Προς το περιεχόμενο
bernik

Περί ξύλων ένα ενδιαφέρον τεστ που βρήκα

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Να επαναλάβω εδώ κάτι που έχω σχολιάσει και σ'άλλη κουβέντα. Υπάρχουν κιθάρες που τις ακούς χωρίς ενισχυτή και "τραγουδάνε" αλλά μόλις παίξεις ηλεκτρικά απογοητεύεσαι και το αντίθετο... Κι εγώ κατά βάση σχηματίζω εντυπώσεις χωρίς να παίξω ηλεκτρικά αλλά κυρίως για τη γενικώτερη αίσθηση του οργάνου στα χέρια μου κι ΟΧΙ για τον ηλεκτρικό του ήχο. Σχηματικά μιλώντας, οι ηλεκτρικές κιθάρες πρέπει να κρίνονται για τον ΗΧΟ τους ΜΟΝΟ plugged in...

Ειναι φοβερο αυτο που λεει ο δασκαλος Ηλιας, στη δανελεκτρο που εχω ο ηχος ειναι το κατι αλλο ανπλαγκντ! Σκασιμο, σαστε.ι.ν, τα παντα ολα! Το πιο βολικο μανικι! Αλλα στον ενισχυτη.. Σα να ακουω τζιτζικια. Προφανως ευθυνεται το κακης ποιοτητος ηλεκτρικο της κυκλωμα.. Αυτα δεν ειναι ποτενσιομετρα.. Ειναι διακοπτες!

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειναι φοβερο αυτο που λεει ο δασκαλος Ηλιας, στη δανελεκτρο που εχω ο ηχος ειναι το κατι αλλο ανπλαγκντ! Σκασιμο, σαστε.ι.ν, τα παντα ολα! Το πιο βολικο μανικι! Αλλα στον ενισχυτη.. Σα να ακουω τζιτζικια. Προφανως ευθυνεται το κακης ποιοτητος ηλεκτρικο της κυκλωμα.. Αυτα δεν ειναι ποτενσιομετρα.. Ειναι διακοπτες!

 

Μάλλον θα υπάρχει κάποιο πρόβλημα στο κύκλωμα, συνήθως οι Ντάνο ακούγονται αξιοπρεπώς (τουλάχιστον) και ηλεκτρικά... Πάντως τη μεγάλη πλάκα την παθαίνεις στο "ανάποδα", δηλαδή όταν σου τύχει κάποια κιθάρα που σκέτη ακούγεται σαν να λιμάρεις τα τάστα κι όταν "μπαίνει στο ρεύμα" ψάχνεις να βρείς απο που σούρθε :o!

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μάλλον θα υπάρχει κάποιο πρόβλημα στο κύκλωμα, συνήθως οι Ντάνο ακούγονται αξιοπρεπώς (τουλάχιστον) και ηλεκτρικά... Πάντως τη μεγάλη πλάκα την παθαίνεις στο "ανάποδα", δηλαδή όταν σου τύχει κάποια κιθάρα που σκέτη ακούγεται σαν να λιμάρεις τα τάστα κι όταν "μπαίνει στο ρεύμα" ψάχνεις να βρείς απο που σούρθε :o!

 

ακριβως και να μη ξεχναμε οτι οι Ντανελεκτρο ηταν οι πρωτες fully shielded κιθαρες που βγηκαν ποτε ;)

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σχηματικά μιλώντας, οι ηλεκτρικές κιθάρες πρέπει να κρίνονται για τον ΗΧΟ τους ΜΟΝΟ plugged in...

 

Αυτη η προταση με εκφραζει απολυτως και ειναι και η δικη μου αποψη περι δοκιμης μιας υποψηφιας νεας κιθαρας. Σαν να αγοραζω μια ferrari προορισμενη για χρηση πιστας και μονο και να μενω απογοητευμενος γιατι μου κοπανουσε στις λακουβες μεσα στην πολη.

Για να μην παρεξηγηθω, δεν λεω ναι καποια πραγματα πχ το σαστειν αν υπαρχει στο ανπλαγκντ θα υπαρχει και στον ενισχυτη κτλ κτλ.

 

Παντως για να το ριξουμε και λιγο στην πλακα, το ξυλο της καμπινας ακομα και του κεφαλιου θα παιζει και αυτο το ρολο του στον ηχο δεν μπορει...  ;D

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παντως για να το ριξουμε και λιγο στην πλακα, το ξυλο της καμπινας ακομα και του κεφαλιου θα παιζει και αυτο το ρολο του στον ηχο δεν μπορει...  ;D

 

Μεγαλύτερη απ'όσο ίσως φαντάζεσαι.  ;) ;)

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

κοιτα αν γραφει ply wood / dove tailed ειναι καλο σημαδι ε ?  :P

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάντως τη μεγάλη πλάκα την παθαίνεις στο "ανάποδα", δηλαδή όταν σου τύχει κάποια κιθάρα που σκέτη ακούγεται σαν να λιμάρεις τα τάστα κι όταν "μπαίνει στο ρεύμα" ψάχνεις να βρείς απο που σούρθε :o!

Και αυτο εχει την εξηγηση του:

Ο ηχος που ακουμε "σκετος",περιεχει καποιες "αιχμες" και καποια "βυθισματα" στις συχνοτητες του

(αναριθμητες-α,αφου μιλαμε για χιλιαδες μεμονωμενες συχνοτητες,με μεγαλες διαφορες σε db,αυτο ειναι και η "βασικη χροια" μας).

Αν δεχτουμε (οσοι γιατροι τοσες γνωμες) οτι ο ακουστικος ηχος ενος ηλ/κου οργανου επιρρεαζει οντως τον ηλ/κο ηχο του,τοτε μιλαμε για επιρροη μεσω του φαινομενου της αναδρασης.

 

Ξερουμε οτι ο καθε μαγνητης (η σετ) εχει "τον δικο του" ηχο,οποτε τα δικα του βυθισματα και αιχμες,εκτος τις "μεγαλες καμπυλες" (που περιεχουν βυθισματα και αιχμες) που μας δινουν οι εταιριες ως χαρακτηριστικο του ηχου των προϊοντων τους.

Τι συμβαινει τωρα,αν πχ εχουμε μια κορυφη ("αιχμη") στα 2568hz η οποια επιρρεαζει και τις γυρω της συχνοτητες,στον "σκετο ηχο",και ερχεται και ο μαγνητης με μια κορυφη στην περιοχη?

-Εχουμε μια υπερβολη στην περιοχη,και αυτο ακουγεται ασχημα και "τσιγκινα"...

Αν ομως ο επιλεγμενος μαγνητης εχει ενα "βυθισμα" στην εν λογω περιοχη?

-Τοτε εχουμε (σχετικη) ισοσταθμιση και ευχαριστο ηχ/κο αποτελεσμα! :D

 

Αυτο κανει τους μαγνητες (με τον "στανταρ" ηχο τους) να ακουγονται διαφορετικα απο ενα οργανο σε αλλο.

Η επιρροη της αναδρασης! ;)

 

Φαινομενο που ειχε ταλαιπωρησει τον Fender στην προσπαθεια του να απομονωσει τους ενοχλητικους εξωτερικους θορυβους,(χτυπηματων απο τη ζωνη του παντελονιου πχ),και "θολωνε" την προσπαθεια του για καθαρο,high tech ηχο.

Πλησιασε,χωρις να το καταφερει πληρως,με την εδραση των μαγνητων σε σχετικα αδρανες ηχητικα υλικο (δεν ειναι τυχαια η επιλογη του ακρυλικου για τα pickguards,και ολοι ξερουμε ποσο αλλαζει μια strat οταν τοποθετηθει ξυλινο,μεταλλικο,carbon fiber ή ακομα και απο βακελιτη pickguard! ;) )

 

Moνο που το σχετικα αδρανες υλικο,αντιδρα και αυτο,απλως σε περιορισμενο ευρος,

στις χαμηλομεσαιες δηλαδη,αλλιως δεν θα ακουγαμε τιποτα απο τον ενισχυτη χτυπωντας το ξυλο του σκαφους,ή ακομα και το headstock! ;D

 

Αυτος και ο λογος που π.χ. οι Lace εχουν "αποστειρωμενο" ηχο (που για καποιους ειναι το ζητουμενο,ενω για αλλους λογος αποφυγης) :

Ο μαγνητης εδραζεται σε λαστιχα πανω στη μεταλλικη βαση του,κατι που δειχνει σαφη περεταιρω προσπαθεια (αρκετα επιτυχημενη) απομονωσης του μαγνητη απο την επιρροη της αναδρασης και κατ'επεκτασιν το φυσικο ηχο του ηλ/κου οργανου! ;)

 

 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

yann έχω κάποιους προβληματισμούς πάνω σε αυτό που λές σχετικά με την ηχητική προσφορά του σώματος στον ήχο της ηλεκτρικής.

 

όπως το καταλαβαίνω εγώ, όταν παίζω με μια ηλεκτρική χωρις ενισχυτή, αυτό που ακούω είναι

1) αποτέλεσμα της ταλάντωσης των χορδών [συνάρτηση που εξαρτάται μεταξύ άλλων ΚΑΙ απο τις μηχανικές ιδιότητες του σώματος (συνάρτηση που εξαρτάται ΚΑΙ απο τα ξύλα αλλα όχι μονο)]

2) αποτέλεσμα της ίδιας της ταλάντωσης των ξύλων, που περιλαμβάνει απλές ταλαντώσεις, ανακλάσεις κλπ και άρα σε αυτό παίζει μεγάλο ρόλο το υλικό του ξύλου

 

όταν την ακούω μεσα απο ενισχυτή όμως, αυτό που έρχεται στα αυτιά μου είναι αυτό που συλλαμβάνουν οι μαγνήτες, το οποίο είναι ΜΟΝΟ μεταβολές στο μαγνητικό πεδίο λόγο ταλαντώσεων των μεταλλικών μερών.

Η μόνη επίδραση που τα ξύλα θα μπορούσαν να έχουν είναι ανάλογη με τη συνεισφορά τους στις μηχανικές ιδιότητες του σώματος (στις οποίες συνεισφέρουν και πολλά αλλα μέρη του συνόλου)

 

ο προβληματισμός μου εγειται στο αν μπορούμε να συσχετίσουμε τις ακουστικές ιδιότητες του ξύλου στις οποίες αναφέρεσαι σ'αυτό που λές για την ανάδραση με τις ΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ιδιότητες που είναι οι μόνες που επηρρεάζουν την "είσοδο" του μαγνήτη.

 

για παράδειγμα μπορούμε να βγάλουμε κάποιο συμπέρασμα απο το βίντεο που παράθεσες παραπάνω, οτι ο πιο πρίμος έβενος θα μας δώσει ενα πιο πρίμο ηλεκτρικό όργανο?

μήπως ο πιο πρίμος έβενος είναι απλά πιο σκληρός και άρα πάνω του τα μεταλλικά μέρη θα ταλαντώνονται λιγότερο και θα έχουμε πιο "ατόφιο" τον ήχο του μαγνήτη, χωρις όμως να μπορουμε να βγάλουμε συμπέρασμα για την συχνοτική του επιρροή?

 

 

 

επίσης να κάνω και μια προσωπική παρατήρηση, αν ισχύουν γενικά τα (1) και (2), τότε μπορούμε να πούμε με ασφάλεια πως ένα ΚΑΛΟ ξύλο δεν σημαίνει ΚΑΛΟ ηχο σε μια ηλεκτρική. Απλά διαφορετικό, ανάλογα με τις μηχανικές του ιδιότητες.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

διαφωνώ μερικώς μαζί σου

 

όταν ακούω ακουστική, ακούω ταλαντώσεις χορδών και μόνο, όχι σώματος (η όποια ταλάντωση κάνει το σώμα είναι εντελώς αμελητέα)

 

το σώμα συνεισφέρει, γιατί πολύ απλά είναι "δεμένο" με τις χορδές, και συνεπώς επηρεάζει το πώς αυτές ταλαντώνονται

 

στην ηλεκτρική συμβαίνει ακριβώς το ίδιο: ακούμε βέβαια  το "ηλεκτρικό καθρέφτισμα" της ταλάντωσης των χορδών στο μαγνητικο πεδίο του μαγνήτη, όμως αυτή η ταλάντωση χρωματίζεται από το σώμα, αφού οι χορδές είναι δεμένες στο σώμα, μέσω γέφυρας, nut και τάστων

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση



×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε.