Προς το περιεχόμενο

Τι διαφορά έχει το "ψευτομάστερινγκ" από το "mastering";


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Νομίζω ότι στην χειρότερη των χειρότερων περιπτώσεων θα έπρεπε να του αντιστοιχεί ένα 10% (λίαν επιεικώς) και με την προϋπόθεση ότι όλα τα προηγούμενα έγιναν όπως ακριβώς πρέπει.

 

Αν έγιναν όπως πρέπει του αντιστοιχεί 5 % που είναι  πολύ μεγάλο ποσοστό για την τελική πρόσληψη του υλικού.

Αν δεν έγιναν όπως πρέπει μπορεί να φτάσει απο 10-30-50 %  ανάλογα του πως αντιδρά το υλικό.

 

Το mastering υπερεκτιμήθηκε απο τότε που η Waves έβγαλε το L1 και διάφοροι άλλοι μπήκαν στο χορό διαφημίζοντας

κάθε  σχεδόν plug-in σαν mastering tool.

 

Απέκτησε μυθικές διαστάσεις απο ανθρώπους που σε δυο κανάλια δημιούργησαν θαύματα εδώ και 40 χρόνια.

 

Οι μυθικές διαστάσεις καταρρέουν όταν διάφοροι περίεργοι για το θέμα , μετρούν με το κιλό διαφορές  που είναι για

τον καθένα σημαντικές η όχι, αναγκάζοντας πλέον τους ηχολήπτες mastering είτε να μην κάνουν τίποτα για να είναι όλοι happy,

η να υπερβάλουν για να δικαιολογήσουν τα χρήματα που θα ζητήσουν.

 

Αντίθετα με  θετική ενέργεια κλείνεις τα μάτια , γυρνάς τα κουμπιά και το θαύμα επιτελείτε ακόμα και μέσα απο το λάθος.

 

Αυτό βέβαια ισχύει για ολόκληρη την μουσική παραγωγή στις μέρες μας. Λίγοι κλείνουν τα μάτια και ακούνε τον ήχο, την μουσική  ...

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 200
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Θα με συγχωρέσετε για την off-topic παρέμβαση αλλά θα σκάσω αν δεν βάλω αυτό το link εδώ:

 

http://www.boingboing.net/2005/11/07/astronomically-overp.html#previouspost

 

The point here is the micro vibrations created by the volume pots and knobs find their way into the delicate signal path and cause degradation (Bad vibrations equal bad sound). With the signature knobs micro vibrations from the C37 concept of wood, bronze and the lacquer itself compensate for the volume pots and provide (Good Vibrations) our ear/brain combination like to hear…way better sound!!

 

Στην καταπληκτική τιμή των 485 δολλαρίων ανά κομβίο.  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

"Κουμπί από μαόνι καλό για μάστερινγκ?"   ;D

 

 

 

Στο θέμα τώρα. Είμαι απόλυτα ικανοποιημένος που οι υποστηρικτές του μαστερινγκ συμφωνούν πως, σε μια καλή παραγωγή, η διαφορά είναι της τάξεως του 5% και χρειάζονται "χρυσά αυτιά" για να την ακούσεις. Για να παραφράσω και εγώ μια διάσημη φράση "όταν ακούω χρυσά αυτιά το χέρι μου πάει στο πιστόλι" ;D

 

 

Ειπώθηκε μάλιστα ότι η διαφορά μπορεί να φτάσει στο 50 %. Μάλιστα. Προφανώς αυτή η διαφορά αφορά διορθωτικές κινήσεις, γιατί αλλιώς θα σήμαινε την αλλαγή "πορείας" του υλικού. Ε λοιπόν εκεί είναι η πλάκα. Γιατί αν μεν το υλικό είναι σωστό, δεν χρειάζεται πάνω από το "5%". Aν θέλει τεράστια διόρθωση, καλό είναι να ξαναγραφτεί. Και αν τέλος πάντων είναι τόσο μεγάλα τα λάθη, τι εμποδίζει έναν απλό μηχανικό ήχου, με ένα καλό σύστημα αναπαραγωγής να τα εντοπίσει; Προς τι τα "χρυσά αυτιά";

 

 

Χαρυ Κλυν η κατάσταση λοιπόν: "Τα δικά μας δικά μας και τα δικά σας δικά μας!" ;D

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Σε ότι αφορά το δεύτερο μέρος, που ίσως είναι και αυτό που πραγματικά προκαλεί την όποια διαμάχη, δηλαδή το αντίτιμο-κόστος......εδώ η άποψη μου είναι πως όχι δεν είναι υπερτιμημένο το mastering....τουλάχιστον όχι στον μέσο όρο των τιμών της αγοράς......και εξηγούμαι.

Είναι αρκετά τα χρήματα?.......σίγουρα ναι

Είναι "γρήγορα" τα χρήματα.....σίγουρα ναι  

 

ΑΛΛΑ....

Όπως πολύ σωστά διατύπωσε ο Αποστόλης και υποθέτω μπορεί να επιβεβαιώσει ακόμη πιοπολύ ο Χρήστος τόσο το υλικό κόστος όσο και το ανθρώπινο (μόρφωση, εμπειρία, συνεχής αναζήτηση κλπ κλπ) για την δημιουργία ενός σοβαρού audio production suite είτε mastering είτε mixing είτε recording είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ.....αυτόν τον συνδυασμό ανθρώπινης τεχνογνωσίας-άποψης και εξοπλισμού καλείται να πληρώσει ο πελάτης και όχι τον απόλυτο χρόνο που δαπανήθηκε για να ολοκληρωθεί η δουλειά του....

+1

 

Και βέβαια το παραπάνω ισχύει και στη σύνθεση (όπου έχω κάποια εμπειρία, σε αντίθεση με το mastering που δε ξέρω που πάνε τα 5 (τι είπατε; 4 πρέπει να ήταν... ααα).

 

Εννοείτε ότι κάποιος που έχει δαπανήσει τόσο κόπο και χρήμα για να σπουδάσει, να μάθει, να διαβάσει να κάνει να διάνει δεν τον "χρησιμοποιείς" φτηνά. Και στην περίπτωση της "κλασσικής μουσικής", μπορεί τελικά η τεχνογνωσία να σταματα στο μολύβι και το χαρτί (όπως εγώ και πολύ γνωστοί μου κάνουν), άρα ούτε κι αυτό μπαίνει στην εξίσωση του "πόσο κοστίζει και πόσο τιμολογείτε".

 

Το μόνο που μένει είναι:

α. Το τι κάνει το συνάφι σου (όχι να πάω εγώ με 70% κάτω τις τιμές και να μαμίσω την αγορά).

β. Τιμολόγιση καθαρή

γ. Πόσο καλός είσαι και πόσο απασχολημένος. Αν είναι να χάσω το ΣΚ με τα παιδιά μου στην παραλία, τουλάχιστον να αξίζει το κόπο! (<-και είναι ψιλο σοβαρή δήλωση αυτή. Όχι με την παραλία, αλλά με άλλες δουλειές κλπ).

(γιατί δ. κοστολόγιση, τα έξοδα είναι πολύ μικρά σε χρόνο, και βέβαια το να βάλεις μέσα κανα μεταπυτχιακό... τρέχα γύρευε, ή τα 10 χρόνια στο ωδείο, ή τέλος πάντων αν δεν έχουν γίνει τέτοια, ούτε και αυτό δε το σκέφτεσε).

 

Ενδεικτικά πάντως, έργο για ορχήστρα (BBC Orchestra of Whales) που παίχτηκε πριν 5-6 χρόνια, απο γνωστό μου συνθέτη, περι τα 18 λεπτά (για μεγάλη ορχήστρα με πολλά κρουστά), πήγε περι τις 30,000 λίρες. Το έγραψε σε περίπου ένα μήνα. Άρα; βγάζει 30,000x12=360,000 λίρες το χρόνο! (μπα... ΔΕΝ τις βγάζει).

 

Τέτοιες δουλείες, δεν πάνε με το χρόνο που δαπανάς, δεν πάνε με τη

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το ψευτο-mastering ειναι καλο για προχειρη δουλεια μη ειδικου. Τα λαθη στην ισοσταθμιση και την στερεοφωνικη εικονα δεν θα του επετρεπαν να σταθει ως ισο διπλα σε αλλες παραγωγες παρα την "αναλογικη ηχογραφηση και μιξη".

Το mastered αν ακουγαμε τα υπολοιπα tracks πιστευω θα ηταν μια σχετικα καλη δουλεια (μπορει να ακουσα πραγματα που θα εκανα αλλιως, αλλα ετσι ειναι αυτα...το ξερετε το ανεκδοτο ποσοι mastering engineers  χρειαζονται για να βιδωσουν μια λαμπα?).

 

.

 

+1000

 

και ουτε καλο ειναι μετριοτατο ειναι .....το mastered ειναι ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ καλυτερο (για εμενα που ειμαι και ο δημιουργος του κομματιου) και φυσικα εχει "μαζεψει" τα πολλα "λαθη" της παρα πολυ βιαστικης μιξης (μια και εγινε αναλογικα και σε κανονικο στουντιο ειχε  εξαιρετικα χαμηλο Budget ,ολο το cd (13 τραγουδια) ηχογραφηθηκε και μιξαριστικε μεσα σε.....80 ωρες.....το συγκεκριμενο ασμα δε εχει γραφτει μεσα σε 2 ωρες και πρεπει να εχει το πολυ 5 ωρες μιξης απο τις οποιες τις 3 τις φαγαμε για να πετυχουμε τα "αναποδα" της εισαγωγης γυρνωντας της ταινιες και κοβοντας και ..ραβοντας....ταινιες(oh the beauties of analog mixing.... ;D ;D)

 

 

 

 

Εαν η δουλεια σου εχει σημασια, εαν πιστευεις οτι η τεραστια προσπαθεια της συνθεσης/ηχογραφησης/μιξης/παραγωγης δεν πρεπει να παει χαμενη, τοτε αξιζει να την στειλεις σε εναν ειδικο (ενα τριτο προσωπο) που μπορει να δει το δασος και οχι το καθε δεντρο, οπως εχει συνηθησει, εξαιτιας της πολυωρης διαδικασιας, ο mixing engineer

 

αυτο ακριβως κανω εγω (και παρα πολλοι αλλοι "μερακληδες" που γνωριζω.

 

Να στο θεσω και αλλοιως...αυτη τη στιγμη μιξαρω το νεο μας cd,εχω σπαταλησει πανω απο.....500 ωρες (χωρις πλακα) στη μιξη του...πιστευω οτι εχω κανει οτι καλυτερο εχω κανει ποτε στη ζωη μου πανω σε αυτο που ΞΕΡΩ οτι ΜΠΟΡΩ να κανω (παραγωγη/μιξη)..δεν θα ειναι ΠΟΛΥ κριμα (απο τη στιγμη που ανηκω στην ατυχη ταξη των μερακληδων του ηχου... ;D) να "τσιγκουνευτω" τα 700-1000 ευρω που θα μου κοστισει ενα επαγγελματικο μαστερινγκ ?

 

Αν έγιναν όπως πρέπει του αντιστοιχεί 5 % που είναι  πολύ μεγάλο ποσοστό για την τελική πρόσληψη του υλικού.

 

+1000

 

το 5% ΕΙΝΑΙ μεγαλο ποσοστο (αν βεβαια μπορεις να το ακουσεις)

 

 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το unmastered. Δαγκωτό. (Αναφέρομαι στις εκδοχές τού κομματιού τού SF, αν και εδώ και 1-2 σελίδες δεν αναφέρθηκαν καθόλου... ελπίζω να μή δεν κατάλαβα κάτι).

 

Πιό φυσικό, πιό ισορροπημένο, ευκρινές και ξεκούραστο στο αυτί. Το mastered το βρήκα ολίγον τί κουραστικό στο αυτί,  θαμπό και "φουσκωτό" (ορολογία τού θανάτου...  ;D ) και εν γένει ψιλοϊσοπεδωμένο και απρόσωπο.

 

Σαν γενική αισθητική πάντως μακράν το unmastered. Να επισημάνω ότι η αυτιά μου είναι τού καθημερινού μη-ειδικού ακροατή σε μέτριο στερεοφωνικό σε μέτριας ακουστικής υπνοδωμάτιο. Κι επίσης είμαι ορκισμένος lowfidelάς - προχειρατζής - άστο μιά χαρά είναι.  ;D

 

Εξ' άλλου, άμα "λέει" το κομμάτι, όλα τ' άλλα είναι ανθυπολεπτομέρειες.

 

Μπράβο και στο μάστορη γιά το άσμα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μαλλον ειμαι πιο ασχετος απο οσο φανταζεστε ολοι σας!

 

μπερδευτηκα με αυτο που διαβασα στο site του odeon-mastering.

 

αντιγραφω αυτουσιο!

 

Cd Mastering:

Unattended sessions/e-mastering:

1-4 tracks 65 € per track

 

5-9 tracks 55 € per track

 

10+ tracks add 30 € for each track

 

δηλαδη, ειχα καταλαβει πως με το track εννοουσε το καθε καναλι! ;D ;D

 

ετσι οπως το βλεπω αρα, δεν νομιζω πως το κοστος ειναι κατι φοβερο, αν θες το καλυτερο για την δουλεια σου!

 

 

Φαντάζομαι οτι επι του προκειμένου ο όρος track αφορά το κομμάτι του cd και όχι το κανάλι του multitrack ή του προγράμματος ηχογράφησης.

Επομένως είναι οι τιμές ανάλογα με το άν κάνεις μάστερινγκ σε ένα maxi single ή σε ένα ολοκληρωμένο άλμπουμ.

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Superfunk, νομίζω ότι το master χάλασε τα φωνητικά και ειδικά τα "σ" που τα έκανε τεχνητά και ψεύτικα κατά τη γνώμη μου.

Βέβαια διορθώθηκαν άλλα πράγματα της μίξης όπως το αναιμικό snare και κάποιο "μπουμπουνητό" στα μπάσσα και ίσως η διόρθωση συτών έβλαψε τη φωνή (τα trade-offs Που προαναφέρθηκαν), δεν παύει όμως αυτή να είναι σχεδόν πάντα το σημαντικότερο στοιχείο μιας μίξης.

Το δάσος δηλαδή έφτιαξε, αλλά νομίζω ότι χάλασε το ψηλότερο δέντρο του.. :)

Anyway..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το θέμα στην όλη κουβέντα κατα τη γνώμη μου είναι το εξής ερώτημα. Γιατι χρειάζεται το μαστερινγ ετσι κι αλλιος?Αυτο που παραβλεπουν μερικοι ειναι οτι η δισκογραφία ειναι μια βιομηχανια οπως όλες οι αλλες. Το μαστερινγ ειναι απλα το τελικο σταδιο σε μια παραγωγη που ξεκιναει και τελειωνει με το πως αντιλαμβανεται η εταιρια την τοποθετηση του στην αγορα.Το ιδιο συμβαινει και με την παραγωγη την ηχογράφηση και τη μιξη. Το βρισκω απιστευτα αστειο πως με την ευκολη προσβαση σε software στις μερες ολοι θέλουν να κάνουν υπερπαραγωγές και να ακουγονται σαν ολους τους αλλους που μας ηρθαν απο το εξωτερικο 5 χρονια (η και παραπανω)πριν. Ολοι οι δισκοι που ακουτε εχουν βγει απο εταιρίες εχουν προμοταριστει απο εταιριες εχουν μαστεραριστει και εχουν πωληθει. ΑΝΑΛΟΓΑ παντα με το ειδος. Δεν χρειαζεσαι να πληρωσεις μαστερινγ αν θες να ακους εσυ και οι φιλοι σου τα κομματια που εχεις φτιαξει με plugins και ενα midi keyboard. Εκτος αν καποτε μια εταιρια (οχι απαραιτητα δισκογραφικη πλεον) θελει να το χρησημοποιησει με διαφορους τροπους οποτε χρειαζεται μαστερινγ. Ουσιαστικα αν παραβλεψουμε και αυτο (γιατι υπαρχουν και ρομαντικοι) Αν δεν ακους την διαφορα μεταξυ ενος καλου μαστερ και ενος κακου απλα δεν το χρειάζεσαι. Το ιδιο ισχυει για ολα τα σταδια της παραγωγης (οπως πχ για τη διαφορα μεταξυ ενος plugin και ενος αληθινου ενισχυτη). Απλα μην ξεχνατε ποτε οτι οι καλες παραγωγες δεν γινονται τσαμπα.

www.fabliquid.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΙΜΗΟ αν αναρωτιέται κανείς "γιατί χρειάζεται το mastering" τότε συμβαίνουν 2 πράγματα: ΔΕΝ χρειάζεται mastering  :) και δεν έδωσε ιδιαίτερη σημασία στον τίτλο του θέματος Τι διαφορά έχει το "ψευτομάστερινγκ από το "mastering".

Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου