Προς το περιεχόμενο

Ηχεία για πρόβες


Προτεινόμενες αναρτήσεις

γιατί θα μπορούν να ελεγχτούν καλύτερα οι χαμηλές συχνότητες, οπότε δεν θα υπάρχουν τόσο έντονα προβλήματα λόγω στατικών κυμάτων και ανακλάσεων.

 

Ο έλεγχος των χαμηλών έχει να κάνει λίγο με το ηχείο και κυρίως με τον ενισχυτή και συγκεκριμένα τον συντελεστή απόσβεσης αυτού.

 

Τα στατικά κύματα και οι ανακλάσεις έχουν να κάνουν με τον περιβάλλοντα χώρο και το υλικό των πλευρικών κυρίως επιφανειών.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@ gdevelek :

   

Ο έλεγχος των χαμηλών έχει να κάνει λίγο με το ηχείο και κυρίως με τον ενισχυτή και συγκεκριμένα τον συντελεστή απόσβεσης αυτού.

 

Ο έλεγχος των χαμηλών συχνοτήτων έχει να κάνει –σαν ακουστικό σήμα- και με το ηχείο μεγαφώνων –αντιστοίχως και με τα μεγάφωνα αυτού…- και όχι μόνο με τον συντελεστή απόσβεσης-damping factor- του ενισχυτή, αν ξέρουμε γιατί μιλάμε…

 

Αίφνης, σε ένα δοθέντα χώρο 20-25 τ.μ. όπως παράδειγμα μας αν με τον ίδιο ενισχυτή προσπαθήσεις να ελέγξεις τις χαμηλές συχνότητες σε ένα passive 2-way monitor με 8’’ loudspeaker, σε ένα passive 2-way monitor με 15’’ loudspeaker και σε ένα  passive ηλεκτροστατικό planar θα διαπιστώσεις έμπρακτα ότι το passive 2-way monitor με 8’’ loudspeaker είναι πιο εύκολα ελεγχόμενο σε σχεση με τα άλλα δυο και ειδικότερα μάλιστα σε σχέση με το passive ηλεκτροστατικό planar, ιξού και ότι τα  passive ηλεκτροστατικό planars χρειάζονται πάρα πολύ μεγάλο χώρο ως διαθέσιμο για να «προσανατολιστούν»  και να αποδώσουν τα βέλτιστα τους.

                     

Τα στατικά κύματα και οι ανακλάσεις έχουν να κάνουν με τον περιβάλλοντα χώρο και το υλικό των πλευρικών κυρίως επιφανειών.

 

Και  με τις δοθείσες συχνότητες αν σου διέφυγε αυτό…

 

Μιας και μιλάμε για αντηχήσεις και στατικά κύματα, πιστεύω ότι ξέρεις τον ορισμό της αντήχησης…

 

Αντήχηση είναι ο χρόνος που απαιτείται για έναν ήχο να «σβήσει» σε ένα εκατομμυριοστό της αρχικής έντασης, με αποτέλεσμα την μείωση 60 dB όπως φαίνεται από τον τύπο: Reverb T60 = V*0,049/A*S όπου: T είναι ο χρόνος αντήχησης σε seconds, V είναι η ένταση του κλειστού χώρου σε κυβικά πόδια, A είναι ο μέσος ορός για τον συντελεστή απορρόφησης του κλειστού χώρου, S είναι η συνολική περιοχή επιφάνειας σε τετραγωνικά πόδια.

 

Εφόσον ο A δεν είναι ίδιος για όλες τις συχνότητες και μεταβάλλεται θετικά ως προς τις ανώτερες συχνοτηκά περιοχές, εύκολα μπορείς να αντιληφτείς ότι οι μπάσες συχνότητες –που είναι από την φύση τους πιο κατευθυνθηκές…- θα σου δημιουργήσουν μεγαλύτερα προβλήματα ως προς την απόσβεση τους από ότι οι μεσαίες και οι πρίμες…

 

Όπως εύλογα και ευνόητα καταλαβαίνεις το να «boom-άρουμε» έναν χώρο 20-25 τ.μ. με τα Mackie Thump TH-15A που είναι από την φύση τους –σαν P.A.-τζίβικα- πιο επιρρεπή στις χαμηλές συχνότητες θα μας δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα σε αυτές από ότι Adam A8X και τα Mackie HR824

 

Αν από την άλλην, μας αρέσει στο να κάνουμε με τα Mackie Thump TH-15A τον χώρο να «κουδουνάει», αυτό έχει να κάνει με –καθαρά-ψυχολογικούς παράγοντες και όχι με ακουστικούς…

 

Απλά, πρέπει να παραδεχτούμε –τότε- ότι «βλέπουμε» τον εν λόγω χώρο σαν την "χαρά του παιδιού" και όχι με την ηχητική πιστότητα ενός χώρου εργασίας…

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου