Προς το περιεχόμενο

Την Πόρτα μη Χτυπάς


Anaximandros

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Παραδόξως 10 χρόνια μετα στη λεσχη ειχε επιστρέψει ο θειος. (Οποιος έκανε λεσχη ξέρει τι εστι θείος)

Οχι ρε φιλε, εμεις τα μη-βυσματα δεν ξερουμε τι θα πει "Θειος". >:( Α ρε ΜΓΑΠ που σας χρειαζεται.... ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 22
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

  • Guru

Για το panning, ποια είναι η γνώμη σου; Μετά απ' αυτή τη δουλειά, συνειδητοποίησα ότι έπρεπε να είμαι πιο τολμηρός πάνω σε αυτό, θα ξεχωρίζαν καλύτερα έτσι τύμπανα-κρουστά, ενώ τώρα οτιδήποτε εκτός από μπότα και ταμπούρο, χάνονται. Επίσης, λόγω του ύφους, δεν κομπρέσσαρα καθόλου overhead και room στα τύμπανα, γιατί μετά, ενώ κάπως καθάριζε ο ήχος και αποκτούσαν τα τύμπανα καλύτερη ατάκα, γινόταν πιο ροκ το άκουσμα και αποκτούσαν μία παραπάνω επιθετικότητα.

 

ρίξε μια ματιά παρακάτω, σε κάτι που για ανάλογο θέμα για pan είχα γράψει στον φίλο Φώτη και αν δεν σε καλύψει εδώ είμαι...

 

τώρα το compression στα overhead (και room ειδικά), όντως καλό είναι να το αποφεύγεις... μια εξαίρεση όμως είναι να έχεις χρησιμοποιήσει untransparent επεξεργαστή στα επιμέρους, οπότε η προσθήκη του πλέον flat στα overhead (χωρίς να επέμβεις στην δυναμική περιοχή), μπορεί να σου φανεί χρήσιμη...

 

μια συμβουλή και αν θες την ακούς...

το σωστό panning δυστυχώς δεν γίνεται βάζοντας "απέναντι" τις κιθάρες, ούτε υπολογίζεται με ποσοστά επί τις %... ::)

 

τα "είδωλα" των οργάνων στην στερεοφωνική εικόνα δεν είναι σταθερά κατά την διάρκεια του mix και αλληλοεπηρεάζονται με τα γειτονικά τους (και όχι μόνο) σε κάθε επέμβασή μας... "μετακινώντας" κάποιο με το pan ή ανεβοκατεβάζοντας την έντασή του ή ακόμα ακόμα "πειράζοντας" το συχνοτικά με ένα eq, ήδη έχουμε επηρεάσει ανάλογα και τα υπόλοιπα... κυρίως όμως αυτό που μας ενδιαφέρει.... την συνολική ισορροπία στην στερεοφωνία ώστε η "ενέργεια" να "μοιράζεται", ξεκινώντας πάντα από το κέντρο...

 

οπότε η θέση των οργάνων πρέπει συνεχώς να "διορθώνεται" καθ όλη την διάρκεια του mix μέχρι να καταλήξουμε και μάλιστα  να είναι πάντα αυτό το τελικό μας "χτένισμα" (και καλό είναι αυτό να γίνεται με ξεκούραστα αυτιά... άλλωστε ειδικά μετά τα σαράντα έχει πολύ πλάκα το τι και πως ακούει ο καθένας μας :D ... αν μπει και η κόπωση στη μέση βράστα)...

 

έτσι, όσο πιο απλά μπορώ να το θέσω, το "μυστικό" είναι να αντιμετωπίζεις το mix σαν ακροατής μιας μπάντας... φρόντισε λοιπόν ανά τακτά χρονικά διαστήματα να στήνεσαι στο sweet spot των ηχείων σου (τα ακουστικά εδώ τα ξεχνάς για λίγο) και να προσπαθείς να "δεις" τους μουσικούς σου στον χώρο (κλείνοντας για λίγο και τα μάτια έχεις καλύτερη αντίληψη)... σου ακούγονται σωστά εκεί που θα έπρεπε να είναι και ισορροπημένοι μεταξύ τους?... αν όχι διορθώνεις προσωρινά θέσεις και εντάσεις και πας παρακάτω... εννοείται ότι η χρήση των effects (ειδικά του reverb) λειτουργεί "καταλυτικά" ως προς την αίσθηση της θέσης των "ειδώλων"....

 

η όλη διαδικασία πρέπει να γίνεται σε "ρεαλιστική ένταση" και όχι χαμηλά γιατί οι ρυθμίσεις θα βγουν λάθος... επίσης βοηθά πολύ να ακούς αποσπασματικά γκρουπάροντας τα solo σε ομάδες οργάνων (πχ τις ρυθμικές κιθάρες ξεχωριστά)...το σωστό γκρουπάρισμα των επιμέρους οργάνων είναι σημαντικότατο όχι μόνο για το pan φυσικά...

 

σημαντικό βοήθημα είναι και το να ακούς συχνά και mono / stereo σε  A/B συγκρίσεις... έτσι και δεν θα "θάψεις"  κάτι ξεχασμένο στα άκρα και θα αποφύγεις εύκολα τις "υπερβολές" και το σύνηθες λάθος των περισσότερων που προσπαθώντας να "απλώσουν" την στερεοφωνία δημιουργούν μια "τρύπα" στο κέντρο συσσωρεύοντας "αφύσικη" ενέργεια στα άκρα...  ΠΑΝΤΑ η "ενέργεια" πρέπει να απλώνεται "γραμμικά" χωρίς κενά (πλην περιπτώσεων που το επιδιώκουμε για x λόγους)...

τέλος ένα VST plug in όπου μπορείς να συμβουλεύεσαι (ή και να επεμβαίνεις με σύνεση όμως) στο mid και τα sides του mix σου είναι τo Voxengo MSED... και είναι και free...

 

http://www.voxengo.com/product/msed/

 

δυστυχώς στη νέα σου μίξη δεν απέφυγες την "τρύπα"... θα το διαπιστώσεις εύκολα χρησιμοποιώντας συγκριτικά το reference που σου είχα στείλει... αλλά φυσικά εννοείται ότι όλο αυτό έχει νόημα πέραν της "κολοκυθόπιτας", όπου αν δεν ταιριάζει στις "ορέξεις" σου, αγνοείς τα "παραπάνω" και πας "παρακάτω" χωρίς φόβο και πάθος... όπως ματαείπα το στάδιο του "demo δες τι φτιάχνω" το έχεις ξεπεράσει και μάλιστα με πενιχρά μέσα... 8) :D

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου