Προς το περιεχόμενο
The Genius Loci

Τι ακριβώς εννοείτε με την έκφραση "πολύ γκάζι"?

Προτεινόμενες αναρτήσεις

πολυ γκαζι = καλη παραμορφωση με sustain,αμπουκωτη  στα mutes που δεν θαμπωνει οταν παιξεις ενα μινορε ολοκληρο αλλα ακους μια μια τις χορδες.

 

.......

 

1. Ο όρος παραμόρφωση (distortion) έχει διευκρινιστεί παγκοσμίως. Για παράδειγμα     "A distortion is the alteration of the original shape (or other characteristic) of an object, image, sound, waveform or other form of information or representation. Distortion is usually unwanted. In some fields, distortion is desirable, such as electric guitar (where distortion is often induced purposely with the amplifier or an electronic effect to achieve an aggressive sound where desired). The slight distortion of analog tapes and vacuum tubes is considered pleasing in certain situations. The addition of noise or other extraneous signals (hum, interference) is not considered to be distortion,[citation needed] though the effects of distortion are sometimes considered noise."   (σύμφωνα με σχετικό άρθρο της Wikipedia, http://en.wikipedia.org/wiki/Distortion ).    Ο όρος "καλή παραμόρφωση"..;  Τι ακριβώς κάνει μια παραμόρφωση καλή;

 

 

2."αμπούκωτη"; χρησιμοποιείται συχνά η έκφραση, και εγώ το λέω. Δεν νομίζω όμως να είναι δόκιμος όρος.

 

 

3. "θαμπώνει";  θαμπώνει;   τα τζάμια θαμπώνουν. από ατμούς για παράδειγμα. και δεν μπορείς να δεις απ την άλλη μεριά.  Ο ήχος πώς ακριβώς θαμπώνει; Ή, μάλλον, τι από αυτά που περιγράφονται στο αντίστοιχο άρθρο της ελληνικής Wikipedia  ( http://el.wikipedia.org/wiki/Ήχος ) μπορεί να θαμπώσει και από τι;     "Ο ήχος είναι η υποκειμενική εντύπωση (αίσθημα) που προκαλείται στον εγκέφαλο, λόγω της διέγερσης των αισθητηρίων οργάνων της ακοής, από ταχείες μεταβολές πίεσης (φυσικό αίτιο) του ατμοσφαιρικού αέρα. Αυτές οι μεταβολές πίεσης, διαδίδονται με τη μορφή ηχητικών κυμάτων. Πολλές φορές στην πράξη, ο όρος ήχος χρησιμοποιείται ως ταυτόσημος με την έννοια των ηχητικών κυμάτων, πχ διάδοση του ήχου αντί του ορθότερου διάδοση των ηχητικών κυμάτων.

 

Τα ηχητικά κύματα παράγονται από σώματα που εκτελούν μηχανικές ταλαντώσεις (δονήσεις) και τα οποία στη συνέχεια διαδίδονται σε στερεά, υγρά και αέρια υλικά μέσα. Στο απόλυτο κενό, η ηχητική ενέργεια δεν διαδίδεται. Επομένως, τα ηχητικά κύματα είναι μηχανικά κύματα (ελαστικότητας), τα οποία μεταφέρουν μηχανική ενέργεια. Στα ρευστά (υγρά και αέρια) η ηχητική ενέργεια διαδίδεται πάντοτε με μία μορφή που είναι γνωστή ως διαμήκη κύματα , ενώ στα στερεά μπορεί να διαδίδεται επιπρόσθετα και με τη μορφή των εγκάρσιων κυμάτων."

 

 

 

Αυτό που θέλω να πω είναι πως στο συγκεκριμένο topic έχει ζητηθεί ο προσδιορισμός μιας αόριστης, αδόκιμης έννοιας που για τον καθένα που την χρησιμοποιεί σημαίνει κάτι (λίγο έως πολύ) διαφορετικό από ό,τι σημαίνει για τον υπόλοιπο κόσμο.  Γι'αυτό μετά από την εμφάνισή της σε μια πρόταση συνήθως ακολουθεί το "ξέρεις, αυτό το γκάζι που μπλα μπλα μπλα".

Το να προσπαθείς να προσδιορίσεις μια αόριστη έννοια με εξίσου αόριστες άλλες έννοιες είναι σαν να σε ρωτάνε τι σημαίνει "φιλόλογος" και εσύ να απαντάς "αυτός που φιλολογεί"  :P

 

Φιλικά πάντα.

 

 

υ.γ. το παράδειγμα του "φιλόλογου" ήταν το πρώτο που μου ήρθε.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αφού φίλε μου Kenny46n2 μιλάμε για ένα θέμα που είναι δύσκολο να προσδιοριστεί, καλό είναι πριν κρίνουμε να κάνουμε μια προσπάθεια να κατανοήσουμε τα λεγόμενα. Δεν καταλαβαίνω τί σου φαίνεται περίεργο στην έκφραση "καλή παραμόρφωση" ή στο ¨θαμπώνει". Ναι, "θαμπώνει", τί σου κάνει εντύπωση; Το "αμπούκωτη" ας πούμε που το αντιλαμβάνεσαι γιατί το δέχεσαι πιό εύκολα; ;D

  Σίγουρα γελάω λίγο όταν σκέφτομαι πώς μπορώ να το προσδιορίσω, αλλά γίνεται. Και υπάρχουν λόγοι που χρησιμοποιούμε τέτοιου είδους εκφράσεις. Και σε διαβεβαιώνω πως δεν τις χρησιμοποιούμε μόνο εμείς, αλλά και πολλοί επαγγελματίες και άτομα καταξιωμένα στο χώρο της επεξεργασίας ήχου.

 

Συγνώμη και για το ψιλό-οφ τοπικ...

 

Εγώ ας πούμε πιστεύω πως το γκάζι χρησιμοποιείται με διάφορους τρόπους και μπορεί να πάρει πολλές έννοιες. Ίσως κιόλας να μη σχετίζεται απαραίτητα με τη στάθμη που βάζει κάποιος το gain του. Και ένας μπλουζάς μπορεί να μιλήσει για γκάζι, αλλά σε ένα διαφορετικό επίπεδο απ' ότι ένας μεταλλάς για παράδειγμα. Ή ακόμα και σε μια πρόβα μπορείς να το πεις. "Δώσε λίγο περισσότερο γκάζι στην αλλαγή" ας πούμε λες σε κάποιον, με την έννοια τυου να παίξει λίγο πιο forte. Θα μπορούσε κανείς να το πει και στο ντράμμερ του ίσως...  :P

 

Το μόνο σίγουρο είναι πως το "γκάζι" σχετίζεται με κάποιο "χώσιμο"!!!  ;D ;D ;D

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για μενα αρκετο γκαζι-παραμορφωση ειναι αυτο που κανει στο χερι,που με βοηθαει να παιξω αυτα που θελω και νιωθω το χερι μου ανετο να παιξει αυτα που θελει αναλογα το ειδος.Αρκετο γκαζι αντιθετα δεν ειναι αυτο που ακουει το αυτι μου......εχω ακουσει ενισχυτες που στο αυτι μου ακουγοντουσαν οτι ειχαν παραμορφωση και με το παραπανω αλλα μολις επιασα την κιθαρα δεν.... ::)

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για μενα αρκετο γκαζι-παραμορφωση ειναι αυτο που κανει στο χερι,που με βοηθαει να παιξω αυτα που θελω και νιωθω το χερι μου ανετο να παιξει αυτα που θελει αναλογα το ειδος.Αρκετο γκαζι αντιθετα δεν ειναι αυτο που ακουει το αυτι μου......εχω ακουσει ενισχυτες που στο αυτι μου ακουγοντουσαν οτι ειχαν παραμορφωση και με το παραπανω αλλα μολις επιασα την κιθαρα δεν.... ::)

 

Αυτό που λέει ο Ignantios είναι πολυ σημαντικό αλλά δυστυχώς λίγοι το αντιλαμβάνονται. Και ακριβώς γιαυτό είναι τόσο το γκάζι όσο και ο ήχος (tone), τόσο υποκειμενικό ζήτημα.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αφού φίλε μου Kenny46n2 μιλάμε για ένα θέμα που είναι δύσκολο να προσδιοριστεί, καλό είναι πριν κρίνουμε να κάνουμε μια προσπάθεια να κατανοήσουμε τα λεγόμενα. Δεν καταλαβαίνω τί σου φαίνεται περίεργο στην έκφραση "καλή παραμόρφωση" ή στο ¨θαμπώνει". Ναι, "θαμπώνει", τί σου κάνει εντύπωση; Το "αμπούκωτη" ας πούμε που το αντιλαμβάνεσαι γιατί το δέχεσαι πιό εύκολα; ;D

  Σίγουρα γελάω λίγο όταν σκέφτομαι πώς μπορώ να το προσδιορίσω, αλλά γίνεται. Και υπάρχουν λόγοι που χρησιμοποιούμε τέτοιου είδους εκφράσεις. Και σε διαβεβαιώνω πως δεν τις χρησιμοποιούμε μόνο εμείς, αλλά και πολλοί επαγγελματίες και άτομα καταξιωμένα στο χώρο της επεξεργασίας ήχου.

 

 

ΣυνNOIZικέ Alcodog καλησπέρα :)

 

Δεν έκρινα κάτι. Αυτό που έκανα ήταν να παραθέσω στοιχεία για να φτάσω στο ότι δεν γίνεται να δώσεις ορισμό σε κάτι αόριστο με εξίσου αόριστες έννοιες.  Δεν μου φαίνεται "περίεργο" σαν να μην το έχω ξανακούσει :p προφανώς. Αυτό δεν σημαίνει όμως πως παύουν να μην είναι σωστές τέτοιες εκφράσεις.  Όχι όταν υπάρχει κάποιος όρος που χρησιμοποιείται παντού, κάτι που είναι iso.  Επειδή αγνοούμε τις καθορισμένες έννοιες και χρησιμοποιούμε ό,τι μας βολεύει, δεν σημαίνει ότι κάνουμε και το σωστό ;)    (χρησιμοποιώ πρώτο πρόσωπο πληθυντικού γιατί το κάνω κι εγώ  ::) )

 

Το "αμπούκωτη" όπως το χρησιμοποιεί ο φίλος psycho969 δεν το καταλαβαίνω να σου πω την αλήθεια, δεν έχω σαφή εικόνα για το τι εννοεί. Αυτό που έγραψα είναι πως χρησιμοποιώ κι εγώ το ρήμα "μπουκώνει". Αλλά για άλλες καταστάσεις, όπως για τον ήχο που βγάζουν τα ηχεία όταν βάζουμε τέρμα τα μπάσα.  Με το "μπουκώνει" όμως που χρησιμοποιω απλά προσπαθώ να δώσω μια εικόνα για το τι ακούω, μπορεί και να μην είναι αυτό που συμβαίνει στην πραγματικότητα, να υπάρχει κάποια σωστή και επιστημονικά τεκμηριωμένη έννοια γι αυτό.  Μπορεί, δεν ξέρω ::)

 

Λόγοι υπάρχουν σίγουρα.  Κι εγώ όταν μίλησα στην κολλητή μου τις προάλλες για μια πεταλιέρα, ότι θα αγοράσω μία, με  ρώτησε τι είναι η πεταλιέρα.  Της απάντησα πως είναι κάτι για το μπάσο που του δίνει εφέ  ;D  Ο λόγος μου ήταν πως αφού δεν ασχολείται καθόλου με αυτά τα πράγματα, έπρεπε να της πω κάτι που θα της έδινε μια εικόνα στο τι περίπου θα κάνω εγώ με αυτό το μαραφέτι  ;D  Αυτό δεν σημαίνει πως ήταν σωστός ο ορισμός που της έδωσα όμως...

 

"πολλοί επαγγελματίες και άτομα καταξιωμένα στο χώρο της επεξεργασίας ήχου" ......  Πάνω σ'αυτό, διαφωνώ.  Μόνο και μόνο γιατί έχω ακούσει (κι έχω διαβάσει κάτι ψιλά) ανθρώπους που ασχολούνται επαγγελματικά με το θέμα του ήχου να αποδοκιμάζουν έντονα τέτοιες εκφράσεις και να προσπαθούν να πουν σε κόσμο πως αυτό είναι λάθος με παραδείγματα μέχρι που τα παρατήσανε μιας και αυτές οι εκφράσεις πια έχουν κ**οκαθήσει και δεν παίζει να ξεκουνήσουν.  Καθηγητές ας πούμε  (που σίγουρα έχουν γνώσεις, είναι "επαγγελματίες" σε αυτό που κάνουν). 

 

Άλλοι λένε τό να, άλλοι τ'άλλο.  Το ποιούς "επαγγελματίες" θα ακούσεις και θα εμπιστευτείς είναι κάτι αρκετά υποκειμενικό.  Έτσι νομίζω τουλάχιστον, την γνώμη μου λέω.  Όπως και για όλα τα υπόλοιπα :)

 

 

 

Φιλικά πάντα :)

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Άλλοι λένε τό να, άλλοι τ'άλλο.  Το ποιούς "επαγγελματίες" θα ακούσεις και θα εμπιστευτείς είναι κάτι αρκετά υποκειμενικό.

 

Όντως μπορεί να ήταν καλύτερο αν μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε πιο εύστοχες εκφράσεις. Αλλά και αναγνωρισμένα άτομα στο χώρο παρόμοιες εκφράσεις χρησιμοποιούν. Δεν έχω καμιά εμμονή με τους διάσημους, απλώς το αναφέρω γιατί όντως υπάρχουν και άτομα που είναι αντικειμενικά καταξιωμένοι στο χώρο και μιλάνε και αυτοί κάπως έτσι. Ακόμα και στα αγγλικά χρησιμοποιούνται ανάλογες εκφράσεις (αν τσεκάρεις ας πούμε πως χαρακτηρίζει τον ήχο ο Bob Katz σε διάφορες συχνοτικές περιοχές μπορεί και να γελάσεις). Και απο τους καθηγητές που αναφέρεις έχω μάθει πολλές τέτοιες εκφράσεις που με διευκόλυναν να εξηγήσω τη φύση του ήχου.

 

Εννοείται φιλικά πάντα!!!  :) :) :)

 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

"Πολυ γκαζι ονομαζεται το αποτελεσμα της διαδικασιας κατα την οποια συνδεουμε μια κιθαρα με humbuckers σε εναν ενισχυτη mesa boogie roadking συνδεδεμενο με μια καμπινα 4x12 εχοντας το gain tου ενισχυτη στο 10,το μπασσο στο 8 τα πριμα στο 6,τα μεσαια στο 5,το volume στο 10" ---Αυτο σου κανει για ορισμος ?

 

Εννοειται οτι ειναι δοκιμες λεξεις οπως θαμπωμα τζιτζικισμα κτλ.Αλλιως πως να περιγραψεις αυτο που συμβαινει οταν εχεις βαλει ενα distortion πισω απο εναν high gain ενισχυτη ? Θα επρεπε να μιλαγαμε με μαθηματικες εξισωσεις ηχου που δεν γινεται.Κι εγω νευριαζω καποιες φορες οταν ακουω πιο ζεστος ηχος π.χ αλλα το θεμα ειναι να καταλαβεις τι εννοει ο αλλος.Ειναι σαν να σου πω να μου περιγραψεις την διαφορα σε δυο μπισκοτα : θα αρχισεις απο τα αντικειμενικα κριτηρια οπως γλυκυτητα,τραγανοτητα διαφορα υλικων ενδεχομενως αλλα καποια στιγμη θα αρχισεις να χρησιμοποιεις φρασεις οπως "Το α εχει  καλυτερη αισθηση στο στομα" και αυτο δεν περιγραφεται αντικειμενικα γιατι μιλαμε για αισθηση..Τωρα βεβαια θα μπορουσα να αναλυσω τον τροπο που μασας,σε ποια δοντια κολλαει το υλικο,ποση ωρα ειναι σε επαφη με τον ουρανισκο σου κτλ και να κατεληγα οτι καλυτερη αισθηση στο στομα = 25 αργα μασηματα.επαφη με ουρανισκο 17 δευτερολεπτα,επαφη με πισω μερος γλωσσας 12 δευτερολεπτα αλλα φαντασου να περιγραφαμε ετσι...

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομιζω κοροιδευομαστε. Ολοι καταλαβαινουμε τι σημαινει "τραγανος" ηχος κιθαρας, πολλα "γκαζια", "ζεστος" ηχος και λοιπα, η τουλαχιστον οταν χρησιμοποιουμε αυτους τους ορους εννοουμε περιπου το ιδιο πραγμα. Τωρα οποιος ενοχλειται η αισθανεται "θιγμενος" απο τη χρηση των παραπανω λεξεων, μπορει να μας παραθεσει ενα λεξικο ηχου για να διαφωτισει κι εμας τους αδαεις.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση



×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε.