Προς το περιεχόμενο

Μετά από μακρόχρονη απουσία από τα πλήκτρα, ποιό synthe


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αν με τον όρο κυματομορφή εννοείς και τα onboard multisamples τα οποία είναι εργοστασιακά αποθηκευμένα στην Rom τότε ναι και το Pa80 λειτουργεί ακριβώς έτσι. Όροι όπως VCF, VCA δε νομίζω οτι υφίστανται σε ψηφιακά όργανα είτε αυτά είναι synth είτε arranger εκτός και αν ο κατασκευαστής θέλει να δώσει ένα analog-like interface. Τον ρόλο αυτών έχουν αναλάβει οι LFO's Filters και EG's και ΑMP EG's (παρόντες εξίσου σε Triton που θεωρείται sample based synth ή rompler όσο και σε Pa80)

 

Για να μην παρεξηγηθώ μιλάω για τη σύγκριση της Sample Based synthesis σε Triton/Trinity/M3 (εννοείται χωρίς επεκτάσεις Moss/Solo/Radias) και άλλων keyboards που γενικά χαρακτηρίζονται ως synth σε σχέση με τα arranger της Korg.

 

Συγκεκριμένα για Triton και Pa series το edit που προσφέρουν στον ήχο είναι σχεδόν το ίδιο με τις διαφορές να έγκεινται στη δυνατότητα ταυτόχρονης χρήσης ίδιου αριθμού εφφέ και φυσικά στην πολυφωνία. Για αντιστοιχίες Combi/Performances δεν αναφέρομαι καν διότι δεν αποτελούν διαπραγμάτευση σύνθεσης.

 

Αν τώρα μιλήσουμε για waveforms και subtractive ναι το πράγμα πάει αλλου αλλά τότε δεν θα έπρεπε να θεωρούμε τα Romplers ως Synths και επομένως Tritons Trinities M3's Motif XS/ES Fantoms (Ξαναλέω αν πάντα εξαιρέσουμε επεκτάσεις Physical/Analog Modeling) είναι -όπως έχω ξαναπεί- απλά φερέφωνα των παλμοκωδικώς διαμορφωμένων ηχογραφημένων δειγμάτων που κουβαλάνε.To έχουμε ξανασυζητήσει στο παρελθόν κι έχω τοποθετηθεί.

 

Συμπέρασμα, αν θεωρείς το Triton Synth είσαι υποχρεωμένος να αναγνωρίσεις και το Pa80 ως τέτοιο (τουλάχιστον στο Program Mode).

 

Όσο για τη μέθοδο σύνθεσης φαντάζομαι yameth ως απείρως πιο έμπειρος από εμένα γνωρίζεις οτι η κάθε εταιρεία εφευρίσκει και χρησιμοποιεί όρους εντελώς αυθαίρετα. Ένας από αυτούς είναι η "φοβερή και τρομερή"  :) ;) HI (ή αλλιώς Hyper Integrated) η οποία φυσικά δεν λέει κάτι σαν όρος σε έναν γνώστη αλλά αναφέρεται εξίσου στα Specs Triton και Pa80.

 

ΜΦΧ

 

Νίκος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 27
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Μέσα στην εξειδικευμένη αλλά και ενδιαφέρουσ συζήτηση σας να προσθέσω μια απορία;

Η σειρά Triton της Korg έχει αυτόματα ακόρντα;

Σε αυτή τη περίπτωση θα μπορούσε να χρησιμοπιηθεί και αυτό ως αρμόνιο εκμάθησης, έτσι δεν είναι; Θέλω να πω εφοδιάζεται με ευκολίες που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τον άπειρο....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Οι ονομασίες Voltage Controlled Filter, Voltage Controlled amplifier (ADSR), έχουν αλλάξει με το χρόνο για να προσδιορίσουν την διαφορετικό τρόπο ελέγχου. Εξ ου και EG's και ΑMP EG's που αναφέρονται στις περιβάλουσες. Τα Lfo (modulation) παραμένουν τα ίδια, ενώ όπως σωστά είπες αλλάζουν ονομασίες ανάλογα με την εταιρεία κατασκευής του συνθ.

Σαν μέλος με Korg στο username σου σίγουρα ξέρεις για τι μιλάς όταν αναφέρεσαι σε αυτά (λαμβάνοντας υπ'οψη και τις σοβαρές τοποθετήσεις σου πάντα) θα πίστευα ότι έχεις δίκιο, καθώς δεν είχα ποτέ hands-on experience με τα arrangers της Korg. Θέλω να λαμβάνω όμως σαν δεδομένα τα στοιχεία που παρέχει η εταιρεία για τα όργανα της. Η Korg πάντως στις προδιαγραφές τους δεν αναφέρει υπαρξη μηχανής σύνθεσης παρά μόνο των σχετικών και απαραίτητων preset samples, με μόνη παραμετροποίηση μέσω του ADSR και των εφέ.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλε Stfmich η σειρά Triton δεν έχει αυτόματα ακκόρντα. Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να φτιάξεις στο 16-κάναλο Sequencer που προσφέρει ένα κομμάτι και να σολάρεις από πάνω. Σε αυτήν την περίπτωση το κομμάτι είναι προηχογραφημένο και δεν ακολουθεί τα ακκόρντα που του δίνεις εσύ στο αριστερό split όπως κάνουν τα Arrangers.

 

Yameth δεν λέμε κάτι διαφορετικό. Σε διαβεβαιώ όμως καθώς διαθέτω και τα 2 όργανα (Extreme και Pa80) και έχοντας φάει τα manuals με το κουτάλι οτι σε ό,τι έχει να κάνει με το edit των ήχων μπορώ να πετύχω τα ίδια αποτελέσματα σε επίπεδο χροιάς και ελέγχου (τονίζω ξανά δεν μιλάω για Moss γιατί εκέι αλλάζουν άρδην τα πράγματα)αν ισχύουν κυρίως οι ακόλουθες προϋποθέσεις .

 

1. Κοινό multisample.

2. Χρήση κοινών και μέχρι 2 στον αριθμό fx

3. Χρήση 2 LFO (εκτός από τους ήδη εργοστασιακά ανηγμένους στον έλεγχο pitch)

4. Χρήση 2+2+1 Envelope Generators (Filter Amp Pitch) Purpose

5. Οι 2+2+1 ΕG's τεθούν ως κλασικοί ADSR (Attack Decay Sustain Release) στο Triton και όχι ως

ABSDSR (Attack Break Sustain Decay Slope Release)

6. Ο ήχος δεν χρησιμοποιεί fingered portamento

 

Σε γενικές γραμμές θεωρώ όμως οτι η αλήθεια αναφέρεται εύστοχα και περιεκτικά στο signature σου...

 

"Δεν έχει σημασία τι έχεις αλλά τι κάνεις με αυτό"

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Voltage Controlled amplifier (ADSR)

 

Yameth δεν ξέρω αν αναφέρεσαι στην περιβάλλουσα ADSR ως μέσο ελέγχου του VCA - αν ναι, ok.  :)

 

Διαφορετικά, θα ήθελα να διευκρινίσω ότι η περιβάλλουσα ADSR και το τι ελέγχει (είτε VCO, VCF, VCA, είτε οτιδήποτε άλλο) δεν είναι το ίδιο πράγμα με αυτό που ελέγχει. Απλά είθισται (και κυρίως στα modular synthesizers) να υπάρχουν ξεχωριστά modules, κάτι που δεν συμβαίνει στην πλειοψηφία των ψηφιακών synthesizers μιας και ένα VCA, από μόνο του, είναι πάρα πολύ φτωχό σε δυνατότητες και ουσιαστικά έχει ένα gain - το πόσο ενισχύει το εισερχόμενο σήμα.

 

Για αυτό VCA/VCF και ADSR του VCA/VCF πάνε σχεδόν πάντα μαζί - στο panel ενός synthesizer φαίνονται ως ένα τμήμα (ή ένα module) αλλά στην πραγματικότητα είναι δύο.

 

μπορώ να πετύχω τα ίδια αποτελέσματα σε επίπεδο χροιάς και ελέγχου

 

Νίκο, ακριβώς ίδια;;  ::)

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νίκο, ακριβώς ίδια;;  ::)

 

Καλημέρα Γιάννη.

Όσον αφορά την παραγωγή ήχου στα 2 όργανα (Eίδες; Επίτηδες δεν χρησιμοποιώ τον όρο synth  :) :)) σε χροιά και έλεγχο έγραψα τις προϋποθέσεις που πρέπει να ισχύουν προκειμένου να είναι εφικτό να παραχθεί το ίδιο αποτέλεσμα και από τα 2.

Επίσης κάτι που παρέλειψα να αναφέρω σε αυτές είναι φυσικά και η χρήση του arpegiator (χωρίς βέβαια να λογίζεται ως synthesis tool)

 

Μέχρι εδώ λοιπόν έχουμε 2 όργανα τα οποία βασίζονται πάνω στην ίδια "αρχιτεκτονική" όσον αφορά την παραγωγή ήχου κι έχουν υπό προύποθέσεις τις ίδιες δυνατότητες. Γιατί να μην παράγουν το ίδιο αποτέλεσμα;

 

Σε ένα λιγότερο μυημένο αυτί και κρίνοντας πάντα με τα ίδια μέτρα και σταθμά το αποτέλεσμα θα ακούγεται ίδιο.

Τώρα αν οι DSP's και οι DAC's του Triton είναι ανώτεροι αυτών του Pa80 και αν τα κοινά τους multisamples έχουν ληφθεί με καλύτερη δειγματοληψία στην περίπτωση του Triton γίνεται αντιληπτό οτι το ηχητικό αποτέλεσμα θα είναι λίγο καλύτερο στο Triton χωρίς μεγάλες διαφορές. Όπως γνωρίζεις όμως με τη χρήση εφφέ και διάφορων άλλων μονάδων αυτές οι διαφορές "θάβονται". Για να κρίνεις τα αποτελέσματα με λεπτομέρεια πρέπει να το κάνεις σίγουρα σε dry καταστάσεις πράγμα που σε performing καταστάσεις δε γίνεται ποτέ.

 

Για αυτό έγραψα οτι σε γενικές γραμμές και όταν ο ήχος μου βασίζεται στις κοινές δυνατότητες των 2 οργάνων είναι ίδιος και στις δύο περιπτώσεις.

 

Άλλωστε το έχω κάνει και στην πράξη αρκετές φορές χωρίς βέβαια πάντα με επιτυχία.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Yameth δεν ξέρω αν αναφέρεσαι στην περιβάλλουσα ADSR ως μέσο ελέγχου του VCA - αν ναι, ok.  :)

Φυσικά.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μετά από τις πολύτιμες συμβουλές σας στο δημόσιο forum αλλά και μετά από ανταλλαγή ιδιωτικών μηνυμάτων με αφορμή το παρόν θέμα, θέλω να σας ευχαριστήσω όλους για τη βοήθεια σας!

Αποφάσισα και έχω παραγγείλει το αρμόνιο PSR E-413 της YAMAHA παρά το γεγονός οτι ήμουν διαθετειμμένος να δώσω και περισσότερα χρήματα.

Η ώριμη σκέψη με οδήγησε να πάρω τα πράγματα από την αρχή και αφού ο σκοπός είναι στο μέλλον να περάσω σε synth, να κάνω και τη σωστή σειρά (μαθήματα, μελέτη, εξάσκηση κ.τ.λ.) ώστε να μπορέσω να είμαι στο "πνεύμα" των πλήκτρων με περισσότερο γερές βάσεις.

Να σας πληροφορήσω οτι παρείγγειλα το αρμόνιο από το dolpinmusic αφού η διαφορά τιμής άγγιξε -κυριολεκτικά- το 50%, και για να είμαι ποιο συγκεκριμένος ο Νάκας το έδινε 329,00€, ο thomann 295,00€ και το dolpinmusic 187,00€, τιμή μέσα στην οποία συμπεριλαμβάνονται 20,00€ ταχυδρομικά (δηλ. πραγματική τιμή 167,00€!!!).

Ξέρω πως η Ελληνική αντιπροσωπεία του Νάκα είναι καλή και οπωσδήποτε τα προτερήματα της άμεσης εξυπηρέτησης-εγγύησης στη περίπτωση οποιουδήποτε προβληματος είναι θετικός παράγοντας, και για αυτό στο μέλλον που θα ενδιαφερθώ για κάτι ποιο σοβαρό θα υπάρξει για το σκοπο αυτό μια δεύτερη σκέψη.

Από την άλλη το μικρής αξίας αρμόνιο σε συνδυασμό με το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κατάστημα (dolphinmusic) άξιζαν το κόπο αφου πραγματικά η εξυπηρέτηση ήταν εκπληκτική.

Αναφορικά σας λέω, πως το δέμα μου παραδόθηκε την ίδια μέρα της παραγγελίας στην UPS (τη περασμένη Πέμπτη δηλαδή), και εκ τότε μου δίνουν λεπτομερή αναφορά και από τη dolphinmusic αλλά και από τη UPS (που μου γνωστοποίησε πως είναι παρότρυνση της dolphinmusic να με ενημερώνουν) για την πορεία του δέματος μου. Τελευταία ενημέρωση χθές ήταν πως το δέμα πιθανότατα θα είναι στο σπίτι μου στις 27/11, δηλ. μέσα σε μιά εβδομάδα από την παραγγελία μου.

Πρέπει να ομολογήσω πως έχω κάνει αγορές από το internet αρκετές φορές αλλά αυτό το service δε το έχω συναντήση πουθενά. Έχω λάβει συνολικά 5 mail τους χωρίς να τους εχω γράψει ούτε μια φορά!

Αυτά προς ενημέρωση σας, και σας ευχαριστώ και πάλι όλους!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου