Προς το περιεχόμενο

DIY VoodooLab OD / OCD.


alderbody

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πολλα εχουν γραφτει/ακουστει για το Fulltone OCD και επειδη ωρες ωρες με πιανει η περιεργεια, ειπα να ψαχτω λιγο με το συγκεκριμενο κυκλωμα.

 

Αρχικα αξιζει να σημειωθει οτι ο Fuller δεν εκλεισε τα ματια, ανακατεψε την τραπουλα και εβγαλε Royal Flush με τη μια...  ;D

 

Απλα (οπως παντα/οπως ολοι) βασιστηκε σε καποιο υπαρχον κυκλωμα και το "ζαλισε" μεχρι να βρει αυτο που θελει.

 

Για να γινω πιο συγκεκριμενος, το εν λογω κυκλωμα ειναι μια εξελιξη του VoodooLab OD, το οποιο με τη σειρα του αποτελει εξελιξη του DOD OD/preAmp.

 

 

Ενας DIYer (MarkM) παρουσιασε καποιο κυκλωμα (O...VD) που βασιζεται στο VLOD/OCD εφαρμοζοντας προφανως κατα γραμμα (οσο το δυνατον) τις επιλογες του Fuller.

Eδω φαινονται τα δυο κυκλωματα μαζι: (image απο το site των BYOC)

 

VLvsOCD.jpg

 

Για να δουμε χοντρικα τι εκανε:

 

- Εβαλε διπλασιας τιμης input cap με αποτελεσμα να "μπαινουν" πιο πολλα μπασα στο σημα και ο ηχος να ειναι πιο "γεματος".

Αυτο το χαρακτηριστικο βεβαια ενισχυεται και απο την τιμη του πυκνωτη στο Tone, ο οποιος στις πρωτες εκδοσεις ηταν στο 0,1μF ενω αργοτερα τον "κατεβασε" στα 0,047μF με αποτελεσμα να "κοψει" λιγα μπασα.

 

 

- Εβαλε anti-pop αντισταση, δηλαδη "προστασια" για να μην κανει "πατ" οταν παταμε τον διακοπτη... (καθοτι true bypass)

 

- Το chip ειναι το TL082, ενας FET-Based τελεστικος με πολυ μεγαλη απολαβη τασης (voltage gain).

 

- Μια σημαντικη αλλαγη φαινεται στο feedback path, οπου εχει χρησιμοποιησει συνδεσμολογια αντιστοιχη με του Tube screamer και βαζει το ποτενσιομετρο του Drive μεσα στο loop, με αμεσο αντικτυπο στο gain.

Αυτο συμβαινει γιατι οι τελεστικοι εχουν την ταση να ενισχυουν το σημα οσο παει.

Για να περιοριστει αυτο, ανατροφοδοτουμε (feedback) την εξοδο πισω στην αναστρεφουσα εισοδο αναγκαζοντας τον τελεστικο να συγκρινει τα δυο σηματα και να "ριξει" το gain του μεχρι τα δυο σηματα να εχουν το ιδιο επιπεδο.

 

Ετσι η ιδεα να μπει μια αντισταση (το pot ειναι συνδεδεμενο ως μεταβλητη αντισταση) στο feedback περιοριζει το ανατροφοδοτουμενο σημα, αρα αυξανει το gain.

Ισως γι' αυτο και οι νεοτερες εκδοσεις με το 1Μ ποτενσιομετρο αντι για το 500Κ λεγεται οτι εχουν πιο πολυ gain.

 

 

- Πιο κατω βλεπουμε μια ακομα "πονηρη" αλλαγη. Στη θεση των διοδων πυριτιου εχουμε mosfets (2Ν7000) σε συνδεσμολογια διοδου (Gate και Drain βραχυκυκλωμενα). Τα Mosfets ως διοδοι παρουσιαζουν ενα πιο ομαλο "γονατο" στο clipαρισμα του σηματος, πραγμα που μοιαζει αρκετα με τον τροπο που clipαρουν οι λαμπες.

Ο πυκνωτης εκει αναμεσα βρισκεται για να εξομαλυνει καποια ενοχλητικα πριμα απο το κλιπαρισμενο σημα.

 

- Πριν το Tone υπαρχει ενας διακοπτης. Αυτο που ο Fuller αποκαλει Hi/Low pulse.

Οταν ο διακοπτης ειναι στην κατω θεση το σημα συνανταει ακομα μια αντισταση με αποτελεσμα να χανονται καποια πριμα λογω της εν σειρα αντιστασης, συν το προφανες ψιλο-volume drop.

To Τone λειτουργει και στις δυο περιπτωσεις, απλα στη Hi ο ηχος ειναι πιο τσιμπητος και γκαζωμενος, ενω στη Low ειναι καπως πιο "στρογγγυλος".

 

 

- Το Tone ειναι ενα απλο υψιπερατό φιλτρο (high pass).

 

 

To κυκλωμα του VLOD/OCD ειναι ονομαστο για τις καταπληκτικες δυναμικες του.

Εδω αξιζει να τονιστει η διαφορα του clipping section στο VLOD/OCD με τα κλασσικα diode-to-ground συστηματα.

Σε κλασσικες υλοποιησεις diode-to-ground (βλ. ProCo RAT) οι διοδοι ειναι συνδεδεμενες στη γη, και οταν το πλατος του σηματος ξεπερασει την "ταση κατωφλιου" των διοδων τοτε "κλιπαρεται" και μας δινει το επιθυμητο distortion, χανοντας ομως τις δυναμικες του.

Σ' αυτο το κυκλωμα το clipping section δεν συνδεεται στη γη αλλα στην ταση πολωσης (Vbias) και στην εισοδο του τελεστικου. Αυτο προκαλει μεταβλητο "κατωφλι αποκοπης" (clipping threshold) που ειναι αναλογο με το πλατος του σηματος εισοδου (αυτο που "παιζουμε"), οποτε η σχεση παραγομενης παραμορφωσης και σηματος ειναι μεγαλη (= δυναμικες).

 

To κυκλωμα λειτουργει ανετα και στα 18V, οπου εχει σαφως μεγαλυτερο Headroom.

 

Και τωρα ας δουμε το δικο μου.

 

Ως κλασσικος overkill lover πειραματιστηκα με διαφορους τυπους (και τιμες) πυκνωτων, εχοντας σοβαρα υπ'οψιν και αυτα που χρησιμοποιει ο Fuller και εχω δει σε διαφορες gutpics των OCD.

 

O F λοιπον εχει μια ιδιαιτερη "αγαπη" στους πυκνωτες τανταλιου, οι οποιοι ειναι γενικα αποδεκτο οτι ειναι απαραδεκτοι για εφαρμογες ηχου. ΟΚ, δεν τους πολυχρησιμοποιει σε Signal paths, αλλα εν προκειμενω στις πρωτες εκδοσεις του OCD ειχε σιγουρα εναν τετοιο ως Tone cap...

 

Επειδη πριν αρχισω τα κολληματα δοκιμαζω πρωτα στο "ραστερ" (breadboard αγγλιστί), ειχα την ευκαιρια να κανω A/B Test σε πολλα σημεια του κυκλωματος και κατεληξα να χρησιμοποιησω κι εγω πυκνωτες τανταλιου. (κατι ξερει ο μπαρμπα-Mike...) Αλλα οι ομοιοτητες σταματουν εκει...

 

OVD_gut1.jpg

 

Ως input cap εβαλα εναν Hovland Musicap  :o που ειχα να περιφερεται γιατι μου εδωσε την πιο 3D και transparent συμπεριφορα απο ολους τους διαγωνιζομενους... Υποστηριζω τη θεωρια οτι οσο καλυτερο και πλουσιο σημα ταϊσεις στο κυκλωμα, τοσο καλυτερα αποτελεσματα θα εχεις.

 

Στο clipping section τελικα εβαλα εναν NOS Sprague Vitamin Q (paper in oil)  :o γιατι εδινε το πιο smooth κλιπαρισμα.

Πολυ καλη επιδοση ειχε και ο Mallory 150, αλλα μετα απο σχολαστικο A/B testing βρηκα οτι ηταν λιγο τραχυς συγκριτικα με τον VQ.

Επισης κατεληξα στη χρηση μιας διοδου Ge (1Ν34Α) μαζι με τα mosfets (οπως εχει κανει και ο Fuller στην τελευταια version) γιατι μ'αυτο τον τροπο γινεται ασσυμετρο κλιπαρισμα που ευνοει τις "αρτιες αρμονικες" (even-order harmonics).

 

OVD_gut2.jpg

 

Στα feedback loops εβαλα polystyrene στο πρωτο stage και silver Mica στο δευτερο. Σαφως καλυτερη συμπεριφορα απο αντιστοιχης τιμης κεραμικους.

 

Για το Tone χρησιμοποιησα την τιμη των πρωτων εκδοσεων (0,1μF) και εχω εναν Mallory 150. Επισης εχω προσθεσει εναν διακοπτη που το απενεργοποιει πληρως και κανει τον ηχο πιο πριμαριστο αλλα και λιγο πιο gainy.

 

Tελος για coupling cap εβαλα εναν film 2,2μF και οχι ηλεκτρολυτικο γιατι παλι ηταν σαφως πιο transparent ο ηχος μ' αυτο τον τροπο.

 

Ολα αυτα βεβαια, με τα δικα μου αυτια και για τα δικα μου οργανα... Δεν σημαινει οτι το δικο μου ειναι καλυτερο επειδη εχει μεσα πυκνωτες που κοστιζουν σχεδον ...οσο ενα φθηνο πεταλι.

 

Ο Fuller φτιαχνει πεταλια που θα πρεπει να ειναι "καλα" για ολους ή εστω για πολλους. (τα νουμερα λενε κατι για σχεδον 20000 μοναδες)

 

Εννοειται οτι αν θελει καποιος OCD παει και αγοραζει. Εγω ηθελα ενα Amp-Like πεταλι με τις γνωστες δυναμικες, οποτε πειραματιστηκα με το σχεδιο του MarkM που βρηκα στο web. Δεν ειμαι σιγουρος οτι ειναι πληρες αντιγραφο του OCD, αντιθετως λανσαρεται ως "workalike".

 

Και να το τελικο προϊον:

 

OVD_box1.jpg

 

OVD_box3.jpg

 

Το κουτι ειναι customια δικη μου. Ειναι απο τα κλασσικα κουτια που βρισκω στην τοπικη αγορα, απλα αυτο το εβαψα και στο κατω μερος το εχω "ντυσει" με καπλαμα με pattern ξυλου. (mahogany παρακαλω... / αν και τα streaks μου φερνουν σε καλο Brazilian rosewood  :o  8)  ;D )

Δειτε το κι απο κατω:

 

OVD_box2.jpg

 

Και βεβαια η ευλογη απορια μετα απο τοσο προλογο ειναι μια: Πως παιζει αυτο το πραμα?...

 

Χμμμ...  Παρα πολυ ωραια, απαντω!

 

Οι δυναμικες που λεμε ειναι το "κυριως πιατο", αλλα η γενικοτερη συμπεριφορα του πεταλιου ειτε ως ψιλο-boost, ειτε ως OD, ειτε ως Dist ειναι εκπληκτικη. Με τους toggle διακοπτες σε οποιαδηποτε θεση εχεις χρησιμο και inspiring ηχο.

 

Στο HP "σκιζει κωνους" χωρις να ειναι harsh (κατι για το οποιο ψιλοκατηγορηθηκε ο M.F. στις πρωτες versions) και το LP ειναι smooth και creamy. Απενεργοποιοντας το Tone (sorry, this feature in not available on stock OCDs... ;D) εχει λιγο παραπανω γκαζια και πολυ καθαρη ατακα (πιο πριμαριστο). Με no tone και HP πας αλλου...

 

Επαναλαμβανω, ολα αυτα ειναι καθαρα υποκειμενικα και εχουν να κανουν με τα δικα μου μηχανηματα, οργανα, αυτια κλπ αξεσουαρ...  ;D

 

Για παραδειγμα, αυτα που λεω ισχυουν 100% με την Telecaster μου, για το λογο οτι το πεταλι διαμορφωθηκε ηχητικα χρησιμοποιοντας αυτη την κιθαρα.

 

OVD_testing.jpg

 

Το γνησιο OCD ειμαι σιγουρος οτι ειναι ενα καταπληκτικο πεταλι και θα ηθελα πολυ να εχω ενα για A/B.

 

Clips πιστευω να φτιαξω, αλλα δεν εγγυωμαι τιποτα απο πλευρας ποιοτητας ηχογραφησης.

Το πιθανοτερο ειναι να γραψω εξωτερικα απο ...κασετοφωνο...   :-[  :-[  :-[

 

Το layout και η ιδεα του OVD ανηκει στον MarkM και βρισκεται εδω

wood matters

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 98
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Πόσα θες για να μου φτιάξεις ένα ίδιο? ΛΕΓΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ

 

Tι θα ελεγες για ενα σετακι ...Bare Knuckles...    ;D  ;D  ;D

wood matters

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοιπον alderbody συγχαρητηρια για την DIY κατασκευη σου(εμπιστευομαι τα αυτια σου). Για mosfet cliping το σκεφτομουν κ εγω διαβαζοντας αυτο http://www.muzique.com/lab/zenmos.htm  αλλα δεν το εχω δοκιμασει ακομα. ( εχω κατι bs170 για σκοτωμα ;D ;D) . Ενδιαφερουσα η συνδεσμολογια του cliping stage με την ενωση στο Vbias των διοδων. Εχω παρατηρησει σε διαφορα κυκλωματα  την ενωση του high pass filter που βρισκεται στο feedback  loop  επανω στο Vbias αντι της γης. Δεν ξερω αν εχει το ιδιο αποτελεσμα στις δυναμικες  αυτο. Αχ τι μας κανεις τωρα , απο αυριο πιανει δουλεια το breadboard (περιμενω κ ενα καλο δεματακι απο το small bear με φρεσκο πραμα για σφαξιμο! ;D ;D ) Ωρασιοοοοοοοοοος ο alderbody!!!!!!! Παντα τετοια!!!

 

Προς moderators: Πρεπει να βρεθει μια γωνια για τους DIYer's ξεχωριστη νομιζω!!!

Lets ...Rock!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραία κατασκευή Alderbody!! Ενδιαφέρον κύκλωμα. Λέω να το δοκιμάσω κι εγώ σε κάποια φάση. Btw αυτά τα enclosures είναι ο εφιάλτης μου!!!! Έχω χαλάσει 2 τρυπάνια με δαύτα... (Το έβαψες μόνος σου ή βγαίνει και σε άσπρο πλέον;)

Ad astra per alia fideles...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοιπον alderbody συγχαρητηρια για την DIY κατασκευη σου(εμπιστευομαι τα αυτια σου). Για mosfet cliping το σκεφτομουν κ εγω διαβαζοντας αυτο http://www.muzique.com/lab/zenmos.htm  αλλα δεν το εχω δοκιμασει ακομα. ( εχω κατι bs170 για σκοτωμα ;D ;D) . Ενδιαφερουσα η συνδεσμολογια του cliping stage με την ενωση στο Vbias των διοδων. Εχω παρατηρησει σε διαφορα κυκλωματα  την ενωση του high pass filter που βρισκεται στο feedback  loop  επανω στο Vbias αντι της γης. Δεν ξερω αν εχει το ιδιο αποτελεσμα στις δυναμικες  αυτο. Αχ τι μας κανεις τωρα , απο αυριο πιανει δουλεια το breadboard (περιμενω κ ενα καλο δεματακι απο το small bear με φρεσκο πραμα για σφαξιμο! ;D ;D ) Ωρασιοοοοοοοοοος ο alderbody!!!!!!! Παντα τετοια!!!

 

thanks M!

 

Λογικα με τα bs170 θα εχεις αντιστοιχα αποτελεσματα. Δοκιμασε τα σε κανα screamer να δεις τι θα κανουν, αντι για τις κλασσικες διοδους.

 

Εχω ενα ("δικο μου") sparkle drive και εχω βαλει διακοπτες για επιλογη διοδων στο clipping stage. Λεω λοιπον, να αντικαταστησω τις Ge με Mosfets (ή συνδυασμο).

 

Λες να φτιαξεις κι εσυ OVD? περα απο το layout εχει και transfer για να κανεις πλακετα.

Εγω τα "κενταω" στο χερι...  ;D

wood matters

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραία κατασκευή Alderbody!! Ενδιαφέρον κύκλωμα. Λέω να το δοκιμάσω κι εγώ σε κάποια φάση. Btw αυτά τα enclosures είναι ο εφιάλτης μου!!!! Έχω χαλάσει 2 τρυπάνια με δαύτα... (Το έβαψες μόνος σου ή βγαίνει και σε άσπρο πλέον;)

 

ευχαριστω!

 

Τα κουτακια αυτα ειναι ΠΟΛΥ δυσκολα στο τρυπημα, οντως!

 

Τα τρυπανια υποφερουν, αλλα στο συγκεκριμενο υπεφερε μαζι το χερι και το ποδι μου γιατι οταν το τρυπουσα "μαγγωσε" το τρυπανι και πεταχτηκε και μου ##@%$# το χερι και το ποδι που ηταν κοντα  >:(

 

Το βαψιμο το εκανα εγω. Δεν ειναι και το ανθεκτικοτερο γιατι ειναι σπρεϋ πανω σε αλουμινιο (κραμα) και κανονικα θα ηθελε ηλεκτροστατικη βαφη για να πιασει καλα.

αλλα ...that's DIY !  ;D

 

 

wood matters

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου