Προς το περιεχόμενο

Κατασκευή Project Studio


djven_om
Message added by Yannis Methenitis

Δυστυχώς πολλές επεξηγηματικές φωτογραφίες στο θέμα, είχαν ανέβει σε άλλα site όπως το imageshack που τις έσβησε, με αποτέλεσμα να μην είναι διαθέσιμες σήμερα.

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru

OurDarkness πρώτα απ'όλα να πω πως μου αρέσει ιδιαίτερα το γούστο σου στο outboard....(i'm a gearslutz too ;))

 

Μερικές ερωτήσεις πριν τα σχόλια :)

Τι συντελεστή ηχομείωσης θέλεις να πετύχεις?

Ποιες είναι οι συνολικές διαστάσεις του αξιοποιήσιμου χώρου?

Όταν λες οτι το πλωτό πάτωμα θα είναι ξύλο, εννοείς το φινίρισμα η όλη η κατασκευή?

...περισσότερα στη συνέχεια

 

djven_om sorry για το hijacking :(

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 216
  • Πριν
  • Τελευταία απάντηση

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

OurDarkness πρώτα απ'όλα να πω πως μου αρέσει ιδιαίτερα το γούστο σου στο outboard....(i'm a gearslutz too ;))

 

;)

 

Τι συντελεστή ηχομείωσης θέλεις να πετύχεις?

 

Δεν είμαι σίγουρος.  ::) Στην αρχή είχα κατα νου 55 dB-SPL (εννοώ διαφορά μέσα και έξω από το control room), αλλά μετά διαπίστωσα ότι είναι πολύ λίγο. Αν λάβουμε υπόψη ότι η καλύτερη στάθμη μίξης - mastering είναι γύρω στα 80-85 dB-SPL, τα υπόλοιπα 30 dB θα φεύγουν έξω και δεν έχω καμμία όρεξη για παράπονα από τους γείτονες.

 

Διάβασα ότι ένα drum-set σε νορμάλ πρόβα είναι πέριξ τα 110 dB - νομίζω πως θέλω τουλάχιστον αυτό τον αριθμό μια και μου αρέσει να ακούω μουσική δυνατά (αλλά όχι για παρατεταμένα χρονικά διαστήματα). Για αυτό και πιθανολογώ ότι ίσως χρειαστούν 2 στρώματα πετροβάμβακα + γυψοσανίδα + νοβοπάν. Επίσης, στο ίδιο άρθρο, ο συντάξας έπλεκε εγκώμια στο καλύτερο (από πλευράς ηχητικής) studio, το οποίο είχε τοίχους πάχους 16 ίντσες  :o 16 ίντσες αν δεν απατώμαι είναι 40,64 εκατοστά και δεν ξέρω κατά πόσο ο αρχιτέκτονας δεν θα με κράξει αν ζητήσω κάτι τέτοιο.  ::)

 

Τι θα πρότεινες επ' αυτού;

 

Ποιες είναι οι συνολικές διαστάσεις του αξιοποιήσιμου χώρου?

 

Δεν το γνωρίζω ακριβώς αλλά για το control room θα έλεγα 5,50μ μήκος x 4μ πλάτος x 3,30μ ύψος (περίπου) - 72,6 κ.μ μετά την ηχητική περιποίηση. Προσπαθώ να βρω και ένα διάγραμμα στο Internet (νομίζω Haas λεγόταν;;) βάσει του οποίου υπολογίζονται οι *καλές* διαστάσεις ενός χώρου, αλλά μάλλον δεν το θυμάμαι καλά. Δεν μπορώ ακόμα να υπολογίσω πόση θα είναι η φύρα στο ταβάνι λόγω εξαερισμού + ηχομόνωσης και στο πάτωμα μία που μάλλον θα είναι πλωτό.

 

Όταν λες οτι το πλωτό πάτωμα θα είναι ξύλο, εννοείς το φινίρισμα η όλη η κατασκευή?

 

Έλεγα να είναι όλο ξύλο. Φαντάζομαι θα έχεις δει κάτι κατασκευές από ξύλινο σκελετό που είναι περίπου 10-12 εκατοστά σε ύψος, οι οποίες μετά καλύπτονται από φύλλα ξύλου και μετά μπαίνει το παρκέ από επάνω (με κόλλα). Κάτι τέτοιο έλεγα...

 

djven_om sorry για το hijacking :(

 

Να ζητήσω κι εγώ συγνώμη από τον djven_om - υποθέτω ότι λόγω σχετικότητας του θέματος δεν τον ενοχλεί..  ::)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Κατ'αρχάς σε ευχαριστώ για τον χρόνο σου OurDarkness

 

Επειδή τα τελευταία 2μιση χρόνια ασχολούμαι εντατικά με το θέμα νομίζω πως θα μπορούσα να προσφέρω κατι σχετικά....

 

Ας ξεκινήσουμε με τον συντελεστή ηχομείωσης (TL=Transmission Loss). Υπολογίζεις τα πράγματα με λίγο λάθος τρόπο...δηλαδή αν μέσα στον χώρο έχεις μια μέση στάθμη 100 - 110 db δεν σημαίνει οτι θα πρέπει να πετύχεις μια κατασκευή με 100 db TL (άλλωστε κάτι τέτοιο θα ήταν πρακτικά αδύνατο) αλλά κοντά στα 70 db θα ήταν άκρως ικανοποιητικά καθώς 30-40 db είναι η στάθμη θορύβου σε μια μέση, ήσυχη κατοικία. Και αυτό το νούμερο όμως δεν θα είναι ιδιαίτερα εύκολο να επιτευχθεί. Οι συντελεστές TL που δίνουν οι κατασκευαστές υλικών αναφέρονται σε μια περιορισμένη συχνοτικά έκταση (έως 400 Hz) με αποτέλεσμα να έιναι παραπλανητικές για μουσικές εφαρμογές που το συχνοτικό εύρος είναι πολύ μεγαλύτερο και φτάνει ουσιαστικά έως το κατώφλι της ακοής κοντά στα 20-30 Hz.

Θέλω να πω δηλαδή πως η κατασκευή που περιγράφεις, σκυρόδεμα (υπόθέτω το υπάρχον τοιχείο) - κενό,πετροβάμβακας - γυψοσανίδα(μονή) - νοβοπάν (μονό) θα προσέφερε ένα ουσιαστικό (σε όλο το συχνοτικό εύρος) συντελεστή ηχομείωσης της τάξης των 25-30 db η, ανάλογα με το κενό, ίσως και λίγο περισσότερο.

Ο πετροβάμβακας σε αυτές τισ κατασκευές δεν παίζει ρόλο ηχομόνωσης αλλά ηχοαπορόφησης , καταστέλωντας τα resonances ανάμεσα στα 2 σώματα . Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να φτιάξεις μια Room in a Room κατασκευή δημιουργώντας μια σχέση ΜΑΖΑ - ΕΛΑΤΗΡΙΟ - ΜΑΖΑ οπού ΜΑΖΑ είναι το υπάρχον εξωτερικό κέλυφος (μπετόν συνήθως) ΕΛΑΤΗΡΙΟ το διάκενο του αέρα ανάμεσα στις δυο κατασκευές και ΜΑΖΑ το εσωτερικό κέλυφος που θα κατασκευάσεις (γυψοσανίδα). Ο συντελεστής ηχομείωσης που θα παρέχει αυτό το σύστημα αυξάνεται όσο αυξάνεται το κενό και η μάζα. Αν σε ενδιαφέρει θα επανέλθω με παραδείγματα και προτάσεις ;)

Σε ότι αφορά το πλωτό πάτωμα ισχύουν ακριβώς τα ίδια....αυτό που πριγράφεις δεν είναι πλωτό πάτωμα και δεν θα σου προσφέρει τίποτα απολύτως εκτός ίσως από το να λειτουργεί ως ηχείο, ενισχύωντας συγκεκριμένες συχνότητες :(....Θα πρέπει και εδώ, αν αποφασίσεις να πας για πλωτό, να δημιουργηθεί ένα σύστημα ΜΑΖΑ - ΕΛΑΤΗΡΙΟ - ΜΑΖΑ με την διαφορά οτι εδώ θα πρέπει να υπάρχει κάποιο υλικό  ως ελατήριο (λαστιχο,υαλοβάμβακας, πετροβάμβακας, νεοπρένιο, μηχανικές αναρτήσεις κα) με συγκεκριμένη συμπεριφορά κάτω από συγκεκριμένο φορτίο η οπία θα καθορίσει την ιδοσυχνότητα συντονισμού του συγκεκριμένου συστήματος Μ - Ε - Μ και κατά συνέπεια την ηχομονωτική του αξία......με άλλα λόγια ίσως το πιο βάσανο σημείο μιας κατασκευής αλλά και το πιο σημαντικό (αν το επιλέξεις)....αλλά ξέχνα το ξύλο....για να λειτουργήσει ένα τέτοιο σύστημα ακόμα και στην πιο απλοική του μορφή θέλει ΜΑΖΑ......και εδώ μπορώ να επανέλθω με παραδείγματα - let me know.

Σε ότι αφορά τα Room ratios υπάρχουν πολλά διαφορετικά (αποδεκτα) εγώ πχ στο control που φτιαχνω τώρα χρησιμοποιώ το 1 x 1,5 x 2,1 οπου 1 = ύψος ....θα βρώ μερικά και θα "φέρω".

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νικόδημε σε ευχαριστώ πολύ για τα σχόλια και τις διευκρινίσεις.  :)

 

Θα ήθελα, αν μπορείς, να μου εξηγήσεις πως διαφέρει η κατασκευή που πρότεινα σε σχέση με το Room in a Room που προτείνεις.. Νομίζω ότι μιλάμε για την ίδια κατασκευή πάνω κάτω αλλά προφανώς έχω κάνει λάθος στα μεγέθη των μαζών και τους διάφορους συντελεστές ηχοαπορρόφησης...? Για το πλωτό πάτωμα (αλλά και για τους τοίχους) σκεφτόμουν κάτι σαν αυτό:

 

2517523892_5cd2dcf7cc_o.jpg

 

όπου υπάρχει ένα κενό μέχρι το δάπεδο. Απλά δεν ξέρω πόσο πρέπει να είναι το διάκενο...  ::)΄

 

(Διόρθωση: τώρα που το ξαναβλέπω μάλλον δεν υπάρχει κενό και ο πετροβάμβακας ακουμπάει στο πάτωμα)

 

Στην συνέχεια πετροβάμβακας (εδώ έλεγα για ένα στρώμα αλλά απ' ότι κατάλαβα ίσως χρειαστεί και δεύτερο)

 

2517523914_2072353610_o.jpg

 

και έπειτα τα διάφορα στρώματα (εδώ πρέπει να είναι: κόντρα πλακέ - γυψοσανίδα - νοβοπάν (?))

 

2516702969_f54fb96098_o.jpg

 

Το ίδιο για τον τοίχο:

 

* εδώ πόσο πρέπει να είναι το διάκενο;

* πως συγκρατείται ο πετροβάμβακας για να μην πέσει πίσω στο κενό; ίσως κάποιο σύρμα χιαστί από την πίσω πλευρά;

 

2517523956_fe5741c53a_o.jpg

 

ντυμένο με πετροβάμβακα:

 

2516703027_2300f0eff6_o.jpg

 

και από πάνω τα διάφορα στρώματα (γυψοσανίδα - κόντρα πλακε - νοβοπάν. Ξέρεις αν υπάρχει κάποιος λόγος που έχουν μπει με διαφορετική σειρά εδώ;)

 

2516703049_3183a48b85_o.jpg

 

Ο συντελεστής ηχομείωσης που θα παρέχει αυτό το σύστημα αυξάνεται όσο αυξάνεται το κενό και η μάζα. Αν σε ενδιαφέρει θα επανέλθω με παραδείγματα και προτάσεις ;)

 

Από τι υλικά και σε τι πάχος θα έπρεπε να είναι κατασκευασμένο το σύστημα έτσι ώστε να υπάρχει αυτή η μείωση της τάξης των 70 dB? Θα μπορούσα να κερδίσω κάτι κάνοντας ευθύς εξαρχής τον εξωτερικό τοίχο πιο στιβαρό; Αντίστοιχα για το πάτωμα τι θα πρότεινες;

 

Σε ότι αφορά τα Room ratios υπάρχουν πολλά διαφορετικά (αποδεκτα) εγώ πχ στο control που φτιαχνω τώρα χρησιμοποιώ το 1 x 1,5 x 2,1 οπου 1 = ύψος ....θα βρώ μερικά και θα "φέρω".

 

ΟΚ, διαιρείς την μικρότερη διάσταση με όλες τις άλλες και βγάζεις 1 : 1,5 : 2,1. Πόσος στην πραγματικότητα είναι ο χώρος σου;

 

(Θύμισέ μου ρε γμτ πως λέγεται αυτό το διάγραμμα με τα πηλίκα των διαστάσεων... διαιρείς την μικρότερη με τις άλλες δύο και τις κάνεις plot σε ένα σύστημα X-Y. Παίρνεις την τομή τους και αν το σημείο που τέμνονται είναι μέσα σε μία προκαθορισμένη περιοχή, είσαι οκ.. Δεν μπορώ να το θυμηθώ με τίποτα...  >:()

 

Ότι άλλα σχόλια και παρατηρήσεις, εννοείται πως είναι καλοδεχούμενα. :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Λοιπόν πρώτα λίγα πράγματα για το room in a room και το σύστημα ΜΑΖΑ - ΕΛΑΤΗΡΙΟ - ΜΑΖΑ (στο εξης θα το αποκαλώ ΜΕΜ ;))

Σε ένα σύστημα ΜΕΜ είτε είναι οριζόντιο (δάπεδο,οροφή) είτα κάθετο (τοιχοποιεία) αυτό που καθορίζει την ηχομωνοτική του αξία είναι η φυσική συχνότητα συντονισμού (fn) του συστήματος. Αυτό σημαίνει οτι στην συγκεκριμένη συχνότητα (και με ένα εύρος 2 οκτάβων) το συγκεκριμένο σύστημα ΜΕΜ οχι απλώς δεν αποτελεί εμπόδιο για τα ηχητικά κύματα που το διαπερνούν αλλά αντίθετα τα ενισχύει. Αυτό που θέλουμε εμείς λοιπόν είναι να δημιουργήσουμε ένα σύστημα ΜΕΜ με fn όσο το δυνατόν χαμηλότερα. Αυτό είναι ακόμη πιο σημαντικό σε ένα πλωτό πάτωμα οπου τις περισσότερες φορές, λόγω  άμεσης επαφής πχ τύμπανα, ενισχυτές, η ακουστική ενέργεια των low freq κυμάτων είναι πολύ πιο ισχυρή. Όταν φτιάχνουμε δηλαδή ένα πλωτό πάτωμα το επιθυμητό είναι μια συχνότητα συντονισμού ΕΩΣ 10Hz ώστε ουσιαστικά το αρνητικό φαινόμενο της να εξαλείφεται τελείως γύρω στα 40Hz  (2 οκτάβες). Αν δηλαδή φτιάξουμε ένα πλωτό δάπεδο με συντελεστή ηχομείωσης 70db και fn=10Hz αυτό σημαίνει ότι ουσιαστικά έχουμε αποτελέσματα από τα 40Hz και πάνω. Η συχνότητα μπορεί να βρεθεί με πολλούς τύπους αρκεί να γνωρίζουμε κάποια χαρακτηριστικά του υλικού που αποτελεί το "ελλατήριο" όπως πυκνότητα, θλιπτική τάση ,deflection rate κλπ καθώς και το φορτίο της 2ης ΜΑΖΑΣ (νέο δάπεδο).

Στο σύστημα που περιγράφεις στις φωτό έχουμε μια ξύλινη εξέδρα (ΜΑΖΑ) στηριγμένη πάνω σε ελαστικά τακάκια,αν προσέξεις κάτι μαύρα ;D(ΕΛΑΤΗΡΙΟ) πάνω στο υπάρχον δάπεδο από σκυρόδεμα (ΜΑΖΑ). Αυτό θεωρητικά είναι ένα πλωτό δάπεδο ΜΕΜ ΑΛΛΑ....

Τα συγκεκριμένα ελαστομερή τακάκια που χρησιμοποιούντε ως ΕΛΑΤΗΡΙΑ θα πρέπει να συμπιεστούν από συγκεκριμένο φορτίο για να δουλέψουν ως ελατήρια...για την ακρίβεια φαντάσου το εξής

 

ένα ελατήριο όταν βρίσκεται σε ανάπαυση (δεν εφαρμόζεται πάνω του πίεση) είναι ουσιαστικά ενα απλό κομμάτι μέταλο. Το ίδιο συμβαίνει και όταν η ασκούμενη πίεση ξεπεράσει τις αντοχές του και το συμπιέσει τελείως.....για να έχει εφαρμογή ως ελαστική ανάρτηση θα πρέπει να υποστεί συγκεκριμένη πίεση. Το ίδιο ισχύει για όλα τα ελαστικά υλικά που θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν ως ελατήρια. Στην προκειμένη περίπτωση της φωτογραφίας λοιπόν έχουμε ένα σύστημα ΜΕΜ που το ελατήριο όμως (λάστιχο) βρίσκεται σε ανάπαυση γιατί το φορτίο (ξύλο και τα υπόλοιπα) δεν είναι ικανό να το συμπιέσει όσο πρέπει. Η μάζα που θα χρειαζόταν για να δουλέψει ένα τέτοιο σύστημα είναι πολλάπλάσια....για παράδειγμα στο στούντιο που φτιάχνω για το πλωτό πάτωμα χρησιμοποιήσαμε ελαστικές αναρτήσεις οι οποίες κάτω από συγκεκριμένο φορτίο θα δώσουν συχνότητα συντονισμού του ΜΕΜ 8,5 Hz.....το συγκεκριμένο φορτίο όμως θα πρέπει να είναι 280 kg/m2 , πράγμα που μπορέις να πετύχεις μόνο με 12-14 πόντους οπλισμένο σκυρόδεμα ;D ;D ;D ;D

Για πλωτό δάπεδο λοιπόν καλυτερη επιλογή έιναι ένα πλήρως υπολογισμένο σύστημα από οπλισμένο σκυρόδεμα πάνω σε αναρτήσεις. Άλλες εναλακτικές θα ήταν οπλισμένο σκυρόδεμα πάνω σε πλάκες πετροβάμβακα (εδώ το πρόβλημα είναι οτι αν χρησιμοποιήσεις πλάκες δαπέδου, υψηλής πυκνότητας πχ 180kg/m3 δεν θα συμπιέζεται όσο πρέπει με αποτέλεσμα υψηλή fn, ενώ με πιο χαμηλές πυκνότητες δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για την αντοχή του πετροβάμβακα κα΄τω από το φορτίο σε βάθος χρόνου ???.....είναι ΠΟΛΥ πιο φθηνή λύση όμως) ενώ αν φύγουμε από το σκυρόδεμα θα μπορούσε να γίνει μια πιο light κατασκευή από συνδυασμό φύλλων κόντρα πλακέ και γυψοσανίδας (όπως περίπου της φωτό) πάνω όμως σε ανακατασκευασμένο (συγκωλυμένο) αφρό (αφρολέξ) rebonded foam 80 - 100kg/m3.

 

...θα επανέλθω πιο μετά με τοίχους και οροφές....

προς το παρών έχε υπ'όψη το εξής

Η κατασκευή σου θα είναι τόσο καλή όσο το πιο χάλια - αδύναμο σημείο της

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νικόδημε ευχαριστώ για την εξήγηση.

 

Έχω αλλάξει τα ratios του control room έτσι ώστε να είναι πιο κοντά στα προτεινόμενα - συνιστώμενα:

 

2518332404_dc5ab050db_o.jpg

 

Με διαστάσεις 6,92μ (μήκος) x 4,95μ (πλάτος) x 3,30μ (ύψος) και ratio ακριβώς 2.10 : 1.50 : 1.00 βγαίνει το πιο πάνω διάγραμμα με resonant peaks μέχρι τα 28 Hz. Οπότε, φαντάζομαι, εάν η ιδιοσυχνότητα είναι στα 10 Hz (όπως εδώ) τότε χρειαζόμαστε την μέγιστη απόσβεση αυτών των συχνοτήτων έως και 2 οκτάβες πιο πάνω, δηλαδή 40 Hz.. οκ κατανοητό. Λες όμως ότι το πλωτό πάτωμα πρέπει να είναι σε μία κατάσταση μόνιμης συμπίεσης λόγω του βάρους του προφανώς. Πως υπολογίζεις την συμπίεση από την θέση ισορροπίας; με το νόμο του Hooke; δηλαδή x = F/k όπου x είναι η απόσταση, F είναι η δύναμη που ασκείται (προφανώς το βάρος του σκυροδέματος + οτιδήποτε είναι από πάνω) και k ο συντελεστής του ελατηρίου;  ::)

 

Αλλά με την εν λόγω κατασκευή που προτείνεις, δηλαδή οπλισμένο σκυρόδεμα πάνω σε ελατήρια, και για την επιφάνεια που έχω 34,254 τμ2 χρειαζόμαστε 34,254m2 x 280 kgr/m2 = 9,591 τόνοι :o :o :o  Πως θα έπρεπε να είναι τότε η εξωτερική μάζα;; (στο studio σου είσαι σε όροφο;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

....χαιρομαι που βρίσκετε το θέμα ενδιαφέρον :)

 

Λοιπόν κατ'αρχάς ας μείνουμε στο θέμα πλωτό δάπεδο.

Αν γνωρίζεις τα χαρακτηριστικά του υλικού που θα χρησιμοποιήσεις ως ελατήριο (αν είναι κάποιο τυποποιημένο ελαστομερές θα τα παρέχει ο κατασκευαστής) μπορείς να χρησιμοποιήσεις τον εξής τύπο για να βρεις την συχνότητα συντονισμού του συστήματος ΜΕΜ

 

                                                fn =1/2π επί τετραγωνική ρίζα Κ/Μ

όπου fn=φυσική συχνότητα συντονισμού  Κ= η "αντοχή" stiffness του ελατηρίου σε Newton ανά μέτρο και Μ=η μάζα του φορτίου σε κιλά. Το αποτέλεσμα είναι η συχνότητα συντονισμού του συγκεκριμένου φορτίου πάνω σε ΕΝΑ ελαστικό πέλμα με αυτές τις ιδιότητεςκαι όχι ας πούμε ανα μ2. Για να βρεις τον αριθμό των αναρτήσεων που χρειάζεσαι ανα μ2 θα ξεκινήσεις παίρνωντας ένα υποθετικό αριθμό αναρτήσεων ανα μ2, π.χ. 3 , θα διαιρέσεις με αυτόν το φορτίο ανα μ2 (πχ 10 εκατοστά οπλισμένο σκυρόδεμα έχει μάζα 250 kg/m2) και θα χρησιμοποιήσεις αυτό το νούμερο ως φορτίο στον τύπο. Αλλάζωντας δηλαδή τον αριθμό των αναρτήσεων ανα μ2 αλλάζει φυσικά και το φορτίο.....Θα πρέπει να έχεις όμως υπ'όψιν τα εξής

- Εκτός από την χαμηλή συχνότητα συντονισμού μας ενδιαφέρει και η σταθερότητα και στατικότητα της κατασκευής άρα θα πρέπει να υπάρχει ένα μίνιμουμ αναρτήσεων ανα μ2.

- Το πόσο φορτίο μπορεί να αντέξει το υπάρχον δάπεδο μπορεί να το πει ΜΟΝΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ μια τέτοια κατασκευή σε όροφο θα άλλαζε την στατικότητα της κατασκευής και θα μπορούσε να οδηγήσει στην κατάρευση του κτιρίου....ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΜΕΛΕΤΗ ΑΠΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΜΗΧΑΝΙΚΟ και το πιο πιθανό είναι να μην μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο σε όροφο χωρίς ενίσχυση της ήδη υπάρχουσας κατασκευής....Εγώ πάντως στην Ελλάδα με τα μυαλά των εργολάβων δεν θα το έκανα :(

Σε ισόγειο (αν δεν υπάρχει υπόγειο από κάτω) ή σε υπόγειο τα πράγματα είναι πιο απλά ;)

- Από την στιγμή που ο εσωτερικός τοίχος θα στηριχτεί πάνω στο πλωτό δάπεδο, θα πρέπει αυτό το έξτρα φορτίο περιμετρικά να υπολογιστεί και αντιμετωπιστεί κατάλληλα σε σχέση με τον αριθμό των αναρτήσεων περιμετρικά.

- Όσο μεγαλύτερο είναι το "νεκρό" φορτίο, το οπλισμένο σκυρόδεμα εν προκειμένω, τόσο λιγότερο θα επηρεάζει το "ζωντανό" φορτίο (δηλαδή εμείς, μηχανήματα, έπιπλα κλπ) την συμπεριφορά του ΜΕΜ ,πράγμα που διευκολύνει τους υπολογισμούς μας.

Τα καλά νέα είναι πως όλους αυτούς τους υπολογισμούς για την συχνότητα συντονισμού συνήθως τους έχουν έτοιμους οι προμηθευτές και κατασκευαστές τέτοιων ελαστικών αντικραδασμικών πελμάτων.

 

Μια δεύτερη ιδιαίτερα διαδεδομένη στην Ευρώπη λύση είναι το πλωτό δάπεδο από οπλισμένο σκυρόδεμα πάνω σε πυκνό πετροβάμβακα ή υαλοβάμβακα. Είναι πιο απλή, οικονομική και επιτρέπει ισόποση διανομή του βάρους σε όλη την επιφάνεια. Από την άλλη δεν μπορεί να υπολογιστεί η φυσική συχνότητα συντονισμού με τον πιο πάνω τρόπο γιατί α. είναι σχεδόν αδύνατο να βρεις τυποποιημένα τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά των υλικών αυτών και

β. ακομη και αν τα βρει κάποιος δεν σημαίνει οτι θα ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα καθώς δεν υπάρχει ιδιαίτερη τυποποίηση στον τρόπο παραγωγής. Θα μπορούσε κάποιος να πειραματιστεί με τον εξής τύπο

                                fn= 1/2π επί τετραγωνική ρίζα G/d

οπου G = επιτάχυνση της βαρύτητας (9.8m/s2  και d = στατική συμπίεση, εκτόπιση του ελατηρίου σε μέτρα

για να βρει την συχνότητα συντονισμού ενός τέτοιου συστήματος. Να πειραματιστεί δηλαδή μέχρι να βρει το φορτίο που προκαλεί την επιθυμητή συμπίεση σε πχ πλάκα πετροβάμβακα 5 εκ 1μ2 με πυκνότητα 100kg/m3. Εννοείται πως αν οι εσωτερικοί τοίχοι πρόκειται να στηριχτούν στο πλωτό δάπεδο ισχύει ότι στην προηγούμενη περίπτωση μόνο που εδώ θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί χρησιμοποιώντας περιμετρικά με πυκνότερο πετροβάμβακα ώστε να αντισταθμιστεί το μεγαλύτερο φορτίο.

 

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση


×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Κανονισμοί της σελίδας.