Προς το περιεχόμενο
axtarmas

Οι κατηγορίες πληκτροφόρων, οδηγός για αρχάριους.

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γειά σας.

Έχοντας ελεύθερο χρόνο και θυμούμενος ότι κανείς δεν με βοήθησε κάποτε να μάθω τα σχετικά περί του θέματος του οποίου φλυαρία επέρχεται αλλά πιθανόν χρήσιμη, θεώρησα να δώσω πίσω ότι δεν μου έδωσε κανείς ποτέ όταν δεν ήξερα κανέναν αλλά και δεν ήξερα ότι υπάρχουν εργαλεία ανακάλυψης της γνώσης του αντικειμένου.

 

Το λοιπόν, θα προσπαθήσω με απλά λόγια και το κυριότερο με λίγα λόγια αφού είμαι πλούσιος, να παρουσιάσω τις διαφορετικές κατηγορίες πληκτροφόρων οργάνων ώστε κυρίως οι αρχάριοι που μπαίνουν στον χώρο, να διευκολυνθούν και να αποκτήσουν γρηγορότερα καθαρή εικόνα του τί εργαλείου ταιριάζει στις επικείμενες επιθυμίες των.

 

Φυσικά, μπαίνοντας στον χώρο θα πρέπει να φορούν καθαρές κάλτσες για να μην βρωμίσουν τα χαλιά όταν βγάλουν τα παπούτσια τους και κλωτσιδών τους πετάξουν όξω οι σαμουράι.

Ευτυχώς, τα πληκτροφόρα όργανα υπάρχουν εδώ και δεκαετίες στον πλανήτη μας που μόνο δικός μας δεν είναι και έχουν εξελιχθεί πολύ από τότε που πρωτοδημιουργήθηκαν με συνέπεια να καταντήσουν να είναι μυρριάδες φορές πιό εξελιγμένα με τεράστιες δυνατότητες σε σχέση με την εμφάνιση τους.

 

Η εξέλιξη φυσικά έφερε την λογική τεράστια διαφορά όπως συμβαίνει ακριβώς και με τον κοινό πρόγονο του ανθρώπου και του πιθήκου, όπου ο άνθρωπος μέσω της εξέλιξης του η οποία κόστισε εκατομμύρια έτη, έφτασε να έχει εγκεφαλικές δυνατότητες τόσο δυνατές που τον αποδεικνύουν τελικά και δίχως ίχνος ειρωνίας, το ηλιθιότερο ζώο του πλανήτη μας.

 

Όταν ήμουνα μικρός, άκουγα από διάφορους την λέξη "αρμόνιο" όταν εκείνοι αναφέρονταν σε πληκτροφόρα όργανα. Φυσικά στο παρόν άρθρο μιλάμε για ηλεκτρονικά πληκτροφόρα και όχι ακουστικά. Η λέξη "συνθεσάιζερ" δεν ήταν κάτι που άκουγα συχνά και μάλλον δεν την άκουσα ποτέ μέχρι και την εφηβεία μου ίσως όπου μπορεί να την έμαθα στο Γυμνάσιο και ας ήμουν πάντα ντυμένος. Το κακό είναι ότι και η δασκάλα μουσικής που είχαμε ήταν πάντα ντυμένη και είχε ωραίο κορμί, ήτανε σέξυ και προσωπικά μου άρεσε αλλά όταν κάναμε μάθημα μουσικής, δεν καταλάβαινα τίποτα από μουσική, δεν ξέρω ίσως έφταιγαν οι ορμόνες μου.

 

Είναι πιθανόν λοιπόν ακόμα και στις μέρες μας οι νεοεισερχόμενοι στον καταπληκτικό κόσμο των πληκτροφόρων οργάνων, να έχουν στο μυαλό τους ώς γνωστό τους όρο αυτόν του "αρμονίου" άσχετα αν αυτός ο όρος είναι πραγματικά σωστός ή άν τον αποδίδουν ορθώς σε όποιο πληκτροφόρο βλέπουν μπροστά τους το οποίο μπορεί και να μην έχει καμμία σχέση με αρμόνιο, όπως βλέπω συχνά πυκνά σε κάποιες αγγελίες ορισμένοι να πουλάνε midi keyboards και να τα ονομάζουν στις αγγελίες τους ώς "αρμόνια". Για κάποιον που το κατέχει το αντικείμενο κάτι τέτοιο ίσως είναι τραγελαφικό, αλλά επειδή μπορεί ακόμα και αυτοί οι άνθρωποι να μην γνωρίζουν πραγματικά το αντικείμενο, να χρησιμοποιούν τον πιό ευρέως διαδεδομένο όρο που αντιστοιχεί σε πληκτροφόρα όργανα. Μικρό το κακό, μεγάλο ευεργέτημα η ορθή γνώση.

 

Λοιπόν, οι βασικές κατηγορίες ηλεκτρονικών πληκτροφόρων οργάνων είναι οι εξής:

1.) Arranger keyboard

2.) Synthesizer

3.) Workstation

4.) Midi keyboard

 

Ας τα δούμε ένα ένα για να καταλάβουμε τί παίζουμε.

 

1.) Arranger keyboard.

Η αγγλική λέξη arranger σημαίνει "οργανωτής, διοργανωτής", είναι αυτός που οργανώνει διάφορα πράματα. Το keyboard σημαίνει "πληκτρολόγιο". Τα arranger keyboards είναι αυτά τα οποία με μία λέξη αποκαλούμε "αρμόνια". Αυτά τα arranger-αρμόνια είναι τα όργανα τα οποία μας δίνουν έτοιμους ρυθμούς με ακκομπανιαμέντα(accompaniment) που σημαίνει "συνοδεία οργάνων" και επίσης μας δίνουν και ήχους διάφορων οργάνων για να παίζουμε. Ώς συνήθως σε αυτά τα όργανα παίζουμε με το αριστερό χέρι κάποιες συγχορδίες οι οποίες αλλάζουν τον τόνο τον ήδη υπάρχοντων προγεγραμμένων ακκομπανιαμέντων και με το δεξί χέρι παίζουμε την μελωδία με κάποιο άλλο ήχο. Αυτή είναι η βασική χρήση των arranger keyboards.

 

2.) Synthesizer

Αυτή η λέξη σημαίνει ούτε λίγο ούτε πολύ "συνθετητής" και έχει να κάνει με την σύνθεση ήχου. Το συνθεσάιζερ μας δίνει την δυνατότητα να δημιουργούμε σχεδόν από το μηδέν, τους δικούς μας ήχους και φυσικά να τους παίζουμε. Το συνθεσάιζερ μπορεί να είναι είτε αναλογικό είτε ψηφιακό, όπως εξάλλου συμβαίνει και με τα "αρμόνια" όπου κάποτε ξεκίνησαν με αναλογική τεχνολογία η οποία δεν θα αναλυθεί εδώ, δεν έχει νόημα να αναπτυχθούν οι διαφορές μεταξύ αναλογικούρας και ψηφιακούρας σε ένα πόνημα που στοχεύει σε νεοεισερχόμενους στον χώρο. Απλά κάντε μια χάρη στον εαυτό σας οι νέοι και αγοράστε ψηφιακά όργανα για να έχετε πολυφωνία, αποφύγετε τα αναλογικά όπως αποφεύγετε τις κατσαρίδες. Παρά ταύτα, πρέπει να μάθουμε να σεβόμαστε και τις κατσαρίδες και όλες τις μορφές ζωής, όσο μικρές και αν είναι, εξάλλου μην ξεχνάμε και την παροιμία "μικρός στο μάτι, μεγάλος στο κρεβάτι".

 

3.) Workstation

Εδώ γίνεται συχνά ίσως, ένα μπέρδεμα. Κατ'αρχήν η λέξη αυτή παράγεται από 2 αγγλικές λέξεις, την Work και την Station. Το Station σημαίνει σταθμός ενώ το Work σημαίνει δουλειά ή εργασία. Η λέξη σημαίνει "σταθμός εργασίας". Φυσικά κάποιος μπορεί να διαλέξει να το πεί ώς "σταθμός δουλειάς" αλλά η δουλειά είναι για τους δούλους ενώ η εργασία είναι για τους δημιουργούς. Αν θέλεις να παράγεις έργο και να είσαι ελεύθερος τότε πρέπει να εργάζεσαι, αν θέλεις να δημιουργείς προιόντα για τα αφεντικά σου πρέπει να δουλεύεις. Και τα δύο αυτά αν θέλεις να τα κάνεις, χρειάζεσαι εργαλεία και ένας σταθμός μπορεί να σου παρέχει τα απαιτούμενα για την περάτωση του έργου σου ή της δουλειάς σου.

 

Στον κόσμο λοιπόν των πληκτροφόρων οργάνων, ο σταθμός εργασίας σου παρέχει διάφορα πρόσθετα εργαλεία, επάνω στα ήδη προυπάρχοντα μοντέλα-κατηγορίες πληκτροφόρων που δεν είναι άλλα από τα συνθεσάιζερ και τα arranger-αρμόνια. Κάποιες φορές ορισμένοι μπερδεύονται και αποκαλούν τα arranger απλώς "αρμόνια" ακόμα και όταν είναι προχωρημένα αρμόνια workstation ενώ παράλληλα αποκαλούν τα συνθεσάιζερ ώς workstation και βάζουν έναν διαχωρισμό μεταξύ των 2 αυτών, δηλαδή ώς παράδειγμα λένε "το τάδε μηχάνημα είναι αρμόνιο ενώ το άλλο που φτιάχνεις ήχους είναι workstation".

 

Αυτό είναι λάθος και δημιουργεί ανούσιο μπέρδεμα. Είναι λάθος για τον εξής λόγο: από τότε που πρωτοεμφανίστηκε ο όρος workstation, αυτός αποδόθηκε σε πληκτροφόρα όργανα τα οποία είχαν παραπάνω δυνατότητες από τις βασικές του οργάνου και κυρίως σε όργανα στα οποία ώς εργαλείο προστίθετο ένα sequencer και ίσως και κάποια μονάδα με εφέ. Το workstation πρωτοεμφανίστηκε σε όργανα τα οποία ήταν συνθεσάιζερ με το διασημότερο όλων το Korg M1.

 

Όμως, αργότερα οι δυνατότητες των workstation άρχισαν να εμφανίζονται και σε όργανα τα οποία είχαν σαν βασική τους λειτουργία το παίξιμο ρυθμών, δηλαδή στα αρμόνια. Έτσι ενώ αρχικά είχαμε σκέτα συνθεσάιζερ και σκέτα αρμόνια, αργότερα αποκτήσαμε συνθεσάιζερ workstation αλλά και αρμόνια workstation. Άρα λοιπόν, στην κατηγορία των Workstation έχουμε 2 υποκατηγορίες, είναι τα συνθεσάιζερ workstation και τα arranger workstation. Καθώς περνούσαν τα χρόνια, οι 2 αυτές κατηγορίες άρχισαν να χάνουν όλο και περισσότερο τις διαφορές τους και να καταλήγουν να μοιάζουν πολύ η μία με την άλλη.

 

Δηλαδή, η βασική διαφορά ενός συνθεσάιζερ workstation με ένα αρμόνιο workstation, είναι ότι το αρμόνιο βασίζεται σε ρυθμούς και έχει ο παίκτης άμεση πρόσβαση σε ρυθμούς ενώ στο συνθεσάιζερ workstation ο παίκτης βασίζεται περισσότερο στην δημιουργία ήχων και ευκολότερου ελέγχου των ήχων του όταν παίζει. Από εκεί και πέρα και οι 2 κατηγορίες "φέρουν" sequencer για εγγραφή τραγουδιών και επεξεργασία, επίσης "φέρουν" και κάποιες μονάδες εφφέ και οι ομοιότητες σε πρόσθετα εργαλεία ανάμεσα στα 2 είναι τεράστιες.

 

Έτσι λοιπόν, όταν κάποιος θέλει να παίζει με ρυθμούς αλλά θέλει να έχει και sequencer για να γράφει δικά του τραγούδια και να έχει αρκετά εφφέ, παίζει με arranger workstation ενώ αν θέλει να δώσει την βασική του προσοχή στην δημιουργία ήχων και να γράφει και τα δικά του τραγούδια σε sequencer και να πειράζει και τα εφέ του τότε παίζει με συνθεσάιζερ workstation.

 

Η διαφορά ενός "αρμονίου workstation" με ένα "αρμόνιο" είναι ότι το αρμόνιο δίνει απλώς κάποιους ρυθμούς και ήχους για να παίζουμε ενώ δεν δίνει εργαλεία πρόσθετα για δημιουργία τραγουδιών, ρυθμών, ήχων, εφέ κ.λ.π.

 

Η διαφορά ενός "συνθεσάιζερ workstation" με ένα "συνθεσάιζερ" είναι ότι το συνθεσάιζερ δίνει απλώς την δυνατότητα δημιουργίας ήχων για να τους φτιάχνουμε και να τους παίζουμε ενώ δεν δίνει εργαλεία πρόσθετα για δημιουργία τραγουδιών, ρυθμών, ήχων, εφέ κ.λ.π.

 

Σημείωση: αρκετά arranger workstation δίνουν την δυνατότητα δημιουργίας ήχων εμπεριέχουν δηλαδή μηχανή συνθεσάιζερ όπως και κάποια συνθεσάιζερ workstation δίνουν την δυνατότητα δημιουργίας αυτόματης συνοδείας σε μορφή patterns ή grooves ή αντίστοιχα πραματάκια.

 

Σημείωση Β: Τί είναι το sequencer; To sequencer είναι ένα εργαλείο με το οποίο μπορούμε να γράψουμε στην μνήμη του οργάνου αυτά που παίζουμε με τα πλήκτρα ώστε να δημιουργήσουμε τραγούδια. Τo sequencer αυτό που κάνει είναι να αποθηκεύει στη μνήμη του, τις νότες που παίζουμε στο κλαβιέ-πλήκτρα μαζί με κάποιες λεπτομέρειες του παιξίματος ώστε να μπορεί να τις αναπαράγει τις νότες όταν πατήσουμε το κουμπί play και να ακούσουμε τί παίξαμε.

 

4.) Midi keyboards

Αυτή η κατηγορία είναι η απλούστερη όλων στο μάτι αλλά βαρβάτη στο κρεβάτι! Αυτά τα πλήκτρα δεν περιέχουν δική τους μηχανή ήχων αλλά απλώς στέλνους midi εντολές σε άλλα μηχανήματα τα οποία περιέχουν γεννήτριες ήχων ώστε να παίζουμε με εκείνους τους ήχους. Αυτά τα πλήκτρα μπορούν να συνδεθούν άλλα με κανονικά όργανα μέσω καλωδίων midi άλλα με τους υπολογιστές μας μέσω καλωδίων usb ή midi to usb και άλλα μπορούν να συνδεθούν είτε με υπολογιστές μέσω usb είτε με άλλα όργανα μέσω midi.

 

2 παραδείγματα χρήσης των Midi keyboard:

 

A.) Έχω έναν υπολογιστή και έχω το πρόγραμμα ήχων που λέγεται "Μήτσος και Σούλα". Δεν έχω κάποιο όργανο για να παίζω ζωντανά τους ήχους του προγράμματος και χρειάζομαι κάποιο πλήκτρο. Άρα, απλώς αγοράζω ένα midi keyboard το οποίο μου δίνει 49 πλήκτρα για να μπορώ να παίζω τους ήχους του οργάνου και όταν πατάω τα πλήκτρα να ακούω τους ήχους του π.χ. "Ρε Σούλα, η φασολάδα δεν έχει λάδι".

 

Β.) Έχω ένα συνθεσάιζερ το οποίο έχει 49 πλήκτρα. Έχει κάποιους ήχους πιάνου και τα 49 πλήκτρα δεν αρκούν για να τους παίξω. Άρα, αγοράζω ένα Midi keyboard 88 πλήκτρων, το συνδέω στο συνθεσάιζερ και πλέον μπορώ να παίξω σε όλη την έκταση του πιάνου. Δεν χρειάζεται δηλαδή να ξαν'αγοράσω το ίδιο συνθεσάιζερ με την έκδοση των 88 πλήκτρων ώστε να παίζω πιάνο.

 

Με αυτόν τον τρόπο, όπου τα Midi keyboard είναι απλούστερα μηχανήματα, γλυτώνω πολλά χρήματα από την αγορά νέου οργάνου και δεν τρώω την παντόφλα της Σούλας. Έχει και μεγάλο πόδι η άτιμη, πού την πέτυχα ο γκαντέμης και την παντρεύτηκα, μία φασολάδα της προκοπής δεν έχω φάει σ'αυτό το σπίτι...

 

Επειδή λοιπόν τα πολλά λόγια είναι φτώχεια, με αυτά τα λίγα κλείνουμε ελπίζοντας να έγινε κατανοητή η διαφορά μεταξύ της διαφορετικότητας των κατηγοριών των οργάνων για όσους νέους εισέρχονται στον μαγικό κόσμο της φασολάδας δίχως λάδι. Ρε Σούλααααααααααααααα.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Το συνθεσάιζερ μας δίνει την δυνατότητα να δημιουργούμε σχεδόν από το μηδέν, τους δικούς μας ήχους και φυσικά να τους παίζουμε. Το συνθεσάιζερ μπορεί να είναι είτε αναλογικό είτε ψηφιακό, όπως εξάλλου συμβαίνει και με τα "αρμόνια" όπου κάποτε ξεκίνησαν με αναλογική τεχνολογία η οποία δεν θα αναλυθεί εδώ, δεν έχει νόημα να αναπτυχθούν οι διαφορές μεταξύ αναλογικούρας και ψηφιακούρας σε ένα πόνημα που στοχεύει σε νεοεισερχόμενους στον χώρο. Απλά κάντε μια χάρη στον εαυτό σας οι νέοι και αγοράστε ψηφιακά όργανα για να έχετε πολυφωνία, αποφύγετε τα αναλογικά όπως αποφεύγετε τις κατσαρίδες.

 

giphy.gif

 

Αμα τα κανετε ολα αυτα 2 τυποι σε ενα ελληνικο φορουμ θα σας λενε μπραβο. ο αχταρμας (ονομα και πραγμα στο μυαλο)

και ο καταραχτης.

 

και τουλαχιστον ο καταρακτης εχει και ενα ωραιο αξιοζηλευτο Hammond.

 

Ο αλλος... κατι κλαρινο-GEM εχει και βγαζει και οδηγους για καινουργιους για κλαυσιγελο

 

 

 

 

γενικα καινουργιοι καντε οτι θελετε. Ο καθε ενας θελει αλλα πραγματα και υπαρχουν τωρα το 2015 πολλοι τροποι να τα αποκτησετε (vst/analog/digital/hybrid/modular/VA)

 

το θεμα ειναι να φτιαχνετε μουσικη

 

 

 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Mamonu, παλι ξυπνησες πεσμενος στο πατωμα? Εβλεπες καποιον καταρρακτη στον υπνο σου? Γιατι_ετσι για αλλαγη ρε αδερφε_δεν βαζεις τον κωλο σου κατω να γραψεις κι εσυ ενα θρεντ σχετικο με synths? Το να γραφεις μαλακιουλες καθε μηνα απο δω κι απο κει ειναι ευκολο.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπράβο axtarmas, ωραία παρουσίαση του θέματος...

Να σχολιάσω και εγώ κάτι.

Παλιά όταν έλεγες τη λέξη synthesizer (δηλ. συνθετητής), πολλοί θεωρούσαν ότι τα μηχανήματα συνέθεταν μουσική από μόνα τους, μια αντίληψη που υπήρχε και για τα sequencers αλλά και γενικότερα υποβόσκει στην λεγόμενη ηλεκτρονική μουσική.

Δηλαδή πολλοί θεωρούσαν (θεωρούν!) ότι κατά κάποιο τρόπο τα μηχανήματα συνθέτουν σε μεγάλο ή μικρό βαθμό, παρεξηγώντας ίσως δυνατότητες των οργάνων να παίζουν από μόνα τους μια ολοκληρωμένη συνοδεία (arrangement) ή ένα κομμάτι στο sequencer.

Πιστεύω ότι αυτή η στάμπα υπάρχει ακόμη και στις μέρες μας ως ένα βαθμό, δηλαδή αυτός που χρησιμοποιεί την τεχνολογία να παράξει ένα αποτέλεσμα μερικές φορές θεωρείται λίγο "fake" από παραδοσιακούς "χεράδες" μουσικούς φυσικών οργάνων...

 

Για να έρθω τώρα στο θέμα, η διαφορά μεταξύ Arranger Workstation και Synth Workstation έχει γίνει πολύ λεπτή... Η ευκολία ή η ταχύτητα που κάνεις μουσική στις μέρες μας με ένα top Arranger σαν το Yamaha Tyros-5 δεν μπορεί να παραβλεφθεί. Έχουνε ξεφύγει αυτά τα top-arrangers, συνεχώς εκπλήσσομαι από τον ήχο και τις δυνατότητες που έχουν, ειδικά στο θέμα της ζωντανής εκτέλεσης...

 

Για να βοηθήσω λοιπόν και εγώ τον υποτιθέμενο αρχάριο στο θέμα μας, τα arranger workstations και τα synth-workstations έχουν παρόμοιες δυνατότητες (τα top μοντέλα).

Απλά, τα arranger έχουν σε πρώτο πλάνο τις λειτουργίες για live εκτέλεση της μουσικής με backing-tracks, ρυθμούς, chord-recognition, fills και σε δεύτερη μοίρα τις δυνατότητες διαμόρφωσης ηχοχρώματος, sampling κλπ, ενώ ένα synth-workstation έχει αυτές τις δυνατότητες σε πρώτο πλάνο, ενώ στην ζωντανή εκτέλεση μπορώ να πω ότι υστερεί κάπως, δεν είναι σχεδιασμένα τόσο γι' αυτή τη δουλειά. Σε κάποιον "εταιρικό" που είχα πει ακριβώς αυτό, μου είχε πει: "έ, η εταιρεία θέλει να πουλάει και τα δύο, πάρε και το ένα και το άλλο!"  ;D

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε κάποιον "εταιρικό" που είχα πει ακριβώς αυτό, μου είχε πει: "έ, η εταιρεία θέλει να πουλάει και τα δύο, πάρε και το ένα και το άλλο!"  ;D

 

Αυτό νομίζω είναι το όνειρο κάθε πληκτρά, να μπορούσε δηλαδή να αποκτήσει παράλληλα και το τοπ arranger κάποιας εταιρίας και το τοπ synthesizer, αλλά στην τελική το θέμα είναι ότι και αν τα αποκτήσει, θα τα αξιοποιήσει ορθώς και τα 2 μηχανήματα ή θα χρησιμοποιεί μόνο το 10% των δυνατοτήτων τους και ουσιαστικά θα έχει πετάξει τα λεφτά του στον αέρα; Φυσικά ο καθένας μπορεί να κάνει ότι θέλει με τα χρήματα του και να τα πετάξει αν θέλει, απλά καλά θα είναι να μπορούμε να τηρούμε κάποιο λογικό μέτρο, ειδικά οι αρχάριοι να μην κάνουν κινήσεις βασισμένες στον ενθουσιασμό όσον αφορά αγορές εξοπλισμού αλλά βασισμένες στην λογική αντιμετώπιση του θέματος, για δικό τους συμφέρον. 8)

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

καλό το thread αλλά υπάρχουν και άλλες κατηγορίες/υποκατηγορίες όπως

 

- Organs (organ clones, hammond, church organs)

 

- Electric pianos (88άρια βαρυκεντρισμένα-όχι synth για wurlitzer, rhodes πχ Korg SV1, Roland RD series κτλ)

 

- Modules/Racks (οι εκδόσεις των synth/arranger σε ρακ πχ Korg m3m ή μόνο ρακ τύπου Roland Integra)

 

- micro keys εκδόσεις & nano keys (τύπου nanopad-nanokeys, microarranger κτλ)

 

- VST εκδόσεις για pc/mac (πχ Μ1Le vst, ielectribe)

 

- Midi accordeons/ keytar, accessories bass ποδοπετάλια για organs.

 

Τα synth θέλουν υποκατηγορίες πχ υπάρχουν τα VA (virtual analog) τύπου Nordlead, ms2000 και τα πλήρη ψηφιακά, κάποια desktop που είναι υποκατηγορία στα va (tempest, blofeld  ή τύπου monotron κτλ)

 

γενικά θέλει δουλειά το θρεντ με φωτο σε κάθε θέμα, καλή παρουσίαση και ιστορικό & υποκατηγορίες για να γίνει sticky είναι πολύ γενικό έτσι.

 

 

 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

καλό το thread αλλά υπάρχουν και άλλες κατηγορίες/υποκατηγορίες όπως

 

- Organs (organ clones, hammond, church organs)

 

- Electric pianos (88άρια βαρυκεντρισμένα-όχι synth για wurlitzer, rhodes πχ Korg SV1, Roland RD series κτλ)

 

- Modules/Racks (οι εκδόσεις των synth/arranger σε ρακ πχ Korg m3m ή μόνο ρακ τύπου Roland Integra)

 

- micro keys εκδόσεις & nano keys (τύπου nanopad-nanokeys, microarranger κτλ)

 

- VST εκδόσεις για pc/mac (πχ Μ1Le vst, ielectribe)

 

- Midi accordeons/ keytar, accessories bass ποδοπετάλια για organs.

 

Τα synth θέλουν υποκατηγορίες πχ υπάρχουν τα VA (virtual analog) τύπου Nordlead, ms2000 και τα πλήρη ψηφιακά, κάποια desktop που είναι υποκατηγορία στα va (tempest, blofeld  ή τύπου monotron κτλ)

 

γενικά θέλει δουλειά το θρεντ με φωτο σε κάθε θέμα, καλή παρουσίαση και ιστορικό & υποκατηγορίες για να γίνει sticky είναι πολύ γενικό έτσι.

 

 

 

 

Σωστά όλα αυτά που λές, αλλά το θέμα απευθύνεται σε αρχάριους οι οποίοι θέλουν να μάθουν να παίζουν μουσική, οπότε θεώρησα ότι δεν πρέπει να μπώ σε τόσες λεπτομέρειες οι οποίες μπορεί να μπερδέψουν τους αρχάριους περισσότερο από το να τους βοηθήσουν. Για αυτό εξάλλου έγραψα αυτό "Λοιπόν, οι βασικές κατηγορίες ηλεκτρονικών πληκτροφόρων οργάνων είναι οι εξής".

Μία βάση για το ξεκίνημα των αρχάριων, τα υπόλοιπα μπορούν να τα μάθουν στην πορεία.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Άρα λοιπόν, στην κατηγορία των Workstation έχουμε 2 υποκατηγορίες, είναι τα συνθεσάιζερ workstation και τα arranger workstation.
Το "arranger workstation" μαλλον δεν στεκει σαν ορος. Ασχετα αν εχει κοινα στοιχεια με ενα workstation, σπανια εως ποτε θα ακουσεις καποιον να το ονομαζει ετσι. Οταν μιλαμε για workstation εννοουμε ενα πραγμα, κι αυτο δεν ειναι το arranger, οσο προηγμενο κι αν ειναι και οσα κοινα στοιχεια κι αν εχει με το πρωτο. Δεν χρειαζεται να βγαζουμε υποκατηγοριες γιατι στο τελος θα μπλεξουμε χωρις λογο. Ας μεινουμε_για τη δικη μας ευκολια_στους κλασσικους ορους workstation και arranger.

 

- Organs (organ clones, hammond, church organs)

Μεσα. Μετα να κανουμε και ενα οδηγο αγορας για τα church organs, ξερεις, αυτα που πανε πακετο με την εκκλησια... ;D

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευπρόσδεκτη κάθε προσπάθεια για σχετικό κείμενο στην ελληνική γλώσσα. Όμως, το ίδιο το θέμα είναι αχανές και χρειάζεται καλύτερο σχεδιασμό για να επικοινωνηθούν σωστά οι πληροφορίες. Προσωπικά, θα το έσπαγα σε περισσότερα μέρη.

 

:)

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση



  • Αναρτήσεις

    • Τεραστια σχεση με chocking  Aν εχεις πολυ relief το action στα τελευταια ταστα δεν επηρεαζεται  ,ετσι κι αλλιως το action το φτιαχνεις απο τη γεφυρα οχι με το relief (το truss rod δεν επηρεαζει τιποτα πανω απο το 3 και κατω απο το 12 ) τωρα.... λογω της γεωμετριας ΤΡΙΖΕΙ στα ταστα μετα το 14,αντιθετα αν ισιωσεις το μπρατσο (κοντα στο 0 οπως το εχω  π.χ. σε ολες τις κιθαρες μου) οι χορδες παιρνουν "αερα" μετα το 14 και δεν τριζουν.   Ειναι καθαρα θεμα γεωμετριας.   Το "μηδενικο" relief (ή και το ΑΡΝΗΤΙΚΟ οπως το εχει π.χ. ο Εric Johnson ) ειναι και θεμα fret leveling & φυσικα παιχτικου στυλ. Καποιοι μπορουν να παιξουν καποιοι οχι.   Γενικα μιλωντας ΙΣΙΩΣΤΕ καργα τα μπρατσα σας....θα ανταμειφθείτε και ηχητικα και παιχτικα.    Τα εχει πει αλλωστε πολλες φορες και ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ         >Το relief στις ηλεκτρικές κιθάρες (και στις ακουστικές τρόπον τινά) είναι ο μεγαλύτερος αστικός μύθος που κατατρέχει το όργανο από τότε που οι αστικοί μύθοι απέκτησαν σημασία. Τεντώστε τα μανίκια σας κι ένας γενναίος νέος κόσμος ήχου, ωραίου action και -σημειώστε- sustain, εκεί που το όργανο το χρειάζεται περισσότερο, δηλ. από 8-9 τάστο και μετά. Επίσης είναι το κλειδί για χαμηλό action χωρίς πνίξιμο bends στις ψηλές περιοχές μέχρι το 21-22 τάστο. Ή σε 7,25" radius ταστιέρες. Κάθε όργανο διαφέρει (γεωμετρία και μορφολογία), οπότε θέλει λίγο tweak μέχρι να βρεθεί η χρυσή τομή/συμβιβασμός.<          
    • Πρόκειται για την νέα κυκλοφορία των Doobie Brothers απο ηχογράφηση του 1973 και μάλλον σε stereo μιας και έπαιζαν σε ραδιοφωνικό σταθμό. Η ατμόσφαιρα της ηχογράφησης μόνο τον ιδρώτα και την κάπνα δεν έχει μεταφέρει! Για όσους έχουν ζήσει αυτες τις στιγμές, είναι ανατριχιαστικό να το ακούς πάλι με αυτή την... πιστότητα.  Με τους ενισχυτές στο 10 για να βγαίνει η βρώμα (που να βρεις pre και master volume τότε), το μπάσο να βουϊζει απο τον Bassman 100w και τις flat χορδές και ο ντράμερ να πολεμάει να ακουστεί το ταμπούρο. Καλά δεν μιλάμε για τα άλλα τύμπανα και τις λεπτομέρειες στο hihat... γι αυτό έπαιζαν 4α αντε 8α... τσάμπα θα πήγαινε όποια προσπάθεια. Οι φωνές έβγαιναν απο το P.A.. Ενας 100w ενισχυτής με υποδοχές XLR αν ήσουν τυχερός και 2 κολώνες full range ηχεία. Ευτυχώς που υπήρχε και κάποιος ηχολήπτης του σταθμού που έκανε κάποια σχετική μείξη on the fly αλλά πραγματικά αυτό ήταν τότε.     καθως και το απαραίτητα κουρδισματάκια ενδιάμεσα.   Ακούστε όλο το άλμπουμ αν έχετε την περιέργεια ή σας αρέσει το είδος και θα καταλάβετε τι εννοώ.
    • Νικο μπρο, δεν συμφωνώ στα περι relief. Ακόμα και σε ακραία shredding/tapping setup λίγο relief συνηθως υπάρχει. Επίσης, αν ανεβάσεις το relief στον Θεό, απλά αυξάνεις το action (ΚΑΙ στα τελευταία τάστα) χωρίς όφελος. Καμια σχέση με choking.   Το relief χρειάζεται για να έχουμε ομοιόμορφο action σε όλη την ταστιέρα : Σενάρια 1) bridge action ψηλο - relief μηδενικό , αποτέλεσμα : πολύ χαμηλό action αριστερά στην ταστιέρα, υψηλό δεξιά 2) bridge action χαμηλό - relief στον Θεό, αποτέλεσμα : action ψηλό αριστερά και στην μέση, ταστάρισμα τερμα δεξια
    • Παραξενο που ενας MASTER builder δεν ξερει οτι οταν ισιώσεις ενα μπρατσο (μηδενιζοντας το relief αν το fretwork το επιτρεπει) εξαφανιζεται και το chocking out στο ψηλα τάστα (για την CV λεω που επειδη εχει εναν τονο relief "τσοκαρει" στα ταστα πανω απο το 14).   Επίσης το να διαλέγεις ή να απορρίπτεις  μια κιθαρα επειδη εχει καλο/κακό εργοστασιακο σετ απ ειναι το λιγοτερο ΗΛΙΘΙΟ.....    
    • Δεν μου αρέσουν αυτές αλλά μου αρέσει πολύ όταν οι μαγνήτες μπαίνουν στο σώμα χωρίς αυτό το πλαστικό περίβλημα τριγύρω.    Επίσης μια που θέλω να τσιμπήσω σύντομα:    
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε.