Προς το περιεχόμενο

Τα μαύρα πλήκτρα δέν είναι ίσα αριθμητικά με τα άσπρα


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Επειδή μια εικόνα = 1000 λέξεις παρακάτω έχω την πρώτη πρόταση με τον ίσο αριθμό μ/α πλήκτρων, και τις συγχορδίες cmaj7 και dmaj7.

 

-Οι αποστάσεις που πρέπει να τεντωθεί το χέρι μειώνονται λίγο

 

-Το ίδιο σχήμα μπορεί να μετατοπιστεί πάνω κάτω

 

Με τις κλίμακες τι προβλέπετε οι πληκτράδες; Θα μπορούσε να υπάρξει τεχνική να αντιμετωπίσει επιτυχώς τη διάταξη;

 

(παράλληλα βλέπω αναλυτικότερα τις άλλες προτάσεις...)

piano_keyboard_blank.jpg.63fba981b3e5202608ad350782ec4faa.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 35
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Και η άλλη περίπτωση. Εδώ συγκρίνω με το κανονικό και επισημαίνω οτι το κενό ανάμεσα στα πλήκτρα είναι αυτό που τα επιτρέπει να τοποθετηθούν κοντά. Αντίθετα στο κανονικό πιάνο και να κάναμε τα άσπρα λεπτά όπως τα μαύρα, η απόσταση και πάλι οριοθετείται απο το γεγονός ότι τα δάχτυλα πρέπει να περνάνε μεταξύ των μαύρων.

piano_keyboard_blank2.jpg.072b781a0589e4985273b59790e8b0fd.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Βάση της πρώτης εικόνας, νομίζω ότι πλησιάζεις την τεχνική αυτών που ανέφερα πιό πάνω. Δλδ των buttons.

 

Παρ'όλα αυτά, υπάρχει και άλλη λύση για τα κανονικά πλήκτρα. Το κάναμε πολύ παλιά τον καιρό της... και του ψαξίματος όταν θέλαμε στα D-50 να παίξουμε Αραβική κλίμακα και δεν υπήρχαν τότε τα ανάλογα controllers.

Παίζοντας αναγκαστικά σε λάθος σειρά τις νότες στα πλήκτρα. Το αποτέλεσμα όμως ήταν τονικά - ηχητικά σωστότατο. Αλλάζαμε το Keyboard Keyfollow. Δηλαδή από 12 σε 24.

Αυτό που κάναμε δηλαδή ήταν να χωρίσουμε την οκτάβα των πλήκτρων από 12 μέρη σε 24 μέρη.

 

Οπότε:

Π.χ. από Ντο κλίμακα,

το πλήκτρο 4ο Ντο ηχούσε 4ο Ντο, το πλήκτρο Ντο# ηχούσε Ντο +1/4 ημιτόνιο, το πλήκτρο Ρε ηχούσε Ντο# (Ντο +1/2) κ.ο.κ. Το επόμενο Ντο (5ο Ντο μία οκτάβα πάνω) ήταν το 24ο πλήκτρο. Δλδ δύο οκτάβες μετά (πλήκτρο 6ο Ντο) όπου ηχούσε 5ο Ντο.

 

Ελπίζω να σου τα έγραψα σωστά και να μην έκανα κανένα λάθος.

Εάν έκανα λάθος συγχώραμε. Πάνε πολλά χρόνια από τότε. Μιλάμε για δεκαετία 80 !!!

Δοκίμασέ το και βλέπουμε.

Καλά πειράματα.

♪♫♪

Υ.Γ. Αρκεί το συνθ σου να υποστηρίζει τέτοια λειτουργία (Keyboard Keyfollow).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

O Bach έκανε τον συγκερασμό, και ο Beethoven ήταν και δοκιμαστής οργάνων. Δοκίμαζε δηλαδή τις πατέντες των κατασκευαστών και έλεγε την άποψη του ως οργανοπαίχτης. Χαρακτηριστικό είναι ένα πιάνο στο μουσείο της Αυστρίας με 5 ή 6 (δεν θυμάμαι τον αριθμό) πενταλς!! Επίσης πρέπει να αναφέρω (για να το μάθουν και όσοι δεν το ξέρουν) ότι ο Beethoven δεν επεζε σε πιάνο αλλά σε PianoForte (κύρια διαφορά σε δυναμική αλλά όχι στα πλήκτρα). Αν λοιπόν υπήρχε πρόβλημα στην δομή των πλήκτρων θα είχε διορθωθεί από τότε.

 

Ως κλασσικός πιανίστας έχω να πω 2 πράγματα:

1)Είδα τις φωτογραφίες με τις προτάσεις, και προσπάθησα να παίξω κάτι σε αυτές. Δεν τα κατάφερα.

2)Αν το πρόβλημα είναι τα τρανσπόρτα, τότε μάθε καλύτερα τις κλίμακες και ξαναπροσπάθησε. Το πιάνο δεν είναι σαν τα πνευστά που έχουν "εύκολες" και "δύσκολες" κλίμακες. Παίζει τα πάντα και αμέσως! Στο κάτω κάτω, όπως πολύ σωστά ανέφερε και ο Μανώλης, το transpose είναι για τέτοιου είδους προβλήματα. (ως πιανίστας πάντως το απεχθάνομαι. Ποτέ δεν το έχω χρησιμοποιήσει).

 

Α! Και μην ξεχάσω!! Παίξε όλες τις συγχορδίες (μειζ. + ελλ.) σε όλες τις κλίμακες. Θα παρατηρήσεις ότι είναι ΜΟΝΟ 7-8 θέσεις!!!!

 

Φιλικά, Φώτης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εμενα μου φαινοταν παντα λογικη η ''διαρυθμιση'' του πιανου αφου τα μαυρα πληκτρα ειναι οι διεσεις...

 

Ειμαι σιγουρος οτι κανεις σας δεν το ειχε προσεξει... ::)

Στράαατα Stratούλα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

ήθελε γερό σκάψιμο αλλα τελικά κάτι βρήκα:

 

Arthur Rubinstein said of the Jankó piano, "If I were to begin my career anew it would be on this keyboard."

 

Franz Liszt said "This invention will have replaced the present piano keyboard in fifty years' time!"

 

ή έτσι νόμιζαν...

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Janko_keyboard

 

 

και πίσω στα δικά μας...

 

http://www.spectralmusic.com/sotorriokeyboard/bilinearchromatickeyboard.htm

 

http://www.myspace.com/sotorriokeyboard

 

bilinear.jpg.5b6708696eb8180703d1b9c993331aee.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

να πω τη γνωμη μου οσον αφορα την πανω εικονα (του kosh) παρόλο που εχω να παιξω πιανο κλπ τουλάχιστον 10 χρόνια (το γυρισα στο μπουζουκι)

Αν εχουμε ενα οργανο με 5-6 οκτάβες (αληθεια ποσες εχουν δε θυμαμαι) και δεν υπάρχουν γραμμενες οι νοτες πανω στα πληκτρα που θα ξερεις ποια νοτα είναι ποια; ολα τα πληκτρα ιδια είναι.

Με το παραδοσιακο συστημα το ματι καταλαβαίνει κατευθειαν τις νοτες.  

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ggeorge για αυτό που ρωτάς, οι (περιθωριακές προφανώς) υλοποιήσεις που υπάρχουν το αντομετωπίζουν με εναλλαγές στα χρώματα όπου οι διέσεις είναι μαύρες. Δές εδώ πχ:

 

http://www.balanced-keyboard.com/Layout.aspx

 

έχει και οδηγίες πώς να γίνει η μετατροπή απο κανονικό..

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αυτο είναι μια καλη λύση...

Βεβαια εμενα μια χαρα με βολευε το κανονικο. Αλλα αν δε δοκιμασεις δε μπορεις να ξερεις...

Μπορει αυτο που προτείνεται να είναι κλασεις ανωτερο.... ποιος ξερει... (εμενα δε με πολυαπασχολεί πλεον. Εχω βρει την υγεια μου με το μπουζουκι μου)  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ίσως παρεξηγηθώ με αυτό που θα πω, αλλά με τις "διαφωνίες" προχωράνε οι συζητήσεις. Το να μετατρέψουμε τα πλήκτρα σε συνεχόμενα, όπως προτείνει ο kosh, είναι σαν να μετατρέπουμε το κλαβιέ σε μπράτσο κιθάρας, που εκεί είναι όλα ημιτόνια! Στις κιθάρες εξυπηρετεί έναν σκοπό. Αντίστοιχοι σκοποί εξυπηρετούνται και στο πιάνο.

 

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ:

 

-Οι κλίμακες και οι αναστροφές των συγχορδιών θα έχουν το ΙΔΙΟ ΣΧΗΜΑ σε όλες τις τονικότητες. Στην περίπτωση ίσων μαύρων και άσπρων μόνο δύο παραλλαγές. Ασχολίαστο.

 

-Η γεωμετρική απόσταση στο κλαβιέ θα ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ ΣΕ ΑΝΑΛΟΓΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑ. Το αυτί θα εκπαιδεύεται καλύτερα και θα μπορεί να παίζει κανείς ευκολότερα "με το αυτί". Ένας καλός φαύλος κύκλος δηλαδή Grin που θα επιταχύνει την εξέλιξη του μουσικού, αντί να παπαγαλλίζει δακτυλοθεσίες.

 

1) Και γιατί να γίνει έτσι? Σε κανένα όργανο δεν ισχύει αυτό. Άσε δε, που τώρα το χέρι πηγαίνοντας μηχανικά, και ξέροντας και την θέση, εντοπίζεις αμέσως την κλίμακα. Και εντάξεις σε κομμάτια τύπου I IV V. Για παίξτε την απασιονάτα του Beethoven στο προτεινόμενο κλαβιέ... Το δεύτερο και τρίτο μέρος ξεχάστε τα.... Στο κάτω κάτω, αν όλες οι κλίμακες παίζονταν με τον ίδιο τρόπο, τότε γιατί να υπάρχουν τόσες πολλές κλίμακες, και να μην κρατήσουμε μόνο μια Ντο και με το transpose να παίζαμε τα πάντα?

 

2) Για το αυτί, μάλλον το αντίθετο θα συμβαίνει γιατί ΔΕΝ θα "βλέπει" οπτική διαφορά ανάμεσα στις κλίμακες (θα τις βλέπει όλες ίδιες) και τα παιδιά δεν θα καταλαβαίνουν τη βασική δομή της κλίμακας. Τ-Τ-Η-Τ-Τ-Τ-Η.

 

Ουσιαστικά, ένα τέτοιο κλαβιέ, καταργεί κατά την γνώμη μου όχι την μουσική, αλλά τις ίδιες τις κλίμακες, ισοπεδώνοντας τες όλες σε μια (προσωπικά, δεν το θεωρώ πλεονέκτημα).

Επίσης, τέτοιου είδους κλαβιέ (ή μάλλον με τέτοια λογική) έχει προταθεί και από άλλους όπως είδαμε και από τις προηγούμενες επισυναπτόμενες φωτογραφίες και links. ΑΝ είναι όντως κάτι καλύτερο, και έχει αυτά τα πλεονεκτήματα, γιατί δεν έχει αρχίσει να διαδίδεται και είναι περιορισμένο ΜΟΝΟ σε αριστερά χέρια ακορντεόν?

 

Δεν είμαι κολλημένος στην τωρινή κατάσταση, αλλά είμαι σίγουρος ότι επελέγη για κάποιο σκοπό και χρησιμότητα.

 

"Despite Liszt's prediction and Rubinstein's endorsement, the Jankó keyboard never caught on, mainly because few were prepared to relearn their repertoire on a new unestablished keyboard with totally new fingering."  

 

Τα συμπεράσματα δικά σας....

 

ΥΓ: Είμαι κλασικός πιανίστας και το ρεπερτόριο μου περιορίζεται και σταματάει σε κάποια χρονική περίοδο και ύφος. Μπορεί σε άλλα είδη μουσικής όπως η ατοναλ να είναι όντως το κλειδί για την εξέλιξή της! Αν έχει κάποιος γνώμη - άποψη περί αυτού, παρακαλώ να την πει! 

Φιλικά, Φώτης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου