Προς το περιεχόμενο
bernik

Περί ξύλων ένα ενδιαφέρον τεστ που βρήκα

Προτεινόμενες αναρτήσεις

όταν ακούω ακουστική, ακούω ταλαντώσεις χορδών και μόνο, όχι σώματος (η όποια ταλάντωση κάνει το σώμα είναι εντελώς αμελητέα)

(Δε νομιζω να εννοεις ακουστικη κιθαρα,μαλλον ηλ/κη αλλα ακουστικα εννοεις.)

 

Αν η ταλαντωση του σωματος ηταν αμελητεα,

τοτε και μια σκετη τεντωμενη στο pitch χορδη θα ακουγοταν οπως πανω σε μια κιθαρα.

Ομως οσο και αν παλλεται αυτη η σκετη χορδη,ηχος δεν ακουγεται,...

μονο το σφυριγμα του αερα που "σκιζεται" κυκλικα απο τη χορδη! ;)

(λεγε με μαστιγιο! ;D )

Οποτε,για να ακουσουμε τον παλμο και τις συχνοτητες που περιεχει σε μια α' χαμηλη ενταση,χρειαζεται κατι για να ενισχυσει αυτην την ενταση του (υπαρκτου μεν,εφ'οσον η χορδη παλλεται,ανηκουστου δε αφου δεν εχει ενταση) ηχου,

δηλαδη ενα ηχοπερατο-ενισχυτικο υλικο οπως το ξυλο.

(και το μπετο ηχοπερατο ειναι,δεν κανει για οργανα ομως.. ;D )

 

ο προβληματισμός μου εγειται στο αν μπορούμε να συσχετίσουμε τις ακουστικές ιδιότητες του ξύλου στις οποίες αναφέρεσαι σ'αυτό που λές για την ανάδραση με τις ΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ιδιότητες που είναι οι μόνες που επηρρεάζουν την "είσοδο" του μαγνήτη.

Φυσικα και μπορουμε!

Αυτο ειναι που κανει τη διαφορα αναμεσα σε ενα καλο και ενα κακο ηλ/κο οργανο,

και εναν καλο και κακο κατασκευαστη!

Η αναδραση ειναι ο συνδεσμος ηχητικων και μηχανικων ιδιοτητων,

μεσω της αναδρασης περναει ο ηχος της χορδης στο hardware-μπρατσο-σκαφος,

και μεσω της αναδρασης περναει απο το σκαφος (περισσοτερο λογω ογκου,και το μπρατσο λιγοτερο) στον αερα, και ακουμε το αναλογο:

Ηλ/κο οργανο χαμηλη ενταση (αλλα ακουγεται),

Ακουστικο μεγαλυτερη αναλογως ειδους,συχνοτικου ευρους και μεγεθους.

(..και κατασκευης.. ::) ;D ;D )

 

για παράδειγμα μπορούμε να βγάλουμε κάποιο συμπέρασμα απο το βίντεο που παράθεσες παραπάνω, οτι ο πιο πρίμος έβενος θα μας δώσει ενα πιο πρίμο ηλεκτρικό όργανο?

μήπως ο πιο πρίμος έβενος είναι απλά πιο σκληρός και άρα πάνω του τα μεταλλικά μέρη θα ταλαντώνονται λιγότερο και θα έχουμε πιο "ατόφιο" τον ήχο του μαγνήτη, χωρις όμως να μπορουμε να βγάλουμε συμπέρασμα για την συχνοτική του επιρροή?

Το βιντεο δειχνει την εμφανη ηχητικη διαφορα αναμεσα σε δυο κομματια ξυλο,

που μεχρι πριν λιγο ηταν ενα!

Λογικα,και εφ'οσον τα ειδη ξυλων εχουν συγκεκριμενο ηχητικο χαρακτηρα οπως διαλαλει μερος της βιομηχανιας (και ισχυει μερικως (!!) 8) ),θα επρεπε τα δυο κομματια με ακριβως την ιδια μαζα,να ακουγονται το ιδιο πεφτοντας πανω στο ιδιο υλικο,

με την ιδια περιπου ταχυτητα...

Εδω ομως ειναι πια δυο διαφορετικα κομματια,με αλλη τονικοτητα και αλλη χροια,

ενω ειναι στην ουσια το...ιδιο κομματι!

Εχει κι αυτο την εξηγηση του,αλλο "κεφαλαιο"... ;D

 

επίσης να κάνω και μια προσωπική παρατήρηση, αν ισχύουν γενικά τα (1) και (2), τότε μπορούμε να πούμε με ασφάλεια πως ένα ΚΑΛΟ ξύλο δεν σημαίνει ΚΑΛΟ ηχο σε μια ηλεκτρική. Απλά διαφορετικό, ανάλογα με τις μηχανικές του ιδιότητες.

Αλλο καλο ξυλο για μενα,αλλο για τον αλλο... ;D

Ακριβο δεν σημαινει καλο.Ομορφο δεν σημαινει καλο.Σπανιο δεν σημαινει καλο.

Καλο ξυλο για οργανα σημαινει παλιο,με ΙΣΙΑ νερα.

Τα ζητουμενα ειναι δυο:

Η σταθεροτητα και η ηχοπερατοτητα.

Οσο παλιοτερο,τοσο σταθεροτερο.Οσο πιο ισια νερα (και quartersawn),

τοσο πιο σταθερο (αλλα και πιο "ασχημο"... ;D )

Οσο παλιοτερο τοσο πιο "ανοιχτο" ηχητικα,μπορει δηλαδη να δονειται σε μεγαλυτερο ευρος συχνοτητων (εξ'ου και η φρασις: "ο ηχος του θα ανοιξει με τον καιρο".. ;) )

Μπορει λοιπον να εχουμε πανεμορφα και πανακριβα ξυλα,που ομως λογω ιδιοτητων

ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ για οργανα (χρησιμοποιουνται ομως ευρεως βιομηχανικα-βιοτεχνικα)

και ειναι μια μεγαλη αβαντα του μαρκετινγκ-μπουτικουινγκ.. ;D

 

Καλος ηχος χωρις καλη πρωτη υλη (ξυλο η οχι) δεν γινεται...

Οπως και δεν γινεται αν οι καλες πρωτες υλες δεν δουλευτουν σωστα... ;)

 

Καλοηχα ξυλα θα βρουμε πολλα.Σταθερα επισης.

Συνδιασμο των δυο ιδιοτητων ομως?..'Νταξει τιποτα δυσκολο...

Επιλογη με κριτηριο τη συχνοτικη αποκριση (αφου σταθεροτητα-ηχοπερατοτητα ειναι σιγουρα σε ενα στοκ που πχ εχουμε στην αποθηκη),γινεται? ???

 

Φυσικα,ετσι δουλευουν οι "χειροποιητοι"...

Οτι δεν εχει το ενα,τα εχει το αλλο,ετσι "παντρευονται" διαφορα μεταξυ τους,

και αλληλοσυμπληρωνονται στο επιθυμητο αποτελεσμα! ;)

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Τι συμβαινει τωρα,αν πχ εχουμε μια κορυφη ("αιχμη") στα 2568hz η οποια επιρρεαζει και τις γυρω της συχνοτητες,στον "σκετο ηχο",και ερχεται και ο μαγνητης με μια κορυφη στην περιοχη?

-Εχουμε μια υπερβολη στην περιοχη,και αυτο ακουγεται ασχημα και "τσιγκινα"...

Αν ομως ο επιλεγμενος μαγνητης εχει ενα "βυθισμα" στην εν λογω περιοχη?

-Τοτε εχουμε (σχετικη) ισοσταθμιση και ευχαριστο ηχ/κο αποτελεσμα! :D

 

 

Συγχαρητήρια για την εκλαίκευση μέσω των παραδειγμάτων σας που κάνει όλους μας -νομίζω- να καταλάβουμε βαθύτερα τα πως και γιατί του ήχου μιάς ηλεκτρικής κιθάρας.

Αλλά να καταλάβουμε επίσης και τον όγκο μελέτης και δουλειάς που πρέπει να καταθέσει κάθε σοβαρός οργανοποιός.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

(Δε νομιζω να εννοεις ακουστικη κιθαρα,μαλλον ηλ/κη αλλα ακουστικα εννοεις.)

 

ναι όντως αυτό εννοούσα

 

Αν η ταλαντωση του σωματος ηταν αμελητεα,

τοτε και μια σκετη τεντωμενη στο pitch χορδη θα ακουγοταν οπως πανω σε μια κιθαρα.

Ομως οσο και αν παλλεται αυτη η σκετη χορδη,ηχος δεν ακουγεται,...

μονο το σφυριγμα του αερα που "σκιζεται" κυκλικα απο τη χορδη! ;)

 

μηπως το ξύλο (ταστιέρα + σώμα) δρα ως ανακλαστήρας στα ηχητικά κύματα που δημιουργεί η χορδή κατά την ταλάντωση, χωρίς το ίδιο να δονείται;

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ναι όντως αυτό εννοούσα

 

μηπως το ξύλο (ταστιέρα + σώμα) δρα ως ανακλαστήρας στα ηχητικά κύματα που δημιουργεί η χορδή κατά την ταλάντωση, χωρίς το ίδιο να δονείται;

 

Μα...δονείται- δεν τίθεται τέτοιο θέμα.  Το καταλαβαίνεις και μόνος σου.

Το θέμα είναι πώς και κατά πόσο αυτή η δόνηση επηρεάζει τον ηλεκτρικό ήχο  :)

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάντως...τόσο καιρό εδώ μέσα, δεν έχω καταλάβει ειλικρινά τι σας ενδιαφέρει όλη αυτή η ιστορία...το 99,9% των εδώ μέσα, αγοράζει έτοιμα όργανα. Άρα ένα τελειωμένο όργανο, με ΞΕΚΑΘΑΡΑ χαρακτηριστικά...που μπορείς να το δοκιμάσεις και να ακούσεις μόνος σου εάν δονείται-δεν δονείται, να πάρεις ένα παραδίπλα...

Θα επαναλάβω, ότι δεν έχω δεί ΚΑΝΕΝΑ να αλλάζει σώμα για να αλλάξει ήχο, μαγνήτες ναι.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το καταλαβαίνεις και μόνος σου.

 

πώς ακριβώς;

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συγχαρητήρια για την εκλαίκευση μέσω των παραδειγμάτων σας που κάνει όλους μας -νομίζω- να καταλάβουμε βαθύτερα τα πως και γιατί του ήχου μιάς ηλεκτρικής κιθάρας.

Αλλά να καταλάβουμε επίσης και τον όγκο μελέτης και δουλειάς που πρέπει να καταθέσει κάθε σοβαρός οργανοποιός.

-Ευχαριστω! :)

-Εχω επανειλημενα προσκαλεσει συν/φους να "καταθετουν οβολον",αλλα...

αλλος αυτο κι αλλος εκεινο... ::) η συνηθης δικαιολογια ειναι "δεν τα παω καλα με το ιντερνετ".... ;D

 

-Προσωπικα νομιζω οτι διαθετω ογκο μελετης,αλλα και δουλειας 20κατι Μαίων,

συν την πρακτικη αποδειξη για οτιδηποτε υποστηριζω.Αυτο που δεν διαθετω και δεν νομιζω να το διαθεσω ουτε στο αβεβαιο μελλον της αγορας της χωρας μας,ειναι...

"Προσωπικη επιχειριση"... ;D (ουτε εταιρια βεβαια..θεος φυλαξει.. ;D ;D )

Αυτο ισως υποβαθμιζει τη γνωμη μου γενικοτερα,

αλλα δεν ενοχλουμαι! ;)

 

Πάντως...τόσο καιρό εδώ μέσα, δεν έχω καταλάβει ειλικρινά τι σας ενδιαφέρει όλη αυτή η ιστορία...το 99,9% των εδώ μέσα, αγοράζει έτοιμα όργανα. Άρα ένα τελειωμένο όργανο, με ΞΕΚΑΘΑΡΑ χαρακτηριστικά...που μπορείς να το δοκιμάσεις και να ακούσεις μόνος σου εάν δονείται-δεν δονείται, να πάρεις ένα παραδίπλα...

Θα επαναλάβω, ότι δεν έχω δεί ΚΑΝΕΝΑ να αλλάζει σώμα για να αλλάξει ήχο, μαγνήτες ναι.

-Υπαρχει το 0,01% που ισως καποια μερα φτιαξει χειροποιητο,πρεπει να ξερει! ;D

-Να αλλαζει γυμναστηριο για να αλλαξει σωμα εχεις δει ομως... ;) ;D ;D ;D

(..ειχε αλλαξει και μαγνητες???? ;D)

 

πώς ακριβώς;

Αφου "κουνιεται",μωρε!;D

Σε καποια δεν κινηται τιποτα,παρα μονο οι χορδες...

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

-Υπαρχει το 0,01% που ισως καποια μερα φτιαξει χειροποιητο,πρεπει να ξερει! ;D

Mα ακριβώς αυτό εννοώ ;D ;D

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ελπίζω να μην υπάρχει κάποιος που ΜΗΝ ακούει διαφορές, ειδικότερα στα clean κομμάτια.

 

Στα δικά μου ηχεία και στα ταπεινά μου αυτιά οι διαφορές υπάρχουν (μάλιστα ακούω αντίθετα πράγματα από αυτά που περίμενα: πχ ο συνδυασμός alder+rosewood δίνει νομίζω έναν πιο συρμάτινο και με μεγαλύτερη διαύγεια στις υψηλές συχνότητες ήχο, σε σχέση με τον συνδυασμό alder+maple. Εγώ περίμενα να ακούσω το αντίθετο...).

 

Όπως και να έχει όμως, νομίζω ότι οι διαφορές στον ηχογραφημένο από τις κιθάρες είναι τέτοιες που, κατά τη γνώμη μου πάντα, δεν είναι άξιες λόγου.

Σε ένα ηχογραφημένο κομμάτι πχ αν ο κιθαρίστας έπαιζε το μισό με τη μια κιθάρα και το υπόλοιπο με την άλλη, ούτε που θα το παίρναμε χαμπάρι...

 

Θεωρώ δηλαδή ότι η αλλαγή των ηλεκτρικών στην κιθάρα (πυκνωτές, ποτενσιόμετρα και βέβαια μαγνήτες) θα επέφερε δραματικά μεγαλύτερες και πιο αντιληπτές μεταβολές στον ήχο από αυτές με την αλλαγή των μπράτσων.

 

Από εκεί και πέρα, συμφωνώ ότι η αίσθηση του κάθε μπράτσου στον κιθαρίστα που κρατά το όργανο, είναι μοναδική και μπορεί να τον επηρεάσει να παίξει καλύτερα ή χειρότερα ;)

 

My 2 cents ;)

 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καποτε ειχα κανει και εγω ενα τετοιο τεστ αλλα δεν μπορω να το βρω...μηπως εσυ,ω φανταστικε Ηλια μπορεις ? ;D

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση



×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε.