Προς το περιεχόμενο
  • Η αρμονική εξέλιξη των blues


    THEOD

    Βλέπω οτι πολλά παιδια στο νοιζ πραγματικά αγαπάνε τα μπλουζ και σκέφτηκα να γράψω ενα θέμα που αφορά την αρμονική  εξέλιξη φόρμας τους:)

    Ας αρχίσουμε με την βασική αρμονία που ξεκίνησε στις αρχες του 1890 παίρνοντας ενα παράδειγμα απο F

    Αρμονικό σχήμα 1

    |F        |F       |F       |F
    |Bb       |Bb     |F       |F  
    |C        |C       |F       |F

    Η επόμενη τροποποίηση εχει μια απλή προσθήκη dom ακόρντων (μεγάλη 3η μικρή 7η)

    Αρμονικό σχήμα 2

    |F        |F       |F       |F7
    |Bb       |Bb     |F       |F  
    |C7       |C7     |F       |F

    Το 1930 με την εμφάνιση των big band τοποθετούνται καθοριστικά τα dom ακορντα
    στα blues και εμφανίζονται και οι πρώτες  μπάντες  jazz  


    Αρμονικό σχήμα 3

    |F7        |Bb7      |F7       |F7
    |Bb7       |Bb7     |F7       |D7
    |G7        |C7       |F7       |F7

    Η επόμενη εξέλιξη του blues οφείλεται στον πιανίστα Count Basie
    που πρόσθεσε  diminished και ΙΙ V προσεγγίσεις στις αλλαγές των ακόρντων

    Αρμονικό σχήμα 4

    |F7        |Bb7    Bo |F7        |Cm7 F7
    |Bb7       |Bb7   Bo  |F7       |D7
    |Gm7      |C7         |F7   D7  |Gm7 C7

    Στη συνέχεια έχουμε το κίνημα της Bebop που χρησιμοποιεί Ι ΙΙ για την προσέγγιση των II V και διαφοροποιεί και τα 2 μετρα του  turn around σε II V.

    Αρμονικό σχήμα 5

    |F7        |Bb7    Bo |F7             |Cm7 F7
    |Bb7       |Bb7   Bo  |F7M   Gm7  |Αm7  D7
    |Gm7      |C7          |Αm7  D7     |Gm7 C7

    Τα επόμενο  αρμονικό σχήμα βρίσκεται στη μουσική του Charlie Parker και βλέπουμε πολλές αλλαγές όπως η αντικατάσταση του FM7 η προσθήκη ΙΙb5 V  και πάρα πολλες πτώσεις με αποτέλεσμα ιδανικό  για τη Bebop που ενα σολο όργανο αλλάζει σε κάθε μέτρο κλίμακες

    Αρμονικό σχήμα 6

    |F7M      |Em7b5 A7 |Dm7          |Cm7  F7 |
    |Bb7M     |Bbm7  Eb7|Am7          |D7        |
    |Gm7      |C7           |Αm7  D7    |Gm7 C7  |

    Και το τελευταίο σχήμα είναι μια προέκταση του προηγούμενου
    με διαφοροποιημένο turn around  και περισσότερα χρωματικά II  V

    Αρμονικό σχήμα 7

    |F7M      |Em7    A7 |Dm7    G7   |Cm7      F7  |
    |Bm7   E7|Bbm7  Eb7|Am7    D7   |Abm7   Db7 |
    |Gm7      |C7           |Αm7  Ab7M |Db7M  GbM |

    Aυτα τα παραδείγματα ισχύουν μεχρι τις αρχες 60.
    Απο κει και περα εχει ξεφύγει πολύ η αρμονική εξέλιξη της
    Blues στην Jazz.

    Έγραψα  πρόχειρα ενα chorus με κιθάρα και κοντραμπασσο για κάθε αρμονικη διαφοροποίηση χωρίς να αναφέρομαι  στο ύφος παιξίματος αλλα μόνο στην αρμονία. Ηχητικό παράδειγμα συνημμένο.


    blues harmony-02.mp3

    • Ευχαριστώ 1


    Feedback χρήστη

    Recommended Comments

    Δεν υπάρχουν σχόλια.



    Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

    Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

    Δημιουργήστε λογαριασμό

    Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

    Δημιουργία λογαριασμού

    Σύνδεση

    Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε.