Προς το περιεχόμενο

Φιλοσοφικές αναζητήσεις περι mixing,mastering κλπ


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Παιδιά καλημέρα. Οφείλω να ζητήσω μια συγγνώμη που δεν έγινα κατανοητός και η ευθύνη είναι καθαρά δική μου.

Όταν έγραφα "καλλιτέχνης" δεν αναφερομουν αποκλειστικά στους δημιουργους/συνθέτες ενός έργου,αλλά σε οποιονδήποτε (όπως και να λέγεται αυτός) αναλάμβανε αυτην την διαδικασία.

Και εκεί εντάσσεται η τοποθέτηση μου(μιας και αναφέρθηκε και πιο πάνω), η διαδικασία της μίξης και του τελικού μάστερ κατά την γνώμη μου ,ίσως δεν θα έπρεπε να μας απασχολεί τεχνικά αλλά καλλιτεχνικά.

Θεωρώ πως η τόσο τεχνική προσέγγιση της παραγωγικής διαδικασίας έχει μακελεψει την δημιουργικότητα, με αποτέλεσμα τόσα διαφορετικά είδη μουσικής να ακούγονται σαν ένα.

Οφείλω να ομολογήσω πως ακόμη υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις πάντως, οι οποίες αφενός είναι σαν να μην υπάρχουν και αφετέρου τείνουν να εξαλειφθούν μέσα σ'αυτό το αβυσσαλέο κυνήγι της τελειότητας του ήχου.

Η οποία "τελειότητα" τι είναι τελικά και γιατί να μας αφορά όλους κατά τον ίδιο τρόπο;

Η δημιουργία δεν θα έπρεπε να σταματά στην σύνθεση και στην ενορχήστρωση αλλά να συνεχίζεται σε όλη την παραγωγική διαδικασία, όχι μερικώς αλλά σε ολόκληρο το φάσμα της.

Αυτός είναι και ο λόγος πιστεύω που η μουσική μας δίνει την εντύπωση ότι εξελίσσεται, αλλά δεν είναι τίποτα παραπάνω από εντύπωση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θεωρώ πως η τόσο τεχνική προσέγγιση της παραγωγικής διαδικασίας έχει μακελεψει την δημιουργικότητα, με αποτέλεσμα τόσα διαφορετικά είδη μουσικής να ακούγονται σαν ένα.

 

Μαλλον δεν ακους αρκετη μουσικη και αρκετα ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ μουσικη.

 

Εκτος και αν εχεις καποια ΑΠΤΑ παραδειγματα απο εντελως διαφορετικα ειδη μουσικης που ακουγονται σαν ενα ωστε να καταλαβουμε τι εννοεις.

 

Προσωπικα πιστευω οτι ειτε εχεις μπερδευτει ,ειτε δεν μπορεις να εκφρασεις ακριβως αυτο που θες να πεις.

 

Η μιξη και το mastering παντως ειναι ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ λογος που καποιο τραγουδι ακουγεται το ΙΔΙΟ με καποιο αλλο.....

 

Στην εποχη μας γινονται ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΕΣ παραγωγες με ιδιαιτερο στυλ και σιγουρα υπαρχει η μεγαλυτερη ΠΟΙΚΙΛΙΑ και ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ σε ΗΧΟ και στυλ παραγωγης στην ΙΣΤΟΡΙΑ της μουσικης.

 

Και φυσικα οι παραγωγες αυτες δεν γινονται....αυτοματα ... βαζοντας ενα ......plug in σε ενα DAW...ή χρησιμοποιοωντας ενα preset  που ειδαμε σε ενα βιντεο tutorial στο youtube....

 

Το γεγονος οτι το 24καναλο εχει αντικατασταθει απο ενα DAW (αν και ακομα γινονται κατα κορον ηχογραφησεις  σε ταινιες) και το οτι εκτος απο hardware υπαρχει και software για compression,eq & αλλα effects δεν σημαινει ΑΠΟΛΥΤΩΣ τιποτα....ουτε φυσικα "ισοπεδωνει" την μουσικη οπως καποιοι ισχυριζονται.

 

Ουτε φυσικα ειναι ΟΛΑ τα mastering στα "κοκκινα" ,αλλα ακομα και αυτα που ειναι ΔΕΝ ακουγονται το ιδιο,ουτε σημαινει οτι ενα πολυ ΔΥΝΑΤΟ mastering ειναι αναγκαια και "κακο" ή "ισοπεδωτικο",το γεγονος οτι πλεον ΜΠΟΡΟΥΜΕ να εχουμε δυνατα mastering χωρις παραμορφωσεις και κλιπαρισματα μονο ΚΑΛΟ το θεωρω προσωπικα.....in fact ολοι οι "παλιοι πΓοιοτικοι παραγωγοι που δουλευαν τοτε που ο κοσμος δεν ειχε πονηρια και ετρωγεΝ ψωμιΝ και ελιαΝ  ;D " που ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ προσπαθουσανε να επιτυχουνε θα εδιναν και το...δεξι τους χερι για να ειχανε αυτοι την δυνατοτητα στα 50s,60s ,70s & 80s... ;)

 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
Οπότε σε μια εποχή που όλοι κοιτάμε την ίδια οθόνη και ακούμε απο τα ίδια ήχεία , πως περιμένεις να υπάρχει έδαφος για φρέσκα πράγματα (μιλώντας περισσότερο για το mainstream).

 

αν και κατανοώ τι θες να πεις, δεν παύουμε (ευτυχώς) να ακούμε με ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ αυτιά... το ότι τους "επιτρέπουμε" να υιοθετούν συγκεκριμένες συμπεριφορές ως αποτέλεσμα της συνεχούς βιωματικής μας διάδρασης και σε αυτό το επίπεδο, βαραίνει πρωτίστως την ΑΤΟΜΙΚΗ μας ευθύνη ως προς τις τελικές μας επιλογές...

 

ε πως να το κάνουμε... το προσωπικό "φίλτρο" με το οποίο διυλίζουμε την άπλετη πληροφορία και ο τρόπος που το αξιοποιούμε καθορίζει και την όποια μας ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ αλλά και ανθρώπινη "ποιότητα" μας και σε αυτό το επίπεδο...

 

ναι είμαστε όλοι ίσοι όχι ίδιοι όμως (ευτυχώς)... ;)

 

 

 

ΥΓ. το μεγαλύτερο διάστημα που βρέθηκα στα τα περί μουσικής παραγωγής (σε διάφορα επίπεδα) στην Ελλάδα, ο μέσος όρος των απαιτήσεων μιας καλοπληρωμένης "λαϊκής" παραγωγής (την επιλέγω κυρίως γιατί αποτελούσε το μεγαλύτερο κομμάτι της μουσικής βιομηχανίας), ήταν το "κάνε μου τον ήχο του Φοίβου" και ήταν όλοι ευτυχισμένοι... και σε αυτό δεν έφταιγε ότι "ακούγαμε από τα ίδια ηχεία" (και στα άλλα είδη ενώ οι συμπεριφορές απλά βελτιώνονταν, δυστυχώς ως κανόνας απείχαν επαρκώς από  την πρωτότυπη δημιουργία έστω και σαν πρωταρχική επιθυμία)...

 

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αν και κατανοώ τι θες να πεις, δεν παύουμε (ευτυχώς) να ακούμε με ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ αυτιά... το ότι τους "επιτρέπουμε" να υιοθετούν συγκεκριμένες συμπεριφορές ως αποτέλεσμα της συνεχούς βιωματικής μας διάδρασης και σε αυτό το επίπεδο, βαραίνει πρωτίστως την ΑΤΟΜΙΚΗ μας ευθύνη ως προς τις τελικές μας επιλογές...

 

Σε ποιούς αναφέρεσαι?

 

ΥΓ. το μεγαλύτερο διάστημα που βρέθηκα στα τα περί μουσικής παραγωγής (σε διάφορα επίπεδα) στην Ελλάδα, ο μέσος όρος των απαιτήσεων μιας καλοπληρωμένης "λαϊκής" παραγωγής (την επιλέγω κυρίως γιατί αποτελούσε το μεγαλύτερο κομμάτι της μουσικής βιομηχανίας), ήταν το "κάνε μου τον ήχο του Φοίβου" και ήταν όλοι ευτυχισμένοι... και σε αυτό δεν έφταιγε ότι "ακούγαμε από τα ίδια ηχεία" (και στα άλλα είδη ενώ οι συμπεριφορές απλά βελτιώνονταν, δυστυχώς ως κανόνας απείχαν επαρκώς από  την πρωτότυπη δημιουργία έστω και σαν πρωταρχική επιθυμία)...

 

Αυτό που λες στο τέλος για τον Φοίβο, το εξηγώ εδώ

 

αυτό λοιπόν γινόταν σαν να λέμε σε εμβέλεια μιας πόλης πράγμα που δημιούργησε τις σχολές παραγωγής αλλά και τις ανάλογες μπάντες που πάταγαν πάνω στην "παράδοση".

 

Η παράδοση είναι ένας όρος , σχετικά ελεύθερος προς μετάφραση, γενικά περιγράφει την ανάδραση και την ανατροφοδότηση του συστήματος, αυτό δηλαδή που περιγράφεις.

 

Στο ποστ μου επίσης ποτέ δεν είπα οτι δεν γίνεται να υπάρξουν καινούρια πράγματα , είπα οτι δεν υπάρχει έδαφος να υπάρξουν καινούρια πράγματα.

 

Γενικά δεν λες κάτι διαφορετικό απο αυτό που είπα , μάλλον δεν διάβασες καλά το ποστ μου, επίσης δεν κατάλαβα τον τόνο της μερικής αμφισβήτησης/διαφωνίας.

 

anyhow, not my business.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Σε ποιούς αναφέρεσαι?

 

σε ποια... μα φυσικά εκεί που μόνο θα μπορούσα σύμφωνα με την ροή του λόγου από την πρώτη πρόταση... στα "αυτιά" μας... :)

 

Η παράδοση είναι ένας όρος , σχετικά ελεύθερος προς μετάφραση, γενικά περιγράφει την ανάδραση και την ανατροφοδότηση του συστήματος, αυτό δηλαδή που περιγράφεις.

 

αυτό που εγώ απλά "αναφέρω ως συμπλήρωμα" (και δεν περιγράφω), χωρίς φυσικά πουθενά να "διαφωνώ" ή να "αμφισβητώ" τα  λεγόμενά σου που είναι όντως "περιγραφή" μιας διαμορφωμένης κατάστασης (σε ελεύθερη απόδοση δέχομαι και τον όρο "παράδοση" εφόσον υιοθετείται επί σειρά γενεών), έχει να κάνει με τις "ατομικές ευθύνες" μας κόντρα στην "αγελοποίηση" που συνήθως αποτελεί και το εύκολο συλλογικό άλλοθι (ως παραδοχή-αποδοχή) στην παραγωγή ευρύτερης κατώτερης σκέψης και εν συνέχεια της πρακτικής της εφαρμογής...

 

Στο ποστ μου επίσης ποτέ δεν είπα οτι δεν γίνεται να υπάρξουν καινούρια πράγματα , είπα οτι δεν υπάρχει έδαφος να υπάρξουν καινούρια πράγματα.

 

εδώ μια διευκρίνηση γιατί νομίζω ότι αυτό εννοείς και χανόμαστε στην μετάφραση... "καινούργια πράγματα" υπάρχουν και πάντα θα υπάρχουν.. απλά μένουν στο "μπάνιο" του δημιουργού τους όταν δεν υπάρχει (όντως) pop "έδαφος" να καλλιεργηθούν...

 

Γενικά δεν λες κάτι διαφορετικό απο αυτό που είπα , μάλλον δεν διάβασες καλά το ποστ μου, επίσης δεν κατάλαβα τον τόνο της μερικής αμφισβήτησης/διαφωνίας.

 

θα πρότεινα καλοπροαίρετα πάντα, να ξαναδιαβάσεις κι εσύ αυτό που είπα... άλλωστε το ξεκίνησα επίτηδες αναφέροντας το αυτονόητο ότι "κατανοώ"... για να αποφευχθεί ενδεχόμενη παρανόηση... ;)

 

anyhow, not my business.

 

επίσης...

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

θα πρότεινα καλοπροαίρετα πάντα, να ξαναδιαβάσεις κι εσύ αυτό που είπα... άλλωστε το ξεκίνησα επίτηδες αναφέροντας το αυτονόητο ότι "κατανοώ"... για να αποφευχθεί ενδεχόμενη παρανόηση... ;)

 

Ok, ευχαριστώ για την διευκρίνηση!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου