Προς το περιεχόμενο

Γιατί χρειάζονται τα ηχεία NearField?


panagop

Προτεινόμενες αναρτήσεις

 

... Για παράδειγμα' date=' στο ερώτημα "τι χρησιμεύουν τα near field monitors που αγόρασα 200 ευρώ", η απάντηση είναι ότι "δεν χρησιμεύουν σε τίποτε παρά μόνο στο να σε κάνουν να αισθάνεσαι περισσότερο σοβαρός από ότι είσαι" αν (και πάλι) μάλλον θα παίζουν καλύτερα από οποιοδήποτε hi-fi ηχοσύστημα κοστίζει 200 ευρώ (ηχεία + ενίσχυση σήματος)...

[/quote']

 

Δεν συμφωνείτε όμως ότι η ψαλίδα μεταξύ των "ακριβών" συστημάτων αναπαραγωγής ήχου και κάποιων μόνιτορ των 300+- ευρώ -έστω- έχει "μαζέψει" σε σχέση με το παρελθόν;

 

Προσωπικά πιστεύω ότι γίνεται πολύ δουλειά στο σχεδιασμό και η έρευνα που γίνεται από τις εταιρείες στη χαμηλή κατηγορία (βλ. Tascam VL-X5) έχει αποδώσει, αναγκαστικά, για να "κινηθεί" η αγορά. ¶λλωστε, το κέρδος βρίσκεται στην ευρεία κατανάλωση...

 

Πάντως χαίρομαι που αυτή η συζήτηση δεν έλαβε, ούτε θα λάβει ποτέ τέλος. Πάνω από 15 χρόνια παρακολουθώ το χώρο και ο "αδύναμος κρίκος" θα βρίσκεται πάντα στο στόχαστρο όλων για τη βελτίωση της ποιότητας αυτού που ακούμε...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 66
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Έχω την εντύπωση πως έχετε μπερδέψει την έννοια των ηχείων near field

με την έννοια των ηχείων reference (αναφοράς)

που κακώς αποκαλούμε monitors,

μια που κάθε ηχείο και κάθε οθόνη είναι monitors.

 

Από εκεί ξεκινούν διάφορες παρεξηγήσεις,

και φθάσαμε στο σημείο που ήμαστε τώρα,

να κάνουμε δηλαδή άστοχες και λάθος ερωτήσεις.

 

Τα near field ηχεία δεν είναι κατ ανάγκη και ηχεία αναφοράς.

Όλα τα midi και φορητά ηχοσυστήματα έχουν near field ηχεία,

για να τα ακούς από μικρή απόσταση, αλλά όχι αναφοράς (reference)

ενώ τα οικιακά σαλονάτα πανάκριβα στερεοφωνικά συγκροτήματα

έχουν mild field ηχεία, για τα ακούς από μεγαλύτερη απόσταση.

 

Όλα τα ηχεία αναφοράς (reference) δεν είναι απαραίτητα near field,

καθώς πολλά είναι φτιαγμένα για να ακούγονται από μεγαλύτερη απόσταση.

 

Επομένως δεν νομίζω πως τα near filed (κοντινού πεδίου) είναι απαραίτητα

αλλά είναι απαραίτητατα ηχεία τα αναφοράς (reference).

 

Αυτά δηλαδή που έχουν ευθεία απόκριση συχνότητας

και δεν τονίζουν κάποιες συχνότητες

χρωματίζοντας έστω και ευχάριστα το αποτέλεσμα.

ΤΟ ΓΑΡ ΑΥΤΟ ΝΟΕΙΝ, ΕΣΤΙΝ ΤΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στο σημείο αυτό θα κράξω λιγάκι σαν το κοράκι διότι , αντί να ασχολούμαστε με το αρχικό θέμα, κάποιοι βρίσκουν την ευκαιρία να κολλάνε ταμπέλες στους άλλους.

 

Λες και ζήτησε κανένας την γνώμη τους, για την άποψη που εκφράζει ο καθένας μας .

 

Γενικότερα μάζεψα μερικά στολίδια , και τα παρουσιάζω …. Έχει άγνοια !! κατσαβιδάκιας !! τεχνικός της επαρχίας !! .

 

Λοιπών να το δηλώσω μια και καλή, για να πάρουνε οι ενδιαφερόμενοι, το μήνυμα, μια και καλή .

 

Με λένε Τρελαντώνη και ζω στο Κολοκοτρωνίτση .. και είμαι ευτυχής και υπερήφανος .

 

Και τα λεγόμενα μου, πηγάζουν από την εμπειρία , την οποία!! καμία αναζήτηση στο Goggle δεν πρόκειται να την αποδείξει, διότι στο Goggle υπάρχει μια γενική απόδοση της θεωρίας, ΑΛΛΑ όχι η ΠΡΑΞΗ .

 

Και τώρα, στο θέμα μας !!

Λέει ο φίλος που άρχισε το θέμα …. Ότι τα Hi-Fi ηχεία του παίζουν καλά, και δεν χρειάζεται λέει Μόνιτορ , ή μήπως τα χρειάζεται ?

 

Και αντί να ρωτήσει κανένας λογικός , ΤΙ ΜΑΡΚΑ και μοντέλο είναι αυτά τα ηχεία, που σου αρέσανε ορρέ παλικάρι ?? να τα δούμε και εμείς !!

 

Αρχίσανε οι θεωρητικές αναλύσεις περί ηχείων αναφοράς !!

 

Και στη προσπάθεια μου, να δώσω ένα πρακτικό επιχείρημα , για το ΑΠΟ τι, υποφέρουν γενικότερα τα ηχεία Hi-Fi !! , τσακ και μας κολλήσανε την ρετσινιά !! ………. Έχει άγνοια !! Λέει ..

 

Θα σας πω μια ιστορία , έτσι !! , για να γίνει αυτό που διαβάζετε, πραγματικά δημιουργικό .

 

Τα μεγάφωνα πάσχουν γενικότερα από προβλήματα υπερθέρμανσης, από κατασκευής τους, αποτελούνται από ένα πηνίο , ένα μεγάλο χάλκινο σύρμα τυλιγμένο σε έναν κύλινδρο , το σύρμα αυτό είναι σκεπασμένο με ένα βερνίκι , άμα ζεματίσει το σύρμα , θερμαίνεται το βερνίκι και λιώνει, και σχηματίζει σταγόνα η οποία ακουμπάει επάνω στα μεταλλικά μέρη του μαγνήτη, και το ηχείο αρχίζει να τρίζει, και να παραμορφώνει !!

Η σταγόνα αυτή σημαίνει επίσης, ότι κάποιες σπείρες έμειναν γυμνές ,διότι το βερνίκι έφυγε από πάνω τους , ΑΡΑ το πηνίο βραχυκύκλωσε μερικός, ΑΡΑ είναι άχρηστο !!

 

Δεύτερων … Θερμοκρασία – συστολή - διαστολή, αλλά και οι κραδασμοί από το ίδιο το μεγάφωνο , καταστρέφουν την μόνωση από τις σπείρες !!

 

Τρίτων , αναγνωρίζοντας το πρόβλημα οι κατασκευαστές μεγαφώνων , άρχισαν να κατασκευάζουν μεγάφωνα που ψύχονται με υγρά ..

Υδρόψυξη σε τουίτερ δηλαδή !! (Έχει την πιο μικρή διατομή σύρματος, και καίγεται πιο εύκολα από άλλα μεγάφωνα, για αυτό και δημιουργήθηκαν βελτιώσεις για αυτά !! δηλαδή, τα τουίτερ ( μεγάφωνα υψηλών συχνοτήτων).

 

Σε μένα .. τον Τρελαντώνη από το Κολοκοτρωνίτση, έπεσε ο κλήρος να έχω επισκευάσει ή αντικαταστήσει , δεκάδες επαγγελματικά γούφερ (ηχεία χαμηλών συχνοτήτων), και ηχεία Hi-Fi , και ηχεία αυτοκινήτου , και ότι ηχεία μπορείς να φανταστής !!

 

Το χάρηκα πολύ , βλέποντας ότι στα ηχεία μόνιτορ , κάποιες ελάχιστες, καλές εταιρείες, πέρα από την ηχητική απόδοση ενός μεγαφώνου ασχολούνται και με την καλύτερη τουλάχιστον, αερόψυξη του .

 

ΤΕΛΟΣ … ένα πηνίο που ζεματάει , συμπεριφέρεται διαφορετικά , από ότι , όταν είναι χλιαρό η και κρύο .

1) πέφτει η ένταση του ηχείου σταδιακά .( Προσωρινά εφόσον ζεματάει )

2) ζεσταίνετε το τμήμα ανάρτησης του κώνου, και το ηχείο συμπεριφέρεται πιο μαλακά , στη ταχύτητα επαναφοράς , με άλλα λόγια χαλαρώνει !!

Όπως λέμε και στο Κολοκοτρωνίτση, …. Γίνετε σώβρακο !!

 

Υστερόγραφο.

Είναι πιο τίμιο να μιλάμε με χειροπιαστά επιχειρήματα , που στην πράξη θα μας δώσουν ένα όφελος, αγοράζοντας κάτι που αξίζει πραγματικά, από το να φιλολογούμε με επιχειρήματα που τα ξεθάβουμε στο Goggle !!

 

Και καπάκι στο καπάκι , κάντε και μια δοκιμή, κολλήστε έναν σενσορα από ένα ψηφιακό θερμόμετρο στον μαγνήτη ενός μεγαφώνου, και μετρήστε το, μετά από μια ώρα λειτουργίας .. στο 70% της έντασης , που σηκώνει ..

 

Θέλει λίγο δουλεία το πείραμα, να ανοίξετε το ηχείο .. κλπ κλπ , αλλά τίποτα δεν κερδίζετε χωρίς κόπο , στην ζωή αυτή.

Το πείραμα δεν είναι υποχρεωτικό, αλλά ….άμα δεν μάθεις ? , πως θα σταματήσεις να έχεις ΑΓΝΟΙΑ !!

 

Για όσους είναι νεαροί και δεν καταλαβαίνουν , για το τι πράγμα μιλάω, δεν τρέχει και τίποτα !! , έτσι και αλλιώς , όλες οι συζητήσεις που είναι γραμμένες από τεχνικούς, τις περισσότερες φορές απευθύνονται σε τεχνικούς !! ή σε χομπίστες τεχνικούς !!

Και ναι μοιάζουν ακαταλαβήστικα …. Έτσι απλά .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λες και ζήτησε κανένας την γνώμη τους' date=' για την άποψη που εκφράζει ο καθένας μας .[/quote']

 

PCMAN, εδώ είναι δημόσιο φόρουμ, όχι η ετήσια μάζωξη του προέδρου στο Κολωκοτρωνίτσι. Εδώ είναι προϋπόθεση ότι καθένας μας έχει τη δυνατότητα να πει "τη γνώμη του για την άποψη που εκφράζει ο καθένας μας".

 

Αν δεν σου αρέσει η γνώμη που έχουν σχηματίσει ορισμένοι για τις απόψεις σου, ίσως θα έπρεπε και εσύ να είσαι λίγο πιο προσεκτικός.

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και τώρα, στο θέμα μας !!

Λέει ο φίλος που άρχισε το θέμα …. Ότι τα Hi-Fi ηχεία του παίζουν καλά, και δεν χρειάζεται λέει Μόνιτορ , ή μήπως τα χρειάζεται ?

 

Και αντί να ρωτήσει κανένας λογικός , ΤΙ ΜΑΡΚΑ και μοντέλο είναι αυτά τα ηχεία, που σου αρέσανε ορρέ παλικάρι ?? να τα δούμε και εμείς !!

 

Κουμπάρε, θα μας πεις ποια Hi-Fi ηχεία έχεις !!

Για να μείνουμε και στο θέμα δηλαδή.

 

Διότι από φιλολογία είμαι χορτάτος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χμ....

 

Τι χρειάζονται τα ηχεία near field...

 

Αυτό δεν είναι το θέμα το post?...

 

Λοιπόν....

 

 

 

Όπως επισήμανε ένας χρήστης προηγουμένως....

 

υπάρχει το near filed, το midle field και το far field.

 

 

 

Γιατί όμως τόσος χαμός με το near filed....?

 

 

 

 

Πολλές από τις θεωρίες και αποδείξης της ακουστικής αρχίχουν με το "ας υποθέσουμε οτι η πηγή είναι ... και εμείς είμαστε αρκετά μακριά"

 

 

 

Πολλά από τα πειράματα που γίνονται... συν.ηθως για την ένταση και όχι την πίεση... αποδεικνύουν οτι στο κοντινό πεδιό της πηγής η συμπεριφορά

της έντασης, και κατ' επέκταση της πίεσης, δεν είναι τόσο απλή και αποκλείνει κατά πολύ από την προσέγκηση του far field.

 

Φαινόμενα όπως ακουστικά βραχυκυκλώματα, αναιρέσεις και συμβολή φάσεων όπως και "αλλαγή πορείας" των μορίων που διαδίδουν την

κίνηση συμβαίνουν.

 

 

Το να το μελετήσης αυτό το φαινόμενο απαιτεί αρκετή έως μεγάλη υπολογιστική δύναμη και συνεπώς γνώση και χρήματα.

 

Επίσης... το να μετρήσεις τις δυνατότητες μιας πηγής σχεδιασμένης για το near filed απαιτεί πάλι τα ίδια.

 

 

 

Συμπεράσματα.

 

Η απόκριση συχνότητας ενώς ηχείου near filed δεν είναι πάντα αξιόπιστη εκτό ςκαι αν συνοδεύεται και από άλλα μεγέθη τα οποία δείχνουν το πώς έγινε η μέτρηση ή αποδεικνύουν οτι το εν λόγο γράφημα είναι αληθές και εξαγμένο από πειραματική διαδικασία.

 

Επίσης... πολλά σέτ ηχείων... κατά κύριο λόγο μεγάλων σετ ηχείων, διαφημίζουν την συμπεριφορά τους για το κοντινό πεδίο.. όπως και πολλά λειτουργικά που τα συνοδεύουν...

 

Μια αναφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά κάνει συνήθως τους "προοθητές" να αλλάζουν θέμα....

 

 

Ακόμα....

 

 

Μάρκες και εταιρίες υπάρχπυν πολλές..... όπως και υλικά....

 

 

Τα ονόματα δεν λένε τίποτις... Τεχνικά χαρακτηριστικά.... εκεί είναι η αλήθεια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ελλααααα εδώ το τζάμπα Near field και μάλιστα 3 Way :wink:

 

 

SC-PM91DEB-S

 

http://www.panasonic.co.uk/hi-fi/sc-pm91deb-s/index.htm

 

 

270 euro και έχεις και ράδιο !! :lol:

 

Βρε σαν καλό φαινετε !! θα ψάξω και προδιαγραφές , να δούμε τι λέει !!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα ονόματα δεν λένε τίποτις... Τεχνικά χαρακτηριστικά.... εκεί είναι η αλήθεια.

 

Ούτε καν. Τι ακούμε: εκεί είναι η αλήθεια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ελλααααα εδώ το τζάμπα Near field και μάλιστα 3 Way :wink:

 

τριών δρόμων near field....???? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

 

 

 

 

Το τι ακούμε είναι υποκειμενικό... και μπορεί να αλλάξει μόνο με την κίνηση του κεφαλιού.

 

Όταν κρίνεις ένα μηχάνημα το κρίνεις για τις μηχανικές τους ιδιότιτες.

 

Εξ' άλλου... το είχαν πει και οι αρχαίο ημών πρόγονοι.... οι ασθήσεις μας δεν μπορούν να συλλάβουν την "αλήθεια".

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά, αν υπάρχει κάτι που να μπορούμε να κάνουμε (ευχέλαιο, εξορκισμό, παρακλήσεις, ολονυχτία.. οτιδήποτε) για να σταματήσει αυτό το όργιο παραπληροφόρησης, ας μας το πει κάποιος.

 

Προσωπικά, θα είχα κλειδώσει ότι έβρισκα μπροστά μου, αλλά ας όψονται οι δημοκρατικές ευαισθησίες ορισμένων μελών που όμως (τι περίεργο) κρατάνε τις αποστάσεις τους από τις ανοησίες που γράφονται.

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου