Προς το περιεχόμενο

Τρόπος αναπαραγωγή δεύτερης φωνής μέσω midi σε synthesizer.


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru

Νίκο,

1. Το EM-15OR πολύ σωστά (από το πάνελ / Interface του οργάνου) υποστηρίζει μόνο αυτό που λες. Όμως μέσω midi υποστηρίζει πολλά παραπάνω και μπορείς να έχεις έως και 16 διαφορετικά user scales τη φορά. Μιλάμε πάντοτε μέσω midi. Ρίξε μιά ματιά στο Midi Implementation του οργάνου και θα δεις τι μπορείς να κάνεις επιπλέον μέσω midi.

 

2. Δεν αναφέρομαι στο Pitch Bend διότι απ'ότι θυμάμαι αυτό το σύστημα σε υποχρεώνει να παίζεις μονοφωνικά. Αν θυμάμαι καλά, επίσης πρέπει το όργανο να είναι συνδεδεμένο μέσω midi α) σε διάταξη loop (midi out > midi in & midi out > midi in),  β) με Pitch Bend Range = +/- 2 semi και γ) με Local = Off. Απλά ξέχασέ το, δεν μας ενδιαφέρει, διότι το P.B. είναι και πρέπει να είναι ενεργό για τα σηκώματα της χορδής.

Μιλάω για λύση SysEx αλλά όχι στο Pitch Bend. Άλλωστε αν γίνει κάτι τέτοιο δεν θα μπορώ να χρησιμοποιήσω το Pitch Bend αφού θα αλλάζει τις Pitch Bend παραμέτρους της "scale". Το έχω δοκιμάσει προσωπικά σε live με πλήκτρα και δεν έμεινα 100% ικανοποιημένος αφού δεν τολμούσα να αγγίξω το P.B. στην περίπτωση που ακουγόταν νότα με P.B. > scale αλλοίωση. Αλλά τον καιρό εκείνο υπήρχαν αυτά τα εναλλακτικά μέσα για scale. Οπότε παρά το τίποτα... καλό ήτανε κι αυτό, αφού κουτσά - στραβά έκανα την δουλειά μου.

Γενικότερα στον προγραμματισμό έχω μάθει να αποφεύγω να χρησιμοποιώ κάποια παράμετρο εις βάρος κάποιας άλλης. Κάπου - κάποτε θα δημιουργηθεί conflict και conflict = bug.

 

3. Η συσκευή του Kelfar, είναι ένα advanced copy (με δυνατότητα edit) του Roland ASC-10 που καταργήθηκε από την στιγμή που αποφάσισε η εταιρεία να το ενσωματώσει στα Oriental Arranger Keyboards της. Από τότε δεν υπήρχε λόγος ύπαρξης του συγκεκριμένου προϊόντος. Βέβαια και άλλες εταιρείες είχαν αντίστοιχο όπως για παράδειγμα η GEM αν θυμάμαι καλά. Μετά από τόσα χρόνια το υλοποίησε τελικά και η Korg στα Oriental series PA.

Έχω φίλο Korgakia στο εξωτερικό που παίζει πάρα πολλά χρόνια με Korg όπου είχε και το ASC-10 της Roland αλλά και το πιό πρόσφατο κουτί του Kelfar. Από τότε που η Korg έβγαλε τα Oriental PA με το σύστημα αυτό στο πάνελ (σαν της Roland) και τα δύο κουτιά τα "έστειλε" αφού του ήταν πλέον άχρηστα. "Make your life simple" όπως μου είπε.


Το ζουμί

Αν και έχω καταλήξει σε τρείς λύσεις με τρείς εντελώς διαφορετικές λογικές προγραματιστικά, ήδη έχω ξεκινήσει την μία από τις τρείς, την πιό ανώδυνη και θα έχω σύντομα νέα μετά από τα ανάλογα crash test. Αλλιώς πάμε για τις επόμενες.

 

Το μικρό μουσικό πρόβλημα

Η δεύτερη θα είναι μία 3η πάνω ή μία 6η κάτω;

Μάλλον θα πρέπει να υποστηρίζονται και οι δύο.

 

Το μεγάλο μουσικό πρόβλημα

Τι θα γίνουν κάποιες περαστικές νότες μέσα στην κλίμακα, αφού για να είναι ολοκληρωμένο το σύστημα θα πρέπει η κλίμακα (7 βασικές νότες) να συμπεριλαμβάνει και τις περαστικές.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 38
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Το μικρό μουσικό πρόβλημα είναι απλό: Κατεβάζεις τη δεύτερη φωνή μια οκτάβα και γίνεται αυτόματα 6η κάτω.

 

Το μεγάλο μουσικό πρόβλημα, αν ακολουθήσεις τη μέθοδο του Korg Nick λύνεται και αυτό απλά.

 

Το θέμα είναι ότι μια δεύτερη φωνή σε πολλές περιπτώσεις δεν αρκείται σε παράλληλες τρίτες ή έκτες. Συνεπώς θα πρέπει να χαμηλώσεις κάπως τις προσδοκίες σου, με την έννοια ότι δεν θα παράγεται μια πραγματική δεύτερη φωνή αλλά απλά μια παράλληλη φωνή στην τρίτη. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μανώλη:

 

1. Ok.

2. Συμφωνώ κι επαυξάνω 101% και αυτό έλεγα στον Kelfar όταν προσπαθούσε να μου πουλήσει το AK 2 Pro για να βάζω μόρια σε όργανο που δεν υποστήριζε μικροκούρδισμά από το μενού του (Casio CZ-101 ή Yamaha VL70m).

3. Συμφωνώ. Κι εμένα περιττή μου είναι η συσκευή AK2 του Kelfar

 

To ζουμί

Εφόσον τελικά το Module απαιτεί Sysex Προγραμματισμό κατά τον ίδιο τρόπο πάνω κάτω  με το EM15 αναγκαστικά πας όπως είπες.

 

Το μικρό μουσικό πρόβλημα

Φαντάζομαι οτι μπορείς να κάνεις ό,τι θες. Συνήθως μια τρίτη πάνω παίζουν οι περισσότεροι. Αν θες βέβαια να το κάνεις πιο εξεζητημένο μπορείς να το κάνεις και με έκτη κάτω. Επίσης αν σκοπεύεις να το αναπτύξεις πολύ προτείνω 4ες και 5ες (για να μην αφήσεις του υπηρετούντες το Ποντιακό Ρεπερτόριο παραπονεμένους  :))

 

To μεγάλο μουσικό πρόβλημα

Εδώ εξαρτάται από το τι θες να κάνει η δεύτερη φωνή τη στιγμή που η πρώτη παίζει περαστική. Αν η περαστική είναι νότα που ΔΕΝ ανήκει στο δρόμο τι πρέπει να κάνει η δεύτερη; Τρίτη μεγάλη ή μικρή; Aν είναι μεγάλη καλύπτεται από το Transpose. Αν είναι μικρή θα πρέπει να ξεκουρδιστεί και αυτή.

 

ManosX

Το όλο θέμα που αντιμετωπίζει ο Μανώλης είναι πολύπλοκο εφόσον το Synth που χρησιμοποιείται δεν υποστηρίζει διαφορετικό Scale ανά Patch σε Performance (από το User Interface του) και είναι υποχρεωμένος να το κάνει με εξωτερικό προγραμματισμό με Sysex.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Νίκο,

To ζουμί

Εφόσον τελικά το Module απαιτεί Sysex Προγραμματισμό κατά τον ίδιο τρόπο πάνω κάτω  με το EM15 αναγκαστικά πας όπως είπες.

Όχι πάνω κάτω, μπορεί και ακριβώς. Όταν θα έχω νέα θα σου πω.

 

Το μικρό μουσικό πρόβλημα

Φαντάζομαι οτι μπορείς να κάνεις ό,τι θες. Συνήθως μια τρίτη πάνω παίζουν οι περισσότεροι. Αν θες βέβαια να το κάνεις πιο εξεζητημένο μπορείς να το κάνεις και με έκτη κάτω. Επίσης αν σκοπεύεις να το αναπτύξεις πολύ προτείνω 4ες και 5ες (για να μην αφήσεις του υπηρετούντες το Ποντιακό Ρεπερτόριο παραπονεμένους  )

Το πολύ - πολύ τα κάνω διπλά. Δηλαδή μία 12άδα (C~B) με 3η πάνω και άλλη μία 12άδα με τρίτη κάτω (6η κάτω). Αυτό που λες με τις 4ες και 5ες γίνεται. Αν και η πέμπτη είναι πάντα σταθερή μεγάλη οπότε γίνεται και με απλό transpose του 2ου part/patch. Σ'ευχαριστώ πάντως για την ιδέα. Τώρα για τα Ποντιακά, sorry αλλά πρέπει να έχω παίξει λιγότερα από 10 Ποντιακά στη ζωή μου. Den gnorizi pondiaka kardia mou. Den echei to know how. Μην το παίζω ξερ'όλλλας...

 

To μεγάλο μουσικό πρόβλημα

Εδώ εξαρτάται από το τι θες να κάνει η δεύτερη φωνή τη στιγμή που η πρώτη παίζει περαστική. Αν η περαστική είναι νότα που ΔΕΝ ανήκει στο δρόμο τι πρέπει να κάνει η δεύτερη; Τρίτη μεγάλη ή μικρή; Aν είναι μεγάλη καλύπτεται από το Transpose. Αν είναι μικρή θα πρέπει να ξεκουρδιστεί και αυτή.

Πολύ φοβάμαι ότι ίσως κάποιες 2ες φωνές πρέπει να είναι βουβές (dummy) ως προς την πρώτη φωνή. Οπότε εκεί θα πρέπει να γίνουν τα ανάλογα split όπου θα δημιουργήσουν περιορισμό στην έκταση, εάν γίνει με απλό τρόπο. Η άλλη λύση είναι να δώσω by default κάποια 3η, ανάλογα μικρή ή μεγάλη. Βλέποντας και κάνοντας. Αλλιώς δημιουργούμε επιπλέον σετ 12άδας με παραλλαγή !!!. Πως με βλέπεις;  ;D

 

ManosX

Το όλο θέμα που αντιμετωπίζει ο Μανώλης είναι πολύπλοκο εφόσον το Synth που χρησιμοποιείται δεν υποστηρίζει διαφορετικό Scale ανά Patch σε Performance (από το User Interface του) και είναι υποχρεωμένος να το κάνει με εξωτερικό προγραμματισμό με Sysex.

Όπως είπε πολύ σωστά ο Νίκος, "δεν υποστηρίζει διαφορετικό Scale ανά Patch σε Performance (από το User Interface του)", αλλά τα υποστηρίζει μέσω προγραμματισμού midi (SysEx).


Να κάνω και μία ερώτηση.

Θα ενδιέφερε ένα τέτοιο μαραφέτι τους πληκτράδες;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πως με βλέπεις; ;D

 

Σε βλέπω να λανσάρεις καινούριο προϊόν στην αγορά για όσα πολυφωνικά Keyboards δεν μπορούν να το κάνουν από το δικό τους Menu... :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάντως σε όσα samplers παίζουν μπάλα με zones, τα πράγματα είναι πολύ απλά. Θα μπορούσε κάποιος να ορίσει και πιο ελεύθερες φωνές π.χ. ένα ισοκράτημα.

 

Αν τώρα θέλει κάποιος να το ρίξει στον προγραμματισμό, θα ήταν ωραίο να μπορεί να παίζει με chord recognition η φάση. Anyway αυτό πάει κάπως μακρυά.

 

Καλή τύχη!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
  • Guru

Λόγω περιστάσεων άργησα λιγάκι.

Τελικά αυτό που ήθελα το έκανα μέσω προγραμματισμού και όχι μέσω κάποιου hardware που ζήτησα αρχικά.

Για την ώρα βρίσκεται σε κατάσταση crash test. Αφού ολοκληρωθεί το crash test και όλα πάνε καλά, με την πρώτη ευκαιρία θα ανεβάσω και ένα demo για όσους τους ενδιαφέρει το θέμα.

Θα αφορά όμως μηχανήματα GM/GS ίσως και Roland Fantom-G.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου