Προς το περιεχόμενο
dloldschool

Ήχος στα τομ

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Είμαι αρχάριος και θέλω να μάθω πως να κουρδίζω τα τομ ώστε να βγάζει πιο μπάσο ήχο και ειδικά το φλορ τομ να βγάζει τον ήχο της μπότας.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν μας λες ομως τι τυμπανα εχεις κ ουτε περιπου τι ηχο ψαχνεις. Γενικα μιιλωντας πιο μπασσο = πιο χαλαρα τα δερματα, πιο παχια δερματα, ή/και καποιο muffling. Το βαθυ δεν μπορει να βγαλει ηχο μποτας γιατι δεν ειναι μποτα.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για τομς, δεν μπορω να βοηθησω, θα πρεπει να προσπαθησεις μονος σου και να βγαλεις τον ηχο που επιθυμεις.

 

Απλα θα σου πω για το βαθυ. Επειδη εκανα και εγω το λαθος να κουρδιζω το βαθυ σαν τα τομς, και προσπαθουσα να επιτυχω μια αρμονια τομς και βαθυ, ωστε να βγαινει μια ακολουθια ηχων. Είναι λαθος. Το βαθυ θα το εχεις *λασπη* στην κυριολεξια. Κουρδισε το οσο πιο χαμηλα μπορεις, μεχρι να μην ακους τα μεταλικα τριξιματα των lungs. Ο ηχος του βαθιου πρεπει να ειναι διαφορετικος απο τα τομς.

 

Τώρα, για να κουρδισεις τα υπολοιπα. Ρίξε μια ματια εδω http://home.earthlink.net/~prof.sound/index.htmlhttp://]http://home.earthlink.net/~prof.sound/index.html

και απο την ιστοσελιδα της Evans δες τα βιντεο του Bob Gatzen. Θα σε βοηθησουν τρελα, εμενα με εσωσαν στο κουρδισμα της μποτας. Κανονι.

 

Αυτα απο μένα.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

http://www.noiz.gr/index.php?action=articles;sa=view;article=47

 

Κοίταξε σε αυτό το άρθρο για να καταλάβεις μερικά πράγματα.

Και:

Επειδή η ερώτηση που κάνεις είναι πολύ γενική, θα σου πω λίγα πράγματα......πολύ γενικά.

Το κούρδισμα ή μάλλον καλύτερα το αποτέλεσμα του κουρδίσματος, δηλαδή η νότα που ακούμε και πως την ακούμε εξαρτάται όπως πολλές φορές έχουμε πει, από το μέγεθος του τυμπάνου, το βάθος του τυμπάνου, το είδος των δερμάτων, το υλικό κατασκευής και αφού τα περισσότερα είναι ξύλινα, το είδος του ξύλου, το πάχος των φύλλων του τυμπάνου ή αν είναι....μασίφ το πάχος του μασίφ ξύλου.

Επίσης άλλοι βασικοί παράγοντες, είναι το είδος της μουσικής που παίζουμε και τι περιμένουμε να ακούσουμε από τα τύμπανά μας, ο χώρος που παίζουμε τα τύμπανα καθώς και αν θα τα "δώσουμε" με μικρόφωνα στον ακροατή. Φυσικά η εμπειρία στο να κουρδίζει κάποιος τύμπανα ή οποιοδήποτε όργανο, δηλαδή η αναγνώριση κάποιας νότας και η εφαρμογή επάνω στο τύμπανο, παίζουν μεγάλο ρόλο.

Επειδή εδώ δεν μιλάμε για ηχογράφιση, μια και ότι σχεδόν να έχουμε κάνει θα ρυθμιστεί από τον ηχολήπτη, θα κοιτάξουμε λίγο για καταστάσεις live.

Η άποψή μου δοκιμασμένη, καθώς και ότι δεις παρακάτω, έχει να κάνει με το ότι παίζοντας μια καλοκουρδισμένη drums δικαιολογείται και είναι όμορφο να "δίνει" στον ηχολήπτη αρμονικές έστω και αν κάπου κάπου, παραπονιέται για "ουρές" στα μικρόφωνα. Δηλαδή θέλω να πω, ότι ο ήχος boxy (χαρτοκουτέ) για μένα δεν έχει καμία θέση στα συνήθη κομμάτια ή μουσική που παίζουμε, εκτός και αν υπάρχει πολύ ιδιαίτερος λόγος να κουρδίσουμε έτσι τα τύμπανα.

Αφού μάθουμε να κουρδίζουμε, δηλαδή σταυρωτά τα δέρματα, κ.λ.π., όπως για παράδειγμα αναφέρεται στο παραπάνω άρθρο, υπάρχουν μερικά τρυκ, που θα μας λύσουν τα χέρια.

Βασικά εγώ ξεκινάω με την αρχή ότι, ενώ μπορεί να είναι βασικός κανόνας να κουρδίζονται τα δέρματα πάνω κάτω ίδια, αυτό είναι καλό για μουσική όπως jazz όπου οι αρμονικές των τυμπάνων πρέπει να αναδυκνείονται, αλλά για οποιοδήποτε άλλο είδος που θέλουμε κάτι διαφορετικό, θα κάνουμε τα παρακάτω.

Όταν κουρδίζω τύμπανα τουλάχιστον για ταμπούρο (έχω ένα Pearl Reference), αλλά και για τα tom, χρησιμοποιώ την αρχή ότι το κάτω με το πάνω δέρμα θα έχουν μια διαφορά τρίτης δηλαδή όπως στη φυσική κλίμακα του Do το γνωστό μας Do Re Mi, δηλαδή Do-Mi. To ταμπούρο μου το κουρδίζω για παράδειγμα σε La κάτω και Do# επάνω (A-C#). Η # φυσικά είναι για να αυξηθεί το ημιτόνιο Si-Do.

Το ίδιο συμβαίνει και στα τομ. Δε με πειράζει πόσα θα είναι. Εγώ χρησιμοποιώ 8'', 10'', 12'' και 14'' floor.

Μπερδεύτηκες;

Διάβασε λοιπόν αυτό:

Άλλη μια βασική αρχή είναι πως αλλιώς κουρδίζουμε και ακούμε εμείς και αλλιώς ακούει ο κόσμος, άρα για παράδειγμα τα εντελώς χαλαρά δέρματα ενώ μας δίνουν γεμάτο ήχο κοντά, μακρύτερα ακούγονται ως κλίκ. Σαν να χτυπάς δηλαδή κάτι πλαστικό…

Για να βγάλουμε λοιπόν αυτό τον πολυπόθητο ήχο bowwow που χρησιμοποιείται περισσότερο στη ροκ, το κόλπο είναι να κουρδίζουμε το κάτω δέρμα στην πρώτη ας πούμε νότα που παράγει μετά το νεκρό σημείο και λίγο παραπάνω και να συνεχίζουμε με το επάνω δέρμα, 2-3 τόνους πάνω.

Η διαφορά φάσης που παρατηρείται μεταξύ των δύο μας δίνει ένα γεμάτο ήχο βαθύ με χαρακτηριστικό τελείωμα όπως είπα παραπάνω. Αυτός ο ήχος των tom τουλάχιστον σε εμένα, έχει αφήσει άριστες εντυπώσεις και στους ηχολήπτες που με καλύπτουν και τον θεωρώ πως είναι ιδανικός για live, ιδίως σε ανοιχτούς χώρους.

Για το studio χρησιμοποιώ το ακριβώς αντίθετο κούρδισμα με κάποιες προσαρμογές φυσικά, που μου δίνει λιγότερες αρμονικές ποιο μαζεμένο ήχο, αλλά και τα υπόλοιπα μέλη του group, ακούνε ότι σχεδόν εγώ μια που οι αποστάσεις τους από τα τύμπανα δεν είναι μεγάλες.

Μια βασική σημείωση, είναι πως με τον παραπάνω τρόπο της διαφοράς των batter με resonant και toms μεταξύ τους, είναι πως δεν συντονίζονται τα τύμπανα μεταξύ τους, με τη bass drum και το snare με το μπάσο.

Από αυτό τον τρόπο είμαι ευχαριστημένος σε σημείο η Pearl Ex, ένα δηλαδή φθηνό μοντέλο της Pearl να ακούγεται πολύ καλύτερα χωρίς να με προβληματίζει πουθενά.

 

Φυσικά όλα θέλουν πολύ πειραματισμό και είναι γούστα του καθένα μας το θέμα του ήχου. Οι βασικές όμως αρχές είναι σχεδόν ίδιες. Ο όγκος και η ένταση που δίνει ένα 13΄΄ tom δεν βγαίνει από το 6΄΄ κ.ο.κ.

Το παραγέμισμα του bass drum με μαξιλάρια δεν είναι και το ιδανικό. Ένα aquarian superkick I με ένα muffled resonant και λίιιγο ένα υποτυπώδες γεμισματάκι όπως η πατέντα της evans είναι υπέρ αρκετό.

 

Αυτά τα ολίγα. 

 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωωωπα... Μερικές ερωτήσεις  ;D :

 

1o) Οταν λές ότι κουρδίζεις σε τρίτες με κάποιες νότες που σου ακούγονται ωραία, εννοείς πέρνεις ένα λα και μετα εμπειρικά κουρδίζεις τρίτες ή με κάποιο κουρδιστήρι (του στυλ κιθάρας) ;

 

2o) Αν χρησιμοποιήσουμε κάποιο κουρδιστήρι τι κουρδιστήρι θα είναι? Γτ πχ φανταζομαι ότι ένα κουρδιστήρι για κιθάρα με ενσωματωμένο μικροφωνο δεν θα πιάσει και πολλά γτ (φαντάζομαι  :) ) ότι επικεντρώνεται σε άλλος εύρος συχνοτήτων.

 

3ο) Σχετικά με τα τομ και το κουρδισμα σε A-C#, αυτό θα γίνει σε όλα τα toms του σετ? Δεν θα ακούγονται ίδια (ή απο κατασκευής είναι σε άλλη οκτάβα το ένα με το άλλο)...

 

4ο) Κάποια εργαλεία του στυλ tama tension watch κάνουν δουλειά μόνο αφού έχεις κουρδίσει σωστά και θες να θυμάσαι το κούρδισμα σε συγκεκριμενα tom και σε συγκεκριμένα δέρματα ή δουλεύουν με κάποιες συγκεκριμένες τάσεις δέρματος σε όλα τα τομ ανεξάρτητα ?

 

Ελπίζω να μην σου φάνουν κουτές οι ερωτήσεις μου, αλλά το κούρδισμα είναι απο τα αδύναμα σημεία του set μου και θέλω να το βελτιώσω σε αυτό το θέμα...

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωωωπα... Μερικές ερωτήσεις  ;D :

 

1o) Οταν λές ότι κουρδίζεις σε τρίτες με κάποιες νότες που σου ακούγονται ωραία, εννοείς πέρνεις ένα λα και μετα εμπειρικά κουρδίζεις τρίτες ή με κάποιο κουρδιστήρι (του στυλ κιθάρας) ;

 

2o) Αν χρησιμοποιήσουμε κάποιο κουρδιστήρι τι κουρδιστήρι θα είναι? Γτ πχ φανταζομαι ότι ένα κουρδιστήρι για κιθάρα με ενσωματωμένο μικροφωνο δεν θα πιάσει και πολλά γτ (φαντάζομαι  :) ) ότι επικεντρώνεται σε άλλος εύρος συχνοτήτων.

 

3ο) Σχετικά με τα τομ και το κουρδισμα σε A-C#, αυτό θα γίνει σε όλα τα toms του σετ? Δεν θα ακούγονται ίδια (ή απο κατασκευής είναι σε άλλη οκτάβα το ένα με το άλλο)...

 

4ο) Κάποια εργαλεία του στυλ tama tension watch κάνουν δουλειά μόνο αφού έχεις κουρδίσει σωστά και θες να θυμάσαι το κούρδισμα σε συγκεκριμενα tom και σε συγκεκριμένα δέρματα ή δουλεύουν με κάποιες συγκεκριμένες τάσεις δέρματος σε όλα τα τομ ανεξάρτητα ?

 

Ελπίζω να μην σου φάνουν κουτές οι ερωτήσεις μου, αλλά το κούρδισμα είναι απο τα αδύναμα σημεία του set μου και θέλω να το βελτιώσω σε αυτό το θέμα...

 

1) Παίρνω το Λα που μας δίνει ένα κλασσικό κουρδιστήρι ως βάση και συνεχίζω. Εφαρμόζω τη διαφορά των διαστημάτων (β' θεωρία μουσικής).

Χρησιμοποιώ χρωματικό κουρδιστήρι ακούω τη νότα που μου δίνει, (το συγκεκριμένο που έχω πιάνει από κόντρα μπάσω ως βιολί) και την εφαρμόζω στο τύμπανο.

2) Χρωματικό κουρδιστήρι (Samwoo Intelli IMT-301) αυτό έχω εγώ. Δεν κάνω κούρδισμα όπως στα ένχορδα. Τη νότα ακούω και κουρδίζω με το αυτί.

3) Όχι βέβαια. Αυτό δεν γίνεται. Μίλησα ότι αυτό το κάνω στο ταμπούρο. Για να μην εξηγώ εδώ αναλυτικά θα το βρεις στο άρθρο για το κούρδισμα. Το μόνο που μπορείς να κάνεις διαφορετικό είναι να δώσεις π.χ. με κλειδί όπως το δυμαμόκλειδο remo ίδια δύναμη και να πάρεις αποτέλεσμα από τη χρειά του ίδιου του τυμπάνου. Λίγο δύσκολο όμως και περίπλοκο.

4) Τα βοηθήματα αυτά είναι καλά για γρήγορα για αρχή για να θυμόμαστε και ότι άλλο σκεφτούμε, αλλά η εφαρμογή τους τελειώνει πάντα με μια διόρθωση με το χέρι, μια που τα κλειδιά ποτέ δεν έρχονται σωστά.

 

Για το τελευταίο.... είναι σημείο που πάσχουμε όλοι.

 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

καλημέρα...

 

εξαιρετικό τοπικ...

θα ήθελα να ρωτήσω το εξης...

1.αν βάλω κάτω το ταμπούρο που έχω (καλό ταμπουρο) και το κουρδίσω με το χρωματικό κουρδιστιρι που χρησιμοποιώ για το κούρδισμα της ακουστικής μου κιθάρας πχ. σε μι ... το παραγώμενο αποτέλεσμα πόσο αξιοπιστο είναι...???

2.αν θέλω πχ .. μπορώ με βάση τον κιθαριστα ή το μπασίστα να κουρδίζω οκ...

όταν όμως έχω μόνο ένα κουρδιστίρι είναι αξιόπιστο το κούρδισμα???

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πως θα πιάσει τη νότα; Το έχω δοκιμάσει. Πρέπει να έχει ησυχία και με πολλές αρμονικές για να δείξει κάτι. Έχω δοκιμάσει και όχι δεν γίνεται και ούτε πιστεύω είναι αξιόπιστο το αποτέλεσμα.

Εξάσκηση με το αφτί και λίγη γνώση θεωρίας. Δεν είναι δύσκολο στο τέλος...

Με το μπασίστα ή τον κιθαρίστα ή τον πιανίστα έχω κουρδίσει κι εγώ, αλλά ήμουν τόσο ψείρας που τους έσπαγα τα καρύδια. Οπότε πήρα το κουρδιστήρι που αναφέρω επάνω και από την προηγούμενη μέρα ετοιμάζομαι. Γενικά κουρδίζω σε κάθε πρόβα, ή σε κάθε live και ξεκουρδίζω μετά, και πάλι τα ίδια κάθε φορά. Απλά το έχω κάνει τόσες φορές που συνήθησα τη διαδικασία.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ευχαριστω πάρα πολυ για την απάντηση...

θα το δοκιμάσω πάντως σήμερα σπίτι ... να τα κουρδίσω με το χρωματικό της κιθάρας...

όμως ένας μετρονόμος όπως ο  Βοςς DB-60 .. που έχει και ενσωματομένο κουρδιστίρι δε θα έπρεπε λογικά να πιάνει τις συχνότητες των τυμπάνων...??

 

και το δικό σου κουρδιστήρι χρωματικό δεν είναι ??

πως κουρδίζεις με αυτό?... μάλλον κάτι δεν έπιασα στη διαδικασία... ή απλά παίρνεις από αυτό με το αυτί σου τη βασική νότα και κουρδίζεις το τύμπανο ανάλογα όπως με ένα διαπασον...

 

ευχαριστώ.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση



×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε.