Προς το περιεχόμενο

(HUGE) Οδηγός κλασσικής μουσικής... (αλλιώς: τρέχα γύρευε)


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru

Τα παρακάτω δεν είναι αντικειμενικά αλλά προσωπικές γνώμες. Μην μου την πέσει κανείς, έτσι;

 

Έχω παρατηρήσει κατα καιρούς άτομα να με πλησιάζουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο (ΠΜ, τηλέφωνο, κλπ) και να μου λένε για κάποια συναυλία "κλασσικής" μουσικής που πήγαν και πόσο τους άρεσε κλπ.

 

Σκεφτόμουν από καιρό να κάνω κάποιον οδηγό με youtube videos, και κάποια σχόλια, αλλά δίσταζα στο μέγεθος της δουλειάς (μιλάμε, άλλωστε και για 300+ χρόνια μουσικής ιστορίας)

 

Από την άλλη, αν υπάρχει έστω και ένας άνθρωπος που ακούσει, του αρέσει, εμπνευστεί, αποφασίσει να παρακολουθήσει λίγο, τότε το κέρδος υπάρχει!

 

Η δομή σκέφτομαι να είναι η παρακάτω.

 

Post 1: το παρών (οδηγίες και λεπτομέρειες)

Post 2: Θεωρητικά σχόλια για κάθε εποχή

Post 3: Baroque

Post 4: Classical

Post 5: Romantic

Post 6: Impressionism

Post 7: Early 20th century

Post 8: Late 20th century, 21st century

 

Όπως πάντα, μην αρχίσετε τα πόστ μέχρι να τελειώσω (που παίζει να μην είναι σήμερα). Και όταν τελειώσω θα τα μαζέψω όλα και τα βάλω και στα άρθρα να μην αθάνατο και καλά...

 

Καλό μου κουράγιο και καλή διασκέδαση σε όλους μας...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 22
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

  • Guru

ΟΔΗΓΟΣ ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

 

Ξεκινάμε το πολύ απλό: "Κλασσική μουσική" είναι ψιλο-λάθος σαν όρος, αν και πολύ καλα σε καταλαβαίνει ο άλλος. Η κλασσική εποχή ξεκίνησε περι το 1750-70 και τελείωσε περι το 1830-40... Άρα όταν μιλάμε αυστηρά για κλασσική μουσική, μιλάμε για τη μουσική του Mozart, του Beethoven, του Haydn, κλπ, και όλα αυτά στο ψιλοπερίπου, γιατί ο καθένας απο τους τρείς (στο παράδειγμα) διασχίζει τις εποχές και τις αισθητικές προτιμήσεις αλλάζοντας το στυλ του ολίγον, αλλά αρκετά για να μην μπορεί να μπει σε καλούπι.

 

Στα Αγγλικά, ακριβώς για να αντιμετωπίσουν αυτό το θέμα αποφασίσανε να χρησιμοποιούνε κάποιον άλλο όρο, τον "concert hall music", που αναφέρεται στο γεγονός ότι αυτο που εμείς λέμε "κλασσική μουσική", παίζεται σχεδόν πάντα ζωντανα, σε ένα ρεσιτάλ, συναυλία κοκ. Και δεν αναφέρεται σε αισθητικά γνωρίσματα παρά μόνο στο γεγονός ότι παίζεται ζωντανά.

 

_____________________

 

Κάθε εποχή στη μουσική, δε μπορεί να καθοριστεί με σαφήνεια και ημερομηνία λήξης. Άλλοι συνθέτες κρατήσαν παραπάνω, άλλοι έμειναν πιο πίσω, άλλοι ήταν σαφώς μπροστά. Ενδεικτικά θα αναφέρω ότι στις αρχές του 20ου αιώνα, είχε απ'όλα ο μπαχτσές... Απο κλασσική, σε ιμπρεσιονισμό, σε δωδεκαφθογγισμό, εθνικές σχολές και ότι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς. Και σήμερα πια, ο κάθε συνθέτης κάνει ότι επιθυμεί πάνω κάτω.

 

Να σημειώσω ότι δεν ξέρω σχεδόν τίποτα για πριν το Baroque, άρα το αφήνω εκτώς. Αν υπάρχει κάποιος (κιθαρίστας;)) ας συμπληρώσει...

_____________________

 

Baroque

1600-1750

 

Η εποχή του baroque, χαρακτηρίζεται από την λεπτομέρεια, την (βαριά συνήθως) χρήση στολισμάτων στη μουσική, κλπ. Είναι αυτό που στην αρχιτεκτονική ονομάζουμε και πάλι "Baroque".

 

Έπεται της μουσικής της αναγέννησης και έχει πολλές αλλαγές με αυτήν, καθώς εισαγάγονται καινούρια στοιχεία, καινούριες ιδέες στην αποτύπωση της μουσικής στην παρτιτούρα και μια γενικότερη ανάπτυξη της μουσικής σε κάθε τομέα, όπως στο μέγεθος του έργου, τα όργανα (τα οποία εκείνη την εποχή αρχίζουν επίσης να αναπτύσονται), κλπ.

 

Επίσης εκείνη την εποχή είναι που ο J.S.Bach αρχίζει και εδραιώνει το πολυσυγκερασμένο σύστημα (που χρησιμοποιούμε και σήμερα). Αν μέχρι το 1600 υπήρχαν τρόποι, και το μουσικό σύστημα βασιζόταν (μέχρι κάποιο σημείο, τουλάχιστον, ή για παράδειγμα η Βυζαντινή μουσική) στα διαστήματα (δηλ, σου δίνει το τι διάστημα θα ανέβεις ή θα κατέβεις), τώρα σου δίνονται οι νότες.

 

Χαρακτηριστικοί συνθέτες της εποχής: J.S. Bach, A. Vivaldi, G.F. Handel. C. Monteverdi, H. Purcell και άλλοι.

 

_____________________

 

Classical

1730-1830 (όπως βλέπετε υπάρχει overlapping στις περιόδους).

 

Έπεται της baroque μουσικής και οι αλλαγές που έρχονται είναι πολλές. Η ορχήστρα μεγαλώνει, και η συμφωνία, σαν μουσική φόρμα έρχετε στο προσκήνιο (ο Haydn έγραψε καμμιά 100αρια, ο Mozart 43, ο Beethoven 9 κοκ).

 

Η μουσική για πρώτη φορά αρχίζει και υφίσταται ανεξάρτητα από βασιλείς και θρησκεία. Αν η μουσική της αναγέννησης και η baroque, σε μεγάλο βαθμό, ήταν χρηματοδοτημένες, εμπνευσμένες και βασισμένες σε θρησκευτικά μοτίβα, η κλασσική είναι βασισμένη στους ευγενείς μέχρι ένα σημείο, και ο Beethoven (βασικά) φέρνει την μεγάλη αλλαγή, με το να γίνει ανεξάρτητος (και ο Mozart αλλά πολύ αργά στη ζωή του, αν θυμάμαι καλά).

 

Η αρμονία που χρησιμοποιείται έχει μία άνθιση, η φόρμα μεγαλώνει και άλλο, και η ενορχήστρωση πλήθαινει αρκετά.

 

Χαρακτηριστικοί συνθέτες της εποχής: J. Haydn, W.A. Mozart, L.v. Beethoven, M. Clementi και άλλοι.

 

_____________________

Romantic

1815-1910

 

Tα πράγματα αλλάζουν πολύ. Όχι τόσο σε όρους φόρμας (όπου η κλασσική είχε κατακτήσει τα "πάντα" σχεδόν), ή σε όρους ενορχήστρωσης, αλλά σε όρους έκφρασης και αρμονικής επέκτασεις.

 

Αν μέχρι την κλασσική μουσική υπήρχαν κάποιοι κανόνες στην αρμονία, αυτοί σιγά σιγά καταπατούνται στο βωμό της έκφρασης! Η μουσική έχει απαγκυστρωθεί εντελώς από ευγενείς και θρησκεία και βρίσκει την ανεξαρτησία της έκφρασής της σε κοινωνικά θέματα (πχ, οι πολέμοι στην Δ. Ευρώπη με τον Ναπολέον), θέματα έκφρασης (ποιήματα από ρομαντικούς ποιητές), κλπ. Η χρηματοδότηση των συνθετών γίνεται είτε από τους ίδιους (μαθήματα, συναυλίες, κλπ) είτε από πλούσιους ευγενείς, που όμως πλέον δεν απαιτούν απλά υποστηρίζουν.

 

Ο ρομαντισμός, ΔΕΝ έχει να κάνει με αγάπη, σάλια και άλλες αηδίες. Ρομαντισμός υπαρχει και στο θάνατο, και στη μαγεία, και παντού. Ρομαντισμός είναι η έκφραση των συναισθημάτων, κάτι που μέχρι τώρα δεν ήταν πολυ αποδεκτό (αν ο Vivaldi έγραψε τις 4 εποχές ο Chopin έγραψε την επαναστατική σπουδή, εμπευσμένος απο τα Νοεμβριανα (?? November uprising, 1830-31) όπου η Πολωνία (ο Chopin ήταν Πολωνός) μάζι με κάποιες άλλες χώρες εννόθηκαν εννάντια στην Ρωσική Αυτοκρατορία). Με λίγα λόγια η έμπευση έρχετε από άλλα θέματα, και το πάθος (για ότιδήποτε) επιτρέπετε και ενθαρύνεται να υπάρχει!

 

Χαρακτηριστικοί συνθέτες της εποχής: L.v. Beethoven (ναι, ανήκει και στις δύο εποχές... αυτό σας έλεγα), F. Chopin, F. Sor, N. Paganini, F. Schubert, F. Chopin, R. Schumann, F. Liszt, G. verdi, F. Mendelssohn, J. Brahms, C. Saint-Saens, P.I. Tchaikovsky, A. Dvorak, E. Grieg, G. Faure (πώς φαίνεται ο πιανίστας εεε; Που τους βρήκα όλους αυτούς...)

 

_____________________

Impressionism

1890-1940

 

Η μοναδική εποχή που βασικά συμβαδίζει (εποχιακά) με τις υπόλοιπές τέχνες. Η μουσική συνήθως είναι καθυστερημένη σε σχέση με τις άλλες τέχνες. Η κλασσική μουσική ξεκίνησε 2-3 γενείες μετά από την ποίηση και τη ζωγραφική, αλλά ο ιμπρεσσιονισμός είναι ταυτόχρονα με την μουσική, την ποίηση και την ζωγραφική.

 

Αν και στην εικαστική τέχνη ο ιμπρεσσιονισμός έχει να κάνει με μια απόπειρα να αποτυπωθεί "η στιγμη" (πολύ γενικά, έτσι; ) και με αυτό γεννιούνται καινούριες τεχνικές, στη μουσική αυτό δεν υπάρχει, ακριβώς επειδή η μουσική είναι τέχνη συνιφασμένη με τον χρόνο, και όχι στάσιμη, όπως οι εικαστικές.

 

Ανεξάρτητα όμως, υπάρχουν κάποια στοιχεία που τις εννόνουν. Σε αντιπαράθεση με την ρομαντική μουσική και την έξαρση των συναισθημάτων, του πάθους, κλπ, ο ιμπρεσσιονισμός περιορίζεται σε μικρότερα σχήματα και φόρμες, λιγότερες εξάρσεις, χρήση ασυνήθηστων ενορχηστρώσεων (που μέχρι τότε δεν υπήρχαν) και την χρήση άλλων κλιμάκων (πέρα απο την μείζων και ελλάσων) καθώς και την έντονη χρήση διαφωνιών.

 

Χαρακτηριστικού συνθέτες της εποχής: M. Ravel, C. Debussy, R.V. Williams (μόνο. Γενικά δεν υπάρχουν πολλού συνθέτες που να συνέθεσαν στο παραπάνω "ϊδίομα" και ακόμη περισσότερο, προσωπικά, μου φαίνεται ότι μόνον ο Debussy ανήκει στην "εποχή" αυτή συγκεκριμένα).

 

_____________________

Early 20th century

1899-1950

 

Εδώ τα πράγματα γίνονται ΠΟΛΥ πολύπλοκαι και αρχίζει να είναι δύσκολο να ενταχθεί ένας συνθέτης σε συγκεκριμένο χώρο. Το 1915, πχ, υπάρχουν οι Saint Saens (κατεξοχήν "κλασσικούρας" ρομαντικός συνθέτης), Stravinsky, Bartok, Schoemberg, Mahler, κλπ.

 

Η μουσική απο 'δω και πέρα δε μπορεί να μαζευτεί λόγο εποχής, αλλά λόγο αισθητικών κριτηρίων, και ακόμη χειρότερα, αρκετή συνθέτες αποτελούν απο μόνοι τους το δικό τους κεφάλαιο! Πχ. Stravinsky και Bartok.

 

Παρόλ'αυτά.

 

Τα πράγματα αλλάζουν και πάλι, υπάρχει η ανάπτυξη του κομουνισμού στο κόσμο, και επηρρεασμένος (πιθανον) απ'αυτό ο A. Schoemberg δημιουργεί τον δωδεκαφθογγισμό.

 

Το σοκ, ως μέθοδος προώθησης υπάρχει, και ιστορικά στοιχεία δείχνουν ότι κάποιοι συνθέτες προσπάθησαν, ηθελημένα να δημιουγήσουν σοκ σε συναυλίες (ενδεικτικα αναφέρω την 1η εκτέλεση του Rite of Spring του Stravinsky, το 1913, που ήταν σκανδαλώδεις (http://en.wikipedia.org/wiki/The_Rite_of_Spring#Premiere_and_critical_reception)).

 

Η διαφωνία στη μουσική γίνεται κατεξοχήν συνθετική μέθοδος και παύει να ενοχλεί. Μέχρι το 1950 δεν υπάρχουν παρα ελάχιστες απόπειρες προς ηλεκτρονική μουσική, αλλά αυτό αλλάζει μετά. Η ενορχήστρωση είναι πλέον πλουσιότατη, για κάθε είδος και προς κάθε αισθητική και με την προσθήκη πολλών κρουστών οργάνων.

 

Στο μεταξυ, υπάρχουν άλλοι τεράστιοι συνθέτες (Bartok) που ακολουθούν τον δικό τους ανεξάρτητο δρόμο, και δρουν στο παρασκήνιο (δυστυχώς)...

 

Η χρηματοδότηση είναι όπως σήμερα σε όλα τα ελεύθερα επαγγέλματα: Αβέβαιη και με ρίσκο. Δεν υπάρχουν πλέον ευγενείς να χρηματοδοτίσουν συνθέτες, και οι συνθέτες, ως επι το πλείστον, κάνουν μαθήματα και δέχονται παραγγελείες (όπως και σήμερα).

 

Χαρακτηριστικοί συνθέτες της εποχής: (εδώ θα πάω σειρά σειρά, γιατί...)

B. Bartok

I. Stravisnky

2nd Viennese School (A. Scheomberg, A. Berg, A. Webern (όλοι από άλφα... 'ντάξει)

Neoclassical composers (S. Prokofiev, D. Shostakovich, I. Stravinsky, P. Hindemith)

A. Scriabine

C. Ives

Και είμαι σίγουρος ότι ξεχνάω πολλούς...

 

_____________________

Late 20th century, 21st century

1949-2010

 

Έδω πια τα πάντα πάνε... να μην πω πλέον. Κανόνες δεν υπάρχουν (με μια εξαίρεση στην δεκαετία του 60), και ο καθένας κάνει ότι νομίζει.

 

Η διαφωνία είναι επιθυμητή όσο και απαράιτητη. Η ενορχήστρωση έχει ελευθερωθεί επίσης και εισάγονται καινούρια όργανα (πχ, crystal glasses) και νέες τεχνικές εκτέλεσης οργάνων (χτυπήματα του πιάνου, σπάσιμο ηλεκτρικής κιθάρας... (Χαχα), κλπ).

 

Μέσα στο χαμό, γύρω στο 1960 υπάρχει μια απόλυτη επικράτηση του σειραϊσμού (συνέχεια του δωδεκαφθογγισμού), όπου αν δεν έγραφες έτσι... δεν μπορούσες να κάνεις τίποτα.

 

Η Avant Garde επίσης αναπτύσσεται και εντάσεται στο πρόγραμμα συναυλιών, διαλέξεων, κλπ. Πχ. ο J. Cage συνέθεσε το έργο του 4'33" που είναι ένα έργο σιωπής, διάρκειας 4 λεπτών και 33 δευτερολέπτων. Η τυχαιότητα στα γεγονότα, το background και γενικά η απεξάρτηση του ελέγχου που έχει ο συνθέτης στους μουσικούς και αυτοί στο κοινό, είναι στο επίκεντρο των σκέψεων του Cage με αυτό και με άλλα έργα.

 

Πλέον, σήμερα, τα πάντα δουλεύουν όπως νομίζει ο καθένας. Με τη σύγχρονη τεχνολογία, μπορεί ο καθένας να δημιουργήσει μουσικη, και η αισθητική της μουσικής είναι πλέον στα άκρα. Απόλυτη ελευθερία στην δημοκρατία των 160 χαρακτήρων του twitter.

 

Χαρακτηριστικοί συνθέτες: Ligeti, Nono, Berio, Boulez, Cage, Stockhausen, Sabotnick, Messiaen, Birthwistle, Britten, Adams, Reich, Glass, Crumb Και πολλοί, πολλοί άλλοι που θα τους θυμηθώ κάποια στιγμή.

 

Και τώρα... περνάμε στο fun part! Τα video! ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

BAROQUE youtube videos

 

Vivaldi (The four seasons. Περιγραφική μουσική των τεσσάρων εποχών, από τον Vivaldi)

hhttp://www.youtube.com/watch?v=c-dHxJNsxJc&feature=PlayList&p=36B5B72B2E2303EE&index=0

hhttp://www.youtube.com/watch?v=go7wlUOC5dg&feature=PlayList&p=36B5B72B2E2303EE&index=1

hhttp://www.youtube.com/watch?v=MGS6uSPGqvo&feature=PlayList&p=36B5B72B2E2303EE&index=2

hhttp://www.youtube.com/watch?v=fCEB4v3o-50&feature=PlayList&p=36B5B72B2E2303EE&index=3

 

 

Bach (Toccata and Fugue in D minor, for organ. Απίστευτο κομμάτι, σπουδαία έμπευση, αυτοσχεδιασμός απο την μερειά του Bach (η τοκατα φαίνεται ότι γράφτηκε μάλλον αυτοσχεδιαστικά, και η φούγκα ένα αριστούργημα)

hhttp://www.youtube.com/watch?v=_FXoyr_FyFw

 

 

Bach (Double concerto for 2 violins in D minor. Τι φοβερό θέμα εεε; Άλλο ένα αριστούργημα νομίζω)

hhttp://www.youtube.com/watch?v=4JG8KkWhsiY

 

 

Bach (Concert for piano in F minor. Να σημειωθεί ότι στην εποχή του Bach δεν υπήρχαν πιάνα, όπως τα ξέρουμε σήμερα. Τα σημερινά πιάνα εξελίχτηκαν περι την εποχή του Beethoven. Πάντως το 2ο μέρος είναι κάτι το απίστευτο, να σε πιάνουν κλάματα (το 2ο βίντεο στη σειρα)).

hhttp://www.youtube.com/watch?v=nlpw0qrj3Is

hhttp://www.youtube.com/watch?v=A0mbJ8jLXto&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=WcPqkayRqJY&

 

 

Bach (Air on the G string, for string orchestra. Επίσης πολύ γνωστό και πανέμορφό. Και με την παρτιτούρα στο βίντεο, για όποιον ενδιαφέρεται)

hhttp://www.youtube.com/watch?v=E2j-frfK-yg

 

 

Bach (Prelude and Fugue in C minor, BWV 847 for hapsichord. Απ΄τα αγαπημένα μου)

hhttp://www.youtube.com/watch?v=DvmCUx7NdLg

 

 

Purcell (Music for the Funeral of Queen Mary. Πολύ κινηματογραφικό εεε;))

hhttp://www.youtube.com/watch?v=yGYQtNAHbX4

 

 

Handel (Hallelujah. Σε δύο εκτελέσεις έτσι για την πλάκα)

hhttp://www.youtube.com/watch?v=nnHksDFHTQI

και

hhttp://www.youtube.com/watch?v=GSk8h1oG8nY&

(μετά το 1:45)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

CLASSICAL youtube videos

 

Haydn (trumpet concerto in Eb. Φάτε τον Marsalis να παίζει κλασσική μουσική... χεχε... Δυστυχώς με κακό ήχο)

hhttp://www.youtube.com/watch?v=eqLI32bYnSU

hhttp://www.youtube.com/watch?v=06_gatm_MpQ&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=emUOjj5o4J0&

 

 

Mozart (Requiem. Το Requiem είναι ένα θρησκευτικό κείμενο περι θανάτου (Missa pro defunctis, Mass for the deceased in Latin) και ο Bach το έγραψε μετά από παραγγελεία, απ'ότι φαίνεται για τον πατέρα του (με τον οποίο είχε πολύ στενή σχέση). Τελικά πέθανε λίγο καιρό μετά την ολοκλήρωσή του (μάλιστα λέγετε ότι κάποια μέρη τα ολοκλήρωσαν μαθητές του) και το έργο διασώθηκε ως έργο του Sallieri. Μόνο πολύ αργότερα αποκαταστάθηκε η αλήθεια. Είναι 14 βίντεο... άρα καλό κουράγιο. Είπαμε, μεγαλώνουν τα έργα στην κλασσική εποχή.)

hhttp://www.youtube.com/watch?v=mb3bwGb0glQ&feature=PlayList&p=678DF3A1B39FF735&index=0

hhttp://www.youtube.com/watch?v=IyAbtjSKhJc&feature=PlayList&p=678DF3A1B39FF735&index=1

hhttp://www.youtube.com/watch?v=M_YSEbAWA0Y&feature=PlayList&p=678DF3A1B39FF735&index=2

hhttp://www.youtube.com/watch?v=a0lXAft065M&feature=PlayList&p=678DF3A1B39FF735&index=3

hhttp://www.youtube.com/watch?v=miCbP8QncCc&feature=PlayList&p=678DF3A1B39FF735&index=4

hhttp://www.youtube.com/watch?v=mQBmgDLwQ50&feature=PlayList&p=678DF3A1B39FF735&index=5

hhttp://www.youtube.com/watch?v=tXXHYX7zk1c&feature=PlayList&p=678DF3A1B39FF735&index=6

hhttp://www.youtube.com/watch?v=gqPz5B-TA1w&feature=PlayList&p=678DF3A1B39FF735&index=7

hhttp://www.youtube.com/watch?v=vdhzMjk1LW8&feature=PlayList&p=678DF3A1B39FF735&index=8

hhttp://www.youtube.com/watch?v=x6FtCu9PwJE&feature=PlayList&p=678DF3A1B39FF735&index=9

hhttp://www.youtube.com/watch?v=FrEQ-N6CNKo&feature=PlayList&p=678DF3A1B39FF735&index=10

hhttp://www.youtube.com/watch?v=Vdtb6x-mweo&feature=PlayList&p=678DF3A1B39FF735&index=11

hhttp://www.youtube.com/watch?v=cVX7h9sAYYY&feature=PlayList&p=678DF3A1B39FF735&index=12

hhttp://www.youtube.com/watch?v=nNfSx7PhlDQ&feature=PlayList&p=678DF3A1B39FF735&index=13

 

 

Mozart (Concerto for piano in C minor No. 24. Φανταστικό έργο, φανταστική εκτέλεση, όλα φανταστικά, εκτώς απ'την ποιότητα του youtube! :()

hhttp://www.youtube.com/watch?v=GqQPVDW7bkI&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=UFqPu-Fkpx4&

Λείπει το 2ο μέρος! Αλλά δε μπορώ να αντισταθώ σε αυτήν την εκτέλεση :(:(:(:(:

hhttp://www.youtube.com/watch?v=vDePoCx6wJU

 

 

Mozart (Symphony No. 40 in G minor. Το γνωστό θεματάκι που έχει γίνει μέχρι και ringtone, και ξυπνητήρι, και τα πάντα...)

hhttp://www.youtube.com/watch?v=-hJf4ZffkoI

hhttp://www.youtube.com/watch?v=lKfz7NiIRUE&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=VVZc8IOo4QI&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=uJHYnBl-DJQ&

 

 

Beethoven (Moonlight Sonata. Δεν υπάρχει άλλο έργο σαν αυτό. Για σονάτα εκείνης της εποχής, να ξεκινήσει κανείς τόσο αργά, είναι απίστευτο, όπως και γοητευτικό όσο τίποτε! Ο πιανίστας είναι ο Kempff επι τι ευκαιρία, και είναι επίσης απ'τους καλύτερους εκτελεστές για έργα Beethoven. To 3o μέρος είναι ένας κεραυνός μπροστά στα άλλα δύο μέρη!)

hhttp://www.youtube.com/watch?v=O6txOvK-mAk

hhttp://www.youtube.com/watch?v=vDNsX4DtzZs&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=oqSulR9Fymg&

 

 

Beethoven (Sonata No. 32 op. 111, in C minor. H τζαζ το 1825! Ακούστε το 2ο μέρος. Σονάτα με 2 μέρη μόνο! Τι άλλο θα σκεφτεί ο άνθρωπος; Πιανίστας ο Skoda (όχι Ξάνθης). Παρόλη την κακή ποιότητα, ΕΙΝΑΙ Ο Skoda!!!!!)

hhttp://www.youtube.com/watch?v=bBCiGp4w1ms

hhttp://www.youtube.com/watch?v=_IazZOKEmF0&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=bTBwAvjioHE&

 

 

Beethoven (Symphony No. 5 "Faith". Επονομάστηκε έτσι, γιατί το μοτιβάκι σολ-σολ-σολ-μι ύφεση ειναι και καλά το χτύπημα της μοίρας στην πόρτα του Beethoven. Εκείνη την εποχή άρχισε να κουφένεται σχεδόν ολικά (υπάρχουν αμφιβολίες για το αν υπήρξε ολικά κουφός, απ'ότι ξέρω, αλλά σίγουρα είχε πρόβλημα με την ακοή του! Αν ναι... Karajan σε ένα σπάνιο ντοκουμέντο φιλμ)

hhttp://www.youtube.com/watch?v=zhcR1ZS2hVo

hhttp://www.youtube.com/watch?v=jDar-ycF5fE&

 

 

Beethoven (Symphony No. 6 "Pastoral". Για την φύση, για την ζωή... Στα παρακάτω βίντεο πήραν τη μουσική οι άνθρωποι της Disney και κάνανε ένα κινούμενο σχέδιο, που πολύ μ'αρέσει. Και αν και ίσως να μην είναι ακριβώς έτσι η παρτιτούρα (υπάρχουν κάποια edits) παρολ'αυτά αξίζει τον κόπο νομίζω).

hhttp://www.youtube.com/watch?v=kpTy5s6qqeY

hhttp://www.youtube.com/watch?v=ZSRb4KKVtWA&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=_8ZSPelgvHE&

 

 

Beethoven (concerto No. 3 in C minor. Παρακαλώ να γίνει η ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ σύγκριση με το concerto in C minor No. 24 του Mozart! Μοιάζουν πολύ! Δεν το λέω για θέμα αντιγραφής, αλλά για θέμα έμπνευσής και θαυμασμού του Beethoven προς στον Mozart! Φανταστικό κοντσέρτο... Παρατηρήστε σε αντιδιαστολή με το Νο. 24 πόσο μεγαλύτερη ανάπτυξη έχει το Νο. 3 του B. Είναι οι καινοτομίες της εποχής, και η επέκταση της φόρμας! Σχεδόν διπλάσιο σε μέγεθος!)

hhttp://www.youtube.com/watch?v=SfstcHZINYE

hhttp://www.youtube.com/watch?v=QagnhgnCMuY&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=rDRlJMrYnT4&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=8YlU-z066Mc&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=BwvmoKFsjXM&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=c5AebVt_Tcc&

 

 

Beethoven (Concerto for Violin με τον Itzhak Perlman και διευθυντή ορχήστρας τον Barenboim. Και κάτι άλλο αντί για πιάνο, γιατί το παράκαναν... Απλά δεν υπάρχουν πολλά έργα για άλλα όργανα στην κλασσική εποχή. Η σπουδαιότητα που θέλουν να εκφράσουν δεν βγαίνει σε άλλα όργανα τόσο πολύ.)

hhttp://www.youtube.com/watch?v=WVuMbxEON3o

hhttp://www.youtube.com/watch?v=Ls6HxvhCsXo&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=CrHz_PfJrm4&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=nTM8R1IwhQM&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=S9K9b17e4JU&

 

 

Και τελευταίο.

 

Beethoven (Symphony No. 9! Η ωδή της χαράς! Για 1η φορά ένα έργο πάνω απο μία ώρα που έχει χορωδία και 4 σόλο φωνές σε μία ΣΥΜΦΩΝΙΑ! Δεν είναι όπερα, δεν είναι άρια, δεν είναι τραγούδι, είναι συμφωνία! Η ποίηση είναι του Friedrich Schiller απο το έργο "Ode to Joy". Η εκτέλεση με τον Karajan).

hhttp://www.youtube.com/watch?v=O2AEaQJuKDY

hhttp://www.youtube.com/watch?v=cSEqQsAXbJw&

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μπραβο σου ρε Νικολα.Πααααρα πολυ χρησιμες πληροφοριες μαζεμενες κ για μας που βαριομαστε να ψαχνουμε ή το αμελουμε μιας κ δεν ειναι προτερεοτητα μας η κλασσικη.

 

Θα το μελετήσω εξωνυχιστικά απο τώρα και θα κανω και ακροαση των εργων μπας και μαθω τπτ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Ευχαριστώ, αλλά, βρε σεις! Αφήστε με μπας και τελειώσω απόψε. Έχω ακόμη ρομαντισμό (τελειώνει και αυτό), μετά ιμπρεσσιονισμο και τα σύγχρονα... ;)  :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

ROMANTIC youtube videos

 

 

 

Εδώ έχει πολύ... ψωμί...

 

 

Chopin (Fantasie Impromptu Op. 66. Δεν έχω πολλά σχόλια, απλά για την (ΥΠΕΡΜΕΤΡΗ) θεατρικότητα του πιανίστα... Αλλά αν είναι ο yundi Li Και κάνει καλά τη δουλειά του, τι να πει κανείς;

hhttp://www.youtube.com/watch?v=tvm2ZsRv3C8

 

 

Chopin (Revolutionary Etude. Η επαναστατική που λέγαμε αρκετά παραπάνω;... εδώ είμαστε. Ακούστε πάθος και συγκρίνεται με ότιδήποτε άλλο έχουμε ακούσει παραπάνω!)

hhttp://www.youtube.com/watch?v=iodNObntL1g

 

 

Chopin (Ballade. και οι τέσσερεις. Έργα μνημιωδη! Αν και οι μπαλάντες στη μουσική συνήθως συνδέονται με κάποιο ποιήμα, ο Chopin ποτέ δε λειτούργησε έτσι. και επί τι ευκαιρία, πάλι ο Zimerman... κάπου αλλού τον είδαμε. Και είναι ΘΕΟΣ! (Και Πολωνός, όπως ο Chopin)

hhttp://www.youtube.com/watch?v=RR7eUSFsn28

hhttp://www.youtube.com/watch?v=MsoUIBcl7iw&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=PCW3631sxkw&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=D_PBTGfhWD8&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=QLyumz2jMZY&

 

 

Chopin (Polonaise As-Dur Op. 53 "Heroique". Δεν ξέρω τον εκτελεστή, αλλά ακούγεται σπουδαίος, και είναι και στο διαγωνισμό Chopin, στην Πολωνία, άρα... κάτι θα λέει, εεε;))

hhttp://www.youtube.com/watch?v=NHV0ByoaKF0

 

 

Chopin (Prelude No. 24 in D minor. Φοβερά επαναστατικό έργο)

hhttp://www.youtube.com/watch?v=71oCexIXk9Q

 

 

Sor (Op. 35, No. 22 in B minor. Έτσι για αλλαγή κάτι από κιθάρα και μετά για βιολί... Γιατι το παραχεσ@ με το πιανο (όχι ότι φταίω... Η ρομαντική μουσική πάλι θέλει... εεε... θέλει...)

hhttp://www.youtube.com/watch?v=Ft4BJPEKnSY

 

 

Paganini (Caprice No. 24. Καπριτσιο... Δεν ακούγεται κάπως; Παρακαλώ προσέξτε το θέμα, γιατί το έχουν χρησιμοποιήσει σωρία άλλων συνθετών!)

hhttp://www.youtube.com/watch?v=vPcnGrie__M

 

 

Schubert (Symphony No. 8 "Unfinished". Η ημιτελής του Schubert, ένα έργο υπέροχης ομορφιας, που επίτηδες το άφησε έτσι, αφού έγραψε και ολοκλήρωσε και την 9η συμφωνία

του. Για τους παλιούς έχει χρησιμοποιηθεί σε σειρές κινουμένων σχεδίων (Smurfs).

hhttp://www.youtube.com/watch?v=3ySpn8E-dAE

hhttp://www.youtube.com/watch?v=L85xXgD-8U0&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=zKwNWaNuKpM&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=htwc7MFGNG0&

 

 

Liszt (Hungarian Rhapsody No. 2. Πολύ γνωστό έργο, επηρεασμένο από "γύφτικη" πρακτικά μουσική. Εκτελεστής ο Horowitz)

hhttp://www.youtube.com/watch?v=BHGnYQgLLzc

 

 

Liszt (Sonata in B minor. Για 1η φορά, μία σονάτα σε 1 μέρος. Ούτε μέρη, ούτε αργά, γρήγορα, κλπ. Όλα μια ανάπτυξη!)

hhttp://www.youtube.com/watch?v=uSGUkvIHXLw

hhttp://www.youtube.com/watch?v=Fsx7zGJeshk&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=QY69lc3vPvI&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=IBJsdtjb7TI&

 

 

Verdi (Απο την όπερα NAbucco "Va Pensiero Sull'Ali Dorate". Ο Verdi έγραφε... όπερες, και σχεδόν αποκλειστικά για φωνές (έχει γράψει και ένα Requiem. To συγκερκιμένο είναι το τραγούδι των Εβρέων σκλάβων... (Στα Ιταλικά... χεχε...))

hhttp://www.youtube.com/watch?v=4BZSqtqr8Qk&

 

 

Verdi (La Dona e mobile, απο το "Rigoletto". Τι πιο γνωστό και σουξεδιάρικο; ;) Και τραγουδάει ο Pavarotti!)

hhttp://www.youtube.com/watch?v=8A3zetSuYRg

 

 

Brahms (Violin Concerto, op. 77 in D major. Πρόσφατα χρησιμοποιήθηκε στο έργο "There will be blood" με τον Daniel Day-Lewis)

hhttp://www.youtube.com/watch?v=J0E8yOTZ1FI&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=JUjCwRpRzKo&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=MGbQzsRAuyQ&

(ίδιος εκτελεστής, άλλη ηχογράφιση και ορχήστρα)

hhttp://www.youtube.com/watch?v=tIgGPeaN5C4

hhttp://www.youtube.com/watch?v=iRmUDsjiiMc

 

 

Tchaikobsky (Romeo and Juliet. Με πολυ γνωστά θέματα μέσα, περιγράφει με αρκετή ακρίβεια την ιστορία του Shakeper)

hhttp://www.youtube.com/watch?v=DmwMkMJlcfA

hhttp://www.youtube.com/watch?v=JLxYvSML2Gg&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=tR_MODB9ULQ

 

 

Grieg (Piano Concerto in A minor. Φανταστικό κομμάτι, και απ'τα πιο γνωστά και πολύπαιγμένα κοντσέρτα όλων των εποχών. Σημειώσατε τις μεγάλες ηλικίες των πιανιστών! ;) Απ'οτι φαίνεται το να παίζεις πιάνο δε δίνει σύνταξη! ;D)

hhttp://www.youtube.com/watch?v=Dxzpy1b1_BY

hhttp://www.youtube.com/watch?v=RZfkGCTMTyo&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=3CJDZTUnhPA&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=ZDZlOfpa36I&

 

 

Grieg (Peer Gynt Suite 1. Ο Grieg ήταν Νορβιγός (τώρα νεκρός... και μοιάζει και με τον Einstein... ;D. Το έργο είναι απο ένα θεατρικό, όπου η μουσική έμεινε πιο πολύ... απ'ότι φαίνεται. Επίσης χρησιμοποιείται στα Στρουμφάκια!)

hhttp://www.youtube.com/watch?v=qAMLCDnCLzs

hhttp://www.youtube.com/watch?v=YJIGL-0Gs9k&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=55lZ3LE7tHg&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=xrIYT-MrVaI&

και άλλα που δε μπορώ να τα βρω, δυστυχώς... :(

 

 

Dvorak (Symphony No. 9 "New World". Το όνομά του έχει διάφορους τόνους που δε μπορώ να κάτσω να βρω πως μπαίνουν εδώ... Προφέρετε "Ντβόρζακ". Το κομμάτι αυτό είναι μάλλον το γνωστότερό του και είναι γραμμένο και εμπευσμένο από το ταξίδι του στην Αμερική (νέος κόσμος).

hhttp://www.youtube.com/watch?v=UNR_AZL9XAw

hhttp://www.youtube.com/watch?v=PPLkJd5BnXg&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=aYl4Xb4cDQ8&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=229MtHJRvUw&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=-pLIBWyFBIg&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=KtE3P8Z15Pk&

hhttp://www.youtube.com/watch?v=r-XZpN6XtKY&

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

οου μαι γκοντ...

 

Βαλε τις εποχες απο το ρομαντισμο κ μετα σε αλλο θρεντ, πληζ!

να κανουμε και καμια κουβεντα αν ειναι ... μη τα μπλεξουμε! λεω εγω τωρα...

 

παντως μπραβο για τη δουλεια σου. Κερναω μπυρα το ΠΣΚ (καλυτερο απο καρμα)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Μέχρις εδώ για απόψε. Αυριο (βράδυ;) πάλι... δεν την παλέυω άλλο.

 

Yameth: Αν είναι κάποια στιγμή, όταν τελειώσω να σβηστούν τα άσχετα μηνύματα ανάμεσα; Και μετά ότι θέλει ο καθένας, κανένα πρόβλημα...

 

Επίσης, το θρεντ δείχνει να είναι το μακρύτερο της ιστορίας. Μήπως να κάνω κάτι με τα youtube videos? Να βάλω μόνο λινκς, αν και βολεύει έτσι, νομίζω...

 

Νίκο: Να τελειώσω, έλεγα, με όλα, και μετά να γίνει το κόσμου η κουβέντα. Ούτως ή αλλιώς με 35,000 λινκς σε κάθε ποστ δε παίζει να γίνει και πολύ κουβέντα... :-\ Την μπύρα, ευχαριστως όμως! ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου