Προς το περιεχόμενο

Tα synths-workstations που χρησιμοποίησε ο Yanni


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Θα ανασύρω από το χρονοντούλαπο του NOIZ το θέμα αυτό για να διευκρινίσω δυο πράγματα για τον Yanni που ήταν εφαλτήριο να ασχοληθώ με τη μουσική και τυχαίνει να συνομιλώ με τον πληκτρά του Ming Freeman.

photo.jpg

Ο Yanni δυστυχώς έχει σταματήσει να βγάζει τους επικούς δίσκους που έβγαζε και απλά γυρνά ανά την υφήλιο και κάνει lives. Στο Live at the Albert Hall & στο Acropolis νομίζω πως έπαιζε με M1, στο Forribiden City με Trinity, στο Concert Event με Triton Studio μέχρι και λίγα χρόνια πριν που έβγαλε το δίσκο Truth of Touch. To είδαμε να παίζει και σε μια μοναδική εμφάνιση στην κινεζική πρωτοχρονιά με Roland Fantom X-8, Yamaha Motif(ES-XS). Σήμερα παίζει με Krome ούτε καν Kronos!

Φαίνεται Playback όμως, drums δεν υπάρχουν ενώ ακούγονται ΙΔΙΑ με του Charlie Adams, στο 2:24 ο Ming παιζει χωρίς καλώδια και το Fantom του Yanni ειναι σβηστό... Τα pads και η οθόνη δε φωτίζουν.

Aυτό που με εντυπωσίασε ήταν πως γίνεται οι ήχοι να είναι τοσο.. ίδιοι ανά τα χρόνια. Οπότε η υπόθεση μου μύρισε samplαρισμα και αυτό το επιβεβαίωσε και ο Ming!

Δε μου αποκάλυψε τα synths απ τα οποία έχει πάρει τους ήχους (jv, xv, jd, xr, motif, triton, ποιος ξέρει...) όμως με διαβεβαίωσε πως ΟΛΟΙ οι ήχοι που θα ακουστούν δεν είναι μαμίσιοι από το Krome αλλά ούτε καν edited μαμίσιοι στη user bank, αλλά samples.

 

Ἀεὶ ὁ Θεὸς ὁ Μέγας γεωμετρεῖ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 38
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

O Yanni δεν έπεσε ξαφνικά πάνω στα M1 και άρχισε να παίζει, για την ακρίβεια άρχισε από τους Chameleon.

Chameleon+-+st.jpg

Oι Chameleon δεν είχαν καμιά τεράστια πορεία στο ενεργητικό τους (4 περίπου έτη) έγραψαν 4 δίσκους τον Chaneleon, Techno-color, Balance & Hologram Sky.

Τα κομμάτια που ακούγονται είναι και στους πρώτους δίσκους του Yanni (πχ Optimystique & Chameleon Days). Xρυσές εποχές για το Υαnni που ο ίδιος επέλεξε με τη συμπεριφορά του να παρέλθουν ανεπιστρεπτί!

To χαρακτηριστικό και founder αυτής της μπάντας ήταν ο ντραμερ της o Charlie Adams που ακόμα και σήμερα παίζει κάθε βράδυ σχεδόν live με τον Yanni.  Έκανε κάποια σόλο ενώ γυρνούσε μαζί με το kit του γύρω από έναν άξονα κατά γωνία μεγαλύτερη των 2π rad.

Τώρα  πάμε στο ζουμί για τους συνθάδες. Ο Yanniς έπαιζε με Moog MiniMoog, Arp Odyssey (white version) και φυσικά ένα επιβλητικό Arp Quadra! Τώρα είναι και κάποια organs τα οποία δε γνωρίζω. Για του λόγου το αληθές στο 37:41 μπορούμε να καταλάβουμε περισσότερα πράγματα για το live set up του Καλαματιανού.

Ακόμα ένα βίντεο για να μπείτε κάπως στο πνεύμα της μπάντας.

Τώρα στη σόλο καριέρα.

Το 1987 κυκλοφορεί το Out of Silence ένα ακόμα όμορφο άμπλουμ, στο παρακάτω βίντεο φαίνεται o vintage εξοπλισμός του, προσωπικά μπορώ να διακρίνω ένα E-mu emulator, χρησιμοποίησε στο Live At The Acropolis ένα E-mu emulator III και μια Amiga αν δεν κάνω λάθος προς το τέλος του video.

Τώρα στην παρακάτω φωτογραφία, βλέπουμε ένα 01/Wpro στα αριστερά, το γεγονός ότι τελειώνει σε Fa δίεση προδίδει ότι ειναι 76αρι και βέβαια τα χαρακτηριστικά γράμματα του μοντέλου που έχουν τα digital vintage korg στα δεξιά τους. Στα δεξιά το κόκκινο είναι κάποιο norg?

2628371286_d7f4c3dd24.jpg

Tέλος θα σας στείλω και ένα πρόσφατο βίντεο που πάνω στα kromes θα κάνει μια παρουσίαση κάποιων απ τους ήχους του.

Σε περίπτωση που μάθω από ποια όργανα έχει δανειστεί τα samples που παίζει θα ενημερώσω.

Νά 'στε όλοι καλά!

Ἀεὶ ὁ Θεὸς ὁ Μέγας γεωμετρεῖ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στα βιντεάκια "master class" πουλάει λίγο παπατζιλίκι που δε νομιζω να εντυπωσιάζει κανεναν γνωστη (και η γενικότερη αίσθηση ενισχύεται από το λάιβ χωρις καλωδια).

 

Δηλαδη εντάξει ρε Γιαννη, παιζεις ενα κιμπορντ και ταυτοχρονα παίζουν και άλλα 3-4. Και επίσης έχει κάνει δικό σου key zone split.

 

Αυτά τα εχουμε λύσει με καλωδια των 10€ από τα 80s :P

 

Το σεταπ με τους chameleon το παραδέχομαι. Με τα tritons και τα krome, πολυ κακό για το τίποτα.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εδώ επιβεβαιώνεις neeq αυτό που προείπα.

Xρυσές εποχές για το Υαnni που ο ίδιος επέλεξε με τη συμπεριφορά του να παρέλθουν ανεπιστρεπτί!

Ο Yanni όπως βλέπεις έχει κάνει μια μεγάλη στροφή από τα τεράστια lives (που γίνονταν σπάνια) με τις συμφωνικές αλλά και τον vintage ψηφικό fat ήχο, σε σχεδόν καθημερινά lives με μια 14αμελή μπάντα που ο ήχος της είναι πολύ κατώτερος, συνάμα και οι νέες ενορχηστρώσεις. Φαίνεται δε ότι αυτά σε βάθος χρόνου έχουν καλύτερη οικονομική αποδοτικότητα.

Οι νέοι του δίσκοι ωχριούν μπροστά στους παλιότερους. Κάνει διασκευές στα παλιά ιστορικά τραγούδια από τους πρώτους δίσκους αμαυρώνοντας την επικότητα αυτών των τραγουδιών. Και τα κυκλοφορεί ως νέους δίσκους με διαφορετικό όνομα κλπ.

Με λίγα λόγια εδώ και χρόνια έχει σταματήσει να γράφει μουσική.

Πότε προλαβαίνει να τα κάνει όλα αυτά; Μέσα στο αεροπλάνο;

Αφου 365 μέρες το χρόνο είναι σε περιοδείες.

Ευελπιστώ αυτή η παρακμή στο όνομα του εμπορισμού αργά ή γρήγορα να σταματήσει, γιατί σε ηλικία 3 ετών (17 χρόνια πριν) όταν άκουσα το Within Attraction είπα ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΩ ΣΥΝΘΕΣΑΙΖΕΡ, το οποίο και έγινε αρκετά χρόνια αργότερα με τις δικές μου οικονομίες.

Θέλω να ξανακούσω άλμπουμς όπως το Optimistique, Κeys to Imagination και το Out of Silence.

Ἀεὶ ὁ Θεὸς ὁ Μέγας γεωμετρεῖ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

κατι μου λεει οτι θα κανετε καλη παρεα με τον waterfall!!! ;D O0

Δε ξέρω πόσο πλάκα είναι, κλπ, αλλά ο waterfall είναι ελεύθερος να επιστρέψει στο νοιζ... Αυτό που λες είναι ολίγον άκυρο πιστεύω... :-/
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Μια παρένθεση.

 

Αυτό που "πουλάει" δεν είναι το setup. το οποιοδήποτε setup. Αυτό που "πουλάει" είναι ο Yanni και η μουσική του.

 

Ερώτηση, στα πιο πάνω δεν έχει σημασία το συνολικό - τελικό ηχητικό αποτέλεσμα του ζωντανού;

 

Στις συναυλίες αυτές και όχι μόνο, πάνω από το 90%, αυτοί που θα πάνε, θα πάνε για να ακούσουν μουσική και όχι για να δούνε setup. Για συναυλία μιλάμε, όχι για έκθεση οργάνων.

 

Κατά την γνώμη μου, ο κάθε Yanni και λοιποί... χρησιμοποιούν το setup που μπορούν ή που τους βολεύει καλύτερα και πάρα πολύ καλά κάνουν.

 

Άλλωστε και να αλλάξει το setup, θα προγραμματιστεί εκ νέου, δεν είναι αυτό το θέμα, άτομα και λύσεις υπάρχουν. Χθες έπαιζε με Α, σήμερα παίζει με Β, αύριο θα παίξει με Γ κ.ο.κ., εξαρτάται τι τον βολεύει και αν θέλει.

 

Και για να έρθουμε στο ηχητικό - ενορχηστρώσεις ή όπως αλλιώς σας βολεύει, εγώ θα το έλεγα μοίρασμα των ήχων μιας και μιλάμε για synth.

Σε γενικές γραμμές υπάρχει κάποιο μέτρο στην χρήση των ήχων.

Δηλαδή, όπου θέλει synth ήχους θα παιχτεί από τα synth και όπου θέλει φυσικούς ήχους θα παιχτεί από φυσικά όργανα, βιρτουόζους θα έλεγα.

Όχι βιρτουόζους των setup αλλά της μουσικής - πραγματικούς μουσικούς. Αυτό διαμορφώνει το αποτέλεσμα και δίνει χαρακτήρα.

 

Αυτά και συγγνώμη για την παρένθεση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

κατι μου λεει οτι θα κανετε καλη παρεα με τον waterfall!!! ;D O0

Νομίζω πως θα ήταν χρήσιμη η παρουσία του στο συγκεκριμένο θέμα.
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κύριε Μανώλη για να ξεκαθαρίσω τη θέση μου και οσα προείπα, δεν εχω προβλημα με τα σύνθια του Γιάννη, εξάλλου και κομπλεξικός να ήμουν με τα Κοrg, που δεν είμαι, οι ήχοι που βγάζουν τα synths του Υanni ειναι προϊόν δικού του sampling, από άλλα προς το παρόν άγνωστα συνθς. Οπότε και θα ακουγονταν σχεδόν αυτούσια τα samples στο Krome σε κάθε synth. Άσχετα αν το Krome δε μου άρεσε όταν το δοκίμασα πριν 4 μήνες, ο Yanni  πιστεύω το επέλεξε διότι είναι ελαφρύ και κουβαλά γύρω στα 16 (9 αυτος 6 ο Ming και ενα στο δωμάτιο που διαμένει) σε κάθε πόλη που πάει, οπότε φαντάζομαι για μεταφορικούς ξεκάθαρα λόγους δεν πήρε Kronos. Ένας ακόμα λόγος είναι ότι για πολλά χρόνια δούλευε και με Triton Studoo. Στο κάτω κάτω ίδια δουλειά θα έκαναν με τον τρόπο που τα χρησιμοποιεί. Το πρόβλημα μου είναι η επιλογή που έχει κάνει να ακολουθήσει τον εμπορικό και κερδοσκοπικό δρόμο θυσιάζοντας χρόνο για περιοδείες "κονσέρβες-καρμπον" στον οποίο θα μπορούσε να είχε γράψει αριστουργήματα ή έστω να κανει μεγαλοπρεπή lives όπως τον παλιο καλό καιρό.

Το Live At The Acropolis, ίσως το πιο μεγαλοπρεπές ολων, ειναι το δευτερο μουσικο βιντεο σε πωλησεις ολων των εποχών, πρώτος έρχεται ο Michael Jackson.

.

.

.

Όσον αφορά τον Waterfall, έχω δει υλικό που ανεβάζει, βέβαια στο noiz άρχισα να γράφω πριν λίγες εβδομάδες οπότε δεν το γνωρίζω για να τον κανω και παρέα.  ;D

Ἀεὶ ὁ Θεὸς ὁ Μέγας γεωμετρεῖ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου