Προς το περιεχόμενο

Και τωρα πως προχωραω?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μελέτησέ τη τότε.

 

Αυτο κανω και θα το εντεινω. Απλα θελω βοηθεια, εαν διαβασεις πιο πανω, θα καποια βασικα θεωρητικα κομματια ωστε να μπορω να καταλαβω την αρμονια του κομματιου. Πχ hotel california. Βασει ποιας κλιμακας και ποιον κανονων εχει χτιστει? Δεν ειναι μια απλη Bm...

 

Ισως καποιο βιβλιο να με βοηθουσε...

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 55
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

  • Moderator

Ήμουν σε παρόμοια θέση πριν περίπου 1 χρόνο. Για μένα η λύση στο πρόβλημά μου ήταν να βρω ένα δάσκαλο που να καταλαβαίνει την ιδιοσυγκρασία μου.

 

Σε περίπτωση που αυτό δε γίνεται λόγω περιοχής, προσπάθησε να κάνεις κάποια από τα παρακάτω.

 

Ενώ γενικά δε με βρίσκει σύμφωνο σε πολλά πράγματα ο Chappers, σε αυτό το video λέει αρκετά χρήσιμα πράγματα.

More is more. Yngwie Malmsteen

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

1.Ασχολουμαι γυρω στον 1,5 χρονο με ηλεκτρικη.

2.Νοτες καλα καλα δεν ξερω, αλλα και να ηξερα (ενταξει τις ξερω) δεν θα ηθελα να τις χρησιμοποιησω για να προχωρησω και να εξελιχθω.

3.Ειμαι πρακτικος τυπος και δουλευω με το αυτι και το ματι.

4.Αυτο που παιξω σε ενα σολο, θα το ακουσω στο μυαλο μου και λιγα δεκατα αργοτερα θα το κανω (αξιοπρεπως για το επιπεδο μου) πραξη.

 

5.Το προβλημα μου ειναι οτι ενω καθε μερα γινομαι καλυτερος σε ο,τι παιζω (ασχολουμαι καμποσες ωρες την ημερα με την κιθαρα. Και με φυσικο και distance τροπο...), αυτα που παιζω ειναι τα ιδια και τα ιδια.

6.Ναι, βγαζουμε νεα κομματια συνεχως με το γκρουπακι, αλλα τα σολο και το στυλ μου παραμενουν τα ιδια στο υφος τους.

7.Δεν εχω την ποικιλια που θα ηθελα στους ηχους οχι διοτι δεν μπορω να τα παιξω, απλα δεν μπορω να τα ακουσω στο μυαλο μου για να τα εφαρμοσω.

 

8.Μια λυση ειναι να μαθαινω σολο απο διαφορους κιθαριστες ωστε να μου μεινουν οι ηχοι και τα πατηματα. Μεχρι τωρα αυτο ψιλοεκανα.

Βαριεμαι, πλεον, να βγαζω σολο αλλων.

9.Παιζω μονο δικα μου σολο κομματια και καθε φορα ειναι και διαφορετικα. Απλα επιλεγω τραγουδια με βατη αρμονια.

 

10.Εκανα 1 χρονο ωδειο περυσι, αλλα δεν εμαθα τιποτα παραπανω απο καποια θεωρητικα πραγματα. Ολη η εξελιξη ηρθε απο καθημερινο παιξιμο.

11.Παιζω με απλες κλιμακες μινορε και ματζορε, πεντατονες και μπλουζ κλιμακες.

12.Τα ακουσματα μου ειναι απο μπλουζ μεχρι heavy metal, αλλα τα χερια μου για καποιο λογο παιζουν μονο bluesy πραγματα (ενω δεν ακουσα ποτε μπλουζ προ ηλεκτρικης κιθαρας).

 

 

επέτρεψέ μου να τα πάρουμε ένα ένα...

 

1.Ασχολουμαι γυρω στον 1,5 χρονο με ηλεκτρικη.

1. Λίγο....άλλοι ασχολούνται 50 και δεν έφτασαν εκεί που θέλουν ακόμα...

 

2.Νοτες καλα καλα δεν ξερω, αλλα και να ηξερα (ενταξει τις ξερω) δεν θα ηθελα να τις χρησιμοποιησω για να προχωρησω και να εξελιχθω.

2.  Νότες μπορεί να μην ξέρεις, αλλά εκείνο που πρέπει να μάθεις είναι μπορείς σε πρώτη φάση να ενσωματωθείς σ αυτό που παίζουν οι άλλοι (αναγκαστικά με το αυτί) και μετά να μπορείς να δίνεις εντολή στα χέρια σου να εκτελέσουν. Εγώ άλλη λύση δεν βλέπω, ΑΝ δεν θες να μάθεις νότες...(και όχι απλώς να τις μάθεις αλλά να μάθεις μουσική δηλαδή που βρίσκονται οι άλλοι που σε συνοδεύουν και τι θα κάνεις μ αυτούς)

 

3.Ειμαι πρακτικος τυπος και δουλευω με το αυτι και το ματι.

3. Πολύς κόσμος το κάνει. Προσωπικά σε μεγάλο βαθμό το κάνω, επειδή ακριβώς την κατάλληλη στιγμή δεν αφιέρωσα τον χρόνο που έπρεπε εκεί που έπρεπε και ίσως επειδή μπορούσα να το κάνω πολύ καλά με το αυτί. Πχ στις πρόβες πολλές φορές μου δίνουν παρτιτούρες, μπορώ να τις διαβάσω και να παίξω μετά από μια ώρα....(αν μιλάμε για πρίμα βίστα  ;D ) έτσι προτιμώ να μου παίξουν το μέρος μου και το παίζω σε δυό λεπτά και χρησιμοποιώ την παρτιτούρα μετά για να μην χαθώ αν ξεχάσω κάτι....

 

4.Αυτο που παιξω σε ενα σολο, θα το ακουσω στο μυαλο μου και λιγα δεκατα αργοτερα θα το κανω (αξιοπρεπως για το επιπεδο μου) πραξη.

4. Για να το πετύχεις πρέπει να πάρεις ρίσκα. Εκεί που σολάρεις να "φύγεις" από αυτά που ξέρεις σίγουρα. Να παίξεις μερικές πράσινες νότες και μετά αφού τις παίξεις να μαζέψεις την ντροπή σου και να βρεις τρόπο να το μπαλώσεις. Την άλλη φορά θα ξέρουν τα χέρια σου ότι αν πάς απο εκεί τζιζ... Αρα ...τόλμα...

 

5.Το προβλημα μου ειναι οτι ενω καθε μερα γινομαι καλυτερος σε ο,τι παιζω (ασχολουμαι καμποσες ωρες την ημερα με την κιθαρα. Και με φυσικο και distance τροπο...), αυτα που παιζω ειναι τα ιδια και τα ιδια.

5. Παίζεις τα ίδια και τα ίδια διότι....παίζεις τα ίδια και τα ίδια. Δες τι είπα πιο πάνω στο 4. και φυσικά άκου ΑΛΛΑ πράγματα. Αν ακούς μπλουζ θα παίζεις μπλουζ. Πρέπει να ακούσεις και τζαζ (μεγάλο σχολείο) κλασική (το μεγαλύτερο) και ό,τι βρεθεί μπροστά σου. Για να καταλάβεις ότι θα κερδίσεις κάτι από αυτό που ακούς θα πρέπει αυτό που ακούς να σου είναι εντελώς ακαταλαβίστικο και ...ξένο. Στις 20 φορές θα σου είναι οικείο. Μετά προσπάθησε να το μάθεις και συ για να βοηθήσεις να στείλεις τα δάχτυλά σου σε εκείνο το δρόμο...

 

6.Ναι, βγαζουμε νεα κομματια συνεχως με το γκρουπακι, αλλα τα σολο και το στυλ μου παραμενουν τα ιδια στο υφος τους.

6. Παίξε με άλλους. Τουλάχιστον και με άλλους. Αν δεν υπάρχουν άλλοι που να παίζουν αλλιώτικα πράγματα,  πάρε backing tracks από jazz, jazz rock, gypsy swing, prog και προσπάθησε να παίξεις αρχικά μαζί με τον παίκτη και μετά μόνος.... Ωρες... μέχρι να ματώσεις και να πεις ήμαρτον

 

7.Δεν εχω την ποικιλια που θα ηθελα στους ηχους οχι διοτι δεν μπορω να τα παιξω, απλα δεν μπορω να τα ακουσω στο μυαλο μου για να τα εφαρμοσω.

7. Το είπαμε πιό πάνω. ΑΛΛΑ ακούσματα.... Ακου ένα μήνα Alan Holdsworth και ξαναέλα... Επίσης άκου odd signatures, μάθε τουλάχιστον ελληνικές κλίμακες δρόμους που σου είναι οικείοι. Όταν λέω odd signatures δεν εννοώ το take five, αλλά....έστω το take five, έτσι ώστε να μπορεις να σολάρεις σε 5 την ώρα που το ακούς και όχι σε 4....

 

8.Μια λυση ειναι να μαθαινω σολο απο διαφορους κιθαριστες ωστε να μου μεινουν οι ηχοι και τα πατηματα. Μεχρι τωρα αυτο ψιλοεκανα.

Βαριεμαι, πλεον, να βγαζω σολο αλλων.

8. Είναι μια λύση. Στο τέλος θα σου μείνουν μερικές φράσεις που θα μπορείς να κολλάς εδώ και εκεί... Όμως το θεωρώ πολύ limited. Καλύτερα να τους ακούς, να προσπαθείς να παίζεις μαζί τους. 5-10 ωραίες φράσεις μάθε, αλλά καλύτερα να μπείς στο κλίμα τους παρά να τους κοπιάρεις.

 

9.Παιζω μονο δικα μου σολο κομματια και καθε φορα ειναι και διαφορετικα. Απλα επιλεγω τραγουδια με βατη αρμονια.

9. Η μαγική λέξη... σολο.... Η μουσική ΔΕΝ είναι μόνο σόλο. Πολύ μεγάλη σημασία έχει να επικεντρωθείς στο σύνολο, πολλές φορές στο να μην παίξεις, και ΠΟΥ να μην παίξεις και να αφήσεις άλλους να ακουστούν. αλλά κύρια φύγε από την έννοια του σόλο. Το σόλο σου δίνει μια ελευθερία αλλά ταυτόχρονα και μια...ασυδοσία. Κάνω ό,τι γουστάρω να πούμε... Όχι, μουσική είναι μεν αυτό, αλλά κυρίως είναι να παίζεις με άλλους και φυσικά εκεί να έχεις discipline. Πειθαρχία. Επίσης ....ηχογράφησε τον εαυτό σου. Διάλεξε ένα κομμάτι ως backing track και ηχογράφησε τα μέρη σου. Τα ρυθμικά, τα lead τα σόλο. Και μετά άκου και κλάψε.... Βασικά θα έχεις ήδη κλάψει όταν ακόμα και στα ακόρντα θα  έχεις ήδη γράψει και σβήσει 40 φορές 3 απλά ακορντάκια....και έχεις σπάσει το πληκτρολόγιο ....

 

10.Εκανα 1 χρονο ωδειο περυσι, αλλα δεν εμαθα τιποτα παραπανω απο καποια θεωρητικα πραγματα. Ολη η εξελιξη ηρθε απο καθημερινο παιξιμο.

10. Ελάχιστος χρόνος. Και δεν βοηθαει. Θέλει να αφιερώσεις χρόνο. Σε μεγάλη ηλικία το ωδείο δεν

βοηθάει. Καλύτερα να ακούς και να παίζεις πάνω σε δίσκους

 

11.Παιζω με απλες κλιμακες μινορε και ματζορε, πεντατονες και μπλουζ κλιμακες.

11. Είναι καιρός να δεις ότι υπάρχουν και άλλες κλίμακες. Ψάξε να βρεις κομμάτια που βασίζονται σε άλλες κλίμακες και προσπάθησε να παίξεις με εκείνα. Όχι με τα εύκολα που ξέρεις. Και φυσικά αφού το κάνεις, να μάθεις ποιά είναι τα ακόρντα που συνοδευουν τις κλίμακες και φυσικά παρακάτω ποια είναι άλλα υποκατάστατα ακόρντα...

 

12.Τα ακουσματα μου ειναι απο μπλουζ μεχρι heavy metal, αλλα τα χερια μου για καποιο λογο παιζουν μονο bluesy πραγματα (ενω δεν ακουσα ποτε μπλουζ προ ηλεκτρικης κιθαρας).

12. Τα ακούσματα είπαμε πρέπει να διευρυνθούν. Αν δεν έχεις σκοπό να παίξεις heavy metal δεν βρίσκω το λόγο να ακούς. Περισσότερο είναι τρόπος έκφρασης (για μένα) παρά εκμάθησης. Λυπάμαι που θα το πω ξανά.....jazzzzzz.  Δεν είναι αυτοσκοπός, είναι όμως συνήθως μέσον...

 

Σόρρυ για το σεντόνι.

Ελπίζω να βοήθησα.

 

Όλα τα παραπάνω τα εφαρμόζω (προσπαθώ) τα τελευταία 40 από τα 45 χρόνια που παίζω και θα έλεγα ότι ...κάτι πάει να γίνει...  ;)

 

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

να προσθέσω ενα ωραίο ανέκδοτο ...

στο δημοτικό μαθαίναμε νότες και παίζαμε μελόντικα....

 

μια φορά μας δίνει ο δάσκαλος ένα κομμάτι γραμμένο στην παρτιτούρα.

Περνάνε μέρες, έβγαλα τα μάτια μου δεν μπόρεσα με τίποτα να καταλάβω τι γίνεται.

απο δω κι από κει σκόρπιες νότες...

 

Πάω σχολείο τη μέρα που θα μας εξέταζε ο δάσκαλος...

Στο διάλειμμα λέω σε ένα συμμαθητή που το ήξερε...Δείξε μου ρε συ το κομμάτι... Μου το δείχνει.

 

Χτυπάει το κουδούνι μπαίνουμε μέσα.

Παίξε το κομμάτι του λεει. Το παίζει.... Ωραία λέει ο δάσκαλος το έμαθες, αλλά αυτή η νότα δεν είναι σωστή του τη δείχνει....

Μετά μου λέει παίξτο και συ... Το παίζω προσπαθώντας να διορθώσω και το λάθος. Μπράβο μου λέει. Σχεδόν τέλειο, αλλά πρόσεξε γιατί πήγες για μια στιγμή να κάνεις και συ το ίδιο λάθος....  ;D

 

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα ακουσματα μου ειναι απο μπλουζ μεχρι heavy metal, αλλα τα χερια μου για καποιο λογο παιζουν μονο bluesy πραγματα (ενω δεν ακουσα ποτε μπλουζ προ ηλεκτρικης κιθαρας).

 

Γιατι ακριβως η Πεντατονικη κλιμακα (μαζι με την μπλε νοτα, της Blues κλιμακας) ειναι που κυριαρχουν στα μπλουζ.

 

Ετσι ακριβως ξεκινησα και εγω. Ομως μετα με το βιβλιο του Guthrie και τα mp3 με κλιμακες κτλ, ευκολα περνας στην Dorian, Lydian, Mixolydian κτλ. Με αρχη την Πεντατονικη, μετα μια νοτα μονο να αλλαζεις (συνηθως) βρισκεσαι σε αλλη κλιμακα.

 

Μετα τις συνδιαζεις συγχρονως σε ενα σολο και βουαλα! Ομως, μην πεσεις στο λαθος που κανω εγω...Δεν αφηνω την μελοδια να κανει flow, αλλα σκεφτομαι τις κλιμακες κτλ. Που να και ειναι μεσα στις κλιμακες, χανω απο μουσικοτητα...

Η λυση εκει, ειναι να ακους και να παιζεις πανω απο διαφορους μεγαλους κιθαριστες.

 

 

Ψαχνοντας και διαβαζοντας στο ιντερνετ,  βρηκα σε ενα γνωστο περιοδικο να μιλαει ο Joe Bonamassa και εχει σημειωσει ολα τα τραγουδια τα οποια απο μικρος καθοταν και επαιζε απο πανω τους και επηρρεαστηκε. Ειπα να ξεκινησω να κανω και εγω το ιδιο. Σιγουρα θα βρω πολυ ενδιαφεροντα πραγματα  ;)

 

 

 

Υπαρχει Spotify λιστα. Joe Bonamassa Top Blues Albums

 

https://www.esquire.com/entertainment/music/interviews/a30042/joe-bonamassa-essential-blues-albums/

 

https://open.spotify.com/user/esquiremag/playlist/37Ipu0lE2zgCEju5LqYjUc

 

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα σεντονι ευπροσδεκτα και θα σου απαντησω με την ησυχια μου πιο βραδυ. Συμφωνω με ολα οσα λες τοσο εσυ οσο και οι λοιποι αγαπητοι συμφορουμιτες.

 

Προς το παρον, ανεβαζω ενα δειγμα απο τζαμαρισμα με φιλους. Ειναι μια φωτογραφια του επιπεδου μου και φαινονται ολα τα προβληματα. Ειναι απο κινητο, αρα εχει και χαλια ποιοτητα ηχου...

Black_magic.mp3

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δεν ρέει το πράμα.... :-\

 

ακόμα και στο απλό αυτό κομμάτι καλύτερα να παίξεις τα δικά σου και να πατάς σταθερά στο (όποιο τελοσπάντων) beat που σου προσφέρεται παρά να κυνηγάς τις νότες και να μη σου βγαίνει

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταρχην, ευχαριστω που ασχολειστε με την αφεντια μου. Εδω που μενω δεν εχω αλλους κιθαριστες να συναναστραφω και δεν υπαρχει καποιος να με κριτικαρει, βελτιωνοντας με.

 

Εννοεις να παιζω πιο απλα, με νοτες πανω στα beat, και να μην πολυκυνηγω τις παραπανω νοτες? Οσον αφορα τη ροη τι εννοεις?

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου