Προς το περιεχόμενο

'Ενας κλασικός εναντίον λαϊκού-ρεμπέτικου


ex-mauromouris

Προτεινόμενες αναρτήσεις

η τοποθέτηση του Καβάκου ήταν μάλλον ατυχής, έστω σε όρους PR. Η απαξίωση και το 'ακαδημαϊκό κράξιμο' δεν ωφελεί να δημοσιεύονται από πρόσωπα υψηλής στάθμης, όταν δεν είναι απόλυτα τεκμηριωμένα, όπως έγινε εδώ, στο στενό πλαίσιο ενος σύντομου αποσπάσματος μιας συνεντευξης. Και αυτό γιατί, όπως όλοι γνωρίζουμε, ο κάθε διαχωρισμός στη μουσική τροφοδοτεί ανώφελες αντιπαραθέσεις τύπου "ποιο μέταλ είναι καλύτερο" (τζαζ/κλασική, μπλουζ/ρεμπετικο, ηλεκτρονική/ροκ)..

 

Υπεραμύνεται πως η μουσική του Μπαχ θα έπρεπε να θεωρείται από τους Έλληνες κοντινη τους. Εκφράζει δηλαδή την εντύπωσή του για την κοινωνιολογία της μουσικής, χωρίς να είναι ο ίδιος κοινωνιολόγος και χωρίς να παραθέτει στοιχεία για αυτή την εντύπωση. Φυσικά εννοω πως καμία μουσική δεν χρειάζεται κάποια υπεράσπιση, και ειδικότερα η κλασική δυτική η οποία ερευνάται πολύπλευρα εδώ και πάρα πολύ καιρό, και δεν έχει κανένα νόημα να την κοιτάξουμε ως αδικημένη με κανέναν τρόπο.

 

Από την άλλη, με την αχρείαστη υπεράσπιση ενός ανώτατου  πολιτισμικού αγαθού που όλοι γνωρίζουν οτι αφορά την ανθρωπότητα,  εξαγριώνει τους σχετικούς με τις μη δυτικές μουσικές, θυμίζοντάς τους ίσως τους διωγμούς που έχει δεχτεί η παράδοση (στην Ελλάδα) για πολιτικά σύνδρομα (πχ βαλκανικά). Χωρίς βέβαια να έχει πει κάτι τέτοιο, αλλά δημιουργώντας την εικόνα οτι απαξιώνει κάτι άλλο εκτός της κλασικής.

 

Όπως και να έχει, για το θέμα υπάρχουν απαντήσεις από εθνομουσικολόγους, κοινωνιολόγους και λοιπούς αρμοδίους. Εδώ παρακολουθούμε απόψεις και εντυπώσεις ενός κορυφαίου μουσικού και ενός καλού μουσικού δημοσιογράφου. Δε λέω να μη γίνονται, είναι αυτονόητο πως θα υπάρχουν, απλά θεωρώ πως θα ήταν πιο χρήσιμο να μας οδηγούν στην αναζήτηση απαντήσεων και όχι στην οχύρωση πίσω από μεροληπτικές πεποιθήσεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 81
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Υπεραμύνεται πως η μουσική του Μπαχ θα έπρεπε να θεωρείται από τους Έλληνες κοντινη τους. Εκφράζει δηλαδή την εντύπωσή του για την κοινωνιολογία της μουσικής, χωρίς να είναι ο ίδιος κοινωνιολόγος και χωρίς να παραθέτει στοιχεία για αυτή την εντύπωση. Φυσικά εννοω πως καμία μουσική δεν χρειάζεται κάποια υπεράσπιση, και ειδικότερα η κλασική δυτική η οποία ερευνάται πολύπλευρα εδώ και πάρα πολύ καιρό, και δεν έχει κανένα νόημα να την κοιτάξουμε ως αδικημένη με κανέναν τρόπο.

 

Αδικημένος είναι αυτός που γεννιέται σε αυτή τη χώρα και τον πείθουν (από την κούνια, στην περίπτωσή μου) ότι η εγγύτερη προς αυτόν μουσική παράδοση είναι ο Καζαντζίδης και ο Ζαγοραίος.  Ισχύει αυτό που γράφεις στην τελευταία σου παράγραφο (για το ότι αυθεντίες έχουν ήδη απαντήσει σε όλα αυτά) αλλά η κοινή πεποίθηση δεν διαμορφώνεται από την ακαδημία, αλλά από κουρείς και μανάβηδες.

 

Προσωπικά α) συμφωνώ με τον Καβάκο, β) καταγγέλω ως "κακή" τη δημοσιογραφία στο άρθρο.

 

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

"κακή" δημοσιογραφία στο άρθρο.

 

Εντάξει  δεν το λες  ετσι….εγώ  πιστεύω ότι  ο Τρούσας  ''ενοχλήθηκε''  περισσότερο  με τις, μονοπλευρα,  φιλοελληνοδυτικές  τοποθετήσεις  περί… πολιτισμού  του Καβάκου, (αυτή πρέπει να είναι και η αφορμή για το άρθρο)  παρά με τις απόψεις του  για το ρεμπέτικο  και λαϊκό  που ούτως ή άλλως δεν κατέχει (και δικαιολογημένα προφανώς γιατί δεν ασχολήθηκε ποτέ με τις μουσικές  αυτές ).

 

Υπεραμύνεσαι την μια πλευρά  αλλά  για να γίνει σωστά πρέπει να ξέρεις  άλλα τόσα και για την άλλη. 

 

rust never sleeps

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εντάξει  δεν το λες  ετσι….εγώ  πιστεύω ότι  ο Τρούσας  ''ενοχλήθηκε''  περισσότερο  με τις, μονοπλευρα,  φιλοελληνοδυτικές  τοποθετήσεις  περί… πολιτισμού  του Καβάκου, (αυτή πρέπει να είναι και η αφορμή για το άρθρο)  παρά με τις απόψεις του  για το ρεμπέτικο  και λαϊκό  που ούτως ή άλλως δεν κατέχει (και δικαιολογημένα προφανώς γιατί δεν ασχολήθηκε ποτέ με τις μουσικές  αυτές ).

 

Ο Τρούσας (όπως και εγώ, όπως έγραψα) έχει πεισθεί από την κούνια ότι η κλασσική μουσική είναι για.. να την ακούει ο Δημήτρης Μυράτ, την ώρα που ο Βόγλης του ξεσκίζει τη γυναίκα στις καλύβες. Ενοχλείται από την πιθανότητα να είναι εντελώς λάθος όλο αυτό, και εκπλήσσεται από το ότι ο Καβάκος φαντάζει αλώβητος από αυτή τη προπαγάνδα.

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αδικημένος είναι αυτός που γεννιέται σε αυτή τη χώρα και τον πείθουν (από την κούνια, στην περίπτωσή μου) ότι η εγγύτερη προς αυτόν μουσική παράδοση είναι ο Καζαντζίδης και ο Ζαγοραίος.  Ισχύει αυτό που γράφεις στην τελευταία σου παράγραφο (για το ότι αυθεντίες έχουν ήδη απαντήσει σε όλα αυτά) αλλά η κοινή πεποίθηση δεν διαμορφώνεται από την ακαδημία, αλλά από κουρείς και μανάβηδες.

 

Προσωπικά α) συμφωνώ με τον Καβάκο, β) καταγγέλω ως "κακή" τη δημοσιογραφία στο άρθρο.

 

σαφέστατα έτσι.

Πολύ σωστή η τοποθέτηση.

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια χαρά τα'πε ο Καβάκος και δεν καταλαβαίνω τις αντιδράσεις που έσκασαν. Ή καλύτερα, μια χαρά τις καταλαβαίνω, αλλά δεν τις δικαιολογώ.

 

Ακόμα και στο βίντεο, δείτε τίτλο: "έκλασε ο Καβάκος, σχόλασε ο γάμος" από κανάλι με όνομα "mpouzoukireligion". Κοινώς, ο κλασσικός ελληνάρας μπετόβλακας που αν του θίξουν τις προτιμήσεις/πεποιθήσεις -που σαφέστατα είναι και οι μόνες σωστές, η απόλυτη αλήθεια- τσινάει σαν τσαντισμένο γαϊδούρι λες και του'βρισες την μάνα.

 

Λες και χρειάζεται να'σαι ακαδημαϊκός με 49 πτυχία μουσικής, κοινωνιολογίας και αστροφυσικής για να δεις ότι στην Ελλάδα κυριαρχεί το λαϊκό, ελαφρολαϊκό, έντεχνο και διάφορα παρακλάδια τους, και κατ'επέκτασιν, ελάχιστοι νέοι άνθρωποι οδηγούνται σε διαφορετικά μουσικά μονοπάτια. Κι αυτό, συνήθως από δική τους επιλογή ή κατ'εξαίρεσιν από γαλούχηση σε διαφορετικά ακούσματα από την οικογένεια/περιβάλλον.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ασχετο, αλλα το θυμηθηκα μολις διαβασα το θρεντ. Με τον Λεωνιδα Καβακο ειμασταν μαζι φανταροι στην Τριπολη το 1991, σειρουλες, και μαλιστα κοιμομασταν και στον ιδιο θαλαμο. Βεβαια, δεν ηταν ακριβως αυτος ο Καβακος. :P Ηταν ενας ξαδερφος του (πρωτος αν θυμαμαι καλα) που η μονη σχεση που ειχε με τον διασημο ξαδερφο του ηταν η ομοιοτητα στη φατσα και φυσικα το ιδιο ονοματεπωνυμο. Κατα τα αλλα, ο τυπος ηταν αυτο που λεμε "παιδι με ειδικες αναγκες", και απ'οτι θυμαμαι δουλευε πριν το φανταρικο στην καθαριοτητα του δημου στην Αθηνα. 

Στον ιδιο θαλαμο ειχαμε τον Κορμεζα (Κορμεντζα?) της ΝΔ :-X και τον...Δημαρχο Γαργαλιανων, που μας εριχνε καμια 15ρια/20ρια χρονια στο κεφαλι και ολη τη μερα ηταν στον θαλαμο με τις πυτζαμες του. ;D

Καθησε 2 βδομαδες και την εκανε... 8)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ας μας πει πάντως ο κος Καβάκος γιατί οι σπουδαστές μουσικής στην Ελλάδα, αρχικά γιατί δεν ακούνε στοιχειωδώς τη μουσική που μελετούν ή σπουδάζουν...γιατί μετά την απόκτηση κάποιου τίτλου "χάνονται" κυριολεκτικά από τη μουσική ως δημιουργία?

 

Δε νομίζω πάντως να φταίει το ρεμπέτικο ή η λαϊκή μουσική που ΠΡΟΦΑΝΩΣ έτυχε μεγαλύτερης εκτίμησης και προώθησης από άλλα είδη μουσικής στη χώρα μας!

 

Τελικά η μουσική είναι ωραία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όπως και να έχει, για το θέμα υπάρχουν απαντήσεις από εθνομουσικολόγους, κοινωνιολόγους και λοιπούς αρμοδίους

 

+1000

 

Γενικα εχω ξηλωσει το κουμπι που αντιστοιχει στη "δημοσια" τηλεοραση απο τον κοντρολ μου καθως δεν μου αρεσει να παρακολουθω τι λεει το πολιτμπυρο για τον κοσμο γυρω μου. Ωστοσο την συνεντευξη του Καβακου την ειδα και ηταν εξαιρετικος  σε ολα, σε αντιθεση με τον συνεντευξιαζοντα Δ/ντα Συμβουλο της κομσομολ.

 

Ο Καβακος μιλησε για ενα σωρο θεματα με απολυτη επαρκεια και με εναν ειρμο λογου που σε κρατουσε, ωστοσο απο ολη τη συνεντευξη εμεινε ως αξιο λογου και σχολιασμου, το "κουτσομπολιστικο" σημειο, αυτο που προκαλλει εριδες και αντιπαλοτητες, οι απο εδω και οι απο εκει, οι αριστοκρατες και οι λαϊκοι. Παροτι εχει περασει καιρος απ οταν την παρακολουθησα, δεν νομιζω οτι ο Καβακος εκανε καποια αξιολογικη κριση οσον αφορα στη μεν και στη δε μουσικη, ουτε επελεξε να αφορισει ως "απλοικους" ή άτεχνους οσους δεν ασκουνται στην μουσικη συμφωνα με τα δικα του προτυπα.

   

      ΝΟμιζω περισσοτερο εξεφρασε την απορια του πως σε μια χώρα η οποία ιστορικά τουλαχιστον αποτελεσε προπομπο δυτικών αξιων, ο αμανες και το τσιφτετελι, τελικα κατελαβε ενα τοσο δυσαναλογα μεγαλο κομματι του μουσικου φασματος.

 

+2000000000000000000

 

Τυπικος κρατικοδιαιτος ΔΥ δημοσιογραφος που γραφει οτι να'ναι οχυρωμενος πισω απο τη μονιμοτητα του.Στη συγκεκριμενη περιπτωση τονιζει και τον ΤΑΞΙΚΟ αγωνα των "απλων ανθρωπων του μοχθου που μεγαλωσαν με Στελιο" και των "πλουσιων που ακουνε κλασσικη  μουσικη την ωρα που κοιτανε τα εξτρε των λογαριασμων τους στην Ελβετια" (και ας πληρωνουν ολους τους φορους) που αποτελει αλλωστε και την αιχμη του δορατος της προπαγανδας  του καθεστωτος που μας κυβερνα αυτη τη στιγμη.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου