Προς το περιεχόμενο

Μονοκαναλος vs πολυκαναλος ενισχυτης


omnio

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Θα προσθέσω και κάτι άλλο... συνήθως οι πολυκάναλοι προορίζονται για high gain καταστάσεις ή τουλάχιστον gain καταστάσεις ;D οπότε ο κατασκευαστής έχει προβλέψει το κομπρεσάρισμα και το μικρό εύρος συχνοτικά, είναι δηλαδή καθαρά θέμα σχεδίασης.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

ΠΑΝΤΟΣ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΕΝΙΣΧΥΤΕΣ ΠΟΥ ΛΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΡΙΟΚΑΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ.......

Σιγουρα δεν θα παρεις απαντηση στο ερωτημα σου!

ΠΡΩΤΑ Ο ΗΧΟΣ!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο ορος bigger tone οπως τον αντιλαμβανομαι και τον χρησιμοποιω εγω τον ορο (δεν πιστευω πως ειμαι ο μονος παρολα αυτα), ειναι ο ηχος απο καποιον ενισχυτη ο οποιος ειναι ακομπρεσαριστος (αυτο θα το καταλαβεις κυριως στην πενα και λιγοτερο στο αυτι, μιλαμε ως κιθαριστες ομως right?) και πολυ πλουσιος συχνοτικα, αυτα παντα σε σχεση με καποιον αλλο ενισχυτη (με πολλα κουμπακια που ειναι κομπρεσαρισμενος και φτωχοτερος συχνοτικα ;D ).

 

Kαι σου επαναλαμβάνω πως το πόσο κομπρεσσαρισμένος και πόσο πλούσιος συχνοτικά είναι δεν έχει την ΠΑΡΑΜΙΚΡΗ σχέση με τα... πόσα κουμπάκια έχει, αλλά με το πώς είναι δομημένο το κύκλωμα, την τοπολογία του, τα tonestacks και σε ποιο σημείο βρίσκονται, το gain staging, το πόσο συμμετέχει η κάθε gain stage και ο τελικός στο τελικό αποτέλεσμα, το biasing, η παρουσία ή μη του negative feedback, το πόσο "ξεζουμίζονται" ορισμένα κρίσιμα σημεία κλπ κλπ. Υπάρχουν πολλοί ενισχυτές με αρκετά... κουμπάκια οι οποίοι και πολύ responsive και ακομπρεσάριστοι είναι, και πλούσιοι συχνοτικά. Επίσης, το ότι ακούς ορισμένα πράγματα δεν το αμφισβητώ, αλλά μην προσπαθείς να τα ανάγεις σε ένα γενικευμένo αλλά πολύ αποσπασματικό και αποπροσανατολισμένο συμπέρασμα. Κι εγώ πχ. ακούω φωνές... αλλά δεν σημαίνει πως υπάρχουν. :D

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε φορουμ Τελεκαστεραδων παιζει πολλή η κουβεντα esquire vs telecaster... καποιοι ισχυροζονται οτι όντως η esquire , εχει καλυτερο ηχο και εχουν ως αιτιολογια , το κυκλωμα , μαγνητικα πεδία, αυγά νυχτεριδας  ;D κ.τ.λ...διαβαζω ενα τύπο να αναφέρει  ότι η τελικά ο ήχος της esquire, δεν ειναι το ίδιο το όργανο, αλλά πως σε ΠΙΕΖΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙΣ ΤΟ ΠΑΙΞΙΜΟ ΣΟΥ λογω της ελλειψης του neck μαγνητη...παρόμοια ενα μονοκάναλο marshalloειδές  θα σε πίεσει να τροποποιείς το παίξιμο σου για να ανταπεξελθεις, θα σε κάνει καλύτερο κιθαρίστα, όταν θα προσπαθήσεις να βγαλεις καθαρό ήχο...

νομίζω πως το ερωτημα εχει περισσοτερο σημασία όταν ΜΑΘΑΙΝΕΙΣ κιθαρα, δηλαδή , ποιο setup, θα σε παρακινήσει να είσαι πιο εφευρετικός, αλλα και να ψαχνεσαι...

όλο αυτό το παραμυθάκι που πουλάνε, ειδικά στα παιδια , ότι "με το πατημα ενος κουμπιού" έχεις ηχο marshall, fender, vox..καμπίνες, κτλ τελικά διαπαιδαγωγεί παίχτες με 100 presets και κανενα σοβαρό ήχο (και μουσικο στυλ)

Ας μην γελιομαστε πολλοί που εχουν higain amps , επειδή η ΠΟΣΟΤΗΤΑ distortion ειναι ειναι υπεραρκετή "βολευονται" και δεν προκειται να ψαξουν το ταδε booster, ή overdrive, παίζουν καρφί στον ενισχυτή...υπάρχει ομοιομορφία..όσο ειμουν φοιτητής, στο studio του πανεπιστημίου ήταν το σύνηθες , ειδικά αναμεσα στους μεταλλαδες...

Το συνηθες setup σε μικρούς practice amps (τρανζιστορατους) υπερκαθαρό +higain μπορεί να ειναι καλό για Οpeth...αλλά αν ενα παιδί θελει να μαθει blues, classic rock θα μπερδευτεί εντελως, δεν παιζει να καταλαβει τι στο καλό κανει ο Hendrix, o Gallagher κ.τ.λ. και θα του παρει πολύ χρόνο να βρει το κλασικό ήχο.

Εντελώς προσωπικά, δεν μου καθεται και πολύ το στυλ "για το σολο αλλάζω καναλι"

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

η...παρόμοια ενα μονοκάναλο marshalloειδές  θα σε πίεσει να τροποποιείς το παίξιμο σου για να ανταπεξελθεις, θα σε κάνει καλύτερο κιθαρίστα, όταν θα προσπαθήσεις να βγαλεις καθαρό ήχο...

 

Και ποσο δικιο εχεις.......!!!! Η πιεση στο να βγαλεις διαφορετικους ηχους σε κανει καλυτερο κιθαριστα. Και τελικα ισως σε μονοκαναλο (αντε και με περιορισμενο eq) να πιεζεσαι πιο πολυ ενω οχι και τοσο σε πολυκαναλο με δεδομενη την ευκολια του "αλλαζω καναλι αναλογα τι θελω να παιξω".

Rock'n Roll doesn't create psychos. It helps psychos to be more creative...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε φορουμ Τελεκαστεραδων παιζει πολλή η κουβεντα esquire vs telecaster... καποιοι ισχυροζονται οτι όντως η esquire , εχει καλυτερο ηχο και εχουν ως αιτιολογια , το κυκλωμα , μαγνητικα πεδία, αυγά νυχτεριδας  ;D κ.τ.λ...διαβαζω ενα τύπο να αναφέρει  ότι η τελικά ο ήχος της esquire, δεν ειναι το ίδιο το όργανο, αλλά πως σε ΠΙΕΖΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙΣ ΤΟ ΠΑΙΞΙΜΟ ΣΟΥ λογω της ελλειψης του neck μαγνητη...παρόμοια ενα μονοκάναλο marshalloειδές  θα σε πίεσει να τροποποιείς το παίξιμο σου για να ανταπεξελθεις, θα σε κάνει καλύτερο κιθαρίστα, όταν θα προσπαθήσεις να βγαλεις καθαρό ήχο...

Aτυχές παράδειγμα... o neck μαγνήτης βρίσκεται αυτούσιος και πανομοιότυπος (αν το θελήσεις) και στα δυο όργανα. Και από πού κι ως πού κάποιος που παίζει με μονοκάναλο Μarshall είναι και "καλύτερος" κιθαρίστας? Με ποια κριτήρια ακριβώς? Τεχνικής κατάρτισης? Πχ. ο Petrucci είναι "χειρότερος" επειδή παίζει με Mark V?

 

όλο αυτό το παραμυθάκι που πουλάνε, ειδικά στα παιδια , ότι "με το πατημα ενος κουμπιού" έχεις ηχο marshall, fender, vox..καμπίνες, κτλ τελικά διαπαιδαγωγεί παίχτες με 100 presets και κανενα σοβαρό ήχο (και μουσικο στυλ)
Δεν ξέρω πού κολλάει αυτό στην συζήτηση και για ποιον ενισχυτή μιλάς... μάλλον αναφέρεσαι στα multieffects, τα οποία έχουν και αυτά την πολύ συγκεκριμένη και εξαιρετικά διαδεδομένη χρήση τους είτε σε ηχογραφήσεις, είτε σε live καταστάσεις. Συν τοις άλλοις, ειδικά για τα παιδιά που λες αποτελεί εξαιρετικό "σχολείο" για να προσανατολιστούν στον ήχο που τους αρέσει περισσότερο, και πρέπει να είμαστε ευγνώμονες που η τεχνολογία εδώ και μερικά χρόνια το επιτρέπει με πολύ καλής ποιότητας emulations (άντε να βρεις χρόνο και χρήμα να δοκιμάσεις δεκάδες διαφορετικούς vintage ενισχυτές, καμπίνες, μικρόφωνα, εκατοντάδες stompboxes και racks κλπ. σε κάθε διαφορετικό συνδυασμό).

 

Ας μην γελιομαστε πολλοί που εχουν higain amps , επειδή η ΠΟΣΟΤΗΤΑ distortion ειναι ειναι υπεραρκετή "βολευονται" και δεν προκειται να ψαξουν το ταδε booster, ή overdrive, παίζουν καρφί στον ενισχυτή...υπάρχει ομοιομορφία..όσο ειμουν φοιτητής, στο studio του πανεπιστημίου ήταν το σύνηθες , ειδικά αναμεσα στους μεταλλαδες...

Και λοιπόν? Προσπαθείς να συγκρίνεις εντελώς διαφορετικά στυλ και να βγάλεις ένα κάποιο αόριστο συμπέρασμα για την "αγνότητα" ή μη που έχουν? Ντίαρ λόρντ... Και γιατί να ψάξουν όλα τα εφφέ από την στιγμή που δεν τα χρειάζονται? Και ποια σχέση έχει αυτό με το αντικείμενο του θρεντ?

 

Το συνηθες setup σε μικρούς practice amps (τρανζιστορατους) υπερκαθαρό +higain μπορεί να ειναι καλό για Οpeth...αλλά αν ενα παιδί θελει να μαθει blues, classic rock θα μπερδευτεί εντελως, δεν παιζει να καταλαβει τι στο καλό κανει ο Hendrix, o Gallagher κ.τ.λ. και θα του παρει πολύ χρόνο να βρει το κλασικό ήχο.
...όχι, δεν είναι "καλό για Opeth". Για τα περιορισμένα μέσα κάποιου που θέλει να βγάλει ισοπεδωμένο κάφρικο ήχο (που οι Opeth έχουν αφήσει πίσω εδώ και 15 χρόνια) ναι, αλλά και πάλι μιλάς για εντελώς διαφορετικά στυλ. Άλλο κλασσικός ροκ ήχος, άλλο μέταλ. Διαφορετικά σετάπ, διαφορετική φιλοσοφία, διαφορετικοί ηχητικοί στόχοι.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@bloody_sunday

 

Πως εβγαλες το συμπερασμα οτι οτι o Petrucci ειναι χειροτερος επειδη παιζει με mesa απο καποιον που παιζει με μονοκαναλο?? Κανεις δεν ειπε οτι ισχυει το αντιστροφο σε σχεση με το ποσο καλος μπορει καποιος να γινει παιζοντας σε μονοκαναλο.

 

Αυτο που ειπωθηκε σε συμφωνω κι εγω πληρως ειναι οτι αντικειμενικα ενας μονοκαναλος ενισχυτης σε υποχρεωνει να ψαχτεις πολυ περισσοτερο για να βγαλεις εναν ηχο σε σχεση με εναν πολυκαναλο που μπορει να στο προσφερει στο πιατο. Αυτο απο μονο του προυποθετει πολυ παραπανω ωρες μελετης, καλυτερη εξοικειωση με τον ηχο και το ποσο λιγο η πολυ αλλαζει μεταβαλοντας τα ποτενσιομετρα, σιγουρα χρηση των ποτενσιομετρων τις κιθαρας κτλ κτλ. ΟΧΙ οτι δεν θα ασχοληθεις με τον πολυκαναλο αλλα κατ'αναλογια ο μονοκαναλος θελει πιο πολυ δουλεια.

Rock'n Roll doesn't create psychos. It helps psychos to be more creative...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ενας μονοκαναλος ενισχυτης σε υποχρεωνει να ψαχτεις πολυ περισσοτερο για να βγαλεις εναν ηχο σε σχεση με εναν πολυκαναλο που μπορει να στο προσφερει στο πιατο.

 

Ισως ,αλλα σε πολλες περισσοτερες περιπτωσεις απλα ΔΕΝ ΘΑ ΒΡΕΙΣ ΠΟΤΕ τον ηχο που θες σε εναν μονοκαναλο ενισχυτη,π.χ. με εναν μονοκαναλο JTM45  δεν θα βγαλεις ηχο Slipknot mpa pou na xtipas ton kolo su kato... ;D

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Aτυχές παράδειγμα... o neck μαγνήτης βρίσκεται αυτούσιος και πανομοιότυπος (αν το θελήσεις) και στα δυο όργανα. Και από πού κι ως πού κάποιος που παίζει με μονοκάναλο Μarshall είναι και "καλύτερος" κιθαρίστας? Με ποια κριτήρια ακριβώς? Τεχνικής κατάρτισης? Πχ. ο Petrucci είναι "χειρότερος" επειδή παίζει με Mark V?

 

 

κοροειδευομαστε  τωρα; ειτε παρεις μια αυτουσια esquire είτε μια telecaster και τις αφαιρέσεις τον neck μαγνήτη ειναι ενα και το αυτό. Το θέμα ειναι να μην εχεις την δυνατότητα επιλογή του neck....και ειναι και ιστορικά τεκμηριωμενο, ο κιθαριστας του johnny cash δημιουργησε σχολή στο ρυθμικό παιξιμο  με την esquire δίοτι ΑΠΛΑ δεν μπρουσε να παιξει ρυθμικά όπως οι αλλοι με τους δυο μαγνητες....

 

τωρα αν η συζήτηση γινεται για τον Petrucci...τι να πω...προσωπικά θα ελεγα πως ειναι "χειρότερος" ετσι κι αλλιώς...θα ηταν ωραίο πάντως να τον ακουσαμε να παιζει το hey joe απο την εισαγωγή μεχρι το σολο χωρίς να αλλάξει καναλι...

 

τελος παντων ..η κουβέντα δεν εχει νοημα...αν παραφραζουμε τα λεγόμενα των αλλων...δεν μίλησα για αγνότητα μίλησα για  ομοιομορφία...

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μα αν θελω ηχο slipknot η pantera δεν θα παρω jtm. Προφανως...

Μπορω ομως να παρω τον dark terror και να σκισω πολλους hi-gain πολυκαναλους ενισχυτες και με το 1/4 των χρηματων...

 

Επειδη ομως βλεπω οτι η συζητηση παει προς το μουσικο ειδος και οχι προς την επιλογη ενισχυτη, θα διορθωσω καπως το αρχικο ποστ και θα δωσω μια διευκρινηση που πραγματικα νομιζα οτι εννοειται. Η πρωτη παραμετρος σε αγορα ενισχυτη ειναι το ειδος που θελει να παιξει ο καθενας. Αν θελω blues θα παω πχ σε fender ενω αν θελω slipknot θα παω σε terror JR.

 

Ας το παμε ενα βημα παραπανω και να παρουμε παραδειγμα τον JR αφου αναφερθηκαν οι slipknot. Γιατι να παω λοιπον σε JR και οχι σε jvm η dsl 2000 η τελος παντως σε πολυκαναλο ενισχυτη που βγαζει καφριλα. Αυτο ειναι το ερωτημα. Υπαρχει νοημα δλδ? Απο τεχνικης αποψης ο πολυκαναλος ταιριαζει πιο πολυ σε αυτο το ειδος της μουσικης? Φυσικα οι slipknot ειναι ενα παραδειγμα και εννοειται μπορειτε να δωσετε ενα αλλο ισως και πιο χαρακτηριστικο.

Rock'n Roll doesn't create psychos. It helps psychos to be more creative...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου