Προς το περιεχόμενο

Μαθηματα Φωνητικης


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπερα παιδες...

Εδω και ενα - δυο χρονια παραλληλα με το κιθαροπαιξιμο εχω επεκταθει και στα φωνητικα στις μπαντες με τις οποιες παιζω. Μου εχουν πει πως εχω οραια φωνη ;D ;D.. Απο χροια δεν ξερω (Δεν με εχω ακουσει ποτε ηχογραφημενο), αλλα τουλαχιστον προβληματα παραφωνιας δεν εχω, δηλαδη μου ειναι αρκετα ευκολο να "πιασω" την νοτα που θελω σωστα. Παρ'ολα αυτα θα ηθελα να ψαχτω και λιγο παραπανω με το θεμα, καθως ειμαι σιγουρος πως ολο και κατι θα κανω λαθος στην τεχνικη μου (η πιο σωστα στην απουσια αυτης :P), συν το γεγονος πως αρκετες φορες βαζω λιγο "γρεζι" στα φωνητικα (Καλα, οχι μπρουταλιες, απλα λιγο πιο "αγρια" φωνη :P), αλλα δεν γνωριζω αν το κανω σωστα η λαθος και ψιλοφοβαμαι για τυχον επιπτωσεις που μπορει να εχει στην φωνη μου αυτο το πραμα. Ακομα, θελω να προσπαθησω να επεκτεινω λιγο το ευρος (?) της φωνης μου, οσον αφορα κυριως τις ψηλες νοτες. Ορισμενες φορες που τραγουδαω ψηλα, νοιωθω πως προσπαθω παρα πολυ για να καταφερω να "βγαλω" τις νοτες...

Τι θα προτεινατε εσεις? Ωδειο? Δασκαλο σπιτι? Αλλο?

Fly from Here, but as the Chosen Pessimist...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 30
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Απο χροια δεν ξερω (Δεν με εχω ακουσει ποτε ηχογραφημενο)

 

γιατί δεν ξεκινάς από αυτό;

 

"γνώθι σαυτόν", έλεγαν οι αρχαίοι ημών ηχολήπται...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

γιατί δεν ξεκινάς από αυτό;

 

"γνώθι σαυτόν", έλεγαν οι αρχαίοι ημών ηχολήπται...

 

Ειναι προγραμματισμενο αυτο  ;D ;D απλα ελεγα για προβληματα τεχνικης που δεν ακουγονται αλλα νοιωθονται (καλα, τι ειπα παλι ο ανθρωπος :o :o ;D ;D ;D ;D :P :P :P)

Fly from Here, but as the Chosen Pessimist...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 εβδομάδες αργότερα...

Από αυτά που ακούω καταλαβαίνω πως εχεις αυτό που λέμε μία σωστή φωνή.

 

Δηλαδή κουρδίζεσαι σωστά και μάλλον έχεις και ένα λογικό εύρος , εφ όσον πιάνεις νότες χωρίς να στονάρεις ή να κάνεις "κοκοράκια".

 

Ωστόσο η απουσία τεχνικής μπορεί να αποβεί μοιραία εάν τραγουδάς μερικές ώρες την εβδομάδα.

 

Μην νιώθεις άσχημα, κανείς δεν έχει τεχνική..... Και όλοι μας συνήθως φωνάζουμε, για να μην πως γκαρίζουμε, όταν θέλουμε να μας θαυμάσουν "τι ωραία φωνή που έχουμε".

 

Συχνά διότι κάπως έχουμε ταυτίσει το δυνατή φωνή με το καλή φωνή.

 

Η αληθεια είναι πως η δυνατή σου φωνή -αυτή που κατά 90% χρησιμοποιείς και εσύ δλδ- είναι μία φωνή που δεν είναι τραγουδιστική, αλλά προορίζεται μόνο για τη λαχαναγορά, ως εκ τούτου εάν τη χρησιμοποιείς στο τραγούδι έρχονται κάλοι, πολύποδες και άλλα συμπαθή θέματα στις χορδούλες σου.

 

Για να αποφύγεις αυτόν τον κίνδυνο, χρειάζεσαι μαθήματα φωνητικής τοποθέτησης....όπου θα σου μάθουν πως να μην τραγουδάς με "λαιμό", αλλά να παράγεις πιο καθαρά και αβλαβώς τις νότες σου.

 

Παράλληλα θα μάθεις πως να έχεις ενιαίο ηχόχρωμα και ένταση σε όλη σου την έκταση , πως να ενοποιήσεις τα ρετζίστρα σου, πως να χρησιμοποιείς μεικτή φωνή, πως πως πως πως....

 

Τέλος, εάν πέσεις σε διαβασμένο στο είδος σου δάσκαλο, ίσως να σε βοηθήσει και στην έκφραση και στο φραζάρισμα.....

 

Γενικώς νομίζω πως όποιος θέλει να τραγουδίσει καλά είναι να πάει σε δάσκαλο για να σώσει και τη φωνή του και τα αυτιά μας.

 

Τώρα το σπίτι ή ωδείο είναι δικό σου θέμα. Εγώ ένα πράγμα θα σου πω.... Απέφυγε τα συνοικιακά μικρά ωδειάκια γιατί μαζί με τις τιμές πεφτει και η ποιότητα πολύ.

 

Και στην φωνή ειδικά, δεν κάνουμε εκπτώσεις....διότι να ξέρεις ένας κακός δάσκαλος φωνής θα σου κάνει 10 φορές γρηγορότερα κακό στις χορδές σου από ότι θα έκανες εσύ από μόνος σου χωρίς μαθήματα.....

 

Οπότε προσοχή προσοχή προσοχη και ο κανόνας που ΚΑΡΑισχύει εδώ είναι το ότι πληρώνεις παίρνεις......

 

Ακουλούθησε το ένστικτό σου και εάν στο 3ο μάθημα δεν είσαι ικανοποιημένος να τη κάνεις με ελαφρά....

“Never give a sword to a man who can't dance.”

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ακομα, θελω να προσπαθησω να επεκτεινω λιγο το ευρος (?) της φωνης μου, οσον αφορα κυριως τις ψηλες νοτες. Ορισμενες φορες που τραγουδαω ψηλα, νοιωθω πως προσπαθω παρα πολυ για να καταφερω να "βγαλω" τις νοτες...

 

 

Ισως να μην χρειάζεται να επεκτείνεις το εύρος σου.... Απλά να το ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ.

 

Περι κακών "δασκάλων" φωνητικής και άλλων περίεργων φαινομένων λοιπόν.....

 

1. Σε ότι έχει να κάνει με το γρέζι.... Μάλλον αυτό που βάζεις δεν είναι γρέζι, καθώς το γρέζι είναι κάτι είτε φυσικό που υπάρχει πάντα-συνήθως στις μαύρες φωνές- είτε παθολογικό -όταν οι χορδές δεν μπορούν να κλείσουν εντελώς όπως πχ. λόγω κομβίων-.  Η βρωμίλα αυτή που βάζεις τέσπα είναι ΣΙΓΟΥΡΑ λαρύγγι....και άρα επιβλαβής οπότε το νού σου.

 

2. Η ανθρώπινη φωνή χωρίζεται σε 3 registri ..... Στηθική, Μεσαία και Κεφαλική ή αλλιώς Chest voice, middle voice, head voice.

 

Το κάθε είδος φωνής ενεργοποιεί διαφορετικά αντηχεία του σώματος, από εκεί και παίρνει το όνομά του. Εννοείται πως η στηθικη έχει να κάνει με τις χαμηλές συχνότητες (με τις μπάσες νότες) και η κεφαλική φωνή με τις ψηλές.

 

Ανάμεσα σε αυτά τα registri υπάρχουν τα passaggi , τα περάσματα.... Τα μεγαλύτερα προβλήματα με τη φωνή μας τα παρουσιάζουμε στα περάσματα και το όλο θέμα είναι πως θα εξομαλυνθούν τα περάσματα.

 

Ανάλογα με το ΠΟΥ αλλάζεις registro αλλά και με το που έχεις ευκολία ή Timbro "χρώμα" κατατάσσεσαι σε ποιο είδος της ανθρώπινης φωνής ανήκεις.

 

Οι περισσότεροι άνθρωποι ΔΕΝ ανεβαίνουν στην κεφαλική τους φωνή διότι τους φαίνεται γελοία. Η αλήθεια είναι πως  τα άλλα 2 είδη φωνής τα χρησιμοποιούμε ΚΑΙ όταν μιλάμε (στηθική φωνή πχ είναι η κλασική sexy φωνή που χρησιμοποιούν οι 090 κοπέλες) ενώ συνηθως μιλάμε με τη μεσαία μας περιοχή.

 

Εάν προσπαθήσεις να "κοροιδεψεις" μία τραγουδίστρια όπερας, θα ανεβείς στην κεφαλική σου φωνή. Επειδή δεν την χρησιμοποιούμε συχνα την  κεφαλική μας φωνή , μας φαίνεται χαζή και μικρή σε όγκο.  Με τα μαθήματα όμως τη χτίζεις και αυτή.

 

Υπάρχουν 2-3 νότες στα περάσματα, που μπορούμε να τις πούμε και με τη μεσαία και με την κεφαλική περιοχή της φωνής για παράδειγμα..... Το σε ποιά νότα αλλάζεις registro είναι επίσης σημαντικό.

 

Εσύ το πιθανότερο που κάνεις είναι ότι νοτες που ανήκουν στο head voice πιέζεσαι και στριγγλίζεις να τις ωγάλεις με τη μεσαία φωνή γιατί σου ακούγονται πιο γεμάτες εκεί, ή γιατί απλά αυτό ξέρεις να κάνεις....

 

ΑΠλά πρέπει να ανεβείς στο άλλο σου registro....

 

Online, κατέβασε με τον "γνωστό τρόπο" τα μαθήματα τοy Bred Manning (θέλει υπομονή, είναι 6-7 cd και....Αν μή τι άλλο θα καταλάβεις τις διαφορές ανάμεσα στα registri σου....), μάθε για το Speech Level Singing , πάρε βιβλία από το Amazon, και γενικά ενημερώσου τόσο για την ανατομία του οργάνου σου όσο και για τις τεχνικές που υπάρχουν.

 

Είναι ο μόνος τρόπος που έχεις ΚΑΙ να μάθεις και να τσεκάρεις τους τσαρλατάνους δασκάλους....

 

 

Να σου δώσω ένα παράδειγμα..... ¨Εκανα σε ένα μικρό ωδείο "φωνητική" για 6-7 μήνες όπου υποτίθεται πως είμαι Alto και με δυσκολία ανέβαινα πάνω από το μεσαίο σόλ....

 

Οταν γράφτηκα σε ένα ωδείο της προκοπής , όπου  διδάσκει μία από τις καλύτερες Jazz φωνές της ελλάδας σήμερα, η οποία έχει κάνει και πολλά χρόνια κλασσικό τραγούδι.... Προέκυψε πως είμαι μάλλον Soprano Lyrico-dramatico. Και πήρα "μπόνους"  μία ακόμη οκταβούλα στην έκτασή μου από το πρώτο κιόλας μάθημα μαζί της....

 

Απλά η "δασκάλα" που είχα παλαιότερα δεν με ανέβαζε στο 3ο ρετζίστρο μου επειδή είχε άγνοια η καημένη και προφανώς φοβόταν πως θα μου έκανε κακό στη φωνή με την μαύρη ασχετίλα της.

Πολύ έντιμο βέβαια από πλευράς της, γιατί για σκέψου να με ανέβαζε κάπου που δεν ήξερε πως να με πάει.....

 

Να ξέρεις πως οι δασκάλες του "μοντέρνου" τραγουδιού, "έντεχνου" και δε συμαζέυεται έχουν μεγάααααλες πιθανότητες τσαρλατανισμού και ασχετοσύνης....ΔΙότι οι δασκάλες κλασικού....έ ....8 χρόνια μέχρι το δίπλωμα όλο και κάτι μάθανε :P

 

Ασε που για να πεις κλασικό ρεπερτόριο ΠΡΕΠΕΙ να χεις τεχνική, αλλιώς δεν....

 

Αλλά και πάλι.... άλλο ξέρω να τραγουδώ εγώ για τον εαυτό μου, και άλλο ξέρω να διδάξω....

 

Ξανά υπογραμμίζω...... Μάθε, ενημερώσου, και εν τέλει...πλήρωσε... όλα κοστίζουν....

 

Στη θέση σου για να είμαι ασφαλής θα χτύπαγα ένα από τα εξής ωδεία που είναι σοβαρά μέχρι το κόκαλο Νάκας, Φακανάς, Αθηνών, Εθνικό-το κεντρικό στη Βάθης όχι τα συνοικιακά-, Ελληνικό, Athenaum και ασχολούνται με τη σύγχρονη μουσική σε ψηλό επίπεδο, και που μπορείς να βρείς τα μεγαλύτερα και καλύτερα ονόματα στη μουσική του σήμερα.  (Η σειρά αναφοράς είναι τυχαία, προς αποφυγή παρεξηγήσεων...και όχι δεν πάω στον νάκα εγώ)

 

Αλλιώς θα πρόσεχα πολύ σε ποιον δάσκαλο θα εμπιστευόμουν το μέλλον της φωνούλα μου

 

 

“Never give a sword to a man who can't dance.”

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 εβδομάδες αργότερα...

Συμφωνω σε μεγαλο βαθμο με τη φιλη asgartha. Πρεπει να εισαι αρκετα διαβασμενη δεσποινις και γι'αυτο τα θερμα μου συγχαρητηρια.

 

Προς Frost:

Ειμαι καθηγητης φωνητικης και αυτο το επισημαινω για να δωσεις λιγο περισσοτερη βαρυτητα στα λεγομενα μου (οχι πως αυτο με κανει θεο).

 

Για αρχη καλο θα ηταν να πας σε καποιον καθηγητη φωνητικης, ασχετως αν διδασκει σε ωδειο η στο σπιτι. Ειναι πολυ επικινδυνο να κανεις κακο στη φωνη σου απο την κακη χρηση και την ελλειψη τεχνικης, οπως ηδη προανεφερε η asgartha.

Δεν εχει σημασια που θα τον βρεις, αρκει να σε εκφραζει και να ειναι καλος με ορεξη για μαθηση. Αν μεχρι το 4-5 μαθημα δεν σου γεμισει το ματι, φυγε με ελαφρα πηδηματακια και ψαξε για αλλον. Προσωπικα αλλαξα 5 καθηγητες μεχρι να βρω τον σωστο.

Αφου κανεις καποιο καιρο μαζι του (6μηνες- 2 χρονια) και αποκτησεις μια πιο σφαιρικη αποψη του φωνητικου σου οργανου τοτε μπορεις να επεκταθεις και σε βιβλια για extra γνωση, η ακομα και να πας σε καποιον αλλο καθηγητη.

 

Η τιμη του εκαστοτε καθηγητη δεν εχει τοση σημασια, δηλαδη αν καποιος ειναι ακριβος δεν σημαινει απαραιτητα πως ειναι καλος, και το αντιθετο. Ομως οπως ειπε και η asgartha πρεπει να πληρωσεις για να μαθεις, ολα κοστιζουν, ποσο μαλλον η γνωση της φωνης......

 

Ελπιζω να βοηθησα φιλε μου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 μήνες αργότερα...

Ενδιαφέρομαι κι εγώ να ξεκινήσω ιδιαίτερα μαθήματα φωνητικής και ήθελα να ξέρω, αν είναι δυνατόν να κάνουμε κακό στη φωνή μας με το να  πέσουμε σε λάθος καθηγητή. Πώς θα ξεχωρίσω ποιος είναι ο κατάλληλος;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κατ' αρχήν μη φοβάστε ότι θα κάνετε κακό στη φωνή σας με μερικά μαθήματα, μερικές πρόβες, ή μερικές συναυλίες... Χρειάζεται να την κακομεταχειριστείς για αρκετό χρονικό διάστημα (π.χ. 2-3 σαιζόν σε σκυλάδικο) ώστε να την καταστρέψεις... Από κει και πέρα ο σωστός δάσκαλος είναι αυτός που θα σε κάνει να προοδεύεις σε έκταση, άρθρωση, ηχοχρώματα κτλ. κτλ. κτλ. Για παράδειγμα αν με κάποιο δάσκαλο μετά τα 4-5 πρώτα μαθήματα "χτυπάς" νότες που πριν δε μπορούσες και παράλληλα δεν κουράζεσαι και δεν "κλείνεις" τότε είσαι σε καλό δρόμο... Αν κάποιος σου πει "αυτή είναι η έκτασή σου με αυτή γεννήθηκες και με αυτή θα πεθάνεις" όπως δυστυχώς κάνουν οι περισσότεροι δάσκαλοι κλασικού τραγουδιού που η asgartha εκθείαζε προηγουμένως τότε τρέξε μακριά...

Επίσης μη περιμένει κανείς ότι θα γίνει καλός τραγουδιστής σε μία μέρα χρειάζεται πολύς χρόνος και πολύ δουλειά για να μπορέσει κάποιος να σταθεί σε ένα αξιοπρεπές επίπεδο...

π.χ. το ότι θα χτυπήσεις μια high tenor C στο μάθημα δε σημάίνει ότι θα τη χτυπάς όποτε θέλεις και στην πρόβα, στο στούντιο, ή στο live...

Κατά τα άλλα συμφωνώ με όσα προαναφέρθηκαν για τεχνικές, ρετζίστρα κτλ.

Και η μέθοδος του Brett Manning γ@μ@ει...

YouHaveToBeHappyWithWhatYouHaveToBeHappyWith

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 χρόνο αργότερα...

 

Με εκνευρίζουν αφάνταστα οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν τα forum μόνο για να προωθήσουν την όχι και τόσο ακμάζουσα επαγγελματική τους ζωή.  Ιδίως όταν τα σχόλιά τους δεν προσφέρουν τίποτα στη συζήτηση όπως το βίντεο που ανέβασες για παράδειγμα.

 

Φίλες Σπυρίδων, πρώτον και κύριον το να μπορείς να κάνεις Slides δεν σημαίνει καθόλου πως μπορείς να τραγουδίσεις, πόσο μάλλον να διδάξεις φωνή.

Το slide σου, λυπάμαι αλλά δεν είναι 4 οκτάβες πρώτον και κύριον.   

 

Ο Robert Plant που τον έχεις κοτσάρει στο βίντεό σου δεν είναι φωνάρα επειδή κάνει slides.  Και το ίδιο το εύρος είναι εντελώς υπερτιμημένη φωνητική ικανότητα, όλοι οι άνθρωποι έχουν σε γενικές γραμμές έτσι και αλλιώς 2,5 οκτάβες, που με λίγο belting τεχνική φτάνει 3 και 4....

 

Εαν το πας πρωταθλητικά, 4 οκτάβες δεν λένε και πολλά, μια και υπάρχει η Diamanda Galas και η LIsa Gerard μεταξύ άλλων που έχουν 5.

 

Η ερώτηση είναι η εξής όμως.....  Εάν δεν τραγουδάς contemporary ρεπερτόριο, τι να τις κάνεις τις 3-4-5 οκτάβες?  Στη πόπ και ρόκ μουσική τα τραγούδια έχουν μέση έκταση 1,5 άντε 2 οκτάβες.

 

Αρα τις έχεις μόνο για εφέ.

 

Ελα όμως που το τραγούδι δεν έχει να κάνει με την έκταση....  Και το πιάνο έχει 88 πλήκτρα ,αλλά σπάνια χρησιμοποιούνται οι άκρες.

 

Η φωνή έχει να κάνει με σταθερότητα τόνου, ικανότητα πρόσβαση στα διάφορα αντηχεία του σώματος για παραγωγή ενδιαφέρουσας χροιάς με resonance, και πάνω απ' όλα ΦΡΑΖΑΡΙΣΜΑ και feeling...

 

Ενα slide δεν πρέπει να πείσει κανέναν άνθρωπο που έχει ένα ελάχιστο νου.  Και οι γατες όταν νιαουρίζουν slides κάνουν, αυτό δεν τις κάνει μουσικούς.

 

Ισως εάν μας τραγουδίσεις αυτό που τραγουδάει ο Robert Plant το ίδιο αποτελεσματικά να αναθεωρήσω.....

 

Στα παιδιά που σε κατάσταση απόγνωσης αναζητούν πραγματικές απαντήσεις εδώ μέσα, ένα έχω να πώ...

 

ΠΡΟΣΟΧΗ!

 

 

“Never give a sword to a man who can't dance.”

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου