Προς το περιεχόμενο

Τι διαφορά έχει το "ψευτομάστερινγκ" από το "mastering";


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Superfunk, νομίζω ότι το master χάλασε τα φωνητικά και ειδικά τα "σ" που τα έκανε τεχνητά και ψεύτικα κατά τη γνώμη μου.

Βέβαια διορθώθηκαν άλλα πράγματα της μίξης όπως το αναιμικό snare και κάποιο "μπουμπουνητό" στα μπάσσα και ίσως η διόρθωση συτών έβλαψε τη φωνή (τα trade-offs Που προαναφέρθηκαν), δεν παύει όμως αυτή να είναι σχεδόν πάντα το σημαντικότερο στοιχείο μιας μίξης.

Το δάσος δηλαδή έφτιαξε, αλλά νομίζω ότι χάλασε το ψηλότερο δέντρο του.. :)

Anyway..

 

αυτος ειναι και ο λογος που εβαλα μια "προβληματικη" μιξη (ενταξει δεν ειναι και χαλια αλλα φυσικα απεχει πολυ απο το τελειο) για να καταλαβουμε τα trade offs που καλειται να αντιμετωπισει ο mastering engineer.....

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 200
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Πολύ ωραίο θρεντ! Χαίρομαι να το διαβάζω! :)

 

Aπό όλα τα πολύ ενδιαφέροντα που έγραψε ο Νικόδημος, το μεγαλύτερο + από όλα το βάζω σε αυτό:

 

Και κάτι τελευταίο.....θα πρέπει να αντιληφθούμε πως το "επώνυμο" mastering είναι αντικειμενικά ο πιο φθηνός τρόπος να δώσουμε μια επίφαση (και γιατί οχι και πραγματική κάποιες φορές) "λουσάτου και πολυτελούς περιτυλίγματος" σε μια μέτρια σε γενικές γραμμές παραγωγή (και σε ότι αφορά την ποιότητα αλλά και το κόστος)....και σε πολλά είδη μουσικής αυτό αποτελεί και ένα πρώτης τάξεως promotion trick ....και δεν είναι απαραίτητα κατακριτέο. 

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Αφού έστησα τα ηχεία αναφοράς στη σωστή απόσταση, ρύθμισα ευαισθησίες εισόδου, κάρτες ήχου κλπ, άκουσα το πολύ ωραίο τραγουδάκι των Ζημιαααά... (πόσα έναι τα α ρε SF; ) σε αντιπαράθεση μέσα στο Wavelab, σε Audio montage, μέτρο προς μέτρο.

Είναι προφανές ότι υπερέχει το mastered.

Καθάρισε το μπάσο, έφυγε η λάσπη στα μεσαία (εκεί που γίνεται της κακομοίρας με τις παραμορφωμένες Telecaster) και έδωσε άλλη (κατ' εμέ ωραιότερη) χροιά στη φωνή.

Οπως είπε και ο συνθέτης ήταν προβληματική η ηχογράφηση της φωνής και σαν τέτοια ακούγεται κιόλας. Προς τιμήν του μαστερά το ότι δεν έπαιξε με τις εντάσεις (apparent loudness) για να δείξει προφανή διαφορά.

 

Να πω παραπέρα κι εγώ τα δικά μου 2 cents για το θέμα:

Στην παραπάνω κουβέντα (και όχι συνέντευξη) λαμβάνουν μέρος επαγγελματίες από τον συγκεκριμμένο χώρο. Ο τρόπος που γράφει και αντιδρά κάποιος δεν έχει να κάνει με το τι δουλειά κάνει σαν ειδήμων στον χώρο του.

Είναι προφανές ότι οι συγκεκριμμένοι γνωρίζουν τη δουλειά τους η οποία στις μέρες μας μπορεί και να αμφισβητείται σε ότι αφορά την αναγκαιότητα της.

Το mastering γεννήθηκε από την ανάγκη να γράφεται σωστά η μήτρα του βινυλίου που είχε αντικειμενικά προβλήματα ως προς τα μπάσα και τα αυλάκια που δημιουργούσαν και το περιορισμένο δυναμικό εύρος. Αυτό έπαψε να ισχύει με την έλευση του CD. (Υπάρχουν και οι κώνοι των γούφερ θα μου πείς... Με ένα μπάσο πολύ δυνατό μπορεί να τους πάρεις αγκαλιά. ;D )

Δημιουργήθηκε όμως μια τέχνη που είτε το θέλουμε είτε όχι, ενώνει τους ασύμβατους πολλές φορές κόσμους του μουσικού και του χαϊφιντελίστα ή απλά του ακροατή.

Αυτοί οι νθρωποι που καταλαβαίνουν έννοιες όπως δυναμικό εύρος, τονική ισσοροπία, στερεοφωνική εικόνα, βάθος πεδίου, κλπ προσπαθούν να προσθέσουν (όταν δεν υπάρχει) ή να αφαιρέσουν στο τελικό συνολικό φινίρισμα.

 

Υπάρχουν παλιάτσοι στη δουλειά. Αυτό είναι αλήθεια και έχω συναντήσει μερικούς που η τσιγκουνιά των δισκογραφικών εταιρειών γέννησε.

Στην παρέα μας όμως οι κουβέντες αλλά και η ιστορία των εμπλεκομένων δείχνει το σοβαρότατο επίπεδο τους. Ο σωστός εξοπλισμός αλλά και ο χώρος τους είναι μέρος της κουλτούρας που κουβαλούν, που δεν είναι σε θέση άλλοι να καταλάβουν. Δεν είναι για το θεαθήναι και είναι προφανές.

 

Χρειάζεται το mastering? Ναι, αλλά από γνώστες. Δεν είναι μαγικά ματζούνια και φούμαρα, είναι γνώση, σωστή και μεθοδευμενη μελέτη με βάσεις στον ήχο και την μουσική. Το αν υπάρχει και λίγη χρυσόσκονη και παραφιλολογία είναι αναμενόμενο. Το θέμα είναι ότι όσα περισσότερα ξέρεις τόσο πιο εύκολα αναγνωρίζεις τη διαφορά του μύθου από την πραγματικότητα. Καλό είναι να μαθαίνουμε λοιπόν γιατί έτσι μπορούμε να κρίνουμε και τους ειδικούς αν είναι καλοί ή κακοί.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα συμφωνησω σε ολα αυτα που διαπιστωνει  ο YAMETH....

 

εκτος βεβαια απο αυτο

 

εκεί που γίνεται της κακομοίρας με τις παραμορφωμένες Telecaster

 

 

μια και καναμε το λαθος να χρησιμοποιησουμε μια...PRS  ;D  για ολα τα βρωμικα στο κομματι αυτο (τι το θελα ο μαυρος... ;D ;D)

 

 

Τέλος, θα αδράξω την ευκαιρία για να πω στον superfunk ότι το τραγούδι είναι θαυμάσιο - πραγματικά ωραίο τραγούδι. Θα του ζητήσω να αποκαλύψει και το όνομα του "μαστερά" που έκαμε το τελικό αρχείο, ώστε να χαμογελάσουμε όλοι μαζί.

 

καταρχην να σε ευχαριστησω για τα καλα σου λογια (και ολους οσους ειπαν καλα λογια στο Thread αυτο.. ;))

 

το μαστερινγκ το εχει κανει ο ...XΡΗΣΤΟΣ (ChrisH)  και κατα την ταπεινη μου γνωμη καλυτερο δεν γινονταν... με βαση τη μιξη που του πηγα,ενας αλλωστε απο τους λογους που τον εμπιστευομαι ειναι οτι εχει ΠΟΛΛΕΣ φορες αποδειξει σε ΕΜΕΝΑ (τον ΠΕΛΑΤΗ του δηλ.) οτι...he does not cut corners when it comes to sound,και οτι ασχολειται ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ με τον πελατη του οσο ΑΣΗΜΑΝΤΟΣ (οπως εγω π.χ.) και να ειναι (στο τελευταιο μας cd ο ανθρωπος υπεφερε τα... πανδεινα απο της ..εξωφρενικες απαιτησεις μου και σπαταλησε πολλες ωρες (χωρις ουτε μια δραχμη παραπανω χρεωση) για να πετυχει αυτο που του ζητουσα (και το πετυχε 100%) παρα το γεγονος οτι δεν ημουν παντα 100% ξεκαθαρος,αυτη και μονο η υπομονη του στην ...ασχετιλα μου με κερδισε απο την πρωτη στιγμη που συνεργαστηκα μαζι του)

 

δυστυχως ο ιντερνετικος λογος παρεξηγειται και ειναι κριμα ανθρωποι με το ιδιο ΠΑΘΟΣ για τη μουσικη & τον ηχο  να "κοντραρονται" μονο και μονο επειδη εχουν διαφορετικες.... ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΕΣ αποψεις.

 

και πιστεψε με ο μονος λογος που "διαβαζεται" ως "υπεροπτικος" ο λογος του CrisH ειναι το τεραστιο παθος του για αυτο που κανει... :) στην πραγματικοτητα ουτε σνομπαρει κανεναν ουτε αντιμετωπιζει αφ'υψηλου τον πελατη του (και κατανοει οτι ανθρωποι που δουλευουν με εξαιρετικα χαμηλα budget ,οπως εγω π.χ.,του πηγαινουν για mastering ....home made mixes τα οποια οταν ειναι πολυ καλα τα "παραδεχεται" και δεν σχολιαζει αρνητικα την ...ταπεινη "καταγωγη" τους....απλα θελει οπως ολοι οι σοβαροι επαγγελματιες να τον σεβεσαι για να σε σεβαστει....)

 

anyway προσωπικα εξακολουθω να πιστευω οτι αν μιλαμε για μια ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΚΗ δουλεια που θα κυκλοφορησει στο εμποριο και καποιοι ανθρωποι θα δωσουν τα ωραια τους λεφτα για να την αγορασουν ενα ΣΩΣΤΟ επαγγελματικο μαστερινγκ ειναι εκ των ουκ ανευ και το κοστος του ειναι ΑΜΕΛΗΤΕΟ μπροστα σε αυτο το τελικο "λουστρο" (ουσιαστικο ομως λουστρο) που προσφερει ακομα και στο καλυτερο mix.

 

χαιρομαι παρα πολυ που η συζητηση εχει διεξαχθει σε πολιτισμενο επιπεδο γιατι ετσι μαθαινουμε ΟΛΟΙ μας πολυ χρησιμα πραγματα.

 

 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ακούω πάρα πολλές διαφορές μεταξύ unmastered και mastered. Σαν προσωπική άποψη σχεδόν 100% άσχετου, το unm. είχε περισσότερο "αέρα" στις ψηλές ο οποίος έφυγε. Του έδινε μεν μια "φρεσκάδα" και μια λάμψη, η οποία θα πετύχαινε το σκοπό της αν η μίξη ήταν περισσότερο "μαζεμένη"... μου φάνηκε ότι στο unm. υπήρχαν πολλές ιδέες για το πού έπρεπε να ακουστεί το καθετί, αλλά ότι στο τέλος το τραγούδι κορέστηκε και έγινε υπέρ του δέοντος "πλουραλιστικό" με μια κάπως "άτακτη" και "φουσκωμένη" στερεοφωνική εικόνα.

 

Στο mastered πιστεύω ότι διορθώθηκαν τα ανωτέρω... Άλλαξε και η χροιά της φωνής προς το πιο dreamy, όχι τόσο άμεση όσο ήταν προηγουμένως αλλά πιο ομοιογενής και στρογγυλή, όπως επίσης και το presence των rhythm κιθαρών που πιστεύω ότι και τα δυο ήταν ένα κλικ παραπάνω από την ομοιομορφία που θα μου άρεσε αρχικά. Με αυτούς τους χειρισμούς πιστεύω ότι ακούστηκαν πολύ περισσότερο και μερικές λεπτομέρειες των εφφέ που στο unm. περισσότερο μπέρδευαν το αυτί, ενώ στο mastered αναδείχθηκαν.

 

Υπενθυμίζω ότι είμαι σχεδόν 100% άσχετος (όπως έγραψα παραπάνω) και ευχαριστώ πάρα πολύ τον SF για την ωραία κίνηση να μας προσφέρει κάτι πολύ χειροπιαστό για να σκεφτούμε! (ΥΠΕΡΟΧΟ τραγούδι, παρεπιπτόντως!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 6η φορά παίζει σερί...)  :)

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

επειδή δεν έχω πια κανένα εμπορικό συμφέρον από τον χώρο δε θα μασήσω τα λόγια μου...

όσο (και για όσο) οι άνθρωποι της μουσικής παραγωγικής διαδικασίας στην Ελλάδα έχουν ταυτόσημη νοοτροπία με τον 18χρονο που βολτάρει στο Μπουρνάζι με το σαραβαλάκι του στολισμένο με ζαντολάστιχα και σουπερ ντουπερ εξατμίσεις

νομίζοντας ότι το μεταμόρφωσε σε Ferrari, τόσο οι επενδύσεις σε χρήμα, χρόνο και όραμα σαν του Athens και του Odeon θα μου φαντάζουν δονκιχωτικές...

 

αυτή είναι η τραγελαφική πραγματικότητα των τριχίλιαρων παραγωγών που θέλουν και σοβαρό mastering τρομάρα τους... το "ψευτομαστερινγκ" είναι αυτό που τους αρμόζει... και πολύ τους είναι...

δυστυχώς η "παιδεία" ωφελείται στο ελάχιστο από πολυτελή  "φινιρίσματα" σε audio  αποφάγια...(γενικά μιλάω κι όχι για το παράδειγμα που τέθηκε από τον SF)

 

ίσως όταν ο κάθε Χρήστος, Αποστόλης, Νικόδημος γίνουν τόσο πλούσιοι (κερδίζοντας το λόττο?...) ώστε να στέλνουν την συντριπτική πλειοψηφία των πελατών τους πίσω εκεί από όπου ήρθαν, κάποιοι να προβληματιστούν και κάτι να αρχίσει να γίνεται...

 

το ελπιδοφόρο είναι ότι ενώ στην συγκεκριμένη περίπτωση "βρωμάει" η θάλασσα, υπάρχουν ακόμα ψάρια με "καθαρό κεφάλι" που προσπαθούν να κολυμπήσουν σε αυτή επενδύοντας πέραν του χρήματος και ρομαντική διάθεση...

 

 

ΥΓ. και για να μη νομίζει κάποιος ότι λειτουργώ συντεχνιακά να ξεκαθαρίσω ότι στην περίπτωση του Νίκου δεν θα πήγαινα το κομμάτι για mastering αλλά βουρ για tracking & mix ξανά και ξανά... γιατί οι διαφορές που όντως υπάρχουν δεν δικαιολογούν τα όποια χρήματα φαντάζομαι ότι δόθηκαν... (χωρίς όμως να κατηγορήσω τον άνθρωπο που  έκανε το mastering παίρνοντας  σαν δεδομένο ότι έκανε "λιανά" τα περιθώρια βελτίωσης που υπήρχαν...)

Τώρα στην περίπτωση που και ο Νίκος δεν μπορούσε να γυρίσει πίσω στην διαδικασία είτε γιατί τον πίεζε η εταιρία είτε είτε..., τον καταλαβαίνω.... εδώ ζω κι εγώ και έχω κάνει χειρότερα...:)

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

χωρις ουτε μια δραχμη παραπανω χρεωση...

O ChrisH ακόμα πληρώνεται σε δραχμές? ...

 

συγνώμη αλλά δεν κρατήθηκα, συνεχίστε αυτό το καταπληκτικό θέμα, που μαθαίνει πολλά πράγματα σε εμάς τους άσχετους

 

 

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σαν "σφήνα" στην κουβέντα παραθέτω κι εγώ αυτό που έγραψα νωρίτερα:

 

Ας μην ξεχνάμε, πως το mastering είναι το τελικό φινίρισμα στο τραγούδι, που λουστράρει κάτι ήδη γυαλισμένο, δηλ. σαν μια λεία θαλασσινή πέτρα, για να αποκαλύψει με καλύτερο τρόπο την ομορφιά και τα χρώματά της...Τώρα, σε μια πέτρα του βουνού, άχαρη, τραχιά και με πολλές γωνίες και κορυφές και σκόνη, τι να το κάνεις το γυάλισμα;

 

...και με αυτό θα κλείσω...

 

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@Wow!

εκανα τεραστιο λαθος στο να νομιζω αρχικα οτι το "unmastered" ηταν η μιξη. Για αυτο οι μετεπειτα διευκρινησεις μου.

 

Παντως μην εχει κανεις αυταπατες, με τον τροπο που δουλευει η μουσικη βιομηχανια παγκοσμιως και με την διαστρεβλωση (οπως παντα) που συμβαινει εδω, (δεν ξερω για τους αλλους) εγω παντως δεν κερδιζω πολλα. Πιο πολυ το κανω απο μερακι.

Ευτυχως σιγα σιγα ο κοσμος καταλαβαινει οτι δεν γινεται δουλεια με σπασμενο software σε ενα δωματιο. Και ισως για καλη μας τυχη το βινυλιο να ξαναερθει στο προσκηνιο (ελπιζω μαζι με high definition downloads). Εκει θα αρχισει να ξεκαθαριζει το Ψευτοmastering apo to mastering

 

Αποστολης

 

www.odeon-mastering.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Διάβασα με μεγάλη προσοχή το θέμα σε όλες τις παραμέτρους που μοιραία εξακτινώθηκε. Επίσης άκουσα τις εκδοχές του κομματιού σε mastered και unmastered. Ξεκινώντας από αυτό το τελευταίο και χωρίς να το βάλω στο μικροσκόπιο των φασματικών και λοιπών παραμετρικών και εργαστηριακών μεθόδων η mastered εκδοχή ακούγεται πράγματι λίγο πιο καθαρή και λίγο πιο σαφής, ωστόσο λιγότερο "μουσική" και (κατά τη γνώμη μου πάντα), μη δικαιολογούσα τον τίτλο του mastering. Και εξηγούμαι...Όλες οι δισκογραφικές παραγωγές τις οποίες ανέλαβα ως ενορχηστρωτής ή ως συνθέτης ή ως παραγωγός / ηχολήπτης μπήγαν εκ μέρους μου μέχρι το mastering. Σε αυτό το τελικό στάδιο, αναλάμβανε πάντα κάποιος εξειδικευμένος (μιλώ για πάνω από 40 παραγωγές), και εγώ απλά επέβλεπα τη διαδικασία. Σε κάποιες περιπτώσεις (κάποια tracks δηλαδή) το μόνο που έκανε ήταν να ισοσταθμήσει τις εντάσεις σε σχέση με το όλο υλικό και ΤΙΠΟΤΑ άλλο, ενώ σε κάποιες άλλες έκανε πράγματι δραστικές επεμβάσεις. Επιβεβαιώνω απόλυτα ότι αυτό γινόταν στα tracks που και εγώ θεωρούσα από την αρχή ως πιο προβληματικά χωρίς φυσικά να τον έχω προιδεάσει. Επιστρέφωντας λοιπόν στο προηγούμενο, θεωρώ ότι στην προκειμένη περίπτωση που ακούσαμε το mastering process νιώθω ότι θα έπρεπε να ήταν πιο επεμβατικό (και νομίζω ότι θα μπορούσε να ήταν).

Σχετικά με το ψευδο-mastering νομίζω ότι σαφέστατα έχει λόγο ύπαρξης και αυτός είναι οι εξής (και όχι μόνο) χαρακτηριστικές περιπτώσεις:

1. Ένα low budget ραδιοφωνικό διαδημιστικό spot.

2. Mια μουσική για μια θεατρική παράσταση χωρίς προοπτική άμεσης έκδοσης σε cd

3. Ένα demo

κλπ, κλπ.

Ασφαλώς, έχω μπει πολλές φορές στη διαδικασία να κάνω κάτι τέτοιο αλλά ΠΑΝΤΑ μα πάντα όταν μπορώ απαυθύνομαι σε κάποιον εκειδικευμένο επαγγελματία του είδους και εκείνος ΠΑΝΤΑ ως τώρα τα έχει καταφέρει καλύτερα...

Τέλος, σχετικά με αυτό που υποστηρίζουν πολλοί φίλοι σχετικά με την ποιότητα του mastering (η οποία είναι ανάλογη με την αρχική παραγωγή). Δε θα διαφωνήσω απόλυτα, ωστόσο ειδικά την τελευταία δεκαετία άκουσα πολλές επανεκδόσεις που έχουν υποστεί mastering ή ακόμη καλύτερα mastering από το stereo unmastered mix οι οποίες είναι πραγματικά άξιες. Και δεν αναφέρομαι φυσικά σε παραγωγές Floyd και συναφούς βεληνεκούς αλλά σε πολύ παλιότερες και χειρότερες παραγωγές οι οποίες πραγματικά φωτίστηκαν.

Ελπίζω να μη σας κούρασα     

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου