Προς το περιεχόμενο

Διαδικασίες ηχογράφησης/στησίματος/ολοκλήρωσης τραγουδιού


theoctapus

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Λοιπόν, έχεις καταλήξει στις κιθάρες, εχείς καταλήξει στο μπάσο, έχεις καταλήξει στα ντράμς έχεις καταλήξει και στα φωνητικά. Ήρθε λοιπόν η ώρα να τα βάλεις όλα μαζί και να γράψεις ένα cdακι μ' αυτό το ένα τραγούδι, για δικιά σου χρήση κυρίως, αλλά με ένα αξιοπρεπές ήχο.

Ας υποθέσουμε επίσης ότι η λύση της live ηχογράφησης στο studio με όλη την μπάντα απορρίπτεται για διάφορους λόγους.

Επίσης ας υποθέσουμε ότι ένας σχετικά καλός εξοπλισμός για την ηχογράφηση των εγχόρδων υπάρχει διαθέσιμος σε σπίτι (bedroom studio). Πιο συγκεκριμένα καλές κιθάρες/μπάσο (μια Jackson, μια ESP, ένα Ibanez), καλοί ενισχυτές (ENGL pre+ENGL τελικός), καλή καμπίνα κιθάρας (με Celestion G12-T75), καλό μικρόφωνο (Shure SM57), προενίσχυση, κάρτα ήχου, υπολογιστής, monitors, καλώδια της προκοπής, software κ.τ.λ.

 

Με δεδομένα τα παραπάνω, εσείς ποια μεθοδολογία/σειρά ηχογράφησης προτείνετε?

 

Π.χ.

1) Γράφονται οι κιθάρες στο Cubase με μετρονόμο (παρεπιπτόντως, αν δεν βαριέστε, πως μπορείς να κάνεις arrange διαφορετικά bpm σε ένα μετρονόμο στο Cubase ώστε να ταιριάζουν στο τραγούδι, αν γίνεται κάτι τέτοιο βέβαια; (ναι λοιπόν δεν είμαι ειδικός το ομολογώ))

2) Γράφονται τα ντράμς στο studio με τον ντράμερ να ακούει τις κιθάρες στα ακουστικά του.

3) Γράφεται και το μπάσο στο studio ή στο σπίτι.

4) Γράφονται τα φωνητικά στο studio.

5) Τα ανακατεύεις όλα μαζί στο cubase μαζί με λίγο eqing κ.α. (ξέρω, στα κ.α. μπαίνουν 10n, όπου n τείνει πολύ βρε παιδί μου, πράγματα) και

6) Βουαλά, ένα cdακι to go...

 

Κάποιοι θα ρωτήσουν "γιατί δεν τα κάνεις όλα στο studio;" και θα έχουν δίκιο. Δύο λόγοι. Λεφτά και στο σπίτι υπάρχει ο ηχητικός εξοπλισμός της επιλογής μου. Άσε που σε ένα μικρό test trial το αποτέλεσμα ήταν αρκετά καλό.

 

Το ξαναομολογώ, δεν είμαι ειδικός, δεν ξέρω βρε αδερφέ πως να το πω, και επειδή δεν θέλω να ξανα-ανακαλύψουμαι τον τροχό εξού το post.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όποια σειρά και να ακολουθήσεις νομίζω πως είναι σωστή. Εγώ τα ηχογραφώ όλα στο σπίτι και αρκετές φορές χρειάζεται να έχω κάτι να με καθοδηγεί στα πρώτα tracks. Πχ ένας πολύ απλός ρυθμός στα drums. Επίσης μερικά κομμάτια τα ξαναγράφω από την αρχή όταν έχουν τελειώσει κάποια άλλα.

Όλα αυτά είναι προσωπικές απόψεις καθώς και εγώ δεν έχω ιδιαίτερη σχέση με το αντικείμενο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από τη (μικρή) προσωπική μου εμπειρία, δεν μπορώ να γράψω τίποτα εάν δεν έχω ρυθμό (drums). Δεν ξέρω που να πατήσω.

Μετά χρειάζομαι μπάσο.

 

Μάλλον, θα γράψεις πρόχειρα κιθάρες για να ακούει ο drummer, και θα τις ξαναγράψεις καλά μετά

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κατα τη γνωμη μου χρειαζεσαι ενα rhythm section πρωτα(μπασσο/τυμπανα), ωστε να πατησουν ολα τα υπολοιπα σταδιακα απο πανω.

 

Μετα θα περνουσα τις κιθαρες και λοιπα οργανα και στο τελος τη φωνη για να εχει ως οδηγο ολα τα υπολοιπα.

 

Hope this helps

 

:)

 

 

just changed avatar :p

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κατα τη γνωμη μου χρειαζεσαι ενα rhythm section πρωτα(μπασσο/τυμπανα), ωστε να πατησουν ολα τα υπολοιπα σταδιακα απο πανω.

 

Μετα θα περνουσα τις κιθαρες και λοιπα οργανα και στο τελος τη φωνη για να εχει ως οδηγο ολα τα υπολοιπα.

+1

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εδώ ακριβώς υπάρχει το βασικό ερώτημα τύπου "η κότα ή το αυγό;"

 

Πρώτα τα drums και μετά οι κιθάρες --> σε τι θα πατάει ο ντράμερ για να τα γράψει σωστά; Σε προχειροηχογραφημένες κιθάρες; Αυτές όμως δεν θα είναι πιθανόν λάθος ρυθμικά; Ή μήπως ο ντράμερ είναι μετρονόμος από μόνος του (μπάααα)

 

Πρώτα οι κιθάρες και μετά τα ντράμς --> σε τι θα πατάνε οι κιθαρίστες; Σε προχειροηχογραφημένα ντραμς; Αυτά όμως δεν θα είναι πιθανόν λάθος ρυθμικά; Ή μήπως σε arranged μετρονόμο (επαναλαμβάνω αν ξέρει κανείς πως, ελεύθερα)

 

Ως γνωστό, ή και όχι, το μυστικό μιας "δεμένης" ηχογράφησης, μεταξύ άλλων, είναι η ευλαβική και ανευ λαθών διατήρηση του ρυθμού.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κατα τη γνωμη μου χρειαζεσαι ενα rhythm section πρωτα(μπασσο/τυμπανα), ωστε να πατησουν ολα τα υπολοιπα σταδιακα απο πανω.

 

& κατα τη γνωμη του...99,9999% των μουσικων/παραγωγων/ηχοληπτων στον πλανητη.... ;D

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπέροχα,

 

Το ερώτημα όμως παραμένει (όσο αφελές και να είναι, είπαμε den ksero). Ο ντράμερ που βασίζεται για να κρατήσει σωστά τον ρυθμό; Μηπώς σε εκείνο το arranged μετρονόμο που λέω και ξαναλέω;

 

Εσείς από το forum που προφανώς έχετε κάποια εμπειρία, πως γράφετε τα drums;

 

(Η συζήτηση τώρα αλλάζει θέμα και γίνεται "ηχογράφηση drums")

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν τα τυμπανα γραφτουν σε studio μπορειτε να παιζετε συνοδευτικα μαζι του για να εχει εναν οδηγο.

 

Επισης μπορει να υπαρχει και το κλικ του μετρονομου για να ειστε πιο ακριβεις στο χρονο, αυτο εξαρταται απο το ποσο δεν ξεφευγετε απο τεμπο.

just changed avatar :p

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν τα τυμπανα γραφτουν σε studio μπορειτε να παιζετε συνοδευτικα μαζι του για να εχει εναν οδηγο.

 

Επισης μπορει να υπαρχει και το κλικ του μετρονομου για να ειστε πιο ακριβεις στο χρονο.

 

Έχω την αίσθηση ότι ο οδηγός θα πρέπει να είναι μη-ανθρώπινος για να αποφευχθούν τα ανθρώπινα λάθη (στον βαθμό που γίνεται βέβαια γιατί και ο ντράμερ, δυστυχώς, δεν είναι cyborg)

Ο μετρονόμος από την άλλη είναι περιοριστικός γιατί ο ρυθμός του κομματιού δεν μένει σταθερός σε όλη την διάρκειά του.

 

Επίσης, πως μπορούμε να παίζουμε ταυτόχρονα χωρίς τα μικρόφωνα των ντραμς να πιάνουν τους ενισχυτές; Θα πρέπει να παίζουμε σε διαφορετικές αίθουσες και ο ντράμερ να φοράει ακουστικά. Είπαμε να γλυτώσουμε λεφτά, όχι να κλείσουμε και δύο αίθουσες.

 

Μήπως ένα ezdrummer arrangement εν είδη μετρονόμου would do the trick για την ηχογράφηση πρόχειρων κιθαρων για οδηγό του ντράμερ; Λέω τώρα...

 

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου