσι είναι τα πράγματα.

 

Πάντως, πιστεύω ότι η παράδοση (όχι με τη στενή έννοια του όρου) αφορά όλους μας, απλά είναι λίγοι οι οποίοι τους ενδιαφέρει πραγματικά. Θα μου πεις τώρα δεν είναι Γιάννης, είναι Γιαννάκης....

 

Το σίγουρο είναι ότι, η παράδοση αποτελεί πολύ ευαίσθητο στοιχείο στη ψυχοσύνθεση ενός λαού, το οποίο, ευτυχώς ή δυστυχώς, πρέπει να μεταδοθεί (εάν μεταδοθεί) ατόφιο, όπως είναι. Ίσως εκεί να έγκειται και η δυσκολία του εγχειρήματος μεταφοράς της στις νέες γενιές ή στην σημερινή εποχή γενικότερα. Είναι κάτι που δεν εκσυγχρονίζεται και ούτε σουλουπώνεται (φτιασιδώνεται, όπως είπε ο Earendil), ώστε να γίνει ευκολότερα αποδεκτή.

 

Εάν γίνεται μια τέτοια προσπάθεια μεταφοράς, είναι λανθασμένη.

(πάντα κατά την άποψή μου...)

...από την πολλή γκαργκανέλα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εάν γίνεται μια τέτοια προσπάθεια μεταφοράς, είναι λανθασμένη.

(πάντα κατά την άποψή μου...)

 

ψάχνοντας με μεγαλύτερη λεπτομέρεια στην παραδοσιακή μουσική ανακαλύπτει κανείς οτι ακόμα και αυτή που εμεις ονομάζουμε "παραδοσιακή" έχει τις διαβαθμίσεις της. Καταλαβαίνω πως σε χοντρικά πλαίσια ανήκουν στο ίδιο σύνολο, αλλά αυτό που λές "ατόφιο", είναι κι αυτό προϊόν εκμοντερνισμού κάποιου πιο "ατόφιου".

 

Και αναφέρομαι στην ίδια τη μουσική, την ενορχήστρωση, τις κλίμακες, τους ρυθμούς, ακόμα και τον ήχο που άλλαξε με τους καιρούς, μιλώντας πάντα για "παραδοσιακή" μουσική.

 

επομένως, (για μένα) δεν έχει σημασία πόσο "hardcore" είναι αυτός που "μεταφέρει" το "ατόφιο", αλλά πόσο διατεθειμένος είναι να κρατήσει την ποιότητα ωστε το τελικό αποτέλεσμα να μην είναι μια νεοελληνο-κρυόκwλη αναπαράσταση, αλλά να πλησιάζει τον κόσμο η ίδια η μουσική και το θέαμα που βλέπει/ακουει.

 

 

υποπτεύομαι όμως πως μιλάς για πιο ακραίο "μπαστάρδεμα" το οποίο πράγματι ΠΟΛΥ ευκολα μπορεί να δημιουργήσει μια βλακεία και μισή, αλλά ακόμα κι έτσι, άλλες φορές η ποιοτική ανάμειξη της σύγχρονης με την παραδοσιακή μουσική μπορεί να δώσει κάποια πολύ όμορφα αποτελέσματα.

 

μπορεί το παρακάτω να μην εχει να κάνει με ντόπια παραδοσιακή μουσική, αλλά μου ήρθε καθώς έγραφα. ακούστε:

a classic player now...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η μουσική παράδοση είναι υπαρκτή όσο είναι και η μαγειρική η ποίηση η αρχιτεκτονική κλπ.

Σε πολύ κόσμο το κλαρίνο θυμίζει δικτατορία και γειά σου Γιωργάκη Παπαδόπουλε, τα νησιώτικα τους Κονιτόπουλους (που τα πήραν πολύ κακώς αποκλειστική εργολαβία) οι κρητικές λύρες τις ηλεκτροπόπ πλέον σούστες, οι ποντιακές λύρες πλέον σερβίρονται αποκλειστικά με βότκα, οι θρακιώτικες λύρες ξεχαστήκανε, τα χάλκινα της δυτικής μακεδονίας χαρακτηρίστηκαν προδοτικά, τα ηπειρώτικα ντούρουντούρου όλη την ώρα, τα επτανησιακά ρε αδερφέ είναι μαντολινάτα άκουσον άκουσον και ο κατάλογος μακρύς.

Ε λοιπόν η παράδοση είναι υπαρκτή και την κρατάμε ψηλά αγνοώντας το. Γιατί τι είναι τα ρεμπέτικα ; Μουσική του προπερασμένου-περασμένου αιώνα.

Αν πας στην ηπειρωτική επαρχία ακούνε κλαρίνα μπορεί "κακής" ποιότητας αλλά ακούνε. Αν πας στην κρητική ενδοχώρα λύρες και λαούτα παίζουν οι πιτσιρικάδες μπορεί να μην είναι γνωστοί αλλά λύρες και λαούτα παίζουν.

Αν βρεθείς στο ΒΑ Αιγαίο πίπιζες και γκάιντες παίζουν και μαζί τραγουδάνε , όχι το καλοκαίρι, χειμωνιάτικα ,τότε να πας.

Αν βρεθείς κατά Γουμένισσα μεριά κάτσε και άκου, πολυφωνία, χάλκινα έχουν αλλά στους ζουρνάδες πατάνε.

Συμπέρασμα στην Αθήνα χάσαμε τη μπάλλα.

 

Κάναμε εθνικό όργανο το μπουζούκι (καλώς) και νομίζουμε ότι χάσαμε την παράδοση.Λάθος μας.

Απλά αν θες να ακούσεις και να τον χωρέψεις τον τσάμικο θες δυο στρέματα ρε λεβέντη, δες τους Αρκάδες να χωρεύουν, η δρασκελιά τους τρία μέτρα η μια.

Αν πετύχεις τον Ψαραντώνη ή τον Σκουλά  σε πανηγύρι ρε παλίκαρε, για να είσαι στο χορό, παίρνεις σειρά μετά τους μπαρμπάδες της Μάχης της Κρήτης. Και κατά λάθος Αποκριές έτυχε και είσαι Γρεβενά ή Κοζάνη, και παίζουν Χρυσοδάκτυλοι ή Μπάντα της Φλώρινας, μια πλατεία δεν μας χωράει. Πήγες Κέρκυρα να δεις τις συμφωνικές ( μα είναι δυνατόν για παραδοσιακή μουσική στην Ελλάδα να αναφέρουμε συνφωνικές ;) και κώλωσες το ξέρω. Παλιά να δεις κόντρες που είχαν.

Συμπέρασμα στην Αθήνα χάσαμε τη μπάλλα.

 

Η παραδοσιακή μουσική υπάρχει εκεί έξω. Εμείς είμαστε μέσα στο κλουβί στο διαμέρισμα και περιμένουμε απο τρεις εκπομπές κυριακάτικες κρατικές πρωινές και μια απογευματινή  του 902 να μυρίσουμε παράδοση.

 

Όπως χαριτολογώντας λέμε, εκεί που φύτρωνε φλισκούνι και άγρια μέντα , έ εκεί είναι η παράδοση.

 

Τα υπόλοιπα είναι φτηνές δικαιολογίες για την δική μας ανυπαρξία , την δική μας αποχή, τον δικό μας εθελοντισμό στη μικρότητα. Τα παραδοσιακά τραγούδια θέλουν λεβέντες άντρες ,και γυναίκες με κορμοστασιά, όχι σκλαβάκια και οσφιοκάμπτες.

 

Άντε να παίξουμε και κανένα μοιρολόι εμείς οι ροκάδες. Εκεί να μας δω. Εγώ προσωπικά δεν έχω @ρχ...@. Θέλει πολλά κιλά να το αποδώσεις.

 

Αυτά τα ολίγα,

 

Α μη το ξεχάσω, και στα πανυγύρια το κοινό σε πληρώνει αν είσαι καλός. Αν δεν είσαι  ;D........... γίνεσαι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου