Προς το περιεχόμενο

νικος τατασοπουλος.μπουζουκι fever


marilazi

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Administrator

Να προσθέσω και εγώ ότι αν το μπουζούκι σαν παραδοσιακό όργανο είχε μείνει στο τρίχορδο και όχι στο τετράχορδο του Χιώτη με τις λατινικές επιρροές, δεν θα έπαιζαν έτσι γρήγορα σήμερα οι "λαϊκοί" μπουζουξίδες. Θεωρώ άτοπη την σύγκριση με το δημοτικό και παραδοσιακό. Αυτό το είδος έχει ιστορία μισού αιώνα. Προσωπικά θεωρώ ότι είναι shredders και δεν εξυπηρετούν κατ' ανάγκη το τραγούδι, αλλά την βιρτουόζικη προσωπική πτυχή τους. Την άποψη μου λέω. 

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 71
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Οι σπηλιές και τα φρούτα να δεις πόσες χιλιάδες χρόνια υπήρχαν

 

ενταξει παω πασο...ειμαι σιγουρος λοιπον οτι κατα τα λεγομενα σου σε 100 χρονια στα πανηγυρια στο Μπραλο θα παιζουν Ινγκυ.... ;D ;D

 

Προσωπικά θεωρώ ότι είναι shredders και δεν εξυπηρετούν κατ' ανάγκη το τραγούδι αλλά την βιρτουόζικη προσωπική πτυχή τους.  

 

εγω δεν μιλησα βεβαια μονο για τους μπουζουκιστες αλλα γενικα για τους...ανατολιτες βιρτουοζους.

 

αν και σε αυτο που λες διαφωνω καθετα,η λαϊκη/παραδοσιακη μουσικη οφειλει να εξελισσεται (ο Χιωτης π.χ που πρωτοεπαιξε 4χορδο ΔΕΝ ηταν "shreder") ..

 

.αλλοιως ουτε ΚΛΑΡΙΝΑ θα ειχαμε (ειναι  προσφατη προσθηκη στη δημοτικη μας μουσικη σε σχεση με το ζουρνα που αντικατεστησαν)

 

http://www.maqamechos.com/music/2008-10-07-23-09-33/2008-10-07-00-25-06.html

 

Το κλαρίνο, ως λαϊκό μουσικό όργανο, έρχεται στην Ελλάδα απ' την Τουρκία με τους Τουρκόγυφτους, γύρω στα 1835. Πρωτοεμφανίζεται στη βόρεια Ελλάδα, την `Ηπειρο και τη δυτική Μακεδονία, απ' όπου και προχωρεί προς τα κάτω. Μαζί, αρχικά με το βιολί και το λαούτο και αργότερα και με το σαντούρι, αποτελούν την κομπανία, το κατεξοχήν λαϊκό μουσικό σχήμα πού αντικαθιστά σιγά-σιγά την πατροπαράδοτη ζύγια νταούλι-ζουρνά.

 

προσωπικα θεωρω το λαϊκο εξελιξη του ρεμπετικου (για αυτο και το ρεμπετικο ειναι πλεον ΜΟΥΣΕΙΑΚΟ ειδος,ωραιο αλλα μουσειακο, ενω το λαϊκο ζει και βασιλευει,μεχρι να μετεξελιχθει σε κατι "αλλο",συγγενες αλλα .."αλλο") .

 

 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το μεν μέταλ έχει πολλά γκάζια, το δε μπαρόκ πολλά περισσότερα.  ;D Οπότε τα γκάζια είναι  "ουσιαστικό συστατικό του μουσικού είδους που υπηρετεί".

 

Για να είμαι ειλικρινής, διαφωνώ.

 

Τα "γκάζια" και η ταχύτητα παιξίματος, δεν είναι το ίδιο πράγμα. Εγώ π.χ. μπορώ να γράψω μία μουσική σύνθεση στον υπολογιστή μου, και να τον βάλω να παίξει 6.000 νότες το δευτερόλεπτο, αλλά - σε διαβεβαιώνω - ότι δεν θα εισπράξεις καθόλου "γκάζια", αλλά θα βαρεθείς.

 

Επίσης, θεωρώ ότι είναι η πρώτη φορά στη ζωή μου όπου ακούω να λέει κάποιος ότι το μπαρόκ έχει γκάζια - θα εκπλαγώ αν βρεθεί άλλος ένας που να το υποστηρίξει.

 

Τρίτον, το να κάνεις μία "μίξη ειδών" δε σε κάνει καλό μουσικό ή συνθέτη, από μόνο του. Είναι σα να λες ότι ένας μάγειρας έκανε ανάμιξη της κρητικής κουζίνας με τη γαλλική, υποννοώντας ότι το αποτέλεσμα θα ελκύει και τους κρήτες και τους γάλλους, ενώ μάλλον θα είναι αηδιαστικό.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επειδή μάλλον με παρεξηγήσατε, θέλω να πω δυο πράγματα.

 

Η παράδοση δεν είναι κάτι θετικό ή αρνητικό. Απλά ΥΠΑΡΧΕΙ! Είναι όπως τα λουλούδια ή τα ζωάκια.

 

Στο χέρι μας είναι να πάρουμε ότι μας αρέσει, ότι θεωρούμε θετικό και να το υιοθετήσουμε, να το βελτιώσουμε ή να το επεκτείνουμε.

 

Αν υιοθετούσαμε την παράδοση άκριτα, θα είμασταν ακόμη στις σπηλιές.

 

Αυτά περί παράδοσης. Η ΜΟΥΣΙΚΗ παράδοση τώρα, έχει μια βασική διαφορά: Ότι από τη μουσική δεν πέθανε κανείς  ;D Σε αντίθεση π.χ. με το να αντιμετωπίζαμε την ιατρική με παραδοσιακό τρόπο.  ;D

 

Η ταχύτητα στη μουσική τώρα είναι ένα εκφραστικό μέσο. ΤΙΠΟΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ. Το χρησιμοποιούν 1000δες διαφορετικές παραδόσεις και 10δες μοντέρνα είδη μουσικής. Η ταχύτητα δεν είναι ΟΥΤΕ ΚΑΛΗ ΟΥΤΕ ΚΑΚΗ. Αυτό λέω- τίποτα άλλο.

 

Όμως το να δικαιολογείς την ταχύτητα της παραδοσιακής μουσικής, στη βάση του ότι απλά προυπήρχε ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ. Είναι το ίδιο ακριβώς πράγμα σα να λες ότι "και η εκκλησία κλέβει, αλλά η εκκλησία είναι 2000 ετών!!!" Η ταχύτητα είναι "επάρατος"  ;D είτε για κάθε είδος, είτε για κανένα.

 

Εγώ νομίζω ότι δεν είναι για κανένα.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είναι σα να λες ότι ένας μάγειρας έκανε ανάμιξη της κρητικής κουζίνας με τη γαλλική

 

Εγω παντως που εφαγα crem broule με σαλλιγαρια ηταν υπεροχη... :P ;D

 

Εξω απο τη πλακα ειδικα στη μαγειρικη κατι τετοια πετυχαινουν,ολη η "πολιτικη" κουζινα ειναι ουσιαστικα μια μιξη της γαλλικης κουζινας των Γαλλων σεφ του σουλτανου και της παραδοσιακης περσικης κουζινας,που ειχαν βεβαιως "κλεψει" οι Τουρκοι ;D

 

Τρανο..παραδειγμα ο..."εθνικος" μας μουσακας που ουσιαστικα ειναι ο περσικος "μαγκουμας"  με γαλλικη μπεσαμελ...

 

πεινασα τωρα... ;D

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

(Εξω απο τη πλακα ειδικα στη μαγειρικη κατι τετοια πετυχαινουν,ολη η "πολιτικη" κουζινα ειναι ουσιαστικα μια μιξη της γαλλικης κουζινας των Γαλλων σεφ του σουλτανου και της παραδοσιακης περσικης κουζινας,που ειχαν βεβαιως "κλεψει" οι Τουρκοι ;D)

 

Παίζει όμως αυτή να είναι η ΜΟΝΗ περίπτωση που δούλεψε το κόλπο.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επίσης, θεωρώ ότι είναι η πρώτη φορά στη ζωή μου όπου ακούω να λέει κάποιος ότι το μπαρόκ έχει γκάζια - θα εκπλαγώ αν βρεθεί άλλος ένας που να το υποστηρίξει.

 

Τρίτον, το να κάνεις μία "μίξη ειδών" δε σε κάνει καλό μουσικό ή συνθέτη, από μόνο του. Είναι σα να λες ότι ένας μάγειρας έκανε ανάμιξη της κρητικής κουζίνας με τη γαλλική, υποννοώντας ότι το αποτέλεσμα θα ελκύει και τους κρήτες και τους γάλλους, ενώ μάλλον θα είναι αηδιαστικό.

 

Θα προσπαθούσα να βρω ένα πιο εύκαιρο παράδειγμα γιατί δεν νομίζω πως θα ήταν καθόλου αηδιαστικό... Όσον αφορά στο αν το μπαρόκ έχει "γκάζια", δεν πολυκαταλαβαίνω τι εννοεί ο καθένας με αυτά (εγώ πχ. εννοώ powerchords και πολύ ροκ καταστάσεις δικέ μου! ;D), πάντως ελπίζω να ξέρετε πως ο όρος virtuosite εφευρέθηκε στην εποχή του μπαρόκ. Από τότε μάλιστα υπήρχε η κακή του φήμη πως θυσιάζει την ουσία και την μουσικότητα προς χάρη της τεχνικής τελειότητας... ευτυχώς που υπήρχαν μεγάλοι βιρτουόζοι που είχαν αποδείξει πως το ένα δεν συμβαδίζει απαραίτητα με το άλλο.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γιατί, νομίζετε ότι η παραδοσιακή μουσική είναι "καθαρή" ?  ;D Ειδικά στη βαλκανική, έχει γίνει κανονικό χωνευτήρι!

 

Όσο για τα γκάζια, με τη λέξη "γκάζια" εννοώ την ταχύτητα. Και από ταχύτητα το Μπαρόκ είναι κομπλέ  ;D  

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Ρε παιδιά το shredding δεν σημαίνει ντε και καλά γρήγορη παραμόρφωση. (shred=θρυμματίζω. Δηλαδή αυτός που κανει φύλο και φτερό την ταστιέρα από την ταχύτητα.)

Το μπαρόκ έχει πολύ γρήγορα θέματα καθώς το τσέμπαλο πχ που χρησιμοποιήθηκε σαν κύριο όργανο, δεν είχε δυναμικές δυνατότητες και ούτε διάρκεια νότας και συνθετικά η έμφαση επικεντρονώταν στη μελωδία. (κάτι σαν τον τρόπο που παίζεται το σημερινό μπουζούκι) Προσωπικά θεωρώ ότι οι μπουζουξίδες είναι shredders σε διαφορετικό μουσικό είδος.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου