Προς το περιεχόμενο

Περί ξύλων ένα ενδιαφέρον τεστ που βρήκα


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντήσεις 224
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Καποτε ειχα κανει και εγω ενα τετοιο τεστ αλλα δεν μπορω να το βρω...μηπως εσυ,ω φανταστικε Ηλια μπορεις ? ;D

 

http://www.noiz.gr/index.php?topic=174350.0

 

http://www.noiz.gr/index.php?topic=2210.0

 

Εννοείς κάποιο από αυτά τα post σου;

www.facebook.com/YourPaintedSmile

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οχι,ηταν ενα που ειχα αλλαξει μπρατσα στην ιδια κιθαρα....

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Να καταθέσω κι εγώ την μη επιστημονική και μη εμπεριστατωμένη άποψη μου μιας και τάσομαι στο πλευρό αυτών που υποστηρίζουν τη διαφορά των ξύλων στον ήχο (το σε τι ποσοστό βέβαια και το κατά πόσο αξίζει μελέτης είναι ένα άλλο ζήτημα).

 

Τον ήχο λοιπόν τον βγάζουν οι μαγνήτες. Οι μαγνήτες δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να μεταφράζουν τη συχνότητα σε εναλλασόμενο ηλεκτρικό ρεύμα. Φυσικά δεν μεταφράζουν  τη συχνότητα των ξύλων, αλλά το ακριβώς αντίθετο. Μεταφέρουν όλες τις συχνότητες που ΔΕΝ απορροφούνται από το ξύλο. Οποιαδήποτε ανάδραση σημαίνει απλά feedback κατά την προσωπική μου άποψη και εμπειρία από hollowbodies οι οποίες έχουν όντως ανάδραση στους μαγνήτες, και δεν είναι ήχος.

 

Έτσι αν έχουμε ένα πολύ resonant, ηχοδιαπερατό αν θέλετε, ελαφρύ συνήθως ξύλο, μια κιθάρα που πάλλεται στα χέρια μας καθώς παίζουμε ακουστικά το ηχητικό αποτέλεσμα είναι ένας ήχος μειωμένος συχνοτικά στα μπάσα σχεδόν αέρινος στα πρίμα με τα μεσαία να υπερισχύουν. To όργανο συνήθως φαίνεται εντελώς ακομπρεσσάριστο αφού ανταποκρίνεται διαφορετικά σε κάθε συχνότητα που παίζουμε, ενω΄συνήθως υποφέρει στο sustain. Παράδειγμα: Πανάλαφρες Pinecasters ή swamp ash Telecasters.

 

Τώρα όταν ξεκίνησε η Gibson να κατασκευάσει την πρώτη Les Paul ακολούθησε την ακριβώς αντίθετη φιλοσοφία. Χρησιμοποιώντας ένα πολύ σκληρό καπάκι γνωστό για την ανακλαστικότητά του (Eastern Maple) μείωσε κάπως την ηχοδιαπερατότητα και την ικανότητα του σώματος να συντονίζεται (resonance) απορροφώντας συχνότητες. Το αποτέλεσμα είχε ήταν μια κιθάρα κομπρεσσαρισμένη, με πολύ μεγάλο sustain, και σαφώς πιο πλήρη συχνοτικά.

 

Αν πάμε σε ακόμα πιο βαριά ξύλα, έβενους, παλίσανδρους κ.λ.π αρχίζει και αυξάνει πολύ το high end των χορδών και στο αυτί μας αυτό ακούγεται σαν να στενέυει συχνοτικά ό ήχος (το ίδιο συμβαίνει πολλές φορές με high end καλώδια σε vintage oriented μονούς μαγνήτες για παράδειγμα).

 

Να προσθέσω απλά ότι οι μαγνήτες παίζουν συνδεδεμένοι και με κροκοδειλάκια ανάποδα χωρίς να είναι mounted στην κιθάρα. Οπότε τα περί δονήσεων/αναδράσεων του ξύλου δεν με πείθουν ιδιαίτερα, εκτός και αν δεν κατάλαβα καλά το άρθρο του κ. Yann.

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τώρα εγώ άμα πω ότι περισσότερη διαφορά μεταξύ των διαφόρων setup καταλαβαίνω στους drive ήχους του τεστ παρά στα καθαρά, θα θέλω ΩΡΛ;

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έτσι αν έχουμε ένα πολύ resonant, ηχοδιαπερατό αν θέλετε, ελαφρύ συνήθως ξύλο, μια κιθάρα που πάλλεται στα χέρια μας καθώς παίζουμε ακουστικά το ηχητικό αποτέλεσμα είναι ένας ήχος μειωμένος συχνοτικά στα μπάσα σχεδόν αέρινος στα πρίμα με τα μεσαία να υπερισχύουν. To όργανο συνήθως φαίνεται εντελώς ακομπρεσσάριστο αφού ανταποκρίνεται διαφορετικά σε κάθε συχνότητα που παίζουμε, ενω΄συνήθως υποφέρει στο sustain. Παράδειγμα: Πανάλαφρες Pinecasters ή swamp ash Telecasters.

 

 

χμ...έχω κιθάρα με πολύ ελαφρύ swamp ash σώμα και bolt on fat one piece maple neck.... και το ηχητικό αποτέλεσμα είναι ακριβώς το αντίθετο με αυτό που περιγράφεις....

η κιθάρα έχει σημαντικό sustain (προφανώς λόγο του πάχους του μπράτσου) και είναι αρκετά μπάσα.....;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Kpeyos,

Αυτα που λες,μπορεις να τα αποδειξεις πρακτικα? ;)

 

Εγω εχω αρχισει να σκεφτομαι την προσφορα συνεργασιας

στο Πανεπιστημιο του Ηρακλειου (που υπαρχει σχετικο τμημα ερευνας νομιζω,

ή οπου αλλου υπαρχει κατι),

 

..ωστε να εξαφανιστουν και επιστημονικα οι οποιες αμφιβολιες περι αναδρασεως

και επιρροης της... ;)

(εκτος τη δικη μου πρακτικη,που μπορει ο καθεις να αμφισβητησει,αφου δεν ειμαι

επιστημων,και φυσικα δεν εχω οργανα μετρησεων!)

ΔΕΝ αναλαμβανω εργασιες!Ευχαριστω!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγω εχω αρχισει να σκεφτομαι την προσφορα συνεργασιας

στο Πανεπιστημιο του Ηρακλειου (που υπαρχει σχετικο τμημα ερευνας νομιζω,

ή οπου αλλου υπαρχει κατι),

 

..ωστε να εξαφανιστουν και επιστημονικα οι οποιες αμφιβολιες περι αναδρασεως

και επιρροης της... ;)

(εκτος τη δικη μου πρακτικη,που μπορει ο καθεις να αμφισβητησει,αφου δεν ειμαι

επιστημων,και φυσικα δεν εχω οργανα μετρησεων!)

Φίλε...μην ξεχάσετε να μετρήσετε και τα ίδια ξύλα βερνικωμένα ;D ;D

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

@yann.

 

Ως disclaimer ανέφερα ότι οι απόψεις είναι μη επιστημονικά εμπεριστατωμένες, και άρα φυσικά προσωπικές και όχι αντικειμενικές. Το επαναλαμβάνω προς αποφυγή παρεξηγήσεων.

 

Εσύ όμως που είσαι επαγγελματίας μήπως μπορείς να εξηγήσεις γιατί οι μαγνήτες παίζουν χωρίς να ακουμπάνε και καθόλου στο όργανο (και άρα δεν υπάρχει ηχητικό κύμα από το στερεό);

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου