Προς το περιεχόμενο

Δίλλημα και πνευματικά δικαιώματα


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Moderator

Φαντάζομαι ότι έτσι όπως θέτει το θέμα ο OP , δεν το τοποθετεί νομικά, αλλά  ηθικά ή πιο σωστά «καλλιτεχνικά».

 

Έχοντας υπάρξει μέλος μπάντας, που έχει γράψει πρωτότυπα (δικά της)  τραγούδια έχω να παρατηρήσω πως μια σύνθεση συνεργασίας , έχει inputs από ΟΛΟΥΣ, ακόμα και από τον ντράμμερ , που η μόνη του συνεισφορά ίσως  να ήταν εκείνο …….το rim shot …..σε εκείνο το σημείο.

 

Με έχω πιάσει σε πολλά τραγούδια (δεν μιλάω για συμφωνικά έργα- αλλά για απλά εμπορικά τραγούδια) να εκστασιάζομαι με σημεία, που σαφώς δεν έχουν καμία ιδιαίτερη αξία στο συνολικό κομμάτι, συνήθως  περνάν απαρατήρητα….αλλά για εμένα χαρακτηρίζουν το κομμάτι.

 

Σε ένα συλλογικό έργο, για εμένα, ως πηγή έμπνευσης αποτελεί το οτιδήποτε, ακόμα και εκείνος/η  (π.χ. ο καφετζής του studio) που ήταν απλά στο δωμάτιο και φορούσε εκείνο το ρούχο…..και απλά  πέρασε από εκεί να αφήσει τους καφέδες.

 

Σε μια άλλη παραγωγική διαδικασία, σε διαφορετικό χρόνο ή χώρο ή με άλλα άτομα , κανένα τραγούδι δεν θα ήταν το ίδιο.

 

Φιλοσοφικά εξετάζοντας το θέμα, πιστεύω πως σε ένα κομμάτι μπάντας, όλοι έχουν μέρος στη σύνθεση.

 

Νομικά……ναι θα γινόμουν πιο πεζός, και η γνώμη μου θα προσαρμοζόταν ανάλογα….με το ποιός με πλήρωνε. ;D ;D ;D

 

Η γνώμη μου για το θέμα:

 

Συζήτά το ήπια  με τα άλλα μέλη της μπάντας, και αποφασίστε τι και πως από κοινού.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 27
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

 

Έχοντας υπάρξει μέλος μπάντας, που έχει γράψει πρωτότυπα (δικά της)  τραγούδια έχω να παρατηρήσω πως μια σύνθεση συνεργασίας , έχει για εμένα, ως πηγή έμπνευσης το οτιδήποτε, ακόμα και ο καφετζής του studio που απλά  πέρασε από εκεί να αφήσει τους καφέδες.

Ευχαριστώ θερμά, αλλά ας μου δίνατε και κανένα πουρμπουάρ πριν με ξαποστείλετε ... >:(

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λάκη, οποτε θες καφέ, σφύρα να σου ψήσω έναν τούρκικο.

 

 

Αλλά....θέλω κρεντιτς ...ΟΚ?

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Θα δευτερολογήσω  ;D.

 

Έχοντας έρθει σε επαφή , με πολλούς καλλιτέχνες ή «καλλιτέχνες» (λόγω φωτογραφίας κυρίως) θα σας πω τι παρατηρώ ότι γίνεται συνηθως.

 

Τραγουδιστές , κυρίως του λαϊκού ρεπερτορίου, μη έχοντας ιδέα από μουσική «γράφουν» κομμάτια (τι γράφουν δηλαδή, μια μελωδία…που σφύριξαν στο ντουζ ;D).

 

Πηγαίνουν σε ένα studio, όπου το τζιμάνι ο στουδιάς, θα τους κάνει την ενορχήστρωση , θα τους ηχογραφήσει, θα παίξει τα άργανα. θα τους βάλει και ακορντα (που λεει και το θεμα μας)  θα τους βάλει και κανα ήχο στο τριτον….αντε και λιγο ρεβερμπ στη φωνή ;D ;D ;D…..και από μια μπούρδα σφύριγμα….. γυάλισε το από εδώ, γυάλισε το από εκεί…..αντε κάπως στέκεται (ειδικά με τις χαζομάρες που κυκλοφορούν τώρα)

 

Φυσικά, συνθέτης θα φαίνεται …..ο σφυρίξας, (και φυσικά επίσης ο στουδιάς , που στη ουσία αυτός έκανε το κομμάτι- ΔΕΝ έχει κανένα πρόβλημα με το θέμα….μιας και πληρώθηκε και βαθιά μέσα του ξέρει ότι δεν θα γίνει τιποτα με αυτό ;D).

 

Στα δικά μου κομμάτια, τα παίζω όλα μόνος μου.

 

Όταν όμως τα πρόβαρα π.χ. με κανονικό ντραμμερ ή  κανονικό μπασίστα ή κανονικό μουσικό ;D ;D……..ήταν ΑΛΛΟ πράγμα. (και ναι μπορεί να μην άλλαξε η μελωδία….αλλά το κομμάτι πέρασε σε άλλο επίπεδο).

 

Ανέπνεε ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Ποια αντίστοιχη περίπτωση; Είχατε και εσείς χιτάκι;

 

Τίποτε δεν οφείλει "η μπάντα" διότι (μάλλον πρέπει να σου το πει κάποιος) η "μπάντα" δεν υπάρχει μέχρι να αποκτήσει κάποιο είδος νομικού προσώπου. Μέχρι τότε είναι φιλίες, αγάπες, υποσχέσεις και λοιπά ροζ πράγματα που (συνήθως) δεν έχουν καμία βαρύτητα αν και όταν φτάσουν τα πράγματα σε κάποιο κρίσιμο σημείο.

 

Δεν καταλαβαινω προς τι το ειρωνικο του υφους σου .  Δηλαδη αν το τραγουδι δεν ειναι χιτάκι (<- τι σημαινει αυτο στην Ελλαδα πες μου...) δεν ισχυουν 5 κανονες ευγενειας/καλης συνεργασιας? Η αντιστοιχη προσφατη περιπτωση για την δικια μου ερασιτεχνικη μπαντα (που τα δικαιωματα με την νομικη εννοια τα γραφει στα @@ της αλλα το ηθικα οχι) ειναι οτι ενα μελος που συνεισεφερε σε μερικα κομματια αποχωρησε. Ποιος κανει χιτακια πια και ποιος βγαζει λεφτα απο τις ηχογραφησεις το 2017 ? σοβαρα...

 

Ο ΟΡ μιλαει για ηθικη οχι για χρημα.

 

Περι μπαντας.... Δεν ειμαι 18 χρονων , δεν χρειαζομαι να μου καποιος οποιοσδηποτε "να πει κατι". Η μπαντα οπως οποιαδηποτε ερασιτεχνικη ομαδα λειτουργει με καποιους κανονες.Συνηθως ηθικους, λογικης και καλης λειτουργιας. Ακομη και οι φιλιες, οι αγαπες και οι υποσχεσεις που για σενα δεν εχουν βαρυτητα , λειτουργουν με καποια λογική και κανονες συμπεριφορας.

 

Οταν το μη-χιτακι σου το δινεις ακομη και στους φιλους σου να το ακουσουν, το να αποκρυπτεις οτι ενα μερος του κομματιου ανηκει σε καποιον εκτος μπαντας ειναι τουλαχιστον ηθικα μεμπτο. 

 

 

Warwick Corvette $$ 5-str ||  Powered by EBS Reidmar || Tο συγκρότημά μου : https://115db.bandcamp.com/releases ||  https://www.facebook.com/115db.band/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο ΟΡ μιλαει για ηθικη οχι για χρημα.

 

Και εγώ για ηθική μίλησα.

Είδες να γράφω κάτι για χρήμα;

Αυτοί που τα παρατάνε (σε οτιδήποτε) δεν δικαιούνται να αποζητούν αναδρομικά προνόμια.

Για χρήματα (για τα οποία όμως δεν μίλησα), δεν υπάρχει θέμα συζήτησης.

 

Επίσης, για ποιο λόγο πιστεύεις ότι σε ειρωνεύτηκα; Εσύ δεν έγραψες "αντίστοιχη περίπτωση"; Τι αντίστοιχο έχει δηλαδή; Επίσης, ποιος σου είπε ότι μετά το 18ο της ηλικίας έχεις απαραιτήτως τη ρεαλιστική προσέγγιση που απαιτείται στη διαχείριση τέτοιων ζητημάτων; Από τα γραφόμενά σου, τα οποία αποπνέουν ένα καθαρά ρομαντικό πλαίσιο σκέψης εφ' όσον προσωποποιείς την "μπάντα", είναι ολοφάνερο πως (σε κάποιο ποσοστό, έστω) δεν σκέπτεσαι όπως πρέπει (δηλαδή "είναι πρέπον", όχι "είναι υποχρεωτικό").

 

Υπάρχουν άνθρωποι, όχι στο 18ο αλλά στο 68ο έτος της ηλικίας τους, που αποφεύγουν αυτά τα δυσάρεστα αλλά απαραίτητα συμπεράσματα. Και εγώ που στα γράφω δεν είμαι αρκετά ρεαλιστής... να.. δες τι θα γράψω σε λίγο.

 

@LK

Παρεξηγήθηκα, να νομίσετε πως είμαι ενάντια στην ιδέα της "μπάντας" και των αρετών αυτής. Αντίθετα, ακούω μπάντες και έχω επίγνωση των θαυμάτων που επιτελούνται με την κατάλληλη χημεία σε όλη τη ζωή μου. Αλλά αυτό δεν έχει κάποια σχέση με παρεξηγήσεις για "πνευματικά δικαιώματα". Καλώς ή κακώς, όλες οι μπάντες που μπορώ να θυμηθώ έχουν έναν (άντε δύο) αρχηγούς και κάποιους άλλους "μόνιμους σεσιονάδες". Διάβαζα πρόσφατα για τους Smiths και το γεγονός πως είχαν αποφασίσει μεταξύ τους (ο κιθαρίστας και ο τραγουδιστής) ότι οι υπόλοιποι δύο θα λαμβάνουν έκαστος το 10% των κερδών (το 80% θα πήγαινε... εχμμμ... σε αυτούς). Σε δικαστική διαμάχη που έλαβε χώρα, πολλά χρόνια μετά τη διάλυση του συγκροτήματος, εν' μέρει δικαιώθηκαν, αλλά δεν είναι πλέον φίλοι μεταξύ τους.

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Και εγώ για ηθική μίλησα.

 

@LK

Παρεξηγήθηκα, να νομίσετε πως είμαι ενάντια στην ιδέα της "μπάντας" και των αρετών αυτής. .....

 

Εγώ προσωπικά δεν σε παρεξήγησα, μιας και πρώτον δεν θεώρησα αυτό που έγραψες ως την άποψη σου για τις μπάντες και το βασικότερο, αυτό που έγραψα, δεν ήταν απάντηση σε αυτό που έγραψες  :D

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Αλλη κουβεντα αν μιλαμε ΝΟΜΙΚΑ (δεν δικαιουσαι το παραμικρο αν δεν υπαρχει η μπαντα καπου επισημα οπως σου ειπαν και πιο πριν)

Και αλλη αν μιλαμε ΗΘΙΚΑ.ΙΣΩΣ θα επρεπε να αναφερθεις στα credits αν και δεν εγραψες τη μελωδια που χαρακτηριζει ενα κομματι.

 

Εχει κανενας input στον Mustaine να τον πειραξουμε λιγο με το  θεμα;;;

"The Tone Is In The Gear.....The Skill Is In The Hands"

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτοί που τα παρατάνε (σε οτιδήποτε) δεν δικαιούνται να αποζητούν αναδρομικά προνόμια.

 

Επίσης, για ποιο λόγο πιστεύεις ότι σε ειρωνεύτηκα; Εσύ δεν έγραψες "αντίστοιχη περίπτωση"; Τι αντίστοιχο έχει δηλαδή; Επίσης, ποιος σου είπε ότι μετά το 18ο της ηλικίας έχεις απαραιτήτως τη ρεαλιστική προσέγγιση που απαιτείται στη διαχείριση τέτοιων ζητημάτων; Από τα γραφόμενά σου, τα οποία αποπνέουν ένα καθαρά ρομαντικό πλαίσιο σκέψης εφ' όσον προσωποποιείς την "μπάντα", είναι ολοφάνερο πως (σε κάποιο ποσοστό, έστω) δεν σκέπτεσαι όπως πρέπει (δηλαδή "είναι πρέπον", όχι "είναι υποχρεωτικό").

 

 

Αυτοί που τα παρατάνε, πραγματι δεν εχουν ερεισμα οταν ζητουν αναδρομικά αλλά η μπαντα -για μενα- οφείλει να τους αναφέρει καπου. Στα credits ? ok Στο featured ? παλι οκ ! ομως αφου συνεισεφεραν πρεπει να αναφέρονται.  Ειναι ισως θεμα ρομαντισμου οπως λες κτλ. Όμως οταν μιλαμε  για χομπυ , για ερασιτεχνικες ομαδες που 99% φορες δεν θα βγαλουν ουτε τα λεφτα απο τις προβες τοτε τα συγκροτηματα  οφειλουν να λειτουργουν λιγοτερο επιθετικους απο οτι ενα δικαστηριο. Καποιος φευγει, αντικαθισταται και οι υπολοιποι αν εχει συνεισφερει το αναγνωριζουν καπου. ειναι πολυ απλο- για μενα.

 

Οταν ο φιλος μιλαει για χιτακι πιστευεις οτι ειναι πραγματικα χιτακι ? Δηλαδη θα γινει γνωστο ? θα βγαλει η μπαντα χρηματα? αν ηταν δεν θα ειχε νομικη καλυψη η μπαντα με συμβολαιο και δικηγορους? ας μας πει ποιο κομματι/μπαντα ειναι να κρινουμε ποσο γνωστο ειναι.

 

Αυτο που θελω να πω ειναι οτι οι περισσοτεροι ειμαστε σε ερασιτεχνικες παρεες που κανουμε το χομπυ μας για ετσι μας αρεσει και γιατι κατι πρεπει να ειναι πιο χρωματιστο μεσα στην βδομαδα.Η αντιστοιχια ειναι οτι το 99% του κοσμου και νομιζω το 100% αυτων που δεν εχουν συμβολαιο και νομικη υποσταση στα συγκροτηματα τους δεν παιζουν για τα λεφτα αρα οι αποχωρήσεις μελων ειναι καπως αντιστοιχη φαση, την οποια περνάμε ολοι.

 

Πιθανως να εχω παρεξηγησει τον τροπο που γραφεις, αν πραγματικα σου προκαλει εκπληξη που νομιζω οτι με ειρωνευτηκες, ο γραπτος λογος δεν βοηθαει παντα.

Warwick Corvette $$ 5-str ||  Powered by EBS Reidmar || Tο συγκρότημά μου : https://115db.bandcamp.com/releases ||  https://www.facebook.com/115db.band/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

....

Συνθέτης είναι αυτός με την μελωδία και στιχουργός ο τύπος με τα λόγια.

....

 

Αυτό δεν το καταλαβαίνω.

Για ποια μελωδία μιλάμε?

Όλες τις φωνητικές γραμμές για παράδειγμα?

Ακόμα κι έτσι να ήταν τα περισσότερα κομμάτια είναι παραπάνω από αυτό.

 

Ας πάρουμε για παράδειγμα τον Mustaine που ανέφερε ο leon7pap , στον οποίο οι Metallica έδωσαν credits μέχρι και τον 2ο δίσκο.

Διαβάζω μάλιστα ότι στο Phantom Lord συνεισέφερε ένα riff.

Του το έδωσαν το credit όμως....τώρα τι ποσοστό πήρε από τα πνευματικά δικαιώματα δεν έχω ιδέα.

 

Και θα ήθελα να κάνω στον trolley μια υποθετική ερώτηση:

Έστω ότι ο Mustaine δεν είχε απολυθεί από τους Metallica, αλλά τα είχε παρατήσει.

Δε θα έπρεπε να τα πάρει τα credits?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου