Προς το περιεχόμενο
npap

Χρειάζεται "ειδικό" προενισχυτή ένα ribbon μικρόφωνο?

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ιδανικός προενισχυτής για ribbon μικρόφωνα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αυτός ο οποίος διαθέτει το απαραίτητο gain (τουλάχιστον 70 "καθαρά" db) για να ενισχύσει την αδύναμη έξοδο αυτού του τύπου των μικροφώνων αλλά και μεταβλητή (υψηλή >6.5 kΟ) αντίσταση εισόδου ώστε να υπάρχει το καλύτερο δυνατό matching.

 

Αυτό ακριβώς κάνει τόσο η Grace στους προενισχυτές της όσο και κάποιες άλλες εταιρίες όπως η ΑΕΑ

http://www.ribbonmics.com/aea/RPQ.html

 

...αυτές οι εταιρίες συγκεκριμενοποιούν τις συγκεκριμένες επιλογές ως επιλογές για ribbon (ειδικά της ΑΕΑ είναι μάλλον μια ολοκληρωμένη λύση για μικρόφωνα ταινίας προσφέροντας και το ανάλογο tone shaping) αλλά από εκεί και πέρα υπάρχουν άπειρες υλοποιήσεις που καλύπτουν τις ανάγκες ενός σύγχρονου μικροφώνου ταινίας σε ότι αφορά το ποσοστό ενίσχυσης και την μεταβλητή αντίσταση όπως η Great River, η Purple, JLM Audio και πολλές άλλες...

 

Τέλος δεν πρέπει να ξεχνάμε πως από αυτές τις επιλογές μπορούν να ωφεληθούν (ως μία ακόμη τονική επιλογή) και άλλα μικρόφωνα πλην των ribbon όπως τα δυναμικά.

 

 

Οι "χαμηλές αντιστάσεις" δεν ενδεικνύονται για τα ribbon?

 

Στην σχέση μικρόφωνο - προενίσχυση όταν μιλάμε για matching δεν εννοούμε την ακριβή ισοροπία ανάμεσα στην αντίσταση του μικροφώνου και στην αντίσταση της προενίσχυσης...

...κάτι τέτοιο για την ακρίβεια δεν είναι επιθυμητό στην συγκεκριμένη περίπτωση.

 

Στις περισσότερες των περιπτώσεων το επιθυμητό είναι η αντίσταση εισόδου της προενίσχυσης να είναι περίπου το δεκαπλάσιο της αντίστασης του μικροφώνου...

..έτσι πχ τα περισσότερα πυκνωτικά μικρόφωνα έχουν αντίσταση εξόδου από 50 έως 200Ω

και αντίστοιχα οι περισσότερες μικροφωνικές προενισχύσεις έχουν αντίσταση εισόδου 500 με 1000Ω.

 

Αντίστοιχα τα μικρόφωνα ταινίας έχουν πολύ υψηλότερη αντίσταση και το ιδεατό είναι μια είσοδος με πολλαπλάσια αντίσταση.

 

Στην σχέση μικρόφωνο - ενίσχυση και σε ότι αφορά τις αντιστάσεις , αυτές παίζουν έναν πολύ σημαντικό ρόλο σε ότι αφορά την συχνοτική απόκριση και το ποσοστό αρμονικής παραμόρφωσης πράγματα με πολύ μεγαλύτερη σημασία από την απώλεια ενός μικρού ποσοστού της τάσης που περνάει από την έξοδο του μικροφώνου στην είσοδο της προενίσχυσης (ούτως ή αλλως θα ενισχυθεί). Το αντίστροφο έχει σημασία στα υψηλά φορτία και εκεί έχει σημασία το "ταίριασμα"....για να είμαστε σωστοί, ο όρος impedance matching χρησιμοποιείται καταχρηστικά στον χώρο του ήχου....στην πραγματικότητα θα έπρεπε να χρησιμοποιείται το "impedance bridging" (όταν δηλαδή η έξοδος περιμένει να δει πολλαπλάσια αντίσταση στην είσοδο της επόμενης συσκευής).

 

by the way....στα ηλεκτρονικά δεν είμαι καλός....οπότε μπορεί κάποια πράγματα να μην τα διατυπώνω και πολύ καλά.....

 

Και κάτι ακόμα....το πως θα παίξει τελικά "καλύτερα" ένα μικρόφωνα σε ότι αφορά την σχέση αντίσταση εξόδου - αντίσταση προενίσχυσης είναι τελικά πολύ σχετικό (πέρα από τα γενικά κοινά αποδεκτά που έγραψα πιο πάνω) και έχει να κάνει με το κάθε μικρόφωνο αλλά και τον σκοπό για τον οποίο τα προορίζουμε....και ακριβώς για αυτόν τον λόγο θεωρώ ως πολύ σημαντικό εργαλείο στα χέρια μας την μεταβλητή αντίσταση εισόδου σε μια προενίσχυση μικροφώνου

 

 

σημ.

από το thread: preamp για ribbon μικρόφωνα

http://www.noiz.gr/index.php?topic=182459.0#quickreply

 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση



×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε.