Προς το περιεχόμενο

Απορίες σχετικά με την Gibson


Προτεινόμενες αναρτήσεις

όντας ευτυχισμένος κάτοχος (και άρα όχι αντικειμενικός... αλλά... ποιός είναι άραγε;) μιας 2008 std (chambered) και έχοντας παίξει με traditional αρκετά μπορώ να πώ οτι σαφώς και είναι διαφορετικά όργανα. Αλλά η chambered μπορεί να βγάλει τον ήχο της traditional (αν κάποιος το προσπαθήσει)/ η traditional δεν μπορεί να βγάλει τον ήχο της chambered. Συγκεκριμένα, με το tone στο 8 (ή έστω λίγο κομμένο) λίγο λιγότερο gain απο τον ενισχυτή απ' ότι σε μια traditional και λίiiγο πουσαρισμένο σήμα πρίν απο τον ενισχυτή ο ήχος είναι ο κλασσικός ήχος les paul. Η traditional όμως να "ανοίξει" όπως η std δεν μπορεί, και έτσι σου κόβει μεγάλη γκάμα ήχων (πιό σύγχρονων) που μπορεί να σου προσφέρει η std. Απο την άλλη αυτό ισχύει για λίγο εως πολύ overdriven ήχο. Για τα απολύτως καθαρά δεν μπορεί να πλησιάσει το ένα όργανο το άλλο, απλά. Εμένα και στα καθαρά μου αρέσει παραπάνω το chambered γιατί μου κάνει λίιιιγο σα να έχει επιρροές απο κουφωτές κιθάρες.   :D

 

Ο ηχητικός σου προσανατολισμός είναι που πρέπει να σε καθοδηγήσει εδώ, και το αυτί σου. Εφόσον είσαι σαφής οτι σου αρέσει αυτό που έχεις πρέπει να είσαι και χαρούμενος. Απλά η gibson αποφάσισε να βγάλει και ένα άλλο όργανο... δεν είναι καλύτερο ή χειρότερο, είναι απλά διαφορετικό. ;)

 

edit: η στουντιο που αναφέρεις έχει τα ίδια σκαψίματα με την traditional γι' αυτό κάνω αυτή τη σύγκριση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 106
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

το οτι το ιδιο συμβαινει και με αλλες μαρκες οπως fender

 

Αγνοωντας τα υπολοιπα, τα τωρινα fender οργανα ειναι ετη φωτος μπροστα απο αυτα που εβγαιναν πριν μια 10ετια (που κι αυτα ηταν πολυ καλυτερα απο εκεινα των 90s).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι προφανώς και ειναι θέμα γούστου.

Εμένα παρότι μου αρέσει ο ήχος της studio που αναφέρθηκα δεν μου αρέσει το βάρος της (πραγματικά σου βγαίνει η μέση). Από την άλλη σε αυτή που ήταν πιο ελαφριά δεν με ενόχλησε το ότι ήταν ελαφριά (σαφώς) αλλά ότι δεν άκουσα gibson tone (αυτό το αλά guns) που είπε και ο άλλος φίλος (οι οποιοι παρεπιπτόντως δεν μου αρέσουν lol)! Η προσέγγιση ότι η gibson έβγαλε διαφορετικά όργανα είναι μάλλον η πιο σωστή από όλες, και αν την ονόμαζε αλλιώς δεν θα άνοιγα καν το thread αυτό. Απλά εδώ η σύγκριση είχε να κάνει μεταξύ δυο 'studio'. Όσον αφορά τις strat, ειναι ελαφριές αλλά ειναι συμπαγείς (οπως και οι prs). Αυτό το πράγμα που έπιασα εγώ ήταν αφρός.. :P Anyway, από ότι κατάλαβα πρέπει να πάω να δοκιμάσω κάποια traditional..θα είναι πιο κοντά στα γούστα μου (με ζώνη στην μέση).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αγνοωντας τα υπολοιπα, τα τωρινα fender οργανα ειναι ετη φωτος μπροστα απο αυτα που εβγαιναν πριν μια 10ετια (που κι αυτα ηταν πολυ καλυτερα απο εκεινα των 90s).

 

Και εμένα έτσι μου έλεγαν μέχρι που έπεσε στα χέρια μου η strat του '89! Για εμένα μετά από εκείνη την ημέρα άλλαξαν τα δεδομένα!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η προσέγγιση ότι η gibson έβγαλε διαφορετικά όργανα είναι μάλλον η πιο σωστή από όλες, και αν την ονόμαζε αλλιώς δεν θα άνοιγα καν το thread αυτό.

 

Σ' αυτό έχεις απόλυτο δίκιο.  ;) Η ίδια η gibson βεβαια όταν είχε βγάλει αυτό το chambered σώμα το θεώρησε "καλύτερο" και γι' αυτό το έβαλε στην ναυαρχίδα της τονίζοντας οτι αλλάζει τον ορισμό του std. Απλά επειδή οι περισσότεροι gibsonάκηδες ήταν παραδοσιακολάτρεις και εκνευριστήκανε αναγκάστηκε να ανασκεβάσει τα παραπάνω. Εκεί έγινε το μπάχαλο κατ' εμέ.

Οι 2011 (νομίζω... οι 2012 σίγουρα) και μετά έχουν πάλι καινούριο σύστημα τρυπήματος που είναι κάτι ανάμεσα απο το παλιό (traditional) και το νεο (chambered). Δεν χάνεις κάτι να δοκιμάσεις μια απο αυτές... ίσως και να βρήκαν την χρυσή τομή  βάρους και παραδοσιακού ήχου :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Καταρχάς η Les Paul είτε αρέσει είτε δεν αρέσει σε κάποιους είχε κάποιους συγκεκριμένους κανόνες στην κατασκευή της από τότε που ο αείμνηστος νονός της την συνέλαβε ως ιδέα.

 

Ο πρώτος και απαράβατος κανόνας είναι ένα πολύ σκληρό και ΚΑΘΟΛΟΥ resonant top. Ο Les Paul αν μπορούσε θα έφτιαχνε ολόκληρη την κιθάρα από συμπαγές κελεμπέκι (γνωστό και ως solid maple) αλλά δεν το έκανε γιατί αυτή θα ζύγιζε 100 κιλά. Ο λόγος: Ήθελε μια κιθάρα στην οποία το ξύλο δεν θα απορροφούσε ενέργεια από τις χορδές και άρα θα κέρδιζε άπειρο sustain, μηδενική ανάδραση και φυσικό compression χωρίς dead spots.

 

Γεγονός επίσης είναι ότι οι chambered και οι weight relieved Les Pauls, πολλές φορές πάσχουν από κακό resonance κι ακούγονται boxy (τίγκα στα χαμηλομεσαία), το οποίο είναι εντελώς απάλευτο και δεν διορθώνεται με τίποτα, ενώ το ακουστικό sustain τους είναι ανύπαρκτο. Με λίγα λόγια δεν έχουν κανένα από τα "original" σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του ιστορικού αυτού μοντέλου.

 

Γεγονός επίσης είναι πως πάντα και σε όλες της τις εποχές η Gibson USA έβγαζε πολλά άθλια όργανα με κακοκομμένα nut και τετράγωνα τάστα που φυσικά ακούγονταν μουντά και άθλιά και βελτιώνονταν άρδην με μια επίσκεψη (όχι φθηνή) σε έναν καλό μάστορα.

 

Εν τέλει εμένα μου φαίνεται πολύ λογικό να θέλει κάποιος που αγοράζει μια Les Paul να ακούγεται όπως οι Les Pauls που έπαιζαν στα British Blues του '60 και όχι σαν μια Tele των 400 ευρώ, γεμάτη ανισορροπίες, που κανονικά θα έπρεπε να χαρίζεται μαζί της κι ο compressorας αλλά γούστα είν' αυτά... ;D

 

 

   

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εν τέλει εμένα μου φαίνεται πολύ λογικό να θέλει κάποιος που αγοράζει μια Les Paul να ακούγεται όπως οι Les Pauls που έπαιζαν στα British Blues του '60 και όχι σαν μια Tele

+1

papa don't take no mess!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταρχάς η Les Paul είτε αρέσει είτε δεν αρέσει σε κάποιους είχε κάποιους συγκεκριμένους κανόνες στην κατασκευή της από τότε που ο αείμνηστος νονός της την συνέλαβε ως ιδέα.

 

Ο πρώτος και απαράβατος κανόνας είναι ένα πολύ σκληρό και ΚΑΘΟΛΟΥ resonant top. Ο Les Paul αν μπορούσε θα έφτιαχνε ολόκληρη την κιθάρα από συμπαγές κελεμπέκι (νωστό και ως solid maple αλλά δεν το έκανε γιατί αυτή θα ζύγιζε 100 κιλά. Ο λόγος: Ήθελε μια κιθάρα στην οποία το ξύλο δεν θα απορροφούσε ενέργεια από τις χορδές και άρα θα κέρδιζε άπειρο sustain, μηδενική ανάδραση και φυσικό compression χωρίς dead spots.

 

Πολύ σωστή τοποθέτηση (άλλωστε ακόμα φέρει το όνομά του η κιθάρα)

 

Γεγονός επίσης είναι ότι οι chambered και οι weight relieved Les Pauls, πολλές φορές πάσχουν από κακό resonance κι ακούγονται boxy (τίγκα στα χαμηλομεσαία), το οποίο είναι εντελώς απάλευτο και δεν διορθώνεται με τίποτα, ενώ το ακουστικό sustain τους είναι ανύπαρκτο. Με λίγα λόγια δεν έχουν κανένα από τα "original" σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του ιστορικού αυτού μοντέλου.

 

Εδώ διαφωνώ με βάση την εμπειρία μου με την δικιά μου: το resonance μου φαίνεται πολύ καλύτερο, χαμηλομεσαία πολλά δεν έχει (μάλλον λίγα παραπάνω πρίμα θα έλεγα edit: αυτό στον ηλεκτρικό ήχο, γιατί στον ακουστικό είναι λίγο παραπάνω boxy αυτό που περιέγραψα παραπάνω σαν επιρροή απο κουφωτή - εμένα πχ μ' αρέσει αυτό) ενώ το ακουστικό sustain είναι ικανοποιητικό (όχι το ίδιο με τις παλιές... αλλά στον ηλεκτρικό ήχο δεν φαίνεται ουσιαστική διαφορά... αν είναι και overdriven δε...).

 

Γεγονός επίσης είναι πως πάντα και σε όλες της τις εποχές η Gibson USA έβγαζε πολλά άθλια όργανα με κακοκομμένα nut και τετράγωνα τάστα που φυσικά ακούγονταν μουντά και άθλιά και βελτιώνονταν άρδην με μια επίσκεψη (όχι φθηνή) σε έναν καλό μάστορα.

 

Γεγονός που όμως απο τις 2006 και μετά έχει εκλείψει πλήρως. Οι αυτοματοποιημένοι τρόποι παραγωγής και ιδίως τα συστήματα για τα τάστα και το nut έχουν αποδώσει πάρα πολύ καλά. Καινούρια std με κακοδουλειά στα τάστα και το nut δεν υπάρχει.

 

Εν τέλει εμένα μου φαίνεται πολύ λογικό να θέλει κάποιος που αγοράζει μια Les Paul να ακούγεται όπως οι Les Pauls που έπαιζαν στα British Blues του '60 και όχι σαν μια Tele των 400 ευρώ, γεμάτη ανισορροπίες, που κανονικά θα έπρεπε να χαρίζεται μαζί της κι ο compressorας αλλά γούστα είν' αυτά... ;D

 

 

Κακίες... ;D αν και το να ταιριάζει το όνομα με την φυσιογνωμία του οργάνου όπως σχεδιάστηκε το βρίσκω πολύ σωστό και λογικό ως απαίτηση.  ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

όντας ευτυχισμένος κάτοχος (και άρα όχι αντικειμενικός... αλλά... ποιός είναι άραγε;) μιας 2008 std (chambered) και έχοντας παίξει με traditional αρκετά μπορώ να πώ οτι σαφώς και είναι διαφορετικά όργανα. Αλλά η chambered μπορεί να βγάλει τον ήχο της traditional (αν κάποιος το προσπαθήσει)/ η traditional δεν μπορεί να βγάλει τον ήχο της chambered. Συγκεκριμένα, με το tone στο 8 (ή έστω λίγο κομμένο) λίγο λιγότερο gain απο τον ενισχυτή απ' ότι σε μια traditional και λίiiγο πουσαρισμένο σήμα πρίν απο τον ενισχυτή ο ήχος είναι ο κλασσικός ήχος les paul. Η traditional όμως να "ανοίξει" όπως η std δεν μπορεί, και έτσι σου κόβει μεγάλη γκάμα ήχων (πιό σύγχρονων) που μπορεί να σου προσφέρει η std. Απο την άλλη αυτό ισχύει για λίγο εως πολύ overdriven ήχο. Για τα απολύτως καθαρά δεν μπορεί να πλησιάσει το ένα όργανο το άλλο, απλά. Εμένα και στα καθαρά μου αρέσει παραπάνω το chambered γιατί μου κάνει λίιιιγο σα να έχει επιρροές απο κουφωτές κιθάρες.   :D

 

Ο ηχητικός σου προσανατολισμός είναι που πρέπει να σε καθοδηγήσει εδώ, και το αυτί σου. Εφόσον είσαι σαφής οτι σου αρέσει αυτό που έχεις πρέπει να είσαι και χαρούμενος. Απλά η gibson αποφάσισε να βγάλει και ένα άλλο όργανο... δεν είναι καλύτερο ή χειρότερο, είναι απλά διαφορετικό. ;)

 

edit: η στουντιο που αναφέρεις έχει τα ίδια σκαψίματα με την traditional γι' αυτό κάνω αυτή τη σύγκριση.

 

Εμένα πάλι γιατί μου φαίνεται ότι όλα αυτά που λες οφείλονται σε άλλους μαγνήτες και setup;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εμένα πάλι γιατί μου φαίνεται ότι όλα αυτά που λες οφείλονται σε άλλους μαγνήτες και setup;

 

Και γιατί να μην ισχύει το ίδιο και για τον OP και αυτή να είναι η αιτία δημιουργίας του μάταιου τούτου thread?

 

-Τρίπιο Λεπολ καλό?

-Όχι ρε τι είνε το κιθαρόνι ελβετικό τυρή?Μασίφ ναούμ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου