Προς το περιεχόμενο

Nikolas

Guru
  • Αναρτήσεις

    4.438
  • Μέλος από

  • Τελευταία επίσκεψη

  • Ημέρες που κέρδισε

    1

Nikolas ήταν Μέλος της ημέρας 10 Νοεμβρίου 2018

Nikolas είχε την πιο δημοφιλή συμμετοχή!

2 Followers

Bio

Πρόσφατοι επισκέπτες προφιλ

Η εμφάνιση επισκεπτών είναι απενεργοποιημένη ή δεν έχετε πρόσβαση σε αυτή.

Συμμετοχή Nikolas

Noizholic

Noizholic (4/4)

22

Φήμη

  1. Εισαγωγή: Τα πάντα σχετικά με τα πνευματικά δικαιώματα... ΔΗΛΩΝΩ ότι ΔΕΝ είμαι νομικός και τα παρακάτω είναι ότι πληροφορίες έχω μαζέψει τα όσα χρόνια δουλεύω ως μουσικός! Τι είναι αυτό το copyright τέλος πάντων; Αυτό το copyright (πνευματική ιδιοκτησία) είναι το απόλυτο δικαίωμα του δημιουργού πάνω σε ένα έργο τέχνης! Ο ιδιοκτήτης (θεωρητικά και μόνο) μπορεί να απαγορέψει την αγορά του, την χρήση του, την παραποίησή του, κοκ! Είναι το δικαίωμα (right) στην αντιγραφή (copy) που έχει ο δημιουργός και μόνο αυτός! ΔΕΝ έχει να κάνει με χρήματα άμεσα. Δεν είναι πνευματικό δικαίωμα (royalties) στο οποίο μπλέκεται η ΑΕΠΙ, κοκ! Πώς κατοχυρώνεται η πνευματική ιδιοκτησία ενός έργου, λοιπόν; Επίσημα και σύμφωνα με παγκόσμιους νόμους (και τον 2121/1993) η κατοχύρωση είναι αυτόματη, με την καταγραφή του (μουσικού) έργου σε ένα μέσο (CD, MIDI, AUDIO, παρτιτούρα, lead sheet, κλπ). Δεν χρειάζεται να γίνει κάτι άλλο, και το (C) μπαίνει μια χαρά από κάτω! Πρακτικά όμως, για να αποδείξεις ότι κάτι είναι δικό σου, δε φτάνει το παραπάνω! Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να αποδείξει κανείς ότι το μέσο στο οποίο έχει καταγραφεί το μέσο (παρτιτούρα, CD, κοκ) έχει καταγραφεί επίσημα μετά από κάποια ημερομηνία και μετά ότι υπάρχει (με το όνομά σου, στοιχεία, κλπ)! Παράδειγμα: Έχω αποδείξεις (πχ. συμβολαιογραφική πράξη) ότι η "Φραγκοσυριανή" γράφτηκε το 1884 από τον προπάππου μου! Ότι και να λέει ο Μάρκος ο προπάππους είναι ο συνθέτης, κλπ... Αυτός που φαίνεται ότι έχει κάνει καταγραφεί (registration) πρώτος κερδίζει! Τόσο απλά! Πώς γίνεται το registration? Ο σκοπός, λοιπόν, είναι να δείξετε ότι το έργο (στη μορφή που υπάρχει) υπάρχει από μία ημερομηνία και μετά. Αυτό μπορεί να γίνει με κάποιους τρόπους, αλλά όχι με άλλους. 1. συμβολαιογραφική πράξη. Πας στον συμβολαιογράφο και από την μέρα που γίνεται η πράξη, υπάρχουν τα στοιχεία ότι το έργο είναι δικό σου! 2. αν εκδοθεί το έργο σου/σας. Περνάει από τόσα κύματα (συμπεριλαμβανομένης της εθνικής βιβλιοθήκης, ΑΕΠΙ, κλπ) που υπάρχουν πλέον αποδείξεις. Ειδικά για την εθνική βιβλιοθήκη (για παρτιτούρες) κάθε έργο που έχει εκδοθεί έχει έναν αριθμό ISMN. Για να πάρει κανείς αυτόν τον αρθμό πρέπει να κάνεις δήλωση με την υπογραφή του συνθέτη, στοιχεία, κλπ, ΚΑΙ ΜΕΤΑ κάνεις και κατάθεση τριών (3) αντίτυπων εκεί. Σου δίνουν μία απόδειξη παραλαβής βιβλίων και απο εκείνη τη στιγμή και πέρα υπάρχει το έργο σου εκεί, με κατεγραμμένη μορφή (την παρτιτούρα) και με την ημερομηνία που σου έχει δώσει η βιβλιοθήκη! Αν και ο δικηγόρους μου πηρε την ΑΕΠΙ και η ΑΕΠΙ του το είπε, εγώ θα επιμείνω ότι ΔΕΝ ισχύει η "κατοχύρωση του φτωχού"! Το να στείλεις ένα συστημένο γράμμα από τον εαυτό σου, στον εαυτό σου και να κρατήσεις τον φάκελο κλειστό είναι κουταμάρα (και κατά τους (2 ρε παιδιά) δικηγόρους μου, αλλά και κατά εμένα). Και εξηγώ: Στέλνω ένα φάκελο με 10 Α4 άδειες κόλες στον εαυτό μου αύριο! Φτάνει και το κρατάω κλειστώ. Περνάνε τα χρόνια και το 2030 βγαίνει μία τρελή επιτυχία! Ανοίγω με προσοχή τον φάκελο, βάζω μέσα την παρτιτούρα της επιτυχίας, τον ξανακλείνω και ψάχνω για δικαστήρια και δικηγόρους να δικαιωθώ! Πόσο δύσκολο είναι να ανοίξεις και να ξανακλείσεις ένα φάκελο λοιπόν; Χωρίς βουλοκέρι και άλλα προβλήματα; Καθόλου! ΠΡΟΣΟΧΗ Με ΚΑΝΕΝΑΝ τρόπο, ούτε εδώ, ούτε παγκοσμίως ΔΕ μπορεί κανείς να ελέγξει αν κάτι είναι πράγματι δικό σας όταν κάνετε καταγραφεί του έργου σας για πρώτη φορά! Πώς είναι δυνατόν να γίνει έλεγχος με ΟΛΑ τα έργα που έχουν υπάρξει και μετά να γίνεται μετά η καταγραφή! Για αυτό λέω, (και η βιβλιοθήκη το λέει πλέον, αφού έκοψε να δίνει κατοχυρώσεις) ότι ΔΕΝ υπάρχει κατοχύρωση του έργου. Μόνο σε συγκεκριμένο χρονικό σημείο και μετά! Έχω ανεβάσει τα έργα μου στο souncloud, myspace, youtube, vimeo, noiz, κλπ. αυτό δε με καλύπτει; Αμ δε! Ένας καλός τεχνικός θα σας τα πει καλύτερα, αλλά το Ιντερνετ και τα ψηφιακά αρχεία γενικά είναι εύκολα διαβλητά. Τόσο εύκολα που δε μπορούν να αποτελέσουν απόδειξη! Ναι αλλά το copyright.gov γιατί υπάρχει; Γιατί ιστοσελίδες με το τελείωμα σε .gov είναι της Αμερικάνικης κυβέρνησης και το επίσημο όργανο για την κατοχύρωση της πνευματικής ιδιοκτησίας! Τόσο, που μάλιστα τα δικαστήρια της Αμερικής ΔΕΝ δέχονται άλλα στοιχεία, παρά μόνο αυτό (που είναι αργόστροφο, αν ένας συνθέτης έχει εκδόσει τα έργα του στην Ελλάδα!) Ανακάλυψα ότι κάποιος μου έκλεψε το έργο. Τι κάνω τώρα; Αν υπάρχουν χρήματα στη μέση, τον τραβάτε στα δικαστήρια. Θα πρέπει να δείξετε ότι έχετε κάνει καταγραφή του έργου σας νωρίτερα από τον "κλέφτη" και όλα καλά! Όλα καλά; Σίγουρα; Μπα... Γιατί όταν κάποιος αντιγράφει το έργο κάποιου άλλου, ΣΠΑΝΙΑ το κάνει ΤΟΣΟ εμφανώς ώστε να μην υπάρχει αμφιβολία! Συνήθως παραγράφει, ψιλο-αντιγράφει, κλπ... Το ζήτημα λοιπόν, γίνεται το να αποδείξεις ότι υπάρχει αντιγραφή. Και αν βρεθεί δικαστήριο που ξέρει από μουσική... τρέχα γύρευε! Η επιβολή της πνευματικής ιδιοκτησίας... ... ουσιαστικά είναι αδύνατη! Δε μπορώ να ξέρω αν ο Κινέζος πάρει τη μουσική μου και την βάλει σε μία σειρά στο Beijing TV! Δε μπορεί να ξέρει ο Αφγανός μουσικός, αν εγώ του έκλεψα τη μουσική και την έβαλα σε ένα απ'τα παιχνίδια μου. Και ακόμη και να το μάθει, τι θα κανει; Μήνυση; Από Αφγανιστάν εδώ; Ή εγώ θα μηνύσω τον Κινέζο; μόνο αν υπάρχουν ουσιαστικά χρήματα (που σπάνια υπάρχουν, αλλιώς τσάμπα διαβάζετε αυτό το κατεβατό! Τα ξέρετε ήδη). Τέλικα προστατεύομαι; Έχει νόημα όλο αυτό; Αξίζει τον κόπο; Όχι. Ναι. Ναι. Η προστασία σας δεν υπάρχει πουθενά, παρά μόνο στο μυαλό σας και τη δυνατότητα να ψάχνετε. Η ΑΕΠΙ δεν κάνει αυτή τη δουλειά και ΚΑΝΕΙΣ στον κόσμο δεν κυνηγάει φαντάσματα τέτοιου τύπου. Η ΑΕΠΙ ασχολείται να πιάσει αυτούς που παίξαν τη μουσική, που ΞΕΡΟΥΜΕ ότι είναι δική σας, για να πάρει κάποια χρήματα και να σας τα δώσει (και σε άλλους, κλπ)... Έχει νόημα. Η πνευματική ιδιοκτησία είναι σημαντικό να υπάρχει. Πάρτε το τυχαίο, βλαμμένο παράδειγμα: Γράφω ένα έργο για την μητέρα μου που πεθαίνει! Μετά από κανα μήνα το ακούω ως μουσική σε τσόντα! Αυτό απαγορεύεται, είναι αηδία (ενώ μ' αρέσουν οι τσόντες γενικά) και με μία μήνυση και την ύπαρξη των πνευματικών δικαιωμάτων μπορεί αν γίνει κάτι. Αξίζει τον κόπο. Για όλα τα παραπάνω. Και γιατί η δημιουργία σας είναι δική σας. Είναι μωρό σας. Είναι τα πάντα. Πόσο διαρκούν τα copyrights? Το ζήτημα εδώ είναι εξαιρετικά πολύπλοκο! Γενικά η διάρκεια ορίζεται στα 70 χρόνια ΜΕΤΑ τον θάνατο το συνθέτη (καλλιτέχνη τέλος πάντων). Το οποίο είναι γελοίο (αλλά υπάρχουν λόγοι για αυτό... Πες ότι ένας συνθέτης είναι εξαιρετικά παραγωγικός και πετυχημένος, αλλά στα τελευταία του. Γιατί να εκδώσει κανείς έργα του, αν πρόκεται στους επόμενους μήνες να γίνουν μέρος του public domain?). Παράδειγμα: Μίλησα, πριν μερικές βδομάδες με τον εκδοτικό οίκο Sikorski που έχει τα δικαιώματα των πιο πολλών έργων του Sergei Prokofiev. Μου απαγόρεψαν να κάνω τη σκέψη μου πραγματικότητα και μέχρι το 2024 ΔΕ μπορώ να κάνω τίποτα. Ακόμη και που γνωρίζω τον εγγονό του (Gabriel Prokofiev) και θα μπορούσα να τον πείσω! Γιατί πρέπει να πείσω, όχι μόνο τον εκδοτικό οίκο που έχει τα δικαιώματα, αλλά και το Prokofiev Estate γιατί αυτοί κάνουν κουμάντο τελικά! Η ΑΕΠΙ τελικά τι κάνει; Η ΑΕΠΙ ασχολείται με την πνευματικά δικαιώματα (royalties). Είναι μία εγγύηση ότι αν ένα έργο είναι καλό και παίζεται στο ραδίοφωνο, στην τηλεόραση (ΟΧΙ στο Ιντερνετ) και σε συναυλιακούς χώρους, ο δημιουργός θα πάρει τον οβολό του ανάλογα με την δημοτικότητα του έργου! Το παραπάνω είναι ανεξάρτητο από τις πωλήσεις του έργου και τα ποσοστά που μπορεί να έχει ο καλλιτέχνης. Έχω ακούσει για το Creative Commons. Τι είναι τούτο πάλι; To Creative Commons είναι μία δημιουργία ενός δικηγόρου στην προσπάθεια να θεσπίσει κάποιους "κανόνες" σχετικά με το τι δίνει κανείς στο Ιντερνετ, πως το δίνει, τι κρατάει, κλπ... Δεδομένου ότι πρακτικά ότι μπαίνει στο Ιντερνετ είναι εξαιρετικά ευάλωτο, δεν είναι παράλογο να υπάρχουν κάποιοι κανόνες. Έτσι αν πάει κανείς στον ισότοπό τους, μπορεί να δει τι παίζει: http://creativecommons.org/ Υπάρχει όμως ένα ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΟ πρόβλημα με όλες τις άδειες. ΟΛΕΣ περιέχουν την ιδέα ότι το έργο τέχνης που έχει CC license το έχει για ΠΑΝΤΑ. Και ΟΛΕΣ έχουν την ιδέα του redistribution (αναδιάδοσης ας πούμε). Παράδειγμα: Κάνω ένα mp3 και βάζω ένα CC License. Μετά το κατεβάζει κάποιος, με δεδομένη την άδεια. Εγώ αλλάζω γνώμη και θέλω να πουλάω το mp3 αλλά αυτός που το κατέβασε έχει ήδη το αρχείο, με την αρχική άδεια που του δίνει (ΠΑΝΤΑ) το δικαίωμα να συνεχίσει να προσφέρει ο ίδιος τσάμπα το mp3 σου. ΔΕ μπορείς να ανακαλέσεις μία CC license! Άρα τεράστια προσοχή! Γιατί μπορεί να υπάρχουν σοβαρά προβλήματα. Μου έκλεψαν το ρυθμό του τραγουδιού μου στα ντράμς/μου έκλεψαν την ενορχήστρωση μου/μου έκλεψαν την αρμονική συνέχειά μου Τι να κάνουμε... έτσι είναι η ζωή. Ρυθμοί στα ντραμς, ενορχηστρώσεις και συνέχεια συγχορδιών ΔΕΝ έχουν copyright. Δε μπορείς να κάνεις καταγραφή ότι είναι δική σου η ιδέα έγχορδα και από πάνω φλάουτο! Δε γίνεται! Το ίδιο και με τη ντράμς. Δε μπορείς να κάνεις καταγραφή ότι τα 4/4 με hi-hat στα 8α και μπότα στο 1-3 είναι δικό σου! Είναι όλου του κόσμου! Γιατί; 1. Γιατί είναι περιορισμένα μέσα. Πόσους τρόπους να παίξεις ντράμς υπάρχουν στο Δια ρε παιδιά; Πόσοι τρόποι να ενορχηστρώσεις υπάρχουν; Πόσα κομμάτια υπάρχουν με Ντο, Σολ, Λα-, Φα (τα γνωστά βίντεο διακομώδισης είναι γνωστά)... (Για αυτό και ιδέες στα έγχορδα των Ligeti, Pederecki κλπ χρησιμοποιούνται κατα κόρον από την αρχή: Γιατί ήταν ιδέες ενορχήστρωσης και ΟΧΙ μελωδικές ιδέες!) 2. Γιατί πιθανότατα το έχει κάνει κάποιος άλλος από παλιά, και άρα είναι χωρίς copyright. Ο Beethoven έχει κάνει πολλά κόλπα που βρίσκουμε σήμερα. Και έχει πεθάνει τόσο παλιά, και η πατρότητα των έργων του ΔΕΝ αμφισβητήται. Άρα αφού η μουσική του είναι ελεύεθρη, το ίδιο και οι ιδέες του. Θέλω να χρησιμοποιήσω κάποια λούπα από άλλο τραγούδι. Μπορώ; Ομολογώ ότι εδώ δεν είμαι σίγουρος, αφού δεν κάνω sampling, αλλά έχω μια εντύπωση ότι πρέπει να είναι πολύ μικρό το δείγμα (1-2 δευτερόλεπτα το πολύ) για να το χρησιμοποιήσει κανείς. Αλλιώς χρειάζεται άδεια. Ναι αλλά εγώ θέλω να χρησιμοποιήσω μία ηχογράφηση με έργα Bach. O Bach δεν έχει πνευματικά δικαιώματα, έχει; Ο Bach δεν έχει, και μπορεί κάλλιστα μία μουσική να είναι χωρίς δικαιώματα, αλλά να έχουν δικαιώματα οι συντελεστές της ηχογράφησης! Μάλιστα υπάρχει και δικαστικό προηγούμενο στην Αγγλία με την (θαυμάσια κατα τα άλλα) εταιρία Hyperion που έβγαλε παλιά μουσική (16ου αιώνα) βασισμένη σε παρτιτούρες, που είχε συντάξει ένας καθηγητής πανεπιστημίου. Ο καθηγητής ζητούσε δικαιώματα γιατί είχε βάλει αριθμημένο μπάσο, κλπ... Η εταιρία χειρίστηκε το θέμα πολύ άσχημα και παρα λίγο να κλείσει τελικά (από τις κουταμάρες που έκανε στο δικαστήριο...) (link: http://en.wikipedia.org/wiki/Hyperion_Records) Άρα και πάλι προσοχή. Φυσικά στις 99% των περιπτώσεων που βλέπουμε (να ανεβάσω στο youtube covers? κλπ) ΔΕΝ υπάρχει πρόβλημα... Δε πρόκειται να γίνει κάτι, κανείς δεν έχει ιδιαίτερο πρόβλημα. ΑΝ τα βίντεό σας φτάσουν να έχουν 2,000,000 views τότε τα ξαναλέμε, αλλά για την ώρα δεν ξέρω Έλληνα στο νοιζ που να έχει βίντεο με τόσα views... Χαλαρά λοιπόν... Τελικά τα πράγματα είναι σκατά! Δε θα ανεβάσω τίποτε στο Ιντερνετ για να είμαι ήσυχος! Εσύ θα χάσεις. Η χαρά του να μοιράζεσαι, να μαθαίνεις από τους όμοιούς σου δεν έχει προηγούμενο, ακριβώς λόγω του Ιντερνετ. Ναι υπάρχει ένας απειροελάχιστος φόβος να σου κλέψουν το αριστούργημά σου. Αλλά δηλώνω υπεύθυνα ότι δε νομίζω ότι έχω γράψει ποτέ κάποιο αριστούργημα και ούτε κι εσύ. Τα αριστουργήματα βγαίνουν 10 το χρόνο, όχι 100 την ημέρα! Εννοώ ότι αυτό που εσύ εννοείς αριστούργημα μπορεί και να είναι, εσύ ξέρεις. Αλλά συνήθως είναι "απλά" ένα ωραίο τραγούδι/κομμάτι και είναι κρίμα να χάνουμε κι εμείς, κι εσύ την δυνατότητα να το ακούσουμε... Το ανεβάζεται στο νοιζ (που με χαρά σας δίνει τον χώρο να ανεβάσετε αρχεία) και όλα καλά. Το νοιζ ΔΕ θα σας πάρει το κομμάτι! Μη φοβάστε! Χαλαρά λοιπόν... ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ 1. Καλό είναι να υπάρχουν αποδείξεις για την ύπαρξη σε ορισμένη χρονική στιγμή του έργου τέχνης σας. 2. Ο έχων απόδειξη νωρίτερα κερδίζει! 3. Κλοπές σπάνια γίνονται επίτηδες. Κατα λάθος μια χαρά (στο κάτω κάτω 12 είναι οι νότες και συνήθως παίζουμε με τις 7. ΠΟΣΟΙ συνδυασμοί υπάρχουν τελικά). 4. Δεν έχει νόημα να ανησυχείτε για το έργο σας, την κλοπή του, κλπ. Η αρνητική φήμη σε κάτι τέτοιο καταστρέφει την καριέρα κάποιου πολύ γρήγορα και δεν το ρισκάρει κανείς. Στο κάτω κάτω, αν το έργο σας είναι ΤΟΣΟ καλό, οι πιθανότητες είναι πως με κάποιον τρόπο θα εκδοθεί και θα βγει στο κοινό προς πώληση. Και αυτό αποτελεί και την καλύτερη απόδειξη τελικά (όχι την πιο ισχυρή έναντι κάποιου που έχει κάνει καταγραφή νωρίτερα! Το επαναλαμβάνω αυτό). Ημ/νία: 10:19 - 30/05/13 Εμφανίσεις: 2450
  2. Ημ/νία: 08:19 - 30/05/09 Εισαγωγή: Θα προσπαθήσω να καλύψω οσο το δυνατόν καλύτερα, όλα τα στοιχεία, λινκς, και πληροφορίες σχετικά με ορχηστρικά samples για Η/Υ. Ως "κλασσικός" συνθέτης χρησιμοποιώ κυρίως τέτοια προγράμματα και ήχους. Πάμε λοιπόν... ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΙ ΕΙΝΑΙ SAMPLER? Τα samplers χρησιμοποιούν ηχογραφήσεις οργάνων, ταξινομημένες ανάλογα με την ένταση (κοινώς velocity, αν και ΔΕΝ ειναι το ίδιο με την ένταση (volume)), με τις τεχνικές παιξίματος, κλπ. Παράδειγμα: Πιάνεις ένα πιανίστα και του λες: "Παίξε το Λα0 (η πλέον μπάσσα νότα του πιάνου) πολυ σιγά." μετά "πιο δυνατά" και "πιο δυνατά". Αφου κάνουν αυτή τη δουλειά καμμιά δεκαριά φορές, πάνε στο Λα#0, μετά στο Σι0 κλπ. Μπορεί να του πουν του πιανίστα να παίξει και "staccato" και να ηχογραφήσουν και αυτό. Μετά πάνε στο sampler και κανονίζουν έτσι που όταν εσύ παίζεις Λα0 σιγά να ακούγεται η αντίστιχη ηχογράφηση. κλπ κλπ. Σε πιο πολύπλοκα παραδείγματα (πχ. έγχορδα) το να ηχογραφήσεις τη νότα δε φτάνει. Πρέπει να βρείς τρόπο να τις συνδέσεις. Γιατι, αν το πιάνο έχει κάθε φορα αρχή και τέλος, στα έγχορδα μπορεί να τραβάς το δοξάρι και να αλλάζεις τις νότες (legato παίξιμο, ή portamento/glissando) και έτσι υπάρχουν άλλα προβλήματα. Επίσης, όπως και στη φωνή μπορεί κάποιος να αλλάξει την ένταση ΚΑΘΩΣ παίζει την ίδια νότα, ενώ στο πιάνο αυτό δε συμβαίνει. Όλα τα παραπάνω έχουν αντιμετωπιστεί μέχρι κάποιο σημείο. Άλλα δεν είναι και τέλεια... ΑΜΙΓΩΣ ΟΡΧΗΣΤΡΙΚΟΙ ΗΧΟΙ Υπάρχουν κάποια "πακέτα" που καλύπτουν την πλειοψηφία των ήχων και οργάνων που βρίσκει κανείς σε μία ορχήστρα. Εδώ αναφέρομαι σε αυτά συγκεκριμένα, που είναι σχετικά λιγοστά. 1. Vienna Symphonic Orchestra (<-link. Όπου μπορώ θα δίνω και λινκς) Η ναυαρχίδα του είδους! Απίστευτος ήχος, απίστευτο μέγεθος, απίστευτη τιμή! Γενικά (πριν απο κάνα χρόνο) το όλο πακέτο ήταν περι τις $10,000 και πάνω απο 750 GB!!!!!!!!! Τα χαρακτηριστικά του είναι 4: α. Είναι ηχογραφημένα σε unechoic (χωρίς ηχώ) chamber που σημαίνει ότι θέλεις και κάποιο (καλό) reverb για να κάνεις τη δουλειά σου. Απο την άλλη έχεις παραπάνω επιλογές στον ήχο που θέλεις β. Είναι ΠΛΗΡΕΣ. Έχουν όλα τα όργανα, ακόμη και ΠΟΛΥ σπάνια (Contrabassoon, bass flute, κλπ). Όχι ότι συμβαίνει συχνά κάποιος να θέλει τέτοια όργανα αλλά... γ. Έχουν legato/portamento/glissando! Αυτό είναι το μεγάλο ατού του πακέτου και πραγματικά κάνει τη διαφορά. Σε έγχορδα και πνευστά αυτό που κάνει τη διαφορά είναι το πως ενώνονται οι νότες μεταξύ τους! Η VSL έκατσε και ηχογράφησε ΟΛΑ τα διαστήματα μεταξύ δύο νοτών (ντο-ντο#, ντο-ρε, ντο-ρε# ... ντο#-ρε, ντο#-ρε#,...σι-ντο) και έκανε το λογισμικό όπου ΟΤΑΝ ΘΕΛΕΙΣ εννόνει δύο νότες με αυτά τα μικρά intervals, κάνοντας έτσι ένα πολύ ρεαλιστικό αποτέλεσμα. δ. Έρχετε με το δικό της player. Δε χρειάζεσαι άλλο sampler. Είναι η ναυαρχίδα, πραγματικά απίστευτο και αυτό που χρησιμοποιούν οι πιο πολλοί επαγγελματίες στο γενικό χώρο των orchestral samples. Φυσικά, μπορεί κανείς να αγοράσει μικρότερα πακέτα, ή να πάρει μόνο τα έγχορδα, τα ξύλινα πνευστά κλπ. Άλλα η αλήθεια έιναι πως, ακριβως επειδή είναι χωρίς ηχώ θέλει δουλειά και εμπειρία για να κάνεις καλό μιξ με άλλες libraries. 2. EastWest Quantum Leap Η γνωστη EWQL. Πρόσφατα (κανα δυο χρόνια δηλ) έβγαλε το δικό της player, το PLAY. Κακές γλώσσες λένε ότι δε δουλεύει και πολύ καλά σε χαμηλά συστήματα (ακόμη και quad συστήματα). Προσωπικά δεν το έχω δοκιμάσει, αλλά ξέρω φίλους μου που το χρησιμοποιούν καλά. Είχε κάποια bugs, αλλά όσο πάει και τα φτιάχνει. Η ορχήστρα της EW έρχετε σε 3 (4) πακέτα: EWQL Silver, Gold and Platinum (Platinum pro). i. Silver: Η μικρότερη επιλογη και η φθηνότερη. ΔΕΝ είναι chromatically sampled, έχει λιγότερα velocity layers και γενικά είναι ένα προϊόν αντίστιχο με την τιμή του. ii. Gold: Η μεσαία επιλογή. Ηχογραφήσεις σε 16-bit. Όλα τα όργανα, χρωματικά δειγματισμένα. iii. Platinum: H κορυφαία επιλογή. Στα 24-bit, με 3 διαφορετικά μικρόφωνα για κάθε νότα που παίζεται είναι απλά... "πλήρες". Η EW για όλα τα ορχηστρικά της όργανα (και τη χορωδία της) ακολούθησε την ιδέα του να ηχογραφήσει τους ήχους σε γνωστό concert hall, και να ηχογραφήσει μαζί και την ηχώ. Άρα, όχι μόνο δε θες sampler αλλά ούτε και reverb για να φτιάξεις καλό ήχο με αυτήν την ορχήστρα. Γενικα μιλώντας είναι η πιό "εύκολη" επιλογή. Ακούγεται καλά απ'τη μάνα της. Φυσικά το γεγονός ότι έχει ηχογραφημένη στα δείγματα την ηχό το κάνει δύσχρηστο όταν το μιξάρεις με άλλες ορχήστρες και ήχους. Επίσης το ίδιο γεγονός σημαίνει ότι όλοι οι χρήστες έχουν πρακτικά τον ίδιο ήχο, την ίδια μίξη, και μέχρι ένα σημείο το ίδιο στυλ ακόμη! Έχει κάποιες επιλογες για legato κλπ, αλλά δεν είναι στο επίπεδο της παραπάνω (VSL) ορχήστρας. Έχει τις πιο γνωστές τεχνικές παιξίματος. 3. Kirk Hunter Studios Παλιός γνώριμος ο Kirk, έχει κάνει πολλά πράγματα. Η ορχήστρα του θεωρείτε ως την πιο γλυκία και όμορφη γενικά και αρκετός κόσμος, επαγγελματίες και μη, χρησιμοποιούνε τα έγχορδα. Και αυτη η ορχήστρα έρχεται σε διάφορα πακέτα. i. Saphire. 4.7GB (1 DVD). H αρχική επιλογή με διάφορες ελλείψεις, αλλά βέβαια με τέτοια τιμή και μέγεθος, δε μπορεί κανείς να ζητήσει κάτι παραπάνω. $89! Μόνο ως download. ii. Emerald. Πάνω απο 25 GB περιέχει πολλούς ήχους, πολλές επιλογές. iii. Ruby. Το μεγάλο αδερφάκι της Emerald. Έχει κυρίως διαφορετικούς ήχους απο την παραπάνω επιλογή και ΑΝ ΔΕ ΛΑΘΕΥΟΜΑΙ επίσης είναι για πιο "μεγάλη" ορχήστρα, ενώ η Emerald είναι για "μικρότερη" ορχήστρα. Ο Κιρκ έκανε διάφορες ηχογραφήσεις με διάφορα μεγέθη ορχήστρας και έτσι έχει κανείς την επιλογή να παίξει μια φράση με λίγα ή πολλά 1α βιολιά (πχ). iv. Diamond. Η επιτομή των Kirk Hunter Studios που συνδιάζει το Ruby και Emerald. Οι ήχοι του Κιρκ, ΔΕΝ είναι χωρίς ηχώ, αλλά ούτε και τόσο γεμάτοι, όπως της EW. Επίσης ΔΕΝ έρχετε με δικό της player. Χρειάζεται κανείς είτε Kontakt 2/3 ή EKS24 (Logic) για να τους παίξει. Αλλά αξίζει τον κόπο! Ο ήχος είναι διαφορετικός απο τους υπόλοιπους και πιο... intimate (δε μπορώ να σκεφτώ την Ελληνική λέξη). 4. SONiVOX / Sonic Implants Σχετικά παλιά εταιρία, που δε φαίνεται να έκανε όσο θόρυβο θα άξιζε. Το marketing τμήμα της αποφάσισε να μην ρίξει τις τιμές ή να κάνει προσφορές και γενικά δε κυκλοφόρησε πολύ. Δε κυκλοφόρησε διάφορα πακέτα για τους ίδιους ήχους, αλλά χώρισε πακέτα σύμφωνα με τα όργανα της ορχήστρας. Άρα κάποιος μπορεί να αγοράσει τα χάλκινα, ή τα κρουστά, κλπ. Αρκετά μεγάλο σε μέγεθος (δε θυμάμαι πόσο αυτή τη στιγμή), θέλει Kontakt 2 ή EKS24 (Logic) για να τρέξει. Ο ήχος των έγχορδων είναι ο πιο γνωστός και νομίζω, προσωπικά, ότι αξίζει το κόπο. Πιο ζεστος και μεστός απο τα μεγαθήρια του χώρου... 5. Garritan Personal Orchestra (GPO) Το γνωστό πακέτο... Μικρό (όσο 1 DVD) φθηνό ($199) και διαδεδομένο όσο τίποτε άλλο. Είναι bundled σε διάφορα άλλα λογισμικά (finale, κλπ). Έχει κατηγορηθεί για κακό και "σύνθη" ήχο, αλλά να πω την αλήθεια απλά θέλει πολύ παραπάνω δουλειά. Όχι δε μπορεί να συγκρηθεί με τη VSL, αλλά στο κάτω κάτω κοστίζει και 3% της τιμής της VSL! Έχει πολλά διαφορετικά όργανα απο κάθε οικογένεια (όχι μόνο 1 σόλο βιολι, αλλά 3 (αν δε κάνω λάθος)), που δίνουν ποικιλία. Έρχετε με το δικό της player (ως τώρα με Kompakt player, αλλά απο φέτος με την Aria engine, που ανήκει στον Garritan). Xρειάζεται reverb για να ακουστεί καλά, και ένα απ'τα ατού της είναι η ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ συνεργασία με το Finale (και το Sibelius, αλλά λιγότερο), που καθιστά την ορχήστρα αυτή ώς την καλύτερη για τέτοιο σκοπό. Προσωπική γνώμη είναι ότι το κλαρινέττο είναι φανταστικό! Τέλος 6. Synful ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ SAMPLES! Πρόκειται για εντελώς διαφορετική τεχνολογία. Πρακτκά είναι ένα σύνθ (με το ωραίο όνομα "physical modeling"). Απίστευτα μικρό (λιγότερο απο 500 ΜΒ όταν ακόμη και το GPO είναι πάνω απο 4000 ΜΒ). Το γεγονός ότι είναι physical modeling, σημαίνει ότι υπάρχουν πολλές παραπάνω δυνατότητες για έκφραση. Το πρόβλημα έιναι ότι ακόμη ΔΕΝ έχει φτάσει η τεχνολογία σε τέτοια επίπεδα ώστε να πήθει ως 100% ρεαλιστικό. Αν και δεν είναι μακριά (προσωπική γνώμη). Φυσικά έρχετε με το δικό της player και φυσικά θέλει reverb, αν και ο player της έχει πάνω ενσωματομένο. PIANOS Εεε λοιπόν είναι ο τομέας με τις περισσότερες προσπάθειες και τα περισσότερα δείγματα! Σημαντικό όργανα, παντού χρησιμοποιείται... άρα; Υπάρχουν κάποιες λεπτομέρειες που ξεχωρίζουν το ένα πιάνο απο ένα άλλο. ένα λεπτό σημείο είναι το "sympathetic resonance και το "sustain resonance". Αυτό συμβαίνει όταν κάποια χορδή του πιάνου δονειται απο τον ήχο μίας άλλης. Άν πατήσεις πολύ ελαφριά ένα ντο (πχ) και πάιξεις δυνατα και στακάτο το παραπάνω ντο, χωρίς πεντάλ, μόλις το αφήσεις θα ακούσεις την αρμονική του να δονείται στην παρακάτω νότα, που ακόμη πατάς. Αν πατάς πενταλ και πατήσεις μια νότα, πολλες ακόμη θα κινηθούν. Αυτή είναι η (ψευδο-)επιστημονική εξήγηση του τι γίνεται ακριβώς όταν παίζει ενα πιάνο κάθε φορά. 1. Quantum Leap Pianos To τέρας των πιάνων. Θεωρείται το καλύτερο sampled πιάνο όλων των εποχών και ομολογώ ότι ο ήχος του δικαιολογεί σε μεγάλο βαθμό αυτή τη θεώρηση! Παίζει μέσω του PLAY. Είναι τεράστιο (270 GB για 4 πίανα). Είναι βαρύ για κάθε σύστημα. Στα 24-bit. Τα 4 πίανα μπορεί, κανείς, να τα βάλει 1-1, ή όλα μαζί. Δε χρειάζετε ο σκληρός σας να έχει τόσο πολλά μέσα. Κάποιος μπορεί να προτιμάει το Yamaha απο το Steinway, κλπ. Επίσης έρχετε (όπως είπα παραπάνω) με 3 ηχογραφήσεις απο 3 μικρόφωνα για την κάθε νότα. Άρα υπάρχει "φυσική" ηχώς και μπορεί κανείς να την ορίσει αν θέλει πολύ ή λίγο. Αυτο που λείπει είναι το sympathetic (και sustain) resonance. 2. Garritan Authorised Steinway Ένα απο τα καλύτερα προϊόντα του Garritan. το έχω και είναι ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ! Έρχεται σε 3 εκδόσεις, ανάλογα με τα μικ. που έχει, το sample rate, κλπ. Η pro edition είναι ΚΑΙ σε 16 ΚΑΙ σε 24 bit. Έχει 5 μικ. Παίζει μέσω της Aria Engine και δεν έχει το παραμικρό bug. Έχει sympathetic/sustain resonance και λειτουργεί εκλπηκτικά. Είναι μεγάλο, στα 65 GB για όλα τα μικ. και 24-bit, Ένα "ελλάτωμα" που έχει είναι ότι στην αρχή νομίζει κανείς ότι είναι πολύ χαμήλο στην ένταση. Άλλα είναι απλά εκπληκτική η σημασία στις δυναμικές! 3. Ivory της Synthogy Λίγο παλαιότερο, παραμένει σταθμός στην ιστορία των sampled pianos. Έγινε η αρχή με μια συλλογή απο 3 γνωστά πιάνο, μετά έβγαλε και το Italian grand και τώρα τα όρθια πιάνα (upright pianos). Έχω το αρχικό πακέτο και ομολογώ ότι ο ήχος είναι φανταστικός. Αλλά ως λιγο παλαιότερης εποχής ΔΕΝ έχει sympathetic resonance αν και έχει sustain resonance. Στον παλιό μου Η/Υ, έναν P4 2.8 GHz, 2 GB RAM δε δούλευε και πολύ καλά και μάλιστα μέσα στο Cubase ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ με κανένα τρόπο off line bouncing. Έπρεπε πάντα να είναι realtime. Σχετικά μεγάλο σε μέγεθος, ακόμη και με τα σημερινά δεδομένα, κάθε πιάνο είναι 10-15 GB. Και για 1 μόνο πιάνο, είναι αρκετό αυτό.. (που δηλ, τα 270 του QL Pianos ή τα 65 του Garritan...) Εξακολουθεί, όμως, να έχει ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ και βαθύ ήχο και πολύ χαρακτηριστικό χαρακτήρα. 4. Akoustic Piano Παλιό πιάνο, πιο παλιό απο το Ivory, ακόμη πιο πίσω στην τεχνολογία. Ο ήχος του ποτέ δε μου άρεσε, αλλά φαίνεται ότι αρέσει σε πολύ κόσμο... Δεν έχει sympathetic resonsance αν και έχει sustain resonance. Έχει κάποια στοιχεία για εφε που κάνουν λίγο πιο ρεαλιστικό το αποτέλεσμα (key noise, dumper noise, etc), αλλά και πάλι, ομολογώ ότι ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ, δε μου αρέσει ο ήχος. Δε μου αρέσουν οι επιλογές που έκανε ο μηχανικός τους... Σχετικά μικρό, σύμφωνα με τα παραπάνω, έρχετε σε πακέτο με 4 πιάνα, ένα εκ των οποίων δε βρίσκεται αλλού, το Steingraeber 130. 5. Galaxy II Ένα παραμελειμένο πιάνο, με πολύ γλυκό ήχο. Συλλογή πιάνων μάλλον. Δεν είναι τεράστια σε μέγεθος και έχουν ΟΛΑ τα τεχνικά στοιχεία που μπορεί να θέλει κάποιος (sympathetic, sustain resonance, etc). Για κάποιο λόγο δε πούλησε ποτέ πολύ, αν και, επιμένω, ο ήχος του είναι πολύ γλυκός. Κάνει μεγάλη χρήση διαφόρων scripts στη Kontakt engine. 6. VSL Vienna Imperial Άλλο ένα "τέρας" σε θέμα μεγέθους κλπ... Τεράστιο, σπουδαίο, με πάνω απο 100 velocity layers (όπως συνηθίζει η VSL, να καλύψει όλες τις πιθανότητες), με όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά (sympathetic, sustain resonance). Στα 24-bit . Όπως άλλα προϊόντα της ίδιας εταιρίας, έρχετε με το δικό της player και είναι αρκετά εώς πολύ βαριά για κάθε Η/Υ... Τέλος 7. Pianoteq της Modartt Όπως και σε κάποιο άλλο σημειο, δεν πρόκειται για sampled piano αλλά για physical modeling. Θεωρώ ότι πρόκειται το πλέον ρεαλιστικό δείγμα αυτής της τεχνολογίας! Και το καλύτερο είναι το μέγεθός του! Αντι για 270/65/50 GB αυτό είναι 15 ΜΒ! Μόνο! Ο ήχος είναι ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΣ, και δεν έχω πρόβλημα να το προτείνω σε όποιον ψάχνει ένα πιάνο, όποιο πιάνο και να είναι αυτό. υπάρχει έλεγχος κάτω απο κάθε στοιχείο ενός πιάνου και του ήχου του, κάθε χαρακτηρηστικό. Χτίζεις το δικό σου ήχου. Έχει και 5 διαφορετικά μικρόφωνα που τα βάζεις όπου θέλεις και κάνεις τη δουλειά σου. Δεν έχει προβλήματα με μνήμη, ούτε με χώρο στο σκληρό, αλλά είναι αρκετά έντονο για το CPU σας. Παίζει αλλά σε πιο αργά συστήματα μπορεί σε γρήγορες φράσεις να μην παίζει καλά. Τα φανταστικά του στοιχεία είναι τα τεχνικά χαρακτηρηστικά. Δεν έχει velocity layers! Κάθε νότα που παίζεται είναι διαφορετική ανάλογα με την ένταση που χτυπάτε το πλήκτρο, αλλά και τις άλλες νότες που έχουν παιχτεί πριν, που παίζονται εκείνη τη στιγμή, το πεντάλ κλπ. Παράδειγμα: Αν πατήσεις στακάτο μία νότα, και ΜΕΤΑ πιάσεις το πεντάλ, αυτό μπορεί να πιάσει τον ΑΠΟΗΧΟ της νότας, όχι όλη τη νότα. Ανάλογα με το που θα πατήσει κανείς το πεντάλ, πιάνει άλλο σημείο του ήχου. Ακριβώς όπως ενα πραγματικό πιάνο. Ένα διαμάντι με λίγα λόγια! ALL THE REST Καταρχήν να ξεκαθαρίσω. Επειδή η γκάμα εδώ είναι πολύ μεγάλη, θα πηγαίνω ανα εταιρία, παρά ανα όργανο ή τύπο οργάνων, οκ; Υπάρχουν διάφορες εταιρίες, άλλες μικρές, άλλες μεσαίου μεγέθους που δραστηριοποιούνται στο γενικό χώρο του sampling. Κάποιες απ'αυτές έχουν αφήσει ιστορία, ένω κάποιες άλλες μόλις ξεκινήσανε... 1. ProjectSAM Μια απο τις σπουδαιότερες εταιρίες στο χώρο, απο τους Maarten, vincent και Marco (αδυνατώ να θυμηθώ τα μικρά τους ονόματα...), που έχει κάνει λιγοστά, σχετικά και ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ πακέτα ήχων, όλα τους. Το τελευταίο τους, και πιο πρόσφατο πακέτο είναι η Symphobia ένα είδος ορχηστρικής βιβλιοθήκης ήχων, αλλά όχι με τον παραδοσιακό τρόπο. Περιέχει καινούρια αντίληψη στην ηχογράφηση, καθώς και διάφορα chords, minor, major, runs, κλπ, τα οποία θεωρούταν πεπαλαιομένα. Να που όμως τώρα η ProjectSAM γύρισε και τα έκανε ένα θαυμάσιο εργαλείο. Περιέχει επίσης ένα μεγάλο μέρος απο ορχηστρικά εφε (glissandi, tremoli, clusters, noise, etc), που είναι αδύνατον να βρεθούνε αλλού! Αρκετά ακριβό στα 1000 ευρώ, έρχετε μαζί με το Kontakt player, και 18 GB στο σκληρό σας δίσκο. Εργαλείο στο οποίο πολλοί επαγγελματίες απλά "ορκίζονται"! Μαζί τους κι εγώ, αν και δεν το έχω (ακόμη). ___________ True Strike. Σε δύο πακέτα, έκαστως στα 339 ευρώ, είναι μόνο κρουστά αλλά τι κρουστά! Φανταστικοί ήχοι, λεπτομέρεια στη λεπτομέρεια, πληρότητα στα πάντα, τα πλέον χρήσιμα κρουστά. 18 και 12 GB αντίστοιχα ΘΕΛΟΥΝ να έχει κανείς κάποιο sampler για να τρέξουν. Ένα απο τα κορυφαία πακέτα κρουστών στην αγορά σήμερα, ακόμη και μετά απο 2-3 χρόνια που έχει κυκλοφορήσει! ___________ Orchestral Brass, otherwise known as SamBrass Είναι τα χάλκινα της εταιρίας, άλλος ένας σταθμός στα δειγματισμένα όργανα! Καταπληκτικός, γεμάτος, ήχος, ειδικά ηχογραφημένος για χρήση με μεγάλες ορχήστρες, με τον φουλ "μπα μπα μπουμ" ήχο! Αν θυμάμαι καλά, δεν είναι τεράστια στο μέγεθος, αλλά θέλουν sampler. 2. EastWest Quantum Leap Αναφέραμε παραπάνω την ορχήστρα της EW και τα πιάνο τους, αλλά έχει και κάποια άλλα προϊόντα που πρέπει να αναφερθούν! Ένα απ'αυτά είναι το SD2 (SoundDrum 2). Κρουστά και πάλι, νέα engine (h PLAY) και φαντασμαγορικοί ήχοι. Γεμάτοι, για τεράστιο ήχο στην παλέτα σας. Κατηγορήθηκε πολύ στην αρχή για bugs και ότι είναι πολύ βαρύ, δεν είμαι 100% σίγουρος ότι έχουν φύγει όλα τα bugs Και ακόμη λιγότερο ότι λειτουργεί σε ελαφριά συστήματα... Έρχετε μαζί με midi perfromance files, που απλά τα βάζεις στο sequencer σου, αντί για λούπες και τις αλλάζεις όπως θέλεις (αν και λειτουργούνε σα λούπες πρακτικά). σπουδαίες ιδέες, εξαιρετική ομάδα, μεγάλη εταιρία (ίσως η μεγαλύτερη στο χώρο), και ένα πακέτο που αξίζει τον κόπο. ______ Symphonic Choir Η χορωδία του μέλοντος; Μεγάλο σε μέγεθος, περι τα 40 GB, με 3 μικρόφωνα, ηχογραφήσανε ΟΛΑ τα φωνητικά μίας χορωδίας (α,β, αι, εεεε, ι, ηη, τ, σ ,κλπ) και μετά βρήκαν τρόπο να τα ενώσουν. Ακούγεται απίστευτο αλλά είναι αλήθινο! επίσης είναι πολύ δύσκολο. Πάρα πολύ δύσκολο να το κάνεις να ακουστεί ρεαλιστικά! Και θέλει πολύ χρόνο. Τώρα στα αρνητικά. Στην τωρινή του έκδοση ΔΕΝ υπάρχει το WordBuilder (WB for short) μέσα στον player, αναμένεται update τσάμπα για τους ιδιοκτήτες. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να μήν δουλεύει το WB ανάλογα με το πιο sequencer χρησιμοποιείται... Επισης στην παλαιότερη έκδοση υπήρχε πρόβλημα στις εκτάσεις των φωνών. Οι μπάσσοι και οι σοπράνες ήταν ΠΟΛΥ ελλειπής, σε σημείο που πολύ χρήστες ήθελαν τα λεφτά τους πίσω. Υποτείθεται ότι αυτό διορθώθηκε... Τέλος, το portamento/legato tool του PLAY, αν και λειτουργει πολύ όμορφα στις ορχήστρες τους, ΔΕΝ λειτουργεί και πολύ όμορφα με τις χορωδίες. Θέλει κάποιο update. Το θέμα είναι ότι δεν υπάρχει ανταγωνισμός αυτή τη στιγμή! Έχει αναφερθεί απο την VSL και τον Garritan ότι δουλεύουν σε κάποιες χορωδίες (άλλες ο καθένας), αλλά ακόμη δεν υπάρχουν δείγματα και αποδείξεις προς αυτό το συμπέρασμα (αν και στο τηλ, ο Garritan μου είχε βάλει κάποια χορωδία και είχα χαζέψει... Τώρα αν μου έκανε πλάκα... Στο κάτω κάτω υπεραστικό έπερνα...) Είναι ένα απο τα πακέτα που προσθέτουν τρελά στον ήχο του ιδιοκτήτη, άρα... Αξίζει τον κόπο, ότι και να πει κανείς. Και παλιά κόστιζε 1000 ευρώ, τώρα έχει κατέβει στα... 400 περίπου... 3. Sample Modeling Την έχω αναφέρει και παλαιότερα (σε ένα κόμμάτι μου...; Το θυμάται κανείς;) Έχει αυτή τη στιγμή 2 προϊόντα (και δουλεύει στο τρίτο). the trumpet και το Mr. Sax. Και τα δύο χρησιμοποιούνε υβριδική τεχνολογία, που δανείζεται και απο τους δύο κόσμους (sampling και physical modeling) και δημιουργει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Δεν έχω να πω πολλά πράγματα. είναι σχετικά μικρό στο μέγεθος. Είναι αρκετά ακριβό, αφού πρόκειται για 1 όργανο μόνο, αλλά ο ήχος είναι ο καλύτερος και πιο ρεαλιστικός που μπορεί να υπάρχει! Δεν υπάρχει καλύτερη τρομπέτα ή σαξόφωνο, ακόμη και απο ζωντανούς οργανοπαίκτες (εεε... καλά τώρα...) Και για να μη νομίζεται ότι τα λέω απ'το μυαλό μου: http://www.samplemodeling.com/en/products_trumpet.php Δείτε και ακούστε το βίντεο και μετά πειτε μου. Στον παλιά μου Η/Υ τον P4 2.8 GHz, 2 GB RAM η τρομπέτα δούλευε μια χαρά. Στον καινούριο i7 πετάει, δε περπατάει! Για καλύτερη χρήση καλό είναι να υπάρχει κάποιο midi keyboard, ΜΕ mod wheel, και expression pedal αλλά και πάλι θέλει editing, αφου τα πάντα παίζουν ρόλο. 4. WestGate Studios Παιδί του Τιμ, φαίνεται ότι έχει καιρό να φανεί και να ακουστεί. Δε ξέρω τι έγινε ακριβώς ούτε έχω τόσο στενές σχέσεις για να ρωτήσω... Έκανε κάποια ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΑ σολο όργανα, κορνα, κλπ, έβγαλε κάποια άλλα και μετά σταμάτησε να βγάζει... Ο ήχος πολύ ζεστός, πολύ κοντινός σε αυτό που ξέρουμε εμείς, και πολυ όμορφα παίζεται. Με τεχνικά χαρακτηριστικά και πολύ καλές ηχογραφήσεις είναι μια καλή προσθήκη στην παλέτα κάποιου. Ειδικά αφού δεν υπάρχουν εναλακτικές πολλές. (Γενικά κάποιος που βγάζει πακέτα με ΣΟΛΟ όργανα, συνήθως κάνει καλύτερη δουλειά απο κάποιον που βγάζει μια ολόκληρη ορχήστρα. Η αφοσίωση σε συγκεκριμένο στόχο λειτουργεί καλά!) 5. Wallander Instruments Ο Σουηδος φίλος (μου), ο Arne, που για να μην γίνει ένα με τις στατιστικές αυτοκτωνιών στη Σουηδια (κάναμε πλάκα, ότι όλοι οι Σουηδοί ασχολούνται με δημιουργηκά επαγγέλματα και μου έλεγε ότι το κάνουν για να μην αυτοκτωνήσουν! ), έχει φτιάξει ένας ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ! Δεν είναι samples, και ΔΕΝ ΕΧΕΙ strings (θέλει πολύ research). Αλλά τα χάλκινα ειδικά, και λιγότερο τα ξύλινα είναι φανταστικά. Το όλο πακέτο είναι λιγότερο απο 0.5 GB και είναι Interactive Audio Synthesiser, όπως τα λέει ο ίδιος. Ο ήχος που βγάζει το σύνθ του είναι πραγματικά μοναδικό. Γενικό παράπονο (όπως με όλες τις περιπτώσεις συνθ ΕΚΤΩΣ ΤΟΥ PIANOTEQ) ότι δεν είναι 100% ρεαλιστικό. Εγώ θα απαντούσα ότι εξαρτάται απο τον οργανοπαίκτη. Με ένα wind controller (breath controller) μπορείς να παίξεις πραγματικά καταπληκτικές φράσεις! Απλά ακούστε τα ντέμο. Και το καλύτερο τώρα: Για όσουν έχουν iPhone! Με $5 παίρνεις το WiVi Band και παίζεις μουσική στο iPhone σου! Τσεκάρετε τον πληκτρά των Dream Theater λίγο και τρελαθείτε, όπως τρελάθηκε κι αυτός: http://www.youtube.com/watch?v=Gn_uBjKTnkQ&eurl=http%3A%2F%2Fwww.wallanderinstruments.com%2F&feature=player_embedded ΤΕΛΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Ήταν χρήσιμο αυτό που έκανα; Ελπίζω αλλίως έκαψα ένα καλό 8ωρο και τον ύπνο μου (αλλά και πάλι δεν άντεχα να δουλέψω άλλο στα ίδια και τα ίδια... ) 1. Οι γνώμες είναι καθαρά προσωπικές! Δε σημαίνει ότι είναι σωστές. Ελπίζω να είναι φανερό πια στοιχεία αποτελούν προσωπική γνώμη και ποια είναι απλά "γεγονότα". Τα μεγέθη είναι πραγματικά γεγονότα, που ελπίζω να είναι σωστα σε γενικές γραμμές. Τα "τεράστιο", ή "τέρας" είναι προσωπικά στοιχεία, και δεν είναι απαραιτήτως κακά ως χαρακτηρισμός! Ειδικά το "τέρας" το χρησιμοποιώ ως επι το πλείστων για το μέγεθος της κάθε βιβλιοθήκης. 2. Προφάνως κάτι θα έχω ξεχάσει... Πιθανών να μην το ξέρω κι όλας. Αν είναι εδώ είμαι συνεχίζω κάποια άλλη στιγμή. Περιορίστηκα σε καθαρά ορχηστρικούς ήχους! Τώρα Τώρα Ελπίζω ότι κάτι σαν το παραπάνω θα βοηθήσει κάποιον να διαλέξει σε μία πιθανή αγορά. Αλλά ΚΑΤ'ΟΥΔΕΝΑ ΛΟΓΟ δεν αναλαμβάνω ευθήνη για οτιδήποτε. Μεγάλοι άνθρωποι είστε (μάλλον) άρα η ευθήνη δική σας! Οκ; Για να διαλέξετε την επόμενή σας αγορά καλό θα ήταν να σκεφτείτε: α. Τι ήχους θέλετε; Αν θέλετε κρουστα πάτε για SD1/2 ή True Strike. Αν θέλετε πιάνο, άλλες επιλογές, κλπ. β. Ανάλογα με τον Η/Υ που έχετε, τον χώρο που έχετε στον σκληρό και το σύστημά σας. Προφανώς αν δεν έχετε χώρο στο σκληρό δε μπορείτε να πάρετε τα QL Pianos. Ούτε όλη τη VSL Suite. γ. Ανάλογα με την τιμή. Συνήθως για να αγοράσει κανείς τη VSL θέλει και ένα καινούριο Η/Υ μαζί. Το ίδιο για τα πιάνα της QL, ή τουλάχιστον καινούριο σκληρό. Αν σκοπέυεται να επεκταθείτε, μπορεί να είναι καλύτερα να αγοράσετε μια και καλή κάτι καλό, αν νομίζεται ότι θα μείνετε για πολύ καιρό στάσιμοι, κάτι μικρότερο. Αν είναι να βγάλετε χρήματα... βάλτε χρήματα. Απλός νόμος: (Συνήθως) όσα πιο πολλά βάλεις, τόσα πιο πολλά θα βγάλεις... (αν και δεν πάει αναλογικά, ισχύει ότι δύσκολα θα βγάλεις gig με το GPO, αλλά με δείγματα και ντέμος απο την EW έχεις άλλες πιθανότητες). δ. Ανάλογα με τα ντέμο που θα ακούσετε: Σας εντπυωσίασε κάτι; Άρα αξιζει. ΠΡΟΣΟΧΗ! Κάποιες εταιρίες βάζουν τους καλύτερους με τα καλύτερα συστήματα να κάνουν ντέμο (λογικό). Έλα που όμως αυτό σημαίνει ότι εσύ ακούς ένα αποτέλεσμα απο ένα τεράστιο στούντιο με κάτι ηχεία να, και mastering suites, κλπ και μετά αγοράζεις το πακέτο και ψάχνεις να δεις πως στο Δία το έκανε αυτό... EW και VSL το κάνουν αυτό. Αντίθετα ο Garritan, Sample modeling, Pianoteq Και άλλες μικρότερες εταιρίες έχουν μυριάδα απο User demos και άρα πιο ρεαλιστικά δείγματα του τι μπορεί να γίνει. Ειδικά ο Garritan έχει πάνω απο 1000 demos. Για όλα τα γούστα και όλες τις ικανότητες! Ανοιχτόμυαλος άνθρωπος! ε. Επιπρόσθετα έξοδα. Πέρα απο την υπολογιστική δύναμη, μήπως ένα πακέτο θέλει και κάποιο Sampler? Μήπως κάποιο θέλει reverb? κλπ... ____________________ Για κάθε απορία, εδώ είμαι. Επίσης, ότι θέλετε να ρωτήσετε τις εταιρίες: Είναι απλοί άνθρωποι, που θέλουν να πουλήσουν και συνήθως πολύ προσβάσιμοι. Αν για κάποιο λόγο υπάρχει κάποιο πρόβλημα, μπορώ να επικοινωνίσω εγώ. Έχω τα στοιχεία απο τους πιο πολλους απο τους παραπάνω, και με ξέρουν... άρα καλύτερα αποτελέσματα. Αν και αμφιβάλω ότι θα υπάρχει κάτι που δε θα μπορεί να λυθεί δια τις κλασσικής οδού (support ticket σε περίπτωση bug, ή e-mail σε customer service σε άλλη περίπτωσή). _________________ Και να επαναλάβω: ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΥΠΕΥΘΗΝΟΣ ΓΙΑ ΤΙς ΑΓΟΡΕΣ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΑΣ! ΕΓΩ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΔΩΣΑ. ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΤΕ ΤΙΣ ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑ ΚΥΡΙΟ ΛΟΓΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΓΝΩΜΕΣ. ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΕ ΤΕΣ ΕΤΣΙ. ΣΑΝ ΜΙΚΡΟ REVIEWS.
  3. παιδιά ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες...
  4. Καλημέρα και καλό μήνα. Έφτασα κι εγώ στο σημείο να έχω μαμάκες γείτονες. Λοιπόν έχω μία αποθήκη που ο ένας τοίχος είναι μεσοτοιχία με το δωμάτιο του γείτονα. Αυτό είναι στο Άμστερνταμ, οπότε σε παλιά πολυκατοικία με ελάχιστη, ή καθόλου ηχομόνωση. Η ερώτηση: Αφού box in a box δεν παίζει να κάνω, υπάρχει κάποια, σχετικά φθηνή, επιλογή, που να είναι σχετικά λεπτή (πχ. 5 εκ); Γυαλοβάμβακα και γυψοσανίδα θα κάνει δουλειά; Με το καλοριφέρ τι μπορώ να κάνω; Ευχαριστώ για το χρόνο σας. Νικόλας
  5. Ρε παιδιά... Πέθανε ο Παπαθανασίου; 

    Όχι ρε γαμώτο...

  6. Ευχαριστώ παίδες. Προφανώς υπάρχουν διάφορες διαβαθμίσεις. Αλλά ταυτόχρονα αν έρθετε στη θέση του αγοραστή, εκεί ξεκινάει το πρόβλημα. Αν δηλαδή εγώ τον χρεώσω 100 ευρώ (που θα μου πάρει 2-3 ώρες να γράψω το κομμάτι που θέλει και την παρτιτούρα) μετά θα περιμένει για αυτό το ποσό, ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ να μοιραστεί την παρτιτούρα με όποιον θέλει. Όχι να βγάλει και κέρδος, όμως. Το παραπάνω μου φαίνεται κάπως λογικό... :-/
  7. Καλησπέρα παιδιά, Ενώ, γενικώς, ξέρω τι κάνω, εδώ τα έχω βρει σκούρα... Έχω σκοπό να αρχίσω να "πουλάω" τις υπηρεσίες μου, ως συνθέτης, στο fiverr. Έχω τις γνωριμίες, τη γνώση, κλπ... Κανένα πρόβλημα. Θα προσφέρω τη σύνθεση, καθώς και την παρτιτούρα κι εδώ αρχίζει το πρόβλημα. Μέχρι τώρα όταν κάποιος μου ζητάει να γράψω κάτι, το κάνω τσάμπα, και μετά ίσως να το εκδόσω (ως καλός εκδότης που είμαι). Υπάρχει μια σιωπηλή συμφωνία ότι το κομμάτι είναι ΔΙΚΟ ΜΟΥ και είναι 100% κατανοητό (ειδικά εαν εκδοθεί). Αν, όμως, πληρωθώ για το κομμάτι... τι γίνεται τότε; Ποιός έχει τα δικαιώματα; Μπορεί ο αγοραστείς να πουλήσει την παρτιτούρα, ξανά και ξανά; Μπορεί να την δώσει σε 100 μαθητές του για πάντα; Τι γίνεται σε αυτή τη περίπτωση; Είναι total buy out? Στα παιχνίδια που έχω δουλέψει, υπάρχει πάντα όρος ότι είναι ΜΟΝΟ για το συγκερκιμένο παιχνίδι (και συνήθως διεκδικω και κάποια % από τις πωλήσεις)...
  8. Τελικά έκοψε κανείς την βότκα; Ή συνεχίζουμε να πείνουμε; Απλά να τους βγάλουμε από την Eurovision δεν φτάνει. Θέλει χτύπημα καίριο, κάτω από τη μέση! Κάτω η βότκα. Πάνω το τσίπουρο! (με τη κβαντική .... που διάβασα στις τελευταίες σελίδες δε μπορώ να μείνω σιωπηλός, ούτε νε μην κάνω πλάκα)...
  9. Καλά... Κατεβαίνω Αθήνα αύριο. Θα βρω φωτό και θα στείλω... Προετοιμαστείτε... (Μα τι ωραίο θρεντ)
  10. Το ομολογώ ότι το παράκανα... Αλλά έτσι δίνω ένα μεγάλο μέρος του τελευταίου γρίφου. Ίσως να βάλω το hint στην πρώτη πίστα... Σκεψεις; ΥΓ. My pleasure!
  11. χαχαχαχα... Πολύ χαίρομαι που το χάρηκες. Το αρχικό σχέδιο μου πήρε μία μέρα περίπου και μετά άλλους 5 μήνες με τον προγραμματιστή και την Jessica (πολύ φίλη μου στο φατσοβιβλίο και απίθανη πιανίστα και μουσικός) να διορθώνουμε, κλπ... Τελικά νομίζω ότι με τα hints έχω ισορροπήσει την δυσκολία κάπως. Χωρίς αυτά δεν υπήρχε περίπτωση... τα δύσκολα (drag & drop, etc) μπορούν, όλα, να λυθούν με brutal force, αλλά νομίζω ότι αξίζει κανείς να το σκεφτεί και να βγάλει τη λύση αφού έχει νόημα (ελπίζω τουλάχιστον). Ετοιμάζω και άλλο παιχνίδι (για android & iOS) που θα κυκλοφορήσει κατά το καλοκαίρι, αλλά για την ώρα αυτό ήταν μεγάλη χαρά. Μοιραστείτε το ελεύθερα σε φίλους, συγγενείς, δασκάλους, μαθητές, κλπ. Και μη δώσετε τις λύσεις... σορρυ... Θα το θυμάμαι το Λ!
  12. ευχαριστώ σας όλους... Fotzen: Ποιό απ'όλα τα drag and match? Αν εννοείς την πίστα που λέει και ο bill, έχω δώσει μια ιδέα...
  13. Υπάρχουν δύο μέτρα που είναι τα ίδια. Αυτά μπαίνουν (προφανώς) στα μέτρα 1 και 5. Μετά έχεις μια νότα που είναι κρατημένη στο επόμενο μέτρο, οπότε αυτά πάνε μαζί. Έχεις και ένα 3ο μέτρο που μοιάζει με το 1 και το 5 (που δουλεόυν σε όποια από τις δύο θέσεις τα βάλεις) και άρα αυτό το 3ο μέτρο ή θα είνια στο 3 ή το 7. Είναι μια "λογική" μελωδία, για αυτό εξηγώ το πως και το γιατί χτίσεις έτσι. άρα από τις 8 θέσεις έχεις κλειδώσει τις 3 και μετά έχεις και μία άλλη εξάρτημένη. Οι πιθανότητες πέφτουν δραματικά... Θα σου στείλω μήνυμα με την λύση,βεβαίως βεβαίως σε λίγο.
  14. Πάνο... Γενικώς είχαμε θέμα με τα μεγέθη... να δουλεύεις pianoroll σε browser ειναι από μόνο του κουφό... Άσε που ipad/iphones δε παίζουν τις νότες (ενώ PC, Mac, Android τις παίζουν μια χαρά). Πραγματικά οι περιορισμοί του μήλου είναι ατελείωτοι... :( Αλλά ναι, "τρικυμία" στην καρδιά μου είναι ο συνθέτης... λέμε τώρα... (έχω απαντήσει παραπάνω, οπότε ελπίζω να το βρεις). ΕΠΙΣΗΣ: Για την "τελευταία" πίστα, άλλαξα το hint, γιατί αλλιώς δεν θα το βρει κανείς... ;) Για να δούμε.
  15. Νομίζω ότι μάλλον όχι. Αν έχει μια φωτογραφία μου τότε έχει λιιιιγο ακόμα.
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου