Προς το περιεχόμενο

Andrew's guitar restoration - Από τη Ρωσία με αγάπη!


Ampelofilosofos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Λόγω οικονομικής και χρονικής στενότητας φέτος δεν προέκυψε κάποια κατασκευή. Βεβαίως, και για έναν επιπλέον ρεαλιστικό λόγο: Έχω ήδη αρκετές κιθάρες, δε χρειάζομαι κι άλλη καινούρια! Το ρημάδι το GAS ωστόσο δε σταματάει να δουλεύει απο μέσα...

 

Να επανέλθω στο αρχικό θέμα:

Ο αγαπητός μου φίλος Ανδρέας είχε μια κιθάρα-παιδικό δώρο του παππού του, πρόσφυγας από την ΕΣΣΔ. (Εξ ου και ο τίτλος)

Επειδή λοιπόν δεν του προέκυψε ποτέ να μάθει να παίζει, μου τη χάρισε, μπας και πιάσει τόπο - και τον ευχαριστώ βεβαίως πάρα πολύ!

Η Ρωσίδα κυρία είναι όπως μοιάζει κατασκευασμένη όλη από ένα μαδέρι πιθανόν ελάτου. Ούτε quarter sawn-ούτε μ@κ@κίες... Μπράτσο bolt-on με dovetail. Ακόμα και η γέφυρα είναι βιδωμένη, ενώ για καβαλάρη έχει ταστο-σύρμα.

Μου θύμισε ρεμπετοκίθαρο προηγούμενων δεκαετιών. Δυστυχώς ο φίλος μου σαν "ήσυχο" παιδάκι είχε ξυλώσει την ετικέτα, οπότε δεν έχω την παραμικρή πληροφορία για κατασκευαστή, έτος κλπ... Αν κανείς οπτικά μπορεί να καταλάβει κάτι, ας βοηθήσει...

Όντας κιθάρα 30ετίας τουλάχιστον, είχε τα θεματάκια της, οπότε χρειαζόταν σινιάρισμα.

IMG_20140819_133350.thumb.jpg.af8d0f6c3efbd8ac6d25d7dedc8cb5b5.jpg

IMG_20140819_133417.thumb.jpg.451a8809fde9cd0ed1c18816a9f29eef.jpg

IMG_20140819_133538.thumb.jpg.7685e3c4352ac85ccb8026a1a7c3e083.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το κυριότερο πρόβλημα ήταν η κλίση του μπράτσου, που δημιουργούσε ένα διαστημικό action... Η γέφυρα είχε ολίγον σηκωθεί. Τέλος το καπάκι είχε μια μεγαλούτσικη ρωγμή κατά μήκος των νερών, σκάσιμο λόγω ξηρότητας προφανώς (με κόκκινο κύκλο στη φωτό). Τέλος, κάποιες εμφανισιακές μικρο-ατέλειες.

Για το θέμα του λαιμού, αρχικά, φοβήθηκα ότι θα χρειαζόταν επαναδιαμόρφωση του dove-tail για να αλλάξει η γωνία και προσθήκη κομματιού για να έρθει σωστά το scale. Ευτυχώς, η βίδα στην ένωση λειτουργούσε σαν neck tilt, όσο την έσφιγγες, τόσο ανέβαινε σαν τραμπάλα το άκρο της ταστιέρας (και σαν "αντίβαρο" για να ισορροπεί χρησιμεύει η τάση των χορδών).

Με παίδεψε βέβαια πολύ η βίδα να βγει για να δω πώς διάολο ήταν η ένωση του λαιμού, καθώς το κεφάλι της δεν ταίριαζε με κανένα εργαλείο. Λίγο-λίγο ξέσφιξε με τανάλια... Τελικά την αντικατέστησα με άλλη σταυρόβιδα και πεταλούδα εσωτερικά.

IMG_20140819_133518.thumb.jpg.68c77299bc5fba271d14587a6a8dd61f.jpg

IMG_20140819_133502.thumb.jpg.395f1cca96db89f2c3bcb240694ae573.jpg

IMG_20140819_133357.thumb.jpg.3bc0fd1032a456b90d482855b96f4ba3.jpg

IMG_20140822_115532.thumb.jpg.0d83ee7e8bf0dc07e776f447641b607c.jpg

IMG_20140819_141936.thumb.jpg.98ba36f918a50b1aea98d2c895cb4317.jpg

IMG_20140820_155843.thumb.jpg.84cd3c791e6eabc6492d53f195f33bf7.jpg

IMG_20140820_160513.thumb.jpg.2f6831e614ead60d9e92af6bf41fac3b.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εν συνεχεία τρίφτηκε με ατσαλόμαλλο, για να καθαρίσουν κάποιοι λεκέδες από μπογιές (οικογένεια οικοδόμων βλέπεις) και γυαλίστηκαν τα τάστα τα οποία δεν είχαν ιδιαίτερη φθορά. Η ρωγμή "σφραγίστηκε" με κόλλα στιγμής. Περάστηκε τέλος με δύο χέρια βερνίκι νερού και απέκτησε μια απαλή γυαλάδα.

Πλέον, με τέρμα βιδωμένη τη βίδα του λαιμού, οι χορδές έβρισκαν στο τελευταίο τάστο, οπότε χρειαζόμουν ψηλότερο καβαλάρη. Η υποδοχή στη γέφυρα ήταν στενή, ίσα-ίσα

για το tang ενός τάστου, δε θα χωρούσε καβαλάρης του εμπορίου, χωρίς να κάνω κάποια παρέμβαση (κάτι που δεν ήθελα). Οπότε έγινε πατέντα με δύο κομμάτα σάντουιτς από μια παλιά τηλεκάρτα. ;D

Φρέσκιες χορδές και πλέον ήρθε στα ίσια της!!! 8)

IMG_20140820_170118.thumb.jpg.a024d2ae3c871ee9b3266bf3c7854704.jpg

IMG_20140822_115434.thumb.jpg.21b7c737e399cd1df198dbd956ec304f.jpg

IMG_20140822_115209.thumb.jpg.271fd469e5547b6df50c2e02e4b23c56.jpg

IMG_20140822_115230.thumb.jpg.919897dbf408a6849310b54a92bd463e.jpg

IMG_20140822_162400.thumb.jpg.b547f1fdf1526c5544f6f408ccfea712.jpg

IMG_20140822_162328.thumb.jpg.0d18cccccc22655867df14c311737759.jpg

IMG_20140822_162429.thumb.jpg.a6d50ea10b90041c3f20e35343ef427b.jpg

IMG_20140822_171843.thumb.jpg.23d055be77ad9fc6873c62a226dda04d.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραία πράματα, εύγε νέε μου. ΚΛΙΨ;

 

Αν βρεις ένα λεπτό κομμάτι χαλκό ή αλουμίνιο και το χρησιμοποιήσεις στην θέση της τηλεκάρτας για τον καβαλάρη, πιστεύω πως θα ήταν καλύτερα. Από την άλλη βέβαια, με την τηλεκάρτα μιλάμε από 87% εώς 94% φτηνότερα, οπότε φαντάζομαι βολεύει σε αρκετές περιπτώσεις.

I can actually hear difference between neck joints.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συγνώμη καταρχήν για την αργοπορημένη απόκριση...

Ευχαριστώ Κώστα, ο μεταλλικός καβαλάρης όντως θα ήταν μια καλύτερη λύση. Θα έδινε και περισσότερα πρίμα! :P

Η όλη διαδικασία έγινε εντός ολιγοήμερης άδειας, κατά την οποία βρέθηκα στο πατρικό μου (Λάρσα ;D), οπότε έκανα την αναπαλαίωση με ό,τι είχα δαθέσιμο εκεί...

Η τηλεκάρτα ήταν πέρα από φτηνή και γρήγορη λύση, ήταν και εύκολη να τη διαμορφώσω. Για μέταλλα, θα'πρεπε να "μπλέξω" με μάστορα, με τόρνους κλπ. Δεν αποκλείεται να το κάνω πάντως κάποια στιγμή αργότερα.

Δυστυχώς, λόγω του περιορισμένου χρόνου, δε φρόντισα να φτιάξω κανένα κλιπάκι...

Η κιθάρα έμεινε εκεί, σε επόμενη επίσκεψη στα πάτρια, μπορεί (δεν υπόσχομαι σίγουρα)  να το τακτοποιήσω κι αυτό και να ξεθάψω το παρόν "νήμα".

Καλή συνέχεια σε όλους, καλό κουράγιο με τις ζιέστες για τους εντός των τειχών!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου