Προς το περιεχόμενο
STELRETH

Αφαίρεση μπαντών συχνοτήτων απο recording room?

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γεια χαρα,στο home studio μου το recording room einai 3x4 και 2.7 μετρα υψος  ,εχω βαλει στο ταβανι 2 πανελ απο πετροβαμβακα καθως και στους τοιχους,(οχι σε ολο τον τοιχο και δεν ειναι room in room,)

 

ηχογραφω ακουστικα οργανα και φωνη με oktava mk012 και neumann tlm 103 αντιστοιχα που πανε στον avalon 737 στην emu1820 και μετα στο cubase τελος ακουω απο τα Mackie MR5.

ακουω τον ηχο με πολλα μεσαια και πριμα προσπαθω να τα βγαλω απο τον avalon αλλα αδειαζει ασχημα το οργανο.λειπει καποιος ογκος.

 

Νομιζω οτι ειναι θεμα χωρου ηχογραφησης ισως να θελει καποια ηχοαπορροφητικα για μεσαιες και ψηλες συχνοτητες οπως απο οτι διαβαζω rikofon, δεν ξερω ομως σιγουρα.ακουω και λιγο αντανακλαση.

 

πως θα φτιαξω καπως τον χωρο ηχογραφησης? να κανω τον χωρο νεκρο και μετα βαθος στο mix?

,

Συγκρινω με αλλες ηχογραφησεις και βλεπω πραγματικα αυτα που περιγραφω παραπανω οποτε δεν ειναι τοσο θεμα control room και το πως ακουω εκει.

 

Θα μου ηταν πολυ χρησιμες οι γνωμες και οι συμβουλες σας.

 

Ευχαριστω πολυ.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μηπως τελικα ειναι και θεμα ψηφιακου ηχου (αυτος με τα πριμα)και χρειαζεται καποιος μετατροπεας η κατι παρομοιο,περα απο το θεμα χωρου? αλλα παλι ο avalon δεν θα επρεπε να ''ζεστανει'' τον ηχο.παρακαλω κατατοπιστε με.τι αλλο περιφερειακο θα χρειαζομουν περα απο πιο καλο χωρο λαμβανοντας υποψιν τον εξοπλισμο που εχω ιδη.

 

ξερω πως πολλα θεματα γυρω απο τον ηχο ειναι και θεμα γουστου αλλα θελω την γνωμη καποιων που γνωριζουν.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εχω διαβασει πολλα αρθρα εδω οσα τουλαχιστον μπορω και εχουν βοηθησει,αλλα πιστευω καθε μια περιπτωση μπορει να ειναι και διαφορετικη.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κοίτα, από μακρυά δεν μπορώ να πω τίποτα σίγουρο. Αυτό που θα σου πρότεινα είναι, ώσπου να φτιάξεις το χώρο, να δοκιμάσεις να τοποθετήσεις πιο κοντά το μικρόφωνο στην πηγή, και επίσης να δοκιμάσεις να μετακινήσεις το σημείο όπου στήνεις το όργανο ή/ και τον τραγουδιστή.

 

Ίσως ο χώρος σου να μην τονίζει τα ψηλά, αλλά να έχει προβλήματα στα χαμηλά. 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μου κανει λιγο εντυπωση το προβλημα σου εμενα παντα με πιανω να κανω  ακρι9βως  το αντιθετο,να προσθετω πριμομεσαια.. :D ξεκινα απο τις τεχνικες ηχογραφησης σου,δοκιμασε αλλες θεσεις στα mics,χρησημοποιησε eq απο το daw σου η δοκιμασε αλλο τυπο μικροφωνων δυναμικο-ribbon.εγω αυτα θα εκανα με σειρα προτεραιοτητας οπως τα εγραψα πρωτου στραφω σε λυση ακουστικη μελετη χωρου κ αυτο λογω κοστους ;D

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ευχαριστω για τις πρωτες γνωμες και τους δυο.εχω κανει αλλαγες στη θεση και στο χωρο του μικροφωνου.νομιζω απο μικροφωνα προς το παρων τουλ.ειμαι καλυμμενος.''ζεστασια'' μαλλον ειναι αυτο που μου λειπει με οτι αυτο συνεπαγεται(αδειος ηχος,πολλα μεσαια και πριμα...)ολα αυτα βεβαια ειναι σχετικα με καποια δειγματα που ακουω,απο αλλες φλατ ηχογραφησεις χωρις μιξη.

ευχαριστω για τις παρατηρησεις.

καλα ξεμπερδεματα... :)

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

και κατι αλλο περα απο το θεμα αυτο,αν βαλω μια κονσολα π.χ. την taskam dm 24 θα βελτιωθει ο ηχος αισθητα ή θα εχω απλα πιο πολλες δυνατοτητες και επιλογες.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
επισκέπτη infectme247

Καλημέρα.

 

Ο όρος "ζεστασιά" στον ήχο σε ένα δωμάτιο, αποδίδεται στον χρόνο αντήχησης (RT60) των χαμηλών συχνοτήτων σε σχέση με τις ψηλές, και καθορίζεται από το λεγόμενο bass ratio. Αυτή η ζεστασιά επιτυγχάνεται με bass ratio γύρω στο 1.1 με 1.4 για σχετικά μικρούς χώρους. Με απλά λόγια, ο χρόνος αντήχησης των διαφόρων συχνοτήτων θα πρέπει να είναι λίγο μεγαλύτερος κάτω από τα 500Hz, σε σχέση με τις μεσαιες/ψηλότερες συχνότητες, και μάλλον γι'αυτό ο χώρος σου "κυριαρχείται" από αυτές.

Αυτό το <a href="http://www.bobgolds.com/Mode/RoomModes.htm">site</a>, δίνει για το χώρο σου προτεινόμενο χρόνο RT60 γύρω στα 170-200ms, αλλά αυτή η τιμή είναι για χρήση ως control room. Πιστεύω ότι για ηχογράφηση οργάνων, θα είσαι οκ και με τιμές γύρω στα 300.

 

Για να μη σε ζαλίζω με πολύ τεχνικές λεπτομέρειες (αν θέλεις, πες μου να εμβαθύνω), και επειδή η σχετική θεωρία δεν είναι πολύ ακριβής για τόσο μικρούς χώρους, μάλλον θα πρέπει απλά να προσθέσεις -όπως ήδη λες- απορροφητικά μέσα στις μεσαίες/ψηλές συχνότητες, αλλά πρόσεχε να μην το παρακάνεις γιατί θα κόψεις "ζωντάνια" από τα ακουστικά όργανα (ειδικά έγχορδα).

 

Επίσης αν ηχογραφείς και φωνή και ακουστικά όργανα θα θέλεις στην δεύτερη περίπτωση αρκετά μεγαλύτερους χρόνους αντήχησης σε όλες τις συχνότητες (σχεδόν διπλάσιους) σε σχέση με ηχογράφηση φωνής που απαιτεί πιο "dry" συνθήκες. Οπότε αν σκοπεύεις να χρησιμοποιείς το δωμάτιο και για τα δύο, ίσως να θέλεις να μπορείς να παρακάμπτεις κάποια από τα απορροφητικά μέσα ανάλογα με την περίσταση (πχ. με ανακλαστικά καλύμματα)

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
μηπως τελικα ειναι και θεμα ψηφιακου ηχου (αυτος με τα πριμα)και χρειαζεται καποιος μετατροπεας η κατι παρομοιο,περα απο το θεμα χωρου?

 

Οχι τετοιο θεμα ΣΙΓΟΥΡΑ δεν  ειναι.....(αληθεια που ακουσες αυτο το...απιστευτο "αυτος με τα πριμα"?)

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εμένα πάλι μου κάνει εντύπωση που σου λείπουν τα μπάσα ή είναι τονισμένα τα πριμο-μεσαία. Ο χώρος σου είναι σχεδόν κύβος, δηλαδή όχι ότι καλύτερο για να στήσεις στούντιο.

Οι προβληματικές συχνότητες (αυτές που τονίζονται) σύμφωνα με τις διαστάσεις που έδωσες είναι 43hz - 137hz και 137hz - 548hz.

Η μία περίπτωση είναι πως η επέμβαση στο ταβάνι και τα πάνελ ίσως έχει απορροφήσει όλα τα μπάσα.  ::) Δύσκολο... αλλά αν συμβαίνει αυτό τότε θα πρέπει να ισορροπήσεις και το υπόλοιπο φάσμα για να αποφύγεις τους έντονους χρωματισμούς. Δηλαδή να προσθέσεις και άλλα πάνελ ευρέως φάσματος, κάτι σχετικά απλό και φτηνό να γίνει.

 

Σχετικά με την ηχογράφηση προσπάθησε να κάνεις close miking ή να δημιουργήσεις μια γωνία στο δωμάτιο σχετικά νεκρή (με πάνελ σαν vocal booth) για να γράφεις όσα περισσότερα ακουστικά όργανα, εκεί. Παράλληλα δοκίμασε να ακούσεις τις ηχογραφήσεις σου σε άλλο χώρο μήπως το χρώμα προέρχεται από τον τρόπο που είναι τοποθετημένα τα μόνιτορ και την απόσταση που ακούς. Φρόντισε να κάθεσαι σε μικρή απόσταση από τα ηχεία για να μην επεμβαίνει ο χώρος με αντηχήσεις.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση



×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε.