Προς το περιεχόμενο

'Εκχώρηση' μιας κλίμακας σε άλλη


STEFANOS604

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ο τίτλος θα έπρεπε να είναι πιο μακρόσυρτος…:

( ‘’Εκχώρηση’’ μουσικής νότας/κλίμακας σε άλλη για λόγους εύκολης εκμάθησης συγκεκριμένων μουσικών οργάνων’’ )

 

Με το πρόσφατο ποστάρισμα με θέμα:

 

‘’Μάθετε εύκολα , αν ξέρετε φλογέρα, ζουρνά ‘’:

και επειδή η συγκεκριμένη τονικότητα του ζουρνά είναι η G# ( έτσι τον κούρδισα) κατά την εκμάθηση του δεν μου ήταν βολικό (και πιστεύω είναι φυσικό και για άλλους) να παίζω και να εκφωνώ μέσα μου την κλίμακα :

G# - A# - B# - C# - D# - E# - F##

Έκανα λοιπόν την ‘’εκχώρηση αυτής’’,  στην κλίμακα C D E F G A B

 

Δηλαδή το G# στο C  , το A#  στο D ……

Το ίδιο ακριβώς κάνω χρόνια και με τις φυσαρμόνικες (αφού ξέροντας τη μια τονικότητα ενός τρόπου ξέρεις αυτομάτως και τις υπόλοιπες 11 τονικότητες – το ίδιο λοιπόν συμβαίνει και με το ζουρνά και τη φλογέρα , αν και αυτά παράγονται σε λίγες τονικότητες….).

Η εκμάθηση κατά αυτόν τον τρόπο γίνεται πολύ εύκολη

Θα μπορούσα απ’ την αρχή με μια λέξη – Τονική Μεταφορά και  Όργανα Μεταφοράς – να περιγράψω το θέμα,  όμως δεν ισχύει (όσον αφορά τους δακτυλισμούς) σ’ όλα τα μουσικά όργανα.

Φυσικά (είμαι ηλεκτρονικός) κάθε νότα , όπως και να την ονομάζει κάθε λαός ή το πώς την εκχώρησα εγώ σε κάποια άλλη (πχ την τονική G# στην C) έχει συγκεκριμένη συχνότητα.

Με πιο απλά λόγια στη νότα ‘’ΝΤΟ’’ δεν δίνω την απόλυτη τιμή του C , στο ‘’ΡΕ’’ δεν δίνω την απόλυτη τιμή του D ……..ή πιο ‘επιστημονικά’ μια  C είναι πχ 264 Hz αλλά η ‘’ΝΤΟ’’ ή οποιαδήποτε άλλη ονομασία μπορεί και όχι. 

Μουσικοί που παίζουν άλλα μουσικά όργανα (πιάνο , κιθάρα…)  χρειάζονται μήνες πρακτική εξάσκηση για να μάθουν να μεταπηδούν από μια τονικότητα σε μια άλλη (τρανσπόρτο) ενώ ο παίχτης :

• Φυσαρμόνικας διατονικής και χρωματικής

• Φλογέρας

• Ζουρνά

• Τρομπέτας

Βγάζει από την τσέπη του ή το βαλιτσάκι του το όργανο με το κατάλληλο key.

 

Ελπίζω να μη δημιούργησα σύγχυση και ότι δεν είμαι ο μόνος που χρησιμοποιεί αυτή την ‘εκχώρηση’.

Η προσφορά με μεράκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 101
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

δηλαδη μεταπηδάς διαστήματα σε ολες τις νοτες του κομματιου τόσα οσα ειναι και το διαστημα απο τον αρχικο τονο που το έχεις μάθει το κομμάτι?

 

Αν δηλαδη το κομματι ειναι απο C και θελεις να το παιξεις απο D παει ολη η σειρα +2 ημιτονια? Πως το ανακαλυψες αυτο κυρ στέφανε? Αυτο ειναι φοβερό!!! Δεν πηγαινε το μυαλό μου με τίποτα.

 

Η C εχει διαφορετικη συχνότητα απο την Ντο ? και αυτό  δεν το ξερα.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O Influencer Των Συνθεσάιζερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειχα δυο καραμελες. Εφαγα τη μια. Ποσες μενουν?

 

Μία.

 

Εκτός κι αν την κάνεις εκχώρηση.

 

ο χρόνος αρκετός 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτο παλι πως το βρήκες?

Υπαρχει καποιος ευκολος τρόπος?

Η απλή μέθοδος των τριών

 

1. Μετράς με τα δάχτυλα

 

2. Μετά κοιτάς το άδειο περιτύλιγμα

 

3. Και τέλος κοιτάς το γεμάτο περιτύλιγμα

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχίσατε πάλι το τρολλάρισμα. Λυπάμαι αλλά ταυτόχρονα χαίρομαι  ίσως κάποιοι κατανοούν τι θέλω να πω και βοηθηθούν στα όργανα:

• Φυσαρμόνικας διατονικής και χρωματικής

• Φλογέρας

• Ζουρνά

• Τρομπέτας

 

Το ΝΤΟ σε εισαγωγικά (‘’ΝΤΟ’’) φαίνεται δεν το πρόσεξες..

…..με πιο απλά λόγια στη νότα ‘’ΝΤΟ’’ δεν δίνω την απόλυτη τιμή του C , στο ‘’ΡΕ’’ δεν δίνω την απόλυτη τιμή του D ……..ή πιο ‘επιστημονικά’ μια  C είναι 264 Hz αλλά η ‘’ΝΤΟ’’ ή οποιαδήποτε άλλη ονομασία μπορεί και όχι

Πιστεύω τώρα να είναι πιο κατανοητό τη ήθελα να πω κι όχι να κάνω τον ‘’έξυπνο’’ ….

 

nuomicroniotazetaalphapi3AC0nutauetasigmaeta_zps873be55f.jpg

Η προσφορά με μεράκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@STEFANOS604, με ολο το σεβασμο επετρεψε μου να πω 2 πραγματα:

Πρωτον, το post σου μιλαει για κατι αυτονοητο. Κατι που κανουν αυτοματα οι περισσοτεροι μουσικοι. Και απλα σημαινει οτι αντιμετωπιζεις τις νοτες ως διαστηματα/βαθμιδες και οχι ως απολυτες τιμες.Ειναι σα να μας λες ''αν διψασετε...πιειτε νερο''. Για να σε βοηθησω κι εγω, και για να μην λες την G#...Ντο και την C#...Φα, υπαρχει η ονομασια των βαθμιδων(Ι, ΙΙ, ΙΙΙ, ΙV, V, VI, VII,) που ισχυει για καθε τονικοτητα.

Δευτερον, όροι οπως ''εκχωρηση'' και φρασεις οπως ''η C εχει αλλη συχνοτητα απο την ''ΝΤΟ'''', οσο και αν ''δουλευουν'' για σενα, δεν παυουν να αποτελουν ''ιδιαιτερες καινοτομιες του δικου σου κοσμου''. Εισαι σιγουρος οτι θελεις να τις μεταφερεις δημοσια?

Φιλικα, και sorry για το ''τρολλαρισμα''.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου