Προς το περιεχόμενο

Ακουστική Project Studio


crabsody

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ρε παιδια μια ερωτηση. Εκλεισα προσφατα εναν χωρο με γυψοσανιδα πετροβαμβακα και εβαλα και μεσα ρικοφον στους τοιχους. Ομως εξακολουθω να εχω προβλημα με τα ντραμς που ειναι εκωφαντικα. Φοραω ωτοασπιδες παντα αλλα παλι μετα απο κανα 2ωρο εχω προβλημα. Ενα πλωτο πατωμα θα βοηθουσε;;;; Τι αλλο μπορω να κανω;;;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 42
  • Πριν
  • Τελευταία απάντηση

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

  • Guru

Ρε παιδια μια ερωτηση. Εκλεισα προσφατα εναν χωρο με γυψοσανιδα πετροβαμβακα και εβαλα και μεσα ρικοφον στους τοιχους. Ομως εξακολουθω να εχω προβλημα με τα ντραμς που ειναι εκωφαντικα. Φοραω ωτοασπιδες παντα αλλα παλι μετα απο κανα 2ωρο εχω προβλημα. Ενα πλωτο πατωμα θα βοηθουσε;;;; Τι αλλο μπορω να κανω;;;

 

καλημέρα

 

 

Με ευκαιρία το δικό σου ποστ (αλλά και αυτά του AIF με τις πολύ όμορφες κατασκευές του) μπορούμε να ξεκινήσουμε να κοιτάμε το θέμα της ακουστικής του project studio.

 

Το πρόβλημα που αντιμετωπίζεις έχει να κάνει με την ακουστική του χώρου σου όπως αυτή διαμορφώθηκε από το "κλείσιμο"-ηχομόνωση. Το πλωτό πάτωμα είναι κομμάτι μιας ηχομονωτικής κατασκευής και δεν έχει σχέση......το πρόβλημα σου είναι η παραμένουσα στον χώρο ακουστική ενέργεια η οποία επιστρέφει πιθανότατα ενισχυμένη από τις έντονες ανακλάσεις. Το πρόβλημα πιθανότατα να επιβαρύνεται από την ύπαρξη παράλληλων τοίχων αλλά και από τις ίδιες τις αναλογίες του χώρου....Αν θέλεις "ανέβασε" ένα πρόχειρο σχέδιο με τις αναλογίες και το σχήμα του χώρου σου.

Τι μπορείς να κάνεις?

Κατ'αρχάς τα ρικοφόν αλλά και όλα τα αφρώδη ηχοαποροφητικά πάνελ προσφέρουν ένα ποσσοστό ηχοαπορόφησης στο υψηλότερο συχνοτικό φάσμα και μόνο.......και αυτό έχει να κάνει βέβαια και με τον τρόπο που είναι τοποθετημένα. Υπάρχουν αρκετές ηχοαποροφητικές κατασκευές βασισμένες στον πετροβάμβακα οι οποίες προσφέρουν πιο broadband λύσεις.

Πριν όμως φτάσουμε εκεί θα πρέπει να καταλάβουμε που εντοπίζεται (συχνοτικά) το πρόβλημα. Γι'αυτό λοιπόν ανέβασε ένα σχεδιάκι ή έστω τις ακριβείς διαστάσεις (και υλικά) του χώρου και περιέγραψε μας τι ακριβώς ακούς με βάση το σετ (δηλαδή αν ακούς ενισχυμένο ή ακόμα και ενοχλητικό κάποιο κομμάτι του σετ..πχ αν ακούς ενισχυμένη την κάσα και δίνει την αίσθηση ότι "παραμένει" η ουρά της, αν είναι ενισχυμένες οι αρμονικές του ταμπούρου όταν παίζεις με στεφάνι, αν υπάρχει κάποιο "κροτάλισμα" ή slapback echo, αν τα πιάτα ακούγονται υπερβολικά σκληρά κλπ κλπ........εννοείται όλα αυτά σε σχέση με την αίσθηση που έχεις από το ίδιο ή παρόμοιο σετ σε κάποιον άλλο, πιο "σωστό" χώρο.......δοκίμασε κάθε κομμάτι του σετ μεμονωμένα ωστε να μπορείς να μας περιγράψεις καλύτερα τι ακούς) ;)

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

O χώρος ειναι (Υ.Μ.Π) (3,4,3) χοντρικά. Λέω χοντρικά γιατι έχει αρκετές ανωμαλίες λόγω του χώρου στην αποθήκη. Στις αποκάτω φώτος μπορείς να δεις πως ειναι ο χώρος (οι 4 τοίχοι του) και τι έχω καλύψει με ρικοφον.

 

IMG_0205.jpg

 

IMG_0206.jpg

 

IMG_0207.jpg

 

IMG_0208.jpg

 

Η κατασκευή είναι παντού γυψοσανίδα-2κομμάτια πετροβάμβακα - γυψοσανίδα. Σε όλους τους τοίχους και το ταβάνι. Κυρίως από φασαρία με ενοχλεί το snare. Σχετικά υψηλές συχνότητες έχω την εντύπωση. Η κάσα και το βαθύ δεν με τρελαίνουν τόσο. Σε ευχαριστώ φίλε για το ενδιαφέρον. Ξέρω ότι δεν είμαι τόσο κατατοπιστικός αλλά δεν έχω και πολλές γνώσεις στο θέμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

φίλε crabsbody δυστυχώς, όσο και αν αυτό ακούγεται περίεργο, όσο πιο μικρός είναι ένας χώρος τόσο πιο δύσκολο είναι να "επέμβουμε" στην ακουστική του.

 

Στην περίπτωση σου και κατά την άποψη μου το καλύτερο που θα μπορούσες να κάνεις θα ήταν να εκμεταλευτείς τις 2 εσοχές που υπάρχουν στον τοίχο ακριβώς πίσω από τα τύμπανα και στον αριστερο (όπως κοιτάμε από την πόρτα προς τα τύμπανα) τοίχο, για να δημιουργήσεις 2 ηχοπαροφητικές διατάξεις ευρέως φάσματος.

 

Όπως είπα τα ρικοφόν και γενικά όλα τα αφρώδη ηχοαποροφητικά είναι αποτελεσματικά μόνο στο υψηλότερο συχνοτικό φάσμα (ειδικά όταν είναι λεπτά -2 με 3εκ - όπωςδηλαδή αυτά που έχεις χρησιμοποιήσει). Αντίθετα μια κατασκευή (είτε σταθερή είτε με την μορφή πάνελ) με βάση τον πετροβάμβακα και βάθος 10-20 εκ. θα έχει πολύ πιο broadband ηχοαπορόφηση και θα βοηθήσει σε ένα πιο ισοροπημένο συχνοτικά αποτέλεσμα....οι 2 λοιπόν εσοχές στους τοίχους σου δίνουν την δυνατότητα να προχωρήσεις σε τέτοιες πιο "βαριές" ηχοαποροφητικές κατασκευές, είτε σταθερές είτε με την μορφή πάνελ, χωρίς ουσιαστικά να "τρως" πολύτιμο χώρο. Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες γύρω από αυτές τις κατασκευές τώρα, αλλά ουσιαστικά μιλάμε για ένα ξύλινο σκελετό διατομής 10-20εκ.ο οποίος συγκρατεί φύλλα πετροβάμβακα καλυμένα με ύφασμα ικανό να "αναπνέει", να το διαπερνά δηλαδή με άνεση ο αέρας.

 

Σε σχέση με την πυκνότητα και το πάχος του πετροβάμβακα παραθέτω από παλαιότερο τόπικ

....θα μπορούσες  να φτιάξεις ένα πάνελ με συνολικό πάχος (διατομή) 20 εκ. με ξύλινο σκελετό και να καλύψεις το μισό (10 εκ.) με πετροβάμβακα πυκνότητας 30 κ/μ3 αφήνωντας δηλαδή και 10 εκ. διάκενο ανάμεσα στον πετροβάμβακα και στον τοίχο.....

αν κάνεις μια "βόλτα" από το http://forum.studiotips.com και Recording studio design του John Sayers θα βρεις αρκετές ιδέες....αν και η αναφορά στον OC 703 μου λέει πως έχεις ήδη περάσει από αυτά τα μέρη ;)

 

όλο το τόπικ εδώ  http://www.noiz.gr/index.php?topic=164139.0

 

Γενικά αν κάνεις μια έρευνα τόσο εδώ στο νόιζ αλλά και γενικά στο διαδίκτυο για "ηχοαποροφητικά πάνελ" "bass

traps" "absorbers" θα βρεις πολλές ιδέες και λύσεις σχετικά (ειδικά αν προσθέσεις και την λέξη DIY ;))

Ελπίζω να ανεβάσω και εγώ κάποια σχέδια σύντομα.

 

Ένα άλλο βασικό πρόβλημα στον χώρο είναι η πολύ σκληρή επιφάνεια του πατώματος (πλακάκι) και το εντελώς untreated ταβάνι......αυτά τα 2 σε συνδυασμό με το μικρό σχετικά ύψος δημιουργούν ένα έντονα ανακλαστικό σύστυμα παράλληλών επιφανειών με όλα τα δυσάρεστα συνεπακόλουθα (ενισχυμένες συχνοτικές περιοχές από τις έντονες ανακλάσεις, flutter echo κλπ)

Τώρα αφού κάνεις μια τέτοια κατασκευή θα μπορούσες το ρικοφόν που "αφαιρεθηκε" αλλά και αυτό που βρίσκεται στον τοίχο που είναι τα ηλεκτρονικά τύμπανα (το οποίο δεν θα προσφέρει πλέον και πολλά καθώς θα αρκεί να υπάρχει broadband αποροφηση σε ένα από τους αντικρυστούς τοιχους)  να το τοποθετήσεις στο ταβάνι....αυτό σε συνδυασμό με κάποια παχιά μοκέτα η οποία θα καλύψει το σκληρό και ιδιαίτερα ανακλαστικό πλακάκι θα βοηθήσει στην εξασθένηση των ανακλάσεων (και πιθανότατα flutter echo) ανάμεσα στο πάτωμα και στο ταβάνι.

 

Εναλακτικά και για να μην γίνει πολύ μουντό και boomy το δωμάτιο θα μπορούσες να φτιάξεις στο ταβάνι ένα είδος κατευθυντικού ανακλαστήρα (όπως αυτός που φαίνεται στην τελευταία φωτό του, ουσιαστικά ένα κυρτωμένο φύλλο κόντρα πλακέ αλλά και με πολλούς άλλους τρόπους πχ να δώσεις μια κλίση στην οροφή μέσω ψευδοροφής - γυψοσανίδας και πολλά άλλα)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε ευχαριστώ φίλε. Θα μελετήσω αυτά που μου λες. Μερικές ερωτήσεις. Το ταβάνι πρέπει να έχει ρικοφον; Μου έχει περισσέψει ένα κομμάτι. Να το βάλω πάνω από τα ντραμς; Δεν έβαλα αρχικά γιατί κάπου είχα διαβάσει ότι δεν χρειάζεται. Αν έχω ανοικτή την πόρτα απέναντι από τα ντραμς θα είναι καλύτερα; (θα γλυτώσω ανακλάσεις;) Αυτά τα πάνελ που λες θα βοηθήσουν αν τα βάλω μόνο πίσω από τα ντραμς; Ουσιαστικά σε ρωτάω για να καταλάβω ποιες είναι οι πιο ευαίσθητες περιοχές σε σχέση με την θέση των ντραμς. Σκέφτηκα στην μια μεριά (αριστερά από τα ντραμς) να κρεμάσω κουρτίνες. Θα βοηθήσει αυτό; Σε ευχαριστώ φίλε πολύ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κατα την αποψη μου δεν χρειαζεται ανακλαστηρες κλπ... ο χωρος ειναι τοσο μικρος που η γεωμετρικη ακουστικη ισχυει μονο για το μισο ακουστικο φασμα...

 

αποροφηση χρειαζεσαι, το ρικοφον δεν προσφερει μεγαλη αποροφηση... προταση μου θα ηταν να επιλεξεις μια μεγαλη επιφανεια των τοιχων και να βαλεις πετροβαμβακα ντυμενο με πανι, εχουν ξαναγινει κατι τετοιες προτασεις σε αυτο το thread...

 

Η αποροφηση θα σου προσφερει μικροτερη σταθμη στο χωρο σου διοτι ενα μεγαλο ποσοστο θα αποροφαται απο τον πετροβαμβακα, αρα και θα ειναι πιο ξεκουραστος ο χωρος. Απλα μην το παρακανεις γιατι σε ενα χωρο που εφτιαξαν κατι φιλοι τον εντυσαν ολο με πτεροβαμβακα με αποτελεσμα να ειναι λιγο νεκρο το δωματιο και τα τυμπανα να μην εχουν σωμα... παρολα αυτα ηταν πολυ ξεκουραστος..

 

ξυλωσε εναν απο τους μεγαλους τοιχους σου και βαλε πετροβαμβακα απο 40-60kg/m3

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

.....αφού κόπηκε στα 2 το θέμα νομίζω πως θα ήταν σωστό να μεταφερθούν εδώ οι σελίδες 8(από το ποστ του AIF) έως 12 καθώς και τα 2 τελευταία ποστ του AIF με τις κατασκευές του. Επίσης θα μπορούσε να ενσωματωθεί και αυτό http://www.noiz.gr/index.php?topic=160405.0

 

Κατα την αποψη μου δεν χρειαζεται ανακλαστηρες κλπ... ο χωρος ειναι τοσο μικρος που η γεωμετρικη ακουστικη ισχυει μονο για το μισο ακουστικο φασμα...

 

Πάνο αυτό που προτείνω δεν είναι τόσο "ανακλαστήρες" όσο πιο πολύ μια απλή λύση για να δώσουμε την επιθυμητή κατευθηντικότητα στις πρώτες ανακλάσεις, να τις αποτρέψουμε δηλαδή από το να επιστρέφουν άμεσα στην θέση ακρόασης, στην προκειμένη στην θέση του ντράμερ. Εννοείται πως συμφωνώ πως ο χώροςείναι πολύ μικρός και η κατασκευή ανακλαστήρων και διαχυτών θα βοηθούσε μόνο για υψλομεσαίες και ψηλές περιοχές.....όπως όμως περιγράφει και ο ίδιος αυτό που τον ενοχλεί (πιθανότατα και λόγω των έντονων ανακλάσεων ανάμεσα στο "σκληρό" - ανακλαστικό σύστημα ταβάνι-πάτωμα) είναι το snare δηλαδή κυρίως το μεσαίο - υψηλό συχνοτικό φάσμα, και όχι η κάσα ή τα τομ (χαμηλότερο συχνοτικό φάσμα) ;)

Πιθανότατα μια ηχοαποροφητική κατασκευή στο ταβάνι θα είχε πολύ πιο άμεσα αποτελέσματα αλλά τότε (και σε συνδυασμό με τις άλες κατασκευές που πρότεινα) ίσως οδηγούμασταν σε αυτό ακριβώς που λες και συμφωνώ απόλυτα:

 

Απλα μην το παρακανεις γιατι σε ενα χωρο που εφτιαξαν κατι φιλοι τον εντυσαν ολο με πτεροβαμβακα με αποτελεσμα να ειναι λιγο νεκρο το δωματιο και τα τυμπανα να μην εχουν σωμα... παρολα αυτα ηταν πολυ ξεκουραστος..

 

 

...επαναλαμβάνω πως άποψη μου είναι πως (εκτός από το ταβάνι) η καλύτερη λύση είναι η κατασκευή ηχοαποροφητικών διατάξεων στις εσοχές των των 2 εφαπτόμενων τοίχων (πίσω και αριστερά από τα τύμπανα όπως τα βλέπουμε από την πόρτα.....ανέβασα μια φωτό...οι περιοχές μετο κόκκινο χρώμα)

 

...αααα και Dreampanos....welcome back ;)

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λεω να βαλω ενα κομματι ρικοφον που μου εχει περισσεψει πανω απο τα ντραμς στο ταβανι. Ελπιζω κατι να γινει. Μετα βλεπω. Αν χρειαστει θα προχωρησω στη λυση που προτεινεται με τον πετροβαμβακα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γειά σας και από μένα και καλώς σας βρίσκω.

 

Η ακουστική ένός χώρου με τύμπανα εκτός από τα θεωρητικά προβλήματα με standing waves, πολυπλοκότητα συχνοτήτων, έντασης κτλ κτλ, είναι ένα από τα δυσκολότερα θέματα προς επίλυση σε ένα μικρό στούντιο. Από ότι παρατήρησα έχει χρησιμοποιηθεί μόνο ricofon με μικρή κυψέλη, που δεν ενδύκνειται για μια ολοκληρωμενη ηχητική προσαρμογή. Η κατάσταση μπορεί να βοηθηθεί με μερικά bass trap από πετροβάμβακα στις γωνίες (μπορουν να μπουν και στις πάνω αν δεν έχει χώρο κάτω) που λογικά θα κόψουν λίγο το μπουμ μέσα στον χώρο. Ενας απλός τρόπος για να φτιαχτουν είναι από κουτες συσκευασίας ηχείων ή άλλων ορθογώνιων συσκευών, όπου το εσωτερικό έχει ντυθεί γύρω γύρω με πετροβάμβακα 100+. Αν δεν έχεις τέτοιο χώρο δοκίμασε ακουστικά πάνελ φτιαγμένα από ντυμμένο πετροβάμβακα σε συνδυασμό με ένα diffusor για την οροφή σου. Αν το κόστος είναι σημαντικό, μια καλή λύση είναι να πάρεις μια παλιά μάλλινη κουβέρτα, να την κόψεις σε λωρίδες 10 εκατοστών πλάτους και 15 ως 35 εκατοστών μήκους και να την τοποθετήσεις με τις λωρίδες να κρέμονται προς τα κάτω σε μια βάση από σκληρό αφρολέξ ή το κλασσικό μπλε μονωτικό στο ταβάνι σου. Θα βοηθήσει πολύ στο καθάρισμα των μεσαίων-υψηλών. Το καλύτερο είναι να βρείς ένα έτοιμο φυσικά, αλλά κάτι τέτοιο κοστίζει αρκετά. Γενικά μην βάλεις ricofon παντού γιατί θα σου δώσει μια πολύ περιέργη ακουστική στον χώρο. Στο παλιό μου στούντιο είχα βάλει μόνο κουρτίνες στον ένα τοιχο και πρόσεξα να μην εχει παράλληλες επιφάνεις. Ηταν μια χαρα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Παιδιά καλημέρα,πολύ ενδιαφέρον το thread  :)

Θέλω να μπω λίγο σφήνα και να ρωτήσω,ποιό είναι το καταλληλότερο υλικό ως προς το

πάχος του (πιο λεπτό) και αρκετά ηχοαπορροφητικό στα χαμηλά (παίζω μπάσο) για να ντύσω μόνο

μια ξύλινη πόρτα? Επίσης μια τεχνική ερώτηση:Είναι ηχοαπορροφητικό το μάρμαρο?

Εάν τοποθετήσω δλδ ένα κομμάτι κάτω απ τον ενισχυτή θα υπάρξει διαφορά?

Ευχαριστώ! :D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση


×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Κανονισμοί της σελίδας.