Προς το περιεχόμενο

Μαμά, πότε η κιθάρα είναι... ''κουπί''?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πάλι στο βάρος των ξύλων θα πάει η κουβέντα, που είναι και ο πιο τυχαίος παράγοντας.

Στις les paul πχ ξέρουμε οτι κόβονται τα σώματα, ζυγίζονται και ανάλογα με το βάρος τους

μπαίνουν στα διάφορα μοντέλα. Στις vos τα περιθώρια βάρους είναι πολύ στενά όποτε

περιορίζονται πάρα πολύ οι ηχητικές διαφορές. Επίσης, περνάνε απο plek, ελαχιστοποιώντας

και τις διαφορές σε playability. Στις φτηνότερες σειρές είναι πιο χύμα τα πράγματα.

 

Αυτό είναι μια προσέγγιση...Έφερες λοιπόν σαν παράδειγμα τις Gibson, όπου όπως ανέφερες οι ακριβές VOS έχουν πιο μικρό range βάρους για μικρότερη διακύμανση ηχητικών διαφορών.

 

Γιατί όμως (σύμφωνα με τα λέγομενα διαφορων που έχουν εκφραστεί εδώ) στις φθηνότερες σειρές, μπορείς να βρεις ή μια καλή Gibson  ή μια ''σκουπίδι'' (στην ίδια σειρά μιλάμε πάντα, δηλαδή μεταξύ 2 faded, 2 studio ή 2 traditional, όχι μεταξύ τους) ενώ σε άλλες εταιρίες (π.χ. Fender) όοοολες οι classic player είναι καλές και συστήνονται ανεπιφύλακτα, όοοοολες οι am. std είναι καλές και συστήνονται ανεπιφύλακτα  κ.τ.λ. κ.τ.λ.....εκεί δηλαδή ''σκουπίδια'' δεν υπάρχουν? Όλα τα ξύλα ίδιο βάρος έχουν στις διάφορες Fender?

 

Σε αυτό με το βάρος συμφωνώ είναι ίσως ο μόνος αστάθμητος παράγοντας.Βεβαια μερικοί θα σου πουν ότι δε τους κάθεται η ίδια κιθάρα στο χέρι όπως αυτή που δοκίμασαν πχ.

 

Γιατί να μην τους κάτσει στο χέρι όμως σε σχέση με την ίδια που δοκίμασαν? Ας δει τί ρυθμίσεις έχει αυτή που δοκίμασαν και ας την σετάρει αναλόγως. Γιατί και πάλι να μην τους βολεύει μια ολόιδια κιθάρα?  ;)

 

 

Εγώ που δεν βάζω τον εαυτό μου ούτε στους ημισοβαρούς παίχτες σαν κουπί εννοώ τις κιθάρες που δεν ανταποκρίνονται στο παίξιμό μου, που τις νιώθω σαν να έβαλα χορδές στο τραπέζι μου. Τώρα αν έχεις ορεξη να ψάχνεις μαγνήτες, καλή τύχη :)

 

 

Μιλάω για μια κιθάρα που να έχεις δοκιμάσει π.χ. στο σπίτι μου και να σε βολεύε τόσο στο παίξιμο όσο και στον ήχο-μαγνητες κ.τ.λ. Αν θα την παράγγελνες από το εξωτερικό την ακριβώς ίδια με κλειστά μάτια ή όχι. Όχι στα κουτουρού να δώσεις 2-3 χιλιάρικα για μια ακριβή κιθάρα που δεν δοκίμασες ποτέ, και εκ των υστερων να τις αλλάζεις μαγνήτες και λοιπά.

 

Μπορεί να μην υπάρχουν κιθάρες για πέταμα,αλλά σίγουρα υπάρχουν ακριβές κιθάρες που δεν αξίζουν τα λεφτά τους.

Εγώ είχα παίξει με Gibson lp standard που ήταν χειρότερη απο epiphone.

 

Έγραψα στην αρχή ότι ποτέ δεν κρίνω μια κιθάρα που δεν είμαι κατοχος, καθώς δεν την έχω κάνει το καλύτερο δυνατόν σετ-απ στα μέτρα μου. Αν ήμουνα κάτοχος π.χ. αυτών των δυο, μετά το ανάλογο (ίδιο) set-up θα τις συνέκρινα και θα έβγαζα το συμπέρασμά μου ως προς το ποιά είναι καλύτερη. Από το ποστ σου δεν είναι εμφανές υπό ποιες συνθήκες κάνεις αυτή τη σύγκριση(και τι ακριβώς κάνει την μια να υπερτερεί της άλλης).

Περιπτώσεις:

 

(ας υποθέσουμε ότι η epi είναι του '98 και η gb toy '92)

 

1) δεν κατέχω καμμία ή 1 από τις 2, (δηλαδή η μια τουλάχιστον έχει ''τυχαίο'' σετ απ) και η gb ήταν χειρότερη

2) κατέχω και τις 2, (και οι 2 είναι σεταρισμένες ) αλλά επειδή πιστεύω στα ξύλα, έτυχε η epi να είναι καλύτερη από την gb

3) κατέχω και τις 2 (και οι 2 είναι σεταρισμένες) αλλά επειδή δεν πιστεύω στα ξύλα, όλες οι epi του '98 είναι καλύτερες από όλες τις gb του '92

 

@ Marathon, Superfunk : Tελικά δεν μου είπατε, αν σας άρεσε η κιθάρα μου θα είχατε πρόβλημα να  πάρετε μια ίδια από το εξωτερικό? Αν όχι, γιατί?  8)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 311
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

 

Γιατί να μην τους κάτσει στο χέρι όμως σε σχέση με την ίδια που δοκίμασαν? Ας δει τί ρυθμίσεις έχει αυτή που δοκίμασαν και ας την σετάρει αναλόγως. Γιατί και πάλι να μην τους βολεύει μια ολόιδια κιθάρα?  ;)

 

 

 

 

 

Σου έδωσα την άποψη μου,Pavlov's dog... ;D ;D

Αυθυποβολή. ''Α η τέλεια κιθάρα...μπαα δεν ήταν σαν εκείνη τη κιθάρα που δοκίμασα'' κάτι τέτοιο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γιατί όμως (σύμφωνα με τα λέγομενα διαφορων που έχουν εκφραστεί εδώ) στις φθηνότερες σειρές, μπορείς να βρεις ή μια καλή Gibson  ή μια ''σκουπίδι'' (στην ίδια σειρά μιλάμε πάντα, δηλαδή μεταξύ 2 faded, 2 studio ή 2 traditional, όχι μεταξύ τους) ενώ σε άλλες εταιρίες (π.χ. Fender) όοοολες οι classic player είναι καλές και συστήνονται ανεπιφύλακτα, όοοοολες οι am. std είναι καλές και συστήνονται ανεπιφύλακτα  κ.τ.λ. κ.τ.λ.....εκεί δηλαδή ''σκουπίδια'' δεν υπάρχουν? Όλα τα ξύλα ίδιο βάρος έχουν στις διάφορες Fender?

Tις les paul τις έφερα σαν παράδειγμα επειδή είναι γνωστό οτι γίνεται διαχωρισμός των

σωμάτων ως προς το βάρος, σαφώς και δεν είναι μόνο αυτές. Παλιότερα είχα για μισό χρόνο

μια strat american deluxe η οποία ζύγιζε σχεδόν όσο μια epi std plus που είχα, κοντά στα 4

κιλά μάλλον (δεν είχα ζυγαριά κουζίνας τότε ;D). Ο superfunk αν θυμάμαι καλά, είχε πει

οτί είχε μια πολύ ελαφριά, αψεγάδιαστη κατασκευή και ταστοδουλειά είχαν και οι δύο.

Έγραψα στην αρχή ότι ποτέ δεν κρίνω μια κιθάρα που δεν είμαι κατοχος, καθώς δεν την έχω κάνει το καλύτερο δυνατόν σετ-απ στα μέτρα μου.

+10

Δεν έχω δοκιμάσει πολλές κιθάρες για αυτό ακριβώς το λόγο, δεν βγάζω κανένα απολύτως

συμπέρασμα, ειδικά όσες βρίσκονται σε καταστήματα, είτε είναι ακριβές είτε φτηνές. Κοιτάω

μια κρεμασμένη κιθάρα, την κατεβάζω, την χαζεύω, την ζυγίζω, πιάνω δυό τρείς συγχορδίες

στον αέρα, κάνω μερικά bends για να δω το μέγεθος των τάστων και την αφήνω. Με ρωτάνε

αν θέλω να την ακούσω και λέω όχι, αφού δεν μπορώ να παίξω με σκουριασμένες 9ρες και

action 3mm στα καντίνια, τι συμπέρασμα να βγάλω για τον ήχο και μάλιστα με έναν ξένο

ενισχυτή σε ένα χώρο 20 φορές μεγαλύτερο απο το δωματιό μου?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

+10

Δεν έχω δοκιμάσει πολλές κιθάρες για αυτό ακριβώς το λόγο, δεν βγάζω κανένα απολύτως

συμπέρασμα, ειδικά όσες βρίσκονται σε καταστήματα, είτε είναι ακριβές είτε φτηνές. Κοιτάω

μια κρεμασμένη κιθάρα, την κατεβάζω, την χαζεύω, την ζυγίζω, πιάνω δυό τρείς συγχορδίες

στον αέρα, κάνω μερικά bends για να δω το μέγεθος των τάστων και την αφήνω. Με ρωτάνε

αν θέλω να την ακούσω και λέω όχι, αφού δεν μπορώ να παίξω με σκουριασμένες 9ρες και

action 3mm στα καντίνια, τι συμπέρασμα να βγάλω για τον ήχο και μάλιστα με έναν ξένο

ενισχυτή σε ένα χώρο 20 φορές μεγαλύτερο απο το δωματιό μου?

 

Πολύ ενδιαφέρον αυτό και ισχύει σχεδόν παντού για τα όργανα της βιρτίνας και όχι μόνο.Και θέτω το εξής ερώτημα.Πως μπορούμε να βγάλουμε συμπέρασμα όταν δοκιμάζουμε ένα όργανο σε αυτήν την κατάσταση?Ας το δούμε και ανεξάρτητα από τον ήχο...Από θέμα αίσθησης στο χέρι.Αν η κιθάρα είναι ασετάριστη αυτό ενδεχομένως δε θα μας οδηγήσει και σε λανθασμένο συμπέρασμα ότι ''δεν μας βολεύει'' ενώ αν ήταν σεταρισμένη θα ερχόταν γαντι?Τι μπορούμε να κάνουμε σε αυτήν την περίπτωση?Ζητάμε να τη σετάρουν εκείνη την ώρα?Πριν την άφιξη μας ενδεχομένως?Το κάνουμε εκείνη τη στιγμή μόνοι μας (στο βαθμό που γίνεται τέλος πάντων?).

 

Ρωτάω επειδή σε κάποιες μέρες θα κατέβω τρίμη να δοκιμάσω μερικές ibanez και μάλλον φοβάμαι ότι θα παίζω κιθάρα με 10cm action.Εμένα μου άρεσει το αρκετά χαμηλό action ίσα ίσα να μην μπαζάρει στα πρώτα τάστα.

 

Ποια είναι η γνώμη σας?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ακριβή κιθάρα κουπί ε; Δύσκολα πράγματα....

 

Προσωπικά δεν ακούω πολύ καλά. Εννοώ δηλαδή ότι μετά από χρόνια παρατήρησης διαφόρων κιθαριστών, ανταλλαγή απόψεων πάνω στο θέμα και έχοντας  ακούσει αρκετές κιθάρες, παραδέχομαι ότι δε συγκαταλέγομαι στην κατηγορία των ανθρώπων που ακούνε λεπτομέρειες. Έχω δε συναντήσει ανθρώπους (και μερικούς από εδώ μέσα) τους οποίους εμπιστεύομαι απόλυτα και οι οποίοι όντως "ακούνε". Εγώ δεν..... Ή τουλάχιστον δε δίνω σημασία σε διαφορές που άλλοι θεωρούν εξαιρετικά σημαντικές.

 

Βέβαια οφείλουμε να πούμε ότι και ο ψυχολογικός παράγοντας παίζει πολύ σημαντικό ρόλο σε τέτοια πράγματα. Δηλαδή είναι νομίζω πολύ δυσκολότερο, για κάποιον, να πει ότι μια american strat του διχίλιαρου "δεν παίζει" απ' ό,τι θα ήταν να βγάλει αυτό το συμπέρασμα για μια "τύπου" strat των 150 ευρώ.

 

Το μόνο που καταλαβαίνω είναι διαφορές στους μαγνήτες και τα δάχτυλα που παίζουν φυσικά. Ως εκ τούτου, στις δικές μου κιθάρες έχω επέμβει με τους κάτωθι τρόπους και κατά σειρά προτεραιότητας:

 

- Προσπαθώ να γίνομαι καλύτερος μουσικός μελετώντας και ακούγοντας

- Έχω έναν ενισχυτή του οποίου ο ήχος μου αρέσει πολύ

- Έχω αλλάξει μαγνήτες και στις 3

- Είναι σεταρισμένες έτσι όπως με βολεύει και με το πάχος και είδος χορδών που μου κάνουν

 

 

 

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ ενδιαφέρον αυτό και ισχύει σχεδόν παντού για τα όργανα της βιρτίνας και όχι μόνο.Και θέτω το εξής ερώτημα.Πως μπορούμε να βγάλουμε συμπέρασμα όταν δοκιμάζουμε ένα όργανο σε αυτήν την κατάσταση?Ας το δούμε και ανεξάρτητα από τον ήχο...Από θέμα αίσθησης στο χέρι.Αν η κιθάρα είναι ασετάριστη αυτό ενδεχομένως δε θα μας οδηγήσει και σε λανθασμένο συμπέρασμα ότι ''δεν μας βολεύει'' ενώ αν ήταν σεταρισμένη θα ερχόταν γαντι?Τι μπορούμε να κάνουμε σε αυτήν την περίπτωση?Ζητάμε να τη σετάρουν εκείνη την ώρα?Πριν την άφιξη μας ενδεχομένως?Το κάνουμε εκείνη τη στιγμή μόνοι μας (στο βαθμό που γίνεται τέλος πάντων?).

 

Ρωτάω επειδή σε κάποιες μέρες θα κατέβω τρίμη να δοκιμάσω μερικές ibanez και μάλλον φοβάμαι ότι θα παίζω κιθάρα με 10cm action.Εμένα μου άρεσει το αρκετά χαμηλό action ίσα ίσα να μην μπαζάρει στα πρώτα τάστα.

 

Ποια είναι η γνώμη σας?

 

Φαντάζομαι σε αυτή την περίπτωση (μάλλον δεν γίνεται να την σετάρουν εκείνη την ώρα μόνο για σένα, συνήθως στην σετάρουν αφού τα σκάσεις) κοιτάς πρώτα αν σου κάθεται καλά το μανίκι (σαν πάχος), παίζεις κάτι, κοιτάς τα τάστα να σε βολεύουν με κάποιο legato, σε περίπτωση που κάτι σου κάθεται καλά στα bendings ή γενικά κοιτάς αν είναι πολύ ψηλά οι χορδές και δεν πολυσκάς προς το παρόν για τριξίματα, intonation κ.τ.λ. Αλλά και πάλι έχεις ένα point, μπορεί κάτι εκείνη την ώρα να μην σου αρέσει, μπορεί να είναι φρέσκολουστραρισμένο (να μυρίζει βερνίκι που λένε..) και να νομίζεις ότι ''κολλάει'' το μπράτσο ενώ αυτό με το πολύ παίξιμο φεύγει...

 

On topic, προς το παρόν αν και έχουν ακουστεί ωραίες απόψεις, επαναλαμβάνω για 3η φορά ότι κανείς δεν μου έχει απαντήσει στο αν όντως θα παράγγελνε από εξωτερικό την Α ακριβή κιθάρα (που έχει ήδη δοκιμάσει και λατρέψει σε φίλο ή σε τοπικό μαγαζί) ''γουρούνι στο σακί'' που λένε, εφόσον δεν ''ακούει'' κάποιες διαφορές στο ξύλα... Και είχαμε και μια μόνο (αν κατάλαβα καλά τον φίλο που πόσταρε) απάντηση από την άλλη πλευρά, ότι μια LP standard ήταν χειρότερη από μια lp των 300-600 euro, χωρίς να εξηγεί ακριβώς τους λόγους, απλά ήταν χειρότερη...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εάν σου απαντάει στην ερώτησή σου, 2 κιθάρες που έχω αγοράσει (γιατί τις υπόλοπες τις έχω φτιάξει από το 0), τις έφερα από το εξωτερικό χωρίς δοκιμή. Τη Gibson από την Αμερική και την Eastwood από τη Γερμανία. Αλλά και τις partcasters τις δοκιμάζω στο τέλος, όταν βιδωθούν.

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εάν σου απαντάει στην ερώτησή σου, 2 κιθάρες που έχω αγοράσει (γιατί τις υπόλοπες τις έχω φτιάξει από το 0), τις έφερα από το εξωτερικό χωρίς δοκιμή. Τη Gibson από την Αμερική και την Eastwood από τη Γερμανία. Αλλά και τις partcasters τις δοκιμάσω στο τέλος, όταν βιδωθούν.

 

Point Taken  8)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ πάντως θα έπαιρνα κιθάρα σαν γουρούνι στο σακί αν όντως την είχα δοκιμάσει νωρίτερα μιας και σε μία κιθάρα δεν κοιτάω τόσο τον ήχο αλλά το πως μου κάθεται στο χέρι. (πιστεύω ότι ο ήχος είναι το πιο εύκολο πράγμα να αλλάξεις και γίνεται με χίλιους δυο τρόπους).Και αυτό γιατί πιστεύω ότι στις μέρες μας από κιθάρα σε κιθάρα δε νομίζω να πετύχεις και τόσο μεγάλες κατασκευαστικές διαφορές.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ προσωπικά για να πω την αλήθεια δεν μπορώ να αντιληφθώ την έννοια του "κουπιού" και κατά συνέπεια δεν πέτυχα ποτέ "κουπί".

 

Γουρούνι στο σακί φυσικά και θα αγόραζα αν είχα ήδη ακούσει ίδιο όργανο και μου έκανε ο ήχος και τα specs. Δεν πιστεύω ότι θα υπάρχει και τόση δα τραγική διαφορά μεταξύ οργάνων αυτής της κατηγορίας τιμής (της εποχής μας τουλάχιστον). Άλλωστε, και σε μαγαζί να δοκιμάσεις το όργανο, σπάνια θα υπάρχει άλλο ακριβώς ίδιο όργανο για να υπάρχει η δυνατότητα Α/Β τεστ.

 

ΔΕΝ θα αγόραζα στα τυφλά στην περίπτωση που είχαν σημασία άλλοι παράγοντες, πέρα από είδος, τα specs και τη "μουσική" αξία του οργάνου, όπως για παράδειγμα το flame top μιας Gibson R9 (σχετική ομορφιά/ίσως μεταπωλητική αξία).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου