Προς το περιεχόμενο
Vasilis135

Αυτοσχεδιασμός σε τζαζ (και όχι μόνο) στάνταρτς

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μήπως θα βοηθούσε να αφήσεις για λίγο τη τζαζ που είναι ιδιαίτερα απαιτητική και να μελετήσεις και άλλα είδη μουσικής? εκτός βέβαια να σε ενδιαφέρει αποκλειστικά η jazz.

 

πχ ο Kenny G έχει μεγάλη δισκογραφία και ιδιαίτερο παίξιμο και υπάρχουν και άλλοι καλλιτέχνες πιο εμπορικοί όπως η Candy Duffler άκου τα γυρίσματα που κάνει (εντάξει παίζει και από τα 5...)

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=4iG78guV3f0

 

 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εγω θα πω δυό πραγματα.

1. υπάρχει σαφής πρόοδος από το προηγούμενο κομμάτι

2. η ένσταση παραμένει στη λέξη "καρφί"

αυτή είναι η αίσθηση που μου δίνουν οι νότες σου.

 

Εγώ πχ που παίζω κιθάρα και πιό σπάνια πλήκτρα τέτοιες μεγάλες νότες σε διάρκεια χωρίς την παραμικρή αλλοίωση δεν θα έπαιζα.

Θα πρόσθετα ίσως κι άλλες δικές μου εκτός παρτιτούρας (διότι δεν μπορώ να μην αυτοσχεδιάσω) και θα άλλαζα χροιές, αναπνοές, τρέμολο, φύσημα.

 

Και στα λέω αυτά επειδή το νήμα μιλάει για αυτοσχεδιασμό.

 

για την ώρα κρατα το 1.

το 2. θέλει χρόνο

 

Αυτό που με χαροποιεί τουλάχιστον, είναι ότι μάλλον την εκπαίδευση μου την έχω βάλει σε ένα δρόμο, κι επιτέλους έφτιαξα μια ρουτίνα διαβάσματος!

Δυστυχώς όταν έπαιζα, είχα την έννοια του "καρφιού" ούτως ώστε να ακουστώ (ως ποιότητα ήχου), όσο το δυνατόν καλύτερα και φυσικά ποιο κουρδισμένα (που και εκεί θέλω να το δουλέψω).

 

Θα ξεκινήσω και τζαζ μαθήματα, και ελπίζω σε κάποιο χρόνο να ξεκολλήσω από το ανιαρό παίξιμο!

 

Σε κάθε περίπτωση καρτώ το 1, και σε ευχαριστώ dimsonic για το χρόνο σου!!

 

O0 O0 :angel: :angel: :angel:

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μήπως θα βοηθούσε να αφήσεις για λίγο τη τζαζ που είναι ιδιαίτερα απαιτητική και να μελετήσεις και άλλα είδη μουσικής? εκτός βέβαια να σε ενδιαφέρει αποκλειστικά η jazz.

 

πχ ο Kenny G έχει μεγάλη δισκογραφία και ιδιαίτερο παίξιμο και υπάρχουν και άλλοι καλλιτέχνες πιο εμπορικοί όπως η Candy Duffler άκου τα γυρίσματα που κάνει (εντάξει παίζει και από τα 5...)

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=4iG78guV3f0

 

Η Candy Dulffer απλά δεν ΠΑΙΖΕΤΑΙ...Μεγάλη σαξοφωνίστρια, τι να λέμε!!

Το πρόβλημα μου είναι, τόσο καιρό δεν είχα μια σωστή διδασκαλία...οπότε το να το βάλω σε μια ρουτίνα το διάβασμα μου θα με βοηθήσει τα μέγιστα. Δηλαδή το στυλ και η ερμηνεία, μάλλον θα με συναντήσουν λίγο αργότερα...αλλά έτσι είναι η ζωή!

 

:P :angel: O0

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

κοίτα η λύση είναι εξάσκηση εξάσκηση.

Βάλε τα κομμάτια που έπαιξες και παίζε τα κάθε μέρα.

Να δεις που σιγά σιγά θα βαρεθείς να χτυπάς τις νότες και θα πάει το χέρι σου να βάλεις κάτι άλλο.

 

Δυστυχώς θέλει χρόνο. Κερδίζεις χρόνο, χάνοντας χρόνο σε εξάσκηση.

 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

κοίτα η λύση είναι εξάσκηση εξάσκηση.

Βάλε τα κομμάτια που έπαιξες και παίζε τα κάθε μέρα.

Να δεις που σιγά σιγά θα βαρεθείς να χτυπάς τις νότες και θα πάει το χέρι σου να βάλεις κάτι άλλο.

 

Δυστυχώς θέλει χρόνο. Κερδίζεις χρόνο, χάνοντας χρόνο σε εξάσκηση.

 

Ευχαριστώ και πάλι!

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φιλε Μπιλ,οι ανθρωποι που μιλησαν παραπανω ξερουν καλα τι λενε.Θα σε βοηθησουν πολυ οι "υποδειξεις" τους.

Του λογου μου δεν κατεχω το ειδος.

Θα σου πω λοιπον πως το ακουω καθαρα ως ακροατης.

Εχεις αρκετες "νοτες" σε γενικες αλλα χρειαζεται να μπεις πιο μεσα στο υφος.

Να παιξεις με το χρονο,τις αξιες,τις παυσεις,πιο "βρωμικα" δηλ.και οχι τοσο γραμμικα και ευθεια.

Νομιζω θα σε βοηθησει να μελετησεις μπλουζ,μπαλαντες,να αυτοσχεδιασεις χωρις να σκεφτεσαι το λαθος.Τα ιδια που παιζεις θα δειξουν ακομα πιο καλα.

Εμφαση στη νοτα,αν το λεω σωστα.

Δεν ειναι ευκολο,κι ας φαινεται αλλα εφοσον γουσταρεις,αξιζει πιστευω.

 

Κατι τετοια εννοω(τα εχεις χιλιοακουσει το ξερω,αλλα ειναι τοσο ωραια ρε γμτο(:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Να παιξεις με το χρονο,τις αξιες,τις παυσεις,πιο "βρωμικα" δηλ.και οχι τοσο γραμμικα και ευθεια.

Νομιζω θα σε βοηθησει να μελετησεις μπλουζ,μπαλαντες,να αυτοσχεδιασεις χωρις να σκεφτεσαι το λαθος.Τα ιδια που παιζεις θα δειξουν ακομα πιο καλα.

Αμήν!

 

Το θέμα που εγώ ως χαζός ακροατής διαπιστώνω, είναι ότι ενώ μπορεί να έχεις τα εργαλεία, δεν μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις αποτελεσματικά.

Διαβάζεις τις λέξεις σωστά, μα δεν μπορείς ακόμα να τις εκφέρεις με τρόπους που θα έδιναν νόημα στο κείμενο που τις περιέχει.

 

Διαβάζεις ποίημα με flat απαγγελία, και .... αντί να δώσεις σε κάθε φράση του ιδιαίτερο νόημα, αφαιρείς το νόημα από το όλον με την απλή απαγγελία σου.

 

Το θέμα αυτό είναι το σημαντικότερο κατά την γνώμη μου, και προηγείται της εκμάθησης όλο και περισσότερων εργαλείων.

Λέγεται PHRASING.

Το άλφα και το ωμέγα.

 

Από το πρώτο εργαλείο (κλίμακα-φράση, κλπ) που μαθαίνει κάποιος πρέπει να μπορεί να το κάνει κάτι, να το χρησιμοποιήσει ΦΡΑΖΑΡΟΝΤΑΣ.

 

Βάλε το phrasing στην καθημερινή σου μελέτη και θα δεις άμεσα αποτελέσματα.

 

Δεν θα γίνεις φοβερός αμέσως βέβαια, αλλά θα δεις μια περίεργη μεταμόρφωση όταν ακούσεις τι έπαιξες.

Η αίσθηση ότι κάτι αλλάζει, έρχεται γρήγορα.

 

Όσο πιο πολύ το δουλεύεις, τόσο περισσότερο θα παίζεις εσύ, και όχι ένα vst.

 

Αξίζει τον κόπο!

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φιλε Μπιλ,οι ανθρωποι που μιλησαν παραπανω ξερουν καλα τι λενε.Θα σε βοηθησουν πολυ οι "υποδειξεις" τους.

Του λογου μου δεν κατεχω το ειδος.

Θα σου πω λοιπον πως το ακουω καθαρα ως ακροατης.

Εχεις αρκετες "νοτες" σε γενικες αλλα χρειαζεται να μπεις πιο μεσα στο υφος.

Να παιξεις με το χρονο,τις αξιες,τις παυσεις,πιο "βρωμικα" δηλ.και οχι τοσο γραμμικα και ευθεια.

Νομιζω θα σε βοηθησει να μελετησεις μπλουζ,μπαλαντες,να αυτοσχεδιασεις χωρις να σκεφτεσαι το λαθος.Τα ιδια που παιζεις θα δειξουν ακομα πιο καλα.

Εμφαση στη νοτα,αν το λεω σωστα.

Δεν ειναι ευκολο,κι ας φαινεται αλλα εφοσον γουσταρεις,αξιζει πιστευω.

 

Κατι τετοια εννοω(τα εχεις χιλιοακουσει το ξερω,αλλα ειναι τοσο ωραια ρε γμτο(:

 

 

Φίλε gvour καταρχήν να σε ευχαριστήσω που μπήκες στον κόπο, να ακούσεις την ηχογράφηση μου και φυσικά να γράψεις τις σκέψεις μου!

 

Θέλω κι εγώ, όταν παίζω να μη σκέφτομαι τόσο πολύ, όπως πολύ όμορφα το αντιλήφθηκες, να βάλω κι άλλα ρυθμικά κι εκφραστικά μέσα στο παίξιμο μου, και γενικά να παίξω πιο "μουσικά". Σίγουρα μου λείπει μελέτη (στοχευμένη) και φυσικά ώρες πτήσης στο εργαλείο!

Γουστάρω πολύ το σαξόφωνο, και θα συνεχίσω να το υπηρετώ το μόνο σίγουρο!!

 

Όσο για προτεινόμενα άσματα, τι να πω;!!

Θα τα ακούσω με μεγάλη ευχαρίστηση!!

 

O0

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αμήν!

 

Το θέμα που εγώ ως χαζός ακροατής διαπιστώνω, είναι ότι ενώ μπορεί να έχεις τα εργαλεία, δεν μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις αποτελεσματικά.

Διαβάζεις τις λέξεις σωστά, μα δεν μπορείς ακόμα να τις εκφέρεις με τρόπους που θα έδιναν νόημα στο κείμενο που τις περιέχει.

 

Διαβάζεις ποίημα με flat απαγγελία, και .... αντί να δώσεις σε κάθε φράση του ιδιαίτερο νόημα, αφαιρείς το νόημα από το όλον με την απλή απαγγελία σου.

Το θέμα αυτό είναι το σημαντικότερο κατά την γνώμη μου, και προηγείται της εκμάθησης όλο και περισσότερων εργαλείων.

Λέγεται PHRASING.

Το άλφα και το ωμέγα.

 

Από το πρώτο εργαλείο (κλίμακα-φράση, κλπ) που μαθαίνει κάποιος πρέπει να μπορεί να το κάνει κάτι, να το χρησιμοποιήσει ΦΡΑΖΑΡΟΝΤΑΣ.

 

Βάλε το phrasing στην καθημερινή σου μελέτη και θα δεις άμεσα αποτελέσματα.

 

Δεν θα γίνεις φοβερός αμέσως βέβαια, αλλά θα δεις μια περίεργη μεταμόρφωση όταν ακούσεις τι έπαιξες.

Η αίσθηση ότι κάτι αλλάζει, έρχεται γρήγορα.

 

Όσο πιο πολύ το δουλεύεις, τόσο περισσότερο θα παίζεις εσύ, και όχι ένα vst.

 

Αξίζει τον κόπο!

 

Aγαπητέ fusiongtr, αυτή ακριβώς είναι η αδυναμία μου. Η ανύπαρκτη ενασχόληση μου με το λεξιλόγιο/φραζάρισμα...Αυτό το χρόνο, θα το εντάξω στη μελέτη μου φυσικά, ούτως ώστε να ξεκολλήσω από αυτό το γραμμικό-ανιαρό παίξιμο και να γίνει πιο μουσικό το όλο πράγμα.

 

Μπορείς να πεις λίγες λέξεις με τόσο ωραίο τρόπο, κι αντίστροφα τόσες πολλές με τόσο βαρετό τρόπο...που αλλάζει όλο το κείμενο!!

Αυτή η ηχογράφηση, ήταν για μένα crash test, και η ανάδειξη των ελλείψεων μου σε στόχους για τη μελέτη μου!!

Ευχαριστώ κι εσένα φυσικά, για την απάντηση σου!!

 

Να είστε όλοι καλά παίδες!!

 

:angel: O0

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Aγαπητέ fusiongtr, αυτή ακριβώς είναι η αδυναμία μου. Η ανύπαρκτη ενασχόληση μου με το λεξιλόγιο/φραζάρισμα...Αυτό το χρόνο, θα το εντάξω στη μελέτη μου φυσικά, ούτως ώστε να ξεκολλήσω από αυτό το γραμμικό-ανιαρό παίξιμο και να γίνει πιο μουσικό το όλο πράγμα.

 

Μπορείς να πεις λίγες λέξεις με τόσο ωραίο τρόπο, κι αντίστροφα τόσες πολλές με τόσο βαρετό τρόπο...που αλλάζει όλο το κείμενο!!

Αυτή η ηχογράφηση, ήταν για μένα crash test, και η ανάδειξη των ελλείψεων μου σε στόχους για τη μελέτη μου!!

Ευχαριστώ κι εσένα φυσικά, για την απάντηση σου!!

 

Να είστε όλοι καλά παίδες!!

 

:angel: O0

 

Καλημέρα και από μενα.

 

Τόσα χρόνια έπαιζα κιθάρα κυρίως ως αυτοδίδακτος και είχα την τύχη να είμαι σε κάποιες μπάντες με καλούς σπουδαγμένους παίκτες από τους οποίους πήρα πολλά. Το μετάνιωσα που δεν έκανα μαθήματα από την αρχή και έπρεπε να ανακαλύψω κάποια πράματα στην πορεία.

 

Πριν δεκαπέντε μήνες περίπου μου τη βάρεσε να πάρω τρομπέτα κυρίως λόγω του Γιώργου Αβραμίδη που θαύμαζα παίζοντας μαζί του στους Εκμεκ και του ότι υπήρχε φιλαρμονική στην Ιερισσό και μου πρότειναν να συμμετάσχω.

 

Τι βλέπω γενικά από τη φάση: το πνευστό είναι άλλη υπόθεση. Θελει πολλή μελέτη μέχρι να βγει απλά ήχος και τον ήχο δε σταματάς να τον δουλεύεις ποτέ.  Με βοήθησε η κιθάρα γιατί έχω φράσεις στόχους αλλά θα σταθώ σε ένα πράγμα. Στην αρχή πρέπει να παίξεις σαν κλασσικός. Δηλαδή θέλει νότες καρφί. Ο μαεστρος στη φιλαρμονικη μου ελεγε μην παιζεις dirty παιξε καθαρά. Θεωρώ ότι πρώτα θα μάθεις την α-β μετά λέξεις μετά προτάσεις και μετά θα γράψεις μυθιστόρημα και ίσως  κάποτε ποίηση. Εγώ μεγάλωσα, δεν έχω τέτοιο στόχο αλλά σίγουρα απολαμβάνω τη διαδικασία. Απλά ήθελα να παραθέσω την οπτική γωνία ενός ακόμα αρχάριου πνευστού...

 

Επομένως φίλε Bill είσαι πιο μπροστα από μενα κατα τρεισημισυ χρόνια αλλά άκου εδώ τους φίλους και δε θα χάσεις! Το θεμα ειναι να σε τραβαει να συνεχισεις και σιγουρα εχεις τη θεληση οποτε ερχονται και τα καλύτερα!

 

Επίσης... Αν έχεις χρόνο και μπορείς βρες έναν δάσκαλο να σε εμπνέει και ας είναι και για δυο φορές το μήνα μόνο.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση



×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε.