Προς το περιεχόμενο
ez

Οι νέοι νόμοι για πρόσληψη - ασφάλιση μουσικών

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Επειδή γράφτηκαν κάποια σχόλια περί ΣΔΟΕ/ελέγχων κλπ, στο θέμα http://www.noiz.gr/index.php?topic=200603.0 θέλω να βάλω στη κουβέντα κι ένα ζήτημα που προσωπικά με απασχολεί πολύ.

Οι νέοι νόμοι, απαιτούν οι εμφανιζόμενοι σε πάλκο μουσικοί να είναι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ, το δε πρόστιμο για εργοδότες (αλλά και εργαζόμενους) είναι ιδαίτερα υψηλό.

Καλά μέχρι εδώ. Κι όμως...

Τα κλιμάκια ελέγχου -εξ όσων πληροφορήθηκα- είναι "αδυσώπητα", κι αυτό με οδηγεί σε κείνο που με απασχολεί (το οποίο βίωσα λίαν προσφάτως)...

Κατ'ουσίαν, όλη αυτή η διεργασία, ΑΦΑΙΡΕΙ απο τους μουσικούς τη δυνατότητα του αυτοσχεδιασμού/jamming. Είσαι λοιπόν με το σχήμα σου κάπου και παίζετε, όλα νομότυπα, κι έρχεται κάποιος μουσικός στο χώρο (φίλος ή μη, αδιάφορο), και υπάρχει η ευκαιρία/διάθεση σύμπραξης επί πάλκου (πράγμα που -τουλάχιστον στη μουσική που εγώ παίζω- αποτελεί στόχο, βαθύτερη προσέγγιση, ανάγκη, όχι ίσως με τα καλύτερα αποτελέσματα πάντοτε, αλλά με μαγικές κι ανεπανάληπτες στιγμές κάποιες φορές), όμως...ο εκάστοτε ιδιοκτήτης του χώρου/εργοδότης, ΔΕΝ μπορεί να διακινδυνεύσει να επιτρέψει κάτι τέτοιο, καθότι, αν τη στιγμή που έχει ανέβει στο πάλκο ο γκεστ μουσικός (ή και περισσότεροι) κι εκείνη τη στιγμή μπεί στο μαγαζί η ομάδα ελέγχου, άντε ν'αποδείξει κάποιος πως ο τάδε κι ο δείνα δεν εργάζονται, απλά βρέθηκαν εδώ και παίζουν παρέα με τους υπόλοιπους.

Το τι θα γίνει, επαφίεται στην καλή-ή όχι- διάθεση του ελεγκτή, κι απ'όσο πληροφορούμαι, τελευταία δεν υπάρχει καμμία διάθεση κατανόησης.

Λυπάμαι αν σας κούρασα, όμως για μένα όλη αυτή η κατάσταση είναι ένα -ακόμη- χτύπημα στην προσπάθεια ανθρώπων να ξεφύγουν απο όρια και αριθμούς, να γευτούν λίγο απο το μεγαλείο της τέχνης, να αισθανθούν ανθρώπινα και πολιτισμένα στην κοινωνία που ζούν, ν'απογοητευτούν ή ν'απογειωθούν.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Οι νέοι νόμοι, απαιτούν οι εμφανιζόμενοι σε πάλκο μουσικοί να είναι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ, το δε πρόστιμο για εργοδότες (αλλά και εργαζόμενους) είναι ιδαίτερα υψηλό.

Καλά μέχρι εδώ. Κι όμως...

 

Ηλια νομιζω οτι η ασφαλιση στο ΙΚΑ ειναι υποχρεωτικη σε περιπτωση εξαρτημενης εργασιας.

Δηλαδη το μαγαζι να ειναι καταστημα ζωντανης μουσικης και να μην μπορει να δουλεψει χωρις μουσικους, οποτε και οι μουσικοι εργαζονται καθημερινα σε μια εξαρτημενη εργασια.

Στη δικης σου περιπτωση που δεν προσφερεις εξαρτημενη εργασια σε καποιο αποκλειστικο καταστημα, αλλα σε διαφορα καταστηματα κλπ κλπ, με ενα μπλοκακι πιστευω οτι εχεις καθαρισει.

 

Παντως σημερα ενα σκυλαδικο αν συληφθει με 7/μελη ορχηστρα (μαζι με το τραγουδιστικο δυναμικο) ανασφαλιστο στο ΙΚΑ εχει 7Χ10500= 73500 ε προστιμο.

Αν απο την αλλη σαν αφεντικο ασφαλισεις 7 ατομα (συν γκαρσονια μαγειρους κλπ κλπ) για εργασια μετα τις 10 το βραδυ που ειναι διπλα τα ασφαλιστρα πας κατευθειαν για φαλιμεντο, οποτε παρ το αβγο και κουρεφτο.

Αυτα τα πραγματα πρεπει σημερα να απασχολουν τον επαγγελματια μουσικο και οχι αν παιζει ο ερασιτεχνης τζαμπα η οχι.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επειδή γράφτηκαν κάποια σχόλια περί ΣΔΟΕ/ελέγχων κλπ, θέλω να βάλω στη κουβέντα κι ένα ζήτημα που προσωπικά με απασχολεί πολύ.

Οι νέοι νόμοι, απαιτούν οι εμφανιζόμενοι σε πάλκο μουσικοί να είναι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ, το δε πρόστιμο για εργοδότες (αλλά και εργαζόμενους) είναι ιδαίτερα υψηλό.

Καλά μέχρι εδώ. Κι όμως...

....δεν είναι καθόλου καλά Ηλία.

Το άκουσα σε πολλά μαγαζιά εδώ στην Αθήνα. Έφοδοι και μεγάλα πρόστιμα.

Και θέλω να μάθω, τι εννοούν "ασφαλισμένοι"; Ποιός ασφαλίζει; Που; Σε ιδιωτική ή σε δημόσιο ασφαλιστικό φορέα;

Πρέπει να κόβεις και δελτίο παροχής; Και όλοι οι ερασιτέχνες τι (θα) κάνουν;

Ξέρω ότι το ΣΔΟΕ βρίσκεται σε κατάσταση υστερίας αλλά πρέπει να γνωρίζουμε και το νομικό πλαίσιο, παράλογο ή μη.

Σαφώς είναι ένα χτύπημα στην ερασιτεχνική μουσική σκηνή αλλά θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος να ξεπεραστεί μέσα στα νόμιμα πλαίσια πάντα.

 

Αν και ο Thomsot έκανε την αρχή (και τον ευχαριστώ πολυ), ΛΑΚΗ που είσαι;

 

 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κάτι άκουσα για την ύπαρξη συμβολαίων παροχής υπηρεσιών αμισθί (ξέρω γιατί συνέταξα - μάλλον διόρθωσα ένα θλιβερό - παρόμοιο συμβόλαιο σε κάποιο καλοκαιρινό φεστιβάλ εν Αθήναις - Ηλία μαζί ήμασταν- για κάποιον Δήμο).

Για το μπλοκάκι θα πρέπει να κάνεις έναρξη και μετά να πληρώνεις ΤΕΒΕ;

Και θα πρέπει να αποδεικνύεις ότι προσωπικά εκπροσωπείς όλο το γκρουπ;

Πολλά και μπερδεμένα ρε παιδια....

 

Μας βλέπω να παίζουμε σε πάρτυ ή σε κλειστές εκδηλώσεις μόνο....  :-\

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το ζήτημα με τη νέα υπουργική απόφαση μας αφορά όλους νομίζω και ίσως θα έπρεπε να γίνει ένα ξεχωριστό thread πριν αρχίζει να συζητείται.

 

 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γιατι μας κανει εντυπωση αυτο το γεγονος με τα κλαμπακια και τα live και δε μας κανει εντυπωση οτι πας "για δουλεια" και σου λενε θα "δουλευεις κανα 3μηνο τσαμπα και μετα βλεπουμε" γιατι δε λεμε για τους "μισθους" των 300 Ε ?

 

Ο κλασσικος ο μ******* ο μουσικος που ειναι στην κοσμαρα του.

 

Εδω  γαμιεται το συμπαν κ εμεις γκρινιαζουμε για τα live. Που στο κατω κατω υπαρχουν και 10 ανθρωποι που θα πανε να παιξουν χωρις να σκεφτουν τα γκαφρα,επειδη η μουσικη ειναι το ΧΟΜΠΥ τους ( χομπυ = δινω λεφτα και δε περιμενω να βγαλω γιατι αυτο με διασκεδαζει)

Το κείμενο μιλάει για επαγγελματίες μουσικούς (βλ. παίζουν μουσική για να ζήσουν ή, έστω, για να συμπληρώσουν το εισόδημά τους).

 

Ξέρω ότι το ΣΔΟΕ βρίσκεται σε κατάσταση υστερίας αλλά πρέπει να γνωρίζουμε και το νομικό πλαίσιο, παράλογο ή μη.

Σωστά.

 

Σαφώς είναι ένα χτύπημα στην ερασιτεχνική μουσική σκηνή αλλά θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος να ξεπεραστεί μέσα στα νόμιμα πλαίσια πάντα.

Αν ξέρω καλά τη χώρα μας (σας, τους), αυτή η παπαριά θα ξεφουσκώσει πιο γρήγορα από ότι φούσκωσε.

 

Μας βλέπω να παίζουμε σε πάρτυ ή σε κλειστές εκδηλώσεις μόνο....  :-\

Μη μασάς. Έχω μπλοκάκι ως μεταφραστής και μπορώ να προσθέσω εύκολα και το "μουσικός" (κατά το δόγμα του "ότι δηλώσεις, είσαι" :)). Με 2 ευρώ την απόδειξη - για το χαρτί και μόνο βρε παιδί μου - σας καλύπτω όλους. Να στείλω IBAN; 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να μην παρεξηγηθώ, δεν αμφισβητώ την ανάγκη νομιμότητας στην εργασία.

Αυτά που ξέρω.

Ο εργοδότης είναι υποχρεωμένος να ασφαλίζει στο ΙΚΑ τον μουσικό που θα δουλέψει στο μαγαζί του, ανεξάρτητα αν είναι για μία μέρα ή περισσότερο.

Δεν ενδιαφέρεται (ο νόμος) αν έχεις μπλοκάκι, τιμολόγιο ή αν είσαι ασφαλισμένος ήδη σε άλλο φορέα. Κόλαση...προς το παρόν -τουλάχιστον όσο το έψαξα- δεν υπάρχει νόμιμος τρόπος να γίνει δεκτό το jamming... ???

 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σύμφωνα με το άρθρ. 4  ν. 1296/1982 (όπως ισχύει τώρα- μην αναφέρω τροποποιητικούς νόμους- θα μπερδέψω) :

 

4. Στην ασφάλιση του ΙΚΑ για τους κλάδους σύνταξης και ασθένειας

υπάγονται υποχρεωτικά και αυτοδίκαια και οι μη παρέχοντες εξαρτημένη

εργασία θεατρικοί συγγραφείς μουσικοσυνθέτες μεταφραστές  ποιητές  

στιχουργοί ,πεζογράφοι, κριτικοί, σκηνοθέτες, σκηνογράφοι,

χορογράφοι, ενδυματολόγοι, καραγκιοζοπαίχτες, θεατρικοί

επιχειρηματίες, καθώς και τραγουδιστές μουσικοί ηθοποιοί και γενικά

καλλιτέχνες ερμηνευτές σύμφωνα με το άρθρο 10 του Ν. 1075/1980.

 

( "Από  την  ισχύ  του άρθρου αυτού τα παραπάνω πρόσωπα εξαιρούνται της

ασφάλισης του ΙΚΑ, ύστερα από αίτησή τους,  εφόσον  υπάγονται  σε  άλλο

φορέα κύριας ασφάλισης για άλλη επαγγελματική τους δραστηριότητα".)

 

Επίσης:

 

άρθρο. 5  ν. 1296/1982:

 

1.  Εργοδότες των αναφερόμενων στην παράγραφο 1 του άρθρου 4 του

νόμου αυτού προσώπων θεωρούνται τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που

χρησιμοποιούν όχι για δική τους χρήση το έργο ή την ερμηνεία ή γενικά

τις υπηρεσίες τους (δισκογραφικές επιχειρήσεις, θεατρικοί

επιχειρηματίες εκδοτικοί οίκοι ραδιοτηλεοπτικά δίκτυαι

κινηματογραφικοί και τηλεοπτικοί παραγωγοί επιχειρήσεις οργάνωσης συ

ναυλιών και γενικά δημόσιων θεαμάτων και ακροαμάτων κλπ.) και έχουν

έναντι του ΙΚΑ τις προβλεπόμενες από τη νομοθεσία του για τους

εργοδότες υποχρεώσεις.

 

 2. Ειδικά για τις κατηγορίες προσώπων από τις αναφερόμενες στην παρ.

1 του άρθρου 4 του νόμου αυτού όπου ή δεν υπάρχουν οι κατά την έννοια

της προηγούμενης παραγράφου εργοδότες ή είναι αδύνατος ο

προσδιορισμός τους ως εργοδότες που θα έχουν έναντι του ΙΚΑ τις

προβλεπόμενες από τη νομοθεσία του για τους εργοδότες υποχρεώσεις

θεωρούνται οι ίδιοι ατομικά.                    

 

Άρα , αν είναι δύσκολο να βρεθεί ποιός είναι ο εργοδότης (π.χ. στο παράδειγμα του MR Ζάικου, εργοδότης μπορεί κάλλιστα να θεωρηθεί και ο προσκαλών στη σκήνη μουσικός, και όχι ο καταστηματάρχης), τότε εργοδότης του εαυτού του θεωρείται ο ίδιος ο μουσικός.

 

Στην πράξη τώρα (και αυτό που μας ενδιαφέρει).

 

Ό,τι γίνεται από το Ι.Κ.Α., γίνεται και από την εφορία, αλλά και από την αστυνομία και ακόμα-ακόμα και από την εισαγγελία.

 

Κόβουν πρόστιμα, βεβαιώνουν φόρους, συλλαμβάνουν ή ασκούν ποινικές διώξεις...που στο ακροατήριο ΔΕΝ στέκουν με την καμία.

 

Αν είσαι ερασιτέχνης μουσικός και παίζεις για την καύλα σου χωρίς να αμοίβεσαι (και μπορείς να το αποδείξεις), δεν έχεις να φοβηθείς τίποτα (λέω εγώ), και κανείς ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να στο στερήσει , αν και γενικά οι "διωκτικές αρχές" έχουν ένα μικρό προβάδισμα στο "τεκμήριο απόδειξης" ακόμα και στα Δικαστήρια.

 

Αν λοιπόν είσαι διατεθημένος να υποστείς ενδεχομένως τη βάσανο μιας (παρατύπως) βεβαίωσης φορολογικής παράβασης,ή ασφαλιστικής παράβασης ή ακόμα και μιας σύλληψης αλλά στο τέλος (ναι το πιστεύω), να αποδειχθεί η αλήθεια στο ακροατήριο.... βουρ.

 

Εγώ έτσι λειτουργώ (ίσως και γιατί ξέρω how to claim a right) , αλλά δεν αδικώ κανέναν που κάνει το αντίθετο , γιατί ναι, τα έξοδα είναι πολλά.

 

Αλλά στο φινάλε....that's rock n roll  ;D ;D ;D

 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ειναι γνωστο οτι στην ελλαδα πολλα επαγγελματα ειναι καταδικασμενα απο το ιδιο το κρατος να λειτουργουν με καθεστως ημιπαρανομιας, και δυστυχως αυτο του μουσικου ειναι ενα απο αυτα. Πρωτα απ ολα ειναι το ιδιο το κρατος που βρισκουν μπροστα τους οι μουσικοι (και οι ιδιοκτητες χωρων που θελουν να φιλοξενησουν live σχηματα), με μια πληθωρα νομων και εφευρετηματων που μονος στοχος τους ειναι το να μην μπορεις ποτε να εισαι νομιμος, αλλα να εισαι στο χερι του καθε φορεα (πιο συγκεκριμενα να ειναι το χερι του στο πορτοφολι σου.. ).

 

το να συγκρινουμε πραγματικοτητες οπως αμερικης η ευρωπης με την ελληνικη βαση μιας δηλωσης η ενος μεμονωμενου γεγονοτος ειναι ατοπο..

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Άρα , αν είναι δύσκολο να βρεθεί ποιός είναι ο εργοδότης (π.χ. στο παράδειγμα του MR Ζάικου, εργοδότης μπορεί κάλλιστα να θεωρηθεί και ο προσκαλών στη σκήνη μουσικός, και όχι ο καταστηματάρχης), τότε εργοδότης του εαυτού του θεωρείται ο ίδιος ο μουσικός.

 

Αν είσαι ερασιτέχνης μουσικός και παίζεις για την καύλα σου χωρίς να αμοίβεσαι (και μπορείς να το αποδείξεις),

 

 

Στην πρώτη παράγραφο σωστά το λες, μπορεί εγώ να έχω εταιρεία ας πούμε και ν'αναλαμβάνω ασφάλεια κλπ για τους μουσικούς μου, αλλά αν αυτό δεν είναι εκ των προτέρων βεβαιωμένο με χαρτιά/δηλώσεις κλπ τα πρόστιμα θα επιβληθούν σε όλους, του μαγαζάτορα συμπεριλαμβανομένου...

 

Αυτό με απασχόλησε πολύ συνάδελφε  ;D...ΠΩΣ μπορείς να το αποδείξεις;

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση



×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε.