Προς το περιεχόμενο

Λαμπάτος ενισχυτής - αρκετά watt για live?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Απο καθαρά προσωπική επιλογή,

 

στις σκηνές  αυτου του μεγέθους παίζω με ενισχυτή 50-100w, χρησιμοποιώντας όμως μόνο

20-25w (περίπου)

 

όλες οι λύσεις που ειπώθηκαν πριν, κατά τη γνώμη μου είναι σωστές , μπορεί να παίξει κάποιος και με 5w ενισχυτή αφου βάζοντας μικρόφωνο θ'ακούει απ΄το monitor, και  χρησιμοποιεί τον ενισχυτή απλά για να διαμορφώσει τον ήχο του

 

όμως εμένα μου αρέσει ο συνδυασμός  που ακούγεται απο ενισχυτή + monitor πανω στο stage.

 

Σύμφωνα με τη δική μου εμπειρία, ένας καλός και ισοροπημένος ήχος  που βγαίνει απ'το stage, σε συνδυασμό βέβαια με την επιπλέον ενίσχυση και διασπορα του ήχου απ'το PA, συμβάλει πολύ στο συνολικό άκουσμα στον χώρο, όχι μόνο του κιθαρίστα αλλά και της μπάντας, αφου τον κάνει πιο "ζωντανό".

 

Θέλει μόνο λίγο προσοχή στις ισοροπίες.

 

Στο ΑΝ, ΡΟΔΟΝ και GAGARIN, και σε κάποιες μεγάλες σκηνές εκτός Αθηνών έχω παίξει με VHT Super 30 και KOCH Studiotone.

 

Αν ήθελα ν'ακούω μόνο απ'το monitor ήταν μια χαρά, επειδή όμως όπως είπα πριν μου αρέσει ο συνδυασμός πάνω στο stage,ενισχυτής + monitor, τα βοηθούσα χρησιμοποιώντας τους ενισχυτές που διέθεταν τα μαγαζιά, δίνοντας line out απ'τους δικούς μου.

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 63
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Απο καθαρά προσωπική επιλογή,

 

 

 

 

 

 

 

 

Σύμφωνα με τη δική μου εμπειρία, ένας καλός και ισοροπημένος ήχος  που βγαίνει απ'το stage, σε συνδυασμό βέβαια με την επιπλέον ενίσχυση και διασπορα του ήχου απ'το PA, συμβάλει πολύ στο συνολικό άκουσμα στον χώρο, όχι μόνο του κιθαρίστα αλλά και της μπάντας, αφου τον κάνει πιο "ζωντανό".

 

Θέλει μόνο λίγο προσοχή στις ισοροπίες.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

εννοεις για σενα που παιζεις πανω στην σκηνη η για τον κοσμο απο κατω?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτο αν καταλαβα σωστα σημαινει να δυναμωσεις σε βαθμο που δεν θα υπαρχει λογος να βγεις απο το PA μιας και θα εχεις καταστρεψει με αυτον τον τροπο το live

 

Εσυ αυτο μπορει να καταλαβες αλλα εγω ΟΧΙ δεν εννοω αυτο.

Απλα εννοω οτι θα βγω μεσα απο τον ενισχυτη που γουσταρω και με αρεσει και οχι απο την οποιαδηποτε Κινεζικη μ@λ@κια (τυπου beh), ασχετα απο εντασεις κλπ κλπ. Οι εντασεις που παιζει ο καθ ενας σε μια μπαντα ειναι δεδομενες και πρεπει να υπαρχει η οριμοτητα και η σοβαροτητα να τηρουνται με σεβασμο.

Τα μοναδικα live που πραγματικα χαιρομαι να βρισκομαι (εγω δεν παιζω πλεον εχω βαρεθει) ειναι ενος φιλου μου και συνομιληκου μου στην Αρτα που παιζει αυτος κιθαρα (και τραγουδαει) σε ενα παλιον fender tween (135 W), Ο γιος του μπασο σε ενα 200/αρη (δεν εχω προσεξει μαρκα) και η ντραμς οπως εχει (καπου και που πετανε ενα μακρυνο μικροφωνο αν δεν κανω λαθος σε πολυ μεγαλους χωρους). Και η φωνη και φωνητικα μονα τους στη μικροφωνικη.

Οτι αλλο εχω ακουσει απο διαφορα παιδακια σε διαφορα κλαμπ με 10/αρηδες και 20/αρηδες περασμενα ολα στη μικροφωνικη (ακομα και το μπασο) τσιρκα ειναι....(οχι παντως γιατι περνανε απο τη μικροφωνικη...προς θεου)

 

 

"θα εχεις πολυ καλυτερο ηχο,ισοροπημενο και σε σωστη ενταση ωστε το κοινο να απολαμβανει τη μουσικη της ΜΠΑΝΤΑΣ και οχι εναν παπαρα κιθαριστα που παιζει μονος του στο 10" ετσι δεν ειναι?  ;D

 

Ο παπαρας αγαπητε οπου και να τον βαλεις και οσους ηχοληπτες και να του βαλεις...παπαρας θα ειναι και δεν θα αλλαξει. Απλα αν τον περνας στη μικροφωνικη ειναι παπαρας περασμενος στη μικροφωνικη.  ;D

 

Και για να το σχολασω απο τη μερια μου, δεν ειμαι αντιθετος στους μικρους ενισχυτες.

Απλα λεω ενας ενισχυτης απο 50-100 βατ ειναι ενισχυτης "παντος καιρου" και σε εξυπηρετει καλυτερα σε περισσοτερες περιπτωσεις και σε περισσοτερες δουλειες. Λεω εγω τωρα......

Θεωρω ομως υπερτατη παπαρια το να δουλευεις εναν ενισχυτη 20-30 βατ με τη λογικη να τον εχεις στο 7-8-9 για να παρεις το overdrive που θελεις απο την υπεροδηγηση, η να δουλευεις το βρωμικο καναλι στο φουλ που κανουν μερικοι για να βγαινουν.

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγω παλι απο αυτο που (ξανα)γραφεις καταλαβαινω οτι θελεις τον ενισχυτη οχι για να ακους εσυ (σαν προσωπικο σου μονιτορ) αλλα για να ακουει ολο το ακροατηριο.

ΟΚ,αλλα ετσι ηχος δεν γινεται,τουλαχιστον σε ενα σοβαρο live,ο καθενας να ακουγεται στο κοινο απο τον ενισχυτη του και οι φωνες απο το pa. Εκτος αν μιλαμε για 50-100 τετραγωνικα μαγαζι με 30 ατομα ακροατηριο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ο καθενας να ακουγεται στο κοινο απο τον ενισχυτη του και οι φωνες απο το pa. Εκτος αν μιλαμε για 50-100 τετραγωνικα μαγαζι με 30 ατομα ακροατηριο.

 

Αυτην ειναι η γνωμη σου. Εμενα η γνωμη μου και σαν μουσικου και σαν ακροατη (κυριως ομως σαν εκπαιδευμενου ακροατη...που ειμαστε ολοι οι μουσικοι οταν βρισκομαστε στο ακροατηριο) ειναι διαφορετικη.

Πιστευω οτι απο ενα σημειο και περα δεν μπορεις να βγαινεις με τα ατομικα σου οργανα, αλλα το σημειο αυτο δεν ειναι τα 30 ατομα ακροατηριο αλλα πολυ παραπανω.

Απο το σημειο ομως αυτο και κατω η ποιοτητα του ηχου με τα ατομικα οργανα ειναι ανυπεβλητη και πλησιαζει αυτο που λεμε live.

Αυτα ομως....ενταξει ειναι και γουστα.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οντως γουστα ειναι αλλα υπαρχει και κατι που δεν ειναι απλα στα γουστα και λεγεται "διασπορα" του ηχου.

Και ειναι διαφορετικη για καθε συχνοτικη περιοχη.

Πχ χονδρικα τα χαμηλα τα ακουμε παντου,τις μεσαιες εστω και εξασθενημενες αςς πουμε και αυτες παντου,και παμε στις υψηλες που ειναι οι πλεον κατευθυντικες,και αυτο ειναι ενα θεμα που λυνει το καλοστημενο PA.

Ακριβως οπως εσυ (και εγω) δεν ακους το ιδιο μπροστα στον ενισχυτη σου και στο πλαι,το ιδιο συμβαινει και με ολους τους ακροατες.

Εγω προσωπικα προτιμω να ακουσω ενα PA που θα μου δινει μια συνολικη καλη (ή εστω μετρια) εικονα παρα οτι τυχει να φτασει στα αυτια μου εκει που στεκομαι (που πιθανοτατα θα ειναι ενα χαμηλομεσαιο πραγμα εκτος και αν καθομαι "φατσα" στη σκηνη και συμβαινει το αντιθετο)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

και λεγεται "διασπορα" του ηχου.

 

Γιωργο (αν δεν κανω λαθος) ειναι και αυτο ενα θεμα δεν αντιλεγω, αλλα εχουμε δωσει πολυ μεγαλυτερη σημασια απ οτι πρεπει, καθως επισης υπαρχουν πολλοι τροποι αντιμετωπισης του.

Ο κυριος λογος παντως του περασματος απο ΡΑ ακομα και στα μικρα live (γιατι στα μεγαλα παντα ετσι γινοταν. και δεν μπορει να γινει αλλιως) δεν ειναι αυτος, αλλα πρωτα απ ολα το οτι η αξια της "ανθρωπινης ζωης" σημερα εχει παρει τρομακτικες διαστασεις, οποτε πρεπει να υπαρχει ενας γενικος ελεγχος ολων των εκπεμπομενων ντεσιμπελ απ ολους και απο τα παντα, και δευτερον και σοβαροτερο που δημιουργει και τα περισσια ντεσιμπελ, η καυροσυνη εμας των μουσικων που δεν μπορουμε να ξεχασουμε το κουμπι του ενισχυτη οταν παιζουμε και τα κανουμε ολα σκατα.

 

Παντως αν καταλαβουμε οτι μουσικη δεν ειναι μονο αυτο που παιζουμε και ακουμε εμεις, και οτι τα live ειναι πολλων ειδων (απο metal σε κλαμπ μεχρι αδιαφορη μουσικη σε χοροεσπεριδες και εκδηλωσεις, και μεχρι κλαρινα στα πανηγυρια...που βγαινουν και τα πολλα λεφτα για το μουσικο  ;D), οταν καποιος θα με ρωτησει για τα βατ του ενισχυτη του, παντα ειμαι κουβαρντας και προτεινω κατι παραπανω για να ειναι οπως ξαναειπα "παντος καιρου". Δεν ξερεις ποτε που μπορει να βρεθεις να παιζεις και με ποιους και τι απαιτησεις θα σου ζητηθουν.

Και για να περασουμε ξανα στους ενισχυτες.

Εδω στην επαρχεια ερχονται κατα διαστηματα διαφορες φιρμες για αρπαχτες.

Εχω ενα φιλαρακι που εχει ηχητικα μηχανηματα και νοικιαζει, και εχει βρει το μπελα του με τους πασης φυσεως κιθαριστες που ζητανε (δεν φερνουν μηχανηματα μαζι τυς αλλα μονο τα οργανα τους) κεφαλια 100/αρια με καμπινες τεσσαρων μεγαφωνων.

Πριν μερικες μερες αγορασε μερικα σετ για να μην χανει δουλειες (τις περνανε Γιαννιωτες).

Και τελικα σημερα στην Ελλαδα ο μεσος κιθαριστας στο θεμα της εντασης (αν μπορουμε να το πουμε ετσι) με οποιον τροπο και με οποια διαταξη και να παιζει, παιζει με 75 watt. Δεν ειναι ολοι αυτοι τρελοι ουτε ασχετοι ουτε και παιζουν στο ΟΑΚΑ.

Τα 20 και 30 watt ειναι για το σπιτι και για προβουλες και δεν θεωρουνται επαγγελματικα μηχανηματα. Αλλο το οτι και με αυτα μπορεις καλιστα να κανεις τη δουλεια σου, και μαλιστα οταν για τα πιο πολλα θες και τα τριπλασια λεφτα...και δεν περισσευουν.

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα 20 και 30 watt ειναι για το σπιτι και για προβουλες και δεν θεωρουνται επαγγελματικα μηχανηματα. Αλλο το οτι και με αυτα μπορεις καλιστα να κανεις τη δουλεια σου, και μαλιστα οταν για τα πιο πολλα θες και τα τριπλασια λεφτα...και δεν περισσευουν.

 

Καλά όλα αυτά που γράφεις στην υπ'αριθμόν 1.304.685 συζήτηση επί του θέματος, αλλά εδώ γράφεις (μετά συγχωρήσεως) τεράστια κοτσάνα. Μην ξεχνάς πως οι ενισχυτές είναι ένα εργαλείο - τίποτα άλλο. Αν ένας καλλιτέχνης θελήσει τη χροιά και την απόκριση ενός συγκεκριμένου, σε συνθήκες με PA δεν θα πρέπει να έχει κανένα απολύτως κόλλημα με τον αριθμό των βατ. Αυτό φυσικά συμβαίνει και στα rigs διάσημων (και άσημων) που βλέπεις και γομάρια, και μικρά combo. Παραδείγματα? Άπειρα.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Εδω στην επαρχεια ερχονται κατα διαστηματα διαφορες φιρμες για αρπαχτες.

Εχω ενα φιλαρακι που εχει ηχητικα μηχανηματα και νοικιαζει, και εχει βρει το μπελα του με τους πασης φυσεως κιθαριστες που ζητανε (δεν φερνουν μηχανηματα μαζι τυς αλλα μονο τα οργανα τους) κεφαλια 100/αρια με καμπινες τεσσαρων μεγαφωνων.

Πριν μερικες μερες αγορασε μερικα σετ για να μην χανει δουλειες (τις περνανε Γιαννιωτες).

Και τελικα σημερα στην Ελλαδα ο μεσος κιθαριστας στο θεμα της εντασης (αν μπορουμε να το πουμε ετσι) με οποιον τροπο και με οποια διαταξη και να παιζει, παιζει με 75 watt. Δεν ειναι ολοι αυτοι τρελοι ουτε ασχετοι ουτε και παιζουν στο ΟΑΚΑ.

 

 

 

Φιλε Σωτηρη (σωστα?) πιστευω και εγω οτι δεν ειναι τρελοι ή ασχετοι.

Καμμενοι θα ελεγα οτι ειναι απο εταιριες ηχητικων που το "1 ενισχυτη κιθαρας" που ζητουσαν το ερμηνευαν ως κανα valvestate ή ως κανα μπεριγκερακι,οποτε αρχισαν να ζητανε την Αρτα και τα Γιαννενα μαζι με το γεφυρι και την λιμνη μηπως και τους φερουν εστω τα μισα απο οτι ζητησαν.

Δεν αντιλεγω οτι το μεγαλο headroom ερχεται με τα αρκετα βατ,αλλα δεν ειναι παντα και απ ολους το ζητουμενο.

Και επειδη και εγω οταν περασα απο "πολεμικες" καταστασεις επι σκηνης οπου κανενας δεν σεβοταν τον διπλανο του,παρηγγειλα εναν ενισχυτη θηριωδη που απο τοτε και μετα μου ειναι εντελως αχρηστος,καταλαβαινω απολυτα την αποψη "εχε παραπανω κι ας μην τα χρησιμοποιησεις ποτε".

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εννοεις για σενα που παιζεις πανω στην σκηνη η για τον κοσμο απο κατω?

 

για τον κόσμο (αν έχω καταλάβει σωστά την ερώτησή σου)

 

 

Σύμφωνα με τη δική μου εμπειρία, ένας καλός και ισοροπημένος ήχος  που βγαίνει απ'το stage , σε συνδυασμό βέβαια με την επιπλέον ενίσχυση και διασπορα του ήχου απ'το PA, συμβάλει πολύ στο συνολικό άκουσμα στον χώρο, όχι μόνο του κιθαρίστα αλλά και της μπάντας, αφου τον κάνει πιο "ζωντανό".

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου