Προς το περιεχόμενο

Διαδικασίες ηχογράφησης/στησίματος/ολοκλήρωσης τραγουδιού


theoctapus

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πάντως από τα λεγόμενα των αξιότιμων συνφορουμιτών, νομίζω ότι η δημιουργία ενός track με κάποιο είδος ρυθμού, είτε drum machine, είτε synth ή και 'γω δεν ξέρω τι, σαν ρυθμική βάση για τις κιθάρες, είναι μια καλή λύση.

 

Παντώς μετά από τόσα postings δεν νομίζω ότι έχω καταλήξει κάπου μετα βεβαιότητας. Ίσως να μην υπάρχει ακριβής λύση.

 

Στα επαγγελματικά studios και σε επαγγελματικά recordings δηλαδή πως γίνεται η ηχογράφηση των ντράμς, δεδομένου ότι αυτά ηχογραφούνται πρώτα; Είναι τόσο διαολεμένα καλοί οι επαγγελματίες ντράμερ που δεν χρειάζονται οδηγούς;

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η απάντηση του vangelisorfas ήταν και η σωστότερη κατ'εμέ. Πρώτα γράφεις ένα scratch track της κιθάρας (ή του βασικού οργάνου του τραγουδιού τέλος πάντων) φυσικά με μετρονόμο, και πάνω σ'αυτό γράφονται έπειτα τα drums, το μπάσσο και μετά κιθάρες, πλήκτρα και τέλος φωνή. Μ'αυτή τη σειρά. Εννοείται το scratch track είναι πρόχειρο ηχητικά, αλλά ΟΧΙ χρονικά, κι επίσης εννοείται ότι ξαναγράφεις τις κιθάρες. Στην τελική, το μπάσσο είναι αυτό που χρειάζεται να γραφτεί "καρφί" στα drums, τις κιθάρες μπορείς να τις ηχογραφήσεις και "ξερά" με μετρονόμο αν δεν μπορείς με τα drums (πολλοί το προτιμούν).

 

Όσο για τις αλλαγές ρυθμών, εφόσον υπάρχει ήδη γραμμένο ένα drum track μπορείς να ρυθμίζεις το cubase αναλόγως σε κάθε διαφορετικό ρυθμικό κομμάτι του τραγουδιού και να γράφεις, δεν είναι απαραίτητο το sequencer - αν και θα ήταν πιο εύκολο απ'το να αλλάζεις συνέχεια ρυθμούς και tempo.

 

Καλές ηχογραφήσεις!  :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

Στα επαγγελματικά studios και σε επαγγελματικά recordings δηλαδή πως γίνεται η ηχογράφηση των ντράμς, δεδομένου ότι αυτά ηχογραφούνται πρώτα; Είναι τόσο διαολεμένα καλοί οι επαγγελματίες ντράμερ που δεν χρειάζονται οδηγούς;

 

Παρτιτούρα συν μετρονόμος και σε κάποιες περιπτώσεις ίσως κάποιος οδηγός κιθάρας ή ακόμα και η παρουσία του συνθέτη για περαιτέρω ιδιαιτερότητες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στο Re-amping παίρνεις το dry connect σήμα σου και το περνάς απ' όπου θες (πετάλια, εφέ, ενισχυτή κ.α) Βάζεις μπροστά στην καμπίνα σου ένα μικροφωνάκι και ηχογραφείς το wet σήμα.Αυτό βοηθάει να 1) επαναηχογραφείς σε ηψηλές εντάσεις ενισχυτή-καμπίνας που ως γνωστόν αποδίδουν καλύτερα 2) δεν ενοχλείς κανένα 3) κρατάς σχεδόν πάντα το dry σήμα για περαιτέρω επεξεργασία στη μίξη και 4)μπορείς να χειριστείς τα εφέ με τα δυο χέρια.

 

Το θέμα του re-amping όσο ενδιαφέρον και να είναι έχει κάποια βασικά μειονεκτήματα 1) δεν έχει ιδιαίτερη αξία αν δεν έχεις σκοπό να δοκιμάσεις άλλους ενισχυτές, 2) η επιπλέον εισαγωγή εξοπλισμού στην διαδρομή του σήματος πιθανόν μειώνει την ποιότητά του, 3) χρειάζεται αγορά επιπλέον εξοπλισμού (για την μετατροπή του σήματος στα επίπεδα αντίστασης της ηλεκτρικής κιθάρας, έκανα λίγο έρευνα).

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

και 4) είναι άλλο να παίζεις με οverdrive κατά την ηχογράφηση κι άλλο να παίζεις καθαρά και να προσθέτεις το overdrive μετά.

To ίδιο το drive επηρεάζει το παίξιμό σου.

www.facebook.com/YourPaintedSmile

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

και 4) είναι άλλο να παίζεις με οverdrive κατά την ηχογράφηση κι άλλο να παίζεις καθαρά και να προσθέτεις το overdrive μετά.

To ίδιο το drive επηρεάζει το παίξιμό σου.

 

Κανονικά όταν ηχογραφείς με την προοπτική του re-amping σπλιτάρεις το σήμα έτσι ώστε το ένα κομμάτι να δρομολογηθεί στον ενισχυτή για να ακούς την παραμόρφωση και το άλλο κομμάτι, το dry, ηχογραφείται.

Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται και ένα splitter σήματος (κι άλλα λεφτά).

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έλα μωρέ, λεφτά υπάρχουν...  ;D ;D ;D

Πάντως αυτό που κάνουμε εμείς και ένα συγκρότημα φίλου είναι να γράφουμε έναν οδηγό έστω και με ντραμς από υπολογιστή (έστω και midi), πάνω σε αυτά τα ντραμς πρόχειρα μπάσο-κιθάρες, (έτσι παίρνεις και μια πρώτη γεύση για το κομμάτι) και με βάση αυτό ξεκινάμε τις ηχογραφίσεις. Πρώτα ντραμς (αν και εμείς συνήθως τα φτιάχνουμε με additive drums, αλλά οι φίλοι που αναφέρω τα ηχογραφούν πάντα), μετά μπάσο, κιθάρες, ίσως πλήκτρα και τέλος φωνές.

Shoot him again. His soul is still dancing...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια ερώτηση παίδες στο θέμα το tempo track , επιδεί με το σχήμα έχουμε βάλει αρκετές αλλαγές tempo  στα κομμάτια μας έμαθα να χειρίζομαι το tempo track αλλά έχω αρχίσει να τα βρίσκω σκούρα με το break down  που μέσα σε ένα ή δυο μέτρα κάνεις παράλληλα με το παίξιμό tempo change προς προς τα κάτω και δεν μπορώ να βρώ πώς να κάνω τον μετρονόμο να αλλάζει  tempo παροδικά . Μια λύση που σκέφτικα είναι να να βάλω στα συγκεκριμένα μέτρα τον μετρονόμο να παίζει 1/4 και κάθε κλικ να ναι σε διαφορετικό tempo  Τι λέτε εσεις ......

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν κατάλαβα καλά αυτό που εννοείς, τότε πρέπει από το μενού "insert curve" (δίπλα στα tools στο παράθυρο του tempo track) να επιλέξεις "Ramp", αντί για "Jump" που είναι το προεπιλεγμένο. Με αυτό τον τρόπο μπορείς να δημιουργήσεις "καμπύλες" όπου το τέμπο αλλάζει σταδιακά. Με λίγο πειραματισμό θα πετύχεις το ralletando που επιθυμείς (ίσως βοηθήσει να απενεργοποιήσεις το snap ή να το βάλεις σε κάποια μικρή μετρική τιμή για να αυξήσεις την ακρίβεια της επεξεργασίας).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 9 χρόνια αργότερα...

Η περίπτωσή μου θα σας φανεί πολύ περίεργη και ιδιαίτερη. Ο λόγος; Δεν έχει χρόνο η τραγουδίστρια για πρόβες! Μεγάλη ιστορία αυτό, αφήστε το! 

Οι τρόποι που προτάθηκαν παραπάνω είναι πολύ σωστοί, αλλά απαιτούν ο τραγουδιστής να έχει μελετήσει το κομμάτι κάτι που δεν συμβαίνει στην περίπτωσή μου.

 

Προτείνω το εξής:

Έστω ότι έχω γράψει τα πάντα και μένουν τα φωνητικά. Οι τρόποι που αναφέρθηκαν παραπάνω, θα με καθυστερούσαν πάρα πολύ:  Όταν θα κάνει λάθος η τραγουδίστριά μου, πρέπει να σταματήσω τον υπολογιστή που παίζει το προηχογραφημένο audio, να σβήσω το κομμάτι του track στα vocals που έγινε το λάθος, να το βάζω να παίζει λίγο πιο πίσω ώστε να μπει στο σωστό σημείο (αν καταλάβει που είναι αυτό, που αποκλείεται 🙂  ) κλπ Αυτό με καθυστερεί αφάνταστα, και φανταστείτε ότι θα συμβαίνει πολύ συχνά στην ηχογράφηση. 

 

Αυτό που προτείνω εγώ είναι, τα φωνητικά να γραφτούν μόνα τους, ανεξάρτητα με τη συνοδεία μόνο ρυθμού και ενός πιάνου ή αρμονίου που θα παίζω εγώ εκείνη την ώρα.  Θα ηχογραφώ μόνο τη φωνή και όχι το πιάνο ή το αρμόνιο.

Καθώς παίζω εγώ πλήκτρα , αυτή τραγουδάει, και γράφω συνέχεια. Αν γίνει λάθος, δεν σταματάω την εγγραφή, συνεχίζει και γράφει και εγώ παίζω πάλι το σημείο στα πλήκτρα 2 και 3 και 10 φορές μέχρι να το πει σωστά. Δηλαδή κάνω εγγραφή όλη την πρόβα με τα λάθη κλπ. Μπορεί να τραγουδάω εγώ στίχο-στίχο, και αυτή μετά να τον επαναλάβει κάθε φορά.

Ή μπορεί να της πω να πει 2 και 3 φορές την ίδια στροφή ή στίχο και στο τέλος να δω ποιο θα κρατήσω.

Μετά παίρνω το track με τα φωνητικά και κρατάω μόνο τα σωστά μέρη, σβήνοντας τα λάθη και τη δική μου φωνή κλπ

Τώρα, έχοντας γράψει εγώ (πριν απο μέρες)  όλο το audio backing track  παίρνω τα φωνητικά και το κουμπώνω πάνω τους, φροντίζοντας να πέφτουν στα σωστά μέρη.

 

Πως σας φαίνεται; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου