Προς το περιεχόμενο

Περί Δημόσιας Κριτικής


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Σε σχέση με το ζήτημα που πρόσφατα τέθηκε για το ύφος και το περιεχόμενο της κριτικής που ασκείται σε δείγματα εργασίας που παρουσιάζονται από συν-φορουμίτες, θα ήθελα να συμβάλλω με κάποιες ιδέες.

 

Το φόρουμ έχει συσταθεί και λειτουργεί κάτω από κάποιους κανόνες. Κανόνες όμως, έτσι όπως τίθενται σε οποιοδήποτε φόρουμ έχω υπ' όψιν μου, δε σημαίνει "αξίες", ήτοι δεν μπορεί να θεωρηθεί προϋπόθεση πως έχουμε ένα σύνολο ανθρώπων με - έστω - έναν ελάχιστο κοινό παρανομαστή γούστου ή γενικότερων πεποιθήσεων για τη τέχνη, ή - έστω - κοινές αντιλήψεις για το τι είναι "διασκεδαστικό". Κοινώς, έχουμε έναν "αχταρμά" ανθρώπων που δεν μπορεί (και δεν ενδιαφέρεται, προφανώς) να έχει κοινή γνώμη για οτιδήποτε: από το αν αξίζουν οι Pink Floyd μέχρι πόσα χρήματα χρειάζεται να δοθούν για ένα αξιοπρεπές home studio.

 

Αυτός είναι και ο βασικός λόγος για τον οποίο πάντα διαφωνούσα με τον όρο "κοινότητα", όταν αναφερόμαστε στο noiz: μία κοινότητα χαρακτηρίζεται από την καθολική (αν γίνεται) αποδοχή αξιών και κατευθύνσεων. Επίσης, οι αξίες και οι κατευθύνσεις της βρίσκονται διατυπωμένες κάπου, ώστε να μπορεί κάθε ενδιαφερόμενος να προϊδεαστεί για το αν θα ενδιαφερόταν να είναι μέλος αυτής της κοινότητας, αλλά (επίσης) για να μπορεί να διαπιστώσει κατά πόσον η κοινότητα παραμένει πιστή στους στόχους της (ένδειξη σοβαρότητας) ή όχι.

 

Οι κανονισμοί λειτουργίας του φόρουμ, δεν αποτελούν σύστημα "αξιών": όπως μπορεί να δει ο καθένας, είναι γενικόλογες απαιτήσεις για καλή και σύννομη συμπεριφορά: ούτε απαιτούν, ούτε θεωρούν ως προϋπόθεση καμία απολύτως επάρκεια, μουσική, προσωπική, κοινωνική, οικονομική ή άλλη. Επίσης, σαφώς δε δίνουν απολύτως καμία κατεύθυνση προς κανέναν. Άσε δε, το ότι έχουν αλλάξει αρκετές φορές στη πορεία, κάτι απολύτως εντάξει για ένα σύνολο "κανονισμών λειτουργίας" αλλά φύσει απαράδεκτο και αδιανόητο για οποιοδήποτε σύστημα "αξιών" θα μπορούσε να συγκροτήσει μία κοινότητα.

 

Κοινότητα, με αυτή - την ορθή - έννοια, δεν υπάρχει εδώ, Αυτό που υπάρχει, είναι μία παρέα ανθρώπων, που είναι αρκούντως ευγενικοί και καλλιεργημένοι ώστε να μπορούν α) να συντηρήσουν κάποιες συζητήσεις χωρίς να δίνουν έδαφος στην παραπληροφόρηση και β) να μπορούν να αστειευτούν χωρίς να γίνονται εξόχως προσβλητικοί. Εξαιρέσεις υπάρχουν βέβαια, αλλά είναι λίγες.

 

Συνεπώς, έχει ενδιαφέρον να αναλογιστούμε για ποιο είδος "κριτικής" ενδιαφέρεται κάποιος που παρουσιάζει τη δουλειά του στο noiz;  Για ποιο λόγο θα ενδιαφερόταν κάποιος για τη συνισταμένη απόψεων που προέρχονται από έναν "αχταρμά" ανθρώπων για τους οποίους (τις περισσότερες φορές) έχουμε ελάχιστες πληροφορίες και - ούτως ή άλλως - διαφωνούν μεταξύ τους ακόμη και για τα στοιχειώδη, όσον αφορά τη Τέχνη;

 

Απαντώ ευθαρσώς: δεν έχω ιδέα.

 

Οπότε, αρχίζω να εικάζω.

 

Ένας πιθανός λόγος είναι η γενική πεποίθηση ότι "το καλό πράγμα αγγίζει όλο το κόσμο", μία πολύ παράξενη πεποίθηση όταν γνωρίζουμε ότι ο κόσμος ακούει κατά το 99,9% σκουπίδια, ακριβώς διότι δεν έχει αποτιμήσει ως σημαντική τη θέση της μουσικής στη καθημερινότητά του και δεν έχει (πολλές φορές) καν επίγνωση για το τι ακούει.

 

Άλλος λόγος μπορεί να είναι η αντίληψη ότι το είδος που υπηρετεί κάποιος είναι αρκούντως "λαϊκό" (αναφέρομαι κυρίως στο ροκ'εν'ρολ κάθε είδους αλλά και στα ελληνικά λαϊκά), ώστε να μπορεί να "αγγίξει" και να "εκτιμηθεί" από "μη-ειδικούς", άρα πάλι από "όλους". Αυτή η αντίληψη (η οποία είναι βεβαίως μία παραλλαγή της προηγούμενης), είναι δυστυχώς ακόμη πιο παράλλογη, διότι α) υποτιμά το επίπεδο του ακροατή που χρειάζεται προκειμένου να εκτιμηθεί μία γνήσια λαϊκή δημιουργία και β) αναγάγει τον δόκιμο δημιουργό μας σε "τύποις" λαϊκό δημιουργό με ένα απλό λογικό άλμα, το οποίο ασφαλώς δε δικαιούται να κάνει.

 

Τρίτος λόγος, θα μπορούσε να είναι η αναζήτηση τεχνικών συμβουλών για τη βελτίωση παραμέτρων στην ηχογράφηση και την μείξη. Σε αυτή τη περίπτωση (και αν υποθέσουμε προς στιγμήν ότι αυτές οι δύο διαδικασίες δεν είναι ΕΠΙΣΗΣ καλλιτεχνικές, που όντως είναι), καλό θα είναι ο υπο-κρίση δημιουργός μας να διευκρινίζει ότι αναζητά αυτό και ΜΟΝΟ αυτό, ώστε - τουλάχιστον - να αφαιρέσει από τους ¨χιουμορίστες" του φόρουμ τη διάθεση να του επιτεθούν αν δεν τους αρέσει το μουσικό περιεχόμενο της προσπάθειάς του. Άλλωστε, τα μέλη του φόρουμ που έχουν επάρκεια για να μιλούν για τέτοια θέματα είναι λιγότερα από δέκα, και όλοι ξέρουμε ποιοι είναι.

 

Τέταρτος λόγος, είναι - το μαντέψατε, είμαι βέβαιος - ακριβώς η περαιτέρω βύθιση σε αυτό το παρείστικο κλίμα, ακριβώς για να αισθανθεί κανείς το φιλικό κτύπημα στη πλάτη που λέει "καλά τα πας, προχώρα"… αλλά υπό το ίδιο κράτος αντιλήψεων, ο δημιουργός μας δεν θα πρέπει να εκπλήσσεται για το ότι κάποιος θα μισήσει το πόνημά του και θα επιχειρήσει τη δικτυακή διαπόμπευση του πονήματος. Επίσης, αν η "παρέα" είναι το ζητούμενο, προφανώς ισχύουν όλα όσα έγραψε ο audiokostas για τους όρους (και τους χρόνους) που πρέπει να τηρηθούν ώστε να γίνει είσοδος ενός νέου μέλους στη παρέα.

 

Προσωπικά, δεν είμαι επαγγελματίας της μουσικής: τα ελάχιστα πράγματα που έχω ολοκληρώσει τη τελευταία δεκαετία δεν τα έχω παρουσιάσει στο noiz διότι δεν εμπίπτω σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες αντιλήψεων. Θα έλεγα μάλιστα, σε όποιον παίρνει σοβαρά τη δουλειά του, ασφαλώς να απευθύνεται σε μέλη του φόρουμ που κρίνει ότι μπορεί να συμπνέουν μαζί του όσον αφορά κάποιες "αξίες", αλλά - προς θεού ρε παιδιά - όχι δημόσια, χύμα σε threads που μοιραία θα τοποθετηθεί ο κάθε πικραμένος…

 

Αν όμως, ίσως επειδή ισχύει για εσάς κάτι από τα παραπάνω τέσσερα (ή ίσως κάποιο πέμπτο που δεν σκέφθηκα σε αυτό το πρόχειρο ποστ), θέλετε να υποστείτε τη διαδικασία της δημόσιας κριτικής, τότε υποστείτε την παληκαρίσια (που λένε). Μην απασχολείστε με το αν θα υπάρχει αγένεια: θεωρείστε δεδομένο ότι θα υπάρξει αγένεια. Όχι φραστική, καθότι αυτό αποθαρρύνεται και εν' τέλει απαγορεύεται από τους κανονισμούς, αλλά αγένεια επί της ουσίας ότι θα υποστείτε τη γνωμοδότηση και κάποιων ανθρώπων που στον πραγματικό κόσμο δε θα ήταν ποτέ ακροατές σας, λόγω του ότι απάδουν των αντιλήψεών σας για τη μουσική (και τη τέχνη γενικώς).

 

Το καίριο ερώτημα για το αν αυτό το είδος δημόσιας κριτικής (το οποίο - ας σημειωθεί - δεν ήταν εφικτό πριν το ίντερνετ) μπορεί να οδηγήσει σε ουσιαστική βελτίωση του καλλιτεχνικού έργου, δεν θα προσποιηθώ ότι το γνωρίζω (δεν είμαι προφήτης).

 

Αν ήμουν ρητά υποχρεωμένος να τοποθετηθώ, θα θύμιζα ότι κανένας δημιουργός του παρελθόντος δεν απευθυνόταν στον καφετζή της γειτονιάς του ή στον διευθυντή γειτονικού ωδείου προκειμένου να δεχθεί εποικοδομητική κριτική για τη δουλειά του: οι "σύμμαχοι-κριτές" ήταν πάντα ελάχιστοι άνθρωποι, με τους οποίους ο καλλιτέχνης δε συμφωνούσε πάντα, εν' τούτοις ήταν δεδομένο ότι αποδέχονται κοινές αξίες για το αντικείμενο της κριτικής.

 

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν έχεις άδικο αλλά υπάρχει και η περίπτωση του ποστάρω και μετά ψηλαφίζω τις (πιθανές) γνωμοδοτήσεις των 6-7 που πλέον έχω ξεχωρίσει οτι εκτιμώ την άποψή τους στο συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο / είδος μουσικής χωρίς επ' ουδενί να αγνοώ και τις άλλες εφόσον τεκμηριωμένα έχουν άποψη. Και να τονίσω ότι δεν είναι ανάγκη βέβαια η φιλία/καλή (ή το αντίθετο) παρέα να συνάδει με την εκτίμηση απόψεως πάνω στο συγκεκριμένο αντικείμενο.

 

Προσωπικά βέβαια, ενεγράφην* για τον τέταρτο λόγο. Μόλις είχα πρωτοφτιάξει μόνος μου έναν λαμπάτο και ήθελα περισσότερο ένα μπράβο για το ξεπάτωμα παρά μια άποψη.  ;)

 

* Δεν θυμάμαι πως αλλιώς είναι στη Δημοτική ο αόριστος του εγγράφομαι........ εγγράφηκα;

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μιας και είμαι ένας από αυτούς που εκθέτουν κάποια απο τα κομμάτια τους στην κριτική του νοιζ,  θα σου πω την δική μου λογική που ίσως βοηθήσει στους συλλογισμούς σου.

 

Ο πρώτος λόγος λοιπόν που κάποιος εκτίθεται σε κριτική είναι καθαρά το ψώνιο. Γράφεις ένα κομμάτι θέλεις να το μοιραστείς με τον κόσμο και να σου πουν πόσο φοβερό0ς εισαι... έτσι πας σε όλα τα φόρα μουσικού περιεχομένου και κάνεις ποστ. Αν έρθουν μερικά καλά σχόλια ικανοποιείς τον εγωισμό σου για μερικά δευτερόλεπτα, και μετά περιμένεις το επόμενο σχόλιο. Όσο χαζό και αν ακούγεται, νομίζω ότι όλοι κάπως έτσι λειτουργούμε. Στην τελική αμα δεν ήμασταν ψώνια δεν θα ασχολούμασταν με τη μουσική.

 

Ειδικότερα τώρα, προσωπικά διαλέγω το νοιζ γιατι υποτίθεται ότι τα μέλη του ασχολούνται με την μουσική τεχνολογία, επομένως μπορούν να δώσουν συμβουλές για καλύτερα αποτελέσματα. Ξεκαθαρίζω ότι πότε δεν γύρισα να ξαναμιξάρω κάποιο κομμάτι μέτα απο παρατηρήσεις μελών. Όμως συχνά πήρα τροφή για σκέψη και ψάξιμο με αποτέλεσμα να κάνω καλύτερη δουλειά στο επόμενο.

Θεωρούσα αυτονόητο ότι η κρίση θα κινείται κυρίως γύρω απο τεχνικά θέματα, και δευτερευόντως γύρω απο θέματα σύνθεσης ή εκτέλεσης, πράγμα το οποίο δεν συμβαίνει τελικά... Η αλήθεια είναι ότι κι εγώ όταν κρίνω ένα κομμάτι το κάνω επειδή κάτι μου έκανε κλικ στην σύνθεση.

 

Θεωρώ πάντως σημαντικό τα μέλη να ανεβάζουν την δουλειά τους για δύο λόγους. Ο ένας είναι για να δίνουν ιδέες στου υπόλοιπους. Εγραψες κάτι έβαλες έναν ήχο που μου άρεσε, σε ρωτάω πως το έκανες και με βοηθάς να βγάλω κι εγώ κάτι ενδιαφέρον.

Ο δεύτερος είναι ότι με αυτόν τον τρόπο μπορώ να φιλτράρω τις συμβουλές των μελών. Αν η αισθητική κάποιου απέχει πολύ απο την δική μου ( και δεν μιλάω για θέμα ποιότητας, είναι καθαρά υποκειμενικό θέμα) οι απόψεις του για πολλά θέματα δεν μπορούν να είναι χρήσιμες για μένα. πχ άλλο πράγμα έχω στο μυαλό μου όταν μιλάω για παραμόρφωση, και άλλο κάποιος που παίζει μέταλ.

 

Τώρα σε ότι έχει να κάνει με την κριτική: Παρόλο που είμαι απο τους τυχερούς που δεν έχω πέσει θύμα "κανιβαλισμού" ( ή τουλάχιστον δεν το κατάλαβα αν έπεσα ) θεωρώ ότι σε γενικές γραμμές θα πρέπει να σεβόμαστε την δουλειά του άλλου και να είμαστε κάπως προσεκτικοί. Στον κόσμο της γραπτής επικοινωνίας είναι εύκολο να παρεξηγηθεί το χιούμορ κάποιου. Πέρα όμως απο αυτά θεωρώ ότι σαν φορουμ μουσικής τεχνολογίας πρέπει να επικεντρωνόμαστε σε τεχνικά θέματα. Το γούστο είναι υποκειμενικό αλλά τα τεχνικά θέματα έχουν ΚΑΙ κάποια υποκειμενικά χαρακτηριστικά. Νομίζω ότι ο καθένας με τις γνωσεις του μπορεί να βοηθήσει τα υπόλοιπα μέλη να ευχαριστηθούν περισσότερο το χόμπυ τους.

 

Φυσικά υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις που το σηκώνουν το δούλεμα. Είναι θα έλεγα κάπως προκλητικές. Ο δημιουργός προφανώς δεν μπόρεσε να κρίνει το κατα πόσο αυτο που έφτιαξε είναι σε κάποιο ικανοποιητικό επίπεδο για να βγει προς τα έξω. Σε αυτές τις περιπτώσεις πιθανώς να είναι σωστό με κάποιον τρόπο να καταλαβει ο δημιουργός ότι έχει αρκετό δρόμο μέχρι να φτάσει σε αξιοπρεπές αποτέλεσμα. Από μεριάς μου προτιμώ να αγνοώ και να μην "κανιβαλίζω".

 

Αυτές ήταν κάποιες πρόχειρες σκέψεις περι του θέματος, ελπίζω να μην βγήκα πολύ εκτός θέματος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζω (αλλά ευχαρίστως θα δεχτώ διορθώσεις επ' αυτού) ότι όταν παρουσιάζεις ένα ολοκληρωμένο ή ημιτελές κομμάτι της δουλειάς σου πρέπει να περιμένεις τα πάντα από πλευράς αντιδράσεων.

Συνήθως, όταν αυτό που ανεβάζεις έχει φτιαχτεί (και δουλευτεί) με τον προσήκοντα σεβασμό προς εσένα που το υπογράφεις και τους φίλους που θα το ακούσουν, δε θα έχεις απαντήσεις του στυλ "είσαι φάλτσος, χοντρός και ΚΟΔΗΣΟ", γιατί αν είσαι όντως φάλτσος, χοντρός, ΚΟΔΗΣΟ και σου κόβει και λίγο, μάλλον θα φροντίσεις να μη γελοιοποιηθείς με μια πατάτα.

 

Αν όμως το αποτέλεσμα δεν είναι πατάτα, μπορεί να βάλεις στον κόπο να σου γράψει μια καλή κουβέντα κάποιος που δεν παρακολουθεί ή δεν ενδιαφέρεται για το ύφος στο οποίο κινείσαι. Αυτό είναι κέρδος, κι ας μην "κεφαλαιοποιηθεί" (που δε θα κεφαλαιοποιηθεί) ποτέ.

 

 

 

Αγαπητέ trolley που είσαι ο καλός μου φίλος,

σκέψου (πάλι) τους Tuber, τους SnoozeLoop ή το Σπύρο Χαρμάνη: Τα threads στα οποία μας παρουσίαζαν τα κομμάτια τους ή την ολοκληρωμένη δουλειά τους δεν έγιναν λίμπα - ακόμα και με τις κρυάδες μου μέσα. Σου φαίνεται άσχετο αυτό με το επίπεδο του προϊόντος της δουλειάς τους; Σου φαίνεται τυχαίο που σε αυτά ειδικά τα thread δεν ζήτησε κάποιος λαϊκούς ήχους για KORG; Τί ήταν αυτό τελοσπάντων που κράτησε μακριά τις Ρουβίτσες;

 

Είναι ένδειξη εκτίμησης προς το χώρο να ζητήσεις εδώ μια γνώμη. Ναι, αρκούν ένας - δυο με Πάρκινσον στο μυαλό για να γίνει το θέμα γλουτός.

Ε, και;

Δε βρισκόμαστε στο Κολωνάκι (το σημείο επελέγη τυχαίο, βάλτε όποιο προτιμάτε) για να είμαστε βέβαιοι ότι περιτριγυριζόμαστε από θεατές του Ρώμα και νοσταλγούς του Καλυβάτση. Δεν μπορείς να αγνοήσεις ή να απομονώσεις de facto τους λίγους που συμπεριφέρονται χειρότερα από πενθήμερη;

 

Μπορεί, λέω μπορεί γιατί δεν είμαι και σίγουρος, να εκτιμάς πέντε - δέκα νοματαίους από εδώ. Είναι τόσο φοβερό να επιλέξεις ως μέσο παρουσίασης ένα thread αντί για μερικά pm;

 

Ή μήπως ξέρεις εκ των προτέρων ότι θα ξεχάσεις την καλή σου ανατροφή αν ένας Earendil κατσαπλιάς σου γράψει "νταξξξ, βασικά τα τραξ μπορείς να τα πεις καλύτερα. Ή βρες καμιά γκόμενα να τα πει";

τασκερα απο βουτυρο οπως αποκαλουμε μερικη

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αγαπητέ trolley που είσαι ο καλός μου φίλος,

 

ΚΟΔΗΣΟ YOUTH WILL ALWAYS RULE

 

σκέψου (πάλι) τους Tuber, τους SnoozeLoop ή το Σπύρο Χαρμάνη: Τα threads στα οποία μας παρουσίαζαν τα κομμάτια τους ή την ολοκληρωμένη δουλειά τους δεν έγιναν λίμπα

 

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι - σε ορισμένες περιπτώσεις - το φόρουμ υποδέχεται δείγματα δουλειάς με σοβαρότητα και νηφαλιότητα, έστω και αν αυτό σημαίνει ότι αποφεύγει να τα "θάψει". Π.χ. εκτιμώ ότι ελάχιστοι εδώ μέσα έχουν τα μουσικά γούστα του blue (το άλλο SnoozeLoopy δεν τον γνωρίζω καλά), και αυτό φαίνεται από διάφορα παραθυράκια... αλλά κάτι το ότι είναι μυώδης, κάτι το ότι είναι σοβαρός, κάτι το ότι όλοι θέλουμε λίγη από την αίγλη του.. προστατεύθηκε από το να ακούει κουβεντούλες που σε άλλες περιπτώσεις θα είχαν μοιραστεί αφειδώς.

 

Αλλά, το νόημα του ποστ μου δεν ήταν να θίξει - κατ' οποιαδήποτε έννοια - το φόρουμ. Το φόρουμ είναι αυτό που είναι. Ήθελα να συμβάλλω - όπως είπα - με κάποιες ιδέες που αφορούν αυτόν που αποφασίζει να παρουσιάσει τη δουλειά του σε ανώνυμη δημόσια κριτική. Τα σημεία που πρέπει να προσεχθούν είναι:

 

- Έχει ο δημιουργός συναίσθηση του πόσο ειδική (ιστορικά) είναι αυτή η δυνατότητα της δημόσιας και ανώνυμης κριτικής και του ότι η οφελιμότητά της δεν έχει ακόμη τεκμηριωθεί;

 

- Έχει επίγνωση της ανομοιογένειας αντιλήψεων στο φόρουμ, οπότε της ανικανότητας να διατυπωθεί άποψη που να εκφράζει αξίες με διάρκεια και συνέπεια;

 

- Έχει επίγνωση του ότι ο αριθμός των μελών που μπορούν όντως να συμβουλεύσουν σε τεχνικό επίπεδο είναι μάλλον μονοψήφιος;

 

- Σέβεται αρκετά τη δική του δημιουργική διάθεση ώστε να αντιληφθεί ότι δεν έχει ανάγκη κριτικής από ανθρώπους με τους οποίους δε μοιράζεται κοινές αντιλήψεις;

 

- Τέλος, μετά απ'' όλα αυτά γιατί κάποιοι εκπλήσσονται και ανοίγουν και threads περί "σκληρής" κριτικής κλπ;

 

Όπως ξέρουν κάποιοι, προέρχομαι από το χώρο της Φωτογραφίας, και γνωρίζω ότι τέτοια ερωτήματα είναι διαρκή σε όλους τους χώρους όπου συγκεντρώνονται άνθρωποι με ειδικά καλλιτεχνικά ενδιαφέροντα. Συνεπώς θεωρώ τα ερωτήματα μου επίκαιρα, και γι' αυτό τα παρέθεσα.

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Ομολογώ ότι μάλλον ανήκω σε παραπάνω από μία κατηγορίες. Καταρχήν, νομίζω ότι η έκθεση σε κάτι διαφορετικό από backing tracks and guitar soloing μπορεί να εκτιμηθεί εδώ μέσω, και νομίζω ότι μάλλον έχει γίνει κάτι τέτοιο για τους λίγους που κάνουμε κάτι διαφορετικό. Βέβαια είμαι κοινωνικότατο ον και φυσικά δεν κρύβω ότι έχω κάνει αρκετά στενές σχέσεις με κάποιους ανθρώπους εδώ μέσα. Και βέβαια ψάχνω για feedback και να ταΐσω το ψώνιο μου!

 

Αυτό το τελευταίο, δε πολυγίνεται εδώ, αλλα σε άλλα φόρα το κάνω κατα κόρον! Γιατί υπάρχει κόσμος που μπορεί να βοηθήσει, ακόμη και σε θέματα ενορχήστρωσης, Mixing, handling of VSTs, κλπ, που αγγίζουν το θέμα "τέχνη" και όχι μόνο το θέμα "τεχνική".

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Trolley, νομίζω πως το μεγαλύτερο -και το πιο ουσιαστικό, κατά τη γνώμη μου- κομμάτι του κειμένου σου είναι βασισμένο στην εξής αξιακή παραδοχή: δεν είναι όλες οι μουσικές για όλους τους ανθρώπους. Έτσι, είναι λογικό να απορείς μπροστά στο ενδεχόμενο της έκθεσης σε ανώνυμη κριτική από έναν "αχταρμά" ανθρώπων. Εγώ, αντιθέτως, πιστεύω πως όλες οι μουσικές προορίζονται για όλους τους ακροατές. Από τις συμφωνίες του Mahler μέχρι τα πειραματικά των Autechre. Όλες.

 

Φυσικά, έχεις δίκιο στην ανάγνωση της κοινωνικής πραγματικότητας, εντός της οποίας η μουσική απαξιώνεται, χάνει το δημιουργικό της ενδιαφέρον κτλ. Όμως, αυτή η πραγματικότητα είναι κοινωνική και όχι φυσική, δεν αφορά τις ανάγκες του ανθρώπου γενικώς, ούτε τα χαρακτηριστικά της μουσικής τέχνης. Αφορά απλώς την εποχή μας.

 

Βεβαίως, το ερώτημα παραμένει: εφόσον έχεις δίκιο ως προς τα χαρακτηριστικά της κοινωνικής πραγματικότητας, ποιος ο λόγος της έκθεσης; Αν υποθέσουμε πως ο στόχος είναι μια επί της καλλιτεχνικής ουσίας κριτική(στα όσα αφορούν την κριτική της τεχνικής, συμφωνώ με όσα γράφεις), έχουμε δύο κυρίως λόγους να εκτεθούμε στο νόιζ:

 

1. Το κάθε κλιπ που ανεβαίνει, βρίσκει τους "παραλήπτες" του. Από το hard rock του freerock μέχρι την sample-based, cinematic, post-acoustic( ;D) των snooze loop. Τρόπον τινά, οι ενδιαφερόμενοι βρίσκουν σχεδόν πάντα την μουσική που τους αφορά. Και όχι μόνον αυτό, αλλά τις περισσότερες φορές, σχολιάζουν πολύ εύστοχα, βοηθώντας ουσιαστικά τους μουσικούς. Προσωπικά, έχω ανεβάσει δύο κλιπ, τα οποία δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους και, εκτός αυτού, δεν ανήκουν στα πιο δημοφιλή είδη του φόρουμ. Ωστόσο, δέχθηκα κριτική, η οποία με έκανε να σκεφθώ -και να αναθεωρήσω ακόμα- αρκετά πράγματα(όχι Νίκο, δεν αναφέρομαι σε σένα, "ούλα" θα λέω μέχρι να πεθάνω, καλέ κοπέεελι)

 

2. Ένα συχνό φαινόμενο είναι να γίνονται εύστοχα σχόλια από μέλη που κινούνται σε τελείως διαφορετικό μουσικό πλαίσιο από εκείνο του υπό σχολιασμό κλιπ. Έτσι, μπορεί κάλλιστα εγώ, επειδή είμαι έξυπνος και καλός( :P), να σχολιάσω εύστοχα ένα κλιπ του φίλτατου freerock, βοηθώντας τον ουσιαστικά. Μάλιστα, το γεγονός πως δεν έχω ιδέα από hard rock, μου δίνει το προτέρημα να προσεγγίζω με αθωότητα το είδος, πράγμα που μπορεί να οδηγήσει σε ενδιαφέροντα αποτελέσματα(ή, ίσως, σε ιλαροτραγωδία).   

 

Τέλος, αντιστρέφοντας την λογική του trolley, νομίζω πως θα είχε ενδιαφέρον να δούμε τους λόγους που θα ωθούσαν έναν μουσικό που θέλει να υποστεί δημόσια κριτική, να μην το κάνει τελικώς. Επ' αυτού, δεν θα επεκταθώ, διότι θα προκύψει πάλι σεντόνι, θα κουράσω πολύ και θα δεχθώ σωρεία πι εμ με απειλές για την σωματική μου ακεραιότητα.

 

Ανταλλάσω ΔΕΚΟ με baja telecaster.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Trolley, νομίζω πως το μεγαλύτερο -και το πιο ουσιαστικό, κατά τη γνώμη μου- κομμάτι του κειμένου σου είναι βασισμένο στην εξής αξιακή παραδοχή: δεν είναι όλες οι μουσικές για όλους τους ανθρώπους.

 

Θα ήταν ακριβέστερη διατύπωση το "δεν είναι όλοι οι άνθρωποι για όλες τις μουσικές". Άλλωστε, αυτό βρίσκεται στην εμπειρία μας. Μουσικές φορτισμένες με ένα ειδικό (πολιτικό, συναισθηματικό, μορφολογικό κλπ) περιεχόμενο, αποφεύγονται από ανθρώπους που έχουν υιοθετήσει αντιλήψεις ζωής ασύμβατες με αυτό το περιεχόμενο.

 

Θα ήθελα και εγώ να είναι διαφορετικά τα πράγματα (ήτοι, περισσότερο κοινό για όλους), αλλά εκτιμώ ότι δε συμβαίνει.

 

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν έχεις άδικο αλλά υπάρχει και η περίπτωση του ποστάρω και μετά ψηλαφίζω τις (πιθανές) γνωμοδοτήσεις των 6-7 που πλέον έχω ξεχωρίσει οτι εκτιμώ την άποψή τους στο συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο / είδος μουσικής χωρίς επ' ουδενί να αγνοώ και τις άλλες εφόσον τεκμηριωμένα έχουν άποψη. Και να τονίσω ότι δεν είναι ανάγκη βέβαια η φιλία/καλή (ή το αντίθετο) παρέα να συνάδει με την εκτίμηση απόψεως πάνω στο συγκεκριμένο αντικείμενο.

 

Προσωπικά βέβαια, ενεγράφην* για τον τέταρτο λόγο. Μόλις είχα πρωτοφτιάξει μόνος μου έναν λαμπάτο και ήθελα περισσότερο ένα μπράβο για το ξεπάτωμα παρά μια άποψη.  ;)

 

* Δεν θυμάμαι πως αλλιώς είναι στη Δημοτική ο αόριστος του εγγράφομαι........ εγγράφηκα;

 

 

 

Νομίζω οτι είναι "εlogin"  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Trolley...

 

γενικα γελαω με τα ποστ σου...μαρεσει το χιουμορ σου...και το πως βαζεις τα πραγματα στην θέση τους...εστω και με αποτομο ,ωρες ωρες, τροπο...αλλα ισως πρωτη φορα γραφεις κατι που να μην ειπα..."χαχα τι λεει ρε..."

 

κολλαω και εγω σε αρκετες απο τις κατηγοριες σου και γενικα ωραιο ποστ...

 

αλλα δυσκολα κατι θα αλλαξει...too many people...too many opinions...

www.alexisgearstuff.com

www.youtube.com/alexisgearstuff

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου