Προς το περιεχόμενο

Η ηλεκτρονικη μουσικη σημερα


harisexp

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Το ειδος αυτο το γνωρισαμε απο τους προτοπορους Jarre και Vangelis οταν τα συνθεσαιζερ ηταν αγνωστα στο ευρη κοινο.Σημερα λογο της τεχνολογικης εξελιξης και το οτι ειναι προσιτη στον καθενα οι μουσικοι ειναι παρα πολοι στο ειδος αυτο και οι προτασεις αμετρητες φτανοντας καποιοι η ξεπερνωντας ακομα θα ελεγα τους προτοπορους του ειδους.(Αν και ο ορος ηλεκτρονικη μουσικη ειναι πολυ συγκεχυμενος σημερα αφου σχεδον ολα ειναι ηλεκτρονικος ηχος).Βλεπουμε ο Vangelis εχει στραφει στο ορχηστρικο ειδος και απο τον Jarre εχουμε να ακουσουμε πολυ καιρο κατι νεο.Ισως επειδη το ειδος αυτο εχει κορεστει;Ισως επειδη οι ιδιοι πρεπει να ξεπερασουν τους ευατους τους;Ισως επειδη οτι ειχαν να πουν το ειπαν σε μια διαφορετικη εποχη;Το ειδος αλλαξε διαφορες ονομασιες experimental-new age-ambient-chillout-electronica η οποια η τελευταια οταν μιλαμε για electronica ανηκει περισοτερο στην χορευτικη ας πουμε μερια.Επισης βλεπουμε και παλιους της ηλεκτρονικης σχολης οπως ο Klaus Shultze να στρεφονται σε αυτη την μερια.Και για να κλεισω... το ολο θεμα μου θυμιζει κατι..Σαν το πιο φωτογραφικο διασημο μερος της γης που εχει φωτογραφηθει απο χιλιαδες φωτογραφους με διαφορετικα μοντελα μηχανων και απο διαφορετικες γωνιες ληψεις αλλα κανεις σχεδον δεν εχει αναδειχτει σαν ο καλυτερος του ειδους.

Εχθρός τού κέρδους είναι ή αντοχή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 112
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Δεν υπάρχουν απαντήσεις στις ερωτήσεις που κάνεις, διότι αυτές είναι ερωτήσεις απολογισμού, ενώ η μουσική είναι μία διαρκής εξελισσόμενη πραγματικότητα.

 

Όμως, θα ήθελα να σου πω ότι η ηλεκτρονική μουσική έχει τις αρχές της στη δεκαετία του 50, και ότι η περίοδος στην οποία αναφέρθηκες (με Jarre, Vangelis κλπ) είναι απλώς μία μικρή παρένθεση, στη διάρκεια της οποίας υπήρχε κάποιο ενδιαφέρον από το πλατύ κοινό. Πρέπει να αναζητήσεις σύγχρονους συνθέτες (ή και παλαιότερους) ώστε να δεις την μεγάλη εικόνα. Μόνο βλέποντας την μεγάλη εικόνα θα κατανοήσεις ότι τίποτε δεν τελείωσε.

 

:)

 

 

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

(Αν και ο ορος ηλεκτρονικη μουσικη ειναι πολυ συγκεχυμενος σημερα αφου σχεδον ολα ειναι ηλεκτρονικος ηχος)

 

Χαίρομαι που διαβάζω να γράφεις κάτι τέτοιο...  :)

Ο όρος "ηλεκτρονική μουσική" είναι για τους κανιβάλους ...

Υπάρχουν ηλεκτρονικά όργανα, ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά παραγόμενος ήχος κλπ,

αλλά η μουσική δεν είναι ούτε ηλεκτρονική ούτε φυσική ... είναι μόνον μουσική.

 

 

Με τον όρο "ηλεκτρονική μουσική" εννοούσαν τότε

την μουσική που έβγαινε από το συνθεσάιζερς.

Τότε όμως γεννιέται το ερώτημα: Αν παίξουμε μια συμφωνία του Μπάχ με σύνθετικούς ήχους,

θα πούμε πως αυτό είναι ηλεκτρονική μουσική;

 

Αν παίξουμε τα κομμάτια του Ζάρ και του Βαγγέλη με συμφωνική ορχήστρα, αυτό τί θα είναι;

 

Θα ονομάζαμε την  μουσική που βγαίνει από ηλεκτρική  κιθάρα και μπάσο ως "ηλεκτρική μουσική" ? ? ?

Θα ονομάζαμε την  μουσική που βγαίνει από ξύλινα όργανα ως "ξύλινη μουσική" ? ? ?

 

Νομίζω πως αντί για τον όρο "ηλεκτρονική μουσική"

θα ήταν καλύτερα να χρησιμοποιούσαμε τον όρο "ηλεκτρονικός ήχος".  :-\ ::)

 

 

ΤΟ ΓΑΡ ΑΥΤΟ ΝΟΕΙΝ, ΕΣΤΙΝ ΤΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θεωρώ πως αν κάποιο είδος μουσικής μπορεί τα εξατομικευτεί απόλυτα, αυτό θα ήταν η ηλεκτρονική μουσική. Ο όρος ίσως να διχάζει αλλά δίκην διευκόλυνσης της συζήτησης ας τον χρησιμοποιήσουμε. Κι εγώ μεγάλωσα με Jarre (κυρίως) και Παπαθανασίου αλλά έχω να πω ότι ίσως αυτοί οι καλλιτέχνες έκαναν τον κύκλο τους. Ας μην ξεχνάμε πως τη δεκαετία του 70 όπου άρχισαν να ακούγονται τα synthesizers, σε πολλές περιπτώσεις ο καλός μουσικός ήταν εξαρτημένος από το πορτοφόλιι του και οι καλές συνθέσεις συνήθως παράγονταν από αυτούς που κατείχαν τα ανάλογα μηχανήματα. (σκεφτείτε λίγο το κόστος των Failight, Synclavier, AKS, Arp2600, Moog Modular κλπ).

 

Για εμένα προσωπικά, ο συνθέτης Jean-Michel Jarre είπε τα τελευταία του (ελπίζω μέχρι νεωτέρας) λόγια με το Oxygene 7-13. Έκτοτε καμμία νέα σύνθεση που να θυμίζει τον Jarre. Φυσικά αυτό το φαινόμενο παρατηρείται και σε άλλους καλλιτέχνες και θα ΄λεγαμε πως ίσως κάποιες φορές τους αδικούμε γιατί τους προσεγγίζουμε ως ακροατές κι όχι προσπαθώντας να κατανοήσουμε τι υπάρχει στο μυαλό τους...

 

Αναφέρθηκε πιο πάνω πως δεν υπάρχει ηλεκτρονική μουσική αλλά ηλεκτρονικός ήχος. Ο Claude Debussy έλεγε πως μουσική είναι το κενό διάστημα ανάμεσα στις νότες και αυτό λέει πολλά. Κατά τη γνώμη μου πράγματι υφίσταται ο όρος ηλεκτρονική μουσική γιατί η ίδια η μουσική δεν μπορεί να περιχαρακώνεται σε πεντάγραμμα και δεδομένη σημειογραφία (νότες κλπ). Εγώ προσωπικά φτιάχνω μόνον ambient μουσική, η οποία σαφώς παράγεται από ηλεκτρονικούς ήχους. Κανένα μα κανένα ορχηστρικό όργανο δεν μπορεί να αναπαράγει του ήχους των synthesizers γιατί τα κλασικά ορχηστρικά όργανα είναι ικανά να αναπαράγουν μόνον τις τονικότητες κι όχι την ακριβή χροια ενός ήχου που παράγεται από ένα synthesizer. Πχ ένα vocal pad παιγμένο στη νότα C# είναι αδύνατο να αναπαραχθεί από κάποιο ορχηστρικό όργανο γιατί πχ τα έγχορδα της ορχήστρας θα αναπαράγουν μόνον την τονικότητα (C#) κι όχι την χροιά του ήχου. Και με τα διάφορα ηχητικά εφέ που δεν έχουν σαφή τονικότητα τι γίνεται; Πως αυτά θα αναπαραχθούν από μία ορχήστρα; Ακόμη κι αν δώσουμε την ίδια σύνθεση σε κάποιον που χρησιμοποιεί διαφορετικούς ηλεκτρονικούς ήχους από τους δικούς μας, το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο τονικά αλλά άσχετο μουσικά, μπορεί καλύτερο, μπορεί χειρότερο αλλά σίγουρα όχι το ίδιο. Επομένως φίλε Ιχνηλάτη θεωρώ ατυχείς τις συγκρίσεις-αναπαραγωγές συνθέσεων ηλεκτρονικής μουσικής με μία ορχήστρα...

 

Όπως ανέφερα και πιο πριν, ασχολούμαι με την ambient μουσική. Σε κάποιες συνθέσεις, οι ήχοι που χρησιμοποιούνται είναι καθαρά περιβαλλοντικοί (θάλασσα, φάλαινες, νερό κλπ) με λίγες προσθήκες κάποιων pads αλλά και ηχητικών εφέ απροσδιορίστου προέλευσης και τονικότητας. Μπορεί κανένας να μου πει πως μία τέτοια σύνθεση θα αναπαραχθεί από μία ορχήστρα; Είναι αδύνατο. Μπορεί κάποιος να ισχυριστεί πως αυτό το ηχητικό σύνολο δεν είναι μουσική; Μπορεί κάποιος να καταγράψει αυτή τη μουσική σε νότες στο πεντάγραμμο; Σίγουρα όχι. Όλα αυτά αποτελούν τις "δεσμεύσεις" της κλασικής μουσικής, η οποία είναι ανεπαρκής να αποτυπώσει σημειογραφικά και ηχητικά μία σύνθεση ηλεκτρονικής μουσικής.

 

Επομένως ο όρος υφίσταται, έχει λόγο ύπαρξης και πράγματι η μουσική τεχνολογία έχει γίνει προσβάσιμη σε πολύ κόσμο λόγω της εντυπωσιακής πτώσης του κόστους παραγωγής της. Σαφώς ο καταιγισμός από συνθέσεις έχει ως αποτέλεσμα κάποιοι συνθέτες πραγματικά χαρισματικοί να χάνονται και να αναδεικνύονται άλλοι επειδή έχουν τα μέσα... Όπως και να έχει το ζήτημα, ο χώρος της ηλεκτρονικής μουσικής έχει πολλά να δώσει και μάλιστα μερικές εκφάνσεις της έχουν διαχρονική αξία και άπτονται όλων των ηλικιών, από έναν έφηβο των 12 ετών μέχρι έναν ηλικιωμένο των 80 ετών... Και μην ξεχνάτε πως στην ηλεκτρονική μουσική, η σύνθεση ξεκινά από τον "πρωτογενή" ακόμα τομέα, αυτόν της δημιουργίας των ήχων μίας σύνθεσης. Σε όλα τα άλλα είδη μουσικής, οι ήχοι είναι δεδομένοι και αυτό που πρέπει να γίνει στη συνέχεια είναι το να τους συνδυάσουμε προς ένα καλό ηχητικό αποτέλεσμα. Στην ηλεκτρονική μουσική η δουλειά ξεκινά ακόμη πιο νωρίς και ακόμη πιο βαθιά, καθώς στο αρχικό στάδιο είναι απαραίτητο να δημιουργηθούν οι κατάλληλοι ήχοι για τη σύνθεση. Πρόκειται κυριολεκτικά για δημιουργία εκ του μηδενός!

 

Και κάτι τελευταίο. Πολλοί λένε πως τελικά την ηλεκτρονική μουσική δεν τη φτιάχνουν οι άνθρωποι αλλά τα μηχανήματα, πως σε αυτή τημουσική δεν υπάρχει ανθρώπινη παρέμβαση αλλά τα ίδια τα μηχανήματα αφήνονται να δημιουργήσουν συνθέσεις. Έχω να πω ότι η θέση αυτή είναι αβάσιμη γιατί τα μηχανήματα μπορούν να μας παράσχουν μ΄πονον τις πρώτες ύλες για μία σύνθεση. Από εκεί και μετά, θα πρέπει ο άνθρωπος να παρέμβει, έτσι ώστε αυτό το σύνολο των ανεκμετάλλευτων ήχων να μετατραπεί σε ένα θετικό άκουσμα. Ακόμη και προγράμματα αλγοριθμικής σύνθεσης λειτουργούν με όρους (συνθήκες) που ο ίδιος ο άνθρωπος εισάγει. Καμμία λοιπόν σύνθεση ηλεκτρονικής μουσικής δεν έχει "πατέρα" ένα άψυχο μηχάνημα. Θα έλεγα πως η ηλεκτρονική μουσική είναι μία "ηχητική κοσμοθέαση" από μόνη της ::)

A.E.T.E.R.N.I.T.A.S.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλε Anon κάποτε έλεγα και εγώ αυτά που λές,

αλλά κάποιοι κάποτε μου άλλαξαν γνώμη.  ;)

 

Το σύνθ είναι ένα μηχάνημα που προσπαθεί να μιμηθεί τον "φυσικό" ήχο.

Και μάλιστα μέχρι σήμερα  η επιτυχημένη  μίμηση των ήχων των φυσικών οργάνων,

εξακολουθεί να αποτελεί  ευσεβή πόθο των σύνθς.  ;D

 

Η αναπηρία των συνθετικών ήχων όμως, μας οδήγησε σε νέους "δρόμους",

αντίθετους από αυτούς της εγωιστικής οργανοπαιξίας,

που κυριαρχούσαν μέχρι τότε.

 

Όμως οι φανταστικοί ήχοι που ακούς από τα σύνθ,

οφείλονται (κατά το μεγαλύτερο μέρος τους)  στον εφέκτορα.

Ξέρεις τι φοβερά pad μπορείς να φτιάξεις με φυσικά όργανα περασμένα από εφέ; 

Κοίτα τι κάνει η ηλ. κιθάρα, και θα καταλάβεις …

 

Οτιδήποτε μπορείς να φτιάξεις με ένα σύνθ,

μπορείς να το φτιάξεις και με τα φυσικά όργανα ( οτιδήποτε μπορεί να βγάλει ήχο ).

 

Σαφώς και δεν θα είναι ακριβώς ο ίδιος ήχος,

μια που ούτε και τα σύνθ έχουν ίδιο ήχο μεταξύ τους,

αλλά είναι δυνατόν να φτιάξεις έναν παρόμοιο που να αντικαθιστά τον σύνθ.

 

Απλά, αυτό είναι πολύ δύσκολο να γίνει (γνώσεις και εμπειρία) 

και ακριβό ( μεροκάματα μουσικών, ΙΚΑ ενοικίαση στούντιο κλπ).

Όμως πιστεύω πως το αποτέλεσμα θα ήταν ασύγκριτα καλύτερο. 

 

 

Προσπάθησε να αντικαταστήσεις τους συνθετικούς ήχους μιάς λούπας

με άλλους φυσικούς ήχους.

Αν το αποτέλεσμα δεν σου αρέσει (σίγουρα …  ;D ) 

τότε ξεκίνα να επεξεργάζεσαι τον κάθε ήχο με εφέκτορα (comp, eq, verb, pitch, κλπ)

και μετά άκου τι έκανες.

 

Σιγά - σιγά θα αρχίσεις να αποκτάς άποψη πάνω σε αυτό … και  …  :) :) :)  :D

 

Τές πα, άποψή μου.  ::)

 

ΤΟ ΓΑΡ ΑΥΤΟ ΝΟΕΙΝ, ΕΣΤΙΝ ΤΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

η ηλεκτρονικη μουσικη σημερα :πιου πιου παφ παφ μπρ μπρ πιου παφ παφ φρρρρρρ πιου πιου ;D ;D ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

για να μαθουμε λιγο ιστορια  ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_music

 

επισης φιλε Anon σου προτινω να ακουσεις ενα εργο κλασικης μουσικης (νομιζω ανηκει στην εποχη του Ολοκληροτικου σειραΐσμου) κ ειναι η αναπαρασταση του βομβαρδισμου της Χιροσημας! δεν θυμαμε ακριβως το ονομα του εργου κ τον συνθετη(ας βοηθησει καποιος Νικολα μας ακους? :P )

για να ακουσεις τι μπορεις να κανεις με μια οχιστρα με βιολια!

 

εγω θα αναφερω ενα απο τα αγαπημενα μου Group που ηταν το πρωτο της γερμανικης Krautrock σκηνης που χρησιμοποιησε synth k ειναι οι Popol Vuh

 

A musician who is travelling with the old blues while searching the psychedelic groovie sounds of the 60's with his guitar.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

πως γινονται να μιλάμε για την ηλεκτρονική μουσική σήμερα και να αναφέρονται ΜΟΝΟ ονόματα απο το 80 και πριν?

 

η ηλεκτρονική μουσική σήμερα ΔΕΝ βασίζεται σε .. συνθς αλλα σε samplers και pcια. Επιμέρους είδη που αξίζουν την προσοχή οποιουδήποτε ψάχνεται είναι IDM, minimal techno, glitch, και φυσικά BREAKCORE.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου