Προς το περιεχόμενο

Κατασκευή Project Studio


Message added by Yannis Methenitis

Δυστυχώς πολλές επεξηγηματικές φωτογραφίες στο θέμα, είχαν ανέβει σε άλλα site όπως το imageshack που τις έσβησε, με αποτέλεσμα να μην είναι διαθέσιμες σήμερα.

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru

....ξαναποστάρω λοιπόν την αποψη μου για ένα ελαφρύ πλωτό δάπεδο προσαρμοσμένο στον χώρο και με περισσότερες λεπτομέρειες.

Η συγκεκριμένη κατασκευή έχει ύψος μόλις 12μισι εκατοστά , κάτι που είναι σημαντικό όταν δεν έχουμε και πολύ ύψος διαθέσιμο (πχ 3 μέτρα). Παράλληλα ο ανακατεργασμένος αφρός ως ελαστικό εφέδρανο λειτουργεί και ως ηχοαπορόφηση καλύπτωντας όλο το διάκενο ανάμεσα στο νέο δάπεδο και στο υπάρχον μειώνωντας έτσι τα resonances που δημιουργούντε. Ένα ακόμη συν είναι οτι μπορούμε "κόβοντας" τον ανακατεργασμένο αφρό να δημιουργήσουμε "αυλάκια" για την audio καλωδίωση του studio . Με τον τρόπο αυτό θα υπάρχει τάξη στην καλωδίωση και ταυτόχρονα θα μπορέσουμε να διαχωρήσουμε ουσιαστικά τα audio σήματα από τα καλώδια υψηλής τάσης.

Επειδή μια τέτοια κατασκευή είναι ιδιαίτερα ελαφριά δεν μπορεί να στηρίξει το βάρος των εσωτερικών τοίχων που θα φτιαχτούν στη συνέχεια και γι'αυτό όπως φαίνεται στο σχέδιο αφήνουμε περιμετρικά ένα κενό 15 εκ. από την υπάρχουσα τοιχοποιεία. Για λόγους κόστους αντικατέστησα το ένα φύλλο κόντρα πλακέ από μοριοσανίδα (δηλαδή νοβοπάν.....το ξέρατε οτι το "νοβοπάν" είναι μάρκα??? ;D ;D). Έτσι ξεκινώντας από κάτω προς τα επάνω έχουμε  5 εκ. ανακατεργασμένου αφρού, 2 εκ. μοριοσανίδα, 2 στρώσεις γυψοσανίδας 1,5 εκ και ανάμεσα ένα φύλο από    viscoelastic υλικό και τέλος 2 εκ. κόντρα πλακέ. Σε γενικές γραμμές έχω ήδη περιγράψει την συγκεκριμένη κατασκευή σε προηγούμενο ποστ...θέλω να προσθέσω τα εξής

- Εκτός από την φυσική συχνότητα συντονισμού ενός συστήματος ΜΕΜ υπάρχει και αυτό που οι Αγγλοσάξωνες  ονομάζουν coincidence dip δηλάδη μια πτώση της ηχομειωτικής ικανότητας κάθε υλικού σε κάποια συχνότητα ανάλογα με την πυκνότητα και την ακαμψία του. Έτσι χρησιμοποιώντας στρώσεις από διαφορετικά υλικά με διαφορετική πυκνότητα εξομαλύνουμε αυτήν συχνοτική απόκριση....Βέβαια οι μισοί studio designers αυτό το θεωρούν αδιάφορο η και ανύπαρκτο ως fact και οι άλλοι μισοί όχι.....δεν βλάπτει να το έχουμε υπ'όψιν πάντως ;D ;D ;D

Το viscoelastic υλικό ανάμεσα στις 2 στρώσεις γυψοσανίδας είναι αυτό που ανεβάζει το κόστος της κατασκευής και θα μπορούσε να παραληφθεί αν και μπορεί να κάνει σημαντική διαφορά καθώς μετατρέπει ένα μεγάλο μέρος από την κινητική ενέργειαπ ου παράγεται απότην δόνηση της γυψοσανίδας σε θερμική η οποία χάνεται στο  περιβάλλον χωρίς να μεταφέρεται στην επόμενη στρώση της κατασκευής. Εναλλακτικά θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί κάποιο φύλλο από MLV (Mass Loaded Vinyl) όπως περιγράφει και ο Yameth στο σχέδιο του και το οποίοεκτός από τα πολύ καλά decoupling & dampening χαρακτηριστικά του προσθέτει και αρκετά μεγάλη μάζα με πολύ μικρό πάχος. Το πιο σημαντικό μέρος σε μια τέτοια κατασκευή είναι σίγουρα η σωστή τοποθέτηση των υλικών (τοποθέτηση των στρώσεων "σταυρωτά" ώστε να μην πέφτουν οι αρμοί ο ένας πάνω στον άλλο, η κόληση των στρώσεων μεταξύ τους ώστε να αποκτήσει η κατασκευή σταθερότητα και φυσικά το σωστό σφράγισμα των αρμών με ελαστική μαστίχη).     

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 216
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Αρκετά ενδιαφέρον παιδιά, ωραίο thread. Νικόδημε για ταβάνι και τοίχους τι μπορει να μπει; Μιλάμε για κατι φτηνό σχετικά σαν project studio.

 

Αυτό που με ανησυχεί εμένα είναι και εξαερισμοί. Τι μπορεί να γίνει για αυτό;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

...συνεχίζουμε με τοίχους και ταβάνι ;)

Κατ'αρχάς στην συγκεκριμένη ελαφριά κατασκευή όπως είπα οι εσωτερικοί τοίχοι αναγκαστικά θα πρέπει να στηριχθούν στο υπάρχον δάπεδο....ίσως στην εκδοχή που προτείνει ο Yameth να μπορούν να στηριχθούν, πιο στιβαρό λόγω ξυλινου σκελετού, πλωτό δάπεδο. Anyway αυτό σημαίνει οτι θα πρέπει να φροντίσουμε για την "απομόνωση" (decoupling) τους από την υπάρχουσα κατασκευή. Για τον σκοπό αυτό θα χρησιμοποιήσουμε ελαστικά εφέδρανα που κυκλοφορούν στο εμπόριο....προς το παρών δεν θα ήθελα να αναφέρω μάρκες και κατασκευαστές...νομίζω πως θα ήταν καλύτερα να δημιουργηθεί μια βάση δεδομένων με links στο τέλος αυτού του thread. Οι τοίχοι στο συγκεκριμένο σχέδιο αποτελούντε από μεταλικό σκελετό 75 χιλιοστών και γυψοσανίδες πάχους 1,5 εκ. Σε όλα τα συστήματα διπλής τοιχποιειας (ΜΕΜ) ο συντελεστής ηχομείωσης και η φυσική συχνότητα συντονισμού καθορίζεται από 3 πράγματα την ΜΑΖΑ , την απόσταση - διάκενο καθώς και τα resonances που αναπτύσοντε στο διάκενο. Τα ίδια ακριβώς ισχύουν και για το ταβάνι...ας τα πάρουμε με την σειρά...

Ο μεταλικός σκελετός προσφέρει πολύ καλύτερα ακουστικά χαρακτηριστικά από τους αντίστοιχους ξύλινους (που χρησιμουποιούντε ευρέως στην Αμερική) και φυσικά πολύ μεγαλύτερη αντοχή στον χρόνο και την υγρασία.

Η γυψοσανίδα είναι ο καλύτερος τρόπος να προσθέτουμε μάζα στην κατασκευή με χαμηλό κόστος. Στο συγκεκριμένο σχέδιο έχουμε 3 στρώσεις από γυψοσανίδα 1,5 εκ για να κρατήσουμε το κόστος χαμηλά, αν όμως έχουμε το χώρο και το χρήμα μπορούμε να προσθέσουμε και άλλες στρώσεις γυψοσανίδας αυξάνωντας έτσι την μάζα και την απόδοση.Αν ο χώρος είναι ένα ζήτημα θα μπορούσαμε και εδώ  να  προσθέσουμε κάποιο φύλλο MLV (mass loaded vinyl)που όπως είπαμε προσφέρει σημαντική ποσότητα μάζας με πολύ μικρό πάχος συν κάποια έξτρα dampening χαρακτηριστικά. Μιά άλλη (πολύ πιο ακριβή :() λύση είναι η τοποθέτηση ανάμεσα στις γυψοσανίδες φύλων μόλυβδου που προσφέρουν πολύ μεγάλη μάζα χωρίς να πιάνει σχεδόν καθόλου χώρο.Αναλογα βέβαια με την μάζα της κατασκευής θα πρέπει να υπολογίσουμε και το πάχος του μεταλικού σκελετού ώστε να αντέχει το φορτίο.

Για να μπορέσουμε να πλησιάσουμε στην λογική room in a room  θα πρέπει οι τοίχοι να μην φτάσουν ώς την υπάρχουσα οροφή αλλά αντίθετα να "δέσουν" με τον σκελετό της νέας οροφής η οποία ουσιαστικά θα στηρίζεται στον σκελετό των τοίχων. Για λόγους σταθερότητας και ασφάλειας θα χρησιμοποιήσουμε και ελαστικές αναρτήσεις από την υπάρχουσα οροφή ώστε να είμαστε σίγουροι οτι τα φορτία της νέας εσωτερικής οροφής στηρίζοντε με άνεση και ασφάλεια......Στο διάκενο τώρα θα τοποθετήσουμε πετροβάμβακα χαμηλής πυκνότητας (50 κιλά ανά κυβικό) για ηχοαπορόφηση...σε γενικές γραμμές καλύπτωντας το 60-70% του διάκενου πετυχένουμε το μέγιστο δυνατό ποσοστό ηχοαπορόφησης της ακουστικής ενέργειας που "παραμένει" εκεί.

Στο σχέδιο είναι μόνο η μία πλευρά γιατί σκέφτομαι στην άλλη να υπάρχει και πρόβλεψη για εξαερισμό...και επειδή ο εξαερισμός είναι ΠΟΛΥ μεγάλο κεφάλαιο θα πρέπει να το δούμε χώρια

Ρίξτε μια ματιά στο σχέδιο, γράψτε απόψεις, απορίες και διορθώσεις και επανέρχομαι και με κάποιες κατασκευαστικές λεπτομέρειες... 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Κενό αέρα ανάμεσα στους πλωτούς τοίχους και στους υπάρχοντες τοίχους δεν βάζεις?

 

haryy σε μια κατασκευή room in a room το διακενό ανάμεσα στους δύο τοίχους (όπως και ανάμεσα στις δύο οροφές και στα δύο δάπεδα) ΠΡΕΠΕΙ να καλύπτεται σε ένα ποσοστό από κάποιο ηχοαποροφητικό υλικό ώστε να "δαμαζονται" τα resonances που δημιουργούντε μέσα σε αυτό το διάκενο.

Στο διάκενο τώρα θα τοποθετήσουμε πετροβάμβακα χαμηλής πυκνότητας (50 κιλά ανά κυβικό) για ηχοαπορόφηση...σε γενικές γραμμές καλύπτωντας το 60-70% του διάκενου πετυχένουμε το μέγιστο δυνατό ποσοστό ηχοαπορόφησης της ακουστικής ενέργειας που "παραμένει" εκεί.

 

Καλύπτουμε δηλαδή τα 2/3 του διάκενου με πετροβάμβακα χαμηλής πυκνότητας, όχι για να αφήσουμε κενό αέρα(τα υπόλοιπα 5 εκ. στην προκειμένη περίπτωση) αλλά γιατί απλά δεν χρειάζεται (και έτσι μειώνουμε το κόστος ;)) Ο πετροβάμβακας που τοποθετείται στο διάκενο δεν νοείται ως "στερεό" δηλαδή ως ΜΑΖΑ γιατί πολύ απλά ο αέρας μπορεί να κινηθεί μέσα του λόγω της πολύ χαμηλής πυκνότητας (30-50κιλά ανά κυβικό μέτρο). Για να καταλάβεις καλύτερα την διαφορά σύγκρινε τα εξής

Η κατασκευή του σχεδίου (δηλαδή τούβλο - διάκενο 15 εκ. καλυμένο κατά τα 2/3 με πετροβάμβακα - μεταλικός σκελετός με 3 στρώσεις γυψοσανίδας 1,5 εκ) έχει  (πρόβλεψη) συχνότητα συντονισμού ΜΕΜ 28Hz και συντελεστή STC 84db (50db - 63Hz). Η ίδια κατασκευή τώρα χωρίς όμως τον πετροβάμβακα στο διάκενο (αυτό δηλ. που ονομάζεις κενό αέρος) έχει συχνότητα συντονισμού ΜΕΜ 33Hz (5Hz up) και STC 66db (40db - 63Hz)

Ελπίζω να έγινε κατανοητή η έννοια του διάκενου η κενού αέρα σε μια κατασκευή room in a room και η σημασία και ο ρόλος του πετροβάμβακα (η οποιυδήποτε άλλου ηχοαποροφητικού υλικού με ανάλογες ιδιότητες)

 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και για τα κουφώματα άμα είναι εύκολο  ;D ;D

 

Το τζάμι απαγορεύεται γενικά ή καλό είναι να υπάρχει και λίγη αντήχηση από αυτό?

(θέλω να βάλω μια εσωτερική πόρτα στο 'studio' και σκέφτομαι για αλουμίνιο+διπλό τζάμι)

 

 

;D ;D

 

Να είσαι καλά nikodemos! Διαβάζω τόσο καιρό περί του θέματος και τώρα μόλις χάρις τα δικά σου Post (και του PJ παλαιότερα) αρχίζει και ξεκαθαρίζει το τοπίο!!!

 

Το βασικό μου πρόβλημα είναι το ύψος :(

Είναι μόνο 2,70. Βάλε πάτωμα πλωτό και ταβάνι θα γίνει 2,40

 

Και κάτι άλλο!

Τι γνώμη έχεις για να έτοιμα kit απο εταιρίες τύπου auralex rbg κτλ???

Αξίζει? (για θέματα ακουστικής)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κενό αέρα ανάμεσα στους πλωτούς τοίχους και στους υπάρχοντες τοίχους δεν βάζεις?

 

haryy σε μια κατασκευή room in a room το διακενό ανάμεσα στους δύο τοίχους (όπως και ανάμεσα στις δύο οροφές και στα δύο δάπεδα) ΠΡΕΠΕΙ να καλύπτεται σε ένα ποσοστό από κάποιο ηχοαποροφητικό υλικό ώστε να "δαμαζονται" τα resonances που δημιουργούντε μέσα σε αυτό το διάκενο.

Στο διάκενο τώρα θα τοποθετήσουμε πετροβάμβακα χαμηλής πυκνότητας (50 κιλά ανά κυβικό) για ηχοαπορόφηση...σε γενικές γραμμές καλύπτωντας το 60-70% του διάκενου πετυχένουμε το μέγιστο δυνατό ποσοστό ηχοαπορόφησης της ακουστικής ενέργειας που "παραμένει" εκεί.

 

Καλύπτουμε δηλαδή τα 2/3 του διάκενου με πετροβάμβακα χαμηλής πυκνότητας, όχι για να αφήσουμε κενό αέρα(τα υπόλοιπα 5 εκ. στην προκειμένη περίπτωση) αλλά γιατί απλά δεν χρειάζεται (και έτσι μειώνουμε το κόστος ;)) Ο πετροβάμβακας που τοποθετείται στο διάκενο δεν νοείται ως "στερεό" δηλαδή ως ΜΑΖΑ γιατί πολύ απλά ο αέρας μπορεί να κινηθεί μέσα του λόγω της πολύ χαμηλής πυκνότητας (30-50κιλά ανά κυβικό μέτρο). Για να καταλάβεις καλύτερα την διαφορά σύγκρινε τα εξής

Η κατασκευή του σχεδίου (δηλαδή τούβλο - διάκενο 15 εκ. καλυμένο κατά τα 2/3 με πετροβάμβακα - μεταλικός σκελετός με 3 στρώσεις γυψοσανίδας 1,5 εκ) έχει  (πρόβλεψη) συχνότητα συντονισμού ΜΕΜ 28Hz και συντελεστή STC 84db (50db - 63Hz). Η ίδια κατασκευή τώρα χωρίς όμως τον πετροβάμβακα στο διάκενο (αυτό δηλ. που ονομάζεις κενό αέρος) έχει συχνότητα συντονισμού ΜΕΜ 33Hz (5Hz up) και STC 66db (40db - 63Hz)

Ελπίζω να έγινε κατανοητή η έννοια του διάκενου η κενού αέρα σε μια κατασκευή room in a room και η σημασία και ο ρόλος του πετροβάμβακα (η οποιυδήποτε άλλου ηχοαποροφητικού υλικού με ανάλογες ιδιότητες)

 

 

:) Δεν είπα να μην μπει πετροβάμβακας στην κατασκευή, άλλωστε και γω έχω βάλει στην κατασκευή μου απλά είναι τοποθετημένος εσωτερικά ανάμεσα σε γυψοσανίδες. Φαντάζομαι ότι οι διαφορές των stc που δίνεις οφείλονται στην έλλειψη του πετροβάμβακα και όχι στην έλλειψη κενού.

 

Από τη στιγμή που αφήνεις κάποια εκατοστά με αέρα (έστω 5), είμαι οκ, απλά θα διαφωνούσα αν ήταν η κατασκευή σου πακτωμένη με τον υπάρχον τοίχο όπως και φαίνεται αρχικώς από το σχήμα που έδωσες για τους τοίχους.

 

Με τα ολίγα που καταλαβαίνω, μια πλωτή κατασκευή θα πρέπει να δονηθεί ώστε να μετατρέψει κάποιο ποσό ακουστικής ενέργειας σε μηχανική ενέργεια ώστε να έχουμε μείωση ηχου στο περιβάλλον εκτός των αρχικών τοίχων. Αν όμως έχουμε πακτώσει το νέο τοίχο πάνω στον παλιό χωρίς να αφήσουμε κενό, τότε πιστεύω ότι ένα μέρος των δονήσεων θα μεταφερθεί στους παλιούς τοίχους και παραπέρα, μέσω του πετροβάμβακα.

 

Τέλος, γιατί να πειράζει αν δημιουργηθούν resonanses στο κενό ανάμεσα στον νέο τοίχο και τον παλιό? Από τη στιγμή που είναι άχρηστος χώρος για μας τι μας ενδιαφέρει αν θα δημιουργηθούν συνηχήσεις εκεί? Το αναφέρω για να σου πω ότι μήπως ο πετροβάμβακας χρησιμοποιείται για να ενισχύσει τελικά την ηχομόνωση (είτε τον χρησιμοποιούμε εξωτερικά είτε εσωτερικά ανάμεσα από φύλλα γυψοσανίδας) και όχι για απορρόφηση κάποιων συνηχήσεων στα (άχρηστα) κενά αέρος μεταξύ των τοίχων?

 

 

υγ: Δεν σε αμφισβητώ, κουβέντα κάνουμε! ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

....χαίρομαι που γίνεται κουβέντα ;D ;D ;D

λοιπόν ξεκινώντας αντίστροφα...

OurDarkness...thanks man ;)

 

haryy man η αμφισβήτηση και ο διάλογος είναι ο μόνος τρόπος να φτάσουμε στην ουσία...παρά ταύτα όμως έχεις λάθος  ;)...και εξηγούμαι

Στο σχέδιο που πόσταρα το STC θα ήταν ακριβώς το ίδιο είτε το διάκενο είναι γεμάτο ολόκληρο με πετροβάμβακα είτε τα 2/3....αλλά τελείως διαφορετικό χωρίς αυτόν. Με αυτό που έγραψα εννοούσα ότι για λόγους κόστους δεν χρειάζεται να γεμίσουμε όλο το διάκενο αλλά τα 2/3 αρκούν για να πάρουμε το 95% του επιθυμητού αποτελέσματος...αν το γεμίζαμε όλο ίσως κερδίζαμε άλλο μισό db από κάποια συχνότητα και πάνω...σίγουρα όμως δεν θα χάναμε. Για να συμβεί αυτό που λες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε πετροβάμβακα πολύ (μα πάρα πολύ) μεγαλύτερης πυκνότητας και μάλιστα να τον συμπιέσουμε ώστε να χάσει και τα ελαστικά χαρακτηριστικά του. Σε αυτό το σημείο , και αφου σε παρακαλέσω να μας περιγράψεις την κατασκευή σου, θα ήθελα να κάνω μια αναφορά σε αυτό που ο δυτικός κόσμος αποκαλεί 3-Leaf & 2-Leaf construction:

Σημασία λοιπόν δεν έχει μόνο η ποσότητα και το είδος των υλικών που χρησιμοποιούμε αλλά κυρίως ο τρόπος που τα τοποθετούμε...και αυτό γιατί σε μια τέτοια σύνθετη κατασκευή το αποτέλεσμα θα εξαρτηθεί απλά και μόνο από τους νόμους της φυσικής...και έτσι παίρνουμε ως δεδομένο οτι όταν 2 ή περισσότερες επιφάνειες βρίσκονται σε κοντινή απόσταση μεταξύ τους και βάλλονται από ηχητικά κύματα δημιουργούν ένα σύστημα ΜΑΖΑΣ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ ΜΑΖΑΣ ή και ΜΑΖΑΣ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ ΜΑΖΑΣ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ ΜΑΖΑΣ (αν είναι 3 επιφάνειες) κοκ. Όπως ανέφερα λοιπόν σε προηγούμενο ποστ ο πιο καθοριστικός παράγωντας για την ηχομονωτική συμπεριφορά ενός τέτοιου συστήματος είναι η φυσική συχνότητα συντονισμού του η οποία όπως ίσως φαντάζεστε σε ένα σύστημα με 3 επιφάνειες ( 3 leaf ) είναι πολύ μεγαλύτερη από το ίδιο σύστημα με την ίδια μάζα αλλά 2 επιφάνειες (2 leaf) επηρεάζωντας φυσικά και το STC . Παράδειγμα  - Έχουμε ένα σύστημα που αποτελείται από ένα διπλό τοίχο με δύο σκελετούς σε απόσταση 10εκ  καλυμένους με γυψοσανίδα από κάθε πλευρά τους δημιουργώντας 3 διάκενα τα οποία γεμίζουμε κατά 2/3 με πετροβάμβακα...έχουμε δηλαδή 4 Leaf (ως leaf θεωρούμε όλες τις επιφάνειες που έχουν αρκετή μάζα ώστε αν αποτελέσουν μέρος ενός ΜΕΜ). Το συγκεκριμένο σύστημα θα έχει STC 40db. Αν τώρα αφαιρέσουμε την μία από τις εσωτερικές γυψοσανίδες θα έχουμε STC 42....Αν αφαιρέσουμε και την άλλη εσωτερική γυψοσανίδα αφήνωντας μόνο τις 2 εξωτερικές (2 leaf) θα έχουμε STC 48.....αν τώρα προσθέσουμε τις 2 γυψοσανίδες που αφαιρέσαμε στις δύο υπάρχουσες εξωτερικές διπλασιάζωντας την μάζα τους αλλά έχοντας πάλι ένα σύστημα 2 leaf  STC 60 :o :o.....Βλέπουμε δηλαδή πόσο διαφορετικά αποτελέσματα έχουμε με τα ίδια ακριβώς υλικά και το ίδιο συνολικό διάκενο ανάλογα με τον τρόπο που είναι τοποθετημένα.....αυτές οι διαφορές λοιπόν οφείλονται στους νόμους που διέπουν ένα σύστημα ΜΑΖΑ ΕΛΑΤΗΡΙΟ ΜΑΖΑ (Σε αυτην την περίπτωση ο ΑΕΡΑΣ -ΔΙΑΚΕΝΟ είναι το ελατήριο). Ο αέρας δεν είναι κενό φίλε haryy και σε μια τέτοια κατασκευή αποτελεί το ελατήριο το οποίο μεταβιβάζει ή όχι , αναλόγως με την φόρτιση που δέχεται, τα ηχητικά κύματα στην επόμενη ΜΑΖΑ...μπορεί να φαίνεται περίεργο αλλά τα ηχητικά κύματα που ταξιδεύουν με τα μόρια του αέρα μπορούν πολύ εύκολα, αν έχουν την απαιτούμενη κινιτική ενέργεια, να δονήσουν και να προκαλέσουν ταλάντωση σε μια πολύ πιο σκληρή επιφάνεια που ακολουθεί...καταλαβαίνεις λοιπόν γιατί είναι πολύ σημαντικό να καταπολεμηθούν τα resonances που δημιουργούνται μέσα στο διάκενο?

Σε ότι αφορά τον πετροβάμβακα και τις ηχομονωτικές του ιδιότητες θα πω το εξής...Η ηχομόνωση σε ένα δωμάτιο θα μπορούσε να επιτευχθεί με 2 τρόπους ,είτε αν ήταν κατασκευασμένο από επιφάνειες που θα αποροφούσαν το 100% της προσκρουόμενης ηχητικής ενέργειας (ηχοαπορόφηση) ή από επιφάνειες με τόσο μεγάλη μάζα πού θα αντανακλούσαν το σύνολο της προσκρουόμενης ηχητικής ενέργειας (ανάκλαση). Επειδή και οι 2 περιπτώσεις είναι ουτοπικές (στην 1η περίπτωση θα χρειαζόμασταν τοίχουσ από πετροβάμβακα  πάχους 20 μέτρων και στην δεύτερη τοίχους από μπετόν πάχους 10 μέτρων ???) προσπαθούμε να κάνουμε ένα συνδιασμό των 2 χρησιμοποιώντας και την ανάκλαση λόγω μάζας  αλλά και την εξασθένηση λόγω ηχοαπορόφησης....και μπορεί όπως όλα τα υλικά στην θεωρία ο πετροβάμβακας να έχει και αυτός ένα μετρήσιμο εργαστηριακό STC στηνπραγματικότητα όμως σε αυτές τις κατασκευές χρησιμοποιήται αποκλειστικά ως ηχοαπορόφηση, και είμαι απόλυτα κατηγορηματικός σε αυτό.....ο τρόπος της τοποθέτησης του και μόνο δεν επιτρέπει την χρήση του για κάτι διαφορετικό. Δηλαδή οι πλάκες πετροβάμβακα δεν μπορούν να ενωθούν και να δημιουργησουν μια ενιαία επιφάνεια αλλά πάντα θα υπάρχουν ρωγμές,αρμοί και τρύπες...και ώς γνωστό τα ηχητικά κύματα (ιδίως χαμηλής συχνότητας) περνάν με την ίδια ευκολία από μια ρωγμήόπως και από μια ανοιχτή πόρτα ;D ;D ;D ;D...Απλά η ηχοαπορόφηση μέσα στα διάκενα μια ς τέτοιας κατασκευής είναι κομμάτι της ηχομόνωσης ;).

 

AIF σε ένα θεωρητικό  κόσμο τα 2,70 μέτρα ύψος θα ήταν απαγορευτικά. Ο Philip Newell (πολύ γνωστός studio designer) θεωρεί ως απόλυτο μίνιμουμ για ύψος τα 4,50 μέτρα......όπως καταλαβαίνεις αν ο Newell ζούσε στην Ελλάδα θα ήταν ψιλοάνεργος ;D ;D ;D ;D ;D Η αλήθεια είναι ότι τα 2,70 μετρα είναι αρκετά περιοριστικά, αλλά αν θες την γνώμη μου όχι και απαγορευτικά...Η ζωή είναι γεμάτη από συμβιβασμούς άλωστε ;D ...και από τηνωστιγμή που δεν χτίζεις τον χώρο από την αρχή.....Ποιες είναι οι διαστάσεις του χώρου?

Μην αγχώνεσαι για κουφώματα, εξαερισμούς, καλωδιώσεις, εξωτερικά παράθυρα κλπ έχω άπειρο υλικό ;D ;D ;D

 

 

 

 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου