Προς το περιεχόμενο

Τι διαφορά έχει το "ψευτομάστερινγκ" από το "mastering";


Προτεινόμενες αναρτήσεις

μια ερωτηση και απο μενα...

κατ αρχην να πω πως ακουσα τις δυο εκδοχες απο κατι ηχεια της πλακας, οποτε μια δευτερη ακροαση ειναι απαραιτητη για να σχηματισω αποψη.

 

απλα εχω απορια για την τιμη του μαστερινγκ.

ξεκαθαριζω πως ειμαι εντελως ασχετος με την διαδικασια, αλλα διαβασα με ενδιαφερον ολο το θεμα.

ας πουμε οτι εχουμε ενα πενταλεπτο κομματι με 2 κιθαρες, μπασο. τυμπανα πληκτρα και φωνες. ας υποθεσουμε πως η καθε κιθαρα ειναι δυο καναλια(φανταζομαι δυο διαφορετικα μικροφωνα), μπασο και με μικροφωνο και καρφι οπως εχω δει να γινεται τις πιο πολλες φορες, οσα μικροφωνα χρειαζονται για τυμπανα, που δεν εχω ιδεα ποσα μπορει να ειναι, αλλα σιγουρα πανω απο πεντε, πληκτρα ενα καναλι και κανα δυο καναλια φωνες.αν κρινω απο το προτζεκτ που εχει ανεβασει ο νικοδημος παραλληλα με αυτη τη κουβεντα, ισως τα καναλια να ειναι και λιγα.βεβαια αναγνωριζω πως το προτζεκτ των 40 καναλιων ειναι ιδιαζουσα περιπτωση...

(δεν ξερω αν τα καναλια παιζουν ρολο, αλλα απο οτι διαβασα στον διαδυκτιακο τοπο του odeon-mastering παιζουν.(εκτος αν δεν καταλαβα καλα))

 

ποσο μπορει να κοστισει αυτο το προτζεκτ? γιατι συμφωνα με τους υπολογισμους μου, η τιμη πρεπει να ειναι εξωφρενικα μεγαλη.(και με αυτο δεν θελω να μειωσω την αξια του μαστερινγκ, απλα αναρωτιεμαι ποσο ανεβαζει το ''κοστος'')

πανελιστας και ανταρτομαχητης....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 200
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

μαλλον δεν ακουσες πολυ προσεκτικα

Πραγμα που με κανει να πιστευω ολο και λιγοτερο οτι ξερεις πραγματικα τι λες.

 

Περίεργη δήλωση από κάποιον που παραδέχτηκε ο ίδιος ότι το πρώτο γραπτό του άφηνε σοβαρά περιθώρια παρεξήγησης για το ποιο από τα δύο αρχεία ακούγεται καλύτερα. Τόσα περιθώρια, που χρειάστηκε ένα δεύτερο γραπτό με τονισμένες διευκρινήσεις ώστε να μην μπερδευτούμε.

 

Πέραν αυτού, σε αντίθεση με εσένα εγώ έχω ακούσει όλο το δίσκο στον οποίο περιλαμβάνεται αυτό το τραγούδι (αυτή η συνθήκη δηλαδή που παραπάνω χαρακτηρίζεις ως "νόμο"), οπότε προς το παρόν (και με βάση τα δικά σου κριτήρια) αυτός που δεν ξέρει τι λέει, δεν είμαι εγώ.

 

Για να το διασκεδάσουμε, κάνε ένα κόπο να παρατηρήσεις ότι και άλλοι εδώ μέσα δεν είναι σίγουροι για το ποιο από τα δύο αρχεία είναι καλύτερο.

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Big Alejandro: Το mastering λαμβάνει "τελικά" Wav αρχεία και όχι αρχεία μίξης, όπως έδωσε ο nikodimos. Άρα το πόσο κανάλια είναι, αν είναι 1-5- ή 40 δε παίζει ρόλο. Όταν έψαχνα για mastering house για κάποια κλασσικά κανάλια, ποσώς τον ενδίεφερε τον άλλον αν η ηχογράφιση είχε 10 μικρόφωνα, ή 1. Φυσικά παίζει ρολο γιατι αν του πας ένα κομμάτι γραμμένο με mp3 player, θα σου το πετάξει στη μούρη, αλλά τέλος πάντων σε "κανονικές συνθήκες" δεν τον ενδιαφέρει. Στο κάτω κάτω, πιάνο σολο του πήγα που ήταν 1 μικρόφωνο (ή δύο, δε θυμάμαι μετά απο 9-10 χρόνια που έγινε η ηχογράφιση).

 

EDIT: Και, παιδιά; Χαλάρα, με όμορφο ύφος και ήθος για να συνεχίσει να υπάρχει το ενδιαφέρον αυτό θρέντ, όχι να κλειδωθεί πάλις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μαλλον ειμαι πιο ασχετος απο οσο φανταζεστε ολοι σας!

 

μπερδευτηκα με αυτο που διαβασα στο site του odeon-mastering.

 

αντιγραφω αυτουσιο!

 

Cd Mastering:

Unattended sessions/e-mastering:

1-4 tracks 65 € per track

 

5-9 tracks 55 € per track

 

10+ tracks add 30 € for each track

 

δηλαδη, ειχα καταλαβει πως με το track εννοουσε το καθε καναλι! ;D ;D

 

ετσι οπως το βλεπω αρα, δεν νομιζω πως το κοστος ειναι κατι φοβερο, αν θες το καλυτερο για την δουλεια σου!

 

ασε που μου φαινεται πολυ ενδιαφερον και σωστο επαγγελματικα αυτο...

 

That way we ensure that our service is satisfaction guaranteed since you don't have to pay for anything if you are not totally happy with the work that has been done.

 

*thanx νικολα!

πανελιστας και ανταρτομαχητης....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μα ρε παιδιά το θέμα του mastering δεν έχει να κάνει μόνο με το πώς ακούγεται το τραγούδι εδώ, αλλά και με το πώς θα ακούγεται σε ένα club, σε ραδιόφωνο κλπ. Ας δεχτούμε και ένα input από κάποιον που γνωρίζει (απ'όσο καταλαβαίνω) και την πιο επιστημονική πλευρά του θέματος....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι το mastering είναι τραγικά υπερτιμημένο και ως προς την ίδια την ίδια την διαδικασία αυτή καθ' αυτή και ως προς το σύνολο του τελικού προϊόντος (δηλαδή performance, ηχογράφηση, μίξη και ... mastering). Νομίζω ότι στην χειρότερη των χειρότερων περιπτώσεων θα έπρεπε να του αντιστοιχεί ένα 10% (λίαν επιεικώς) και με την προϋπόθεση ότι όλα τα προηγούμενα έγιναν όπως ακριβώς πρέπει.

 

Φρονώ ότι δεν είναι τίποτε άλλο παρά τελικές πινελιές και ως τέτοιες θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται. Συμφωνώ επίσης με τον Wow! στο ότι πλανάται μία τεράστια μυθολογία σχετικά με το τι είναι, τι γίνεται και κατά πόσο χρειάζεται και κατά πόσο μπορούν οι προσδοκίες των καλλιτεχνών να είναι ρεαλιστικές (στο μέτρο που αυτό είναι εφικτό). Συμφωνώ επίσης ότι υπάρχει μία δηθενολογία που κάποιοι θέλουν να την κρατάνε ως επτασφράγιστο μυστικό μη θέλοντας να πέσουν και τα τελευταία προπύργια του καθότι υπάρχουν 16-χρονα τα οποία για κάποιο λόγο διαθέτουν ενίοτε περισσότερη αισθητική. Το πόσες φορές έχω ακούσει ιστορίες φρίκης από καλλιτέχνες που έστειλαν τα κομμάτια τους για mastering, εντυπωσιαζόμενοι και δελεαζόμενοι από high-end μηχανήματα και διάφορες μπαρουφολογίες, δεν λέγεται. Τα δε καλολογικά στοιχεία που χρησιμοποιούν για να περιγράψουν την όλη διαδικασία συγκρίνονται με αυτά που διαβάζω κατά καιρούς σε διάφορα reviews audiophile προϊόντων από ειδήμονες πενιχρής αισθητικής, και κυμαίνονται από τραγελαφικά εώς ιλαρά.

 

Ενδιαφέρον παρουσιάζει ένα έρωτημα το οποίο τέθηκε σε κάποιο ξένο forum για το ποιό θα έπρεπε να είναι το minimum της χρέωσης για ένα mastering session και στο οποίο απάντησα έμμεσα πλην σαφώς "0 δολλάρια για μία επαγγελματική γνώμη ότι ΔΕΝ χρειάζεται mastering και φυσικά οι επαγγελματικοί κίνδυνοι που ελοχεύουν από μία τέτοια απάντηση". Όπως ήταν αναμενόμενο, δεν σχολίασε κανείς.

 

Φυσικά, δεν πρεσβεύω ότι οι απαντουχού mastering engineers θα έπρεπε να πληρώνονται με το ... dB (;D) - εννοείται ότι κάτι τέτοιο θα ήταν παράλογο. Ούτε υπαινίσσομαι ότι δεν υπάρχουν mastering engineers που είναι όντως επαγγελματίες και ότι δεν πρέπει να πληρώνονται. Απλά επισημαίνω την τεράστια σημασία που έχει δοθεί στο θέμα, την στιγμή που υπάρχουν άλλα θέματα (όπως performance/ηχογράφηση/μίξη) τα οποία είναι απείρως σημαντικότερα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κάτι μου λέει ότι θα προκύψει "Blind test: Mastered vs Unmastered" στην πορεία. Ενδιαφέρον θα ήταν... :)

 

Μόλις βρω χρόνο αύριο-μεθαύριο θα ανεβάσω 1-2 files πρίν - μετά για να γίνει κατανοητό τι  μπορεί να γίνει στο mastering,

με τεράστιες διαφορές που φαίνονται "αδύνατες" σε δύο κανάλια.

 

Πρέπει να ξέρεται βέβαια πως σε πολύ υψηλό επίπεδο και καλές μίξεις οι διαφορές  είναι "πολύ μικρές" για μη εκπαιδευμένα αυτιά αλλά

τεράστιες για εκπαιδευμένα αυτιά. Δεν πηγαίνει με το κιλό. Μπορείς να πληρώσεις 10000 $ στο Ludwig  για να σου πει πως είναι οκ η θέλει

0,5 db εδω και εκεί. 

 

Είναι και θέμα ωριμότητας. Βλέπω με τα χρόνια πως μπορώ να πετύχω αυτό που θέλω με πολύ λιγότερες κινήσεις και λιγότερη επεξεργασία.

Φαινομενικά το mastering δεν είναι πολύ "εντυπωσιακό" αλλά επι της ουσίας οι διαφορές είναι εκεί και είναι τεράστιες.

Και είναι τεράστιες γιατί δεν είναι διαφορές που εντοπίζονται στο προφανές , περισσότερα μπάσσα η πρίμα, η πιο δυνατό  υλικό αλλά

διαφορές στην ουσία της μουσικής πρόσληψης , στην μουσικότητα , την εσωτερική ενέργεια , την χωρική κατανομή την ανάδειξη δυναμικών

και λεπτομερειών , την ψυχή της μουσικής.

 

Επίσης  οι  καλύτεροι  remixers (και γιαυτό συνεργάζονται πάντα με τον mastering engineer που προτιμούν) ξέρουν πως  υπάρχει ένα σημείο που η μίξη τους δεν μπορεί να πάει παραπέρα  παρα μόνο στο mastering.  Η άλλη λύση είναι να ξεκινήσει πάλι η μίξη απο το μηδέν.

 

Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι οι διαφορετικοί χαρακτήρες που μπορεί να πάρει ένα υλικό  με συγκεκριμένες ανάγκες, ανάλογα  τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται (αναλογικά transparent - pultec -  tubes - τάξη Α  - μόνο ψηφιακά κλπ ). Πάλι μιλάμε για μικρές διαφορές με τεράστια σημασία όμως στην πρόσληψη του ήχου.

 

Για να το κάνω πιο κατανοητό φανταστήτε κάποιον που δεν ξέρει και πολλά απο κιθάρες και ακούει το ίδιο solo απο ένα μέτριο και ένα εξαίρετο

κιθαρίστα. Του φαίνεται λοιπόν ίδιο. Αυτός που ξέρει απο κιθάρες , έχει εμβαθύνει στον ήχο της Gibson η της Fender , μπορεί να καταλάβει το legato του παιξίματος , της συγκοπές , την ανάσα της φράσης  αναγνωρίζει σε κλάσμα του δευτερολέπτου τον σπουδαίο κιθαρίστα και ίσως με τι κιθάρα παίζει και με τι ενισχυτή.

 

Επειδή ακούμε όλοι με ένα ζευγάρι ήχεία μην νομίζετε πως ακούμε τα ίδια πράγματα. Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσα πράγματα ακούει

ένας καλός mastering engineer  σε μερικά δευτερόλεπτα ακούγοντας ένα κομμάτι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

...αν και ειλικρινα δεν θέλω να αναμειχθώ άλλο στην κουβέντα (νομίζω ότι θέσεις μου ήταν αρκετά σαφείς στο προήγουμενο μου ποστ) θα ήθελα να προσθέσω μια ακόμη παράμετρο στην συζήτηση σχετικά με το κατά πόσο είναι υπερτιμημένο ή όχι το mastering τόσο ως διαδικασία όσο και ως υλικό κόστος.....

 

Σε ότι αφορά το πρώτο μέρος , δηλαδή την σπουδαιότητα του mastering ως κομμάτι της όλης παραγωγικής διαδικασίας, η θέση μου είναι ήδη διατυπωμένη σε άλλα τόπικ και είναι απλή.....είναι ίσως το λιγώτερο επιδραστικό (ή αν θέλετε έτσι θα έπρεπε να είναι) και κατ'επέκταση το λιγώτερο σημαντικό τμήμα της όλης αλυσίδας, αλλά ταυτόχρονα ως τελευταίος κρίκος στην σειρά έχει την μοναδική ιδιότητα να αναδείξει ή να καταβαραθρώσει όλους τους προηγούμενους.....και αυτό το αντιφατικό στοιχείο του χαρακτήρα της όλης διαδικασίας αναιρεί την προηγούμενη πρόταση πέρι σημαντικότητας (και εδώ ακριβώς έγκειται η άποψη μου ότι "έτσι θα έπρεπε να είναι" που διατύπωσα πριν....το mastering δηλαδή ως μια πιο διαικπερεωτική διαδικασία και άρα λιγώτερο έως καθόλου επιδραστική για το συνολικό αισθητικό αποτέλεσμα είναι λιγώτερο "επικύνδηνη" για το σύνολο της διαδικασίας). Άρα ναι μεν δεν είναι παρά μια τεχνική διαικπερέωση και κάποιες τελευταίες πινελιές αλλά ταυτόχρονα είναι αυτό που είτε θα ολοκληρώσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μια μουσική παραγωγή, είτε θα την χαντακώσει.....ίσως λοιπόν η σωστή (προσωπική μου) τοποθέτηση θα ήταν - Υπερκτιμημένο και με μυθολογικές προεκτάσεις μεν, αλλά σημαντικότατο δε (είτε για καλό,είτε για κακό). Και ναι συμφωνώ με αυτά που μόλις έγραψε ο ChrisH "πέρι τεράστιων διαφορών για εκπαιδευμένα αυτιά" αλλά ταυτόχρονα υποστηρίζω πως αντίστοιχα στα προήγουμενα στάδια μπορούν να συντελεστούν "κοσμογονικές διαφοροποιήσεις" για "εκπαιδευμένα ΑΛΛΑ και μη αυτιά".....

 

Σε ότι αφορά το δεύτερο μέρος, που ίσως είναι και αυτό που πραγματικά προκαλεί την όποια διαμάχη, δηλαδή το αντίτιμο-κόστος......εδώ η άποψη μου είναι πως όχι δεν είναι υπερτιμημένο το mastering....τουλάχιστον όχι στον μέσο όρο των τιμών της αγοράς......και εξηγούμαι.

Είναι αρκετά τα χρήματα?.......σίγουρα ναι

Είναι "γρήγορα" τα χρήματα.....σίγουρα ναι  

 

ΑΛΛΑ....

Όπως πολύ σωστά διατύπωσε ο Αποστόλης και υποθέτω μπορεί να επιβεβαιώσει ακόμη πιοπολύ ο Χρήστος τόσο το υλικό κόστος όσο και το ανθρώπινο (μόρφωση, εμπειρία, συνεχής αναζήτηση κλπ κλπ) για την δημιουργία ενός σοβαρού audio production suite είτε mastering είτε mixing είτε recording είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ.....αυτόν τον συνδυασμό ανθρώπινης τεχνογνωσίας-άποψης και εξοπλισμού καλείται να πληρώσει ο πελάτης και όχι τον απόλυτο χρόνο που δαπανήθηκε για να ολοκληρωθεί η δουλειά του.....και είναι σαφέστατα πολύπιο τίμιο να είναι αυτό τελείως ξεκάθαρο στον πελάτη από το να προσπαθεί κάποιος να χρονοτριβεί μήπωςκαι δικαιολογήσει την αμοιβή του....δεν μιλάμε για ιδιωτικούς υπάλληλους που πρέπει να συμπληρώσουν οκτάωρο αλλά για εξειδικευμένους επαγγελματίες που καλούντε να παραδώσουν ένα έργο-υπηρεσίες ενός α' επιπέδου και τηρώντας κάποια συγκεκριμένα αντικειμενικά και υποκειμενικά (του πελάτη) στάνταρτς...αν αυτό μπορούν να το κάνουν μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα είναι άξιο θαυμασμού (των ικανοτήτων τους) και όχι σκεπτικισμού (πέρι των προθέσεων τους).

 

 

Και κάτι τελευταίο.....θα πρέπει να αντιληφθούμε πως το "επώνυμο" mastering είναι αντικειμενικά ο πιο φθηνός τρόπος να δώσουμε μια επίφαση (και γιατί οχι και πραγματική κάποιες φορές) "λουσάτου και πολυτελούς περιτυλίγματος" σε μια μέτρια σε γενικές γραμμές παραγωγή (και σε ότι αφορά την ποιότητα αλλά και το κόστος)....και σε πολλά είδη μουσικής αυτό αποτελεί και ένα πρώτης τάξεως promotion trick ....και δεν είναι απαραίτητα κατακριτέο.

 

Όλοι κρινόμαστε αποκλειστικά και μόνο από αυτά που παράγουμε και όχι από αυτά που γράφουμε ή λέμε  

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολλά + στα εμπεριστατωμένα ποστ του Νικόδημου που πρέπει να γίνει άρθρο.

 

Personal preference απλής περιγραφής του mastering (2:30-4:37) με κατάλληλη μουσική υπόκρουση:

 

http://www.youtube.com/watch?v=_6zm6ldFXtY&feature=related

 

(είναι γνωστή η αδυναμία μου στο Youthanasia...)

 

 

 

"Ψευτομάστερινγκ"; Kate garbi η διαδικασία του να έχεις μια τελική μίξη για το κάθε τραγούδι αντί για τουλάχιστον 2-3 candidates, να κάνεις την τελική επεξεργασία του level/comp/eq (τουλάχιστον) χωρίς να λαμβάνεις υπόψη τα άλλα κομμάτια και την επιλεγμένη σειρά των κομματιών στο δίσκο και τέλος η διαδικασία αυτή να γίνεται από το άτομο που ασχολήθηκε με τη μίξη/παραγωγή και έχει φάει το υλικό στη μάπα τόσο πολύ που το ακούει στον ύπνο του. Δηλαδή να είσαι τρομερά biased, να μην κοιτάς τη δουλειά σα σύνολο και να μην έχεις εναλλακτικές επιλογές.

Ο Νικόδημος, ως έμπειρος (και έ-μπυρος;  :) ) επαγγελματίας, έχει μια άλλη άποψη για το ψευτομάστερινγκ, προφανώς αναφέρεται στους επαγγελματίες του χώρου. Εγώ αναφέρομαι στους ερασιτέχνες (όχι αποκλειστικά home studio - απλά άπειρους που πιθανόν το μεράκι τους και η διαίσθησή τους - και λίγη τύχη - να τους πάει αρκετά κοντά σ΄ενα καλό αποτέλεσμα κι ας μην μπορούν να εξηγήσουν γιατί και πως). Οπότε η διαφορά μεταξύ ψευτομάστερινγκ και mastering εξαρτάται (kate winslett) από το τι θεωρεί ο καθένας ψευτομάστερινγκ και όχι απ'το τι είναι mastering.

 

Τώρα το αν υπάρχει hype ή όχι περι mastering και γιατί...that's another story. Ας μελετήσει ο κάθε ενδιαφερόμενος λίγη ιστορία πίσω από διάφορους δίσκους των τελευταίων 60 ετών, πως προέκυψε η ανάγκη για το mastering, τι περιλαμβάνει, πως εξελίχτηκε και που βρίσκεται τώρα να βγάλει τα συμπεράσματά του. Ποιό είναι το ποσοστιαίο όφελος σε σχέση με την υπόλοιπη δουλειά για να φτάσουμε στο mastering ή το μέγεθος της επένδυσης;

 

...η διαφορά μεταξύ πλυμένου και πραγματικά καθαρού...άντε να το ποσοτικοποιήσεις...το θέμα είναι τι θες και τι χρειάζεσαι. Δανειζόμενος για άλλη μια φορά τα λόγια του Τζιμάκου: "το mastering επομένως δεν κάνει την ευτυχία αλλά καλό είναι να υπάρχει"  :P :)

 

Anyway just my 2 cents...μερικές μεταμεσονύχτιες σκέψεις ενός αθεράπευτα μπυρόβιου μυαλού.

 

Άντε καληνύχτα  :-*

Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου