Προς το περιεχόμενο

Δάσκαλος σε απόγνωση!


Giwrgos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Προφανώς έχουμε παρεξηγήσει ο ένας τα λεγόμενα του άλλου. Όταν λέω κάνω μάθημα σε κάποιον ΠΡΟΦΑΝΩΣ και μιλάμε κυρίως για παίξιμο. Από εκεί και πέρα, έξτρα από το μάθημα, και με δεδομένο ότι ο μαθητής έχει αρχίσει και ψιλοβαριέται τη μελέτη, του μιλάω για ήχο. Και δεν εννοώ ότι του δείχνω πώς να ρυθμίζει τα ντηλέη ή πως να πατάει το μέταλ ζόουν για να το ανοιγοκλείνει, αλλά στο τί κάνει το κάθε τί που βλέπει σε αυτά τα εφέ, και στο να γνωρίζει καινούργιους ήχους, που πιθανώς να μην έχει ακούσει/φανταστεί.

 

Δεν του αποθηκεύεις έτοιμους ήχους στις μπάνκες του, του δίνεις ερεθίσματα να ασχοληθεί ΚΑΙ με μια επιπλέον πτυχή του οργάνου του, και ας επιλέξει ο ίδιος αν θα σταθεί περισσότερο εκεί ή στο παίξιμό του, με την μπάντα του ή στο δωμάτιό του.

 

Θα ήθελα, αν δεν σου είναι κόπος, να μου απαντήσεις και στις ερωτήσεις μου. Επίσης, να ζητήσουμε και μια συγνώμη στο παιδί που του βιάσαμε το θέμα του με τα δικά μας, και από κάποιον μοντερέητορ να κάνει λίγη φασίνα εδώ μέσα.  :-[ ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 34
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Να κάνω ένα ερώτημα προς όλους μας.

 

Έχουμε αναρωτηθεί ότι μπορεί ο τρόπος με τον οποίο προσπαθούμε να κάνουμε το παιδί να μελετήσει να είναι λανθασμένος για το συγκεκριμένο παιδί?

 

Δηλάδή είναι τόσο σίγουρο ότι η μέθοδος που ακολουθούμε έιναι τόσο καλή που φταίει το παιδί που δεν μπορεί να την παρακολουθήσει και έτσι του λέμε πχ για τον ήχο, για τα live, για κιθάρες με μαγνήτες κτλ κτλ??? Ή και το αντίστροφο ότι ντε και καλά πρέπει να μάθει αρμονία γιατί αλλιώς θα τον ρουφήξει η μαύρη τρύπα?! :P

 

Οι ίδιοι οι μαθητές μας καθοδηγούν στο τι θέλουν να μάθουν αλλά κανείς δεν το παίρνει χαμπάρι και επιμένει στην μεθοδολογία των 5 Ηπείρων που του παρέδωσε ο γκουρού της κιθάρας στο όρος Θιβετ! ;D :P

 

 

Αν ένας μαθητής βαριέται (δεν λέω για ακραίες περιπτώσεις που δεν θέλει και με το ζόρι το φέραν για μάθημα) είναι γιατί και εμείς οι ίδιοι βαρίομαστε αυτά που λέμε και γιατί και εμείς οι ίδιοι αν μας τα λέγαν θα τα βαριόμασταν.

 

Συνεπώς μπορεί, λέω μπορεί να μην κάνουμε για δάσκαλοι εν τέλει.. ::) ::)

 

 

Αφορά όλους μας και εμένα μην το πάρει κανείς προσωπικά και αρχίσει να μου λέει ''ναι αλλά εγώ μόλις γύρισα από το berklee θα μου πεις εσύ ότι δεν ξέρω μπλα μπλα μπλα..''

 

:) :)

Είστε μουσικός, θέλετε να βλέπετε χέρι??

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

πολυ σωστό αυτο που είπες.το θέμα μου εμένα είναι η απειρία με τα παιδιά και τα θέλω τους.Θα θελα πολύ να είχα μπροστά μου τον εαυτό μου χρόνια πριν όταν αρχιζα για να θυμηθώ τι με ενθουσίαζε και τι ζητούσα.πάντος αυτο που θυμάμαι είναι πως με εντυπωσίαζαν σχεδόν τα πάντα και ταξίδευα ακόμα και με 3 νότες!  ???

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

πολυ σωστό αυτο που είπες.το θέμα μου εμένα είναι η απειρία με τα παιδιά και τα θέλω τους.Θα θελα πολύ να είχα μπροστά μου τον εαυτό μου χρόνια πριν όταν αρχιζα για να θυμηθώ τι με ενθουσίαζε και τι ζητούσα.πάντος αυτο που θυμάμαι είναι πως με εντυπωσίαζαν σχεδόν τα πάντα και ταξίδευα ακόμα και με 3 νότες!  ???

 

Και να το έκανες αυτό δεν θα σε οδηγούσε πουθενα, τα δικά μας θέλω ίσως απέχουν πολύ από τα θέλω ενός άλλου. Μην προσπαθείς να βρεις κλισέ πράγματα για να τα διδάξεις πιο πολύ θα σου δέσουν τα χέρια παρά θα στα λύσουν.

 

Έχε υπομονή πάντως και μην προσπαθείς να ξεγελάσεις με κάποιο τρικ. Να είσαι ειλικρινής και αν όντως δεν τα ''παίρνει'' τότε πες του να μάθει drums!! ;D ;D :P :P (αστειεύομαι)

Είστε μουσικός, θέλετε να βλέπετε χέρι??

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από την εμπειρία μου στα σχολεία σαν μαθητής και όχι στα ωδεία γιατί ποτέ δεν πήγα ,θυμάμαι πως ακόμα και μαθήματα που δεν χώνευα γνώρισα καθηγητές που κατάφερναν να με ιντριγκάρουν με το τρόπο τους για να δείξω ενδιαφέρον .Το πιο πρόσφατο χρονικά παράδειγμα στο μυαλό μου ήταν ενός καθηγητή μου στο πανεπιστήμιο ,που όλο έβγαζε τα γάντια και έπλενε τα χέρια του - εργαστήριο παθολογίας με εντόσθια κλπ ;D- και όλο ξαναβούταγε τις σπλήνες και τις συκωταριές να μας δείξει πράγματα ,ήταν τόσο συνεπαρμένος και είχε τόση αγωνία να μας εξηγήσει και να μας μάθει που ντρεπόμασταν να τον αγνοήσουμε ...........

Απ την άλλη μέχρι πριν λίγο καιρό που ήμουν με μια κιουρία  ;) καθηγήτρια κλασσικής κιθάρας μου έλεγε το καυμό της και τη στενοχώρια της για τα παιδιά ,ιδιαίτερα τα μικρώτερα που ακόμα δεν έχουν ξεκαθαρίσει αν όντως θέλουν ή όχι να ασχοληθούν με το σπορ .Ιδιαίτερα τα κοριτσάκια στις ηλικίες 12-15 ήταν αλλού γι αλλού και αδυνατούσε να κάνει οτιδήποτε ,απλά γιατί σπίτι δεν μελετούσαν καθόλου,οπότε το 45λεπτο του μαθήματος δεν αρκούσε .

Στη σκέψη μου είναι πως σε μικρές ηλικίες τα προβλήματα είναι τεράστια στο να πείσει ο δάσκαλος .Κατ αρχάς δεν γνωρίζει καν αν το παιδί έρχεται με τη θέλησή του ή απλά είναι βίτσιο των γονιών να το παρκάρουν για κάποιες ώρες ,ύστερα είναι και το θέμα της εν γένει παιδείας του παιδιού από το σπίτι και καθόσον η κιθάρα είναι προαιρετική και για λίγες ώρες ο δάσκαλος δεν προλαβαίνει να αποκτήσει γρήγορα σχετικά αντίληψη περί του χαρακτήρα του ατόμου .

Αυτά από μένα ,ελπίζω να μην ζάλισα και να πρόσφερα κάτι στους δασκάλους

No one wants an alien

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αγαπητε φιλε

 

   Εχω ενα γιο 10 χρονων ο οποιος εχει ξεκινηση κιθαρα εδω και 5 χρονια με τον ιδιο δασκαλο μαζι με αλλα δεκα παιδακια (δραστηριοτητες μετα το σχολειο) .Αυτο που γουσταρω σε αυτον τον ανθρωπο ειναι οτι καταφερνει ακομα και μετα απο τοσα χρονια  να κρατα τα παιδια σε επαφη με την μουσικη παροτι δεν τους κανει επιπεδου ωδειου μαθημα, και ολα τα παιδια τον υπεραγαπουν και τον σεβονται. Πως το καταφερνει αυτο? Γινεται φιλος μαζι τους, ανεχεται πολλες φορες την μαλακια τους και τους αφηνει να ξεμπουκωσουν απο την κλεισουρα και την πιεση του σπιτιου και του σχολειου,- οι απαιτησεις ειναι τοσο αυξημενες στα παιδια που αναζητουν ελευθερο χρονο - και καταφερνει να τα κανει να αισθανθουν το μαθημα σαν μια ωρα να ξεσκασουν.Δεν μιλανε μονο για την μουσικη μπορει να πουν διαφορα αλλα που τους απασχολουν. Τις προαλες τους ελεγε μια ιστορια με ηχητικη υποκρουση την κιθαρα του.

      Τα παιρνει αρκετες φορες σe στουντιο για να εχουν καποια ιδεα και στο καπακι τα παει στα goodys να τα ευχαριστησει. Γενικα περναει την μουσικη με εμμεσο τροπο μεσα απο την πλακα,το χαμογελο,την κατανοηση στα προβληματα τους . Με λιγα λογια εχει αμεσοτητα δεν ειναι ο τυπικος δασκαλος του στυλ ανοιξτε τωρα τα βιβλια θα κανουμε μαθημα. Ισως κρυβει και ο ιδιος ενα μικρο παιδι και τα αισθανεται. Αυτο που πρεπει να εχεις υποψη σου ειναι οτι δεν προκειται να ασχοληθουν ολα τα παιδια το ιδιο με την μουσικη και δεν πρεπει να πιεζεσαι να φτιαξεις τους καλυτρους μουσικους.Αρκει να τους δειξεις τον δρομο και αυτοι που πραγματικα θα ασχοληθουν καποια στιγμη στην ζωη τους θα το κανουν και θα καμαρωνεις που εσυ πρωτος τους διδαξες. Ακομα και σημερα μετα απο χρονια μαθητες του απο το δημοτικο  με συμβολαια σε δισκογραφικες τον καλουνε να πει την αποψη του σε τραγουδια που θα πρωτοκυκλοφορησουν.

Αυτα φιλε μου. Σε τιμα η ερωτηση που κανεις και αυτο δειχνει οτι θα βρεις τον δικο σου τροπο και δρομο και οτι θα γινεις ενας αξιοσεβαστος και πετυχημενος δασκαλος.

Νικος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να κάνω ένα ερώτημα προς όλους μας.

 

Έχουμε αναρωτηθεί ότι μπορεί ο τρόπος με τον οποίο προσπαθούμε να κάνουμε το παιδί να μελετήσει να είναι λανθασμένος για το συγκεκριμένο παιδί?

 

[...]

 

Αν ένας μαθητής βαριέται (δεν λέω για ακραίες περιπτώσεις που δεν θέλει και με το ζόρι το φέραν για μάθημα) είναι γιατί και εμείς οι ίδιοι βαρίομαστε αυτά που λέμε και γιατί και εμείς οι ίδιοι αν μας τα λέγαν θα τα βαριόμασταν.

 

[...]

 

Συνεπώς μπορεί, λέω μπορεί να μην κάνουμε για δάσκαλοι εν τέλει.. ::) ::)

 

Αυτές οι τρεις παράγραφοι (όχι ότι τα άλλα δεν ήταν) είναι ένα τεράστιο θέμα και είναι δεδομένο ότι η δουλειά του δασκάλου είναι να βρει τον τρόπο να ενδιαφερθεί ο μαθητής. Δεν μπορούσες να το τοποθετήσεις καλύτερα.

 

Ειδικά αυτό το τελευταίο είναι κάτι που αναρρωτιέμαι (όχι μόνο για το δασκαλιλίκι) καθημερινά, και που προσπαθώ καθημερινά μέσω της δουλειάς μου να πείθω τον εαυτό μου πως, ναι, κάνω. Άλλες μέρες τα καταφέρνω. Άλλες, πάλι, όχι.  :-[

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

πολυ σωστό αυτο που είπες.το θέμα μου εμένα είναι η απειρία με τα παιδιά και τα θέλω τους.Θα θελα πολύ να είχα μπροστά μου τον εαυτό μου χρόνια πριν όταν αρχιζα για να θυμηθώ τι με ενθουσίαζε και τι ζητούσα.πάντος αυτο που θυμάμαι είναι πως με εντυπωσίαζαν σχεδόν τα πάντα και ταξίδευα ακόμα και με 3 νότες!  ???

 

Μπορεις απλα να κανεις μια συζητηση μαζι τους για το τι τους ενθουσιαζει περισσοτερο στην κιθαρα και ξεκινας απο κει.Η μαγκια τωρα βεβαια ειναι χρησιμοποιωντας κατι που αρεσει σε αυτα να τους διδαξεις κατι που εσυ νομιζεις οτι ειναι απαραιτητο.

Και ποδοσφαιρο να ηθελες να τους μαθεις αμα τους εδινες μια μπαλα και παιζανε διπλο ολη μερα ευχαριστημενα θα ηταν.Βεβαια ποδοσφαιρο δεν θα μαθαιναν επισης ;)....

 

Σιγουρα καθε παιδι ειναι διαφορετικο και σιγουρα επισης δεν σκεφτεται οπως εσυ.Το ζητουμενο ειναι λοιπον να του μεταδωσεις το παθος και την λαχταρα για το οργανο ωστε να θελει μονο του να μαθει πραγματα και οχι να του τα..ταιζεις με το ζορι.Αυτο ισχυει για οτιδηποτε οχι μονο για κιθαρα.Βλεπεις ατομα που θελουν κατι πολυ...και δεν χρειαζονται επιπλεον ενθαρρυνση απλα....γνωση...ατομα που το ψιλοθελουν μεν αλλα αν ειναι δυνατον χωρις προσπαθεια(το να μελετας δεν ειναι cool) και αλλοι που το κανουν σαν αγγαρεια γιατι τους στειλανε και δεν ηρθαν μονοι τους.

Για την πρωτη κατηγορια τα πραγματα ειναι απλα...ειναι αλλωστε αυτοι που θα μαθουν καλυτερα απο τους υπολοιπους δεν χρειαζεται να τους..πεισεις για κατι...ειναι στρατιωτακια γιατι το αγαπανε πολυ.

Οι υπολοιπες δυο ομως θα εξαρτηθουν καθαρα απο το ποσο εσυ μπορεις να τους επηρρεασεις.Βρες τι ακουνε ποια ειναι τα ενδιαφεροντα τους κτλ κτλ και ενσωματωσε τα σε αυτα που θες να τους διδαξεις.Οσο ποιο καλα το κανεις...τοσο ποιο πολυ θα μπορεσεις να τους επηρρεασεις.Αλλα βεβαια ποτε δεν θα φτασουν την πρωτη κατηγορια οτι και να κανεις.Αν καποιος δεν εχει εσωτερικα κινητρα να κανει κατι.....χρυσαφι να του χαριζεις ποτε δεν θα αφοσιωθει απολυτα σε αυτο.Αν λοιπον καταφερεις εστω και λιγο να τους επηρρεασεις τα..θελω τους προς την κατευθυνση που θες τοτε εχεις πετυχει ;).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αγαπητέ Giwrgo και άπαντες λοιποί συμφορουμίτες καλησπέρα!

 

Δεν διάβασα με προσοχή όλα τα όσα γράφηκαν πρίν -και να με συμπαθάτε για αυτό  ;D- αλλά θα ήθελα να σου προτείνω ένα ’’τρίκ’’. Ειδικά στα παιδιά μικρής ηλικίας θα βοηθήσει πολύ στην ανάπτυξη του ενδιαφέροντος τους και θα τροφοδοτήσει τον ενθουσιασμό τους το να δουλέψεις με απλά ντουετάκια. Δίνε τους απλές μελωδικές γραμμές -μονοφωνικές και και και, εντάξει μπορείς να αντιληφθείς τι εννοώ- και κράτα εσύ μιά συνοδεία.

Θα καλλιεργήσεις αντίληψη, συνεργασία, έναν υγιή ανταγωνισμό, θα δυναμώσουν τον ήχο τους, θα πατήσουν καλά στον ρυθμό και σίγουρα θα καταλάβουν στην πράξη για ποιό λόγο πρέπει να μελετούν μέχρι το επόμενο μάθημα.. Δεν είναι δική μου ιδέα. Πολύ σοφά τα έβαλε αυτά ο Ασημακόπουλος στα παιδικά βιβλία για κλασσική κιθάρα -ελπίζω να μην τα έχω μπερδέψει!!

Αν θυμηθούμε όλοι την πρώτη φορά που παίξαμε ντουέτο κιθάρα... νομίζω βλέπουμε την βάση αυτής της παιδαγωγικής.

Σου εύχομαι καλή τύχη -και πολύ υπομονή :P!!!

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εχω να προσθεσω το εξης:

Την κιθαρα που μπορω να παιξω τωρα, που εχω στα ποδια μου 10 πεταλακια, μπορουσα να παιξω και πριν απο καποια χρονια που επαιζα καρφι. Δε δισταζω να παραδεχτω πως πλεον κιθαρα παιζω ΚΑΙ για να καλυπτω το μικροβιο του GAS μεσα μου. Κοινως?

Δεν υπαρχει μεγαλυτερο σχολειο απο το ΚΙΘΑΡΑ...ΚΑΛΩΔΙΟ...ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ.

 

Πιο παλια που δεν ηξερα καν τι ειναι το delay και νομιζα πως το μονο πεταλακι που υπαρχει ειναι το metal zone (δεν κανω πλακα) ημουν μια χαρα και ειχα την καλυτερη εξελιξη.

 

Με το που αρχισουν να ασχολουνται με αγγελιες, τεχνοκρατικα θεματα noiz, thomann κτλ κτλ η συντριπτικη πλειοψηφια των κιθαριστων θα φορτωσει τη μελετη στον κοκορα και θα κοιταξει πως θα αποκτησει το ταδε overdrive, πως να βγαλει το δεινα ηχο του Edge κτλ κτλ κτλ...

 

Προς θεου λοιπον μη στρεψεις την προσοχη του μαθητη σε delay, reverb κτλ. Θα σου λεγα κιολας να τους αποτρεψεις..! Αν αρχισεις gear-συζητησεις τους 9/10 κλαφτους.

 

Γνωμη μου λοιπον η εξης. Ασε τον πιτσιρικα να μην ξερει ΚΑΝ τι ειναι το delay και πιαστον κανε τον ΣΩΣΤΟ ρυθμικα παικτη και υστερα ολα τ'αλλα. Ο τροπος σου με τα τραγουδια ειναι μια χαρα. Βρες και αλλους να σπας τη μονοτονια της μελετης.

Πες του ομως πως αν δεν εχει διαθεση να κανει μονοτονες ασκησεις να μην περιμενει θεαματικα αποτελεσματα.

 

Y.Γ. Το μονο απαραιτητο ''πεταλακι'' ειναι ο μετρονομος.

Στράαατα Stratούλα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου