Προς το περιεχόμενο

Τεχνικές Σύνθεσης Ήχου - Προσθετική, Αφαιρετική σύνθεση


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αν αναφέρεις πιο αναλυτικά τι θες να κάνεις, ίσως να μπορέσω να βοηθήσω περισσότερο.

 

Πρέπει να κάνω μια εργασία στην οποία θα παρουσιάζω ένα είδος σύνθεσης. π.χ. προσθετική σύνθεση. Μια εργασία 10 σελίδες που να μιλάει για την προσθετική σύνθεση, τί κάνει πως το κάνει κλπ. Τά πάντα γιάυτο το είδος συνθεσης.

 

Ελπίζω να σας κατατόπισα κάπως.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν και δεν είμαι ειδικός επί τέτοιων τεχνικών θεμάτων (ξέρω κάποια πράγματα, αλλά υπάρχουν ορισμένα άτομα εδώ μέσα, π.χ. OurDarkness  8), οι οποίοι το κατέχουν το άθλημα), θα πρότεινα να αναπτύξεις το θέμα της προσθετικής σύνθεσης. Η αφαιρετική σύνθεση είναι πλέον η πιο διαδεδομένη (ακόμα και τα sample-playback synths που χρησιμοποιούμε βασίζονται εν πολλοίς στη φιλοσοφία της subtractive, απλά στη θέση των αναλογικών κυματομορφών και των αναλογικών κυκλωμάτων υπάρχουν πλέον δείγματα και προσομειώσεις φίλτρων και κυκλωμάτων), οπότε αν η εργασία έχει δοθεί και σε άλλους συμφοιτητές σου, θα μπορέσεις να ξεχωρίσεις από τη "μάζα", καθότι οι περισσότεροι πλέον ασχολούνται κυρίως με την subtractive.

Αυτό έχει και το αρνητικό ότι ίσως να μη βρεις τόσες πολλές πηγές για προσθετική, ίσως και να κάνω λάθος βέβαια.  :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν και δεν είμαι ειδικός επί τέτοιων τεχνικών θεμάτων (ξέρω κάποια πράγματα, αλλά υπάρχουν ορισμένα άτομα εδώ μέσα, π.χ. OurDarkness  8), οι οποίοι το κατέχουν το άθλημα), θα πρότεινα να αναπτύξεις το θέμα της προσθετικής σύνθεσης. Η αφαιρετική σύνθεση είναι πλέον η πιο διαδεδομένη (ακόμα και τα sample-playback synths που χρησιμοποιούμε βασίζονται εν πολλοίς στη φιλοσοφία της subtractive, απλά στη θέση των αναλογικών κυματομορφών και των αναλογικών κυκλωμάτων υπάρχουν πλέον δείγματα και προσομειώσεις φίλτρων και κυκλωμάτων), οπότε αν η εργασία έχει δοθεί και σε άλλους συμφοιτητές σου, θα μπορέσεις να ξεχωρίσεις από τη "μάζα", καθότι οι περισσότεροι πλέον ασχολούνται κυρίως με την subtractive.

Αυτό έχει και το αρνητικό ότι ίσως να μη βρεις τόσες πολλές πηγές για προσθετική, ίσως και να κάνω λάθος βέβαια.  :)

 

Δεν νομίζω να με ξεχωρίσει αυτό απο την μάζα εξ'αλλου έχουμε ασχοληθεί εξίσου και με τις 2 τεχνικές. Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σου πάντως

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλή η ιδέα του Cyclops! :)

 

ξεκίνα από κάποια άρθρα στην wikipedia τα οποία αναλύουν την προσθετική σύνθεση και δίνουν και διαγράμματα του πως από διάφορες ημιτονοειδείς κυματομορφές, με διάφορες εντάσεις και φάσεις (και μετά την διανυσματική τους πρόσθεση) καταλήγουμε να έχουμε κυματομορφές πιο πλούσιες σε περιεχόμενο, όπως πριονωτές, παλμικές κ.λ.π. Ουσιαστικά αυτό αποτελεί και το ζουμί και της ανάλυσης Fourrier.

 

Μπορείς κατά την διάρκεια της ανάλυσης να επισημάνεις τα πλεονεκτήματα της προσθετικής σύνθεσης σε σχέση με την αφαιρετική, όπως την δυνατότητα να επέμβεις μεμονωμένα σε μία αρμονική (ή σε ορισμένο αριθμό αυτών) κάτι που δεν συμβαίνει στην αφαιρετική κ.λ.π. Αυτό το ίδιο πλεονέκτημα μπορεί όμως να γίνει μειονέκτημα αν το δει κανείς από την πλευρά του μουσικού, ο οποίος τις περισσότερες φορές δεν γνωρίζει πως να παράγει συγκεκριμένες κυματομορφές κ.λ.π.

 

Επίσης μπορείς να αναφέρεις κάποια synthesizers τα οποία υλοποιούσαν προσθετική σύνθεση, όπως π.χ. το Technos Acxel Resynthesizer αλλά και μεταγενέστερα όπως το Kawai K5000 S. Μπορείς επίσης να κάνεις μία σύντομη αναφορά στην μικρή τους εμπορική επιτυχία συνδυάζοντας τους λόγους με αυτούς που προκύπτουν από την ίδια την μέθοδο σύνθεσης.

 

:)

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

H προσθετική είναι αρκετά ιδιόμορφη... η αφαιρετική είναι η πιο διαδεδομένη και εύκολη στην κατανόηση, όπως και η wavetable... η FM κάπου στο ενδιάμεσο. Αν θες να ξεχωρίσεις από τους υπόλοιπους που θα διαλέξουν σίγουρα αφαιρετική θα σου πρότεινα κι εγώ προσθετική ή granular ή physical modelling. Σου συνιστώ επίσης να παραγγείλεις αυτό εδώ: http://www.computermusic.co.uk/page/computermusic?entry=the_fast_guide_to_synthesis, που είναι εξαιρετικό σαν εισαγωγή, και που θα σε βοηθήσει αρκετά (για να μην σου πω ότι θα σου βάλει άνετα το μικρόβιο του χόμπυ...).  

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επίσης μπορείς να αναφέρεις κάποια synthesizers τα οποία υλοποιούσαν προσθετική σύνθεση, όπως π.χ. το Technos Acxel Resynthesizer αλλά και μεταγενέστερα όπως το Kawai K5000 S. Μπορείς επίσης να κάνεις μία σύντομη αναφορά στην μικρή τους εμπορική επιτυχία συνδυάζοντας τους λόγους με αυτούς που προκύπτουν από την ίδια την μέθοδο σύνθεσης.

 

:)

 

 

Τι θυμήθηκες τώρα, τι συμπαθητικό synth. Αν δεν απατώμαι, υπήρχε και έκδοση K5000W, με sequencer (w=workstation) χωρίς τα knobs και τα υπόλοιπα performance controls του K5000S.  ;D

 

Έχεις δίκιο για την μικρή εμπορική επιτυχία της προσθετικής σύνθεσης. Τα ηχητικά αποτελέσματα δεν ήταν ικανοποιητικά. Οι επεξεργασίες που θα έπρεπε να τεθούν σε ιαχύ ώστε να συνδυαστούν τόσες πολλές αρμονικές (νομίζω τα K5000-series χρησιμοποιούσαν μόλις δύο τράπεζες των 64 sine waves = 128 ημιτονοειδείς κυματομορφές), ώστε να βγάλεις αληθοφανή ήχο με την προσθετική σύνθεση είναι τόσο απαιτητικές που τότε ήταν απλά απαγορευτικό. Σήμερα όμως θα μπορούσαμε να τις προσεγγίσουμε με τα σύγχρονα υπολογιστικά συστήματα.

 

 

------------------------------------------------------------------------

 

Η υπεροχή της αφαιρετικής σύνθεσης είναι φαντάζομαι προφανής και κρίνεται εκ του αποτελέσματος. Το αρμονικό περιεχόμενο είναι εκεί, απλά περιμένει να το σμιλέψεις με φίλτρα και διάφορα άλλα εργαλεία ώστε να βγάλεις κάτι χρήσιμο. Στην αφαιρετική όλο το ηχόχρωμα πρέπει να γίνει από το μηδέν. Η βασική θεωρία πίσω από την προσθετική σύνθεση είναι ότι οποιοδήποτε ηχόχρωμα (θεωρητικά πάντα) μπορεί να προσομειωθεί από πεπερασμένο αριθμό ημιτονοειδών κυματομορφών. ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

lol μετασχηματισμούς Fourier και σύνθεση κάνουμε εμείς που είμαστε της πληροφορικής αλλα δεν μπορώ να σε βοηθήσω γιατι ακόμα παλεύω να περάσω το μάθημα  :'(

The Economy Picker!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι θυμήθηκες τώρα, τι συμπαθητικό synth. Αν δεν απατώμαι, υπήρχε και έκδοση K5000W, με sequencer (w=workstation) χωρίς τα knobs και τα υπόλοιπα performance controls του K5000S.  ;D

 

Ναι, υπάρχει και W έκδοση. Εκπληκτικά καλό κλαβιέ και οι δύο εκδόσεις..

 

Η υπεροχή της αφαιρετικής σύνθεσης είναι φαντάζομαι προφανής και κρίνεται εκ του αποτελέσματος. Το αρμονικό περιεχόμενο είναι εκεί, απλά περιμένει να το σμιλέψεις με φίλτρα και διάφορα άλλα εργαλεία ώστε να βγάλεις κάτι χρήσιμο. Στην αφαιρετική όλο το ηχόχρωμα πρέπει να γίνει από το μηδέν. Η βασική θεωρία πίσω από την προσθετική σύνθεση είναι ότι οποιοδήποτε ηχόχρωμα (θεωρητικά πάντα) μπορεί να προσομειωθεί από πεπερασμένο αριθμό ημιτονοειδών κυματομορφών. ;)

 

Έχεις δίκαιο, η σειρά VCO - VCF- VCA είναι τόσο εύκολο να κατανοηθεί, που εκ των πραγμάτων όλες οι άλλες μέθοδοι σύνθεσης είναι ευθύς εξαρχής δύσκολες. Μέχρι και η FM φαντάζει δύσκολη, πόσο μάλλον τεχνικές όπως physical modeling, spectral modeling, granular, wave-terrain κ.λ.π. Στο βαθμό που οι εταιρείες μπόρεσαν και έκρυψαν την πολυπλοκότητα των μεθόδων (και σε συνδυασμό με κάποια X τιμή πώλησης) είχαν εμπορική επιτυχία.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

παιδια ευχαριστω πολυ για την συμμετοχη σας διαλεξα την αφιαρετικη συνθεση και λογο χρονου. Πολυ καλο το σχεδιαγραμμα που μου παρεθεσες "ourdarkness" θα το χρησιμοποιήσω στην αφαιρετικη σύνθεση. Πηγα μια βολτα απο την βιβλιοθηκη μας αλλα ολα τα βιβλια ειναι στα αγγλικα και εδω εχουμε ενα μικρο θεμα. Πηρα καποιες πληροφοριες αλλα αν εχει πεσει στα υπ'οψιν σας κατι στα ελληνικα για την αφαιρετικη συνθεση θα ηθελα να μου το πειτε. Ευχαριστω και παλι για την πολυτιμη βοηθεια σας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

lol μετασχηματισμούς Fourier και σύνθεση κάνουμε εμείς που είμαστε της πληροφορικής αλλα δεν μπορώ να σε βοηθήσω γιατι ακόμα παλεύω να περάσω το μάθημα  :'(

 

Ελπίζω να μην μπορώ να πω το ίδιο αφού δώσω το μάθημα!!  :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου