Προς το περιεχόμενο

Ξύλα. Τελικα μηπως τρωμε το παραμυθι?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντήσεις 483
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Δυστυχως ειμαι απολυτος γιατι πιστευω στον ηλεκτρομαγνητισμο ακριτα. Ενα πειραμα με οργανα μετρησης θα με επειθε αλλα κατι τετοιο ειναι μαλλον δυσκολο και ανουσιο. Τα τεστς που κατ ιδιαν πραγματοποιουμε σπιτι μας στερουνται ακριβειας και κυριως δεν εχουν οργανα, περαν τον αυτιων μας. Να πετυχεις ιδιο setup εξ ορισμου ειναι αδυνατον, ποσο μαλλον ολα τα υπολοιπα. Δεπροκειται ποτε να επιμεινω για να πεισω καποιον ακομα και αν αυτα που γραφει στερουνται λογικης και αποδειξεων.

 

Δυστυχως τα αυτια μου δεν ειναι ικανα να συλλαβουν τις διαφορες οποτε επικαλλουμαι την επιστημη.

 

Καλο βραδυ σε ολους και αληθεια θα περιμενω για καποιο σχολιο που θα παραθετει τεκμηρια περαν αμφισβητησης και προσωπικης κρισης.

 

Για να μη γινω ιεροσυλος, τα αυτια του ΕΖ, τα πιστευω οσο μπορω και για αυτο πηγαινω και τον ακουω με καθε ευκαιρια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Ενα πειραμα με οργανα μετρησης θα με επειθε αλλα κατι τετοιο ειναι μαλλον δυσκολο και ανουσιο.

 

Αυτή σου όμως η πρόταση, θέτει σε ευθεία αμφισβήτηση το άκριτο σου πιστεύω, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το υπο συζήτηση θέμα.

Όπως και η κάτωθι, αντιφάσκει με την άνωθι  ;D.

 

Δυστυχως τα αυτια μου δεν ειναι ικανα να συλλαβουν τις διαφορες οποτε επικαλλουμαι την επιστημη.

 

Παίρνοντας όμως αφορμή απο την ευγένεια και την επόμενη πρόταση σου:

Καλο βραδυ σε ολους και αληθεια θα περιμενω για καποιο σχολιο που θα παραθετει τεκμηρια περαν αμφισβητησης και προσωπικης κρισης.

 

Και παρότι δεν ήθελα εξ αρχής να σχολιάσω, θέλω να θυμίσω σε όλους μας, πως τα όργανα, ο κάθε είδους εξοπλισμός κλπ., είναι τα μέσα που χρησιμοποιούμε για να παράξουμε τέχνη, ο καθένας κρίνει κατά βούληση, εκείνο που αληθινά μετράει είναι αν έχουμε κάτι να πούμε, αν αγωνιούμε να βρούμε τη δική μας φωνή, αν καιγόμαστε απο πόθο και προσμονή να μοιραστούμε τη μουσική μας, την τέχνη μας, την επιστήμη μας.

Το τι θα βολέψει κάποιον και γιατί θα το διαλέξει, ΟΚ, να το συζητήσουμε αν έχουμε διάθεση και χρόνο, όμως εκείνο που μένει είναι η μουσική, η έκφραση μας, τα τραγούδια που γράφουμε η επιλέγουμε να ερμηνεύσουμε, και όχι αν τ'αυτιά μας είναι καλύτερα η διαφορετικά απο του άλλου...

Άλλωστε, ας μη ξεχνάμε, ο Μπετόβεν έζησε μεγάλο μέρος της ζωής του και συνέθεσε κάποια απο τα αριστουργήματα του όντας εντελώς κουφός... ;)

The music you listen to, becomes the soundtrack of your life

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παίρνοντας όμως αφορμή απο την ευγένεια και την επόμενη πρόταση σου:

Και παρότι δεν ήθελα εξ αρχής να σχολιάσω, θέλω να θυμίσω σε όλους μας, πως τα όργανα, ο κάθε είδους εξοπλισμός κλπ., είναι τα μέσα που χρησιμοποιούμε για να παράξουμε τέχνη, ο καθένας κρίνει κατά βούληση, εκείνο που αληθινά μετράει είναι αν έχουμε κάτι να πούμε, αν αγωνιούμε να βρούμε τη δική μας φωνή, αν καιγόμαστε απο πόθο και προσμονή να μοιραστούμε τη μουσική μας, την τέχνη μας, την επιστήμη μας.

Το τι θα βολέψει κάποιον και γιατί θα το διαλέξει, ΟΚ, να το συζητήσουμε αν έχουμε διάθεση και χρόνο, όμως εκείνο που μένει είναι η μουσική, η έκφραση μας, τα τραγούδια που γράφουμε η επιλέγουμε να ερμηνεύσουμε, και όχι αν τ'αυτιά μας είναι καλύτερα η διαφορετικά απο του άλλου...

Άλλωστε, ας μη ξεχνάμε, ο Μπετόβεν έζησε μεγάλο μέρος της ζωής του και συνέθεσε κάποια απο τα αριστουργήματα του όντας εντελώς κουφός... ;)

Πολύ ωραίο Ηλία. Τόσο ωραίο που θα μπορούσα να το είχα γράψει εγώ.  8)

 

Αλλά δεν μιλάμε για μουσική. Μιλάνε για ξύλα.

Και τα ξύλα παίζουν ρόλο.

 

Ο άλλος βόρειος, ο Πνοηκαινύξ κάπου τα χε γράψει επίσης πολύ ωραία αλλά βαριέμαι να ψάχνω και δεν έχω πιεί ούτε καφέ ακόμα.

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

-Παίζω μια νότα, της κάνω ένα bend τόνου, επιστρέφω στη νότα, τη 'βιμπράρω'. Έ, έχω και λίγο drive να με υποστηρίζει. Συμπέρασμα; -το όργανο έχει σαστέην, πολύ. Όχι, δεν έχει το όργανο σαστέην, αλλά τα χέρια και η τεχνική το οδηγούν εκεί.  ::)

 

-Σκάβω με την πένα ή 'τσιμπάω' τη χορδή. Συμπέρασμα; - το όργανο "σκάει". Όοοχι δεν σκάει. Εγώ το κάνω να σκάει.  :P

 

-Μαζί με την πένα, δίνω και λίγο ψύχα/κρέας από το δάχτυλο. Συμπέρασμα; -το όργανο έχει αρμονικές/overtones. Όχι, εγώ προκαλώ τα overtones.  :o

 

-Aυτό το όργανο έχει περισσότερο σαστέην από το άλλο. (ή μήπως, έχουν το ίδιο σαστέην αλλά το attack και το swell στο δεύτερο είναι πιο έντονο και δίνει την αίσθηση ότι η νότα "σβήνει" πιο γρήγορα; )  ;)

 

-Αυτό το όργανο μου ακούγεται καλύτερα από το άλλο, στον ίδιο ενισχυτή. (ή μήπως έπαιξα λίγο καλύτερα εγώ; και στην τελική, τί σημαίνει καλύτερα; )  ???

 

-Αυτό το όργανο, όταν παίζω σιγά ακούει καλά. Έχει ωραίες δυναμικές. Όταν το βαράω, κομπρεσσάρει. Μα, μήπως όλα έτσι δεν είναι;

 

Τελικά, όταν περιγράφουμε τον ήχο ενός οργάνου, μήηηπως στην πραγματικότητα περιγράφουμε τον τρόπο που παίζουμε και όχι τον πραγματικό ήχο;

 

 

Δυστυχώς, από άποψη κατασκευαστική, ένας οργανοποιός (ή μια εταιρία), θα πρέπει να αφιερώσει όλη του τη ζωή (και μια δεύτερη ίσως) αν θέλει να βγάλει ασφαλή συμπεράσματα για τη συμπεριφορά ενός οργάνου (ηχητική, μηχανική, παικτική). Και μάλιστα θα πρέπει να έχει τη συνδρομή συνεργατών/επιστημόνων που θα διασφαλίσουν την ορθότητα των πρακτικών του αλλά και των συμπερασμάτων του. Οπότε, όλοι σχεδόν, πορευόμαστε με την παρακαταθήκη του παρελθόντος, που κατά τη γνώμη μου εμπεριέχει τόνους μυθοπλασίας και μπακαλίστικης λογικής (και μια καλή δόση marketing), αλλά και μια μεγάλη αλήθεια: Τη γνώση και την εμπειρία αιώνων και χιλιάδων μεμονωμένων οργανοποιών, αλλά και μονάδων παραγωγής, στον κόσμο.

 

Μέχρι τότε, απλά συνεχίζουμε να παίζουμε/κατασκευάζουμε/διαλεγόμαστε/λατρεύουμε το δημοφιλέστερο όλων των μουσικών οργάνων. Κι ίσως, αν τελικά δοθεί πραγματικά απάντηση στο ερώτημα (αν και πόσο παίζουν ρόλο τα κουσύλα, τα μέταλλα, τα πηνία, τα μεγέθη) να καταλήξουμε να φτιάχνουμε/παίζουμε με βασανιστική ακρίβεια και συνέπεια, τις πιο βαρετές κιθάρες ever made.

 

Ο μόνος που ξέρει είναι αυτός:

10614251_843799675672070_7409640576473000796_n.jpg?oh=368832cf3a9a00f8840e8e04817467fc&oe=55E3A2DC

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Τελικά, όταν περιγράφουμε τον ήχο ενός οργάνου, μήηηπως στην πραγματικότητα περιγράφουμε τον τρόπο που παίζουμε και όχι τον πραγματικό ήχο;

 

Σε πάρα πολύ μεγάλο ποσοστό είναι αυτό- όπως το περιγράφεις.

 

Το όργανο είναι εκφραστικό medium (μέσο) και είναι τόσο καλό, όσο μας επιτρέπει να εκφραζόμαστε με ευκολία.

 

Όταν όλα αυτά που θέλουμε να κάνουμε βγαίνουν αβίαστα, απροβλημάτιστα, εύκολα.

 

Είναι αυτό που λέμε, έπιασα ένα μπάσο και έπαιζε μόνο του- όλα περνούσαν από τα δάκτυλα στο όργανο «νεράκι».

 

 

Αυτό είναι το «καλύτερο» όργανο.

 

Τώρα, αν τα κσύλα ήταν «τίμια», «διαβασμένα» παλιά ή καινούργια, οι μαγνήτες ήταν έτσι ή αλλιώς, τα βερνίκια ήταν νίτρα κλπ, αυτά είναι για να έχουμε να λέμε.

 

Το έχουμε πει δεκάδες φορές εδώ μέσα: Σου κάνει το κούτσουρο; Σε φτιάχνει να παίξεις; Το πήρες και έφυγες.

 

Δεν σου κάνει; Ψάχνεις για το επόμενο.

 

all this has happened before and will happen again

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτή σου όμως η πρόταση, θέτει σε ευθεία αμφισβήτηση το άκριτο σου πιστεύω, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το υπο συζήτηση θέμα.

Όπως και η κάτωθι, αντιφάσκει με την άνωθι  ;D.

 

 

Παίρνοντας όμως αφορμή απο την ευγένεια και την επόμενη πρόταση σου:

Και παρότι δεν ήθελα εξ αρχής να σχολιάσω, θέλω να θυμίσω σε όλους μας, πως τα όργανα, ο κάθε είδους εξοπλισμός κλπ., είναι τα μέσα που χρησιμοποιούμε για να παράξουμε τέχνη, ο καθένας κρίνει κατά βούληση, εκείνο που αληθινά μετράει είναι αν έχουμε κάτι να πούμε, αν αγωνιούμε να βρούμε τη δική μας φωνή, αν καιγόμαστε απο πόθο και προσμονή να μοιραστούμε τη μουσική μας, την τέχνη μας, την επιστήμη μας.

Το τι θα βολέψει κάποιον και γιατί θα το διαλέξει, ΟΚ, να το συζητήσουμε αν έχουμε διάθεση και χρόνο, όμως εκείνο που μένει είναι η μουσική, η έκφραση μας, τα τραγούδια που γράφουμε η επιλέγουμε να ερμηνεύσουμε, και όχι αν τ'αυτιά μας είναι καλύτερα η διαφορετικά απο του άλλου...

Άλλωστε, ας μη ξεχνάμε, ο Μπετόβεν έζησε μεγάλο μέρος της ζωής του και συνέθεσε κάποια απο τα αριστουργήματα του όντας εντελώς κουφός... ;)

 

Έχεις δίκιο να βρίσκεις κενά λογικής στα όσα έγραψα. Τα ξαναδιαβάζω και παραδέχομαι ότι η έκφρασή μου, ελπίζω λόγω νύχτας, ήταν σαθρή. Αναδιατυπώνω.

 

Πιστεύω άκριτα στον ηλεκτρομαγνητισμό. Οποιαδήποτε επιστημονική εξήγηση για τη συνεισφορά των ξύλων, που μπορεί να επικουρήσει τις ήδη γνωστές επιστημονικές αλήθειες, θα είναι δεκτή με χαρά και ενθουσιασμό. Μέχρι τότε, τα προσωπικά συμπεράσματα του καθένα μας, όσο και αν έχουν ενδιαφέρον, στερούνται αντικειμενικότητας και απόδειξης. Ασχέτως παικτικής ικανότητας, ο καθένας μας μπορεί και ακούει ό,τι ακούει. To tone είναι κάτι ανώτερο από την απλή ακουστική μας θεώρηση. Είναι κάτι καλλιτεχνικό, και ως εκ τούτου, υποκειμενικό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ ωραίο Ηλία. Τόσο ωραίο που θα μπορούσα να το είχα γράψει εγώ.  8)

 

Αλλά δεν μιλάμε για μουσική. Μιλάνε για ξύλα.

Και τα ξύλα παίζουν ρόλο.

 

Ο άλλος βόρειος, ο Πνοηκαινύξ κάπου τα χε γράψει επίσης πολύ ωραία αλλά βαριέμαι να ψάχνω και δεν έχω πιεί ούτε καφέ ακόμα.

 

"Και τα ξύλα παίζουν ρόλο" λες. Και "η γη είναι επίπεδη" λέω.

 

Νομίζω ότι ο φίλος πνοή και νύξη τα έγραψε όσο πιο καλά θα μπορούσαν να γραφτούν, και ουδόλως βλέπω συνάφεια με τα όσα γράφεις.

 

Τα ξύλα παίζουν ρόλο και για εμένα. Ελαφρύ, γερό και όμορφο είναι αυτό που προτιμώ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου