Προς το περιεχόμενο

Τι διαφορά έχει το "ψευτομάστερινγκ" από το "mastering";


Subfire

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Απο οτι γνωριζω το LOGIC εχει ολα τα plug ins που χρειαζονται για να κανεις ψευτομαστερινγκ.

 

και οι ερωτησεις έρχονται κατευθείαν από το παραπάνω:

Πόσο μεγάλη διαφορά έχει το "ψευτομάστερινγκ" που λες από το "κανονικό"??Ποίες είναι οι διαφορές αυτές?τι μηχανήματα απαιτούνται (στο κανονικό)?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 200
  • Πριν
  • Τελευταία απάντηση

Περισσότερες συμμετοχές

και οι ερωτησεις έρχονται κατευθείαν από το παραπάνω:

Πόσο μεγάλη διαφορά έχει το "ψευτομάστερινγκ" που λες από το "κανονικό"??Ποίες είναι οι διαφορές αυτές?τι μηχανήματα απαιτούνται (στο κανονικό)?

 

Προφανώς εννοεί το μαστεριγκ που κάνουν επαγγελματίες του είδους σε κανονικά στούντιο. Πέρα απο τον εξοπλισμό το μαστερινγ είναι θέμα εμπειρίας και ικανότητας αυτού που θα το κάνει.

 

Ψευτομάστεριγκ όπως και ψευτομίξεις είναι αυτές που γίνονται σε home studio.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ένα τραγούδι από home studio και από μέτριο παραγωγό, μπορεί να ακουστεί έξω πχ σε μαγαζί?

 

πχ αν γράψεις ένα τραγούδι στο logic, κάνεις το μάστερινγκ σε αυτό, και έχεις κάνει μια ικανοποιητική δουλειά, θα το έβαζες σε μαγαζί, σε κόσμο να το ακούσει άνετα?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ένα τραγούδι από home studio και από μέτριο παραγωγό, μπορεί να ακουστεί έξω πχ σε μαγαζί?

 

πχ αν γράψεις ένα τραγούδι στο logic, κάνεις το μάστερινγκ σε αυτό, και έχεις κάνει μια ικανοποιητική δουλειά, θα το έβαζες σε μαγαζί, σε κόσμο να το ακούσει άνετα?

Ανετα. Το θεμα ειναι πως θα το κανεις. Υπαρχουν home studio projects που ακουγονται καλυτερα και απο επαγγελματιες, αυτο βεβαια ειναι η εξαιρεση στον κανονα αλλα υπαρχουν και τετοιες περιπτωσεις.

Edit: Το απο "μετριο παραγωγο" τωρα το ειδα. Αν ειναι μετριος παραγωγος θα εχεις και μετρια αποτελεσματα και στο home studio αλλα και στο κανονικο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ένα τραγούδι από home studio και από μέτριο παραγωγό, μπορεί να ακουστεί έξω πχ σε μαγαζί?

Άνετα, εδώ πάνε στην Άντζελα Δημητρίου...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Αυτο που (νομίζω πως) θέλει το "καλό" mastering δεν είναι τόσο τα μηχανήματα (αν ΚΑΙ αυτά) όσο ο τέλεια καλιμπραρισμένος χώρος, που πράγματι σπανίζει σε home studio, άρα πάνε περίπατο οι ιδέες για καλό mastering. Επισης η γενική ιδέα περι mastering σε εμάς τους φτωχούς (κι εμένα δηλ), είναι ότι πατάμε ένα limiter και ένα compression και καθαρίσαμε, αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι, απ'όσο ξέρω. Το γεγονός ότι κάποια mastering suites έχουν κυκλοφορήσει (Ozeon, κλπ), δε σημαίνει ότι πατάμε το preset και βγαίνει το αποτέλεσμα... Αλλιώς και το band in a box θα μας είχε πάρει τη δουλειά προ πολλού... (τώρα θα ξεπηδήσει και 3ο θέμα απ'τήν απάντησή μου...  :-[)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 μήνα αργότερα...

και οι ερωτησεις έρχονται κατευθείαν από το παραπάνω:

Πόσο μεγάλη διαφορά έχει το "ψευτομάστερινγκ" που λες από το "κανονικό"??Ποίες είναι οι διαφορές αυτές?τι μηχανήματα απαιτούνται (στο κανονικό)?

 

 

Στην περίπτωση του ''ψευτομάστερινκ'' το μόνο που συμβαίνει είναι να limitάρουν το master

μέχρι να φτάσει ικανοποιητικά στα 0 dbfs...Αυτά.(Κάποιοι έξυπνοι χρεώνουν μάλιστα αρκετά

για αυτή την ''περίπλοκη'' εργασία.)

 

Στο κανονικό mastering που κατά κανόνα γίνεται από ξεχωριστό μηχανικό και ποτέ από τον ίδιο

που μιξάρισε το stereo track, ( προφανώς γιατί ο δεύτερος καλείται να καλύψει τις ''τρύπες'' του πρώτου) γίνονται μια σειρά από εργασίες που είναι αδύνατον να γίνουν στα recording studios.

Γι'αυτό και στέλνουνε το υλικό στα mastering studios όπου εκτός από το δεύτερο ζεύγος αυτιών που θα εξετάσει το υλικό, διατίθεται υπεραναλυτικότατος εξοπλισμός ο οποίος εξετάζει την κάθε παράμετρο (spectrum analysis, dynamics, noise floor, filtering,  phase colleration... και ένα σωρό άλλα) ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ.

Μόνο να σκεφτούμε ότι στο στάδιο το multiband compression μπορεί από έναν fairman να χρησιμοποιηθούν 16 τρίοδοι για να ελέγξουν 3 περιοχές, αυτό φτάνει.

Το πιο σημαντικό από όλα, είναι το γεγονός ότι υπάρχει η δυνατότητα σοβαρής ακρόασης του υλικού από ηχεία που αναπαράγουν τον ήχο πολύ πιο σοβαρά από τα monitor που συνήθως δουλεύουμε στα studios.

Η γνώμη μου είναι ότι υπάρχει χαώδης διαφορά μεταξύ του ψευτομάστερινκ και του σοβαρού

master...περίπου όσο διαφέρουν τα σκατά με τις πάστες.

Στην χώρα όμως που είναι η βασίλισσα του demo (γιατί αυτός είναι ο ήχος που βγάζουμε στην τελική) καλό είναι να μην επεκτεινόμαστε πολύ σε αυτά τα θέματα γιατί τσούζει και πονάει...

Ας πάρουμε αγκαλιά όλοι μαζί το izotope η τα waves να ψευτοπαραμυθιαστούμε ότι ψευτομαστεράραμε κι απόψε,και ας κοιμηθούμε ήσυχοι με την πεποίθηση ότι το υλικό μας θα καταλήξει κι αυτό κάπου σαν Mp3 όπως όλα τα άλλα master, ακριβά και φθηνά.

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To σωστό mastering είναι αυτό που περιλαμβάνει ένα σωρό αναλογικές και ψηφιακές ρυθμίσεις αλλά μερικές φορές μπορεί να είναι ακόμη και ένα "ψευτοmastering" η ακόμη και καθόλου mastering.

Δηλ δεν στηρίζεται στον αριθμό των επεξεργασιών που χρειάζονται για να έχουμε ένα επαγγελματικό αποτέλεσμα, αλλά στην ικανότητα του mastering engineer στο να κρίνει τι και πόσο χρειάζεται ώστε να ακουστεί σωστή μια μίξη, και αυτό περιλαμβάνει ακόμη και το ..τίποτα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

και οι ερωτησεις έρχονται κατευθείαν από το παραπάνω:

Πόσο μεγάλη διαφορά έχει το "ψευτομάστερινγκ" που λες από το "κανονικό"??Ποίες είναι οι διαφορές αυτές?τι μηχανήματα απαιτούνται (στο κανονικό)?

 

Μεταξύ σοβαρού και αστείου: κανείς δεν ξέρει την απάντηση σε αυτή την ερώτηση. Ο λόγος είναι ότι κανείς από αυτούς που πλήρωσαν ειδήμονες για "κανονικό" mastering δεν έχει ποτέ δώσει σε κάποιον μη-κανονικό μαστερά να παίξει τη ζαριά του.

 

Είναι ένας αυτόματος μηχανισμός προστασίας: όταν έχεις δώσει ΧΧ.ΧΧΧ χρήματα για να πάρεις κάτι, ούτε καν διαννοείσαι ότι μπορεί να ήταν διαθέσιμο με λιγότερα χρήματα, γιατί αλλιώς μπορεί και να φορέσεις κανά ζουρλομανδύα.

 

Έτσι, παρ' ότι ξέρω διάφορους που έχουν πληρώσει για μιξαρίσματα και mastering, περιέργως αρνούνται πεισματικά να μου δώσουν τα tracks ώστε να "παίξω" λιγάκι και να δω πόσο μακρυά μπορεί να πάει κάποιος με τις γνώσεις και τον εξοπλισμό μου.

 

Αυτή είναι η αλήθεια φίλε μου.. μέχρι να αλλάξει.

 

 

 

;)

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι είναι το mastering ρε παιδιά?  :D :D

Να ρωτήσω κάτι: Μέχρι που πας την μίξη για να πεις "τελείωσα, τώρα το mastering"? Και τι περιμένεις απο το mastering? Να ανοίξει, να σφίξει, να αποκτήσει άκρες, όγκο, διάυγεια, ομοιομορφία κλπ (σαν διαφήμιση σαμπουάν)? Επίσης, είναι ο εξοπλισμός ή είναι τα αυτιά?

Eyeprotocol, υπονοείς πως πλέον η δύναμη των υπολογιστών δεν καθιστά απαραίτητη την χρήση ακριβού εξοπλισμού και πως την ικανότητα για mastering δεν την αποκτάς, ή την έχεις ή δεν την έχεις? Ή τι άλλο?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση


×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Κανονισμοί της σελίδας.