Προς το περιεχόμενο
blue

Moυσικός ή δημιουργός?

Προτεινόμενες αναρτήσεις

απλά και μόνο επειδή αναφέρθηκε η Φινλανδία:

 

προς Wow!: Οι Sigur Ros δεν είναι Φινλανδοί' date=' αλλά Ισλανδοί

οι μουσικοί στη Φινλανδία αποτελούν το 5% του πληθισμού (ασ με διορθώσει κάποιος αν ανακαλύψει κάτι αντίθετο)

επίσης σε όλες τις σκανδιναβικές χώρες υπάρχουν επιδοτήσεις και λεφτά απο το κράτος προς όποιους κάνουν κάτι> απο το να θέλουν να ζήσουν μόνοι, μέχρι να σπουδάσουν, να κάνουν οικογένειες, να ανοίξουν επιχηρήσεις, να κάνουν ΜΟΥΣΙΚΗ

[/quote']

 

Thanx man,

 

να επαλυθέυσω ότι οι Sigur Ros είναι Ισλανδοί και το ποσοστό αυτών που παίζουν μουσική εκεί πάνω είναι πολύ μεγαλύτερο από το 5% της Φινλανδίας. Επίσης να σου πώ ότι οι SR έχουν παίξει στο σπίτι του Δημάρχου live για κάποιο party, πρόκειται για διαφορά επιπέδου πολιτισμού...όχι αηδίες!

Επιδοτήσεις παίζουν σε πολλές μικρές χώρες, και για του λόγου το αληθές σας λέω ότι οι Death from Above 1979 επιχορηγήθηκαν από την κυβέρνηση του Καναδά για να κάτσουν να φτιάξουν τον δίσκο τους.

Ευτυχώς υπάρχουν επιχορηγίες και εδώ...που έχουν να κάνουν με οτιδήποτε είναι multicultural. Του τέστιν μπορείς να πάρεις λεφτά εσύ και η μπάντα σου και να πάτε να μάθετε κάποιο σπάνιο όργανο σε κάποιον δάσκαλο εντός Ευρώπης.

Ψάξτο.

 

Καλό σου απόγευμα :lol:

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
απλά και μόνο επειδή αναφέρθηκε η Φινλανδία:

 

προς Wow!: Οι Sigur Ros δεν είναι Φινλανδοί' date=' αλλά Ισλανδοί

οι μουσικοί στη Φινλανδία αποτελούν το 5% του πληθισμού (ασ με διορθώσει κάποιος αν ανακαλύψει κάτι αντίθετο)

επίσης σε όλες τις σκανδιναβικές χώρες υπάρχουν επιδοτήσεις και λεφτά απο το κράτος προς όποιους κάνουν κάτι> απο το να θέλουν να ζήσουν μόνοι, μέχρι να σπουδάσουν, να κάνουν οικογένειες, να ανοίξουν επιχηρήσεις, να κάνουν ΜΟΥΣΙΚΗ

[/quote']

 

Thanx man,

 

να επαλυθέυσω ότι οι Sigur Ros είναι Ισλανδοί και το ποσοστό αυτών που παίζουν μουσική εκεί πάνω είναι πολύ μεγαλύτερο από το 5% της Φινλανδίας. Επίσης να σου πώ ότι οι SR έχουν παίξει στο σπίτι του Δημάρχου live για κάποιο party, πρόκειται για διαφορά επιπέδου πολιτισμού...όχι αηδίες!

Επιδοτήσεις παίζουν σε πολλές μικρές χώρες, και για του λόγου το αληθές σας λέω ότι οι Death from Above 1979 επιχορηγήθηκαν από την κυβέρνηση του Καναδά για να κάτσουν να φτιάξουν τον δίσκο τους.

Ευτυχώς υπάρχουν επιχορηγίες και εδώ...που έχουν να κάνουν με οτιδήποτε είναι multicultural. Του τέστιν μπορείς να πάρεις λεφτά εσύ και η μπάντα σου και να πάτε να μάθετε κάποιο σπάνιο όργανο σε κάποιον δάσκαλο εντός Ευρώπης.

Ψάξτο.

 

Καλό σου απόγευμα :lol:

 

το δικό μας είναι πάνω απο 5% και λοιπόν, πάλι λιγότερη μουσική εξάγουμαι... σωστά.

 

και για να μην γίνω γραφικός, άντε και στην έδινα εγώ αύριο την επιδότηση σε ποιό παραγωγό Έλληνα θα πήγαινες.. άστα.. στην Ελλάδα αμα θές να βγάλεις τραγουδια πιστας θα βρείς χιλιάδες στούντιος, αν όμως θέλεις να βγάλεις ήχο, green day, nightwish έστω, που θα πας?

 

Θα το πω χοντρά ότι πιστεύω ότι η πίστα (και όταν λέω πίστα εννοώ απο τζούλια αλεξανδράτου μέχρι c:real μίκρο και δεν συμμαζεύεται, έντεχνους, σκυλάδες και μπιτονταλάρες.. ) έχει κάνει μεγάλο κακό στην Ελληνική Μουσική σκηνή που όπως σωστά διατύπωσε και ο eye(για τους λόγους του) ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
προς Wow!: Οι Sigur Ros δεν είναι Φινλανδοί' date=' αλλά Ισλανδοί[/quote']

 

Σωστά, λάθος μου! Πάντως νομίζω ότι το μικρό μου επιχείρημα εξακολουθεί να στέκει.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ελπίζω ότι διάβασες το (εκτενέστατο αν και φλύαρο) πρώτο comment μου επί του θέματος.

 

Όσον αφορά το θέμα "πίστα"

 

μου φαίνεται περίεργο που μια χώρα που είχε ροκάδες άλλαξε τόσο ριζικά. Δλδ, σκέψου..παλία για σκυλάδικα είχαμε τον Λεπά, την Δημητρίου...οκ, και άλλους που δεν ξέρω. Ξαφνικά είναι γεμάτος ο τόπος!

Το Ηράκλειο όπου μένω από Δήμος γεμάτος ροκ μπαράκια είναι τίγκα στους κάγκουρες και στα σκυλάδικα...αλλά και;

 

Στο κάτω κάτω της γραφής οι μειοψηφίες δεν είναι που κάνουν την διαφορά; Δεν είναι πιό έντονη η αγάπη για κάτι που μοιράζεσαι με λίγους;

 

Ας προσέχουμε και τί ευχόμαστε, θα ήθελες εσύ όοοολους αυτούς τους τυπάδες με μπλουζάκια της αγαπημένης σου μπάντας; Εμείς δεν είμαστε οι ίδιοι που λυθοβολούμε τις μπάντες που "πουλάνε" ή που είναι πλέον "mainstream"?

 

Μην με πάρεις στραβά, απλά τον δικηγόρο του διαβόλου κάνω.

Μου την δίνουν τα σκυλάδικα και όλα όσα ανέφερες, αλλά μου την δίνουν επίσης και οι Evanescence και ένα κάρο άλλες μπάντες που είναι το "ξένο σκυλάδικο", αλλά σκέψου πόσοι από εδώ μέσα ακούνε ακριβώς αυτές τις μπάντες;

 

Τί είναι χειρότερο, ένας σκυλάς που χαίρεται αλλά δεν πειράζει κανέναν ή κάποιος που νομίζει ότι έχει ψάξει τη μουσική και δεν έχει ιδέα;

Και ποιός είναι σε θέση να κρίνει;

 

Κάθε μέρα αυτό αναρωτιέμαι...πόσο μη ψαγμένος είμαι και πόσα έχω να μάθω ακόμα.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

Τί είναι χειρότερο' date=' ένας σκυλάς που χαίρεται αλλά δεν πειράζει κανέναν ή κάποιος που νομίζει ότι έχει ψάξει τη μουσική και δεν έχει ιδέα;

Και ποιός είναι σε θέση να κρίνει;

 

Κάθε μέρα αυτό αναρωτιέμαι...πόσο μη ψαγμένος είμαι και πόσα έχω να μάθω ακόμα.[/quote']

 

Το χειρότερο είναι ότι έχουμε μόνο σκυλάδες που χαίρονται με ότι τους ταϊζει το σύστημα και δεν ενοχλούν κανέναν, και μουσικάρες ξερώλες μη-ψαγμένους... και δεν έχουμε και κανέναν σε θέση να τους κρίνει....

 

κατάλαβες.. ΄:-)

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Το χειρότερο είναι ότι έχουμε μόνο σκυλάδες που χαίρονται με ότι τους ταϊζει το σύστημα και δεν ενοχλούν κανέναν' date=' και μουσικάρες ξερώλες μη-ψαγμένους... και δεν έχουμε και κανέναν σε θέση να τους κρίνει....

 

κατάλαβες.. ΄:-)[/quote']

 

Έχουμε και underground σκηνή που έχει επαφές με το εξωτερικό, έχουμε κλειστές κοινότητες από μουσικούς που την έχουν δεί, έχουμε ψαγμένους που αγοράζουν 500 πράγματα την ημέρα και προφανώς δεν προλαβαίνουν να αγαπήσουν ένα δίσκο, έχουμε κολλημένους και ξεκολλημένους, κριτές και κριτικούς (και κρητικούς)..απ'όλα έχουμε.

 

Και βασικά αν ενδιαφέρεται οποιοσδήποτε μπορούμε να το συζητήσουμε και σε κάποιο chat γιατί έχει καταλήξει σε διάλογο, και δυσκολεύομαι να μην απαντήσω για να μην συνεχιστεί.

 

Α και για το θέμα studio,

αν θέλεις ήχο κάποιας μπάντας...πήγαινε βρές τον, εγώ προσωπικά ψάχνω τον δικό μου ήχο...και έχω στην δισκοθήκη μου τρελά βυνίλια που έχουν γραφτεί σε μαγνητοφωνάκι με ένα μικρόφωνο και 0 mastering αλλά τα ακούς και παθαίνεις shock.

Είμαι σίγουρος ότι και εσύ ονειρεύεσαι ένα home studio όπως όλοι μας :lol:

 

Τί να τα κάνεις τα προβάδικα έτσι όπως είναι;

 

υγ: βρήκα σκυλοπροβάδικο με Moogerfooger πετάλια και με έπιασε νευρικό γέλιο όταν μπήκα!

 

υγ2: Πήγα και είδα τον Αγγελάκα με τους επισκέπτες αρκετές φορές..και πάντα ήταν κάποιος μ***κας από κάτω που φώναζε "Γιατί το κάνεις αυτό ρε Γιάννη, που είναι οι Τρύπες ρε Γιάννη;". Αυτό είναι η Ελλάδα.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Πιστεύω έγινε κατανοητή η διαφοροποίηση του 'ακούω' και του 'καταλαβαίνω'.

 

Όχι' date=' δεν έγινε και ούτε θα γίνει (κατανοητή) διότι δεν υπάρχει! Είχα πολλά χρόνια να ακούσω τέτοιον ακαδημαϊκό ισχυρισμό (μάλιστα, με κάνει να αναρωτιέμαι για το ποια είναι η ηλικία σου), αλλά όπως και αν έχει, δεν είναι δυνατόν να πετάς στη μέση της κουβέντας έναν τέτοιον αφορισμό και να πιστεύεις ότι όλοι οι υπόλοιποι θεωρούν ως προϋπόθεση την ορθότητα αυτού του αφορισμού.

 

Αυτό που σου έγραψε ο Superfunk, είναι ότι για να την ακούει κάποιος είναι σίγουρο ότι την καταλαβαίνει. Δυστυχώς για τους απανταχού ακαδημαϊκούς, το νιονιό δεν είναι ούτε ο μόνος, ούτε ο κύριος τρόπος με τον οποίο καταλαβαίνουμε τον κόσμο γύρω μας.[/quote']

 

Είμαι 24 χρονών και δεν έκανα κανένα αφορισμό, ή τουλάχιστον δεν περίμενα ότι αυτό θα καταλάβαινε κανείς.

 

Όπως ανέφερα η μουσική, όπως την αντιλαμβάνομαι εγώ, είναι:

 

1) Συναίσθημα + μυστήριο και αφορά σε ό,τι αγγίζει τις αισθήσεις μου. Ακούς δηλαδή κάτι και σου αρέσει για τον οποιδήποτε λόγο, όπως εγώ γουστάρω πχ τους SOAD γιατί έχουν ενέργεια, συναίσθημα, παράπονο, μελαγχολία, ξέσπασμα, μπλέκουν ρυθμούς κτλ.

 

2) Μαθηματικά, με την έννοια της σύνθεσης και του τρόπου που μια μελωδική γραμμή πατάει πάνω στην αρμονία και τον τρόπο που η ίδια η αρμονία εξελίσσεται σαν μια αλυσίδα.

Ακούς δηλαδή κάτι και καταλαβαίνεις, για παραδειγμα, σε ποιό mode κινείται ο σολίστας σε σχέση με το background, καταλαβαίνεις γιατί κολλάει μια out νότα κτλ.

Είναι και αυτό κάτι που ερεθίζει το αυτί και το μυαλό μαζί.

 

Για όσους απλά ακούνε jazz και τους αρέσει για τον οποιοδήποτε λόγο (γνώμη μου) ισχύει το 1)

 

Για όσους γνωρίζουν μουσική (γνώμη μου) ισχύει και το 1) και το 2)

 

Μπορεί να αγαπήσεις ένα κομμάτι που είναι πολύ απλό συνθετικά, να αντιπαθήσεις ένα πολύπλοκο ή το αντίστροφο κτλ.

 

Αν δεν ισχύει το 2) κατά τη γνώμη σου τότε πετάω ό,τι βιβλίο έχω αγοράσει ή κατεβάσει και σταματάω να μελετάω, σταματάω και τα μαθήματα που κάθε φορά μου αφήνουν ένα κεφάλι-καζάνι, στο εξής θα δέχομαι ό,τι είναι όπως είναι χωρίς περαιτέρω ανάλυση και θα περιοριστώ μόνο στη μινόρε πεντατονική.

 

 

Δε μιλάω για ακκόρντα με extensions ούτε για θεωρία...

Μιλάω για φιλοσοφία στο παίξιμο....είναι εύκολο να παίζεις παπαριές και να ξέρεις να τις δικαιολογείς μετά με αερολογίες του στιλ "τι λε ρε φίλε' date=' εγώ πέρασα από Locrian#2 επειδή είχε min7b5...."(ενώ δεν έχεις παίξει καν κάτι τετοιο) και άλλα τέτοια που περισσότερο για εξέταση/εντυπωσιασμό μουσικολογίας κάνουν παρά για παίξιμο... [/quote']

 

Όποιος παίζει παπαριές και απλά ξέρει να δικαιολογεί με αερολογίες που σκοπό έχουν τον εντυπωσιασμό είναι καραγκιόζης, κομπλεξικός και γίνεται αντιπαθής σε ένα οποιοδήποτε σχήμα.

 

Το δικό μου σκεπτικό είναι ότι κάθε mode έχει το ηχόχρωμά του και ανάλογα πού θα πατήσει μια μελωδική γραμμή θα δώσει άλλο συναίσθημα.

 

Το θεωρώ σημαντικό να γνωρίζω περισσότερα πράγματα εκ των προτέρων και να μην περιορίζομαι, όπως πχ όταν έμαθα να χρησιμοποιώ ντιμινουίτες σε πτώση 5-1 είχα τρελαθεί.

 

Το να μπορείς να αιτιολογήσεις γιατί κολλάει κάτι βάσει θεωρίας, για μένα, είναι ένα δυνατό όπλο και προς τα εκεί προσπαθώ να κινούμαι.

 

Ακόμα και αν παίξεις κάτι ωραίο κατά τύχη υπάρχει λόγος που αυτό είναι ωραίο, αν δεν έχεις την περιέργεια να ξέρεις γιατί, τότε κανένα πρόβλημα.

 

 

 

Ελπίζω να μην παρεξηγηθώ ξανά και συγνώμη που είμαι κατά κάποιο τρόπο εκτός θέματος

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Όποιος παίζει παπαριές και απλά ξέρει να δικαιολογεί με αερολογίες που σκοπό έχουν τον εντυπωσιασμό είναι καραγκιόζης' date=' κομπλεξικός και γίνεται αντιπαθής σε ένα οποιοδήποτε σχήμα.[/quote']

 

Συμφωνώ απόλυτα θεωρητικά.Αλλά στην πράξη γιατί βλέπω να τον θαυμάζουνε?

 

Το δικό μου σκεπτικό είναι ότι κάθε mode έχει το ηχόχρωμά του και ανάλογα πού θα πατήσει μια μελωδική γραμμή θα δώσει άλλο συναίσθημα.

 

Το θεωρώ σημαντικό να γνωρίζω περισσότερα πράγματα εκ των προτέρων και να μην περιορίζομαι' date=' όπως πχ όταν έμαθα να χρησιμοποιώ ντιμινουίτες σε πτώση 5-1 είχα τρελαθεί.

 

Το να μπορείς να αιτιολογήσεις γιατί κολλάει κάτι βάσει θεωρίας, για μένα, είναι ένα δυνατό όπλο και προς τα εκεί προσπαθώ να κινούμαι.[/quote']

 

Mαζί σου είμαι....αλλά αυτός είναι ακριβώς ο λόγος που έθεσα αυτό το ζήτημα εξ αρχής.Δηλ. αν γνωρίζοντας αυτά τα πράγματα είσαι μετά σε θέση να δημιουργήσεις...είναι ένα μέσο η θεωρία (κι εγώ αυτο το δρόμο ακολουθώ)...αλλά όπως είπα μερικά ποστ πιο πάνω,αναρωτιέμαι πότε καταλαβαίνεις οτι έχεις χαθεί σε αυτή την πορεία.

 

Ακόμα και αν παίξεις κάτι ωραίο κατά τύχη υπάρχει λόγος που αυτό είναι ωραίο' date=' αν δεν έχεις την περιέργεια να ξέρεις γιατί, τότε κανένα πρόβλημα.[/quote']

 

Kι εδώ συμφωνώ.Απλά αν αναφέρεσαι σε μένα,έχω ΤΕΡΑΣΤΙΑ περιέργεια για αυτό το γιατί :wink:

 

Ελπίζω να μην παρεξηγηθώ ξανά και συγνώμη που είμαι κατά κάποιο τρόπο εκτός θέματος

 

Από μένα δεν παρεξηγήθηκες και νομίζω μάλιστα οτι το επανέφερες στην αρχική του τροχιά :wink:

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αγαπητέ nikos0937, δεν είσαι εκτός θέματος. Σε παρακαλώ όμως να σκεφτείς το εξής (και αν θες, μας λες που κατέληξες):

 

Σύμφωνα με την θεωρία που ανέπτυξες, όσο βαθύτερη μουσικολογική παιδεία έχει κάποιος τόσο περισσότερο καταλαβαίνει την τζαζ (π.χ.). Σωστά; Τότε που αποδίδεις το μίσος με το οποίο έχει εξοριστεί η ιδέα του αυτοσχεδιασμού από την παραδοσιακή/κλασσική μουσική παιδεία;

 

Την καταλαβαίνουν αλλά δεν τους αρέσει; (οπότε, τι σημαίνει αυτό;).

Τους αρέσει αλλά δεν την εγκρίνουν; (γιατί;)

Την εγκρίνουν, αλλά δεν μπορούν να την εφαρμόσουν (την πρακτική του αυτοσχεδιασμού;) (και πάλι, γιατί;).

 

Δηλαδή, πως γίνεται η ιδέα του αυτοσχεδιασμού (θεμέλιος λίθος της τζαζ) να επιβιώνει σε λαϊκά και μη-ανεπτυγμένα (από μουσικολογική άποψη) μουσικά ιδιώματα, αλλά να έχει σχεδόν εκλείψει από τις κλασσικές μουσικές εδώ και κάτι αιώνες; (ναι το ξέρω ότι υπάρχουν εξαιρέσεις).;

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση



×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε.